eitaa logo
جهاد تبیین (بابل)
146 دنبال‌کننده
131 عکس
321 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام با توجه به ایام انتخابات باز خوانی این مباحث مفید خواهد بود
☐☐☐☐☐☐☐☐☐☐ ✔آنکه گوسفند قربانی ‌می‌کند تا رأی بیاورد؛ بعدا مردم را قربانی خواهد کرد ➖➖➖➖➖➖ ✔آنکه با حیله و دروغ رأی بیاورد؛ مردم از مکر و حیله‌اش در امان نخواهند بود ➖➖➖➖➖➖ ✔آنکه ریخت و پاش می‌کند تا رأی بیاورد؛ اموال مردم و بیت المال را حیف ومیل كرده و به تاراج خواهد برد ➖➖➖➖➖➖ ✔‌آنکه رأی می‌خرد تا رأی بیاورد؛ رأیش را به راحتی در مجلس خواهد فروخت ➖➖➖➖➖➖ ✔آنکه شام و نهار می‌دهد تا رأی بیاورد؛ اول باید ضررش را جبران کند و درجلسات شام و نهار رأیش را خواهد فروخت. ➖➖➖➖➖➖ إِنَّ‌ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ فرزند شهید ابراهیمعلی معصومی ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
*📝 یک نوشته ی زیبای فارسی بخوانید و لذت ببرید:* پرسیدند که آیا دریا زن است یا مرد؟! این چه پرسشی است!؟ دریا اسم دختره آیا توجه کردید ! وقتی که به بالا نگاه می کنیم آسمان ، خورشید ، ستاره ، ناهید ، زهره ، مهتاب ، باران ، به نام. خانمهاست   به دریا نگاه میکنیم مروارید، صدف، موج ، پری ، به نام خانومهاست . ! به باغچه نگاه میکنیم شبنم ، مریم ، نسترن ، رز ،  ، نرگس ، یاس ، نیلوفر ، لاله ، به نام خانم هاست . به دشت نگاه میکنیم آهو ، غزال ، گلشن ، کژال به نام خانمهاست . به دل کوه نگاه میکنیم طلا ، نقره، الماس ، یاقوت ، به نام خانمهاست. به تن نگاه میکنیم نفس، جان ، گیسو، کمند ، تن ناز ، ماه رو به نام خانمهاست. دیگر سئوالی ندارم. این چه ابهت وحکمتی است که خودکلمه ،، دنیا،، هم به نام خانمهاست. ایرانیان صاحب چنین فرهنگ قوی وافتخار آمیز هستند وبا خردگرایی تمام  نام‌های موجود در طبیعت را که به نوعی بازیبایی،ظرافت وعظمت روحی، روانی مرتبط هستند برای خانمها اختصاص داده، آیا چنین پدیده‌ای رادر فرهنگهای دیگر سراغ دارید؟ تقدیم به مهر بانوی ایران زمین امروز سالگرد نامگذاری کشور عزیزمان "ایران" است حتی نام،،  ایران،، هم مختص خانم هاست در سال ۱۳۱۴ شمسی طبق بخشنامه وزارت امور خارجه و تقاضای دولت وقت؛ و تصویب مجلس شورای ملی، نام رسمی “ایران” (به جای پارس و پرشیا) برای کشور ما انتخاب شد. نامی که امروز ایران گفته میشود، بیش از ۶۰۰ سال پیش "اِران" تلفظ می شد. زنده یاد سعید نفیسی نویسنده و پژوهشگر نامی ایرانی در دی ماه ۱۳۱۳ نام "ایران" را به جای "پرشیا" پیشنهاد کرده بود . واژه ی "ایران" بسیار کهن و پیش از آمدن آریایی ها به سرزمین مان گفته میشد و نامی تازه و ساخته و پرداخته‌ای نیست ... واژه " ایران" از دو بخش درست شده است: بخش اول " ایر " به معنی اصیل، نجیب ، آزاده و شریف است ؛ ‌بخش دوم به معنی سرزمین، جا و مکان است. معنی کلی واژه ایران، *“سرزمین آزادگان و نجیب زادگان"* میباشد. *مرا شادی از نام ایران بود* *دلم پر ز یاد نیاکان بود* *ز ایران جهان پیش من گلشن است*... *همیشه ز یادش دلم روشن است 🍁🍁🍁🍁🍁 *چله کوچکه ، چله بزرگه ،سرما پیرزن* ☔ ضمن درود به یکایک دوستان فهیم و بزرگوار، کمتر کسی از ماها داستان دوازده برادر و ننه سرما و چله بزرگ و چله کوچیکه رو برای بچه‌ها و نوه هایش تعریف می‌کنه . متن زیر را بخوانید و به اشتراک بگذارید، تا نسل امروزمون هم اینارو یاد بگیرن☔ چله‌ی بزرگ ... چله‌ی کوچک ... چارچار ... سده ... اَهمن‌وبهمن ... سیاه‌بهار ... و سرماپیرزن ... ☔ زمستان به دو بخش تقسیم میشه : ☔چله بزرگ(چله کلان ) ☔چله کوچک (چله خرد ) _ چله بزرگ از ( اول دی ماه  تا دهم بهمن ماه) وچهل روز کامل می‌باشد . _ چله کوچک از ( یازدهم بهمن تا پایان بهمن ماه  ) و 20روز کامله ☔ وبه همین دلیل چون 20 روز کمتر است ؛چله کوچک نامیده شده است . ☔ غروب آخرین روز چله بزرگ ( جشن سده) برگزار می شده و مردم دور هم جمع می شدند درقدیم واز این جشن لذت می بردند ودر نهایت با برپایی آتش و خواندن شعر و پایکوپی بدور آتش، سده را جشن می گرفتند. ☔ این دو برادر ( چله بزرگ وچله کوچک ) در هشت روزی که در کنار همدیگر هستند آن 8 روز را ( چار چار) می نامند . ☔به چهار روز آخر چله بزرگ و چهار روز اول چله کوچک« چار چار» می گویند. پس از چار چار نوبت به « اهمن و بهمن» پسران پیرزن (ننه سرما ) می رسد که خودی  نشان دهند. ☔ 10 روز اول اسفند را (اهمن ) ☔10روز دوم اسفند را ( بهمن) می گویند . واین 20 روز ممکن است آنقدر بارندگی باشد که این دوبرادر به دوچله طعنه بزنند . ☔با توجه به شعری که قدیمی های نازنین می خواندند:: (اهمن وبهمن ، آرد كن صدمن ، روغن بیار ده من ، هیزم بکن خرمن، عهده همه بامن ) تا اینجا 20روز از اسفند به نام اهمن  وبهمن نامگذاری شده اند . ☔ می ماند 10 روز آخر اسفند ماه که : ☔5 روز اول( سیاه بهار ) نام گرفته وشعری هم که قدیمی ها میخوانند : سیاه بهار شب ببار و روز بکار از این شعر هم مشخص می شود در این ایام شبها بارندگی فراوان بوده وروزها کشاورزان مشغول کشت وزراعت بوده اند ، ☔5 روز آخر هم (سرماپیرزن) نام گرفته است که در این روزها آسمان گاهی ابری گاهی آفتابی ،گاهی همراه با باد واکثر اوقات از آسمان تگرگ می بارد ؛ که قدیمی های دل پاک، براین باور بودند که گردنبند پیرزن پاره شده ومُهره‌های آن به زمین میريزد. ☔ حیف است بچه های ما اینها را نشنوند و این قصه ها از صفحه روزگار محو شود ...☔ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
📣 چرا ۱۹ دی‌ماه ۱۳۵۶ یک روز تاریخی است؟ 🖼 پاسداشت قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم فردا سه‌شنبه با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شود. 👈 اما چرا ۱۹دی۵۶ روز مهمی است؟ روایت رهبر انقلاب درباره اهمیت این روز تاریخی را بخوانید: 🎤 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ✏️ آن روزى كه خبر حادثه‌ى نوزده دى با دو، سه روزى تأخير به ما رسيد و من در آن روز در بلوچستان و در ايرانشهر بودم. ✏️ وقتى شنيديم كه قم اين حادثه را داشته، من ناگهان يك تحول در مقابل چشمم آشكار شد، اين را نداشتيم توى نهضت پانزده ساله‌مان. ✏️ همه چيز بود؛ از زندان و تبعيد و شكنجه و مبارزات سياسى و مبارزات پنهانى و جمع شدن براى سخنرانى و گفتن حرفهاى مهم يا شنيدن حرفهاى مهم بعدش هم تحمل كردن تهاجم دستگاه، اينها را داشتيم؛ آنچه نداشتيم اين چيز جديدى بود كه پيش آمده بود و آن حضور قطعى و ملموس آحاد مردم در خيابانها و تعرض صريح قشرهاى گوناگون بر دستگاه حاكم. ✏️ اگر ما حادثه‌ی نوزدهم دی را مبدأ تاریخ تحولات جدید دنیا بدانیم، سخنی به گزاف گفته نشده است. حوادث جامعه‌ی بشری و این عالم بزرگ، متأثر از قانون تأثیر متقابل است. حوادث بر روی هم تأثیر میگذارد و زنجیره‌ی حوادث تاریخی، وقایع بزرگ را به وجود میآورد... ✏️ این خونهای پاکی که در چهارمردان قم ریخته شد و حرکت عظیم مردم قم را در روز نوزدهم دی پدید آورد، جرقه‌ای بود که در حقیقت اصابت کرد به انبار و آذوقه‌ی ذخیره‌ی عظیم ایمانىِ این مردم، و ناگهان فضا را منقلب کرد. ✏️ اگر حادثه‌ی نوزده دی قم نمی‌بود، آن حوادث گوناگون شهرستانها و سلسله‌ی اربعین‌ها به وجود نمی‌آمد. ۲۲ بهمن به وجود نمی‌آمد، انقلاب اسلامی به پیروزی نمیرسید. ۱۸/۱۰/۱۳۶۵؛ ۱۳۹۰/۱۰/۱۹ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
https://biana.ir/poll/vote1402/ نظرسنجی انتخابات مجلس شورای اسلامی بابل ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
📝 | عامل پیشرفت و حل مشکلات کشور 🔹 رسانه KHAMENEI.IR در یادداشتی‌ به بررسی اثرات و کارکردهای مشارکت پُرشور انتخاباتی از منظر رهبر انقلاب براساس پرداخته است. ✏️ مردم‌سالاری دینی یعنی «تلفیق آراء مردمی با افکار اسلامی و مبانی دینی در تشکیل و اداره‌ی جامعه» ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ یک اندیشه‌ و تجربه‌ی نو برای بشریّت بود که به‌وسیله‌ی نظام جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) عرضه شد. این الگو «با حرف ایجاد نمی‌شود، مردم‌سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‌ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد.» ۱۳۸۸/۰۱/۰۱ ✏️ «انتخابات پُرشور برای کشور از همه جهت مهم است. هم از جهت حضور مردم و تحقّق مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه مهم است؛ این را دستِ‌کم نگیریم، نگوییم چون در فلان حرکت دولتی، مردم حضور نداشتند پس مردم‌سالاری نیست؛ نه، نفْس حضور مردم برای انتخاب مسئولان کشور، از صدر تا ذیل، یک مسئله‌ی مهمّی است؛ مسئله‌ی انسانی مهمّی است، مسئله‌ی تمدّنی بسیار مهمّی است؛ مردم‌سالاری است.» ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
🔴 از خطای مردم درگذر ولی از کارگزار خائن نه! 🔻بخشی از فرمان امیرالمومنین علی‌بن ابی‌طالب(ع) به مالک اشتر: 1⃣ گذر از خطاهای مردم: ای مالک! مهربانی به مردم و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان (مردم) دو گروهند يا در دين با تو برادرند و يا در آفرينش با تو برابر. از مردم خطاها سر خواهد زد و لغزش هایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد. هر گاه کسی را بخشودی، از کرده خود پشیمان مشو و هر گاه کسی را عقوبت نمودی، از کرده خود شادمان مباش. 2⃣ برخورد با خائنین به بیت‌المال مسلمین: هر گاه یکی از کارگزاران دست به خیانت گشود باید به سبب خیانتی که کرده تنش را به تنبیه بیازاری و از کاری که کرده است، بازخواست نمایی. سپس، خوار و ذلیلش سازی و مهر خیانت بر او زنی و ننگ تهمت را بر گردنش آویزی. ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
🔺صبر استراتژیک جمهوری اسلامی برآمده از عقلانیت و تجربه است ✍ | دکتر سیدابوالقاسم هاشمی،فعال رسانه و مدرس دانشگاه 🔹اتفاقی در اولین ساعات بامداد سه شنبه ۱:۲۰ به وقت حاج قاسم رخ داد، بسیارغافلگیر کننده بود و به سرعت به صدر اخبار رسانه های جهان تبدیل شد . 🔹شلیک موشکهای سپاه پاسداران به سمت محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر به ویژه داعش، در عراق و سوریه بود و این یک اتفاق بسیار مهم بود. 🔹بعد از جنگ این چهارمین عملیات موشکی برون مرزی ما می باشد ، ولی این بار به تلافی و پاسخ به جنایات اخیر گروهک‌های تروریستی ، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک انجام داده بودند. 🔹سپاه بسیار دقیق موشک های بالستیک را به مواضع پشتیبانی و فرماندهی تروریست ها در منطقه اربیل و محل تجمع داعش در ادلب سوریه شلیک کرد، این موشکها از کلاس فاتح۱۱۰ دقیق ترین موشک ایرانی است ، بطوریکه خطای آن زیر ده متر می باشد. 🔹این شلیک ها در وهله اول؛ شلیک به ادراک و دستگاه محاسباتی در کاخ سفید بود.پیام و هشداری نرم و البته قاطع به سران رژیم های مرتجع منطقه و متحدان اجاره ای آن ، تا بیش از این با دم شیر بازی نکنند و در نقشه آمریکایی-اسرائیلی به دنبال ناامنی در ایران نباشند. را خوردند تا صدایش را دیگران بشنوند... 🔹در وهله بعدی ؛ مسلماً تامین امنیت اسرائیل برای آمریکا از اهمیت بالاتری برخوردار است ، این نمایش قدرت می تواند درتحلیل ها و عکس العمل های آنها اثر گذار باشد. این درحالی است که ایران از موشک های برد بلند استفاده نکرده است. 🔹 جمهوری اسلامی برآمده از عقلانیت و تجربه است. همه باهم به شعارهای روی موشک ها افتخار کنیم... 🔹سپاه اول می کند، بعد می زند. زمان جنگ ، حتی برای خرید سیم خاردار محتاج بودیم ، مجبور بودیم از ژاپن ، لیبی و همین سوریه ادوات نظامی با چند برابر قیمت وارد کنیم. اما، امروز فقط با یک قلم موشک میان برد را می زنیم. با موشک های وطنی... 🔹تنها تفاوت ما این است، امام(ره) فرمود: شما می توانید، توانستیم... مقام معظم رهبری تأکید داشتند: ما باید باشیم، شدیم..... 🔹 صبح ، اهل عالم با خبر عزت ایران از خواب بیدار می شوند. و تأسف برای وطن فروشانی مثل برخی از سلبریتی ها ، صهیونیستی اینترنشنال ، صدای آمریکا ، BBC و... مزدورانی که از خبط تروریست های داعش در به شهادت رساندن شهروندان ایرانی ذوق زده بودند و حالا به سپاه بد و بیراه می گویند که چرا داعش و تروریست ها را لگدکوب کرده است !!!!!! 🔹راستی می دانید که و چقدر نزدیک است !!!! ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
170515172980056900.pdf
862.2K
قانون حمایت از گزارشگران فساد ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
فصل اوّل: رأی تمدّن‌ساز / جلسه‌ی اوّل: آرمان تمدّنیِ من صفحه اول شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتّفاق افتاده باشد که آحاد بشری، جامعه‌ی بشری در همه جای عالَم، به‌قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته‌باشند -چه نخبگان که آگاهانه این نیاز را احساس می‌کنند، چه بسیاری از مردم که احساس نیاز می‌کنند ولی در ناخودآگاهِ خودشان- احساس نیاز به یک منجی، احساس نیاز به مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، احساس نیاز به یک امامت معصوم، احساس نیاز به عصمت، به هدایت الهی؛ در کمتر دوره‌ای از تاریخ، انسان این همه احساس نیاز به این حقیقت والا سراغ دارد. امروز بعد از آنکه بشریّت مکاتب گوناگون و نحله‌های فکریِ گوناگون و مسلک‌های گوناگون را تجربه کرده -از کمونیسم تا دموکراسی غربی تا لیبرال‌دموکراسیِ رایج در دنیا؛ با این همه ادّعایی که اینها دارند- احساس آسایش نمی‌کند؛ بشر با این همه پیشرفت‌های علمیِ حیرت‌آور که بکلّی وضع زندگی را در جهان تغییر داده، احساس خوشبختی نمی‌کند؛ بشریّت دچار فقر است، دچار بیماری است، دچار فحشا و گناه است، دچار بی‌عدالتی است، دچار نابرابری است، دچار شکاف طبقاتی بسیار وسیع است؛ بشر دچار سوءاستفاده‌ی قدرت‌ها از علم است؛ قدرت‌ها از علم سوءاستفاده می‌کنند، از کشفیّات طبیعت سوءاستفاده می‌کنند، از توانایی‌های استخراج‌شده‌ی از طبیعت سوءاستفاده می‌کنند؛ بشر با اینها مواجه است؛ اینها موجب شده‌است که انسان‌ها در همه جای دنیا احساس خستگی کنند؛ احساس نیاز به یک دست نجات‌بخش کنند. میلیاردها انسان در دنیا گرفتارند؛ بعضی ممکن است آسایش داشته‌باشند، لکن همان‌ها هم آرامش ندارند؛ بشر دچار نگرانی است، دچار اضطراب است و این پیشرفت‌ها و این تحوّلات گوناگون نتوانسته است به بشر خوشبختی ببخشد.1 1. سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج)، ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
صفحه دوم البتّه خرد انسانی، نعمت بزرگی است؛ تجربه، نعمت بزرگی است؛ [اینها] نعمت‌های خدا است و می‌تواند بسیاری از مشکلات حیات را حل کند، لکن برخی از گره‌ها هست که با اینها باز نمی‌شود. فرض کنید همین مسئله‌ی عدالت؛ عدالت به وسیله‌ی علمِ پیشرفته‌ی امروز و فنّاوریِ پیشرفته‌ی امروز قابل حل شدن نیست؛ گره‌اش باز شدنی نیست. امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌کند؛ یعنی علمِ پیشرفته در خدمت بی‌عدالتی است، در خدمت جنگ‌افروزی است، در خدمت تصرّف سرزمین‌های دیگران است، در خدمت سلطه‌ی بر ملّت‌ها است؛ پس علم این گره‌ها را دیگر نمی‌تواند باز بکند؛ اینها احتیاج دارد به یک قدرت معنوی، قدرت الهی، دست پُرقدرتِ امام معصوم که او بتواند این کارها را انجام بدهد؛ لذا مأموریّت بزرگ حضرت بقیّة‌الله (ارواحنافداه) عبارت است از «یَملَأُ اللَهُ بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلا»؛ مأموریّت بزرگ آن بزرگوار قسط و عدل است و البتّه در همه‌ی ادیان هم این وعده داده‌شده‌است؛ در همه‌ی ادیان وعده‌ی یک فرج و یک حرکت عظیم الهی در پایان و انتهای تاریخ -که البتّه این هم پایان تاریخ نیست؛ دنیای واقعی و زندگی واقعی بشر از زمان حضرت ولیّ‌عصر شروع می‌شود، لکن در انتهای این وضع زندگی‌ای که امروز ما داریم- [آمده،] همه وعده‌ی آن‌چنان عاقبتی را داده‌اند.1 این‌جور نیست که وقتی به آنجا رسیدیم، یک حرکت دفعی انجام بگیرد و بعد هم تمام بشود؛ نه، آنجا یک مسیر است. در واقع باید گفت زندگی اصلی بشر و حیات مطلوب بشر از آنجا آغاز می‌شود و بشریّت تازه می‌افتد در راهی که این راه یک صراط مستقیم است و او را به مقصد آفرینش می‌رساند؛ «بشریّت» را می‌رساند، نه آحادی از بشریّت را، نه افراد را، مجموعه‌ها را می‌رساند.2 1. سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج)، ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ 2 بیانات در دیدار پژوهشگران و کارکنان‌ مؤسسه «دارالحدیث» و پژوهشگاه «قرآن و حدیث»، ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
صفحه سوم پس این نیاز هست، لکن برای اینکه این نیاز جهت پیدا کند و مفید فایده باشد، در اسلام از ما خواسته شده‌است که انتظار داشته‌باشیم. انتظار، فراتر از نیازمندی است، فراتر از احساس نیاز است. گفته‌اند منتظر باشید؛ انتظار یعنی امید، انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آینده‌ی قطعی‌ای وجود دارد؛ صِرف نیاز نیست؛ انتظار، سازنده است.1 انتظار، به‌معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای آماده شدن است، به معنای اقدام کردن است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که می‌شود به آن دست یافت که برای رسیدن به آن عاقبت بایستی تلاش کند. ما که انتظار فرج داریم، انتظار ظهور حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه‌ی مهدوی؛ هم خودسازی کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است، به جامعه‌ی مهدوی نزدیک کنیم که جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط است، جامعه‌ی معنویّت است، جامعه‌ی معرفت است، جامعه‌ی برادری و اخوّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی عزّت است.2 1. سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج)، ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ 2. سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج)، ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
صفحه چهارم اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملت‌های مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه و عجل‌الله فرجه)، به‌وسیله‌ی ملت ایران برداشته شده‌است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است.1 ما ملّت ایران حالا یک انقلابی انجام دادیم؛ انقلاب ما در راه آن هدفی که امام زمان برای تأمین آن هدف مبعوث می‌شود و ظاهر می‌شود، یک مقدّمه‌ی لازم و یک گام بزرگ است. ما اگر این گام بزرگ را برنمی‌داشتیم، یقیناً ظهور ولیّ‌عصر (صلوات الله علیه و عجل‌الله تعالی فرجه الشّریف) به عقب می‌افتاد.2 هدف ملت ایران و هدف انقلاب اسلامی، ایجاد یک تمدن نوین اسلامی است.3 البته تمدّن اسلامى به صورت كامل در دوران ظهور حضرت بقية‌اللَّه ارواحنافداه است. در دوران ظهور، تمدّن حقيقى اسلامى و دنياى حقيقى اسلامى به وجود خواهد آمد.4 این حرکت عظیم نظام اسلامی و حرکت به‌سمت آن آینده‌ی آرمانی - که ایجاد تمدّن اسلامی است؛ یعنی تمدّنی که در آن، علم همراه با اخلاق است؛ پرداختن به مادّیات، همراه با معنویّت و دین است؛ و قدرت سیاسی، همراه با عدالت است - یک حرکت تدریجی است. البته پُرهیجان است؛ اما هر کس بداند چه کار می‌کند. هر قدمی که بر می‌دارد، برای او هیجان‌انگیز است؛ اما این کار عظیم و ماندگار تاریخی، این کاری که سر و کارش با نسل‌ها و قرن‌هاست، این را نباید با کارهای دفعی، جزئی و شعاری اشتباه کرد. این کاری است که باید گام به گام، هر گامی محکم‌تر از گام قبل، با نگاه دقیق نسبت به هر قدمی که برمی داریم و با دید نافذ نسبت به مسیری که طی می‌کنیم، همراه باشد.5    1. بیانات در دیدار مردم قم، ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ 2. بیانات در دیدار مهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم بزرگداشت دهه فجر، ۱۳۷۱/۱۱/۱۸ 3. بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی، ۱۳۹۱/۰۷/۲۳ 4. بیانات در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه، ۱۳۷۹/۰۷/۱۴ 5. بیانات در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه، ۱۳۷۹/۰۷/۱۴   ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
صفحه پنجم راه‌هایی که ما را به این اهداف می‌رساند؛ راهبردهای عمومی و کلّی؛ این راهبردها را بایستی شناخت، تکیه‌ی بر اسلامیّت، ملاحظه‌ی ظالم نبودن و مظلوم نشدن در تعاملات گوناگون؛ اینکه فرمود: کُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً، این یک وظیفه است، این یک راهبرد کلّی است. راهبرد تکیه‌ی به آراء مردم و آنچه که مردم‌سالاری را تشکیل می‌دهد و راهبردهایی از این قبیل؛ اینها سیاست های کلان و اساسی و راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی است برای رسیدن به آن آرمان‌ها.1 بنابراین، روشن است که رسیدن به هدف های اسلامی ــ حالا اسمش را بگذارید «نظام اسلامی»، در نهایت «تمدّن اسلامی» ــ جز با حضور مردم، جز با توجّه و مبادرت مردم امکان‌پذیر نیست؛ باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند.2مسئله‌ی «مردم» یک اصل اسلامی است، بدون آن کاری نمی شود کرد، به هدفها نمی شود رسید، به حیات نمی شود رسید. 3 1. بیانات 1392/06/14 2. بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ 3. بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
🔰نظر رهبر انقلاب درباره رأی لیستی/ بخش اول 🔸استفتائات انتخاباتی از امام خامنه‌ای 🔹با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، در ادامه تعدادی از سوالات شرعی درباره انتخابات که رهبر انقلاب به آنها پاسخ داده اند آمده است. این سوالات و جواب آنها از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب و پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR برداشته شده است. 🔹قبل از آن با توجه به داغ بودن بحث لیستی رای دادن یا فردی رای دادن در آستانه همه انتخاباتها در میان انقلابیها، دو سخن رهبر انقلاب پیرامون رای دادن به فهرستها و لیستهای انتخاباتی هم آمده است. فهم نظر رهبر انقلاب در این خصوص، از آن جهت مهم است که همواره در آستانه انتخاباتها، برخی جریانات با لولوتراشی از جریانات رقیب، مردم را به نوعی ملزم به رای دادن به یک لیست خاص می‌کنند. 🔹«یک مسئله‌ی دیگر، رعایت حق در سیاهه‌های پیشنهادی است؛ این سیاهه‌هایی که پیشنهاد میکنند، فهرستهایی که برای نامزدها میدهند. آن کسانی که این فهرستها را میدهند، واقعاً رعایت حق را بکنند؛ مسئله‌ی رفیق‌بازی و جناح‌بازی و مانند این چیزها را دخالت ندهند و نگاه کنند ببینند که چه کسی واقعاً شایسته است؛ آن کسی را که شایسته است بگذارند و به مردم معرّفی کنند.»۱۳۹۴/۱۰/۱۴ 🔹اما در روز ۱۶ بهمن سال ۹۸ چیرامون مساله لیستی رای دادن در انتخابات مجلس سخنان صریحتری بیان فرمودند: «هرگز در هیچ انتخاباتی رسم بنده نیست که اشاره کنم به کسی تا انتخاب بشود، امّا این خصوصیّات به نظر من در منتخب باید وجود داشته باشد. انقلابی، مؤمن، کارآمد، دارای روحیه‌ی جهادی، شجاع، طرف‌دار عدالت. اگر می‌توانیم یک چنین افرادی را بشناسیم، که بهشان رأی می‌دهیم؛ اگر نشناختیم، از آدم‌های بصیر و مورد اعتماد استفاده کنیم. کسی نگوید که «خیلی خب، شرایط نامزد انتخاباتی، اینها باید باشد، من که نمی‌شناسم، نمی‌دانم، پس بنابر‌این بهتر است که رأی ندهم»؛ نه، حتماً رأی بدهید، منتها به افراد بصیر، به افراد مورد اعتماد، به کسانی که انسان بتواند به اینها اطمینان بکند مراجعه کنید، از اینها سؤال کنید، از اینها بپرسید؛ اگر راهنمایی کردند، راهنمایی‌شان را قبول بکنید.» 🔹در میان استفتائات احصاء شده از سایتهای دفتر رهبر انقلاب نیز یک سوال به این موضوع پرداخته است. 1⃣ در دوره‌های اخیر که رأی دادن به یک لیست خاص که از طرف احزاب و گروه‌های سیاسی داده می‌شود و توسط افراد مشهور و غیر متخصص تشویق و تبلیغ می‌شود، آیا رأی دادن به این لیست‌ها بدون تحقیق در مورد افراد آن جایز است؟ و اگر این لیست یا برخی از افراد آن در انتخابات رأی آورند و صلاحیت منصب را نداشته باشند، ما در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم بود؟ پاسخ: به فهرست و افرادی رأی دهید که معرفی‌کنندگان آن‌ها افرادی متعهد، مؤمن، بصیر و انقلابی و قابل اعتماد باشند مگر آنکه حجت شرعی برخلاف داشته باشید. 🔹بنابراین می توان گفت مبنای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در رای دادن این است: در درجه اول شناخت هر کس نسبت به کاندیداها مقدم بر شناخت دیگران و توصیه دیگران در قالب لیست است. ثانیا به هیچ عنوان بدون قید و شرط، رای به لیست سفارش نشده است. بلکه باید تهیه کنندگان و سازو کار تهیه لیست را بشناسید که سهمیه‌بندی و باندبازی نباشد. 🔹ثالثا هرگز سفارش به "لیست خاص" نکرده‌اند، بلکه باید بین لیست‌ها مقایسه صورت بگیرد. برخی لیست خود را آیه نازل شده از آسمان می‌دانند! برای رای دادن باید حجت شرعی داشت. وقتی افرادی را کاملا می‌شناسید، نباید به هندوانه در بسته اعتماد کنید، خصوصا اگر افرادی که می‌شناسید، در مردم مقبولیت و رای هم داشته باشند. اما ادامه سوالات و استفتائات انتخاباتی: 2⃣ آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعاً واجب و عدم شرکت حرام است؟ پاسخ: شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه‌ی شرعی، اسلامی و الهی است. 3⃣ آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ پاسخ: واجب عینی است. 4⃣ با توجه به نزدیکی زمان انتخابات آیا دعوت بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در مسجد اشکال دارد؟ پاسخ: باید بر طبق قوانین و مقررات نظام اسلامی عمل شود. ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛ ادامه در بخش دوم👇
🔰نظر رهبر انقلاب درباره رأی لیستی/ بخش دوم و پایانی 🔸استفتائات انتخاباتی از امام خامنه‌ای 5⃣ شخصی توانایی انجام مسئولیت را در خود می‌بیند، آیا خود را در معرض مسئولیت قرار دادن و ثبت‌نام در انتخابات بر او واجب است؟ پاسخ: بر کسانی که حقیقتاً خود را دارای شرایط برای خدمتگزاری به نظام اسلامی می‌دانند، واجب کفایی است.­ 6⃣ عمل به تکلیف مقدم است یا رسیدن به نتیجه؟ چگونه می‌توان هم به تکلیف عمل کرد و هم به‌دنبال نتیجه‌ی مطلوب بود؟ پاسخ: تکلیف‌گرایی منافاتی با دنبال نتیجه‌ی قانونی و شرعی بودن ندارد هر چند در انجام تکلیف، تحقق نتیجه نیز مورد توجه است. 7⃣ در ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، می‌بایست نواقص و عیوب و امتیازات آن‌ها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود؛ آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، ‌جایز است؟ ملاک چیست؟ پاسخ: در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد. 8⃣ وظیفه‌ی روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلح چیست؟ آیا از لحاظ شرعی تکلیفی بر عهده‌ی آن‌ها می‌باشد؟ پاسخ: همگان به‌ویژه خواص و علما وظیفه دارند با حداکثر دقت افراد اصلح را با حجت شرعی شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. عدم دخالت خطرناک است؛ دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک است. 9⃣ به نظر معظم‌له معیارهای نامزد اصلح چه مواردی است؟ پاسخ: با وجود شرایط قانونی، اهم معیارهای اصلح به شرح زیر است: - تدین - تعهد و خوش‌نامی - وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن - عزم و اراده و نفوذناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح - دارای برنامه و کفایت لازم - مرعوب نشدن در مقابل دشمنان - ساده‌زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی­گری - مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری - اعتقاد واقعی به راه امام راحل (ره) - تقید به مسائل اخلاقی، نظیر: پرهیز از معامله­‌گری، رشوه و توصیه‌پذیری، توجه به منافع طبقات برخوردار جامعه - تثبیت مواضع عزت‌آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه‌ی انقلاب و نظام - پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت‌المال یا اموال شبهه‌ناک در تبلیغات و غیر آن - پرهیز از طرح اموری که در اختیار آن‌ها نیست - شناخت اولویت‌ها و فوریت‌های نظام و مردم و پرداختن به آن‌ها 0⃣1⃣ اگر اصلح را نشناسیم وظیفه چیست؟ از طرفی اگر تحقیق کنیم و به شخص اصلح نرسیم می‌توانیم در انتخابات شرکت نکنیم؟ پاسخ: در تشخیص فرد اصلح می‌توانید از کسانی که به لحاظ دین تعهد و بصیرت مورد اعتمادند، کمک بگیرید و در هر صورت شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه‌ی شرعی است. 1⃣1⃣ حکم رأی دادن سفید و بی‌نام چیست؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟ پاسخ: در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است. 2⃣1⃣ خرید و فروش آراء در انتخابات چه حکمی دارد؟ پاسخ: جایز نیست. 3⃣1⃣ آیا استفاده از بیت‌المال جهت تبلیغات انتخابات اشکال دارد؟ پاسخ: استفاده از اموال بیت‌المال بدون مجوز شرعی و قانونی جایز نیست و موجب ضمان است. 4⃣1⃣ آیا پذیرش رأی مردم و التزام به آن برای نامزدهایی که در انتخابات حائز اکثریت آرا نشدند لازم است؟ آیا بر سایر نامزدها جایز است که دست به انتقاد و اعتراض در حیطه‌ی قانونی یا غیر قانونی بزنند؟ پاسخ: رعایت قانون و تمکین در برابر آن بر همگان لازم است. اصل اعتراض از راهِ قانونی و با مراعات مقررات و ضوابط ایرادی ندارد. 5⃣1⃣ در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن‌طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد، آیا فرد رأی‌دهنده در محضر خداوند متعال مسئول خواهد بود یا خیر؟ پاسخ: اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسئول نخواهد بود. 6⃣1⃣ حکم شرکت یا عدم شرکت در انتخابات سایر کشورها چیست؟ آیا در این حکم فرقی بین کشور اسلامی و غیر اسلامی و انتخابات رسمی کشوری و انتخابات غیر رسمی کوچک وجود دارد یا خیر؟ اگر فرق دارد، حکم هر کدام چیست؟ پاسخ: به‌طور کلی شرکت در انتخاباتی که موجب جلوگیری از فساد و یا فساد بیشتر شده و یا شرکت نکردن موجب تضعیف اسلام و مسلمین شود، واجب است. 7⃣1⃣ آیا تخریب نامزدها جهت رأی آوردن فردی که به نظر هواداران اصلح است، جایز است؟ پاسخ: بیان ضوابط و شرایط و نقد برای روشن شدن اذهان مانعی ندارد ولی باید از هتک حرمت و تهمت و توهین اجتناب کرد. ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 در محافل مردمی انتخاب اصلح؛ باید ببینیم اهداف چیست ،افراد در چهار چوب اهداف باید اعتبار پیدا بکنند هدف اصلی این محافل تزکیه نظام از نااهل و نامحرم و البته نالایق و نیل به آرمانهای امامین انقلاب و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی است هدف ثانویه هم شنیده شدن صدای اهالی اهل حوزه انتخابیه مورد نظر در فضای مدیریت ارشد حاکمیت است هدف سوم که آبادانی ملک و رفع مشکلات معاش مادی و معنوی مردم است بدون تحقق دو هدف بالا امکان پذیر نیست ..! چون که صد آمد،نود هم پیش ماست در واقع انتخاب اصلح در حوزه نماینده مجلس یک هدف کلان برای یک حوزه انتخابیه است نماینده مجلس اصلح نباشد قوانین درست تصویب نخواهند شد ، وزرا نا صالح خواهند بود ،وزرا ناصالح شدند منصوبین دولتی ناصالح خواهند بود . این منصوبین اگر ناصالح شدند رفع مشکلات سرابی خواهد بود بر پهنه بیابان..! نماینده مجلسی که قول کارخانه ساختن و جاده آسفالت کردن بدهد..! اساس کارش لنگ است یعنی یا وظایف نماینده مجلس را نمی داند که اینطور نیست، یا بلاخره به هر قیمت شده دنبال گرفتن رای از مردم است ،حالا اینکه کار نماینده مجلس و کار مجلس چیست برایش مهم نیست!مشکلات کلان مملکت را یا درکی ندارد یا اینکه تعهدی به آن ندارد ،این می شود ناصالح و اگر رای آورد و رفت مجلس امکان این هست که بشود نااهل یا نامحرم..! وظیفه فرهیختگان دنبال این آقا و آن آقا راه افتادن نیست وظیفه فرهیختگان یک شهر تبیین این اهم و مهم ها برای مردم است ..! اگر نمی توانند اگر نمی دانند نباید پشت منبر و میکروفون بروند..!۱۴۰۲٫۱۱٫۱۲ ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
. ♻️ پاسخ های زیبای انتخاباتی از منظر ارزشمند قرآن کریم ✅ ۱- چرا رای بدهیم؟ - جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"(رعد -11) خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند ✅ ۲- من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟ جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون" (نحل - 43) از اهلش بپرسید ✅ ۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری می‌دهد و تحلیلی می‌کند آن وقت چه کنم؟ جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق قرآن می‌فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات -6) ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺳﻘﻲ ﺧﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ، ﺧﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﻲ ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺭﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﻮﻳﺪ . ✅ ۴- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟ جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون" (یونس - 8) راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن ✅ ۵- چگونه افراد اصلح را تشخیص دهیم؟ جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید. قرآن می‌فرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"(آل عمران - 188) دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند ✅ ۶- به چه کسی رای بدهیم؟ "أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ "(مائده - 54) جواب: به کسی رای بدهیم که آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد مى‌كنند و از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اى نمى‌هراسند. ✍ ابومحمد ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
🔴 ➖ضرورت امر به معروف و نهی از منکر داوطلبان انتخابات مجلس ▪️منکرهای انتخاباتی نماینده👇👇 ۱. پول‌پاشی و خرید رأی ۲. پهن کردن سفره انتخاباتی ۳. استفاده انتخاباتی از امکانات نهادها ۴. استفاده انتخاباتی از بیت‌المال ۵. وعده و زدوبند انتخاباتی با سرمایه‌داران ۶. محشور شدن با سرمایه‌داران و اشراف ۷. مهره‌چینی انتخاباتی در ادارات و نهادها ۸. مهره‌چینی انتخاباتی در نهادهای دینی ۹. ترجیح نگاه قومی و قبیله‌ای بر شاخصه‌ها ۱۰. وعده‌های اجرایی و عمرانی به مردم ۱۱. ترک گفتمان اصلح و شاخصه‌های دینی ۱۲. ترویج بدعت سیاسی صالح مقبول ۱۳. تعهد به احزاب و گروه‌های سیاسی ۱۴. استفاده انتخاباتی از ارزش‌ها و مقدسات ۱۵. اهانت و تخریب نسبت به رقیبان و منتقدان ▪️معروف‌های انتخاباتی نماینده👇👇 ۱. ترویج گفتمان و شاخصه‌های اصلح ۲. تقبیح و مقابله با بدعت صالح مقبول ۳. دوری از سرمایه‌داران و قدرت‌طلبان ۴. محشور بودن با مردم و توده‌ها ۵. بازخوانی معارف و گفتمان انقلاب ۵. قانون‌مداری در عرصه انتخابات ۶. تحقق و ترویج فرهنگ پاسخ‌گویی ۷. احترام به رقیبان و منتقدان ۸. اصرار بر اصول و ارزش‌ها ۹. ترجیح شاخصه‌های اسلامی بر نگاه قبیله‌ای ۱۰. ارزش‌دهی به مطالبات دینی و فرهنگی ۱۱. پرهیز از مصرف بیت‌المال در تبلیغات ۱۲. پرهیز از مصرف امکانات دولتی ۱۳. دوری از اسراف و تبذیر در مخارج انتخاباتی ۱۴. روی دست گرفتن شعارهای انقلاب ۱۵. ترجیح تکلیف بر نتیجه ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
انتخابات .pdf
802.3K
🔴 لیست نهایی نامزدهای مجلس در منتشر شد ۳۵۴۵ نفر در تهران تایید صلاحیت شدند ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
1_4206374023.mp3
4.93M
✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
♨️ ده شاخصه انتخاب اصلح در کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) ۱. ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی (نامه ۴۵) ۲. محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند. (نامه ۴۱) ۳. عدم همراهی و به کار گیری دنیا طلبان(نامه ۳۹) ۴. عقب نشینی نکردن در برابر دشمن(نامه ۳۸) ۵. به نظرات مردم اعتنا داشته باشد(نامه ۵۳) ۶. به اقشار ضعیف توجه داشته و در صدد کاهش گرفتاری های مردم (نامه ۵۳) ۷. کینه و دشمنی بین مردم راه نیاندازد(نامه ۵۳) ۸. تلاش برای از بین بردن فساد(نامه ۵۳) ۹. سوء ظن به دشمن حتی هنگام صلح(نامه ۵۳) «وَ اتَّهِمْ فِی ذلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ و به دشمن خوش بین مباش» ۱۰. نظارت بر زیر دستان و انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم(نامه ۵۳) 📗 منبع: کتاب شریف نهج البلاغه✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
✅شاخصه های نماینده اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری ۱ - قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور ۲- دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل ۳ - خستگی ناپذیر و دارای همت بسیار ۴ - حاضر در بین مردم و دانای نیاز‌های جامعه ۵ - بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه ۶ - اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی ۷ - حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور ۸ - دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی ۹ - پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرز‌ها ۱۰ - استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح (خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی) ۱۱ - پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی ۱۲ - پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت ۱۳ - صمیمی بودن با مردم و خود را خدمتگذار مردم دانستن ۱۴ - استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشار‌های دشمن ۱۵ - مومن، با تقوا و متوکل به خدا و راستگو ۱۶ - ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری ۱۷ - امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد ۱۸ - ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
https://DigiPostal.ir/cupzznm ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
آخرین حرف انتخاباتی امشب 👇 عمروعاص به ابوموسی اشعری گفت: نه تو نظر و بده، نه من. که هم مسلمانان روی آسایش ببینند و هم بینشان دودستگی نباشد، ابوموسی فریب خورد و رأی نداد. گفت: نه علی و نه معاویه هیچکدام صلاحیت حکومت ندارند. عمروعاص هم به هدفش رسید و گفت: فقط معاویه صلاحیت این منصب را دارد. کار به نفع معاویه تمام شد! 💎ویژه ی امشب ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛