eitaa logo
تشکیلات مومنانه
3.8هزار دنبال‌کننده
120 عکس
116 ویدیو
148 فایل
فایلهای صوتی کوتاه کارشناس سیاسی رجبعلی بازیاد راه ارتباطی ما ۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بازیاد ۲
354.5K
چیستی و چگونگی وفاق سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی اگر عبارت وفاق به خوبی تبیین نشود و با منظور صاحب ایده چفت و بست نگردد و مردم دچار تفسیر موسع از آن شوند، همانند عبارت «اعتدال» به سخره گرفته خواهد شد و به ضد خود تبدیل می‌شود؛ لذا باید منظور شفاف و حیطه و ابعاد آن روشن باشد. منظور پزشکیان از وفاق که متواتر گفته‌اند این است که اگر دست به دست هم ندهیم و به مشکلات نگاه واحد پیدا نکنیم نمی‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم. همسویی نگاه‌ها و بسیج امکانات از مسیر همدلی و هم‌فهمی می‌گذرد؛ لذا اگر این وفاق در شعار و عمل نخبگان قدرت هم محقق شود، اما در زندگی مردم تأثیری نداشته باشد، باز شکست خورده است. اولین فهم از وفاق این است که آن را با «آشتی ملی» مترادف نگیریم زیرا ملت با هم قهر نیستند و بحران فلج‌کننده و درگیری و نزاع بین آنان وجود ندارد و از قضا مسئله آنان مشترک است که زندگی بهتر را از حاکمیت متوقع هستند. نکته دوم این است که آیا وفاق بین نخبگان قدرت است؟ آیا بین اصولگرا و اصلاح‌طلب است؟ وفاق تابنده نور بر قطب‌بندی‌های بی‌جهت و خانمان‌سوز است. بنابراین سؤالی که طرح می‌شود اینکه تسری این وفاق به عرصه اجتماعی چگونه است؟ تسری به حوزه حجاب، انتخابات، راهپیمایی‌های ملی، عدالت یا احساس عدالت در توزیع امکانات و... چگونه خواهد بود؟ سوم اینکه ممکن است وفاق پیش‌نیاز حل «مسائل سخت» باشد و به خودی‌خود موضوعیتی نداشته باشد. فرض کنید در قیمت بنزین باید تجدیدنظر شود، اما واکنش اجتماعی، مسئولان را به محافظه‌کاری وا می‌دارد. اینجاست که باید کارشناسان، مجلسیان، دولتیان، دستگاه قضا، احزاب و... همه بگویند قیمت بنزین نازل است، آنگاه مردم نیز مراجع اجتماعی خود را حجت می‌دانند و حنجره (صداهای) متفاوتی نمی‌بینند و کار انجام می‌شود. اما اگر دولت خواست بنزین گران شود و مجلس مخالف بود یا رسانه‌ها ساز دیگری را کوک کردند، ممکن است است به معضلی جدید تبدیل شود. چهارم اینکه وفاق یک نقطه مشترک و سدید می‌خواهد که همانند کعبه به دورش جمع شوند، چراکه نمی‌توان سلایق را از افراد گرفت و تفاوت‌ها را سرکوب کرد. تا زمانی که یک طرف به طرف مقابل بگوید باطل، غرب‌گرا، ضدانقلاب و طرف مقابل نیز بگوید متحجر، ضدتوسعه، خالص‌ساز و... هرگز وفاقی صورت نمی‌گیرد. اما آن امر مشترک چیست؟ قبلاً نوشته‌ام اصول مورد قبول همه لازم است که مانند اصول دین در بین مسلمانان باشد. این اصول هم ربطی به «ایران» ندارد، زیرا بین نیرو‌های موجود بر سر تمامیت ارضی، استقلال کشور و وحدت ملی هیچ اختلافی وجود ندارد. اشتراک باید از محل منازعه بگذرد تا واقعی باشد. از مبانی و قرآن می‌توان الهام گرفت. خداوند در آیه ۶۴ سوره آل‌عمران می‌فرماید: قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلی‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئاً وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ «بگو‌ای اهل کتاب بیایید بر سر سخنی که در میان ما و شما یکسان است گرد آییم. (این) که فقط خدا را بپرستیم و هیچ چیز را شریک او نکنیم و برخی از ما، بعضی دیگر را خدایانی به جای الله نگیرد، (اکنون با این دلایل روشن) اگر (بازهم) پشت کنند، بگویید: گواه باشید که ما تسلیم (خداوند) هستیم.» اینجا خداوند به عنوان وجه مشترک اهل کتاب برای گفتگو عنوان می‌شود. حال سؤال این است که برای اهل انقلاب اسلامی و میراث‌داران امام راحل، فصل مشترک چیست؟ مقام معظم رهبری معتقدند در وصیت‌نامه امام دوچیز برجسته‌تر است. اسلام و مردم. حال باید به قول پزشکیان همه بر حبل‌الله چنگ بزنند و برای این مردم بدوند. آقای پزشکیان باید مراقبت نماید این نهال نوپا (وفاق) در ذهن مردم به معنای تفاهم بر سر تقسیم قدرت معنا نشود و او به خاطر دادن چند کرسی به جریان رقیب ایثارگر شناخته نشود. این فهم و ادراک همان تحریف وفاق است. وفاق قبل از میدان عمل باید به «گفتمان وفاق» تبدیل شود و این همان گفتمان انقلاب اسلامی است که فراسوی سلیقه‌هاست. پزشکیان باید در جایی از دولت که سنخیت دارد، میز گفتگو و تبیین برای اجرایی کردن آن (گفتمان وفاق) پیش‌بینی کند تا تصمیم‌سازی‌ها به وی داده شود و وفاق فراتر از شعار انتخاباتی و تقسیم قدرت خودنمایی کند. ✍عبدالله گنجی https://eitaa.com/t_momenan
سوال مخاطب هنوزبراین باورهستیداین انقلاب چهارگوشه اش محکم شده؟؟ ✅پاسخ: قطعا تا امسال اگر تردید داشتم امسال یقین کردم اولین جنگ با اسرائیل رقم خورد وعده صادق رئیسی رئس جمهور شهید شد دولتدجدیدمستقر شد آب از آب تکان نخورد مخالف انقلاب هم باشی ، به ماندگاری انقلاب ایمان میاری https://eitaa.com/t_momenan
هدایت شده از حسن بلباسی
سلام علیکم برادر و استاد گرامی بلباسی عزیز برخی حرکات جریان سیاسی مدعی پیروی از ولایت در خصوص دادن رای اعتماد به کل کابینه پزشکیان واقعا سوال برانگیز هست رهبر معظم انقلاب قبل از رای گیری مجلس تقریبا ۹ شاخصه برای وزرا بیان و از مجلس میخواهد در دادن رای این شاخصه را ملاک قرار بدهند ولی در کمال تعجب هیچیک از این شاخصه ها رعایت نمی شو. و مانند برجام لاریجانی که در ۲۰ دقیقه تصویب شد در زمان ریاست قالیباف همه اعضای کابینه حتی با داشتن موضع گیری در فتنه و ماجرای زن زندگی آزادی رای اعتماد میگیرند ودر ظاهر عنوان میشود پزشکیان با بیان اینکه اعضای کابینه به مشورت رهبری انتخاب شدند نمایندگان مجلس را فریب میدهد که این مسئله جای بحث دارد که معامله رئیس مجلس با پزشکیان بوده یا چیز دیگر و مطلب دیگر اینکه در میان عوام مردم و حتی برخی تحصیل کرده های دانشگاهی تا قبل از این برخی مقصر تمام مشکلات کشور را به گردن رهبری می انداختند که با سخنان پزشکیان و اینکه اعضای کابینه با مشورت رهبری انتخاب شدند متاسفانه مورد بهره برداری همین قشر قرار گرفت که نگفتیم هیچ کاری در کشور بدون اجازه رهبری انجام نمیشود پس .... و اما مطلب دیگری که انسان را آزار میدهد اتفاقاتی که در بحث مباحث اقتصادی مانند آزاد کردن نرخ ارز و حذف نرخ نیمایی و مبادله ای و همچنین حذف یارانه های پنهان انرژی و افزایش قیمت بنزین و غیره که از سوی کارشناسان اقتصادی (بخوانید سیاسی) دولت دنبال میشود احتمال وقوع آن زیاد میباشد حوادث بسیار تلخ اغتشاشات و مانند آن و در واقع هدف تغییر نظام ولایت فقیه است که از سالهای بسیار قبل توسط امثال هاشمی و خاتمی و روحانی بعنوان نظام ناکارآمد دنبال میشد اینبار تحت عنوان دولت وفاق ملی که حتی در ظاهر هم دوجریان غالب سیاسی هم نمی توانند کشور را از مشکلات کنونی رها کنند و در نتیجه جریان سومی ( نه چپ و نه راست را نمی خواهیم ) که بدنبال تغییر نظام سیاسی بودبا فشار افکار عمومی و شعار برگزاری رفراندم خواهان تغییر قانون اساسی شود این وسط رهبری مظلوم تر از همیشه واقع شد حتی توسط نمایندگان بظاهر ولایی در مجلس و اما مسئله آخر نمی دانیم باید شاهد جوی پر تنش توسط وزرای مسئله دار پزشکیان در کشور و ایجاد فتنه های جدید برای به بن بست کشاندن اداره اجرایی کشور بود یا نه خدا خودش بخیر کند اگر تحلیل دیگری دارید بفرمائید استفاده خواهم کرد
هدایت شده از حسن بلباسی
دکتر سلام مطلب فوق را یکی از همکاران بازنشسته برای بنده ارسال کرده است . اگر جوابیه ای برای مطلب فوق دارید ، برای بنده ارسال فرمایید تا هم بنده و هم برادر یادشده و هم دیگران هم استفاده نمایند . با تشکر و ارادت
هدایت شده از بازیاد رجبعلی
1.5M
هدایت شده از بازیاد رجبعلی
652.2K
موسوی عقیدتی: ✍یک جریان خطرناکی در بین نیروهای انقلابی به وجود آمده که علی الظاهر میخواهند به اسم وحدت دهان همه منتقدین دلسوز انقلاب را گل بگیرند. و به محض انتقاد از موضوعی و عملکردی با برچسب های مختلف منتقدین را به گوشه انزوا برانند. در حالی که وحدت ملی که بسیار هم ارزشمند است، منافاتی با نقد عالمانه و منصفانه و دلسوزانه ندارد. مصالح نظام را به معنای مصالح حزب و جریان خود تعریف نکنید. ✅بازیاد رجبعلی: جریان انقلابی به سه دسته میشه تقسیم کرد 1⃣جریان تند رو که خواهان شکست دولت چهاردهم هست 2⃣جریان مصلحت اندیش که کلا مصلحت اندیشی میکند باچشم پوشی از ضعفها 3⃣جریان انقلابی ارمانگرای واقعگرا که صمن همراهی به موقع انتقاد میکند و معتقد است موفقیت پزشکیان موفقیت نطام است https://eitaa.com/t_momenan
گرانی بیداد میکنه و جوابی نداریم به مردم بدیم.mp3
16.37M
گرانی بیداد میکنه و جریان انقلابی به فکر مردم نیست فقط ماست مالی میکنه ! راه ارتباطی ما و شما ۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸ رجبعلی بازیاد https://eitaa.com/t_momenan راه ارتباطی ما و شما ۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸ رجبعلی بازیاد https://eitaa.com/t_momenan
حمایت روسیه از دالان زنگزور و موضع ایران.mp3
16.81M
آیا سفر پوتین به آذربایجان و حمایت از دالان زنگزور ، عکس العمل پوتین به تبریک وزیر خارجه ایران عراقچی به اکراین در روز ملی اکراین بوده یا فراتر از این هست؟ 1⃣اهمیت امنیتی زنگزور برای ایران 2⃣اهمیت ترانزیتی جاده ای 3⃣اهمیت ترانزیتی انرژی 4⃣حمایت روسیه از شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب در موصوع جزایر سه گانه در زمان شهید رئیسی 5⃣تمایل روسیه برا درگیر شدن ایران با امریکا وغرب در موضوع انتقام شهید اسماعیل هنیه راه ارتباطی ما و شما ۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸ رجبعلی بازیاد https://eitaa.com/t_momenan
هدایت شده از حسن بلباسی
💠 اگر در عرصه های اجتماعی، نظریه پردازی دینی نکنیم، همچنان گرفتار نظریات غربی خواهیم بود 🔻نظريه‌پردازى سياسى و نظريه‌پردازى در همه‌ى جريانهاى اداره‌ى يك ملت و يك كشور در نظام اسلامى به‌عهده‌ى است. آن كسانى مى‌توانند در باب ، در باب ، در باب مسائل و ، در باب و مسائل فراوان ديگر را ارائه بدهند كه باشند و دين را بشناسند. 🔻اگر جاى اين نظريه‌پردازى پر نشد، اگر علماى دين اين كار را نكردند، ، نظريه‌هاى غير دينى، نظريه‌هاى مادى جاى آنها را پر خواهد كرد. 🔻هيچ نظامى، هيچ مجموعه‌اى در نمى‌تواند مديريت كند؛ يك نظام مديريتى ديگرى، يك نظام اقتصادى ديگرى، يك نظام سياسى ديگرى كه ساخته و پرداخته‌ى اذهان مادى است، مى‌آيد جايگزين مى‌شود؛ همچنان كه در آن مواردى كه اين خلأها محسوس شد و وجود داشت، اين اتفاق افتاد. 🔻اينكه بنده درباره‌ى در دانشگاه‌ها و خطر اين دانشهاى هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همين است. اين علوم انسانى‌اى كه امروز رائج است، محتواهائى دارد كه ماهيتاً معارض و مخالف با حركت اسلامى و نظام اسلامى است؛ متكى بر ديگرى است؛ حرف ديگرى دارد، هدف ديگرى دارد. 🔻وقتى اينها رائج شد، بر اساس آنها مى‌شوند؛ همين مديران مى‌آيند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد كشور، در رأس مسائل سياسى داخلى، خارجى، امنيت، غيره و غيره قرار مى‌گيرند. 🔻 و علماى دين پشتوانه‌هائى هستند كه موظفند را در اين زمينه از بيرون بكشند، مشخص كنند، آنها را در اختيار بگذارند، براى ، براى زمينه‌سازى‌هاى گوناگون. 🔻پس نظام اسلامى پشتوانه‌اش علماى دين و علماى صاحب‌نظر و نظريات اسلامى است؛ لذا نظام موظف به حمايت از حوزه‌هاى علميه است، چون اوست. 📚بيانات (مقام معظم رهبری ) در ديدار طلاب، فضلا و اساتيد حوزه علميه قم، 29/7/1389. 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi