eitaa logo
تاملات
740 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 شناسایی عوامل شکوفایی فضایل اخلاقی حکمران مبتنی بر مکتب شهید سلیمانی ✍️ محمود گنج‌بخش 📍یکی از اساسی‌ترین اصول حکمرانی صالح؛ تربیت اشخاصی در تراز حکومت اسلامی است. فراهم نمودن زمینه رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی، بستر مناسب ظهور حکمران شایسته را آماده می‌نماید. به‌این منظور و با بهره‌گیری از گفتمان ولایت فقیه، مکتب اخلاقی شهید سلیمانی الگوی مناسبی به‌نظر می‌رسد. این پژوهش از نوع توسعه‌ای و کاربردی است و هدف آن دستیابی به عوامل مؤثر بر رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی حکمران اسلامی با تأسی به این مکتب می‌باشد. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی–تحلیلی و تجزیه تحلیل اطلاعات با روش تحلیل محتوای کیفی با جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت کتابخانه‌ای می‌باشد. این نوشتار پس از تبیین فضایل اخلاقی حکمران بر اساس نظریه‌پردازی امام راحل(ره) و رهبر انقلاب؛ به تطبیق آن با رویه شهید سلیمانی پرداخته و در تشریح عوامل مؤثر بر رشد و شکوفایی آن به عوامل خانوادگی و محیطی و همچنین تأثیر اراده اشاره نموده و در خصوص ویژگی‌های اخلاقی این شهید و چگونگی ترویج مکتب ایشان بحث می‌نماید. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
HM_Volume 1_Issue 1_Pages 11-32.pdf
1.15M
📘دانلود pdf |شناسایی عوامل شکوفایی حکمران مبتنی بر ✍️ محمود گنج‌بخش فصلنامه نشریه تخصصیِ مدرسه حکمرانی شهید بهشتی 🔸تبیین مکتب اخلاقی شهید سلیمانی : فقط پیامبر(ص) و امام(ع) و یا رهبر جامعه برای مردم الگو نیستند، بلکه در رده‌های پایین‌تر هم کسانی در میان مردم الگو میباشند. وظیفه ما در برابر حاج قاسم سلیمانی، تئوریزه نمودن شخصیت، منش و عملکرد ایشان به‌عنوان یک مکتب است. 🔹ترکیب عوامل مؤثر بر رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی حکمران صالح 🔸ویژگیهای مؤثر بر نفوذ شخصیت و ظهور مکتب شهید سلیمانی 🔹 ویژگیهای اخلاقی ممتاز مکتب شهید سلیمانی (اخلاص، دشمن شناسی، مطالبه‌گری اخلاقی، اخلاق‌مداری در مدیریت بحران، اخلاق‌مداری در جهاد، ولایت‌مداری و عقلانیت «شجاعت تؤام با تدبیر» ) ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🗨#نقد_و_نظر بررسی تحلیل‌ها و حواشی پیرامون مستند #غیر_رسمی ▪️همه چیز از یک زمان آزاد کوتاه در روز
🔰 نیمه‌ پنهان ماه ✍️ روزنامه وطن‌امروز 📍 ویروس منحوس ماه‌هاست ماه را پشت ابر برده و از انظار عمومی دور کرده اما نیمه‌ پنهان ماه را می‌توان پنجشنبه‌ها در یک اتاق کوچک خودمانی در بیت رهبری رؤیت کرد. ستاد استهلال تلسکوپ نمی‌خواهد؛ ماه را باید به چشم غیرمسلح و بدون تشریفات دید. جعبه‌ جادو اگر چشم بصیرت داشته باشد و دوربین را سمت غیررسمی‌های حضرت ماه بچرخاند و از دیالوگ مردم عادی با او پرده‌برداری کند، باید به شکرانه‌اش نماز عید خواند! ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 نیمه‌ پنهان ماه ✍️ روزنامه وطن‌امروز 📍 ویروس منحوس ماه‌هاست ماه را پشت ابر برده و از انظار عموم
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 2 🔸 یعنی امام جامعه که روی سجاده‌ سپید ساده‌اش، پشت به قبله رو به خلق می‌نشیند و نافله‌ بعد از فریضه‌اش، چاق‌سلامتی با میهمانان و خوشامدگویی به اهل مجلس می‌شود. غیررسمی یعنی آن آقای سینی ‌به دستی که وسط صحبت‌های آقا، بی‌توجه به کائنات، چای بین میهمانان تقسیم می‌کند. یعنی همان حبه ‌قندی که بین انگشت شست و اشاره، مدتی جا خوش می‌کند و با حرکت دست می‌رود و می‌آید تا حرف‌های مهم و جدی آقا تمام شود و قند در دل قند آب شود. 🔹 غیررسمی یعنی همان مستندساز سبیل ‌نعل‌اسبی که رودرروی رهبر محاسن ‌سفید به علمای اعلام تیکه می‌اندازد و همه‌ جمع به اتفاق فخر علمای زمان‌شناس، می‌خندند. غیررسمی یعنی رهبر روشنفکری که برخلاف نظر آقایان کفن‌پوش و سجاده ‌به‌دوش، فیلم مارمولک تبریزی را شایسته‌ استقبال می‌داند، نه اعتراض و اینگونه مجوز شوخی با همه‌ اصناف را به کارگردانان سینما و تلویزیون می‌دهد، تا اهل کسوت جنبه‌ خود را بالا ببرند. غیررسمی یعنی صدای ماچ‌های رگباری رهبری بر گونه‌ پیشکسوت هنرمند که چک‌چک فلش دوربین‌ها را همزمان با ضربان قلب بینندگان، به شماره می‌اندازد. 🔸 غیررسمی یعنی آن آقایی که ساکن وادی محبت ناب است، با شعبده‌ بوسه‌ای، یک‌تیر و سه‌نشان می‌زند؛ هم آرزوی بچگی جوان المپیادی منتقد و جسور را برآورده می‌کند، هم معمای پیچیده‌ نارضایتی او را حل می‌کند و هم موتور انگیزه و امیدش را روشن می‌کند. غیررسمی یعنی یاد ایام کردن حضرت آقا با آن پیرمرد مأخوذ به حیا و زنده کردن خاطره‌ مشترک سال‌های دور وقتی که موقع مصافحه و بغل کردن، نزدیک بود با هم بیفتند! غیررسمی یعنی نگین انگشتری امت اسلامی که خودش انگشترهای پیشکش را بر انگشت پیشکسوت صداپیشه، عوض به در می‌کند تا بگیرد و یکی از آنها فیت انگشت او شود. غیررسمی یعنی دست محبت حضرت آقا که روی شانه‌ هنرمند رادیو می‌نشیند و عکس دسته‌جمعی خانم‌ها و آقایان با آقای دوست‌داشتنی، پنجشنبه‌های بیت را کارت‌پستالی می‌کند. ⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 2 از 2 🔸 صد مُلک دل به نیم‌نظر می‌توان خرید و خوبِ خوبان در معامله‌ای که بخوبی جوش نخورده، بی‌تقصیر است. بالای سردر بیت رهبری باید برای رسانه‌های اندرونی و بیرونی بنویسند: «لطفا در معامله‌‌ محبت آقا با مردم دخالت نکنید». سال‌هاست که کانال‌های خبری و بی‌خبری، شناخت آقای زمانه‌شناس را از اوضاع و احوال جامعه، کانالیزه و گل‌وبلبلی نشان می‌دهند، تا همیشه این سوال برای مردم کوچه و بازار بی‌پاسخ بماند که آیا می‌توان با رهبری درددل و از او انتقاد کرد. 🔹 بله، غیررسمی می‌توان چشم‌ در چشمان پرمحبت آقا دوخت و او را بی‌محبت خطاب کرد و صورت ماه از این کم‌لطفی نه‌تنها مکدر نشود، بلکه از شدت محبت به گوینده‌ منتقد، گل بیندازد. بعضی‌ رجال سیاسی بلندپایه که موقع شنیدن انتقاد، وجنات‌شان داد می‌زند عصبی‌اند و نمی‌توان آنها را با یک من عسل هم خورد، بروند سعه‌ صدر یاد بگیرند. یک جوان جهادی می‌تواند رهبر جامعه را نقد کند که چرا با توصیه‌ و دستور به صاحب‌منصبان برای جوانگرایی در انتصابات فشار نمی‌آورید و پاسخ بشنود که کلید جوانگرایی در انتصابات، جوانگرایی در انتخابات است. 🔸 پنجشنبه‌های غیررسمی باید به زیارت آقای شهدا رفت تا معلوم شود سلیمانی‌ها چگونه به آب حیات زنده شدند و بر ما اهل قبور، چرا باید فاتحه خواند. نیمه‌ پنهان ماه را هرکه به چشم دل ببیند، از جزر و مد عشق گریزی ندارد. ⚜️ @Taammolat74
🔉 لایو مجازی 🔶 موضوع | موانع جهش تولید ▪️حجت الاسلام والمسلمین روح الله صدوق (ریاست محترم حسینیه اندیشه) ▪️دکتر حجت الله عبدالملکی (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع) حسینیه اندیشه انقلاب اسلامی ⏰ ۴دی ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
گفتگوی علمی استاد صدوق و دکتر عبدالملکی.mp3
40.68M
🔉 لایو مجازی 🔶 موضوع | موانع ▪️حجت الاسلام والمسلمین الله_صدوق (ریاست محترم حسینیه اندیشه) ▪️دکتر (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع) ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @hoseiniyehandisheh
📮مهمترین درس رو در دانشگاه از استاد بزرگم پرفسور گرفتم: «زیاد مطالعه کنید، اما بیشتر از اون فکر کنید. تا زمانی که نوشته‌های دیگران رو می‌خونید عقب‌تر از اونها هستید. زمانی ازشون جلو می‌افتید که فکر کنید!» رمز جمود درس غرب‌خوانده در ایران، همین فکر کردنه! ✍️ حجت عبدالملکی ⚜️ @Taammolat74
هدایت شده از تاملات
🔉 مناظره 🔶 موضوع |شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ حسین دهباشی ▪️حامد کاشانی یادمان شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه ⏰ پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
هدایت شده از تاملات
Kashani-Goftogoo-Dehbashi-13990808~1.mp3
30.06M
🔉 مناظره 🔶 موضوع | سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ ▪️ 🔹انتشار اظهار نظر حسین در خصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با واکنش‌های انتقادی از سوی عده‌ای از کارشناسان مذهبی روبرو شد. چندی پیش حسین دهباشی طی توییتی با اشاره نحوه شهادت حضرت زهرا (س) نوشت: خانه‌های حجاز در صدر اسلام جز پارچه‌ای حائل اساساً در نداشتند، چه رسد به درِ چوبی که آتش بگیرد و مسمار داشته باشد و شکسته شود و این‌ها. وی پس از اعتراض کاربران توییت خود را حذف کرد اما در توییتی دیگر نوشت نظرم همان بود که نوشتم. 🔹در این مناظره او در نهایت پذیرفت که اشتباه کرده است و گفت:«من می‌پذیرم به جهت محدودیت توییتر و کم سوادی؛ مقدمه‌ام برای رسیدن به مقصود کامل و صحیح نبود و بسیاری را به اشتباه انداخت و شاید من هم اشتباه کرده باشم. اگر توئیت نوشتم به خاطر این بود که به صورت زیرپوستی محافلی داریم که حتی مقام معظم رهبری و مراجع نیز آن را نهی می‌کنند و در آن اعمالی صورت می‌گیرد کهخلاف سیره امیرالمومنین است. این توئیت نگرانی از این مباحث بود.» ⚜️ @taammolat74
🔰عهدی برای هدایت مردم ✍️ حجت‌الاسلام میرباقری 🔸اتفاقي كه افتاده از نظر قرآن اين است «وَ اللَّيْلِ‏ إِذا يَغْشى‏» شب تاريك حجاب ظهور حقيقت ولايت اميرالمومنين در عالم شده است. بنابراين يك واقعه عادي و معمولي نيست واقعه اي در اين مقياس است، به تعبير ديگر درگيري تاريخي بين وجود مقدس نبي اكرم و ابليس و شياطين انسي بوده است. 🔹 درگيري يك درگيري كوچك در مدينه و سال يازدهم هجري نيست، يك درگيري عظيمي است بين حقيقت عقل و جهل و بين جريان نور و ظلمت که در عالم اتفاق افتاده و در نقطه اوج هم است. يك شبكه پيچيده اي كنار حضرت شكل گرفته كه با اصل دعوت حضرت مخالف است، با توحيد و رسالت حضرت مخالف است، دعوا سر چيز ديگري نيست، دعوا سر دين خداست. در مرحله بعد دعوا سر امكانات است اما امكانات موضوع جدي نيست. 💢وجود مقدس فاطمه زهرا براي اين كه نگذارند شيطان رابطه مردم را با وجود مقدس نبي اكرم و امير المومنين قطع كند، برای این که نگذارند اين مسير بسته شود و اين انسدادي كه در تاريخ ايجاد بشود بشكنند و اين قفل را باز كنند، عهدی را با خداي متعال از ازل بسته اند «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ». یکی از عهدهاي حضرت همين جايي است كه خودشان به ميدان آمدند و مستقيم درگير شدند و تا پاي جان ايستادند و این خيلي حادثه عظيمي است. وجود مقدس فاطمه زهرا (س) در اين ميدان آمدند كه امر را به مدار خودش برگردانند و نگذارند مومنين لااقل در جهنم بسوزند، نگذارند آن‌هايي كه مي‌خواهند با امامشان باشند در اين حجاب تاريك قرار بگيرد. ⚜️ @Taammolat74
🔰 مروری بر کتاب «فدک در تاریخ» 📍این کتاب اگرچه در نوجوانی صدر (١٣سالگی) تألیف شده،‌ یکی از عمیق‌ترین و دقیق‌ترین کتاب‌هایی است که در تحلیل بخشی از زندگانی حضرت زهرا(س) به نگارش درآمده است. فدک در این کتاب نقش تنه‌ای تنومند از پژوهشی پر شاخه را ایفا می‌کند؛ پژوهشی که در ۵ فصل سامان می‌یابد و با نظمی خاص افزون بر نقل و نقد دقیق ماجرای فدک، به موضوعاتی عمیق‌تر در اندیشه دینی نیز می‌پردازد. تاآنجاکه شاید بتوان گفت که اساساً صدر فدک را به‌مثابه دستمایه‌ای برای بررسی نوع برداشت مسلمانان صدر اسلام از معنای دین،‌ برگزیده است و از این‌رو همان‌قدر که این کتاب ماهیتی تحلیلی-تاریخی دارد،‌ می‌تواند پژوهشی در حوزه فلسفه دین نیز قلمداد شود. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 مروری بر کتاب «فدک در تاریخ» 📍این کتاب اگرچه در نوجوانی صدر (١٣سالگی) تألیف شده،‌ یکی از عمیق‌تری
✔️ [ادامه...] 🔸علامه شهید سید محمدباقر صدر در فصل اول کتاب با نگارشی خیال‌انگیز و تصویرپرداز،‌ چکیده‌وار اشاره‌ای به شرح‌حال حضرت فاطمه(س) پس از پیامبر(ص) می‌کند و حرکت او برای ستیز درباره فدک را به نمایش می‌کشد. در فصل دوم گزارشی دقیق و تفصیلی از آنچه بر فدک در طول تاریخ گذشته به دست می‌دهد و با دلایلی انکارناشدنی اهمیت و جایگاه مادی و معنوی فدک را تبیین می‌کند. پس در فصل سوم به گزارش ماجرای فدک پس از پیامبر(ص) می‌پردازد. او در این فصل از پی نقد بر نوشته استاد عباس محمود عقاد درباره ماجرای فدک، شیوه علمی شایسته و رویکرد خود در این پژوهش را مشخص می‌کند و به‌شکل ضمنی مغفول‌نگه‌داشتن این بخش از تاریخ و بی‌اهمیت جلوه دادن آن را در نوشته‌های شماری از پژوهشگران تاریخی، به پرسش و چالش می‌کشد. او در این فصل ریشه‌های تاریخی و زمینه‌های عاطفی مخالفت حضرت زهرا(س) با خلیفه اول را برمی‌شمرد. افزون بر این، به جنبه‌های سیاسی این حرکت که آن را انقلابی بر ضد قدرت حاکم می‌داند، می‌پردازد 🔹صدر در فصل چهارم، بخش‌هایی از سخنان حضرت زهرا(س) در خطبه مشهور فدکیه را گزینش می‌کند و آن‌ها را به شرح می‌گذارد. این فصل که با وصف فاطمه(س) از رسول خدا(ص) آغاز می‌شود، سخنان آن حضرت را به‌مثابه منشوری اعتقادی-فقهی و سپس درسنامه‌ای سیاسی-اجتماعی تبیین می‌کند و به‌رغم آنکه بخشی اندک از آن خطبه را نقل می‌کند، روح حاکم بر همۀ آن را به‌خوبی روشن می‌سازد. صدر با فصل پنجم کتاب، دادگاهی برپا می‌کند و شکایت حضرت فاطمه(س) از خلیفه اول را طرح و پاسخ‌ها و ادعاهای خلیفه اول را در بوته نقد می‌گذارد. او در این فصل که مجموعه‌ای از بحث‌های فلسفی، زبانی، حدیثی، اصولی و فقهی را در خود دارد، قدرت علمی‌اش را به‌رخ می‌کشد. مبانی مختلف علمای شیعه و سنی در موضوعات گوناگون را نقل و نقد می‌کند. 💢قابل فهم بودن کتاب برای مخاطب عمومی، به‌رغم وجود مباحث تخصصی مختلف در آن،‌ تا حدی زیادی محقق شده است و بی‌شک همه علاقه‌مندان به مباحث تاریخ اسلام از این کتاب سود می‌برند، اما کتاب به‌گونه‌ای عمیق نوشته شده است که هر کس به‌اندازه بهره‌ای که از علوم اسلامی دارد، می‌تواند تا عمق بیشتری از این کتاب پیش رفته و بهره‌برداری کند. گذشته از محتوای کتاب، ادبیات و نوع استدلال آن نیز بخشی دیگر از اهمیت و نمونه نوآوری آن است. صدر درباره موضوعی که در قلمرو مسائل اختلاف‌برانگیز مذهبی قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای قلم زده است که درعین حفظ رویکردهای مذهبی، ادبیات آن ویژه شیعه نیست و می‌توان آن را به‌راحتی در اختیار اهل‌سنت قرارداد تا بدون تحریک حساسیت‌های مذهبی، به‌شکلی دقیق با نظر شیعیان درباره ماجرای فدک آشنا شوند. ⚜️ @Taammolat74
تاملات
✔️ [ادامه...] 🔸علامه شهید سید محمدباقر صدر در فصل اول کتاب با نگارشی خیال‌انگیز و تصویرپرداز،‌ چک
💠 بخشی از کتاب فدک در تاریخ : «اگر کسی ماجرای و تحولات و گونه‌های مبارزاتی آن را به دقت بررسی کند، رویدادی از قبیل مطالبۀ یک زمین را در آن نمی‌بیند؛ بلکه مفهومی گسترده‌تر در ذهنش تجلی می‌یابد؛ مفهومی که خواسته‌ای بلندهمتانه را در دل خود دارد که برانگیزانندۀ انقلاب است و در پی بازپس گرفتن قدرت غصب‌شده و حاکمیت از دست رفته و شکوه بزرگ و به راه آوردن امتی است که به قهقرا بازگشته بودند. بر این اساس، فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره می‌کند و مقصود از آن، فقط همان قطعه‌زمین غصب‌شده در حجاز نیست. و همین معنای نمادین فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایره‌ای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود.» ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |شخصيت حضرت زهرا (س) 🎙دکتر ابراهیم فیاض دانشگاه علم و فرهنگ تهران به مناسبت شهادت صدیقه طاهره ⏰ 29 بهمن 98 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
سخنرانی دکتر فیاض.mp3
29.59M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |شخصيت (س) 🎙دکتر دانشگاه علم و فرهنگ تهران 🔹 چرا حضرت صدیقه طاهره این چنین محجور هستند؟دو جریان اصلی در پس از پیامبر(ص) چه بودند؟ 🔹 تحلیل اجتماعی بر وقایع پس از پیامبر(ص) 🔹 بررسی شخصیت حضرت زهرا (س) ⚜️ @Taammolat74
💠 در امام خمینی ذوب شوید
به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

🔻 شیخ محمدرضا نعمانی در شرح‌صدر می‌نویسد: 🔹 شهید صدر در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران با دستخط خود نامه‌ای به شاگردانش در ایران نوشت و در آن علناً اعلام کرد که از مرجعیت خود کناره گرفته و در مرجعیت امام خمینی ذوب شده است. ایشان به‌روشنی تأکید می‌کند که مرجعیت، وسیله است، نه هدف، و بر همین اساس هرگاه یکی از مرجعیت‌های صالح بتواند به اهداف [مرجعیت صالح]، جامۀ عمل بپوشاند سایر مراجع می‌بایست در او ذوب شوند. شهید صدر در این نامه چنین آورده است: بر هریک از شما و هر كسی كه بخت با او یار شده و سعادت یافته تا در سایۀ این تجربۀ اسلامیِ پیشگام زندگی كند، واجب است كه هرچه توان و ظرفیت و استعداد دارد برای این تجربه هزینه نماید و در این راه از هیچ‌چیز دریغ نکند؛ زیرا وقتی بنایی برای اسلام به‌پا می‌‏شود، هزینه كردن برای آن پایانی ندارد و آنگاه كه نهضتی با قدرت اسلام، پرچم می‏‌افرازد، بذل و فداكاری حدواندازه نمی‌‏شناسد؛ زیرا عملیات ساخت بنای جدید به ظرفیت‌‏های هرچند ناچیزِ همه نیاز دارد. همچنین لازم است روشن باشد كه همگی باید گِرد مرجعیت امام خمینی كه آرزوهای اسلام را امروز در ایران محقق كرده است، جمع شوید و برای آن، فداكاری و از مصالح آن دفاع كنید و به همان اندازه كه آن مرجعیت، خود، در هدف بزرگش ذوب شده است، شما نیز در آن ذوب شوید؛ كه مرجعیت صالح یک شخص نیست، بلكه یک هدف و راه است و هر مرجعیتی كه این هدف و راه را محقق كند، همان مرجعیت صالح است كه باید با اخلاص كامل، برای آن كار كرد…. 🔹 من بارها از شهید صدر شنیدم که در پاسخ عده‌ای که به او اعتراض می‌کردند چرا از امام خمینی و انقلاب اسلامی حمایت می‌کند، می‌گفت: اگر آقای خمینی به من بگوید که در یکی از روستاهای ایران ساکن شوم و در آنجا به اسلام خدمت کنم، لحظهای تردید نمیکنم. امروز آقای خمینی همان چیزی را محقق کرده است که من سعی داشتم محقق کنم… 📚 شرح صدر، ص٢٠۵-٢٠۶ ⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه 🔶 لایو مجازی |شهید تاریخ ساز! 🔸 دکتر حسن محمدی 👈پژوهشگر تاریخ معاصر ⏱سه ‌شنبه 9 دی ماه ساعت 18 🌐 https://www.instagram.com/fekratnet/ ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @fekrat_net
🔰برون رفتن از سلطه رسانه‌ها ✍️ سیدرضا صائمی 🔸اینک با جهانی رسانه‌ای روبه رو هستیم که صاحبان فناوری و دانش به وسیله قدرت عظیم رسانه ای، فرهنگ و ارزش‌های خویش را به جهانی انسانی تسلط می‌دهند و هویت‌های قوی و ملی کشورهای دیگر را به چالش می‌کشانند. این مساله بویژه برای کشوری مثل ما که صاحب تمدن و فرهنگ و اندیشه در تاریخ بوده، حیاتی‌تر و جدی‌تر است. 🔹روشن است واکنش‌های قهرآمیز و اتخاذ راهکارهای سلبی و راهبرد نفی پاسخگو نخواهد بود. برای برون‌رفت و رهایی از سلطه رسانه‌ها و این قفس آهنین هویت رسانه‌ای: اول این که هویت یک مفهوم ثابت نیست و شکلی قطعی و نهایی ندارد، لذا به عقیده نیچه انسان مدام باید کسی بشود که هنوز نیست یا به عقیده فوکو انسان امروزی باید علیه نیروی ویرانگری که می کوشد او را در همه جنبه های زندگی اندیشه و خلاقیتش با دیگران همسان و یکسان کند، مبارزه نماید. دوم این که همین جهان ارتباطات فضایی را ایجاد کرده است تا آدمی با گزینش آزادانه شیوه های مختلف زندگی هویت خود را انتخاب کند و بسازد و این مهم در جهان مدرن آسانتر است. در نهایت این که در جهان جدید با تنوع زیستی اجتماعی جامعه آدمی حق انتخاب بیشتری دارد و می تواند با گزینش راه خود تا حدود زیادی استقلال فردی خود را حفظ کند و در جمع فراموش نشود. 💢حالاکه قرار است دنیا به سوی جهانی شدن حرکت کند، ما می توانیم با توانمند کردن فرهنگ و مبانی فکری خود و تبدیل هویت منفعل به هویت فعال سهم بیشتری در شکل گیری و تکوین هویت جدید داشته باشیم. هویت مجازی نباید حریت انسانی ما را بگیرد همین برای رهایی از این سلطه کافیست. ⚜️ @Taammolat74
🔰تحلیل امنیت در مکتب شهید سلیمانی ✍️ نجفعلی غلامی 📍برخی انسان‌ها وقتی در دنیا پایان می‌پذیرند تازه آغاز می‌شوند و تأثیرات ابدی بر پیرامون خود دارند. حضرت سیدالشهدا(ع) نمونه اتم و اکمل چنین انسان‌های است. تاریخ مطالب زیادی در مورد زندگی قبل از شهادت امام حسین(ع) ندارد، اما بعد شهادت حضرت، تاریخ تحت تأثیر این شخصیت قرار گرفت. انسان‌های غیرمعصوم اگر چه قابل قیاس و مقایسه با انسان کامل و امام معصوم نمی‌باشند، اما برخی از انسان‌های غیرمعصوم نیز شباهت‌های به انسان کامل خواهند داشت. از جمله شخصیت‌های که می‌توان گفت در این زمینه نوعی قرابت و نزدیکی به حضرت سیدالشهدا دارد، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. این شهید تا قبل از شهادت حتی در میان مردم ایران آنچنان شناخته شده نبود و اگر چه در این چند سال اخیر به یک چهره کاریزما تبدیل گردید، اما بودند افراد زیادی که ایشان را نمی‌شناختند و در سطح منطقه‌ای و جهانی اگر چه شهرت خاصی داشت، لکن فراگیر نبود. اما بعد از شهادت، ایشان تبدیل به یک چهره شناخته شده ملی و بین‌المللی گردید که بسیاری از جوامع را تحت تأثیر خود قرار داد. لذا تأثیر حاج قاسم بعد از شهادت در پیرامون خود، اصلا قابل مقایسه با قبل شهادت نیست. بر همین اساس مقام معظم رهبری تأکید نمودند که شخصیت حاج قاسم باید در قالب «مکتب شهید سلیمانی» مورد تحلیل، تحقیق و بررسی قرار گیرد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
HM_Volume 1_Issue 1_Pages 33-48.pdf
844.9K
📘دانلود pdf | در مکتب شهید سلیمانی ✍️ نجفعلی غلامی فصلنامه نشریه تخصصیِ مدرسه حکمرانی شهید بهشتی 🔸اهمیت و ضرورت امنیت در مکتب شهید سلیمانی 🔹 همانند بسیاری از مقوله‌های اجتماعی دارای گونهها و اقسام مختلف و متفاوتی است. از آنجایی که امنیت رابطه مستقیمی با تهدید و خطر دارد بدین معنا که فقدان امنیت محصول وجود تهدید و خطر میباشد، گونههای امنیت هم با توجه به نوع تهدیدات و خطرات، تقسیم بندی میگردد. بنابراین میتوان با توجه به وجود تهدیدات نرم افزاری و سخت افزاری، امنیت را هم به دو گونه کلی نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم نمود. 🔸مبانی دینی امنیت از منظر شهید سلیمانی: تکلیف‌گرایی و اخلاص نگاه ارزشی به تولید امنیت اخلاق گرایی در تولید امنیت اقتدار و استحکام نظامی در تولید امنیت ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🗨#نقد_و_نظر بررسی تحلیل‌ها و حواشی پیرامون مستند #غیر_رسمی ▪️همه چیز از یک زمان آزاد کوتاه در روز
🔰 درباره‌ی تحجر، به بهانه ✍️ روح الله رشیدی ♦️مواجهه‌ی متحجرانه با امام(ره) و رهبر انقلاب، از موانع اصلی پویایی در جبهه‌ی انقلاب است. 👈یکی از نشانه‌های این تحجر، بی‌اعتنایی به فهم منطقِ اندیشه‌ی امام و رهبری و توقف در تجلیل‌های ظاهری از ایشان است. ♦️فهم منطقِ اندیشه‌ی رهبری در حوزه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی، افراد را از گرفتار شدن در دام و رکود و انفعال در امان نگه می‌دارد و نمی‌گذارد سیاهی‌لشگرِ قبایل سیاسی و عمله‌ی واپس‌گرایان شوند. ♦️این منطق چیست که اینقدر مهم است؟ شاید برخی عناصرِ این منطق، از این قرار باشد: - فهمِ فرهنگی - ارزشِ گفتگو - وسعت نظر - سعه‌ی صدر - قدرِ هنر و هنرمند - ارزشِ دانش و... ♦️نتیجه‌ی انتشارِ محصولاتی مانند ، باید اصلاحِ فهمِ متحجرانه از منظومه‌ی نظری و عملی رهبری باشد. اما اغلب واکنش‌های پس از انتشار مستند، همچنان مبتنی بر تمجید از فضائل رهبری‌ست تا فهم منطقِ مواضع رهبری. و این وضعیت، مطلوبِ جریان قدرتمندِ تحجر است. ♦️اقرار به فضیلت‌های دیرین و مشهود رهبری و امتناع از همراهی با منطق اندیشه‌ی ایشان، تداوم و تقویت رویکرد متحجرانه است. مسئله این نیست که عده‌ای، با فضائل فردی و اجتماعی رهبر انقلاب آشنا نیستند؛ مسئله این است که منصوبان و منسوبان انقلاب، حلول این فضیلت‌ها در خود را، نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند به تمجید از رهبری، بسنده کنند. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی مجازی 🔶 موضوع |نقش قاسم سلیمانی در شکست طرح خاورمیانه جدید 🎙علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت‌‌ واحده سلسله جلسات بررسی شخصیت و نگرش قاسم سلیمانی جامعه اسلامی شریف ⏰ 3 دی 1399 ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
علیرضا کمیلی.mp3
32.69M
🔉 سخنرانی مجازی 🔶 موضوع |نقش در شکست طرح خاورمیانه جدید 🎙 دبیر اتحادیه بین‌المللی امت‌‌ واحده سلسله جلسات بررسی . . . ⚜️ @Taammolat74
📣 اطلاعیه 🔶 لایو مجازی |مسأله هویت و مکتب سلیمانی 🔸 رسول لطفی 👈پژوهشگر مدیریت راهبردی فرهنگ ⏱پنجشنبه 11 دی ماه ساعت 11 🌐 https://www.instagram.com/fekratnet/ 🌐 https://www.aparat.com/Fekratnet/live ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @fekrat_net