🔹چقدر این متن زیبا و قابل تامله :
مادامى که گیلاس با بند باریکش به درخت متصل است ؛
همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند.
باد، باعث طراوتش میشود،
آب، باعث رشدش میشود،
و آفتاب، به او پختگی و کمال میبخشد.
🔸اما …
به محض پاره شدن آن بند؛
و جدا شدن از درخت،
آب، باعث گندیدگی؛
باد باعث پلاسیدگی؛
و آفتاب باعث پوسیدگی
و ازبین رفتن طراوتش میشود!
💠 #بنده بودن یعنی همین،
یعنی بند به #خدا بودن،
که اگر این بند پاره شد، دیگر همه عوامل در فساد ما مؤثر خواهند بود.
پول، قدرت، شهرت، زیبایی…. تا بند به خداییم برای رشد ما، مفید و بسیار هم خوب است اما به محض جدا شدن بند بندگی، همه آن عوامل باعث تباهی و فساد ما می شود.
✋اتصالتان با خدای بزرگ مستدام باد.. التماس دعا🙏
🔶براندازها و تفاله های عصر #پهلوی در توییتر هشتگ "ابن ملجم مچکریم" به راه انداخته اند..
دیگر بهتر از این نمیتوانند حقانیت #انقلاب مقدس ما در سرنگونی حکومت ضدشیعی پهلوی و البته #حرامزادگی خود را اثبات کنند.. چرا که
⚡️نشانه #حلالزادگی و حرامزادگی به زبان آخرین #پیامبر، محبت و دشمنی با #علی علیه السلام است⚡️
✅ پیامبر خدا(ص) به #امام_على (ع) فرمود: «اى على! هر که مرا و تو را و امامان از نسل تو را دوست بدارد، باید خدا را بر حلالزادگى خود، ستایش گوید؛ زیرا ما را دوست نمیدارد، مگر حلالزاده و ما را دشمن نمیدارد، مگر حرامزاده»
آری... هرکس به ولایت علی شک دارد با مادر خود در میان بگذارد..
اما چرا #امیرالمومنین انقدر #مظلوم است؟ چرا او پس از 1400 سال نیز تخم و تَرَکه #یهود و #بنی_امیه را میسوزاند👆
#آریایی #ایرانی #شیعه #حضرت_علی #برانداز #نژادپرست #عرب #منافق #بیخدا #ابن_ملجم #انسانیت #احترام_به_عقاید #آزادی_عقیده
✨﷽✨
🇮🇷سال ۱۳۹۹ ،سال جهش تولید🇮🇷
#گروه_احیای_تمدن_نوین_اسلامی_در_فضای_مجازی_و_نرم
⏰ ساعت: ۲۲:۰۰
🗒 زمان : یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹
🔊موضوع:#مستندات_قرآنی_زیارت_آل_یاسین
🆔کانال آرشیو 🔻
@t_n_Eslami
🆔 لینک گروه احیای تمدن در تلگرام🔻
@t_n_Eslmi_92
🆔 #احیای_تمدن_نوین_اسلامی در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1804992523C5790e595fd
💥 لینک گروه👆
بسم الله الرحمن الرحیم
#سلام_علی_آل_یاسین
بررسی #مستندات_قرآنی_زیارت_آل_یاسین
زیارت آل یاسین از زیارات سفارش شده هست برای شیعه
هدف داریم که استناداتی از قران برای این زیارت زیبا ارائه بدیم
منظور از مستندات قرآنی زیارت، آیاتی هستن که برخی به صورت لفظ به لفظ و برخی تلویحاً و به صورت مفهومی با توجه به برخی مقدمات... به القاب، صفات و حالات امام که در زیارت آمده اشاره دارند...
1⃣
#اوصاف_و_حالات_امام_علیه_السلام
اوصاف ..اون ویژگیهایی هستن که شخص امام علیه السلام با اونها توصیف شده و حالتی پایدار دارند..
حالات هم اون ویژگیهایی هستن که به صورت عارضی به امام نسبت داده میشن..
توی زیارت به انحاء مختلف مخاطب سلام زائر قرار میگیره
2⃣
#زیارت
معنای زیارت به لحاظ لغوی از ریشه ی زور به معنای میل و قصد امده..
و حتی گفته اند: زَور، کلمه ای ه که هم بر میل و هم بر عدول دلالت میکنه یعنی هر وقت زائر به تو رو کنه، از دیگری برگشته ...
3⃣
خواه از دور باشه یا از نزدیک...
و خواه با گرایش قلبی و قصد هم همراه باشه یا بدون گرایش
با اکرام و تعظیم زائر همراه باشه یا نباشه..
یعنی تمایلی همراه با حرکت حسی (دور یا نزدیک)، بی آن که داشتن و نداشتن نیت و قصد قلبی حرکت باطنی، و کرنش درش شرط شده باشه...
4⃣
برای همین به کارگیری زیارت درباره انسان و غیر انسان، حتی عناصر مادی هم رواست...
و اما مفهوم اصطلاحی:
این مفهوم با توجه به ویژگیهای اجتماعی هر جامعه تعیین میشه
و معمولاً در ساحت علمی یا دینی و مذهبی و یا در باور و فرهنگ عرفی، با سابقه ذهنی خاصی مطرح میشه و فراتر از معنای حقیقی کلمه میاد
5⃣
بنابراین فارغ از توضیحات مفصل در این مورد باید گفت که
در تعریف اصطلاحی زیارت قید و شرط هایی دخیل هستن که عبارت اند از: دیدار رو در رو (حضوری)، حرکت حسی، نیت، موضوع (به مکان مورد نظر یا نزد شخص رفتن، بازدید کردن، دیدار کردن از شخص بزرگ، رفتن به مشاهد متبرک، دیدار کردن از اشیا و اشخاص و اماکن ارزشمند و بااهمیت)، هدفمندی (کسب فیض از قبر شخصیتهای متعالی، کسب ثواب و تبرک، انس و الفت با زائر یا انس دادن او) و زبان (خواندن دعا به عنوان تشرف باطنی برای شخص رائر)
خلاصه اینکه با این توصیفات مشخص میشه که اگرچه قرآن کریم از مشتقات لفظ زیارت در معنای لغویش استفاده کرده ولی برای تعریف اصطلاحی لفظ زیارت، نمونه ای در قرآن مشاهده نمیشه...
هرچند از آیاتی چون آیات ۶۴ نساء ۳۲ حج و… میشه معنی اصطلاحی زیارت رو گرفت
6⃣