🟢بَادِرُوا الْعَمَلَ وَ خَافُوا بَغْتَةَ الْأَجَلِ فَإِنَّهُ لَا يُرْجَى مِنْ رَجْعَةِ الْعُمُرِ مَا يُرْجَى مِنْ رَجْعَةِ الرِّزْقِ مَا فَاتَ الْيَوْمَ مِنَ الرِّزْقِ رُجِيَ غَداً زِيَادَتُهُ وَ مَا فَاتَ أَمْسِ مِنَ الْعُمُرِ لَمْ يُرْجَ الْيَوْمَ رَجْعَتُهُ
🟢در اعمال نيكو شتاب كنيد، و از فرارسيدن مرگ ناگهانى بترسيد، زيرا آنچه از روزى كه از دست رفته، اميد بازگشت آن وجود دارد، اما عمر گذشته را نمى شود باز گرداند، آنچه را امروز از بهره دنيا كم شده مى توان فردا به دست آورد امّا آنچه ديروز از عمر گذشته، اميد به بازگشت آن نيست.
🍀🌿🍀
📘 نهج البلاغه خطبه144
♦️@nahjolbalagh_ir♦️
💠
ولایتِ الله🔹 اول كسی كه در حوزه اسلام بعد از وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) راه #ولایت_الهی را باز كرد وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) بود، برای اینكه خیلی ها عبادت می كردند؛ اما حضرت فرمود شما می خواهید عابد شوید راه دارد, زاهد شوید راه دارد, از جهنم نجات پیدا كنید راه دارد, وارد بهشت شوید راه دارد؛ اما هیچ كدام از اینها كسی را #ولی_الله نمی كند! 🔹 #ولی_الله یعنی كسی كه «الله» سرپرستی او را به عهده بگیرد؛ نه اینکه «الله» ناصر او باشد، نه اینکه «الله» محبّ او باشد! نصرت معنایش این است كه انسان یك مقدار از كارها را خودش انجام می دهد و كمك به او به وسیله لطف الهی ترمیم می شود. می بینید جوان وقتی یك مقدار كار را خودش انجام بدهد و كمبود آن را پدر و مادر تأمین كنند، می گویند پدر و مادر، او را یاری كردند و نصرت دادند؛ اما نوزاد تحت ولایت پدر و مادر است و كاری نمی تواند انجام بدهد تا بگوییم پدر او را كمك می كند یا مادر او را كمك می كند؛ مادر تمام كارهای كودك را انجام می دهد، چون ولی اوست یعنی سرپرست اوست، این چنین نیست كه مادر، او را یاری كند. 🔹 افرادی كه تحت #ولایت_الهی هستند، طرزی از توفیق الهی برخوردارند كه همه كارهای آنها را ذات اقدس الهی انجام می دهد؛ نه اینکه خدا آنها را یاری كند! هر مؤمنی به این مقام نمی رسد؛ اگر بخواهید #ولی_الله شوید فقط یك راه دارد و آن این است كه نه «خَوْفاً مِنَ النَّارِ» عبادت كنید نه «شَوْقاً إِلَی الْجَنَّةِ»، بلکه فقط و فقط «حُبّاً لله» عبادت كنید! 🔹 وقتی انسان چیزی غیر از خدا نخواست، كم كم ﴿اللَّهُ وَلِی الَّذینَ آمَنُوا﴾ می شود و خدا تمام كارهای او را به عهده می گیرد. اگر یك وقت او بخواهد بلغزد، فوراً خدا توجه می دهد؛ بخواهد اشتباه كند، توجه میدهد؛ بخواهد خطا و خطیئه ای داشته باشد، توجه می دهد؛ این شخص تحت ولایت «الله» است. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 28 تاریخ: 1393/02/01 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبریک روز دانشجو سبک خاتمی و اصلاحطلبا 😕
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا ۱۶ آذر روز دانشجو است؟
🔹۴ ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد، رژیم پهلوی اعلام کرد که معاون رئیسجمهور آمریکا به ایران خواهد آمد.
🔹این سفر بوی خون میداد. دانشجویان معترض در دانشگاه تهران تجمع کردند و به دست ارتش شاهنشاهی به گلوله بسته شدند. ۳ دانشجو در این درگیری جان باختند تا ۱۶ آذر تا ابد به رنگ خون آنها دربیاید و روز دانشجو نام بگیرد.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای یک دانشجو دربارهٔ مافیای کنکور و فرایند جذب معلم در مقابل رئیس قوهٔقضائیه
🔷اژهای امروز در دانشگاه محقق اردبیلی مهمان دانشجویان بود
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری_اختصاصی
💐وداع همسر و فرزند شهید مدافع حرم علی آقاعبداللهی در معراج شهدای تهران
۷ آذر ۱۴۰۲
🌹اینجامعراجشهداست 👇
@tafahoseshohada
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صوت
🔰 جلسه نهج البلاغه خوانی
👤 با حضور حجتالاسلام مهدوی ارفع
8️⃣ "جلسه هشتم" شرح حکمت چهارم نهجالبلاغه
🗓یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲
📍مسجد فائق
📲 کانال مسجد فائق
تخریب.pdf
288.9K
👆🏿👆🏿👆🏿
راز تخريب علامه مصباح و جبهه پايداري انقلاب اسلامي چيست؟
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
📌دکتر فیروز اصلانی:
🔰نقش مردم از نظام قابل جدایی نیست
🔰اداره امور کشور بر اساس انتخابات است
🔺️در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش تاثیرگذار عمده دارند؛ همانطور که اسلام اثرگذار است. نقش مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران قابل جدایی نیست.
🔺️قانون اساسی به مردم بها داده است. سیره سیاسی حضرت امام (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز همچون قانون است است.
🔺️سنگ بنای جامعه سیاسی، خودسامانی است و این یک اصل عقلی میباشد؛ همه باید با یکدیگر بنشینند و اراده خودشان را برقرار کنند تا جامعه سیاسی به سامان و نظم برسد. برآیند سامان سیاسی یک نظام سیاسی خواهد بود. و برآیند نظام سیاسی، تحقق اهداف و آرمانها یعنی همان فلسفه وجودی انقلاب اسلامی خواهد بود.
متن کامل 👇👇👇
https://www.shora-gc.ir/0002Wk
✅ @shora_gc
🔴دکتر طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:
دولتها و مجالس مختلف از صندوقها به قدرت رسیدند که هر کدام به لحاظ سیاسی متفاوت بودند.
ما در شورای نگهبان نگاه حزبی، سلیقهای و سیاسی نداریم. طبق #قانون و شرایطی که در قانون ذکر شده عمل میکنیم. ما نگاه نمیکنیم که فرد عضو جریان سیاسی الف است یا ب. ما به این موضوع نگاه میکنیم که آیا این فرد برخوردار از #شرایط است یا خیر.
https://www.shora-gc.ir/0002Wx
https://www.shora-gc.ir/0002Wy
🔴 لایحه برنامه هفتم و لایحه عفاف و حجاب
دکتر طحاننظیف سخنگوی شورای نگهبان :
سه نوبته درگیر بررسی این لایحه برنامه هفتم هستیم. بنا و تلاشمان این است که این برنامه از ابتدای سال 1403 مبنای کار دستگاهها و نهادها باشد. چون حجم لایحه زیاد است، تاکنون ۲۹ جلسه در شورای نگهبان برای بررسی آن برگزار شده و جلسات نیز ادامه دارد.
وی افزود: چند مصوبه دیگر هم دریافت کردیم که در حال بررسی آنها هستیم. یکی از آنها لایحه عفاف و حجاب است که در مرحله قبل نسبت به آن ابهامات و ایراداتی داشتیم. این موضوع نیز در دستور کار شورای نگهبان است. به محض اینکه بررسی این لایحه تمام بشود، نتیجه آن را اطلاعرسانی خواهیم کرد
✳️سرنوشت لایحه عفاف و حجاب چه میشود؟
لایحه عفاف و حجاب جرو لوایح مفصل است. قانون هم برای یک زمان خاص نگاشته نمیشود و دائمی است. البته این لایحه چون بر مبنای اصل ۸۵ قانون اساسی به تصویب رسیده، برای مدت معینی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد اما ما این لایحه را مانند هر طرح و لایحه دیگری بادقت بررسی کردیم. برخی پیشداوری میکردند که آن را به سرعت و همان بار اول تایید خواهیم کرد یا اینکه به سرعت رد خواهیم کرد. اما ما مطابق رویه همیشگیمان عمل کردیم؛ اگر یک مصوبه ابهام و ایرادی دارد باید رفع شود و نباید نسبت به آن چشمپوشی صورت بگیرد.
وی در خصوص محتوای ایرادات و ابهامات گفت: متن ایرادات و ابهامات و حتی تذکرها در سامانه شورای نگهبان منتشر شده است. ضمن اینکه بنده نیز در هفتههای گذشته در یک گزارش ایرادها و ابهامات را به صورت دستهبندی شده ذکر کردم.
دکتر طحاننظیف بار دیگر یادآور شد که اگر ابهامات و ایرادات اعلام شده برطرف شده باشد، عدم مغایرت مصوبه با شرع و قانون اساسی اعلام خواهد شد. در غیر این صورت #مصوبه باز به مجلس #برگشت داده خواهد شد و ممکن است این رفت و برگشت ادامه داشته باشد؛ کمااینکه در مورد برخی از مصوبات این وضعیت وجود داشته است.
اگر هم که تعدادی از ایرادها برطرف و تعدادی از ایرادها باقی مانده باشد باز فرآیند رفت و برگشت طی خواهد شد.
https://www.shora-gc.ir/0002Wx
👈 مجاهدان ولایت مدار
بیسیمچی گردان حنظله حاج همت را خواست.
حاجی آمد پای بیسیم و گوشی را به دست گرفت.
صدای ضعیف و پر از خش خش … را از آن سوی خط شنیدم که میگوید:
احمد رفت، حسین هم رفت. باطری بیسیم دارد تمام می شود. عراقیها عنقریب می آیند تا ما را خلاص کنند. من هم خداحافظی می کنم.
حاج همت همانطور که به پهنای صورت اشک می ریخت، گفت:
بیسیم را قطع نکن… حرف بزن. هر چی دوست داری بگو، اما تماس خودت را قطع نکن.
صدای بیسیم چی را شنیدم که می گفت:
سلام ما را به امام برسانید. از قول ما به امام بگویید: همانطور که فرموده بودید حسینوار مقاومت کردیم، ﻣﺎﻧﺪﻳﻢ و ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﺟﻨﮕﻴﺪﻳﻢ.
۳۰۰ تن از رزمندگان گردان حنظله درون یکی از کانالها به محاصرهی نیروهای عراقی در می آیند. آنها چند روزو صرفا با تکیه بر ایمان سرشار خود به مبارزه ادامه میدهند و به مرور همگی توسط آتش دشمن و با عطش مفرط به شهادت میﺭﺳﻨﺪ.
#شهـید_حسینیارینسب
👈 فاستقم کماامرت
https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283
https://ble.ir/fastaghem_313
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آغازین بار که شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، نام امام خمینی را شنید...
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلابی كه اروپا را بیحجاب كرد!!!
♨️ فراز و فرود #پوشش_زنان_غرب در گذرگاه تاریخ!
💢 از جنبش My Body, My Choice تا جنبش Me Too
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی و استاد #رحیمپور_ازغدی
🔸 دریافت نسخه با کیفیت
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
پاسدار اسلام مهر 1402.pdf
4.82M
یادداشت «شیعهزدایی خاندان علیاف برای تأمین منافع غرب و رژیم صهیونیستی» در مجله پاسدار اسلام شماره 485
3845-fa-fadak-dar-tarikh.pdf
1.98M
📚فدك در تاريخ
شهید آیت الله محمدباقر صدر«۱۹۷۹ - ۱۹۳۱»
نوشتاري از محمدباقر صدر؛ ترجمه محمود عابدي مشخصات نشر : بنياد بعثت،تهران ص ۱۹۶،
✳️عناوين اصلي كتاب شامل:
مقدمه ي واحد تحقيقات اسلامي؛ تقديم ب؛ مقدمه ي مؤلف؛ بر صحنه ي قيام؛ فدك، مشخصات جغرافيايي و سرنوشت تاريخي؛ تاريخ قيام زهرا سلام الله علیها؛ گوشه هايي از كلام زهراسلام الله علیها؛ در دادگاه تاريخ؛
📣فرازهایی از خطبه فدکیه:
فَجَعَلَ اللَّـهُ ...طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ، وَ اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَةِ،...وَ الْاَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلِحَةً لِلْعامَّةِ، وَ بِرَّ الْوالِدَینِ وِقایةً مِنَ السَّخَطِ، وَ صِلَةَ الْاَرْحامِ مَنْساءً فِی الْعُمْرِ وَ مَنْماةً لِلْعَدَدِ....
پس خدای بزرگ ... اطاعت ما خاندان را برای نظم یافتن ملتها، و امامتمان را برای رهایی از تفرقه،...و امر به معروف را برای مصلحت جامعه، و نیکی به پدر و مادر را برای رهایی از غضب الهی، و صله ارحام را برای طولانی شدن عمر و افزایش جمعیت .... مقرر فرمود.
⭕️ « #اگر
#شما
از علی ع
#اطاعت_می_کردید و مخالفت نمی کردید،
دو نفر نبودند که
در مورد خدا #اختلاف کنند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 نسل عصر خمینی ره را بهتر بشناسیم
👈 روضه خونی و مداحی این شهید واصل را گوش بدهیم و انتشار بدهیم.
✅ مداحی قدیمی و بسیار دلنشین نوجوان آذربایجانی، #بسیجی_شهید #نادر_دیرین در جمع رزمندگان لشکر عاشورا
✅ به سوی گلشن حسینی می روم،
به فرمان امام خمینی ره می روم.
⬅️ نسل پرورش یافته عصر خمینی کبیر، که به فرمان امامشان به قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا تأسی کردند، نسلی که آزادگان را به خروش آورد و دنیای استکبار را به لرزه درآورد، و موجب شد نهضت های مقاومت در سراسر جهان از آن سرمشق بگیرند.
⬅️ نسلی در خون و آتش و تکبیر، نسلی بی نظیر ،نسلی عاشق، نسلی عارف، نسلی مخلص، نسلی که زاهدان شب بودند و شیران روز، نسلی که مرگ را به بازی گرفتند و مقاومت را به دیگر آزادگان آموختند بگونه ای که میتوان گفت مقاومت قرآنی مردم آسمانی غزه زائیده اندیشه نسل مجاهد عصر خمینی ره است.
✅ سیرت و سبک زندگی و مدیریتی شهیدان و مجاهدان نسل عصر خمینی و دفاع مقدس را بخوانیم و الگو بگیریم و به نسل های حال و آینده انتقال دهیم که معنویت، استقلال ،عزت و آزادی در گرو پیروی از مکتب این بزرگ مردان است.
✍ ارجمندی
👈 فاستقم کماامرت
https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283
https://ble.ir/fastaghem_313
📣همانطور که امام خمینی ره فرمود:
اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنینانداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.
شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا صلوات.
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
#تأثير_كارد_در_گوشت
❇️الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :
إنَّ الرَّجُلَ يُذنِبُ الذَّنبَ فَيُحرَمُ صلاةَ اللَّيلِ، و إنَّ العَمَلَ السَّيِّءَ أسرَعُ في صاحِبِهِ مِن السِّكِّينِ في اللَّحمِ .
✳️امام صادق عليه السلام :
آدمى گناهى مى كند و بدان سبب از #نماز_شب محروم مى شود ؛ تأثير كار بد در صاحب آن، سريعتر است از #تأثير_كارد_در_گوشت.
📚ميزان الحكمه جلد۶، محمّد محمّدی ری شهری، صفحه 342
#اثر_گناه
#تأثير_كارد_در_گوشت
#محرومیت_از_نماز_شب
ـ☫﷽☫ـ
❇️ همزمان با ایام فاطمیه، مراسم بدرقه پرشکوه پیکرهای مطهر 110 شهید تازه تفحص شده؛ امروز یکشنبه مورخ 26 آذرماه 1402 از میدان انقلاب اسلامی تا معراج الشهدا به میزبانی عموم مردم پایتخت برگزار گردید.
ـ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ـ
#بدرقه_شهیدان
#سازمان_بسیج_حقوقدانان_تهران_بزرگ
🌷شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا صلوات🌷
🌷☘🇮🇷 ☘🌷
🔻چرا مخالفان علامه مصباح(ره) راهی جز مغالطه در برخورد با او ندارند؟
سیدعلی مهدیون، دانشجوی دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشتی پیرامون حملات اخیر برخی از افراد و جریانهای خاص به شخصیت علامه مصباح یزدی(ره) نوشت:
🔹مرحوم علامه مصباح(ره) عمر شریف خود را صرف کسب و نشر علم در سطوح مختلف کردند. ایشان در طول حیات علمی خود از محضر بزرگانی چون آیتالله بروجردی(ره)، حضرت امام (ره)، آیتالله اراکی، علامه طباطبایی، آیتالله بهجت و دیگر بزرگان بهره بردند که هر کدام جزو سرآمدانِ حوزه علمیه بودند.
🔹 علامه مصباح با جد و جهدی که در کسب علم داشت و با تملذّ در محضر اساتید خود توانست در ۲۷ سالگی به مقام اجتهاد برسد. جدای از فقه و اصول که از دروس سنتی حوزه قلمداد میشد، فلسفه و عرفان هم از مهمترین دغدغههای ایشان بود. علاوهی بر این با توجه به اقتضائات زمان توجه ایشان به علوم انسانی غربی جلب شد و ایشان از اولین افرادی در حوزهی علمیه قم بودند که شاگردان خود را ترغیب به خواندن کتب و مطالبی در این حیطه کردند. نوشتن کتب و مقالات متعدد در حوزههای مختلف من جمله فلسفههای مضاف و ارائهی مباحث خود در این قالب نشانگر توجه ایشان به رویکردها و قالبهای جدید علمی است. با این وجود خیلی عجیب است که برخی مخالفان غیر منصف، علامه مصباح(ره) را به جمود فکری متهم میکنند درحالی که ایشان در طول حیات علمی خود همواره راههای جدیدی را در مقابل اهل علم و فکر گشودهاند.
🔹مرحوم علامه مصباح جزو روحانیونی بودند که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن دایرهی عمل خود را محدود به حوزهی علمیه و تدریس دروس سنتی نکردند. یکی از مهمترین دغدغههای ایشان عرصهی عمومی و عرصهی سیاسی و کنشگری در این حوزه بود. همین مطلب موجب حملات فراوانی از سوی گروههای مختلف به ایشان بود. کنشگری متفاوت ایشان در حوزهی عمومی مطلوب بسیاری از افراد نبود؛ از طرفی روحانیون سنتیای که حضور روحانیت در عرصهی سیاست را نادرست میدانستند در مقابل ایشان قرار داشتند و از سوی دیگر گروههایی که نگاه فلسفی علامه مصباح را برنمیتابیدند.
🔹گروه دیگری که خود را در مقابل مرحوم علامه(ره) میدیدند، روشنفکرنماهایی بودند که برای آنها دین محدود به حوزهی خصوصی میشد و نگاه حداقلی آنها در مقابل نگاه همه جانبهی علامه مصباح(ره) قرار میگرفت. سیاستمدارانی که رویکردهای جدید در غرب را پذیرفته بودند هم از دیگر مخالفان ایشان بودند. اشکال و نقد این دسته از افراد در فهم فضای سیاسی و احکام سیاسی بود. قدرت محوریترین مفهوم در اندیشهی این افراد بود و ورود احکام اخلاقی و احکام دینی را به این حوزه روا نمیدانستند.
🔹در مقابل محوریترین مفهوم در این حوزه برای علامه مصباح(ره) نه ارادهی معطوف به قدرت بلکه ارادهی معطوف به حقیقت بود. از طرفی ایشان فضای سیاسیِ تهی از احکام دینی و اخلاقی را نمیپذیرفتند و سیاست را واجدِ این احکام میدانستند. جدای از رویکرد تئوریک، رویکرد عملی ایشان هم در سیاست رویکرد به دور از زد و بندهای سیاسی برای استمساک به قدرت به بود.
مقابلهی غیرعلمی با علامه مصباح(ره) از سر ناتوانی
🔹کسانی که با مرحوم مصباح آشنا هستند، حال چه مخالف ایشان و چه موافق ایشان باشند به توانایی و دقت علمی ایشان گواهی میدهند. عبدالکریم سروش، البته سروشِ متاخر، که خود از منتقدین علامه مصباح است در جایی بعد از بیان نقدهای نابجا، در مورد ایشان گفته بود: «مصباح یک فیلسوف بود، فلسفهخوانده بود و خوب هم فلسفه خوانده بود. بنده در حدی که ایشان را میشناسم میتوانم گواهی بدهم که فلسفهی اسلامی را نیکو میدانست، از مدرسین خوب فلسفه بود».
🔹مخالفین مرحوم مصباح وقتی توانایی ایشان در فضای علمی را میبینند و همچنین عدم توانایی خود در نقد و رد مدعاهای علمی ایشان، لاجرم مجبور میشوند که شخصیت ایشان را مورد حمله قرار دهند. در منطق مغالطهای وجود دارد تحت عنوان مغالطهی حمله شخصی “Ad hominem fallacy”. این مغالطه زمانی رخ میدهد که به جای پرداختن به استدلال یا موضع یک شخص، به طور نامربوط به شخص یا جنبهای از شخص استدلالکننده حمله شود.
🔹عموم حملاتی که در طی این سالها به علامه مصباح(ره) شدهاست مصداقی از مغالطهی مذکور است. از مزدوران جیره مواجب بگیر چه در داخل و چه در خارج از کشور انتظاری جز این نمیرود اما جای تعجب است افرادی که خود را روشنفکر قلمداد میکنند هم جز راه توهین و تهمت نتوانستهاند راهی برای مقابلهی علمی و عقلی با مرحوم مصباح پیدا کنند.
🔹البته مشکل از این افراد نیست، قوت استدلالهای مرحوم مصباح در حوزههای گوناگون علمی برای مخالفان راهی جز تخریب شخصیت ایشان باقی نگذاشتهاست.
✅ @Rajanews_com