eitaa logo
تاملات حقوقی
463 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3هزار ویدیو
340 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴آجرک الله یا صاحب الزمان(عج) یازده بار جهان گوشهٔ زندان کم نیست کنج زندان بلا گریهٔ باران کم نیست سامرایی شده‌ام، راه گدایی بلدم لقمه نانی بده، از دست شما نان کم نیست زخم دندان تو و جام پر از خون آبه ماجرایی‌ست که در ایل تو چندان کم نیست بوسهٔ جام به لب‌های تو یعنی این بار خیزران نیست ولی روضهٔ دندان کم نیست 🌹شهادت مظلومانه امام حسن العسکری(ع) بر محبان آن حضرت تسلیت باد 📡, @tasnimnews
📩 ارسال نامه‌ای از قم به رئیس قوه قضائیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نامه ای پیرامون به آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ارسال کرد که بدین شرح است: 🔹به رغم وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چشم‌گیر داخلی، و با وجود گذشت حدود هفت سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی با اهداف روشن ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، متأسفانه امروز فضای مجازی از عقب‌مانده‌ترین و وابسته‌ترین عرصه‌های کشور است. 🔻علت اصلی این ، جریانی است که اولا درمان مشکلات کشور را در خارج می‌جوید؛ ثانیا، ‌نگاهش به تجدد، سطحی و غیرعمیق است. جریانی که رشد مصرف‌‌گرایی و افزایش امکانات فضای مجازی هرچند در بستر خارجی را نشانه تلقی می‌کند. 🔹جریان حاکم بر وزارت ارتباطات در سایه انفعال دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی با بی‌اعتنایی به ، و متقابلا، فراهم‌سازی آزادی عمل برای پیام‌رسان‌های خارجی، بلکه حمایت مؤثر از برخی از آنها، با نقض قوانین نظام اسلامی، کشور را به جولانگاه شبکه‌های خارجی و مخالف نظام تبدیل کرده است. ❗️پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، حکم مسدود‌سازی در اردیبهشت‌ماه سال جاری، از سوی قوه قضائیه صادر شد. باتوجه به القای قطعی بودن فیلتر تلگرام، و در کمتر از ۱۰ روز محدودیت‌های اعمال‌شده بر این شبکه، گزارش‌ها و آمار رسمی، نشان‌دهنده اقبال روزافزون مردم به پیام‌رسان‌های داخلی بود؛ اما، متأسفانه این روند پس از مدتی کُند، و درنهایت متوقف گردید. مهم‌ترین دلیل توقف رشد پیام‌رسان‌های داخلی عبارت بود از: باز شدن مجدد فیلترشکن‌ها و تبلیغات و سوق دادن مردم به سمت پوسته‌های فارسی تلگرام؛ یعنی «تلگرام‌ طلایی» و «هات‌گرام». ✔️ شبکه‌های ظرفیت تأمین نیازهای داخلی را دارند؛ اما با عدم ارائه امکانات لازم به آنها، از جمله امکاناتی که دراختیار و گذاشته شده، درصدد ناتوانمند نشان‌دادن آنها در پاسخ‌گویی به نیازهای داخلی هستند. (توضیحات بیشتر و مستندات در این زمینه، در نامه تفصیلی آورده شده است). ⚠️ با توجه به برخی شواهد و اخبار، به نظر می‌رسد تلاش عده‌ای بر آن است تا با و تمدید مهلت فعالیت دو پوسته تلگرامی، عضویت اکثریت مردم در این شبکه باقی باشد تا تلگرام به نقطه فرار (از طریق فناوری بلاک‌چین) برسد؛ نقطه فرار به معنای بسیار سخت شدن مسدود‌سازی است. از علل این تغییر وضعیت، توزیع ارز دیجیتال است که با راه‌اندازی آن، وضعیت بحرانی اقتصاد کشور وارد مراحل پیچیده‌تری می‌شود. 🔹شبکه‌‌‌های اجتماعی تلگرام و اینتساگرام، از عواملی هستند که دشمن با تکیه بر آنها از طریق دسترسی به اطلاعات و داده‌های عظیم می‌تواند جنگ اقتصادی را به نفع خود ادامه دهد. جناب آیت‌الله آملی لاریجانی، ریاست محترم قوه قضائیه! با ملاحظه مطالب ذکر شده، طلاب و فضلای انقلابی حوزه‌ علمیه قم ـ که جمعی از آنها از شاگردان حضرتعالی هستند ـ دو خواسته مشخص از مجموعه تحت امر جنابعالی دارند:🔻 ➖ اجرای فوری قانون مسدود‌سازی تلگرام، و جلوگیری کامل از فعالیت‌ فیلتر‌شکن‌ها، به‌ویژه فعالیت دو پوسته تلگرام ‌طلایی و هاتگرام؛ ➖ فراهم کردن مقدمات مسدودسازی شبکه‌های خارجی مغایر با قوانین کشور، به‌ویژه اینستاگرام (که فساد آن از جهاتی بیش از تلگرام است). 🔸متأسفانه، عملکرد مسئولان وزارت ارتباطات، موجب قوت گرفتن این ذهنیت شده است که این وزرات خانه به دلایلی از جمله کسب درآمد بیشتر از طریق فروش پهنای باند خارجی و نیز دستیابی به و سیاسی، حامی شبکه‌های خارجی و مانعی برای توسعه شبکه‌های داخلی است متن کامل:👇👇 http://hawzahnews.com/detail/News/468458@Hawzahnews| خبرگزاری حوزه
🔻به‌بهانه سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی؛ نسخه‌الکترونیکی ویژه‌نامه حکیم‌الهی منتشر شد+ دانلودPDF ⬇️ hawzahnews.com/detail/News/468573
🏴 امام عسکری علیه‌السلام و ایجاد شبکه جهانی رهبر انقلاب: «حضرت عسکری علیه‌السلام در همان شهر سامرا، که در واقع مثل یک پادگان بود توانسته بودند با یک شبکه‌ی عظیم تبلیغاتی و تعلیماتی این همه ارتباطات را با سرتاسر دنیای اسلام تنظیم کنند. فقط این نبود که مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند؛ در موضع «امام» با همان معنای اسلامىِ خودش قرار میگرفتند و با مردم حرف میزدند.» @HawzahNews
✅حضرت علي در عزل و نصب‌ها‌يشان به شدت جوان‌گرا بودند. جواناني كه كمتر اهل معامله‌اند، اينها وقتي به يك ارزش ايمان آوردند، صادقانه‌تر پايش مي‌ايستند. 👌 🌀جوانهاي گمنامي را پيدا مي‌كرد، به حكومت ايران، يمن، مصر و اين طرف وآن‌ طرف مي‌فرستاد؛ بعد به طلحه و زبير و بزرگترين سابقه ‌داران و همرزمهاي خودش، كسانيكه در حد خودش براي رهبري و خلاقيت مطرح بودند؛ حتي استانداري و شهرداري بصره و كوفه را به اين‌ها نداد كه بعد رفتند و جنگ جمل به راه انداختند. علی (ع) و سکولاریزم ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃 از رسول اکرم (ص) توسط مقام معظم / 🌸دنیای مذموم ،دنیای خودپسندی و هوا پرستی است 🍃دُوَل جمع دولة است، یعنی چیزی که دست به دست می‌گردد. طبیعت مظاهر دنیوی این است که در حال تغییر و تحول است، نباید خیال کنیم آنچه که از مال و جاه و امکانات و صحت و عافیت در دست مااست تا پایان عمر باقی می‌ماند، اینطور نیست، چه بسا از ما گرفته می‌شود. مراد از دنیا که می‌فرماید: هرکه امیدش را از آن قطع کند خیال خود را راحت کرده، دنیای مذموم است؛ یعنی آن چیزی که انسان برای خود و هوای خود می‌طلبد، نه معالی امور و خیرات اخروی و نه آن چیزهایی که انسان برای وظیفه باید به دست آورد و نه عمران و ساختن عالم، اینها مراد نیست ✅نقل شده در جلسه درس بیستم 16/8/78 @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر 🍃🌸🍃🌸
💎انسان شناسی اسلامی اومانیسم اسلامی به توحید پشت پا نمی زند تا انسان را ثابت کند. خدا را نفی نمی کند تا انسان را ثابت کند. بلکه انسان را در طول خدا و زیر سایه خدا تعریف می کند و به آن عظمت و قداست می دهد. تکلیف را مسخره نمی کند تا حق و حقوق بشر را اثبات کند؛ بلکه می گوید تکلیف و حق در هم تنیده اند. تکلیف ضامن و متضمن حق است و اینها به هم مربوطند. دانش را از ارزش جدا نمی کند. اخلاق را از اقتصاد جدا نمی کند. معاش را از معاد جدا نمی کند. اینها اتفاقاتی است که در تمدن غرب افتاده است. پس اگر مخالفتی با غرب می شود، مخالفت با اینهاست. مخالفت با روح استکبار و روح فرعونی حاکم است که همه ی دنیا را رعیت خودشان می بینند؛ نه مخالفت با علم، نظم، عقل ابزاری، کتابخانه، آزمایشگاه، دانشگاه، پیشرفت و تحقیق. 👈استاد حسن رحیم پور ازغدی/گزیده ای از سخنرانی «عبور از ترجمه» 💡💡💡💡💡💡💡 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
💎انسان شناسی اسلامی اومانیسم اسلامی به توحید پشت پا نمی زند تا انسان را ثابت کند. خدا را نفی نمی کند تا انسان را ثابت کند. بلکه انسان را در طول خدا و زیر سایه خدا تعریف می کند و به آن عظمت و قداست می دهد. تکلیف را مسخره نمی کند تا حق و حقوق بشر را اثبات کند؛ بلکه می گوید تکلیف و حق در هم تنیده اند. تکلیف ضامن و متضمن حق است و اینها به هم مربوطند. دانش را از ارزش جدا نمی کند. اخلاق را از اقتصاد جدا نمی کند. معاش را از معاد جدا نمی کند. اینها اتفاقاتی است که در تمدن غرب افتاده است. پس اگر مخالفتی با غرب می شود، مخالفت با اینهاست. مخالفت با روح استکبار و روح فرعونی حاکم است که همه ی دنیا را رعیت خودشان می بینند؛ نه مخالفت با علم، نظم، عقل ابزاری، کتابخانه، آزمایشگاه، دانشگاه، پیشرفت و تحقیق. 👈استاد حسن رحیم پور ازغدی/گزیده ای از سخنرانی «عبور از ترجمه» 💡💡💡💡💡💡💡 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
امام جواد (علیه السلام) : 🍀 نعمتهای خداوند بر هیچ کس فراوان نمی گردد ، مگر این که نیازهای مردم به او بسیار می شود. ☘ پس کسی که رنج رفع نیاز مردم را بر خود هموار نسازد ، آن نعمت در معرض زوال قرار می گیرد. 📗 کشف الغمه جلد 2 صفحه 364 🕋 @sebghatallaah
🔴آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز : 🔺 نیشکر هفت‌تپه تا پیش از واگذاری به بخش خصوصی از شرکت‌های موفق خوزستان بود 🔺 همه این افراد حق اعتراض دارند تا فریاد خود را به مسئولان برسانند و مسئولان باید هرچه سریعتر به اوضاع آن‌ها رسیدگی کنند. @jahaannews 📱ایتا eitaa.com/jahaannews 📱سروش sapp.ir/jahaannews 📱بله ble.im/Jahaannews1
انسان بسیجی کسی است که ۱) به غیب عالم اعتقاد دارد و میداند اراده خدای عالم الغیب و الشهادت برتر از همه اراده هاست. ۲) حوادث را جهت می دهد٬ تابع بلا اراده حوادث نیست. گرد باد های تند و عواصف او را جهت نمیدهد و از جا نمی جنباند. ۳) زمان شناس است و تشخیص به موقع و اقدام به موقع ویژگی اوست. ۴) بن بستی ندارد چون در برابر بن بست ها یا راهی می یابد یا راهی می سازد. ۵) در مشکلات دست و پای خود را گم نمیکند و از کوره در نمی رود. وقور عندالهزاهز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| ماجرای رفتار پیامبر با یک فرد عصبانی ➕ توصیه به اطرافیان خود درباره جذب مردم ❣ ؛ بخشی از بیانات رهبرانقلاب درباره سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله @jaarchi
امام علی(ع): «کان رسول الله دائم البشر٬ سهل الخلق٬ لین الجانب٬ لیس بفظ و لا غلیظ. امام علی فرمود: رسول خدا ص همواره گشاده رو و خوشخو و نرم بود. خشن و تندخو نبود.» خدای متعال: «به برکت رحمت الهی در برابر مردم نرم و مهربان شدی و اگر خشن و سنگدل بودی از اطراف تو پراکنده می شدند.» آل عمران/۱۵۹. سیره نبوی/جواد محدث ی٬ ص ۳۳ میلاد خاتم الانبیاء و صادق آل محمد ع مبارک. نثار حضرتشان صلوات.
🔆 اهمیت در بیان آیت الله : اول وقت خیلی موثر است. آنهایی که هر چه میکنند، کار و بارشان جور نمیشود، به خاطر این است که نماز اول وقت نمیخوانند. شما ها را موعظه میکنم که اگر میخواهید و داشته باشید، نماز اول وقت را ترک نکنید. روایت دارد اگر کسی نماز مغرب و عشاء را آنقدر دیر بخواند که آسمان پر از ستاره شود، است. و همینطور روایت دارد در مورد کسی که نماز صبحش را آنقدر دیر بخواند که ستاره ای در آسمان نباشد، او هم ملعون است. تا را گفتند، نماز را شروع کنید. "نماز اول وقت را ترک نکنید." @sebghtallaah
وقتی برای دومین بار، ترامپ ذاتا تروریست از ملت ایران با تعبییر تروریست یاد کرد، تکلیف نهضت های آزادیبخش و ضد استعماری که بر ضد اشغال کشورشان می جنگند مشخص است. در این صورت پیوستن به نسخه های استعماری یعنی کل حساب های ملت ایران و نهادهای انقلابی باید در اختیار بیگانگان قرار گیرد. در بین سیاستمداران و عالمان سیاست در جهان مشهور است که از نگاه آمریکایی ها سرخپوست خوب یعنی سرخپوست مرده! و ملت خوب یعنی ملت مرده ! و بی خاصیت که تابع بلاارده دیکته های استکبار باشد.. معلوم نیست برخی مسؤلان چه زمانی قرار است چشم و گوششان را باز کنند و بفهمند که نسخه های استعماری حل المسایل کشور نیست!
قانون اصلاح قانون از سوی جناب روحانی ابلاغ شد؛ 🔻 در اصلاحیه‌ی جدید، در صورت برگشت خوردن چک، بعد از ۲۴ ساعت کلیه‌ی وجوه حساب‌ها و کارت‌های بانکیِ صادرکننده چک، به هر مبلغ و تحت هر عنوان، توسط در کلیه‌ی بانک‌ها و مؤسسات مالی مسدود می‌شود و دادگاهها نیز موظف به رسیدگی به دعاوی چک شده‌اند
🔰🔰خواب انگلیسی (اندر حیله های روباه پیر - از استعمار کهنه تا استعمار فرانو ) به بهانه سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران ✅به گزارش گاردین، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، در دیدار دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۷/ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، تکرار فاجعه جنگ اول جهانی را برای ایران محتمل دانست. هانت بدینسان تلویحاً ایران را تهدید کرد۰ آنچه از خط تبلیغی انگلیسی ها اعم از بی بی سی و مطبوعات آن کشور و سخن وزیر خارجه شان بر می آید ، تا همین جا متضمن چند نکته و تحول مهم است : ۱ - اعتراف به قحطی بزرگ یک صد سال قبل ؛ مطلبی که تاکنون سعی می کردند در لا به لای وقایع تاریخی متنوع و کم ارزش دیگر ابعاد فاجعه آمیز آن را پنهان کنند ۰ ۲ - انگلیسی ها وقتی دانستند اصل واقعه قحطی را دیگر نمیتوانند انکار کنند ، قسمتی از آن را تحریف کرده و آن قسمت تحریف شده حذف نقش مستقیم امپراطوری بی رحم و متجاوز انگلیسی در این نسل کشی بزرگ قرن است ۰ ۳ - اما اینکه چرا این مطلب تحریف شده و واقعه تلخ را علیرغم همه خطرات طرح دوباره اش ( بازیابی حافظه تاریخی ایرانیان ) باز امروز مطرح می کنند ، بخاطر ترساندن مردم از تحریم های امریکایی ها به وسیله ارجاع ناقص به یکی از صحنه های دردناک گذشته و استناد تاریخی بخشیدن برای تحقق سیاست ارعاب کدخدا است ۰ ✅اما این مصاحبه وزیر انگلیسی یک دم خروس دیگر هم دارد و آن تاکید وی براین نکته است که : "ما قدرت کوچکی در خاورمیانه نیستیم و بازیگر مهمی هستیم" ۰ این قسمت در حقیقت نشان از ضعف طرف انگلیسی و افول قدرت بریتانیای کبیر دارد ۰ ایران امروز ، ایران دوران قاجار نیست ؛ بلکه عصر خمینی را در انقلابی بزرگ تجربه کرده است و ناتوانی اردوگاه غربی در به زانو درآوردن و محاصره کشورهایی به مراتب کوچکتر و ضعیف تر مثل یمن ، نشان می دهد ناله روباه پیر از ترس اینکه نادیده گرفته شود از کجا ناشی میشود !! الحمدالله در زمانی زندگی می کنیم که بخاطر حماقت کدخدا ، در عصر استعمار فرانو یکی از حیله های استعمار کهنه بعد از یک صد سال آشکار شد ، حافظه تاریخی ما دوباره قوت گرفت و در کنار آن ضعف و حقارت استعمار غرب دوباره آشکار گردید۰ فقط یک مطلب مهم باقی می ماند و آنهم این است که : دیپلمات ها و سیاستمداران مان هم از تاریخ درست عبرت بگیرند ۰ 🔴فاعتبروا یا اولی الابصار https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
✍امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: ✅در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار چیز پناه نمی‌برد؟ ❶ در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به این ذکر پناه نمی‌برد! 【حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيلُ】 سوره آل عمران، آيه ۱۷۱ ❷ در شگفتم برای کسی‌که اندوهگین است، چگونه به این ذکر پناه نمی‌برد! 【لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنْ الظَّالِمِینَ】 سوره انبيا، آيه ۸۷ ❸ در شگفتم برای کسی‌که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به این ذکر پناه نمی‌برد! 【اُفوِّضُ أمری إلَی الله إنّ الله بصیرٌ بالعباد】 سوره غافر، آیه ۴۴ ❹ در شگفتم برای کسی‌که طالب دنیا و زیبایی‌های دنیاست، چگونه به این ذکر پناه نمی‌برد! 【مَا شَاءَ اللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ 】 📚من لا یحضره‌الفقیه، ج۴ ✨میلاد پیامبرا ڪرم(ص) و✨ ✨امام صـــادق (ع) مبارڪ ✨ 🕋 @sebghatallaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صوت|مولودی میثم مطیعی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) 🕋 @sebghatallaah
⚠️راه شناخت منحرف از غیرمنحرف! 🔻گمان نشود که کسانی که ندارند اینها هم به کشور می‌کنند و فرقی مابین آنها و آن کسانی که ایمان دارند نیست. «والَّذِینَ کَفَرُوا یَتَمَتَّعُونَ و یَأْکُلُونَ کَمَا تأکُلُ الأَنعَامُ والنَّارُ مَثویً لَهُم» کسی که ایمان ندارد نظیر خوراکش هست. یعنی در آخور الاغ، نبی اکرم کاه بریزد یا ابوجهل کاه بریزد، هیچ فرقی به حال او نمی‌کند. او می‌خواهد بخورد. حیوان می‌خواهد، میل دارد کسی تیمارش کند؛ این تیمار کننده علی بن ابیطالب باشد یا ابن ملجم، این فرقی به حالش نمی‌کند. اگر ابن ملجم بهتر تیمار کرد، با او بیشتر رفیق است. 🔹این شریفه، که این مطلب را می‌فرماید، است برای شناخت از که ما چطور منحرفها را بشناسیم، و چطور غیر منحرفها را. 🔺 آنها هستند که فرقی به حالشان نمی‌کند که این اتومبیل، که به دستشان آمده از راه صحیح آمده یا از راه . شده است و این به دستش رسیده است یا اینکه نه، روی امانت و روی یک کسب صحیح [به دست] آمده است؛ هیچ فرقی به حال او نمی‌کند. او اتومبیل را می‌خواهد؛ او خوبی اتومبیل را می‌بیند؛ از کجا آمده، این اصلاً پیش او مطرح نیست؛ چنانچه پیش (چهارپایان) مطرح نیست که از کجا آمد. امام خمینی (ره) ۳ خرداد ۱۳۵۸ @asremamkhomeini
پولشوئی گسترده بانک سوئیسی بنابر گزارش روزنامه “لوموند“، بانک “اچ.اس.بی.سی“، فقط در فاصله نوامبر 2006 تا مارس 2007، بیش از 180 میلیارد یوروی متعلق به بیش از یکصد هزار مشتری خود را به ژنو منتقل کرده است. این خبر مربوط است به 09/02/2015 و این مبلغ فقط توسط یک شعبه ، و فقط در یک سال صورت گرفته ، برابر با کل بودجه دوسال ایران است یعنی فقط یک اختلاس و پولشوئی کوچک در اروپا و سوئیس ، بیش از همه اختلاس های تاریخ ایران است این خبر سانسور حرفه ای شده و در لابلای اخبار گم شده است مشروح را در فایل PDF (برای پرینت) و WORD (برای سلکت و کپی و پیست ) در کانال « اخبار و روابط بین الملل» ببینید @BEINOLMELAL1 استفاده از مطالب این کانال توسط هر شخص حقیقی و حقوقی با و بدون ذکر منبع آزاد است
⚠️راه شناخت منحرف از غیرمنحرف! 🔻گمان نشود که کسانی که ندارند اینها هم به کشور می‌کنند و فرقی مابین آنها و آن کسانی که ایمان دارند نیست. «والَّذِینَ کَفَرُوا یَتَمَتَّعُونَ و یَأْکُلُونَ کَمَا تأکُلُ الأَنعَامُ والنَّارُ مَثویً لَهُم» کسی که ایمان ندارد نظیر خوراکش هست. یعنی در آخور الاغ، نبی اکرم کاه بریزد یا ابوجهل کاه بریزد، هیچ فرقی به حال او نمی‌کند. او می‌خواهد بخورد. حیوان می‌خواهد، میل دارد کسی تیمارش کند؛ این تیمار کننده علی بن ابیطالب باشد یا ابن ملجم، این فرقی به حالش نمی‌کند. اگر ابن ملجم بهتر تیمار کرد، با او بیشتر رفیق است. 🔹این شریفه، که این مطلب را می‌فرماید، است برای شناخت از که ما چطور منحرفها را بشناسیم، و چطور غیر منحرفها را. 🔺 آنها هستند که فرقی به حالشان نمی‌کند که این اتومبیل، که به دستشان آمده از راه صحیح آمده یا از راه . شده است و این به دستش رسیده است یا اینکه نه، روی امانت و روی یک کسب صحیح [به دست] آمده است؛ هیچ فرقی به حال او نمی‌کند. او اتومبیل را می‌خواهد؛ او خوبی اتومبیل را می‌بیند؛ از کجا آمده، این اصلاً پیش او مطرح نیست؛ چنانچه پیش (چهارپایان) مطرح نیست که از کجا آمد. امام خمینی (ره) ۳ خرداد ۱۳۵۸ @asremamkhomeini
🍃شهيد مطهرى يك تعبيرى دارد در كتاب هايش كه من ديدم آقاى مصباح در بحث هاى راجع به فلسفه حق و اخلاق، آن را به زيبايى پرورانده و منطقى آن را پيش برده اند و آن يك نوع مچ گيرى تئوريك است . 🍃حرف ايشان اين است كه چرا غرب، در حوزه منافع مادى، الزام را جایز می داند؟ مثلا می گويند بهداشت اجبارى، ويروس سارس يا ايدز می آيد، آزادى و اختيار فردى و حقوق بشر و دلم می خواهد و دلم نمی خواهد و از اين حرف ها نداريم، بايد واكسينه بشوى، بايد قرنطينه بشوى ، به فلان كشور حق سفر ندارى و ... سربازى را اجبارى می كنند، براى اين كه امنيت مادى برايشان محترم است، آزادى افراد را سلب می كنند و به او می گويند بخواهى يا نخواهى، بايد چند سال اجبارى بروى، هر چقدر هم بگويى كه من آمادگى ندارم و كف پايم صاف است، فايده ندارد، بحث امنيت اجتماعى و سود محسوس مادى است براى همين آزادى و انديويجواليسم و مدارا و تسامح و تساهل نداريم. آموزش اجبارى ! بايد بچه هايتان را بگذاريد درس بخوانند ... تا اين جايش را همه می فهمند كه يك ارزش هايى وجود داردكه بالاتر از آزادى است و همه دنيا اين را قبول دارند. 👈براى همين است كه ميگويند ارزش امنيت از آزادى بالاتر است، براى همين بايد بروى سربازى، ارزش سلامتى از آزادى بيشتر است، براى همين بايد اين واكسن را بزنى. مگر اين الزام ها و قوانين معنى اش اين نيست كه يك چيزهايى ارزش اش از آزادى بيشتر است؟ پس تا اين جا می فهمند كه يك ارزش هايى وجود دارد كه می تواند آزادى را محدود كند، اما تا نوبت به مفاهيم ارزشى و مباحث اخلاقى ميرسد، يك مرتبه همه آزادي خواه می شوند و می گويند به چه حقى آزادى انسان ها را محدود می كنيد؟! آزادى عقيده را چرا محدود می كنيد؟! آزادى بيان را چرا محدود می كنيد؟! وقتى نوبت بهداشت و امنيت و آموزش است، شديدترين ديكتاتورى ها موجه است؟ ما اشكالى هم به آن نداريم، بايد هم اين طور باشد اما چرا وقتى نوبت به اخلاق و دين و توحيد می رسد، يك مرتبه آزادى ارزش و اعتبار پيدا می كند!؟ " آزادى براى آزادى؟" سال١٣٨٣ ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
🔷اوصاف اکرم(ص) از زبان (ع) (بخش اول) 🔷تعابيرى كه امام (ع) راجع به ايشان دارند، تعابير بسيار بلندى است. مى فرمايند: پيامبر(ص) «دائم الْفِكْرِ» بود؛ هميشه در بود، هرگز از كردن خسته نمى شد، «متَواصِلُ الاْحزانِ» بود؛ يعنى همواره در غم شيرين با وقارى فرو رفته بود و معلوم مى شد كه غم متصلى است و بخش اعظم اين غم، در دل پيغمبر(ص) است، حال آن كه معمولا بر لبش، لبخند جارى بود اما غم سنگين و ريشه دارى در دل با او بود. آيا غم ناشى از درك يك حقيقت بزرگ بود؟ غم مردم بود؟ «ولَيست لَه راحة» هرگز پيامبر (ص) را بی غم بی دغدغه نمى ديدم، هميشه دغدغه چيزى داشت. «طَويلُ السكْت» بود، پيامبر اهل سكوتهاى طولانى بود، «لايتَكَلَّم فى غَيرِ حاجة»، جز وقتى كه لازم و مفيد بود، سخن نگفت. بناى پيامبر بر سكوت بود، الا وقتى كه حرف زدن، ضرورت و فايده اى مى داشت و بايد حقيقتى را آشكار مى كرد، يا بايد از عدالتى دفاع مى كرد، در برابر منكر يا بى عدالتى بر مى آشفت و مشكل كسى را حل مى كرد و الا ساكت بود. 🔶گزیده ای از محمد پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
🔷 اوصاف اکرم ص از زبان ع (بخش دوم) [ امام حسین ع ] مى فرمايد كه او لَین و اهل مدارا بود اما توخالى و جافى نبود، در عين حال ترسناك هم نبود، پيامبر(ص) هميشه در بين ما حرمت و ابهت داشت اما هيچ وقت از او نمى ترسيديم، نعمت هرچند اندك، نزد او بزرگ بود. بدِ هيچ چيز و هيچ كس را نمی گفت. هرگز براى امر دنيوى و براى خود، عصبانى نشد. در مورد حقوق شخص خود اهل گذشت بود اما در مورد حقوق مردم - حق ُالنّاس يا حقُ اللّه- ايشان فورى بر مى آشفت و موضع می‌گرفت ووقتى غضب میکرد خشمش، خشم شخصى ومادى نبود، خشم عقيدتى بود، خشم براى مردم بود، خشم براى عدالت بود، و وقتى خشم می کرد « لَم يقُم لِغَضَبِهِ شیء حتّى ينْتَصِرَ لَه» تا باطل و ظلم را به زانو در نمی اورد، از پا نمى نشست. وقتى مى كرد، مى ايستاد تا به هر قيمتى حقيقت را به كرسى بنشاند. اينها اوصاف پيامبر(ص) از زبان سيدالشهداء(ع) است. 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi