🔰باتلاق یمن
🔸در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری #عربستان_سعودی به #یمن عملیات “ #طوفان قاطعیت ” آغاز شد.
ائتلافی متشکل از همه کشورهای عضو شورای همکاری عرب #خلیج_فارس به جز #عمان، به همراه کشورهای #مراکش ، #مصر ، #اردن و #سودان، البته #سومالی هم با فراهم آوردن امکان استفاده از پایگاههای نظامی خود، به نوعی در این حمله مشارکت داشت...
🆔 @lotfi74👇👇👇
تاملات
🔰باتلاق یمن 🔸در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری #عربستان_سعودی
🔸...در نتیجه این #تجاوز و #محاصره ، یمن با یک #بحران انسانی و #قحطی فراگیر روبرو گشته است.
بحرانی که موجب #کشتار هزاران #غیرنظامی و از بین رفتن زیرساخت های #درمانی یمن و نیز تخریب گسترده میراث تاریخی آن با قدمت بیش از سه هزار سال شدهاست
تجاوز به یمن به صدر اخبار رسانه ای در جهان تبدیل شد و همه روزه اخباری از هدف قرار گرفتن مردم بی گناه یمن به جهان مخابره میشد
اما مردم یمن #مقاومت می کردند
مقاومت مردم یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی و کشتار همه روزه بی گناهان یمنی باعث شد تا خیلی زود در بین کشورهای عضو این ائتلاف اختلاف بیافتد
تا جایی که باعث جدایی کشورها از این ائتلاف گردید
نقطه اوج این اختلافات را می توان، جدائی قطر از آن دانست
اختلافات به حدی جلو رفت که عملا تنها دو کشور امارات و عربستان در این ائتلاف ماندند که با پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا از آنها، همچنان مشغول کشتار بی گناهان در یمن هستند
اما اتفاقات این روزهای یمن، حکایت از جدایی امارات از عربستان را دارد
در قسمت جنوبی یمن دو گروه در حال درگیری هستند
گروهی موسوم به جدایی طلبان یمنی که مورد حمایت امارات هستند
و نیروهای تحت رهبری منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به عربستان که مورد حمایت نظام سعودی قرار دارند
جدایی طلبان جنوب یمن از تشکیل کشوری مستقل تحت عنوان یمن جنوبی سخن میگویند
سازمان ملل متحد روز یکشنبه 11 آگوست اعلام کرد که، درگیری ها در بندر عدن طی سه روز گذشته ۴۰ کشته و ۲۶۰ مجروح بر جای گذاشته است
درگیری نیروهای جدایی طلب جنوبی با نیروهای تحت امر منصور هادی در عدن، به نوعی منازعه مستقیم عربستان و امارات با هم است
دو کشوری که تنها باقیمانده از ائتلاف نظامی برای تجاوز به یمن هستند و اکنون برای خلاصی از یمن در برابر هم صف آرایی کرده اند
بعد از گذشت سالها از شروع تجاوز نابرابر به یمن، اکنون از ائتلاف عربستان تنها نامی مانده است که تنها یک عضو دارد و آن عربستان است
و عربستان در حال دست و پا زدن در #باتلاق_یمن است...
🆔 @lotfi74
♦️یادداشت هایی در باب فرجام نهضت ملی ایران
✍ محمد رضا کائینی
🔰 "محمدرضا پهلوی و بیست و هشت مرداد"
بخش نخست
✒پهلوی دوم در جوانی و خامی به سلطنت رسید.او پس از خلع پدر،نفرت جامعه را نسبت به او-که در قالب کنش گری های سیاسی و اجتماعی رخ می نمود-به چشم می دید و بدین تظاهر می کرد که سعی دارد رویه ای متفاوت از پدر در پیش گیرد...
🆔 @lotfi74👇👇👇
تاملات
♦️یادداشت هایی در باب فرجام نهضت ملی ایران ✍ محمد رضا کائینی 🔰 "محمدرضا پهلوی و بیست و هشت مرداد"
"محمدرضا پهلوی و بیست و هشت مرداد"
💠...از سوی دیگر،دریافت عمومی مردم این بود که شاه در مراحل آغازین نهضت ملی،با آن همگامی نشان می دهد.
شواهد این امر متعدد است.مهدی بازرگان در خاطرات خویش گفته: به گاه خلع ید،مردم آبادان به هنگام نام بردن از سه شخصیت به شدت به وجد می آمدند و کف می زدند: مصدق،کاشانی وشاه!
یا به عنوان نمونه ای دیگر،هنگامی که دکتر مصدق به گاهِ تنگنای مالی دست مساعدت به سوی ملت دراز کرد،بخش مهمی از اوراق قرضه را شاه خرید!
با این همه پادشاهی که تاج و تخت خویش را به مدد توافق با انگلستان به دست آورده و در پی هم دستی با آمریکایی هاست،چقدر می تواند با یک جنبش ضد استعماری همراهی نشان دهد؟
این بود که پس از انتخابات مجلس هفدهم،روی دیگر شاه بر ملت عیان گشت و البته جامعه نیز در سی تیر به او ضرب شصتی جانانه نشان داد.به رغم آنچه گفته شد،این قلم در رویارویی های بعدی وظاهری دربار با مصدق،شاه را صاحب نقشی نظریه پرداز و فعال نمی شناسد.
پهلوی دوم چندان قدرت تفکر و طراحی نداشت و در مواقع بحران،بیشتر ترس و میل به فرار را تجربه می کرد تا تدبیر و تسلط را.کسانی که او را پس از فرار از ایران و در فرودگاه بغداد دیده بودند،نقل می کنند که وی از فرط ترس،فراموش کرده بود که جوراب به پای خویش کند!
یا در خاطرات ثریا می خوانیم که شوی او پس از فرار،عطای سلطنت را به لقای آن بخشیده و درپی خرید یک مزرعه در آمریکا و کشاورزی در آن بود! خوشمزه تر اینکه باز به گفته ثریا،محمدرضا پس از موفقیت عملیات بیست و هشت مرداد،از بازگشت به ایران واهمه داشت و احتمال می داد آمریکایی ها و زاهدی دیگر او را به کشور راه ندهند!...
بدیهی است که طراحیِ اتمام نهضت ملی و بازگشت او در هیات یک شاهِ همه کاره،در جایی دیگر صورت گرفته بود.چنین پادشاهی با چنین روحیه ای،پس از بازگشت به کشور چگونه زمامداری خواهد بود؟
اگر بتوانیم به این سوال پاسخ گوئیم،شاید بتوانیم به راز بزرگ انقلاب پنجاه و هفت نیز پی ببریم.
✔پ ن:کارت پستال فوق،تصویر شاه را در کنار تصاویر کاشانی،مصدق،مکی و بقایی نشان می دهد.این کارت پس از انتخابات مجلس هفدهم و از سوی برخی حامیان نهضت ملی نشر یافت.
🆔 @lotfi74
تاملات
. ⭕️دو آیت الله... دو آیت الله، دو مجتهد، دو انقلابی باسابقه، دو سیاستمدار و دو کارگزار ارشد و دو فق
✍ محسن مهدیان
⭕️دو آیت الله...
🔸حیرت اجتماعی از سبک گفت وگوی دو آیت الله تاریخی خواهد شد. محتوای مباحثه یک طرف و ادبیات بحث سوی دیگر. اتهاماتی که هر دو بزرگوار به یکدیگر زدند، یعنی سالها خسران برای مردم.
چطور باید برای مردم این آداب کارگزاری را توضیح داد؟ جامعه ای که بزرگان آن چنین رفتار کنند، چه انتظاری است که کف خیابان سر کمترین ها عربده کشی و قداره کشی نکنند؟ قبول کنیم مردم ما در ادب گفت وگو و مباحثه سالها جلوترند.
هردو بزرگوار علم شان را به رخ هم کشیدند و یکدیگر را به بی سوادی متهم کردند. روح امام شاد که گفت آن میزان که اسلام از برخی علما صدمه دیده است از مردم عادی ندیده است.
هردو بزرگوار فقیه اند و آیت الله عالی قدر، اما روح آن بزرگ غرق رحمت که گفت: "فقیه حق ندارد بگوید من اسلام شناسم، بگوید فقه شناسم....ادعای اسلام شناسی برای کسی است که همه جهات اسلام را بداند"
اگر مردم بپرسند با این سطح اخلاقی بر صلاحیت دیگران نظارت می کردید چه بگوئیم؟ بپرسند با این کف نفس بر مسند فقهات و اجتهاد بودید چه پاسخ دهیم؟
دو برداشت سخت ازین گفت وگو وجود دارد.
جهت اول محتوائی است. محتوای مباحثه تا مدتها دامنگیر خواهد بود. ادعاهائی که محدود به دو بزرگوار نیز نخواهد ماند.
جهت دوم نیز از حیث مسئولیت است. عدالت هر دو بزرگ حداقل از نگاه مردم محل تردید جدی است. آیا ممکن است یک فقیه باتجربه با خبر یک رسانه ضدانقلاب، علیه دیگری افشاگری کند؟
آیا ممکن است با این سطح از سعه صدر فهمی از مصلحت کشور داشت و بر صدر آن نشست؟ در نهایت اینکه این مباحثه یک پیام کوتاه دارد و آن اینکه "مردم را نمی بینیم."... "امام امت را نیز..."
🆔 @lotfi74
تاملات
. ⭕️دو آیت الله... دو آیت الله، دو مجتهد، دو انقلابی باسابقه، دو سیاستمدار و دو کارگزار ارشد و دو فق
✍ یاسر تقوی
🔰کمی آرام باشیم...
📌درباره بگومگوی تلخ آقای یزدی و آقای آملی لاریجانی
🔸بارها شده که به خاطر عصبانیت و شور جوانی علیه موضوعی حرف تند و نسنجیدهای زدهام که بعدها پشیمان شدهام. هر بار از خود میپرسیدم که «چرا چنین شد؟ و چه کنم که دیگر اینچنین نشود؟» به چند عامل میرسیدم.
اول آنکه اساتید بزرگوار ما در حوزه حقمداری و غیرت دینی را در وجود ما نهادینه کردهاند، اما به ما یاد ندادهاند که ممکن است در تشخیص مصادیق (حق) اشتباه کنیم و یا حتی اگر اشتباه هم نکرده باشیم، ممکن است دیگران دچار اشتباه شده باشند و ما باید بتوانیم با حفظ احترام و کرامت با مخالفان فکری و سلیقهای خود رفتار کنیم. لذا به جای قضاوت زودهنگام و استفاده از تعابیر نادرست و برخوردهای هیجانی سعی کنیم دغدغهها و نگرانیهای خود را در قالب رفتار صحیحی بروز دهیم.
🔸عامل دیگر آن بود که رسانه و اقتضائات آن را نمیفهمیدم. نمیدانستم در این فضای مجازی که به ظاهر حرف زدن کنتور نمیاندازد، هر حرف حساب و بیحسابی در شکلگیری شخصیت اجتماعی من اثر میگذارد. اگر توهین کنم، قضاوت غیرمنصفانه کنم، در جواب بدی، بدتر بگویم، چهرهای غیراخلاقی از من به یادگار خواهد ماند. دقت نمیکردم که رعایت آدب و احترام حتی در گفتگوهای شخصی و خصوصی اثر گذار است چه برسد در یادداشتها و مواضع عمومی. من برای آنکه امروز در دفاع از آرمانها و حقایقی که میفهمم هیجانزده نشوم و به این و آن تندی نکنم، در فضایی خارج از سلوک حوزوی کلی آزمون و خطا کردهام و همچنان به خودم مطمئن نیستم.
🔸اینها را گفتم که بگویم واقعیت بگومگوی تلخ آقای یزدی و آقای لاریجانی وبسیاری از دعواهای جامعه ما از این سنخ است. خدا به هر دو بزرگوار طول عمر بدهد. اما سن آقای یزدی بالا رفته است. طبعا نمیشود از ایشان انتظار داشت که پای توئیتر و اینستاگرام و تلگرام و ایتا و ... بنشیند و فضای اجتماعی را رصد کند. اخبار درست و نادرست را شناسایی کند. پازلهای رسانهای طراحی شده از سوی این و آن را تحلیل کند. در این شرایط انسان در معرض ملغمهای از اخبار و تحلیلهای غیردقیق اطرافیان مورد اعتماد قرار میگیرد و اگر موضوع آنها به انقلاب و مرجعیت و مسائل حائز اهمیت مربوط باشد دچار غلیان احساسات شده و واکنش نشان میدهند. و مگر این «اطرافیان مورد اعتماد» را تا کجا میتواند مدیریت و پالایش کرد؟ و مگر ما خودمان تحت تأثیر نیستیم؟
🔸آقای لاریجانی هم همینطور. حق دارد ناراحت شود. هر چند التفات ندارد که نامهاش تبعاتی برای جامعه و نظام به همراه خواهد داشت.
آقای لاریجانی علیرغم زحمات زیادی که در قوه قضائیه کشید اعتنایی به افکار عمومی ندارد. مناسبات اجتماعی جدید را نمیشناسد. در سالهای خدمت یا تیم رسانهای خوبی نداشته و یا مشورتپذیر نبوده است. به هر حال بسیاری از مطالبی که در نامهاش به آقای یزدی آورده را میتوانست همان سالها با کمک یک تیم رسانهای جوان به اطلاع عموم مردم برساند. کاری که آقای رئیسی در این مدت کوتاه انجام داده و ما فکر میکنیم دارد شق القمر میکند. (شاید هم میکند). اما فرق آقای رئیسی و لاریجانی برای من که هیچ اطلاع دقیقی از عملکرد قوه قضائیه ندارم در همین بازتابهای رسانهای است. درست مانند آقای یزدی
🔸اما در این میان، سوءتدبیر بسیج اساتید را نمیفهمم. فارغ از آنکه آقای یزدی درباره رئیس جمهور، مرجعیت آقای علوی بروجردی و آقای لاریجانی صحبت کرده است، انعکاس این اظهارات تند و تیز بنا بود چه دردی را دوا کند؟ مگر آقا نگفته بود اختلافات در حوزه را مدیریت کنید؟ موضعگیری رئیس جامعه مدرسین علیه دولت، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از اساتید حوزه چه فایدهای دارد که متن جلسه را بیپروا منتشر کردند؟
من از ژورنالیستهای اصلاحطلب، روزنامههایشان و نیز BBC فارسی توقعی ندارم. شاید من هم بودم از این پاس گل نهایت استفاده را میکردم، اما آیا رفقای بسیجی ما به پیامدهای این سوءتدبیر نیاندیشیدند؟
🔸در پایان امیدوارم همه ما، از آقای یزدی و آقای آملی لاریجانی تا دوستان بسیج اساتید و ما رسانهایهای پیادهنظام حوزه از این روزهای تلخ عبرت بگیریم. در یک حوزه ملتهب نمیتوان از کیان انقلاب و نظام و مرجعیت و حوزه دفاع کرد. کمی آرام باشیم.
🆔 @lotfi74
تاملات
✍ #رسول_لطفی 🔸غدیر امتداد خاتمیت پیامبری و فتح باب ولایت بر امتی است که داعیه برپایی قسط بر حکومت ج
🔰 نگاه تمدنی به غدیر
✍ رسول لطفی
🔸غدیر امتداد خاتمیت پیامبری و فتح باب ولایت بر امتی است که داعیه برپایی قسط بر حکومت جهانی دارند تا ندای اسلام را به گوش جهان برسانند و فریاد حقانیت علی سر بدهند...
غدیر شاه راه اتصال نبوت به امامت و تکمیل کننده اسلام ناب است و جدایی از غدیر، از دست دادن ستون دین و موجب گمراهی است.
با این حال تفسیر و تبیین ابعاد غدیر در نگاه راهبردی و تمدنی مساله ای است که متاسفانه مغفول مانده است.
از معدود کسانی که با مساله غدیر به صورت تمدنی مواجه شده و آنرا تبیین کرده مقام معظم رهبری است.
هر سال که عید غدیر تکرار می گردد این پرسش در ذهن ها خطور میکند که آیا عید غدیر منافاتی با وحدت اسلامی ندارد؟ پافشاری بر غدیر آیا موجب تفرقه بین جوامع اسلامی نیست؟
خطور این پرسش، ناشی از عدم این نگاه تمدنی به مساله غدیر است.در منظومه اندیشه ای رهبری مبتنی بر فقه حکومتی؛ در غدیر فقط مساله انتخاب امیرالمومنین مطرح نیست بلکه اهمیت بالاتر آن به دست آوردن ضابطه و قانون قدرت مداری و حکومت داری اسلام است.بنابراین غدیر نه تنها موجب اختلاف که سبب وحدت امت اسلامی است.
آیت الله خامنه ای در تبیین غدیر:(قاعده حکومت و اقتدار و قدرت مداری در جامعه اسلامی با غدیر معین شد و پایه گذاری شد؛ اهمیت غدیر فقط این نیست که امیرالمومنین را معین کردند، این هم مهم است اما از این مهمتر این است که ضابطه را معین کردند، معلوم شد که در جامعه اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد. حکومت شخصی و زر و زور معنا ندارد.حکومت اشرافی معنا ندارد.حکومت شهوترانی معنا ندارد.معلوم شد که اسلام اینجوری است.)
🆔 @lotfi74
May 11
🔰آمدم ای شاه پناه بده...
چه زیباست فرازهای صلوات بر امیرالمومنین در زیارت نامه امام رضا(ع):
🔹اللهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَبْدِکَ وَ أَخِی رَسُولِکَ الَّذِی انْتَجَبْتَهُ بِعِلْمِکَ وَ جَعَلْتَهُ هَادِیا لِمَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِکَ وَ الدَّلِیلَ عَلَى مَنْ بَعَثْتَهُ بِرِسَالاتِکَ وَ دَیَّانَ [دَیَّانِ] الدِّینِ بِعَدْلِکَ وَ فَصْلَ [فَصْلِ] قَضَائِکَ بَیْنَ خَلْقِکَ وَ الْمُهَیْمِنَ [الْمُهَیْمِنِ] عَلَى ذَلِکَ کُلِّهِ وَ السَّلامُ عَلَیْهِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ.🔹
🆔 @lotfi74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا مردم به سراغ شبکه های اجتماعی رفتند؟
🔺ریکی جرویس استندآپ کمدین انگلیسی در اجرای #استندآپ_کمدی خود به سراغ #شبکه_های_اجتماعی رفته؛
او میگوید مردم مدام میگویند «این نظر شخصی من است» و درباره همه چیز نظر میدهند؛ حتی کاری ندارند استدلال چیست! میگویند چه کسی مطرح کرده؛ اگر سمت ما نیست حتما غلط است...
🔺جرویس به سراغ رفراندومها هم رفته و میگوید:حتی سیاستمداران هم برای تصمیمات بزرگ، مثل برگزیت به سراغ مردم میروند در حالی که هنوز مجبوریم روی ظرف وایتکس با برچسب بزرگ بنویسیم «آشامیدنی نیست»
#انگلیس #سیاست #مردم #رفراندوم #عصر_جدید #برگزیت #تلویزیون #سینما #سریال #طنز #عصرجدید
🆔 @lotfi74
🔰 از بگیر و ببندها نگران نشوید، انقلاب زندهتر میشود!
🔹رییس بنیاد مستضعفین🔹
پرویز فتاح:
🔹ما انقلاب کردیم که سرمایه مردم دست خودشان باشد نه اینکه از شاه بگیریم و خودمان استفاده کنیم.
🔹انقلاب اسلامی در حال یک تغییر درونی است و پیاده شدن عدهای از قطار آن، طبیعی و ناگزیر است.
🔹آنها که قبلا مسئول بوده و اموال را بردهاند باید برگردانند؛ از بگیر و ببندها نگران نشوید و نهراسید، انقلاب زنده تر میشود.
🔹اکنون دیگر وقت شعاردادن نیست و باید وارد میدان عمل شویم.رئیس بنیاد مستضعفان: از بگیر و ببندها نگران نشوید، انقلاب زندهتر میشود
🆔 @lotfi74
🆔 @Farsna
تاملات
🔰عصرجدید تکان دهنده است. ✍ دکتر محمدعلی روزبهانی روز و شب در پی تمدن سازی و رشد علمی و علم دینی گ
🔸 با احترام به محققان دانشگاهی ارتباطات و دوستان اندیشمند، یکی از آسیبهای فراگیر دانشکده های ارتباطات در ایران، اسیر کردن دانشجویان در آمار و محاسبات و نظرسنجی ها و یا نقدهای محتوایی خام و نسنجیده است، نقدهای محتوایی که از پیش فرو افتاده اند چراکه از اساس بر پایه ی ویرانه ی جدایی فرم و محتوا بنا شده اند.
🔸اگر فلسفه رسانه و فلسفه تکنولوژی و فلسفه هنر در آکادمی های ما سامانی داشت بیشتر قدر عصر جدید احسان علیخانی را میدانستیم . عصرجدید نه محصول مدیر بی تجربه شبکه سوم سیما و نه محصول اطوار و ادابازی دانشکده های ابتر هنر و علوم انسانیاست.
🔸 عصرجدید حتا مستقیما محصول علیخانی نیست. عصرجدید راه جدید ما ایرانی ها در تجربه دوران و زمانه ای جدید است و مگر نه اینکه تکانه های تمدنی پیش از هرجای دیگری بر دیده بانی هنر است که آفتابی میشود؟ انگاره ی برخی آن است که عصر جدید بر ویرانه های عصر قدیم بنا میشود، برخی نیز عصر جدید را احیای سنت قدیم و نوعی بازگشت میدانند. برخی نیز عصر جدید را احیای عهدی ازلی و ابدی میدانند در تار و پود تمدن همین زمین و همین عصر.
🔸عصر جدید گویای نسبتی جدید میان ادم و عالم است، مگر نه آنکه رنسانس را از شعرهای پترارک حتا پیش از بنای کلیساهای رومی میتوان بازشناخت؟
🔸عصرجدید به مثابه پربیننده ترین نمایش تلویزیون ایران پس از رخداد انقلاب اسلامی، نیایش میلیونها ایرانی بود در ساحت جذابیت اسطوره ای رسانه. عصرجدید، گشایشی بود از حقیقت که فرم رسانه را به تمامه از آن خود کرده بود، رخداد حقیقت در عصر جدید خیلی از معناها و تعریف ها را جابجا کرد، مفهوم توده، مفهوم جنسیت، مفهوم سبک زندگی ایرانیان، مفهوم جذابیت رسانه ای و...
#عصر_جدید
#احسان_علیخانی
#فلسفه_رسانه
#فلسفه_ارتباطات
#فاسفه_هنر
#فلسفه_تکنولوژی
#انقلاب_اسلامی
🆔 @lotfi74
🔰عصر جدید پایانی بر عصر قدیم تلویزیون بود.
✍ علی الفت پور
🔹عصری که عادت کرده بودیم کسانی را به رخمان بکشند که بعضا جز صورت زیبا چیزی نشان دادن نداشتند
و اینطور القا شده بود که اینها نماد استعداد و موفقیت هستند
و سبب شدند تا با محور شدن این جماعت تبعات بسیار بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گریبان مردم را بگیرد.
🔹علی فروعی با عصر جدید ثابت کرد که این جماعت چقدر با برخی استعدادهای این مرز و بوم فاصله دارند و اتفاقا این جماعت چقدر سبب شدهاند که استعدادهای بزرگ و مردمی این کشور دیده نشوند.
علی فروغی فحش خورد چون خلاف جهت سلبریتی پروری در صدا و سیما حرکت کرد.
فروغی موفق شد تابوی برخی بتهای تلویزیونی را مقتدرانه بشکند و نشان دهد که قاب تلویزیون وامدار #سلبریتیهای_بی_سواد نیست.
این جماعت وقتی با تهدید و تمسخر از سقوط تلویزیون بعد از برنامه ۹۰ سخن میگفتند هیچ وقت باور نمیکردند که فروغی بتواند رکورد تاریخی شبکه ۳ را با حضور برنامه ۹۰ و جام جهانی در تابستان ۹۷، ۱۸ درصد رشد دهد
فروعی انقلابی ساده زیست، جهادگر، باسواد و تعاملگرا یک نفر نیست یک تفکر است یک اراده است...
#عصر_جدید
#علی_فروغی
#شبکه_سه
🆔 @lotfi74
🔰 حاج #حسین_یکتا: نیروهای مومن و خوشفکر در هر عرصهای که ورود کنند عصر جدیدی را رقم میزنند.
آمریکا هر چه را تحریم کند، معادن ناب و سرشار استعدادهای انسانی این سرزمین را نمیتواند تحریم کند و عصر جدید کف دستی از اقیانوس استعدادهای جوانان پاک ایران را بیرون کشید و به نمایش گذاشت.
.
احسان علیخانی چند ده میلیون مخاطب خودش را خلق کرده؛ یعنی میشود هم از نگاه دینی و اجتماعی خودت کوتاه نیایی و به ابتذال نیفتی، هم جای خالی یک کار موثر را پر کنی و هم زیبایی و جذابیت داشته باشی.
.
و چه زیبا بود که عصر جدید با سیل مخاطبان خود به کمک سیلزدگان شتافت و جلوههای زیبایی از وحدت و انسجام اجتماعی را به رخ بدخواهان این مردم کشید.
.
چقدر مشتاقم که در فصل جدید عصر جدید، استعدادهای کارآفرین، جوانان عرصههای دانشبنیان و نیروهای خلاق اجتماعی را شاهد باشم.
#عصر_جدید
🆔 @lotfi74
🔰تبریک به خانم عبادی که با ساده ترین ابزار مادرانه داستان گویی کرد و در هر داستان مادرانه اش غیر مستقیم پیامی را بیان کرد. و در نهایت بعد از موفقیتش مهم ترین پیام را مخابره کرد که زن به تفاوت های تکوینی که دارد افتخار میکند و به دنبال علایق و استعداد هایش هست نه به دنبال مسابقه ی برابری که نوعی ظلم به زن و هدفش برده داری نوین است. .
خانم عبادی مادری بود که حس مادرانه اش را بیان کرد و داستان های واقعی را گفت . .
"هر سخن کز دل بر آید لاجرم بر دل نشیند" کاری بود که خانم عبادی انجام داد . و با ابزار شن آن هم چه ابزاری با دلش با زبان تصویر سخن گفت . .
.
دیروز شن در #صحرای_طبس برچشم آمریکا کوفت ، امروز "شن" در دست بانوی هنرمند #ایرانی و به انتخاب اکثریت #ایرانیان بر فرق سر اکثر آمریکاپرستانی از قبیل #مسیح_علینژاد کوفت که توهم زده اند؛ #حجاب مانع #پیشرفت بانوان سربلند #ایران عزیز است!!!
#شن هنوز سرباز خداوند منان است!تبریک!خانم عبادی! تبریک # احسان_علیخانی بابت همه زحمات!یا علی.....
حسین قدیانی
پ.ن: یکی بانویی که با ذوق مادرانه داستانش را با ابزار شن به تصویر کشید و دیگری بانوانی که با پوشش خود نشان دادند برای نشان دادن توانایی نیاز به ابزار جلوه گری نیست.
#عصر_جدید
#حسین_قدیانی
🆔 @lotfi74
🔰تحلیل انتخاباتی از نتایج عصرجدید
✍ محسن مهدیان
نتایج آرای مردم در فینال عصرجدید را تامل بیشتری فرمائید. ترکیب و جهت آرا به جهات شناخت مردم بسیار حائز اهمیت است و می تواند درسی بزرگی برای اهل سیاست باشد. این نتایج برای کسانی که تصور می کنند سبک انتخاب مردم ما از سر هوی و هوس و یا خدای نکرده جاهلانه است بسیار کلیدی است.
🆔 @lotfi74
تاملات
🔰تحلیل انتخاباتی از نتایج عصرجدید ✍ محسن مهدیان نتایج آرای مردم در فینال عصرجدید را تامل بیشتری فر
🔸...نتایج عصرجدید به این فهم، گوشه ای از یک مردم سالاری معنادار بود؛ توضیح خواهم داد.
هر 5 نامزد تلاش جدی داشتند و دارای ویژگی های ممتاز بودند، اما سبک انتخاب مردم از حیث گرایش و اراده شان عالمانه ترین و هوشمندانه ترین ترکیب را از منتخبین رقم زد و شاید هر ترکیب دیگری این زیبایی از درایت اجتماعی را نداشت.
انتخاب مردم از بین چند هنرمند با ویژگی های متنوع صورت گرفت. از انتها شروع کنیم. مردم به کدام هنرمند کمتر رای دادند؟ اگر هنرنمایی دختران نینجا با آقای زارع را نزدیک هم بدانیم، رای مردم به هنری تعلق گرفت که دارای خلاقیت بیشتر و محتوای غنی تری (باتاکید بر اجرای نهایی) بود. مضاف بر اینکه خود هنرمند را نیز احتمالا صادق تر و با ویژگی های شخصیتی برتری فهم کردند.
آقای فتحی نیز نزدیک به آخر قرار گرفت و دلیل ادبار مردم نیز مرموزی و ناشناخته بودن این هنر بود. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که مردم نسبت به فرد یا جریانی که جهل دارند اقبال نشان نمی دهند.
پارسا خائف نازنین و خانم فاطمه عبادی را هم شاید بتوان در یک گروه قرار داد؛ با یک تفاوت کلیدی؛ پارسا خائف بروز یک هنر اصیل بود.
اما هنر فاطمه عبادی در نسبت با هنر پارساخائف یک امتیاز جدی داشت و آن اینکه هنر خانم عبادی دارای یک محتوای دردمندانه و دغدغه مند بود. مردم ذهن و قلب مسئولانه خانم عبادی را از آثارش فهم کردند. با این توضیح رای مردم فراتر از هنر بلکه به جهتگیری این هنر تعلق داشت. هنر برای هنر نبود؛ هنری که در خدمت آلودگی خوزستان و آسیب کودکان کار و حرمت و شان مادرانه قرار گرفت. شعری که خانم عبادی ذیل امضای شان گذاشتند نشان از همین جهت گیری فاخر داشت. مازنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست.
فینال عصرجدید را دوست داشتم چون فراتر از هنر قهرمانان برنامه، نمایشی از گرایش و بلوغ مردم داشت. مردم سالاری برآمده از ایمان مردم، جهتش همواره عمیق و انسانی است. اگر انتخابات توسط اهل سیاست به دوقطبی های کاذب و رهزن و تدلیس گونه منحرف نشود، انتخاب مردم از سر شناخت و دارای عقلانیت و جهات آرمانی است.
#عصرجدید
#عصر_جدید
#پارساخائف
#فاطمه_عبادی
#دختران_نینجا
#سعیدفتحی
#محمدزارع
#مردمسالاری
#انتخابات
🆔 @lotfi74