eitaa logo
جهاد تبیین (بابل)
146 دنبال‌کننده
131 عکس
321 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ (بخش اول) 💠درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🏷تشکیل سپاه 👌تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب، یک پدیده‌ منحصربه‌فرد در بین انقلابهای بزرگ تاریخ بود. ♦️از اوّلِ تشکیل سپاه، افراد سپاه برخوردار بودند از ارزشهای دین و انقلاب مثل: 🔹ایثار 🔸فداکاری 🔹حضور جهادی دائمی و شبانه‌روزی 🔸اطاعت و تسلیم در مقابل امام بزرگوار 🏷رشد و زایش درونی سپاه 🔺سپاه در آغاز تشکیل از یک مجموعه‌ چندصد‌نفری تشکیل شد امّا کمتر از دو سال، تبدیل شد به یک سازمان نظامی گسترده. ✔️همین موجب شد بتواند در همکاری با ارتش چند عملیّات بزرگ را به سامان برساند. 💪 با گذشت حدود چهار دهه، یک کانون عظیم و کاملاً مجهّز دفاعی و نظامی و بزرگ‌ترین سازمان ضدّ تروریستی دنیا را داریم. 🏷عملکرد سپاه ⭕️مواجهه با بحرانهای دست‌ساز دشمن 📍در نیمه‌های دی‌ماه سال ۵۷، سران چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، و آلمان جمع شدند در کنفرانس گواد‌لوپ. 🔺برای اینکه این انقلاب پا نگیرد، سیاست راهبردی بحرانهای پیاپی را طرّاحی کردند. 💪سازمانی که این سیاست را شکست داد، سپاه بود. ⭕️عملکرد خوب در دفاع مقدس ⭕️افزایش توانایی‌های روزافزون ⭕️سازندگی در امور زیربنایی و حوزه‌های گوناگون ⭕️ارایه خدمات عمومی ⭕️اثرگذاری در فضای عمومی کشور ↙️نه فقط سازمان سپاه جذّاب است، بلکه افرادش هم جذّابند: ❇️سردار بلند‌مرتبه‌اش مثل شهید سلیمانی یک جور ❇️جوان فداکارش مثل شهید حججی یک جور ❇️پاسدار بی‌پیرایه و دلاوری مثل ابراهیم هادی یک جور 🔺هر کدام از اینها یک الگویند، یک الگوی تمام‌نشدنی. ⁉️یکی از بخشهای مهمّ فعّالیّت دشمن مخدوش کردن چهره‌ی سپاه و بسیج است؛ چرا؟ ✅چون سپاه و بسیج جذّاب است؛ این جذّابیّت، آنها را نگران میکند. 📌با خبر دروغ، با شایعه‌ی دروغ، با انواع حیله‌ها میخواهند این الگوگیری وجود نداشته باشد. ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
✅ کانال جهاد تبیین (بابل) 📌 فضای مجازی : Eita : eitaa.com/tabeenmedia1402babol Bale : ble.ir/tabeenmedia1402babol Rubika : rubika.ir/tabeenmedia1402babol instagram : بزودی Telegram : t.me/tabeenmedia1402babol 👌 مارو به دوستانتون معرفی کنید .
کل نفس ذائقه الموت . موت العالم ,ثلمه ‌ فی الاسلام لاتسدمااختلف الیل والنهار. مرگ عالم رخنه ای است دراسلام. تاشب وروز درگردش است هیچ چیز آن را نمی پوشاند ارتحال ملکوتی عالم ربانی ،استاد حوزه ودانشگاه.معلم اخلاق وعرفان اسوه تقوی ومجاهدت حضرت حجت السلام والمسلمین. حاج آقای موئدی موجب تآلم وتآثر گردید.درگذشت این عالم صمدانی خسارت جبران ناپذیری بر محافل علمی و تربیتی منطقه وکشور است. سخنرانی های دلنشین وانقلابی ایشان درمحافل مختلف به ویژه در شب های مسجد کاظم بیکی دل صدها مشتاق به اسلام وخاندان آل الله را بخود جذب وبه آنها جوشش وحرکت می داد حجت السلام موئدی مجاهد نستوه وسرباز مکتب ولایت یار امام و. رهبری بود که بیش از چهار دهه تلاش و مجاهدت .متعهدانه ودلسوزانه در عرصه های مختلف نظام وانقلاب ومراکز آموزشی وتربیتی کشور به تربیت نسل جوان از فرزندان این مرز وبوم درگروههای مختلف سنی پرداخته وموسسه اشراق می تواند الگوی مناسبی برای تربیت جوانان درتراز انقلاب اسلامی باشد. ضایعه درگذشت این عالم بزرگوار را به بیت معظم ومکرم ایشان.مردم شریف بابل واستان مازندران به ویژه روحانیت معظم ومعزز تسلیت وتعزیت عرض نموده واز درگاه خداوند برای آنمرحوم غفران الهی و برای خانواده ایشان صبر واجر مسئلت داریم. سید عیسی حسینی۱۴۰۲/۶/۸ (مدرس دانشگاه واز ارادتمندان آنمرحوم)
💠 پیاده رویِ اربعین، چگونه ما را به قلّه ها نزدیک تر می کند؟ رهبرانقلاب اخیراً در جمع فرماندهان سپاه فرمودند: «ما به قله نزدیک شده ایم، نباید خسته و ناامید شویم.» پیرامون این جمله رهبرانقلاب، سخن بسیار باید گفت و نوشت. در این نوشته تلاش خواهیم کرد با استناد به آیات قرآن کریم، نقش پیاده روی اربعین در رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه و نزدیک تر شدن به قلّه ها و عبور از گذرگاههای سخت را تبیین نمائیم. 1⃣ در منطق اسلام هیچ "رشد" و "پیشرفتِ" حقیقی و عمیق مادی و معنوی، بدون شکل گیری رابطه قلبی، عاطفی و معرفتی و عملیِ میان امام و امّت حاصل نمی شود؛ چه برای یک فرد و چه برای یک جامعه. در منطق اسلام پیشرفت و رشد مادی و معنوی یک جامعه تنها از مسیر پذیرشِ عملیِ ولایت امام و تبعیت از او، حاصل می گردد. حضرت موسی(ع)، از جناب خضر(ع) درخواست می کند تا با او همراهی کند تا در نتیجه این تبعیت، به "رشد" برسد می فرماید: 🔸 «قالَ لَهُ مُوسى‏ هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى‏ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً؛ موسى(ع) به او گفت آيا من از تو پيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده است و مايه رشد است به من بياموزى؟!» (کهف: 66) و در آیه دیگری، در مقابلِ نسخه رشد دهنده موسی(ع)، نسخه فرعون و فرعونیان عالَم را مایه «رشد» و «پیشرفت» یک جامعه نمی داند: 🔸 «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ. إِلى‏ فِرْعَوْنَ وَ مَلائِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ وَ ما أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ؛ ما موسى را با آيات خود و دليل آشكار فرستاديم. به سوى فرعون و اطرافيانش، اما آنها از فرمان فرعون پيروى كردند؛ در حالى كه فرمان فرعون مايه رشد نبود.» (هود: 97-96) 2⃣ خداوند متعال به ابراهیم(ع) درباره مناسک حج اینگونه فرمان می دهد: 🔸 «وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى‏ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ...؛ و مردم را دعوت عمومى به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دور به سوى تو بيايند تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند...» (حج: 28-27) تعبیر «یَأْتُوكَ» در این آیه شریفه، تعبیر مهمی است. آیه نمی فرماید: مردم را به حج دعوت کن تا به سوی "خانه خدا" بیایند! بلکه می فرماید: به سوی «تو» (که ولیّ خدا هستی) بیایند؛ زیارت کعبه، به تنهایی کافی نیست؛ زیارت کعبه به همراه زیارت ولیّ خداست که منافع مادی و معنوی به دنبال دارد و موجب رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی و تمدنی است: «لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ» 3⃣ «اربعین»، موعد بیعت با ولیّ خداست؛ مردم همچون دستور آیه پیشین، پیاده و سواره، از راههای دور و نزدیک به زیارت ولیّ خدا می آیند: «يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى‏ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ». این «زیارت جمعیِ ولیّ خدا»، علاوه بر منافع کوتاه مدت فردی، بی تردید منافع بلندمدت اجتماعی، سیاسی و تمدنی نیز به همراه دارد. خداوند متعال در آیه دیگری به کسانی که با حرکت به سوی ولیّ خدا با او بیعت می نمایند، ۴ وعده قطعی داده است: 📌«رضایت الهی»(رَضِيَ اللَّهُ عَن المُؤْمِنين) 📌«آرامش روحی»(فَأَنزَلَ السَّكينَةَ عَلَيهِم) 📌«فتوحات سیاسی»(وَ أَثَابَهُم فَتحًا قَريبا) 📌و «گشایش های اقتصادی» (وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها): 🔸 «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا وَمَغَانِمَ كَثِيرَةً يَأْخُذُونَهَا وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا؛ بی تردید خداوند از مؤمناني كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند راضي شد، پس آنچه را در درون قلب آنها (از صداقت و ايمان) نهفته بود مي دانست، لذا آرامش را بر دلهاي آنها نازل كرد، و فتح نزديكي، به عنوان پاداش، نصيب آنها فرمود و غنائم بسياري كه آن را به دست مي آورند، و خداوند عزيز و حكيم است.» (فتح: ۱۸ و ۱۹) مطابق وعده خداوند در این آیه شریفه، بی تردید «اربعین»، که موعد بیعت با ولیّ خداست، ما را به «فتح قلّه» نزدیک تر می کند: «وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا»؛ و پس از آن، «گشایش های اقتصادی» نیز به دنبالش خواهد آمد: ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
. ♻️ آموزه زیارت اربعین در بیان آیت الله جوادی آملی 🔰 زیارت اربعین با یک بهای سنگینی به دست آمده است؛ در هر زیارتی ائمه این جمله هایی که گفتند برای ما تابلو و راهنماست؛ مثلاً در زیارت وارث یا سایر زیارت های مانند این، به ما گفتند شما که خون دادید ـ البته اجرتان با خدای سبحان است ـ خون شما یک دارد و آن پیام حیات بخش تمدّنی آن است که شما کشوری که در آن کشور آرمیدید، آن را پاک کردید: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الأرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُم»، این زیارت برای زائر است، نه برای مَزُور، مزور به لقای خدا رفت، چه در سوره مبارکه «بقره»، چه در سوره مبارکه «آل عمران» فرمود: اینها زنده اند؛ «حَی عِنْدَ اللَّهِ مَرْزُوق». حرف بلندی جناب دارد که خیلی ها از مرگ می ترسند و علاقمند به زندگی اند، می گوید همه از مرگ می ترسند، همه علاقمند به حیات اند؛ اما «از این زندگی ترس که اکنون در آنی»، مگر جناب عالی زنده ای؟! شما خیال می کنید هر کسی که نفس می کشد، زنده است! شما می گویید من از مرگ می ترسم؛ بله، مرگ چیز بدی است؛ ولی اینکه شما دارید، مرگ است، «از این زندگی ترس که اکنون در آنی». این زیارت، تعلیم فرهنگی زائر است که زائر بفهمد که مزور رفته است تا کشور را پاک کند، «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الأرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُم»؛ کشوری که شما آرمیدید، این کشور پاک است. حالا اگر در چنین کشوری ما اختلاس داشتیم، معلوم می شود که حق شهید را ادا نکردیم، چه رسد به ! باندبازی داشتیم، معلوم می شود که ما حق شهید را رعایت نکردیم؛ آخر اینها فرهنگ ما هست، ما برای چه می رویم زیارت؟! «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الأرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُم»؛ بعد می گوییم: «یا لَیتَنِی کُنْتُ مَعَکُم»، وقتی خونی بتواند کشوری را متمدّن کند، ای کاش ما هم با شما بودیم! ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
🔴رهبر انقلاب: همت جریان تبلیغاتی دشمن این است که وانمود کنند جوان ایرانی از ارزشها گسسته است و به آینده ناامید است... 🔹این جریان گمراه کننده‌ دقیقا در همین روزهای اخیر هم در رسانه‌های معاند قابل رصد هست که مشغول تبلیغ بر علیه امیدواری جوانان هستند که امیدواری واقعی را ناامیدی در نسل جوان جلوه بدهند ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
. ♻️ فضای مجازی ول و رها بستر قهرمان‌سازی مجدد 🔰 جواد روحی که در زندان نوشهر فوت کرده، ۳۲ سال داشت با سابقه سرقت در سال ۱۳۹۴ و بازداشت به دلیل لیدری اغتشاشات ۱۴۰۱ در آمل که منجر به فوت برخی هموطنان شد. سال ۱۳۹۱ ازدواج کرده اما پس از درگیری‌های شدید خانوادگی در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ جدا می‌شود. در جرایم این فرد، سابقه قرآن‌سوزی به اعتراف خودش و صحنه‌های فیلم ثبت شده که به دلیل بخشی از همین جرایم به دو بار اعدام محکوم می‌شود که این احکام در مسیر رسیدگی در دیوان عالی کشور متوقف شده است. وی سابقه اعتیاد شدید به مواد مخدر هم داشته! یعنی کلکسیونی از جرایم... حالا فردی با این سوابق، در سایه فضای مجازی ول و رها و بی در و پیکر، پس از مهسا امینی، به عنوان دومین گزینه برای قهرمان‌سازی در دستور کار جریانات رسانه‌ای معاند خارجی و جماعت واداده داخلی قرار گرفته است. تمام سرمایه‌ این جماعت برای این تحقق این پروژه، اجرای عملیات روانی با تکرار یک ادعای دروغ روی ذهن مردم است. اما سؤال افکار عمومی این است که وقتی جمهوری اسلامی، پیش از این احکام قانونی اعدام در خصوص برخی از معاندین را بدون تعارف اجرا کرده، چرا باید در اجرای موارد دیگر که مراحل قانونی را طی کرده باشد دچار لکنت شود و بخواهد یکی از کسانی که می‌توانست مصداق این موارد باشد را با ضرب و جرح به قتل برساند؟ خصوصا که افکار عمومی تجربه تلخ دروغ‌های این جماعت درباره مرگ مهسا امینی را در یک سال گذشته دارد. ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
*جذابیت انکارناپذیر ابتذال!* ■میلان کوندرا در یکی از کتاب‌هایش به پدیده‌ای اشاره می‌کند به عنوان *جذابیت انکارناپذیر ابتذال!* او معتقد است که تعداد قابل توجهی از انسان‌ها، تمایل عجیبی به چیزها و افکار و رفتار سطحی و دون پایه و ابتذال دارند □ابتذال از ریشهٔ بذل کردن است؛ به معنی بذل توجه بر چیزی که در ذات، ارزش آن را ندارد. بطور مثال، شما اگر یک آفتابه را طلاکوبی کنید کار مبتذلی کرده‌اید! برای اینکه آفتابه، آفتابه است؛ حتی اگر طلا باشد باز هم آفتابه است! ●ابتذال و دون خواهی در تمام دنیا هواداران فراوانی دارد. موسیقی‌های نازل و مبتذل ولی پرطرفدار، فیلم‌های کم‌ارزش هنری ولی پرفروش! در واقع اکثر محصولات پرفروش از یک الگوی ثابت پیروی می‌کنند. و جالب اینکه؛ تمایل به ابتذال، عجیب مردم را هدف قرار داده است و معمولاً به جز مواردی استثنا، از ارزش هنری یا معنوی  نیز برخوردار نیستند. ○این تمایل به سخیف گزینی و ابتذال در افکار و اعمال و گفتار بعضی ها هم نفوذ کرده است. ابتذال همواره دو سر دارد؛ آنها که آن را تولید می‌کنند و آنها که آن‌ را مصرف می‌کنند. *تا زمانی که تقاضا برای ابتذال وجود دارد، عرضهٔ آن در دنیا ادامه خواهد داشت.* ■شاید برای مقابله با ابتذال تنها راه، پرورده کردن سلیقهٔ جامعه باشد در گزینش افراد و افکار و اقلام. در همین راستا، نقل حکایتی از مثنوی معنوی چندان خالی از لطف نیست! □مولوی داستان مردی را می‌گوید که هنگام عبور از بازار عطرفروشان، ناگهان بر زمین افتاد و بیهوش شد! مردم دور او جمع شدند و هر کسی چیزی می‌گفت، همه برای درمان او تلاش می‌کردند. یکی نبض او را می‌گرفت، دیگری گلاب بر صورت او می‌پاشید و یکی دیگر عود و عنبر می‌سوزاند. ●اما این درمان‌ها هیچ سودی نداشت. حال مرد بدتر و بدتر می‌شد و تا ظهر بیهوش افتاده بود و همه درمانده شده بودند. تنها برادرش فهمید که چرا وی در بازار عطاران بیهوش شده است؛ با خود گفت: من درد او را می‌دانم، برادرم دباغ است و کارش پاک کردن پوست حیوانات از کثافات است! او به بوی بد عادت کرده و مغزش پر از بوی تعفن و سرگین است و با استشمام بوی خوب عطرها بیهوش شده است! ○سپس کمی سرگین بدبوی حیوانی را برداشت و به بازار آمد. مردم را کنار زد و کنار برادرش نشست و آن سرگین بد بوی را جلو بینی برادر گرفت؛ چند لحظه بعد مرد دباغ به هوش آمد! ■در حقیقت این تمثیل مردمی است که به افکار و اقوال و فرهنگ نازل و مبتذل خو گرفته و از کلام نغز و درست، افکار پرورانده و متعالی، آثار اصیل، هنر والا و فرهنگ فاخر روی برگردان‌اند! تا جایی که آنها رفتار صحیح و فرهنگ اصیل را خسته‌کننده، سخت‌فهم و یا غیرسرگرم‌کننده می‌دانند و از شنیدن یک حرف حسابی، خواندن یک کتاب عالی، تماشای یک فیلم هنری و یا گوش‌دادن به یک موسیقی اصیل، نه تنها هشیار نمی‌شوند؛ بلکه به بیهوشی عمیقی فرو می روند ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
آیا رقابت واقعی وجود دارد؟ ■"...در واقع کسانی که خود را در حال مسابقه با دیگران می‌بینند، به این امر توجه دارند زمانی که عده‌ای با هم مسابقه می دهند همه در یک نقطه ایستاده اند وبا سوت داور حرکت می کنند اگر یک نفر یک کیلومترجلوتر ودیگران عقب تر بایستند این رقابت نیست واگر عده ای بخاطر منافع فردی خود منافع عمومی را نادیده بگیرند واز نفر یا نفرات خارج از گود وخارج از خط شروع مسابقه حمایت نمایند این مروت ومردانگی و جوانمردی نیست مسابقه در شرایط برابر وبر اساس منافع عموم رقابت منصفانه ای است لیکن صاحبان زر و زور و تزویر همواره قاعده بازی را دربیرون گود تعیین می کنند وشرایط خود را بر دیگران تحمیل وخود را پیروز رقابت اعلام می نمایند درصورتی که نه رقابتی بوده نه مسابقه ای .بلکه اساس بازی بر نیرنگ ودروغ وعوامفریبی شکل گرفته ونتیجه چنیین بازی بنفع مردم وجمع نخواهد بود.جامعه باید هوشیار باشد ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
*چرا نمی‌توان عقاید مردم را تغییر داد؟* ■در نظر بگیرید شخصی در فامیل شما وجود دارد که او را دوست ندارید و عقایدش ۱۸۰ درجه با شما تفاوت دارد. حالا آن شخص سعی می‌کند در مورد یک مسئله که اختلاف نظر دارید شما را قانع کند، ولی آن فرد هرچقدر تلاش می‌کند که شما را بیشتر قانع کند، نه تنها هیچ تاثیری روی شما نمی‌گذارد بلکه شما را لجبازتر هم می‌کند و حالا شما حتی از قبل هم بیشتر به درست بودن عقایدتان اطمینان پیدا می‌کنید و در مقابل اندیشه آن فرد بیشتر گارد می گیرد. □آزمایشی در آمریکا بر روی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌های متعصب انجام شد. به هر دو گروه گفتند شما به مدت سه هفته باید فقط اخبار جبهه مخالف را بخوانید و بشنوید(روزنامه، تلویزیون، کانال‌های خبری مختلف و...). این کار انجام شد و خب انتظار می‌رفت بعد از سه هفته کمی از تعصبات هر دو گروه کم شده و به جناح مقابل تمایل پیدا کنند ولی نتیجه برعکس شد اتفاقا متعصب‌تر از قبل شدند! ●پایه و اساس مناظره‌های سیاسی هم همین است. تاحالا دیدید مناظره‌ها به نتیجه‌ای برسند؟ یا یک طرف مناظره قانع شود و بگوید اوکی حق با شماست و شما درست می‌گویید؟ خیر این اتفاق نیافتاده و نمی‌افتد. مناظره‌ها بخاطر این نیست که طرف مقابل را قانع کنند، بلکه بخاطر این مناظره را برگزار می‌کنند که افرادی که راجع به درستی جبهه فکری موافقشان شک دارند، این شکشان به یقین تبدیل شود. ○به این پدیده در اقتصاد رفتاری، پس‌زدگی یا اثرمعکوس می‌گویند. اثر معکوس که به آن پس زدگی هم می‌گویند به طور کلی این نکته را بیان می‌کند که اگر با شخصی صحبت کنید که عمیقاً به چیزی اعتقاد دارد و حقایقی را بیان کنید که کاملاً با باور او مغایرت داشته باشد، نمی‌توانید نظر او را تغییر دهید بلکه اتفاقا با این کار کمک می‌کنید باورهای قبلیش را تقویت کنید. ■در یک دنیای ایده آل و منطقی، انسان‌ها وقتی با شواهدی مواجه می‌شوند که با عقایدشان تناقض دارد، ابتدا آن را ارزیابی و بررسی می‌کنند و سپس باورهایشان را مطابق آن تطبیق می‌دهند؛ اما در واقعیت اینطور نیست. به جای آنکه افراد در ارتباط با عقایدشان شک و تردید کنند، اطلاعات جدید را نمی‌پذیرند و بیش از پیش روی حرف خودشان می‌ایستند و موضع می‌گیرند. □چرا اثر معکوس اتفاق می‌افتد؟ وقتی کسی با شرایطی رو به رو شود که حس کند نظرات، باورها و عقاید کنونی او اشتباه و غلط است، احساس خطر می‌کند، مخصوصا وقتی که این باورها هویت و ایدئولوژی یک نفر را زیر سوال ببرد. در نتیجه، این احساسات منفی در توانایی پذیرش و آنالیز اطلاعات جدید اثر منفی می‌گذارد و این واقعیت منجر به این می شود که اطلاعات جدید را نپذیرد و در نتیجه، اثر پس زدگی را تجربه کند. ●وقتی حس می‌کنید طرف مقابل شما باور غلطی دارد، مستقیما با اطلاعات متناقض، او را به چالش نکشید که بخواهد در مقابل شما گارد بگیرد. به‌ جای این که او را به چالش بکشید، از او بخواهید استدلالش را به شما توضیح دهد و او شما را قانع کند. با این کار خودش متوجه ضعف‌های استدلال خودش می شود. ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
1_6653256390.mp3
645.5K
🔷 شهید آوینی: «اراده‌ای که بر انگیزه‌های الهی متکی باشد بزرگترین قدرتی است که در جهان وجود دارد و آفریدگار متعال همه آفرینش را مسخّر همین قدرت قرار داده است. 🔹با مدعی بگویید که بیهوده این سوی آن سوی نزند؛ راز بزرگترین قدرت ما اینجاست: انگیزه‌های ایمانی» 🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی» ✅جهاد تبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
"قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ پانزدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۳۰/۱/۱۳۹۱ به تائید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۴۹۸۵/۴۷۴ مورخ ۹/۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد" https://rc.majlis.ir/fa/law/show/810305#:~:text=%D
آسیب انتخاب پیامدهای منفی و آسیب شرکت در انتخابات بر منبای و می توان گفت که انتخاب نمایندگان بر اساس روابط قومی اغلب فساد برانگیز و یا مانع قانون گذاری صحیح و اجرای درست مردم سالاری می شود. . مهم ترین آسیب انتخاب نمایندگان مجلس بر اساس روابط قومی و طایفه‌ای هدر رفت استعدادهای برتر و فقدان راهیابی نخبگان سیاسی-اقتصادی به کانون قدرت دموکراسی است، زیرا در اینگونه رفتار رای دهندگان توانایی ، تخصص ، پاکدستی ، قدرت علمی ، خلاقیت و قدرت فساد ناپذیر قربانی روابط خانوادگی و خونی می شود. شاید موارد متعددی در ناکارآمدی مجلس و تاثیر گذاری آن بر شرایط یک جامعه انسانی دخیل باشند اما مهم ترین آن انتخاب نادرست رای دهندگان است که از دید خودشان درست به نظر می رسد. را بیش از هر عامل دیگری در ناکارآمدی پارلمان و حتی انحراف دموکراسی دخیل دانست در شرایطی که ، و جای خود را به روابط قومی می دهد نمی توان پارلمانی ، ، ، و را انتظار داشت. نتیجه انتخاب بر اساس نگاه طایفه ای را طبیعی اماآسیب هایی که ذکر شد در تعارض کامل با ساختار طایفه ای است زیرا در این ساختار همه چیز بر اساس روابط تعیین می شود و نه قانونمندی که بهترین بستر را برای فساد فراهم می سازد. اینگونه می توان نتیجه گرفت که آنچه مسلم است سوای برداشت هر جامعه ، انتخاب یک نماینده مجلس بر اساس نگاه و به معنای عبور از قانون گرایی است و بر همین اساس است که منتقدان با استناد به تجربه چندین دهه اخیر بر این باورند که اغلب نمایندگان بر اساس هویت اجتماعی توانستند بیشترین رای را کسب کرده و به مجلس راه یابند بدون این که ، و توانایی آنها در مرکز سنجش قرار بگیرد. ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹️اگر دستگاه مدیریت جامعه صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه قابل اغماض است و در مسیر جامعه مشکلی را به وجود نخواهد آورد اما اگر مدیریت و رأس جامعه از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع برخوردار نباشد؛ ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد آن صلاح بدنهٔ مردم، نمی‌تواند این جامعه را به سر منزل مطلوب هدایت کند یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعهٔ مدیریت و دستگاه اداره‌کننده در یک جامعه این‌قدر فوق‌العاده است. 🗓١٣٨٣/١١/١٠ 🔵 ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
054292E1481497C1E06564072A2EAA88.pdf
4.34M
انسان ۲۵۰ ساله (عج) ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛
وارد شدن در مباحث سیاسی و بحث و اظهار نظر در رابطه با و برنامه‌های‌شان این روزها در میان رای اولی‌ها حال و هوای دیگری دارد، گاه حتی این هستند که فرد مورد نظرشان با گزینه انتخابی سایر اعضای خانواده متفاوت است و هرطور شده تلاش می‌کنند تا خانواده را نیز همراه خود کنند. مرضیه عسکری که یک رای اولی است در این باره می‌گوید: مشکلاتی که ما امروز در جامعه داشته نتیجه ی است؛ ما با حضور خود پای صندوق های رای، با بصیرت رای خواهیم داد؛ رای دادن یک وظیفه نیست بلکه یک حق است که در جامعه ما به فردی که به سن قانونی می‌رسد این حق داده می‌شود. می گوید: ، ، فرد، و و ، داشتن ، تلاش برای حفظ ، موضع گیری و واکنش درست به مسائل خارجی و داخلی و درک لازم از نیازهای مردم از جمله شاخصه های یک است. خانم عسکری با بیان اینکه مردم باید آگاه باشند که وظیفه نماینده مجلس چیست؟ وظیفه نماینده مجلس و انجام کارهای اجرایی نیست، می‌گوید: نماینده وظیفه آن است. یکی از موارد مهم که همه باید بدانند پرهیز از در انتخابات است. در خصوص بحث قومیت گرایی در انتخابات گفت: ترویج در زمان حاضر از بزرگترین هایی است که نظام اسلامی را تهدید می‌کند،  ملاک انتخاب نماینده را گذاشته و از قومیت‌گرایی خودداری کنیم. آگاهانه ✅جهادتبیین (بابل) ┏━━ °•🖌•°━━┓ http://tabeen-media.ir @tabeenmedia1402babol ┗━━ °•🖌•°━━┛