هدایت شده از بیداری ملت
🔴 متن لایحه #جدید حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف ارسالی از دولت به مجلس منتشر شد
🔻 علی رغم بعضی تغییرات ولی متأسفانه همچنان مبتنی بر همان لایحه #ضعیف قبلی نوشته است که مجلس باید به دقت همه آنها را به نفع فعالین #حجاب تغییر دهد و گرنه به نفع بی حجاب ها مخصوصا پولدارهایشان خواهد شد
🔻 متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
mehrnews.com/x32mCr
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
#لوح
✨رهبر معظم انقلاب، #امام_خامنه_ای حفظة الله :
🔹از چہ چیـز #استغفــار ڪنیم؟
🔸یڪ دسته خلافهایی است ڪه انجام دادهایم، یڪ دسته هم گناهانی است ڪه به معنای ترڪ فعــل است، فعــل نیست!
یڪ کاری را باید انجام میدادیم، امّا انجام ندادیم، خیلی از ماها مبتلاۍ به این آخرے هستیم، خیلی کارها را باید انجام میدادیم، حرفی را باید میگفتیم، اقدامی را باید میڪردیم، امضائی را باید میڪردیم، امّا انجام ندادیم، بر اثر تنبلی، بر اثر کسالت، بر اثر بیاعتنائی به وظیفه، این گناه است، از این سؤال میشود.
(۱۴۰۱/۰۱/۲۳)
📥 نسخه برای چاپ👇🏼
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50334
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
╔═💎💫═══╗
@aamerin_ir
╚═══💫💎═╝
به کانال آمرین بپیوندید👆
📌نگرانی جدی درباره لایحه حجاب (یادداشت روز)
✍حسین شریعتمداری
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
۱- سه روز قبل (پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیسجمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم میگردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد».
نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخهای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوتهایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جانمایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفتسوز بیحجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمیشود و کارآمدی لایحه را کماکان در هالهای از تردید و ابهام باقی میگذارد. تا آنجا که بیم آن میرود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذیربط روبهرو شده و در صورتی که ابهامات را وارد میدانند، اصلاح کنند. بخوانید!
۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که...
⭕️متن کامل در زیر👇
https://kayhan.ir/fa/news/266693
لطفاً آخرین حلقه نباشید💐
هدایت شده از تاریخ پهلوی
🔴در طرح پیشنهادی عدم کفایت سیاسی سید ابوالحسن بنیصدر دلایل زیر مطرح شده بود:
۱. تخلفات متعدد و مکرر وی از قانون اساسی و وظایف قانونی بهخصوص عملکرد چندماهه اخیر وی.
۲. اقدامات تحریکآمیز شخص ایشان و دفتر هماهنگی و روزنامه «انقلاب اسلامی» که متعلق به وی بود.
🔹مجموعاً اقداماتی بنیصدر، دوستان، روزنامه و دفتر او به اعتقاد پیشنهاددهندگان طرح کاملًا در جهت تضعیف ارگانهای رسمی کشور بود، به همین دلیل برخوردهایی در سطح کشور بین طرفداران بنیصدر و نیروهای طرفدار حزب جمهوری اسلامی و مخالف جناح وی پدید آمد و به خسارات جانی و مالی منجر شد.
✅کانال تاریخ پهلوی👇
https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
اظهارات عوامفریبانه خاتمی علیه حجاب اسلامی
...
اظهارات عوام فریبانه خاتمی در حالی است که هر فرد مبتدی نسبت به اسلام میداند، «لا اکراه فی الدین» در حوزه اندیشه و انتخاب دین است و نه در حوزه احکام حاکم بر جامعه اسلامی. این مهم، صرفا مربوط به جامعه اسلامی هم نیست بلکه در تمام کشورها حاکم است. به عنوان مثال، فارغ از این که افراد در کشورهای لیبرالیستی و کمونیستی یا لائیک و سکولار، چه قضاوتی نسبت به این مکاتب دارند - میپذیرند یا نمیپذیرند- ملزم به اطاعت از قوانین و الزامات بر آمده از این تلقیهای حاکم بر آن کشورها هستند.
بر اساس مغالطه خاتمی، باید همه احکام الزامآور اسلام و قرآن در حوزههای مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تعطیل شود، چون خداوند فرموده «لا اکراه فی الدین»! معنای این مغالطه نعوذ بالله، تشکیک در حکمت پروردگار و سیره پیامبر و اهل بیت علیهمالسلام است و حال آن که خداوند اختیار را شرط مسئولیت و تکلیفپذیری انسان دانسته، نه این که پیامبر و ائمه و مومنان به دین را از اجرای احکام و اوامر خود معاف کرده باشد.
ثانیا خاتمی در این آشفتهگویی توضیح نمیدهد که چگونه میتوان حجاب نداشت (که نقطه مقابل آن، برهنگی است و نمیتوان حجاب را به روسری محدود دانست) و ضمنا عفت و عفاف را حفظ کرد؟!
ثالثا عبارت بلند «مرد از دامن زن به معراج میرود»، تعبیر حضرت امام خمینی(ره) است که خاتمی آن را با تنقیص و کنایه بیان میکند. عجیب این که خاتمی اصرار دارد منطق غرب برای برهنه کردن زن و استفاده کالایی و ابزاری از او را «معراج زن» جا بزند!
رابعا، تعبیر صدف برای درّ، به معنای صیانت از آن است و نه به مفهوم نگاه صرفا زینتی به موضوع زن و حجاب. خداوند در قرآن کریم، لباس و پوشش را که حجاب هم ذیل آن تعرف میشود، هم به عنوان زینت و هم به عنوان پوشاندن زشتیهای انسان بیان میکند.
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/266615
❇️کجا رو آدرس دادند؟! (گفت و شنود)
گفت: آقای خاتمی گفته است...
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/266612
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐سرگذشت استعمار
کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» اثر نهرو را بخوانید.
💐امام خامنهای:
❇️در دوران استعمار، غربیها، اوّل پرتغال و اسپانیا و مانند اینها و بعد بهتدریج جاهای دیگر مثل هلند و بلژیک و انگلیس و فرانسه؛ زودتر از دیگران توانستند به سلاح دست پیدا کنند؛ یعنی انقلاب صنعتی مثلاً در قرنهای هفدهم، هجدهم یکی از اوّلین کارهایی که انجام داد این بود که سلاح پیشرفته درست کرد. با این سلاح پیشرفته اینها آمدند کشورها را قبضه کردند.
✅#هندوستان یک کشور با آن عظمت را، با دَهها برابر سطح جغرافیایی جزیره انگلیس، البته نه فقط هند؛ هند و پاکستان و بنگلادش امروز، یعنی شبه قاره هند را تصرف کردند، کشورهای حول و حوش را هم مثل میانمار و مانند آنجا را تصرف کردند و صنایع ملی این کشورها را از بین بردند.
✳️ شما کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» اثر #نهرو را بخوانید. متأسفانه شماها کتاب کم میخوانید؛
این نگاهی به تاریخ جهان، نوشته نهرو است که کیفیت ورود انگلیسها به هند و اینکه در هند چه کار کردند را شرح داده است.
❇️من اخیراً یک کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان
(مهدی میرکیایی) نوشته، به نام #سرگذشت_استعمار ؛ پانزده شانزده جلد کتاب ۱۵۰ صفحهای است؛ تشریح میکند که #استعمار چگونه در قارّهی آمریکا و در قارّهی آسیا توانست ثروتهای اینها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند. کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه ثروتمند نبود، کشورهای اروپایی ثروتمند نبودند؛ اینها ثروت کشورهای دیگر را گرفتند.
💐✊🎋🌷🇮🇷🌷🎋✊💐
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴📣📣📣 برادران و خواهران گرامی!
اگرچه #نقد عملکردها برای رشد و تعالی کشور لازم است،
اما نمی توان و نباید از تمرکز #امپراطوری_رسانه_ای_دشمن بر #تخریب_ناجوانمردانه و #تصویر_سازی_وارونه و #انکار_دستاوردهای_انقلاب و #پروژه_مأیوس_سازی و #محاصره_رسانه_ای ملت غافل شد.
نباید با ذکر نکردن تلاشها و پیشرفت ها و دستاوردهای ارزشمند کشور، در #میدان_دشمن بازی کرد و آحاد ملت را در این #محاصره_رسانه_ای خباثت آمیز، تنها و بی پناه ویاور گذاشت.
📌از یاد نبریم در #دولت_روحانی با چه #فرصت_سوزی و #خسارتهایی روبرو بودیم و چه فرصت هایی را ازدست دادیم که اکنون دولت و ملت باید جبران کنند.
🔴داشتن استراتژی مشخص و نقشه راه معین، برنامه ریزی منسجم، آرایش سریع نیروها متناسب با جنگ گسترده دشمن، #غربال_عناصر_نفوذی_یا_سست_عنصر_و_بی_انگیزه، شناسایی و سازماندهی و بکارگیری نیروهای کاردان و انقلابی در مراکز حساس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، بازسازی انقلابی ساختارهای مدیریت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و تلاش دوچندان، همه و همه باید در دستور کار نیروهای انقلابی و دولت قرار گیرد.
⭕️به صحنه #جنگ_نابرابر_کنونی دشمن با ملک و ملت ما دقیقاً توجه کنید.
اکنون که #قرارگاه_طراحی_و_عملیاتی_دشمن با استفاده گسترده از همه امکانات انسانی و رسانه ای و به صف کردن هماهنگ و همزمان و منسجم تمام واداده ها و نفوذی ها و فریب خوردگان، کمر به نابودی ملک و ملت بسته است، #جهاد_تببین و روشنگری و کار توضیحی میان اقشار و توده های مختلف ملت ، امید آفرینی و خنثی سازی پروژه دشمن، یک ضرورت انقلابی و یک #وظیفه_فوری_و_قطعی ما است.
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
سومین هشدار به متولیان فرهنگی کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ»
این کمترین در دو هشدار پیشین به متولیان فرهنگی و فضای مجازی نشان داد که وضعیت کشور چیست و دشمن به دنبال چه هدفی است. اینک در سومین هشدار، قصد آن است که با تبیین فرایند حکمرانی در غرب و بدیل آن در حکمت اسلامی به ضرورت حکمرانی ولایی اشاره شود.
غرب پنج مرحله حکمرانی را طی کرد:
اول: حکمرانی هرمی با رویکردی مستبدانه و ارباب و رعیتی و اقتدار مطلق و بی قید و شرط که منجر به توزیع ظلم و جور در مردم شد.
دوم: حکمرانی بازاری از طریق تفکیک قوا؛ گرچه تقسیم قدرت با این الگوی حکمرانی شکل گرفت؛ اما اختاپوس قدرتها، جایگزین حکمرانی هرمی شد و در واقع اقتدار ظلم و جور توزیع گردید.
سوم: حکمرانی حزبی؛ این الگو توانست احزاب متعدد و شفاف را با اساس نامه و مرام نامه و برنامه ریزی های تعریف شده در جامعه تشکیل دهد و مردم با تفکر و اراده به انتخاب حزب محبوب خود اقدام کنند؛ لکن قدرت اقتصادی در مدیریت احزاب، دوباره توزیع ظلم و جور را به شکل دیگری رهبری کرد.
چهارم: حکمرانی با رویکرد جامعه مدنی؛ در این الگو، علاوه بر احزاب، تشکل های دیگر و مستقل از دولت مانند ngo ها و سندیکاها شکل گرفت و توزیع قدرت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مشارکت مردمی توسعه یافت؛ لکن نقش اختاپوس اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در مدیریت تشکلهای مستقل از دولت، نقش مشارکت واقعی مردم را کاهش داد.
پنجم: حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای؛ این الگو به نوعی بازگشت به حکمرانی هرمی اقتدارگرای ظالمانه است؛ اما با ابزار رسانه و فضای مجازی و هوش مصنوعی که می تواند هم نیازسنجی کند و هم نیازسازی انسانها را به دست گیرد و با مدد هوش مصنوعی به مدیریت هوش طبیعی انسانها بپردازد و آدمیان را چون خیمه شب بازی، مختال فخور سازد و جبر اجتماعی رسانه ای پدید آورد. مردم در این الگو مشارکت دارند و حتا مشارکت حداکثری، اما با میل خود، ظلم و جور و فساد و اسارت را پذیرا می شوند. فرهنگ برهنگی و برده داری مدرن را با تخیل و نسبی گرایی و تناسخ هویتی می پذیرند.
بشر امروز گرفتار چنین حکمرانی گردید. این حکمرانی، مسلمان و غیرمسلمان و انقلابی و غیرانقلابی و اصول گرا و اصلاح طلب و رزمنده و شرمنده نمی شناسد و همه را اسیر حکمرانی رسانه ای می کند.
حکمرانی مطلوب در اسلام، حکمرانی ولایی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی ولی با مردم (مولی علیهم) و مردم با یکدیگر و مردم با ولی که از طریق بینش توحیدی، محبت اخوتی، تدبیر تعاونی و تلاش جهادی ممکن خواهد بود. این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتا غیر مسلمان می گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می داند.
حکمرانی ولایی در حکومت نبوی و علوی و قیام حسنی و حسینی علیهم السلام نمایان و درس آموز است.
حکمرانی ولایی در زمانه ما باید با ابزار هوش حکیمانه(نه هوش مصنوعی) و رسانه و فضای مجازی (از زیرساختها و سخت افزار تا مدیریت و برنامه ریزی) همراه باشد.
به همین دلیل است که گفته میشود اولویت اول در نظام اسلامی، حکمرانی فضای مجازی و رسانه ای است که البته با حکمرانی رسانه تفاوت دارد. حکمرانی رسانه ای یک رویکرد حاکم بر حکمرانی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و کشاورزی و غیره است.
تحقق این ایده نشاید مگر با بر کنار شدن متولیان فرهنگی بی تدبیر و خسته و فرسوده از صدر تا ذیل و جایگزینی مدیران فکور و عالم و معتقد به حکمرانی ولایی و نیز بکارگیری منظومه فکری امامین انقلاب در الگوی حکمرانی ولایی با هوش حکیمانه.
امیدوارم حکمرانان و متولیان فرهنگی و فضای مجازی کشور، این هشدار و راهکار را جدی بگیرند و از خواب تخیلی بیدار گردند و شبکه مردمی را در ذیل حکمرانی ولایی تشکیل دهند و مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی و منطقه ای و بین المللی جاری سازند.
بی شک، مسئولیت حوزه های علمیه از بقیه سازمانهای فرهنگی در تحقق این رسالت بیشتر خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۴ آبان ۱۴۰۱
🆔@Khosropanah_ir
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴برخورد با ناقضان #امنیّت_روانی_مردم
یکی از حقوق عمومی مردم همین است که #امنیّت_روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعهای، یک دروغی، یک حرف هراسافکنندهای در ذهنها پخش نشود.
حالا تا دیروز فقط روزنامهها بودند که این کارها را میکردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده.
هر چند وقت یا چند روز یک بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعهای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در فضای مجازی منتشر میکند، مردم را نگران میکند، ذهن مردم را خراب میکند. یک دروغی را مطرح میکند، شایع میکند، خب، این #امنیّت_روانی_مردم از بین میرود.
یکی از #وظایف قوّهی قضائیّه #برخورد با این مسئله است.
البتّه اینجا هم من شنیدم بعضی گفتند که قانون نداریم؛ اوّلاً میشود از همین #قوانین_موجود استفاده کرد و حکم این را فهمید؛ اگر قانون هم ندارید، سریع قانون تهیّه کنید؛ اینها چیزهای مهمّی است