eitaa logo
تاملات حقوقی
446 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
361 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
✍حاج اسماعیل دولابی: هر وقت رزقت کم شد، خواستی زیادتر بشود، از همان اندکی که داری انفاق کن. وقت نداری، پول نداری، بدهکاری، اما از همان مختصری که هست به دیگران ببخش. با صدق دل و خدایی. یک دفعه می بینی در باز شد و روزی سرازیر شد.خدا بیش و کم را کاری ندارد، با انفاق شما رزقت را بیشتر می کند. هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی کین کیمیای هستی قارون کند گدا را @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آذربایجان و یک قرن آزادگی 👈 «مثبت ۱۰۰ ثانیه» عنوان بسته تصویری است که در صد ثانیه به کاوش در یک نکته مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در جریان دیدارها و سخنرانی‌ها می‌پردازد. ☝️ «آذربایجان و یک قرن آزادگی» اولین قسمت از این مجموعه است که براساس بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی، نگاهی ۱۰۰ ثانیه‌ای به تاریخ ایستادگی و مقاومت آذربایجان و مردم تبریز داشته است. به بزرگترین کانال جهاد تبیین بپیوندیم👇 ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کدام فرمانده صهیونیستی گفته بود به احترام توان موشکی ایران کلاه از سر بر می‌دارم؟ 🔸رهبر انقلاب صبح دیروز اشاره‌ای به اعتراف یک فرمانده صهیونیستی کرد که گفته بود من با ایران دشمنم اما در مقابل موشکی که در شرایط تحریم ساخته‌اند کلاه از سرم برمی‌دارم! 🔹ویدیویی که می‌بینید همان فرمانده صهیونیستی «یوزی رابین» رئیس سابق سازمان موشکی رژیم صهیونیستی و ملقب به پدر صنعت موشکی اسرائیل است که درباره توان مهندسان ایرانی در ساخت موشک گفته بود: من مهندسم و نمی‌توانم یک کار خوب مهندسی را تحسین نکنم؛ کلاهم را به احترام ایرانی‌هایی که این کار را انجام داده‌اند از سرم برمی‌دارم! به بزرگترین کانال جهاد تبیین بپیوندیم👇 ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 | متضرعانه خواهش کنیم... 🔸️هر چه می توانیم یاد آقا امام زمان باشیم و از ایشان متضرعانه خواهش کنیم که: ▪️برای ما از خدا خیر بخواهند ▫️ ما را به آن راهی که بیشتر می پسندند موفق بدارند ▪️در انجام کاری که خودشان بیشتر دوست دارند، به ما کمک ‌کنند. ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ 🌸 ۳۸ 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 | جرم کدام یک بیشتر است، قتل یا اهانت به پیامبر؟ 🗓به مناسبت ۲۵ بهمن، سالروز حکم تاریخی امام خمینی قدس سره مبنی بر ارتداد سلمان رشدی 📱 @mesbahyazdi_ir
🔴امام خامنه ای: ♦️حقیقت این است که علی‌رغم عشق و علاقه‌ی وافری که مردم ما به ائمه (علیهم السّلام) دارند و ابراز میکنند، معرفت نسبت به زندگی ائمه و هدف جهاد و مبارزه‌ی پیگیر آنها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد. امروز درباره‌ی تاریخ زندگی موسی‌ بن جعفر حتی یک کتاب که بتوان گفت تشریح کننده‌ی زندگی سیاسی موسی‌ بن جعفر است، ما نداریم و این واقعاً خسارت بزرگی است. کتابهای زیادی نوشته شده است، حرفهای زیادی زده شده است، منابع زیادی در باب زندگی ائمه از گذشته در اختیار ماست، اما حقاً و انصافاً زندگی ائمه و تلاش سیاسی آنها و حیات سیاسی آنها هنوز برای مردم ما روشن نیست و این خسارت است. ♦️و اما زندگی موسی‌ بن جعفر یک زندگی شگفت‌آور و عجیبی است. اولاً در زندگی خصوصی موسی‌ بن جعفر مطلب برای نزدیکان آن حضرت روشن بود. هیچ کس از نزدیکان آن حضرت و خواص اصحاب آن حضرت نبود که نداند موسی‌ بن جعفر برای چی دارد تلاش میکند و خود موسی‌ بن جعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهای رمزیای که انجام میداد، این را به دیگران نشان میداد؛ حتی در محل سکونت، آن اتاق مخصوصی که موسی‌ بن جعفر در آن اتاق مینشستند اینجوری بود که راوی که از نزدیکان امام هست، میگوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسی‌ بن جعفر سه چیز است: یکی یک لباس خشن، یک لباسی که از وضع معمولی مرفه عادی دور هست، یعنی به تعبیر امروز ما میشود فهمید و میشود گفت لباس جنگ، این لباس را موسی‌ بن جعفر را آنجا گذاشتند، نپوشیدند، به صورت یک چیز سمبولیک، بعد «و سیف معلق» ؛ (۴) شمشیری را آویختند، معلق کرده‌اند، یا از سقف یا از دیوار. «و مصحف»؛ و یک قرآن. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه‌ی زیبائی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانه‌های یک آدم جنگی مکتبی مشاهده میشود. ♦️شمشیری هست که نشان میدهد که هدف جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان میدهد هدف این است؛ میخواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسائل، و این سختیها را هم تحمل کنیم. اما دشمنان حضرت هم این را حدس میزدند. اولاً زندگی موسی‌ بن جعفر یعنی امامت موسی‌ بن جعفر در سخت‌ترین دورانها شروع شد. هیچ دورانی به گمان من بعد از دوران امام سجاد به سختی دوران موسی‌ بن جعفر نبود. موسی‌ بن جعفر در سال ۱۴۸ به امامت رسیدند، بعد از وفات پدرشان امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام). سال ۱۴۸ اینجوری است اوضاع که بنی‌عباس بعد از درگیریهای اول، بعد از اختلافات داخلی، بعد از آن جنگهائی که بین خود بنی‌عباس در اول خلافتشان به وجود آمد، از گردن‌کشان بزرگی که خلافت آنها را تهدید میکردند، مثل بنی الحسن، محمّدبن عبداللَّه حسن، ابراهیم بن عبداللَّه بن الحسن و بقیه‌ی اولاد امام حسن که جزو مبارزین و شورشگران علیه بنی‌عباس بودند، فارغ شدند و همه‌ی اینها را منکوب کردند، سرکوب کردند. 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📸 خدمت‌رسانی طلاب جهادی قم در مناطق زلزله‌زده خوی + فیلم و عکس👇 https://hawzahnews.com/xc7d9 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
روزنامه‌های پنج شنبه 27 بهمن
انسان ۲۵۰ ساله_230216_000651 (1).pdf
1.9M
💐کتاب انسان ۲۵۰ ساله دربردارنده تحلیل ها و‌ سخنرانی های امام خامنه‌ای درباره نظریه انسان ۲۵۰ ساله است. این کتاب در ۱۳۹۰ش توسط انتشارات مرکز صهبا در ۳۷۵ صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب تا اواخر سال ۱۳۹۹ش بیش از ۸۵ بار تجدید چاپ و به زبان‌هایی همچون عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی، کردی، آذری، سندی، هندی، آلمانی و تایلندی ترجمه شده است. تقسیم‌بندی چهارمرحله‌ای نظریه انسان ۲۵۰ ساله، دوران زندگی سیاسی ائمه(ع) را با تفاوت‌های ظاهری که دارند، به چهار دوره مختلف تقسیم نموده است. دوره اول: دورۀ ۲۵ ساله آغاز عهد خلافت (دوران حضرت علی(ع) در زمان خلفای نخستین) که از آن با عنوان دوران صبر یاد می‌شود. دوره دوم: دوره شروع حکومت ائمه(ع) که دوران خلافت امام علی(ع) (۳۵-۴۰ق) و دورۀ کوتاه خلافت امام حسن(ع) است. مهمترین ویژگی این دوره رسیدن حق به حق‌دار و ایجاد حکومتی انقلابی همانند حکومت رسول خدا(ص) است. دوره سوم: دوره فعالیت‌های مخفی و تشکیلاتی ائمه(ع) از سال ۴۱ق، تا سال ۶۱ق است. مهمترین ویژگی این دوران، ایجاد زمینۀ فکری در میان جامعه به‌واسطه سربازان مجاهد و تربیت نمودن افرادی است که بتوانند امام حسین(ع) را یاری نموده و کار او را جهت رسیدن به هدف، به سامان برسانند. دوره چهارم: همزمان با آغاز امامت امام سجاد(ع) شروع و تا سال ۲۵۰ق ادامه پیدا کرد. در این دوره دو اقدام مهم انجام شد: : جامعه اسلامی در طول دوران حکومت طولانی‌مدت بنی‌امیه مبانی فکری اسلام ناب محمدی(ص) به فراموشی سپرده شده بود. و مخفی با هدفِ «حفظ اسلام ناب»، «کادرسازی و تربیت نیرو»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 داستان زیبای عنایت امام زمان(عج) به جوانی که یاد ایشان می کرد... 🌷تعجیل در و سلامتی عج صلوات... ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
48.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️شهادت امام کاظم موسی بن جعفر علیه السلام تسلیت باد. ✅حرم فرزند گرانقدر شان ولی نعمت ملت ایران ، امام رضا علیه السلام دعوتید. ✳️از حرم تا به حرم قافله دل داری ای بنازم به شما اینهمه سائل داری اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⭕️التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امام خامنه‌ای (مدظله العالی): با سیاست ناامید سازی و ایجاد تَوهم ِ بن‌بست در کشور، باید مبارزه بشود. 👌این کلیپ را حتی اگر هر روز، در تمام گروههای مجازی، ارسال کنید باز هم تکراری نیست؛ و یادآوری اون برای همه آحاد جامعه کاملا لازم و ضروریست. 🌹
هدایت شده از کانال نوای عاشقان
خوانی زیبا _ویژۀ مَبعثِ حَضرتِ خَتمی مرتَبت محمدِ مُصطَفی صلوات الله علیه _ کربلایی سید رضا نریمانی 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 پیمبران همه ازجایِ خود قیام کنید نماز را به سوی مسجدالحرام کنید ز نام نامی پیغمبر احترام کنید می طهور به دست خدا به جام کنید سپس به غار حرا رفته ازدحام کنید ز جان و دل به رسول خدا سلام کنید شب امید شما و شب نوید شماست ادب کنید که عید خدا عید شماست پیام فتح و نوید ظفر مبارک باد دعایِ عمر شما را اثر مبارک باد خجسته عید بشر بر بشر مبارک باد تمام شد شب هجران سحر مبارک باد خجسته بعثت پیغامبر مبارک باد به جن و انس و ملک این خبر مبارک باد خبر دهید کلید اخوت آمده است خزان گذشت بهار نبوت آمده است خبر دهید امم را که فتحِ باب شماست خبر دهید که پایانِ اضطراب شماست خبر دهید که آغاز انقلاب شماست خبر دهید که توفیق بی‌حساب شماست خبر دهید که اسلام، دین ناب شماست خبر دهید کتاب خدا کتاب شماست خبر دهید که ختم رسل بشیر شماست خبر دهید که مولی علی امیر شماست خبر دهید که اقرأ به مکه نازل شد خبر دهید که اضرب شعار باطل شد خبر دهید که قانون عدل کامل شد خبر دهید که قرآن چراغ محفل شد خبر دهید مریدان، مراد حاصل شد نزول سورۀ یاایهاالمزمل شد رسد ز کوه و در و دشت و سنگ و نخل و گیاه صدای زمزمۀ لا اله الا الله بخوان محمد آوای تو صدای خداست بخوان که هرچه بخوانی پیام آخر ماست بخوان بخوان که هماهنگ با تو ارض و سماست بخوان بخوان که از اول بشر تو را میخواست قیام کن که قیامت قیامتِ کبراست قیام کن که کند عدل با تو قد قامت راست تو را دهند ندا راهیان وادی نور تورا زنند صدا دختران زنده‌به‌گور بخوان که قدر و مقام و جلالتت دادیم رسل نیامده حکم رسالتت دادیم محمد ای به تو از ذات پاک وحی ودود هماره باد سلام و هماره باد درود خدای بود و تو بودی، جهان نبود نبود عدم به میمنت خلقت تو یافت وجود خدا به نور تو از روی خویش پرده گشود بشر به یمن تو بر خاک، روی طاعت سود جزیرةالعرب از نظم تو گرفت نظام جمال توست چراغ تجلی اسلام پیمبران عظمت یافتند با نامت دمیده در همه عالم فروغ اسلامت رسید سنگ ملامت ز هر در و بامت زدند طعنه و دادند سخت دشنامت زهی مکارم اخلاق و لطف و اکرامت نگشت تلخ ز بیداد دشمنان کامت اگرچه سنگ عدو گشت پاسخ سخنت زدی تبسم و خون بود جاری از دهنت چهارده صده روشن چراغ حکمت توست چهارده صده قرآن پیام وحدت توست چهارده صده جاری بهار رحمت توست چهارده صده پاینده نام امت توست چهارده صده بر کف لوای عترت توست چهارده صده بر امت این وصیت توست که ای تمامی امت منم پیامبرتان منم پیمبر و مولی علیست رهبرتان علی ولی من است و علی ولی خداست علی سراج منیر و علی چراغ هداست علی رکوع و سجود علی سلام دعاست علیست با حق و حق در پی علی پویاست علی حقیقت حق، حق بدون او تنهاست علی‌ علی علی آری علی امام شماست بنای دین که بقایش هست عالم گیر یکی ز غار حرا بود دیگری ز غدیر یقین کنید که مشکل گشا علیست علی یقین کنید که دست خدا علیست علی یقین کنید فقط مقتدا علیست علی یقین کنید که شمس الضحی علیست علی یقین کنید که صاحب لوا علیست علی یقین کنید امام شما علیست علی قسم به ذات خدایی کز اوست هرچه که هست یقین کنید که اسلام بی علی کفر است حقیقتی‌ست که کتمان آن بود تکفیر قسم به آل پیمبر به آیه‌ی تطهیر قسم بر آنچه که قلم کرده از ازل تحریر که دست قدرت پروردگار حی قدیر شناسنامۀ ما را زده‌ست مُهر غدیر علی همان شب بعثت به خلق گشت امیر قسم به ذات خداوندگار لم یزلی تمام دین پیمبر علی علیست علی شاعر : استادسازگار 🍃🌷🌿🍃🌷🌿🍃
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام ❇️رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم): « «انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق» 📚بحار، ج 16، ص 210؛ «برای (احیای) مکارم اخلاق و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شده‌ام» ✳️امام زمان (عج): «إنَّ اللهَ بَعَثَ مُحَمداً رَحمَةً لِلعالَمینَ وَتَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ» «خداوند محمد (ص) را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد و نعمت خود (نعمت ولایت) را به واسطه او تمام گرداند» 📚بحار، ج 70، ص 372 💐🍀نور اقرأ تابد از آیینه‌ام کیست در غار حرای سینه‌ام رگ رگم پیغام احمد می‌دهد سینه‌ام بوی محمد (ص) می‌دهد گوش تا آوای احمد بشنوید! بانگ اقرأ یا محمد (ص) بشنوید! از حرا گلبانگ تهلیل آمده دیده بگشایید جبرییل آمده! یا محمد منجی عالم تویی! این مبارک نامه را خاتم تویی! ختم شد بر قامتت پیغمبری! این تو را باشد دلیل برتری! غیرت و مردانگی آیین تو است! عزت زن در حجاب دین توست! اولیا در محضرت استاده‌اند انبیا پشت سرت استاده‌اند ما تو را زهرای اطهر داده‌ایم شیرمردی مثل حیدر داده‌ایم ما تو را دادیم در بین همه یک خدیجه، یک علی، یک فاطمه تا قیامت جاودان آیین توست فاطمه رمز بقای دین توست.
💐پرچم بعثت در دست جمهوری اسلامی امروز پرچم اسلام را جمهوری اسلامی بلند کرده است. یعنی پرچم بعثت را. (امام خمینی ره) ۱۳۷۳/۱۰/۱۰ 💐فلسفه بعثت حضرت رسول‌الله صلی الله علیه و آله ❇️بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه اینکه مردم بتوانند با قدرتهای بزرگ مقابله کنند به مردم بفهماند. ❇️ بعثت برای این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمتها نجات بدهد، ظلمات را بکلی کنار بزند و به جای او نور بنشاند، ظلمت جهل را کنار بزند و به جای او نور علم بیاورد، ظلمت ظلم را به کنار بزند و به جای او عدالت بگذارد، نور عدالت را به جای او بگذارد و راه او را به ما فهمانده است، فهمانده است که تمام مردم، تمام مسلمین برادر هستند و باید با هم وحدت داشته باشند، تفرق نداشته باشند. 📚صحیفه امام، ج 17، ص: 434 و 435)
💐بعثت در زلال اندیشه امام خمینی ره ❇️انگیزه بعثت پیامبر اکرم(ص غایت همان است که خدای تبارک و تعالی در سوره جمعه فرموده است: «هو الذی بعث فی الامیین رسولاً منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلالٍ مبین» غایت بعثت اینهایی است که در این آیه شریفه ذکر می فرماید. می فرماید که: «خدای تبارک و تعالی آن خدایی است که مبعوث کرده است در بین شما از خود شما یک رسولی، یک فرستاده ای و این فرستاده این چند امر را از طرف خدا باید انجام بدهد : «یتلوا علیهم آیاته» آیات خدا را بر مردم قرائت کند. قرآن آیات الهی است و انگیزه بعثت، آوردن این کتاب بزرگ است و تلاوت کردن این کتاب بزرگ و آیه عظیم الهی است. گرچه همه عالم آیات حق تعالی هستند لکن و تمام چیزهایی که در بعثت باید انجام بگیرد، کریم یک سفره ای است که خدای تبارک و تعالی به وسیله پیغمبر اکرم در بین بشر گسترده است که تمام بشر از آن هر یک به مقدار استعداد خودش استفاده کند. ✅... انگیزه بعثت نبی اکرم برای این است که این کتاب در دسترس همه قرار بگیرد و همه از او به اندازه سعه وجودی و فکری خودشان استفاده کنند. مع الاسف نتوانستیم ما و نتوانسته است بشر و نتوانسته اند علمای اسلام آنطوری که باید استفاده از این کتاب مقدّس بشود، استفاده کنند. ✳️... انگیزه بعثت بسط این سفره در بین بشر از زمان نزول تا آخر. این یکی از انگیزه های کتاب است و انگیزه بعثت است. «بعثه علیکم» رسولی را که تلاوت می کند بر شما قرآن را، آیات الهی را «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» این شاید غایت این تلاوت باشد، تلاوت می کند برای تزکیه و برای تعلیم و برای تعلیم همگانی، تعلیم همین کتاب و تعلیم حکمت که آن هم از همین کتاب است. پس نزول وحی است و نزول قرآن است و انگیزه تلاوت قرآن بر بشر این است که تزکیه پیدا بکنند و نفوس مصفا بشوند از این ظلماتی که در آنها موجود است تا اینکه بعد از اینکه مصفا شدند ارواح و اذهان آنها قابل این بشود که کتاب و حکمت را بفهمند. ...اول آیه ای که به رسول اکرم به حسب روایات و تواریخ وارد شده است آیه «اقرأ باسم ربک» است و این آیه اولین آیه ای که به حسب نقل، جبرئیل بر رسول اکرم خوانده است و از اول به قرائت و به تعلم دعوت شده است. «اقرأ باسم ربک الذی خلق» و در همین سوره است که «انّ الانسان لیطغی ان رَآهُ استغنی» این سوره برای اولین مورد وحی و در اولین نزول وحی این آیه در این سوره وارد شده است که «کلا انّ الانسان لیطغی ان رآه استغنی» معلوم می شود که طغیان و طاغوت بودن از اموری است که در رأس امور است. و برای باید تعلیم کتاب و حکمت و تعلم کتاب و حکمت کرد و تزکیه کرد. ... این است که ما را از این طغیان ها نجات دهد و ما تزکیه کنیم خودمان را، نفوس خودمان را مصفا کنیم و نفوس خودمان را از این ظلمات نجات بدهیم. اگر این توفیق برای همگان حاصل شد دنیا یک نوری می شود نظیر نور قرآن و جلوه نور حق، تمام اختلافاتی که بین بشر هست، اختلافاتی که بین سلاطین هست، اختلافاتی که بین قدرتمندان هست ریشه اش همان طغیانی است که در نفس است. ... این است که این نفوس سرکش را و این نفوس طاغی را و یاغی را از آن سرکشی و از آن طغیان و از آن یاغیگری کنترل کند و تزکیه کند نفوس را. ... همه اختلافاتی که در بشر هست برای این است که تزکیه نشده است. این است که تزکیه کند مردم را تا به واسطه تزکیه، هم تعلّم حکمت کند و هم تعلم قرآن و کتاب و اگر چنانچه بشوند پیش نمی آید. کسی که تزکیه کرد خود را هیچ گاه خودش را مستغنی نمی داند «انّ الانسان لیطغی ان رَآهُ استغنی» وقتی که خودش را می بیند و برای خودش مقام قائل است و برای خودش عظمت قائل است این است. اختلافاتی که بین همه بشر هست، اختلافاتی که سر دنیا بین همه بشر هست این اختلافات ریشه اش این طغیانی است که در نفس هاست و این گرفتاریی است که انسان دارد و گرفتاری به خود دارد و به هواهای نفسانیه. اگر انسان بشود نفس انسان تربیت بشود این اختلاف برداشته می شود. (11/3/60)
هدایت شده از مدافعان حرم 🇮🇷
💔 ✨نماز زیر رگبار تیربار تیر تراش می‌زدند. دوشکا و تیر بار را کار گذاشته بودند توی خاک، درست مماس با زمین. سرت را که می آوردی بالا می زدند. علی خوابیده بود روی زمین. همان جا دستش را زد توی خاک و تیمم کرد. دراز کش نمازش را خواند. پیش آیت الله دستغیب که رفته بود، پرسید: «تکلیف آن نماز چه می شود؟» شهید دستغیب جواب داده بود: «حاضرم تمام عمرم را بدهم ثواب دو رکعت نماز شما را بگیرم.» 📚کتاب یادگاران، جلد ۳۰ شهادت ۲۲ بهمن ۷۹ / جنوب فکه🥀 @Modafeaneharaam
❇️💐بسم اللّٰه الرّحمٰن الرّحیٖم اتمام مکارم اخلاق امروز در جهان اسلام عید بزرگ است مسلمانان این روز را با عید گرفتن بزرگ می دارند زیرا سال روز برانگیخته شدن خاتم الأنبیاء والمرسلین به پیامبری یعنی روز بعثت است. پیامبر بزرگ اسلام صلوات اللّٰه و سلامه علیه در سخنی کوتاه چرائی بعثت را بیان فرمودند بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکٰارِمَ الأَخلاق. ✅رکن مهم زندگی بشر نسبت به خودش و جامعه «اخلاق» است. منظور از اخلاق، منحصر به روابط مسالمت آمیز و رعایت احترام متقابل نسبت به همدیگر نیست اگرچه رعایت احترام متقابل و مسالمت‌آمیز بودن روابط ضروری است بلکه به فعلیت رسیدن کرامت انسانی است. کسی که از کرامت برخوردار است در پنهان هم رفتاری که ناسازگار با انسان است انجام نمی دهد سخنی که ناسازگار با شأن انسان است بر زبان نمی آورد، هر خواسته ای را حتی با وجود منفعت اقتصادی و سیاسی نمی پذیرد، هر خواهشی را خواهان نمی شود، هر قضاوتی را در مورد دیگران نمی کند. چون که انسان صاحب کرم رابطه خودش را با خودش درست و کامل کرده است در ارتباط با دیگران هم با کمالات انسانی عمل می کند دوستی ها و دشمنی هایش را براساس کرامت انسانی انجام می دهد کرامت، تعیین کننده رفتار، با خودش و با دیگران است. ✅فعلیت کرامت در انسان فعلیت کرامت خداوند متعال در انسان است انسان صاحب کرم انسان إلهی است که رفتار خداوند متعال در رفتار او تجَلّی دارد مجرای فعل و عمل خداوند متعال است. برخوردار شدن از نتیجه بعثت پیامبر اسلام ص فعلیت کرامت است که نظام سکولار آن را نفی می کند و منکر رفتار کریمانه است. ✅درود خداوند متعال بر خاتم الانبیا و المرسلین محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که خداوند متعال او را مقتدای بشر قرار داده است. والسّلام ✍دکتر عابدین مؤمنی، استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍چه گناهیه که خداوند به هیچ عنوان نمیخشه؟ حتی اگه رسول الله(ص) برای فردگناهکار هفتاد بار از خداوند درخواست بخشش کنه خداوند نمیخشه؟!؟ 🎙 🌹🌹🌹 ✍ 🎙کانال جامع‌ سخنرانی های اساتید انقلابی 📚👇 https://eitaa.com/joinchat/713097223C7b3c57cedf 📌
💐مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) ما دو نوع غنا و توانگری داریم: یک: غنای بالمال، دو: غنای عن المال. آنچه مردم دنبالش هستند، غنای بالمال است. یعنی چه؟ یعنی می‌‌خواهند با پول، برای خودشان آرامش روانی درست کنند. خیال می‌‌کنند پول هرچه افزوده شود، آرامش روانی برایشان پیدا می‌‌شود و حال اینکه اشتباه می‌کنند. اتّفاقاً یک غنای عن المال داریم، یعنی روح، احساس بی‌نیازی می‌‌کند. چون غنا، بی‌نیازی است. مردم دنبال این هستند که با پول خودشان را بی‌‌نیاز کنند و حال اینکه اشتباه می‌‌کنند. بی‌نیازی امر روانی است.  در غنای عن المال انسان از نظر روانی احساس می‌‌کند که پول احتیاج ندارد. امّا در غنای بالمال انسان خیال می‌‌کند که هر چه بیشتر پول روی‌‌هم بگذارد، بیشتر احساس بی‌‌نیازی می‌‌کند.