eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
38هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
383 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
به‌نام خدا باسلام 🔹به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم، مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری از تابستان سال۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه‌ی نشر معارف انقلاب اسلامی، بر اساس منظومه فکری رهبر انقلاب، به دو شیوه‌ی سیر مطالعاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی، به صورت سراسری آغاز کرده است. این مجموعه، کاملا مردمی و خودجوش بوده و برای تداوم و ارتقاء کیفیتِ فعالیت‌هایش، نیاز به کمک‌های شما دارد. 🔸شماره کارت جهت واریز مبالغ اهدایی🔻 6037997750003981 بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری 🔹خیرین محترمی که می‌توانید به صورت مبلغی را به مجموعه‌ی تبیین اهداء فرمایید، به آیدی زیر اطلاع دهید🔻 @K_khaleghi 💢مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری @t_manzome_f_r
این سه عنصرِ ۱. قدرت انقلاب [یعنی] آن اقتدار عظیم انقلاب و آن قدرت جوشان انقلاب، ۲. و رهبری امام که عنصر بسیار مهم و مؤثّری بود ۳. و خصوصیّات برجستۀ ملّت ایران موجب شد که این تهدید تبدیل بشود به فرصت. جنگ حادثۀ تلخی است، یک تهدید قطعی است امّا فوَران انقلاب و قدرت انقلاب و رهبری امام و خصوصیّات ملّت ایران توانست این تهدید بزرگ را تبدیل کند به فرصت بزرگ. رهبر انقلاب ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ دقیقا همین سه عنصر - قدرت انقلاب، رهبریِ رهبر انقلاب و خصوصیات برجستۀ این مردم - تهدیدها و اغتشاشات را تبدیل به فرصت می‌کند. حاج‌قاسم هم فرمود: میزان فرصتی که در تهدیدها هست در خودِ فرصت‌ها نیست، به‌شرطی که نترسیم و نترسانیم. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 به مناسبت ایام رحلت پیامبر اعظم دوره مدینه، فصل دوم دوران بیست‌وسه ساله رسالت پیغمبر است. سیزده سال در مکه، فصل اوّل بود - که مقدمه فصل دوم محسوب می‌شود - و تقریباً ده سال هم دوران مدینه پیغمبر است که دوران شالوده‌ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام برای همه زمانها و دورانهای تاریخ انسان و همه مکانهاست. البته این الگو، یک الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم؛ لیکن با نگاه به این الگوی کامل، می‌شود شاخص‌ها را شناخت. این شاخص‌ها برای افراد بشر و مسلمان‌ها علامت‌هایی است که باید به وسیله آنها نسبت به نظامها و انسانها قضاوت کنند. هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی‌ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفّار مکه نبود؛ مسأله، مسأله جهانی بود. پیامبر اکرم این هدف را دنبال می‌کرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد. هدف این بود که پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همه دل‌ها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکان‌پذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد. این‌که چقدر بتوانند آن را ادامه دهند و بعدی‌ها چقدر بتوانند خودشان را به آن نزدیک کنند، بسته به همّت آنهاست. پیغمبر نمونه را می‌سازد و به همه بشریت و تاریخ ارائه می‌کند. نظامی که پیغمبر ساخت، شاخص‌های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است: ۱. شاخص اوّل، ایمان و معنویّت است. انگیزه و موتور پیشبرنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم میجوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در میآورد. پس شاخص اوّل، دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد است، که پیغمبر این را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد. ۲. شاخص دوم، قسط و عدل است. اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقّی به حقدار - بدون هیچ ملاحظه - است. ۳. شاخص سوم، علم و معرفت است. در نظام نبوی، پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی‌دهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، به نیروی فعّال - نه نیروی منفعل - بدل می‌کنند. ۴. شاخص چهارم، صفا و اخوّت است. در نظام نبوی، درگیریهای برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی مبغوض است و با آن مبارزه میشود. فضا، فضای صمیمیّت و اخوّت و برادری و همدلی است. ۵. شاخص پنجم، صلاح اخلاقی و رفتاری است. انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک می‌کند؛ انسانِ با اخلاق و مزکّی می‌سازد؛ «و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة». تزکیه، یکی از آن پایه‌های اصلی است؛ یعنی پیغمبر روی یکایک افراد، کار تربیتی و انسان‌سازی می‌کرد. ۶. شاخص ششم، اقتدار و عزّت است. جامعه و نظام نبوی، توسریخور، وابسته، دنباله‌رو و دست حاجت به سوی این و آن درازکن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیم‌گیر است؛ صلاح خود را که شناخت، برای تأمین آن تلاش می‌کند و کار خود را پیش می‌برد. ۷. شاخص هفتم، کار و حرکت و پیشرفتِ دائمی است. توقّف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتّب، حرکت، کار و پیشرفت است. اتفاق نمیافتد که یک زمان بگویند: دیگر تمام شد؛ حال بنشینیم استراحت کنیم! این وجود ندارد. البته این کار، کارِ لذّت‌آور و شادیبخشی است؛ کار خستگی‌آور و کسل‌کننده و ملول‌کننده و به تعب‌آورنده‌ای نیست؛ کاری است که به انسان نشاط و نیرو و شوق می‌دهد. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ @t_manzome_f_r ▪️مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(صلی‌الله علیه‌وآله) ▫️خدای متعال به ما مسلمانان دستور داده است که از پیامبر تبعیت کنیم. این تبعیت، در همه چیز زندگی است. آن بزرگوار، نه فقط در گفتار خود، بلکه در رفتار خود، در هیأت زندگی خود، در چگونگی معاشرت خود با مردم و با خانواده، در برخوردش با دوستان، در معامله‌اش با دشمنان و بیگانگان، در رفتارش با ضعفا و با اقویا، در همه چیز اسوه و الگوست. جامعه‌ی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه، جامعه‌ی اسلامىِ کامل است که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. اگر به طور صددرصد مثل رفتار آن حضرت عملی نیست - که نیست - لااقل شباهت به آن بزرگوار باشد؛ عکس جریان زندگی نبىّ‌اکرم بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در آن خط حرکت بکنیم. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
پنجمین نشست تبیینی اعضای مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری در شهرستان نیشابور 🔸موضوع: جهاد تبیین، تکلیف آخرالزمانی 🔹سخنران: حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان 🔸دوشنبه ۴ مهرماه، ساعت ۱۶ 🔹نیشابور، خیابان شهید باهنر، روبروی کوچۀ ۹ حسینیۀ هیئت منتظران ظهور @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔸بحث [دانستن خط سیر امام و میزان موفقیت او] فواید فراوانی دارد... شما وقتی دانستید که فلسفه امامت چیست و دانستید که امامان شما تامین‌کننده‌ی این فلسفه و این هدف برای اسلام بودند، اولاً اعتقادتان به این بزرگوارها محکم‌تر و روشن‌بینانه‌تر می‌شود، عقیده شما قرص می‌شود؛ ثانیاً انسان وقتی امام را شناخت... دانست راه امام چه بوده، خط سیرش در زندگی چه بوده، می‌تواند از او پیروی کند و الا اگر انسان نداند که امام او به کدام راه و کدام جهت میرفته و خط سیرش چه بوده چگونه می‌تواند او را به امامت قبول کند و امام بداند؟ آخر، امام یعنی پیشوا، امام یعنی پیش‌رو. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️درس امام رضا "علیه‌السلام" به همه‌ی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکل‌های مختلف و در لباس‌ها و نقاب‌های گوناگون و با آرایش‌های رنگارنگ ظاهر می‌شود. چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزه‌ی با دشمن را بلد بشوید و مثل علی‌بن‌موسی‌الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید. ۱۳۶۳/۰۹/۰۳ (علیه‌السلام) @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
(علیه‌السلام) ▫️درحالی‌که مأمون امام را جدا از مردم می‌پسندید و این جدائی را در نهایت وسیله‌ای برای قطع رابطه‌ی معنوی و عاطفی میان امام و مردم می‌خواست، امام در هر فرصتی خود را در معرض ارتباط با مردم قرار می‌داد. با این‌که مأمون آگاهانه مسیر حرکت امام از مدینه تا مرو را به طرزی انتخاب کرده بود که شهرهای معروف به محبت اهل بیت مانند کوفه و قم در سر راه قرار نگیرند؛ امام در همان مسیر تعیین شده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطه‌ی جدیدی میان خود و مردم استفاده کرد. در اهواز آیات امامت را نشان داد، در بصره خود را در معرض محبت دل‌هائی که با او نامهربان بودند قرار داد. در نیشابور حدیث سلسلةالذهب را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانه‌های معجزه‌آسای دیگری نیز آشکار ساخت و در جابه‌جای این سفر طولانی فرصت ارشاد مردم را مغتنم شمرد، در مرو که سرمنزل اصلی و اقامت‌گاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حکومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شکافت. ۱۳۶۳/۰۵/۱۸ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری