#خاطرات_رهبر_انقلاب۶۲
شهیـدي که زیر آفتـاب مانـده بـود
در یکی از همین روزهـایی که مـا در خطوط جبهه حرکت میکردیم، یـک نقطهاي بود که قبلا توسط دشـمن متصرف شده بود، بعد نیروهاي ما رفته بودند آنجا را مجددا تصرف کرده بودند، بنده داشتم از این خطوط بازدید میکردم و بـه یگانهـا و به سـنگرها و به این بچههـاي عزیز رزمنـدهمان سـر میزدم، یـک وقت دیـدم یکی دو تـا از برادران همراه من خیلی ناراحت، شـتابان، عرق ریزان، آشـفته، آمدنـد پیش من و من را جـدا کردنـد از کسانی که داشـتند به من گزارش میدادنـد، دیـدم که اینها ناراحتند گفتم چیه؟ گفتند که بله ما داشتیم توي این منطقه میگشتیم، یک وقت چشممان افتاده به جسـد یک شـهیدي که چند روز است این شـهید بدنش در زیر آفتاب اینجا باقیمانده. من به شدت منقلب شدم و ناراحت شدم و به آن برادرانی که مسئول بودنـد در آن خـط و در آن منطقه، گفتم سـریعا این مسأله را دنبال کنیـد، جسـد این شـهید را بیاوریـد و جسد شـهداي دیگر را هم که در این منطقه ممکن است باشند جمع کنید. اما در همان حال در دلم گفتم قربان جسد پاره پارهات یا اباعبـدالله، اینجـا انسـان میفهمـد کـه به زینب کـبري چقـدر سـخت گـذشت، آن وقـتی که خـودش را روي نعش عریـان برادرش انـداخت، و با آن صـداي حزین، با آن آهنگ بیاختیار، کلمات را در فضا پراکنـد و در تاریخ گذاشت فریاد زد: "بأبی المظلوم حتی قضا... پـدرم قربان آن کسـی که تا آن لحظهي آخر تشـنه ماند و تشـنه لب جان داد.
بیانات در خطبههاي نماز جمعه ۱۳۶۷/۶/۴
#خاطرات
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان میشوید، فشار داده میشوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان میشوند. در کورههای آزمایش وارد میشوند و سربلند بیرون میآیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر میشود، این، آن امید بزرگ است.
بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
#مهدویت
#امام_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
با سلام خدمت همراهان گرامی
مهمترین هدف "طرح تبیین منظومه فکری رهبری" نشر اندیشههای حضرتآیتالله العظمیخامنهای _رهبر انقلاب اسلامی_ با شیوههای مختلفِ رسانهای و هنری است.
از ابتدایِ شروع طرح تاکنون، تولید محتواهای مختلفی از جمله تالیف #کتاب، عکسنوشتههای کتب سیر مطالعاتی، فلشکارت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، اینفوگرافیک زندگی سیاسی_اجتماعی بعضی از امامان معصوم، اینفوگرافیک زندگینامه رهبرانقلاب، عکسنوشتهی بیانات رهبر انقلاب در دیدار های مختلف و... تولید و منتشر شده است.
شما میتوانید عکسنوشتههای کتب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز را از لینکهای زیر دریافت نمایید.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
لینک دسترسی به کانال #عکس_نوشته کتابهای سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در پیامرسان #ایتا
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/ketabetarhekoli
کتاب ولایت و حکومت
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/Velayatvahokomat
کتاب انسان ۲۵۰ ساله
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/ensane250saale
کتاب میراث فاطمی
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/mirathefatemi
کتاب ولایت فقیه
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/velayat_faghih
کتاب تشکیلات
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/ketabetashkilat
کتاب انسان در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/ketab_ensan
کتاب معیشت پرهیزکارانه
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/maishat_parhizkarane
کتاب دغدغههای فرهنگی
🔰🔰🔰
https://eitaa.com/daghdaghehayefarhangi
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #دغدغههای_فرهنگی
در یک کشور مساله ادبیات و فرهنگ، مساله اصلی است؛ درهمه دورانها چه در دورانی که کشور و ملتی در حال یک تحول اساسی است و چه در دوره بازسازی و بازپروری ذخایر ملی و پس از آن، گره گشایی اصلی، به وسیله فرهنگ است؛ که پایههای اساسی فرهنگ هم، همین ادبیات وهنر است. اینهاست که در ذهنیت و عمل مردم تاثیراتی دارد. حتی فرهنگ عامیانه مردم محصول و شکل گرفته بهوسیله همین ادبیات و هنر است.
#نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
استاد سیدعلی خامنهای که حالا رهبری بسیاری از #اندیشه_ها بر عهدهی اوست، قریب به ۶دهه است که #معلمی بس بزرگ در موضوع معارف اسلام به شمار میرود.
خصوصیت بارز استاد، #فهم درست و دقیق معارف دینی که در راس آنها #توحید است، میباشد.
نگاه استاد سیدعلی خامنهای به مساله #توحید نه یک نگاه صرفا ذهنی و تئوری است، بلکه ایشان معتقدند که #توحید یک مقولهی تمدن ساز است.
از سلسله سخنرانیهای او در رمضان المبارک سال۵۳شمسی که در مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام در مشهد ایراد میکرد، کاملا پیداست که او بر این باور است که توحید از یک انسانِ معتقد _ بر اساس تئوری توحید که تعهدزا و عمل آفرین است_ یک انسان #انقلابی و حاضر در صحنهی اجتماع، و یک #سالک الیالله میسازد.
ایشان معتقد است:
توحید مثل روحی در کالبد تمام مقررات اسلامی هست. مثل هوای رقیق و لطیفی در تمام اجزای این ساختمان و پیکرهای که نامش اسلام است، هست. در همهی مویرگها حتی هست، یک دانه حکم را در اسلام شما نمیتوانید پیدا کنید که رنگی و نشانی از توحید در آن نباشد.
ما به خیالمان میآید که توحید یک چیزی است که فقط در مغزمان بایستی روشن کنیم، [لکن] به زندگی که رسیدیم این توحید در زندگی دیگر هیچ اثری ندارد، اگر هم اثر داشته باشد، در زندگی شخصیست، در زندگی اجتماعی نیست.
آن توحیدی که اسلام به آن دعوت میکند، توحیدیست بالاتر از حد یک پاسخ به یک سوال، به یک استفهام. پس چیست؟ توحید اسلامی الهامیست در زمینهی حکومت، در زمینهی روابط اجتماعی، در زمینهی سیر جامعه، در زمینهی هدفهای جامعه، در زمینهی تکالیف مردم، در زمینهی مسئولیتهایی که انسانها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیدههای دیگر عالم دارا هستند، توحید این است.
(برشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن)
و اینک میخواهم کتابچهای #بزرگ، با حجمی #کوچک در موضوعی #مهم که با قلمی #دلنشین، که سالها از #تولدش میگذرد _اما متاسفانه مثل بسیاری از آثارِ استاد و حتی خود استاد #گمنام است_ را به شما معرفی کنم.
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا
بنظرم این کتابچه #خوردنی است و نه #خواندنی.
نوش جانتان.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
کتاب روح توحید.pdf
2.73M
فایل pdf کتاب
روح توحید #نفی عبودیت غیرخدا
مقالهای از مقام معظم رهبری، حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای.
تهیه شده در طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
آینده در قلمرو اسلام.pdf
1.25M
🔹کتاب #آینده_در_قلمرو_اسلام
تالیف سید قطب
🔹با ترجمهی #حضرت_آیتالله_خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی
تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#اطلاعیه
#یادآوری
دو کتاب "آینده در قلمرو اسلام" و "روح توحید نفی عبودیت غیرخدا" را حتما در کنار کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
مطالعه فرمائید.
@t_manzome_f_r
استیکرهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیتاللهالعظمی #سید_علی_خامنه_ای به مناسبت
#روز_جهاد_کشاورزی
✔️بهترین مرجع استیکرهای #طرح_تبیین
🆔 @stiker_tabyin
@t_manzome_f_r
#خاطرات_رهبر_انقلاب ۶۳
علاقهي امـام خمینی به دعـاي کمیـل و مناجـات شـعبانیه
یـک بـار از ایشان (امام خمینی) سؤال کردم که در میان دعاهاي معروف، به کـدام یک از آنها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأملی فرمودند: «دعاي کمیل و مناجات شـعبانیه». وقتی که شـما به این دو دعا مراجعه میکنیـد، با این که دعاهاي دیگر هم- مثل ابوحمزهي ثمالی و یا دعاي امام حسـین در روز عرفه و دعاهاي فراوان دیگر - برقراري رابطه با خداست؛ اما در این دو دعا و مناجات، حالت اسـتغفار و انابه و استغاثه و تضرع به پروردگار را به شکل عاشقانهي آن مشاهـده میکنیـد. دعاي کمیل هم مناجاتی با خـداي متعال است و رابطهي محبت و عشق میان بنده و معبود را ترسـیم میکند و این همـان چیزي بود که امـام بزرگوار مـا، روح و دل خود را از آن روشن و منوّر میداشت.
سـخنرانی در دیـدار بـا جمع کـثیري از پاسداران
۶۸/۱۲/۱۰
#خاطرات
#سید_علی_خامنه_ای
#تبیین
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
این جملهی معروفی که میگویند: "آقا شما اهل بهشتید و به بهشت خواهید رفت، اگر ان شاءالله راهتان بدهند".
این بسیار حرف به جایی است. ما همه آرزومند بهشتیم، همه در دعاها بهشت را طلب میکنیم؛ گاهی طلب بهشتِ تنها هم ما را قانع نمیکند، دانه دانه خصوصیات آن را هم در دعا میآوریم؛ از حور العینش و از غذای خوبش و از لَحمِ طَیرَش و الی غیر ذلک، در دعاهایمان ردیف میکنیم. اما خود خدا میگوید ما این بهشت را برای مردم باتقوا آماده کردیم، این سفره را برای یک عده مردم خاصی انداختیم، آنها باید بیایند سر این سفره بنشینند و وارد این منطقه بشوند. آنها کی هستند؟ باتقوایان.
چه کسانی هستند باتقوایان؟
آن کسانی که انفاق میکنند در خوشی و ناخوشی. این یک شرط باتقوا بودن است، انفاق کردن.
انفاق با خرج کردن فرق دارد. خرج کردن یعنی اینکه انسان یک پولی را خرج کند. انفاق خرج کردن است، اما نه هر خرج کردنی. انفاق آن خرج کردنی را میگویند که با آن، یک خلائی پر بشود، یک نیاز راستینی برآورده بشود. کجایند آن کسانی که میلیونها خرج میکنند، به ظاهر هم برای کارهای نیک خرج میکنند، تا از زبان قرآن به آنها بگوییم که بدبختترین مردمند، زیرا کارشان انفاق نیست.
ماه رمضان_۵۳
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#استاد_سید_علی_خامنه_ای
#امام_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
از لحاظ #فرهنگی، پختگی و بلوغ کافی را نداریم
برشی از کتاب #دغدغههای_فرهنگی
ملت ایران واقعا سرشار از برجستگیها و درخشندگیها است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم در سطر سطر تاریخ دنیا توانایی، نبوغ و حق و محنت ملت ایران بر همه دنیا مسطور و مضبوط است. اما این ملت امروز از لحاظ فرهنگی، آن پختگی و بلوغ کافی را ندارد. در معیار تاریخ کسانیکه تازهکارند از ما جلو افتادهاند. لیکن ما آن زمینه را داریم. یقینا منبع عظیم فرهنگ و فکر و رشد و نبوغ، در سینه این ملت موج میزند. باید از آن استفاده کرد و بهره برد.
#نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
با سلام
ان شاءالله مطالعهی کتاب #دغدغههای_فرهنگی (نهمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز ) از سهشنبه ۴دیماه شروع و در تاریخ پنجشنبه ۴بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.
تعداد صفحات مورد مطالعه از این کتاب، حدود ۱۶۰ صفحه میباشد.
@t_manzome_f_r
این دو عامل، میکروب اساسی انحطاط فرهنگ است
برشی از کتاب #دغدغههای_فرهنگی
من آن عامل اصلی و آن میکروب اساسی انحطاط و ضیاع فرهنگی خودمان را در آن میبینم که اولا گذشته ما را که عمدهاش جوشیده از تعالیم اسلام است، به فراموشی دادند و دوم اینکه ترتیبات و شیوه غرب را که با فرهنگ بومی و فرهنگ بدوی و دوران کاملا وحشیگریشان بود به اینجا آوردند.
امکان ندارد که انسان از فرهنگ دیگران استفاده نکند. استفاده کردن از فرهنگ دیگران، انسان را تکمیل میکند. اما فرق است بین اینکه یک انسان یک دارو یا غذا را با معرفت و هشیاری از میان صد نوع دارو مناسب بداند و انتخاب کند، یا اینکه چیزی را به او بخورانند. این نوع اخذ فرهنگ بیگانه، تکمیل فرهنگ نیست و ارزشی ندارد.
#نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
#الغدیر نماد دفاع از تشیع است...
ایشان[علامه امینی] خب تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود؛ [امّا] شما نگاه کنید در کتاب الغدیر -در این یازده جلد کتابی که ایشان نوشته که البتّه تمام هم نشده- ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاههای انگلیسیمآب میکنند وجود دارد؟ همهی این کتاب نگاه کنید؟ او #نماد_دفاع_از_تشیّع است.
در الغدیر _مرحوم امینی "رضوان الله علیه" را که شما ندیده بودید، ما ایشان را مفصّل دیده بودیم؛ در جلسات متعدّد، منبرهایش را من دیده بودم_ یک کلمه از این حرفهایی که بعضیها بلدند و خیال میکنند که معنای #شیعه بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین و نماد دفاع از تشیّع است؛ استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرفالدّین عاملی در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همینجورند.
۹۵/۱۲/۰۵
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
۲۸ربعالثانی سالروز وفات علامه امینی
@t_manzome_f_r
#خاطرات_رهبر_انقلاب۶۴
قلک بچهها، امام را متاثر کرد
[حضرت امام] براي خودش عنوان و بهرهیی قایل نبود. آن دستی که توانسـته بود تمام سیاسـتهاي دنیا را با قـدرت
خـویش تغییر دهـد وجا به جـا کنـد، آن زبـان گویـایی که کلامش مثـل بمب در دنیـا منفجر میشـد و اثر میگـذاشت، آن ارادهي نیرومنـدي که کوههـاي بزرگ در مقابلش کوچک بودنـد، هر وقت از مردم صـحبت میشـد، خودش را کوچکتر میانگاشت و در مقابـل احساسـات و ایمان وشـجاعت و عظمت و فـداکاري مردم سـر تعظیم فرود میآورد وخاضـعانه میگفت: مردم از ما بهترنـد.
انسانهـاي بزرگ همین گونهانـد. آنهـا چیزهـایی را میبیننـد که دیگران نمیتواننـد و یـا نمیخواهنـد رؤیت کننـد. گـاهی در مقابل کارهـایی که به نظر مردم معمـولی میآیـد، آن روح بزرگ و آن کـوه سـتبر تکـان میخورد و میلرزیـد. هنگـام جنـگ، بچههـاي مدرسه در نماز جمعهي تهران قلکهاي خود را شکسته بودند و پولهایش را براي جنگ هدیه کرده بودند. فرداي آن روز که خدمت
امـام رحمه الله رسـیده بودم، ایشـان را در حـالی که چشـمهاي خـدابینش از اشک پُر شـده بود، دیـدم؛ به من فرمودنـد: کار این بچهها را دیـدي؟ به قـدري این کار به نظرش عظیم آمده بودکه او را متأثر ساخته بود.
۶۸/۴/۸
#خاطرات
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#تبیین
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
تلاش و حرکت آدمی _که فلسفهی بودن اوست_ نقطهی آغاز و سکوی پرشی دارد و آن ایمان است.
ایمان یعنی باور، پذیرش و پایبندی به آنچه که برای آن و در راه آن به تلاش و جد و جهد نیاز است و به راهی که وی را به آن سرمنزل میرساند و بالاخره، به خود این تلاش و حرکت.
بدون ایمان، هر حرکت و پویشی ناپایدار و بیفرجام است و هر پویندهای دلمرده و بینشاط و سرانجام، خموش و راکد و بیحرکت.
ماهرمضان_۵۳
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
فرهنگ یعنی #ادبیات و #هنر
برشی از کتاب #دغدغههای_فرهنگی
در یک کشور مساله ادبیات و فرهنگ، مساله اصلی است؛ درهمه دورانها چه در دورانی که کشور و ملتی در حال یک تحول اساسی است و چه در دوره بازسازی و بازپروری ذخایر ملی و پس از آن، گره گشایی اصلی، به وسیله فرهنگ است؛ که پایه های اساسی فرهنگ هم، همین #ادبیات و #هنر است. اینهاست که در ذهنیت و عمل مردم تاثیراتی دارد. حتی فرهنگ عامیانه مردم محصول و شکل گرفته بهوسیله همین ادبیات و هنر است.
#نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار[هویزه] در زیر چکمهی متجاوزان بود و نیروهای مسلّح و سازمانهای نظامی ما، همهی تلاش خودشان را برای دفع و سرکوب دشمن میکردند. اما این جوانان با دست خالی به مقابله با دشمن میرفتند. آن روز شاید عدّهی این جوانان، بیست، سی نفر بیشتر نبود. بیست الی سی جوانان با دست خالی؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار. در اینجا، در این بیابانها، چند هزار تانک و نفربر زرهی از دشمن مستقر بود. آن جمع کوچک، برای مقابله با این جمع علیالظّاهر بزرگ میآمد؛ با ایمان به خدا و با توکل؛ آنگونه که حسینبنعلی "علیهالسّلام"، با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، ارادهاش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان، واقعاً همانطور بودند.
من در همینجا، از شهید علمالهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که اینگونه مصمّم به جنگ دشمن میروید؟ دیدم اینها دلهایشان آنچنان به نور ایمان و توکّل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند.
حرکت کردند و رفتند. آنها خواستار جهاد در راه خدا و پذیرای شهادت در این راه بودند؛ چون میدانستند حقّند. شهدای ما در هر نقطهی این جبههی عظیم، با همین روحیه و با همین ایمان، جنگیدند. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰
یک نمونهی دیگر [از حضور دانشجوها در جبهه] دانشجوهائی هستند که در ماجرایهویزه حضور پیدا کردند که آن دانشجوها را هم بنده، تصادفا در همان روزی که اینها داشتند میرفتند- روز ۱۴ دی- به طرف منطقهی نبرد و درگیری، دیدم؛ شهید علم الهدی و شهید قدوسی و دیگران. این مربوط به سالهای ۶۰ و ۶۱ است که البته ادامه پیدا کرد تا آخر جنگ. یعنی واقعا یکی از بخشهای تامینکنندهی نیروهای فعال ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاهها بودند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۴
۱۶دیماه سالروز بزرگداشت شهدای هویزه
#هویزه
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r