eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
37.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
399 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: http://tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگ برای جامعه ... ۲۵۰_ساله هر کسی که "الَّذینَ فی قُلُوبِهم مَرَض" است - یعنی در دل، بیماری دارد- جزو منافقین نیست؛ گاهی مومن است، اما در دلش مرض هست. این مرض یعنی چه؟ یعنی ضعف های ، ، و میل به گوناگون؛ که اگر جلویش را نگیری و خودت با آنها مبارزه نکنی، را از تو خواهد گرفت و تو را از درون پوک خواهد کرد. وقتی را از تو گرفت، دل تو بی‌ایمان و ظاهر تو با ایمان است؛ آن وقت اسمِ چنین کسی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۵۴ @t_manzome_f_r
عامل در اثر گذاری... ۲۵۰_ساله در رفتار خود مدبّرانه عمل می کرد وسرعت عمل داشت. نگذاشت در هیچ قضیه ای وقت بگذرد. و شخصی داشت و هیچ نقطه ضعفی در وجود مبارکش نبود. اومعصوم و پاکیزه بود؛ این خودش مهم ترین عامل در اثر گذاری است. اثر گذاری باعمل، به مراتب فراگیرتر و عمیق تر است از اثر گذاری با زبان. او و داشت. در مواجه با دشمن، کار سیاسیِ دقیق می کرد و دشمن را به اشتباه می انداخت. در موارد فراوانی، پیغمبر دشمن را غافلگیر کرده است؛ چه از لحاظ ، چه از لحاظ ؛ امّا با مومنین و مردم خود همیشه صریح، شفاف و روشن حرف می زد و سیاسی کاری نمی کرد و در موارد لازم نرمش نشان می داد. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۵۵ @t_manzome_f_r
ایجاد #نظام_اسلامی، به پایه های اعتقادی و انسانی احتیاج دارد ... زیرا #نظام_اسلامی قائم به فرد نیست. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۷ @t_manzome_f_r
#پیغمبر آمد،ازلحظه ورود،#انسان_سازی راشروع کردو روز به روز مدیران لایق، انسانهای بزرگ،شجاع، باگذشت، باایمان، قوی و بامعرفت، به عنوان #ستون_های_مستحکم این بنای شامخ ورفیع، واردمدینه شد. @t_manzome_f_r
#هجرت_پیغمبر به مدینه، مثل نسیم خوش بهاری بود که در فضای این شهر پیچید و همه احساس کردند کانّه #گشایشی بوجود آمده است. کتاب انسان ۲۵۰ساله،ص۳۸ @t_manzome_f_r
وقتی #پیغمبر وارد مدینه شدند، مردم ناگهان احساس کردند که عقاید، عواطف و وابستگی های قبایلی و تعصبات آنها، در چهره و رفتار وسخن این مرد محو شده است ... کتاب انسان۲۵۰ ساله، ص ۴۱ @t_manzome_f_r
ارتباط مستحکم با ، غلبه بر دشمنان... ۲۵۰_ساله ارتباط خود را با روزبه روز محکم تر کرد. و دستش را پیش خدای متعال بلند می کرد، : تو به ما کمک کن؛ :توازما پشتیبانی کن؛ نه دعای او موجب می شد که نیروهایش را به کار نگیرد، نه ، موجب می شد که از توسل و تضرع و غافل بماند؛ به هر دو توجه داشت، او هرگز در مقابل دشمنِ عنود دچار تردید وترس نشد. هر وقت کسی احساس ضعف می کرد، به پناه می برد. او ده سال کرد؛ اما اگر بخواهیم عملی را که دراین ده سال انجام گرفته، به یک مجموعه پرکار بدهیم تا آن را انجام دهند، در طی صد سال هم نمی توانند آن همه کار وتلاش و خدمت را انجام دهند. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۵۶ @t_manzome_f_r
مسلمانان در صدر اسلام، ایران و روم را با نیروی #ایمان فتح کردند... شمشیر برای این بود که مانع ها و سرکرده های زر و زورمدار را از سر راه بردارد. @t_manzome_f_r
از جمله شگفتی های زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد... کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۵ @t_manzome_f_r
بسیاری از مفاهیمی که قرن های بعد برای #بشریت تقدّس پیدا کرد؛ مثل مفهوم مساوات، برادری، عدالت و مردم سالاری، همه تحت تاثیر تعلیم او بود؛ در تعالیم سایر ادیان چنین چیزهایی وجود نداشت. @t_manzome_f_r
🔹پیام رسان 🔸 لینک کانال در پیام رسان ایتا 👇 https://eitaa.com/t_manzome_f_r 🔸لینک گروه آشنایی بانوان در پیام رسان ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/566165508G5edcb29d51 🔸لینک گروه آشنایی برادران در پیام رسان ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/565510148Gbd056fc218
#پیغمبر ... به اعیان واشراف وصاحبان قبیله و امثال اینها دست رد زد؛ یعنی #موضع_اجتماعی خودش را مشخص کرد. کتاب انسان ۲۵۰ساله،ص۴۰ @t_manzome_f_r
همه از #پیغمبر و #تعالیم او نفع می برند، اما آن کس که #محروم_تر است ، قهراََ #حق بیشتری می برد و باید جبران محرومیتش بشود. انسان ۲۵۰ساله ،ص ۴۱ @t_manzome_f_r
مسجد یعنی یک #مرکز سیاسی، عبادی، اجتماعی، حکومتی، یعنی #مرکز تجمع مردم. #پیغمبر زمین مسجد را از کسی نخواست و طلب بخشیدگی نکرد؛ آن را با پول خود خرید. کتاب انسان۲۵۰ساله،ص۴۱ @t_manzome_f_r
برای ساخت مسجد #پیغمبر اولین شخصی بود که کار را شروع کرد. این #رهبر_والا نشان داد که هیچ #حق_اختصاصی برای خودش قائل نیست. @t_manzome_f_r
وقتی انسان نگاه می کند و می بیند ... می فهمد که پشت سر آن #عزم و تصمیم قوی و قاطع، چه #اندیشه_وفکر_ومحاسبه دقیقی قرار گرفته است که علی الظاهر جز با #وحی_الهی ممکن نیست. @t_manzome_f_r
با ورود شتر #پیغمبر به یثرب، بزرگان آمدند و جلوی شتر را گرفتند: یا رسول الله! بیا اینجا؛ خانه، زندگی، ثروت و راحتی ما در اختیار تو... کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص ۴۰ @t_manzome_f_r
خصوصیات یهود در زمان #پیغمبر #اول این که ثروت اصلیِ مدینه در اختیارشان بود. #دوم اینکه بر مردم مدینه برتری فرهنگی داشتند. #سوم این بود که با جاهای دوردست هم ارتباط داشتند. @t_manzome_f_r
وقتی آن حضرت وارد مدینه شد، بدون اینکه چیزی از مردم بخواهد، #شخصیت و #عظمت_نبوی به طور طبیعی، همه را در مقابل او خاضع کرد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۳ @t_manzome_f_r
برای به سامان رسیدن #نظام_اسلامی، سه مرحله وجود داشت: ۱- #شالوده_ریزی_نظام ۲- #حراست از این نظام ۳- #تکمیل و #سازندگی_بناست. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص ۴۴ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه سوم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت حادثه ... ۲۵۰_ساله حادثه ی یک حادثه بسیار مهم و تعیین کننده ی تاریخ است. به این حادثه از دو دیدگاه و از دو بُعد می شود نگاه کرد، یک بُعد مخصوص است، زیرا در این حادثه امیرالمؤمنین به وسیله ی پیغمبر به خلافت منصوب شده است و در همان روز و همان ماجرا کسانی از رسول خدا پرسیدند، که ای رسول خدا آیا این از جانب توست یا از طرف خدا ؟ فرمود (من الله و رسوله) یعنی هم است و هم‌ از سوی من است . یک بُعد دیگر مربوط به همه ی فِرق اسلامی است. بعد دوم که بعد پیوند میان علی بن ابی طالب(علیه السلام) و عترت پیغمبر با آحاد مسلمانان هاست، مال همه ی مسلمان هاست. بُعد دوم از لحاظ اهمیت، کمتر از بُعد اول نیست، این بعد، یک امر مشترک بین شیعه وسنی است . کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحه ۵۷ @t_manzome_f_r
حج یک امر است... ۲۵۰_ساله آن کسانی که امروز در دنیای اسلام را جدای از مسائل قلمداد می کنند و تصور می کنند که در فقط باید عبادت به معنای رایج و عادی آن داشت و هر کار را خارج از قواره به حساب می آورند، چقدر از تاریخ اسلام و از سیره نبی اکرم دور و بیگانه اند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۵۸ @t_manzome_f_r
حدیث ... ۲۵۰_ساله در جریان پیامبر اکرم مسائل عمده ی سیاسی و اجتماعی جهان اسلام را بیان کردند و در همین سخنرانی ها حدیث "ثقلین" را هم ذکر کردند و فرمودند: من وقتی از میان شما رفتم دو چیز گرانبها در میان شما می گذارم، را و را. بعد دو انگشت سبابه شان را پهلوی هم‌ قرار دادند و فرمودند: آن دو مثل این دو هستند که دو انگشت سبابه هیچ تفاوتی باهم ندارند. بعد فرمودند: مثل این دو نیستند، انگشت سبابه و وُسطای دستشان را بلند کردند، گفتند من و را مثل این دو نمیدانم که انگشت سبابه و وُسطی، این از یکی بلندتر است؛ بلکه مثل دو انگشت سبابه که هیچ یک بر آن دیگری ترجیحی ندارد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۵۹ @t_manzome_f_r