eitaa logo
تبلیغ همراه
555 دنبال‌کننده
330 عکس
53 ویدیو
23 فایل
کانال تبلیغ همراه ارائه محتوای دینی و فرهنگی برای تبلیغات همگانی .
مشاهده در ایتا
دانلود
سه شنبه نسیم جمکرانت  به دل هامی دهدحال وهوایی نشسته برلب شیعه همین ذکر کجایی یااباصالح  کجایی؟!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کار خیر دست نکشید ❀سخنرانی استاد رفیعی ❀
🔔ای بندگان خدا... به نادانی های خود تکیه نکنید ، و تسلیم هوای نفس نباشید ، که چنین کسی بر لبه پرتگاه قرار دارد ، و بار سنگین هلاکت و فساد را بردوش می کشد. 📚 خطبه ۱۰۳
❌اسراف ممنوع❌ 🔰چند نفر از دوستان و آشنایان در خانه امام_رضا علیه‌السلام مهمان بودند. امام از اتاق بیرون آمد. دقایقی سپری شد. مهمان‌‌ها منتظر برگشتن امام بودند و از دیر کردن ایشان نگران شدند. یکی از دوستان جوان امام که از لای در متوجه آمدن امام شد، ‌بیرون آمد. 🔹عرض کرد: سرورم! چرا داخل نمی‌شوید؟ چیزی شما را ناراحت کرده است؟امام سیب نیم‌خورده‌ای را نشان داد و فرمود: این میوه را چه کسی این گونه خورده؟ 🔹مرد جوان صدایش را بلند کرد: این میوه نیم‌خورده کیست؟مهمان‌ها از اتاق بیرون آمدند. مرد جوان سیب نیم‌خورده را از امام گرفت و باز حرفش را تکرار کرد. 🔰یکی از مهمانان دست بر سینه گذاشت و گفت: مولایم! از شما عذر می‌خواهم، این سیب را من خورده‌ام.امام رو به او کرد و فرمود: چرا اسراف می‌کنی؟ چرا قدر نعمت‌های خدا را نمی‌دانی و به آن بی‌اعتنایی، ‌مگر نمی‌دانی که خدا اسراف‌کاران را به سختی عذاب می‌کند؟ 🔰امام با مهمانان به اتاق برگشت. وقتی همه در جای خود نشستند، امام رو به آن‌ها کرد و فرمود: دوستان من! وقتی به چیزی نیاز ندارید، بیهوده آن را تلف نکنید و اگر خودتان به آن احتیاج ندارید به کسانی بدهید که به آن نیازمندند. 📚 فروع کافی، ج۶، ص۲۹۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آبروی_امیرالمؤمنین_باشیم... آیت الله ناصری : ای کسانی که میگید ما از دوستان علی(ع) هستیم، آبروی ائمه(ع) رو حفظ کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید| لحظاتی از دیدار اخیر چندتن از جانبازان حزب‌الله لبنان با رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای
⛔️یکی از حسرت های جهنمیان در قیامت این است : 🍃کاش آن شخص گمراه را به دوستی انتخاب نکرده بودم! 📚(فرقان/ 28)
امیرالمؤمنین علی علیه السلام : 〽 وَ قَالَ (عليه السلام): كُنْ سَمْحاً وَ لَا تَكُنْ مُبَذِّراً وَ كُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَكُنْ مُقَتِّراً. ✨ و درود خدا بر او فرمود: بخشنده باش اما زیاده روی نكن، در زندگی حسابگر باش، اما سختگیر مباش. 📚 حکمت ۳۳
🔵حکم خمس پس انداز خرید مسکن ✅آيا به پولى كه جهت گرفتن وام مسكن، در بانك گذاشته مى شود و چندين سال از آن مى گذرد، خمس تعلق مى گيرد؟ 💠آيات عظام امام، تبريزى، خامنه اى، سيستانى، مكارم و وحيد: آرى، خمس دارد. 💠آيات عظام بهجت، فاضل و نورى: اگر براى تهيه خانه مورد نياز، راهى جز اين ندارد، به پول پس انداز شده خمس تعلق نمى گيرد. #احکام_مبتلابه
مَهدیِ صاحب الزّمان (عج): ‌ براى تعجيل در بسيار دعا كنيد، كه فرج من فرج شما نيز هست. ☀ كمال الدّين، ص ۴۸۵ ‌ تعجیل در ظهورَش صلوات🍃🌹
منظور از نفخ صور چيست؟ ✍پاسخ مسأله نفخ صور يكي از سؤالات هميشگي در ميان مسلمين بوده، به گونه اي كه نظير چنين سؤالاتي را از ائمه معصومين عليهم السلام هم پرسيده اند و ايشان نيز مطابق عقل و فهم مخاطبين به اين سؤالات پاسخ داده اند. قرآن كريم ميفرمايد: اسرافيل در صور ميدمد و بر اثر آن همه موجودات در زمين و آسمان ميميرند. پس از مدتي (كه مقدارش معلوم نيست) دوباره در صور ميدمد و آنگاه همه مرده ها زنده شده و در صف محشر حاضر ميگردند: «و نُفِخَ في الصور فصعق من في السموات و مَن في الارض الاَّ من شاءاللَّه ثم نفخ فيه اخري فإذا هُم قيام ينظرون».[1] سزاوار است به منظور بهتر روشن شدن معناي  نفخ صور، از نظر لغت و اصطلاح اشاره شود. 1-  صور در لغت :  صور در اصل دو معنا دارد: يكي جمع «صورت» و ديگري «شيپور» و گفته اند صور شاخي است كه در آن ميدمند.[2] علامه طباطبايي ميفرمايند: «در آيات قرآن چيزي كه با آن بتوان «صور» را از لحاظ لفظي تفسير نمود نيامده است، امّا معناي لغوي آن يعني شاخي كه گاهي نيز آنرا سوراخ ميكرده اند و در آن ميدميده اند، همانند شيپور».[3] در زبان فارسي هم به چنين چيزي بوق ميگويند. نفخه نيز در لغت به معناي دميدن است.[4] 2- صور در  اصطلاح: هر چند ظاهر آيات و بسياري از روايات اين است كه «اسرافيل» - كه يكي از فرشتگان مقرب الهي و مسؤول دميدن در صور است - در چيزي (صور – بوق) ميدمد و زندگان ميميرند و با دميدن ديگر همه مردگان زنده ميشوند، ولي ميتوان گفت «دميدن در صور» معنايي كنايي دارد. معمولاً در جنگهاي بزرگ، براي اعلان دستورات مهم از شيپور يا طبل استفاده ميشد؛ شيپور اول به معناي سكوت و توقف كارهاي عادي و شيپور دوم به منزله حركت و انجام دستور جديد بود. در اينجا نيز چنين تعبيري به كار رفته است. بنابراين ميتوان گفت كه «صور» و دو نفخه آن، كنايه از اعلام دستور توقف زندگي دنيا و حركت براي زندگي اخروي است. حضرت اسرافيل به اذن خدا خطاب به مخلوقات ميگويد: «بميريد» و بار ديگر ميگويد: «زنده شويد»، كما اينكه در اصطلاح فلسفي به زنده شدن (مرحله دوم دميدن) «كن رحماني» ميگويند.[5] لازم به ياد آوري است كه معمولاً كلمات و لغاتي كه بشر با آن سر و كار دارد، ابتدا از مفاهيمي حسّي و مادّي گرفته شده و كم كم با تغييراتي در وسعت معناي آن، در ساير موارد نيز به كار رفته است. قرآن نيز كه به زبان بشر نازل شده از همين مفاهيم و لغات استفاده نموده؛ مثل اينكه از لفظ «عين» (چشم) كه كنايه از علم، درك و نظارت خداست، يا«يد» (دست) كه كنايه از قدرت و سلطه خداست و نيز «عرش» و «كرسي» و... استفاده نموده است كه جملگي آنها به عنوان تشبيه معقول به محسوس به كار ميروند؛ ولي عموماً در ضمن استفاده از اين مفاهيم، با بيانهاي گوناگون، گوشهها و زواياي مختلف يك مطلب نشان داده ميشود تا هم لغات و مفاهيم از معناي اصلي خود منحرف نگردند و هم معاني اصلي در تنگناي معاني معمولي كلمات گرفتار نشوند؛ لذا (در همين مورد) علاوه بر تكرار 12 بار كلمه نفخ در آيات ديگر، از كلمه «صيحه» به معناي فرياد و صداي بلند (13 بار) و «ندا» به معناي صداي بلند و «نقر» به معناي كوبيدن به چيزي مثل طبل 1 بار، «زجره» به معناي راندن با صدا (2 بار) و «صافه» به معناي فرياد گوشخراش (1 بار) نيز استفاده شده است كه حكايت از كنايي بودن نفخ صور و اشاره به دستور و اراده حق تعالي دارد. علامه طباطبايي ميفرمايد: بنابراين «صور» حقيقتي است موجود كه داراي دو گونه صيحه است، صيحه ميراننده و صيحه زنده كننده... بنابراين «صيحه» يا «نفخه» چيزي جز كلمه اي الهي نيست كه آنان را ميميراند و زنده ميكند. خداوند خود فرموده: «هوالذي يحيي و يميت فاذا قضي امراً فانما يقول له كن فيكون»[6]. اوست خدايي كه زنده ميكند و ميميراند و هرگاه اراده كند به چيزي ميگويد: باش. پس آن شيء موجود ميشود. نتيجه: دو نفخه مزبور دو كلمه هستند: كلمهاي ميراننده و كلمهاي زنده كننده.[7] معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1. آموزش عقايد، آيت الله مصابح يزدي. 2. معاد در قرآن، ج 4، آيت الله جوادي آملي. 3. معاد شناسي، ج 4، سيد محمد حسين، تهراني.   پي نوشت ها: [1]. زمر/ 68. [2]. قاموس قرآن، ج4، ذيل کلمه صور. [3]. طباطبايي، سيد محمد حسين، حيات پس از مرگ، ص 43. [4]. قاموس قرآن، ج7، ذيل کلمه نفخ. [5]. مظاهري، معاد در قرآن، ص 144. [6]. مومن/ 68. [7]. طباطبايي، سيد محمد حسين، انسان از آغاز تا انجام، انتشارات الزهرا، چاپ دوم، 1371، ص90 ـ 91. ☆منبع مطلب: وبسایت اندیشه قم
بی توجهی به خطبه های نماز جمعه و... نظر همه مراجع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر کریس هیور پژوهشگر مسیحی انگلیسی، از امام زمان( عج) می گوید. @promisedmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 بسیار زیبا منو دریاب ❣ 🎼 منو دریاب که حالم بدون تو .... 🎤 سیدمجیدبنی فاطمه 🌙 ولادت_امام_رضا علیه السلام التماس دعابرای ظهور امام زمان(عج)
✨وَاحْذَرْ صَحَابَةَ مَنْ يَفِيلُ رَأْيُهُ وَيُنْکَرُ عَمَلُهُ فَإِنَّ الصَّاحِبَ مُعْتَبَرٌبِصَاحِبِهِ✨ از همنشينى با کسى که فکرش ضعيف و عملش زشت است بپرهيز، زيرا معيار سنجش شخصيت هر کس، يارانش هستند. 📚 نامه ۶۹
شيطان از كسي كه مراقب نماز اول وقتش است، مي‌ترسد, ولي اگر کسي نسبت به نماز اول وقتش کم توجه شد، شروع به اغفال او مي‌کند. پروردگار مي‌فرمايد: هرچه مي‌خواهيد، به من بگوييد. اگر کار شما به مشکل خورده است، به خاطر اين است که از نمازت زده‌اي، اگر مي‌خواهي کارت درست شود، نمازت را درست کن.نماز اول وقت با شما صحبت مي‌كند. 📚کتاب سخن یار ( خلاصه سخنرانی هاي آیت الله حق شناس)
نماز خواندن روی صندلی کسی که نمازش روی صندلی باطل است 1) اگر بتواند (ولو با تکیه کردن به دیوار یا عصا، یا خم شدن یا پاها را بیش ازحد بازگذاردن یا به شکل رکوع) بایستد؛ اگر روی صندلی نماز بخواند باطل است. زیرا: واجبی را ترک کرده که می تواند انجام دهد،( مثل قیام). 2) اگر بتواند برای تشهد بنشیند و سجده ها را درست انجام دهد؛ اگر روی صندلی نماز بخواند باطل است. زیرا: درسجده هفت موضع بدن روی زمین قرار ندارد. 3) اگر بتواندحتی یک رکعت از نمازرا ایستاده بخوانداگر تمام نماز راروی صندلی بنشیندنمازش باطل است.زیراواجبی راترک کرده که می تواندانجام دهد،(مثل قیام). 4) اگر بتواند حتی یک رکعت از سجده ها را درست انجام دهد؛ اگر روی صندلی نمازبخواند باطل است. زیرا: در سجده هفت موضع بدن روی زمین قرار ندارد. 5) اگر نتواند به هیچ قسم قیام کند ولی بتواند برای تشهد و سجده بنشیند و درست سجده کند، اگر تشهد و سجده ها را هم روی صندلی انجام دهد نمازش باطل است. زیرا: در سجده هفت موضع بدن روی زمین قرار ندارد. کسی که نمازش روی صندلی صحیح است 1) اگر به هیچ قسم نتواند بایستد. 2) اگر به هیچ قسم نتواند بنشیند و سجده کند. 3) اگر به تشخیص پزشک حاذق یا به تشخیص خودش یقین یا اطمینان دارد که اگر ایستاده نماز بخواند یا نشسته تشهد بخواند یا در سجده رفتن، بیماری عضلات بدن پیدا می کند یا بیماری اش تشدید می شود. تذکرات 1- اگر «فقط» بتواند قبل از تکبیرة الاحرام قیام کند، واجب است قیام کند و پس از گفتن تکبیرة الاحرام بنشیند، (چون قیام موقع گفتن تکبیرة الاحرام واجب رکنی است) 2- اگر «فقط» بتواند قبل از رکوع قیام کند، واجب است قیام کند و پس از قیام متصل به رکوع و رکوع، بقیه نمازش رابنشیند.(چون قیام متصل به رکوع،واجب رکنی است). 3-اگر«فقط» بتواند سجده های یک رکعت را درست انجام دهد واجب است چنین کند و بقیه نمازش را بنشیند زیرا :در سجده هفت موضع بدن روی زمین قرار ندارد. 4-نمازگزار در سجده، باید دو کف دست را روی میز و دو سر انگشت بزرگ پا را اگر می تواند روی زمین قرار دهد. 🎊محلی برای شدن تبلیغ شما...💯 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tabligh_pajooh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمومنین علی علیه السلام: 🔹اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ. 🔶 روزي را با صدقه دادن زیاد کنید 📚 حکمت ۱۳۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعضیها میگویند ما نماز نمیخوانیم اما همیشه به یاد خداوند هستیم. 💬 پاسخ شنیدنی حجت الاسلام عالی به این دسته از افراد کلیپ های بیشتر👈 @rahbehesht313