eitaa logo
تبلیغ همراه
535 دنبال‌کننده
329 عکس
53 ویدیو
23 فایل
کانال تبلیغ همراه ارائه محتوای دینی و فرهنگی برای تبلیغات همگانی .
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبلیغ همراه
نشست تخصصی بایسته های طراحی نظام یکپارچه مدیریت فرهنگی کشور (چالش های و راهکار های برون رفت) با حضور دکتر مهدی ناظمی اردکانی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد حسین هاشمیان برگزار میگردد. زمان: دوشنبه 97/02/24 - ساعت 5 تا 7 عصر مکان: بلوار نیایش – جنب مصلی قدس – پژوهشکده باقرالعلوم(ع)
آگاه باشید! بخشیدن مال در غیر موردش، تبذیر واسراف است، هر چند ممکن است این کار در دنیا سبب سربلندی کسی که آن را انجام داده است شود، ولی در آخر،موجب سرافکندگی وی خواهد گشت،این کار او را( روزی چند) در میان مردم(دنیا پرست) گرامی می دارد ولی در پیشگاه خدا به زمینش می افکند! نهج البلاغه خطبه 126
سه چیز نشانه صابری است: اول( در مقام عمل) سستی نمی کند؛ دوم: بی تاب نمی شود؛ سوم: گلایه از خداوند ندارد؛ چرا که اگر سستی بورزد، حقوق دیگران را از بین خواهد برد و هنگامی که بی تابی نماید، حق شکر وسپاس را به جای نمی آورد و زمانی که در مقام گله برآید، در برابر پروردگارش به سرکشی پرداخته است .رسول اکرم (ص)وسایل الشیعه ج16 ص 23
خامنه ای، سیستانی و بهجت، شبیری: به ‌طور کلّى اگر اختلاف بين افق دو کشور به مقدارى باشد که با فرض دیدن ماه در يکى، در ديگرى امکان دیده شدن نباشد، کفايت نمى‌‌کند . خویی، وحید، صافی و نوری: بله، اول ماه ثابت میشود. فاضل و مکارم: اگر افقشان یکی نباشد، کفایت نمی کند؛ بنابراین اگر در تهران اول ماه ثابت شود در مشهد ثابت نمی شود. امام، اگر افقشان یکسان یا نزدیک به هم باشد کفایت می کند.
آیا ضعف، بی‌حالی، سردرد و ... که به خاطر روزه حاصل می‌شود، ضرر محسوب می‌شود؟ پاسخ همه مراجع: ضعف و مواردی مانند آن ضرر محسوب نمی‌شود. لذا انسان نمی‌تواند به خاطر ضعف روزه را بخورد هرچند زیاد باشد؛ امّا اگر ضعف او به‌قدری است که معمولاً نمی‌شود آن را تحمل کرد، در این‌‌صورت خوردن روزه اشکال ندارد.[1]
هنجارهای گروهی از عوامل بسیار مهم در تربیت و رشد یا فساد و انحراف نوجوانان است. پس از خانواده، از گروه همسالان به‌عنوان دومین عامل جامعه‌پذیری نام برده می‌شود. معمولاً کودکان متعلق به این گروه‌ها از موقعیت و وضعیت نسبتاً‌ مساوی و روابطی نزدیک برخوردارند و به موازات رشد خویش زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. با افزایش نفوذ گروه همسالان، نفوذ والدین رو به کاهش می‌رود. اکثر نوجوانان ترجیح می‌دهند اوقات خود را با همسالان خود بگذرانند. از طرف دیگر گروه همسالان برخلاف خانواده و مدرسه کاملاً حول محور منافع و علایق اعضا قرار دارد. اعضای این گروه می‌توانند به جستجوی روابط و موضوع‌هایی بپردازند که در خانواده و مدرسه با تحریم مواجه است، و به این ترتیب سعی می‌کنند از نفوذ این دو نهاد مهم بر خود جلوگیری نمایند و نقش‌ها و هویت‌های متمایزی (و غالباً غیرمجاز) را مستقر سازند. اینجاست که اگر فرایند جایگزینی گروه همسالان و ارزش‌های آن به‌جای خانواده اتفاق افتد و کارکرد تربیتی خانواده از دست برود، آغاز هر نوع انحراف اجتماعی خواهد بود. خصوصاً در دوران نوجوانی که «تأثیر گروه همسالان در دوره بلوغ به اوج می‌رسد، یعنی دوره‌ای که این گروه سنی طبق سلیقه‌ها، نحوه پوشش، اصطلاحات، نهادها، ارزش‌ها و قهرمانان خود آماده شکل بخشیدن به یک خرده فرهنگ متمایز می‌باشد، گروه همسالان از طریق اعطای پاداش یا انتقاد و تحریم، در قبال همنوایی یا ناهمنوایی اعضا با هنجارهای گروه تأثیر بسیار نیرومندی را بر رفتار و شخصیت اجتماعی آن اعمال می‌نماید.»اما اگر هنجارهای گروهی به‌عنوان مکمل ارزش‌های خانواده باشند و این تعلقات گروهی به شکل سالم سپری شود، یقیناً خانواده و تربیت پربارتر خواهند بود.
کسب علم و آگاهی از مهمترین عوامل رشد و غذای روح است؛ لذا، هر چه بیشتر به تحصیل علم پرداخته شود، موجب رشد و تغذیه‌ی بیشتر روح می‌گردد.قرآن گفتگوی حضرت موسی با همراهش (خضر) را اینگونه بازگو می‌کند: «قالَ لَهُ مُوسى‌ هَلْ أَتَّبِعُکَ عَلى‌ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدا» «موسى به او گفت: آیا از تو پیروى کنم تا از آنچه به تو تعلیم داده شده و مایه رشد و صلاح است، به من بیاموزى؟» آ
ایه الله مدنی : عناصر خلق مسلمان روزى به خانه اش مى ریزند و روزى محراب عبادتش را به آتش مى کشند و روز دیگر قصد جان او را مى کنند و آب دهان به صورتش مى اندازند! اما او در هر حادثه ناگوار با قامتى راست ایستاده، با الهام از کلام خدا (فَاسْتَقِمْ کَما اُمِرْت) همچنان قامت به بى نهایت مى کشد و مى گوید: «من تا زنده ام نماینده امام هستم و نماز جمعه را مى خوانم.
#محتوای_پژوهشی #خانواده در خانه به يكديگر آفرين بگوئيد؛ تقصيرپذير باشيد؛ مخصوصاً به آقايان محترم كه زير بار نمي‌روند بگويم. تقاضا دارم كه اگر يك وقت عصباني شدي، كه نبايد بشوي، اگر بد گفتي كه نبايد بگوئي، وقتي غضب برطرف شد فوراً عذرخواهي كن؛ فوراً تقصير را به گردن بگير؛ اين زير بار رفتن يك خودسازي است. lish.ir/OcF
#محتوای _پژوهشی #دعای _امام زمان (عج) پروردگارا ! شیعیان از پرتو نور ما و باقیمانده گل وجود ما آفریده شده اند و گناهان فراوانى به پشت گرمى دوستى و ولایت ما انجام داده اند. پس اگر گناهانشان میان تو و آنها فاصله اى پدید آورده میان آنها را اصلاح کن و گناهانشان را از خمس ما جبران فرما. پروردگارا ! آنها را از آتش دور کرده، در بهشت جاى ده و همراه دشمنان ما در خشم و عذاب خویش نیفکن. lish.ir/Og2
☀️ ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا یَدْعُونَ مِن دُونِهِ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْعَلِیُّ الْکَبِیرُ/لقمان30 🌟 این همه، دلیل بر آن است که خداوند، حقّ، و آنچه غیر از او میخوانند باطل است، و همانا خداوند بلند مرتبه و بزرگ است. 💠نکته ها💠 از آیه ی 24 تا آیه 30، ده صفت از صفات الهی مطرح شده است: غنیّ، حمید، عزیز، حکیم، سمیع، بصیر، خبیر، حقّ، علیّ، کبیر و در هر آیه به نکته ای اشاره شده است، مثلاً در آیه 25، خالقیّت خداوند مطرح شده، «خلق السّموات...» در آیه ی 27، به نعمتهای الهی اشاره شده، «مانفدت کلمات اللّه» و در آیه ی 28، قدرت مطلقه ی پروردگار در مبدأ و معادِ انسان بیان شده است. «ما خَلقُکم و لابَعثُکم» ✳️ تنها خداوند و آنچه از جانب او و یا وابسته به او باشد، حقّ است و هر چه غیر از او و یا وابسته به غیر او باشد، باطل و ناپایدار است. 💠پیام ها💠 ✅1- منشأ همه ی افعال و صفات خداوند در آفرینش، ثابت و پایدار بودن اوست. «ذلک بانّ اللّه هوالحقّ» ✅2- حقّ و باطل، ملاک انتخاب است، نه تقلید، تبلیغ، تطمیع و یا تهدید. «ذلک بانّ اللّه هوالحقّ و اَنّ ما یدعون من دونه الباطل» ✅3- در بیان حقیقت، صراحت و قاطعیّت داشته باشیم. (در این آیه، سه مرتبه کلمه ی «أنّ» به کار رفته که نشانه ی تأکید است.) تفسیر نور/ جلد 7
✨ ومن علمَ أَن كلامه مِنْ عمله قل كلامه الا فيَما يعْنِيه✨ 🌺آنکس که بداند گفتارش جزء اعمال او محسوب می شود سخن کم می گوید مگر در آنجا که به او مربوط است حکمت ۳۴۹
وقتی ڪار فرهنگی شروع می ڪنید با اولین چیزی ڪہ باید بجنگیم خودمان هـستیم و نفسانیت خودمان. وقتی ڪہ ڪارتان می گیرد تازہ اول مبارزہ است شیطان بہ سراغتان می آید شهـید_مدافع_حرممصطفی_صدرزادہ #شهدا_شرمنده_ایم #بصیرت_دینی_انقلابی
هدایت شده از تبلیغ همراه
نشست تخصصی بایسته های طراحی نظام یکپارچه مدیریت فرهنگی کشور (چالش های و راهکار های برون رفت) با حضور دکتر مهدی ناظمی اردکانی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد حسین هاشمیان برگزار میگردد. زمان: دوشنبه 97/02/24 - ساعت 5 تا 7 عصر مکان: بلوار نیایش – جنب مصلی قدس – پژوهشکده باقرالعلوم(ع)
#سبک _زندگی اسلامی #اداب_معاشرت
_پژوهشی اسلامی معاشرت به تناسب روحیات و خلقیات افراد زندگی در جوامع بشری، اخلاقی انعطاف‌پذیر می‌طلبد. در جوامع انسانی افراد مختلفی با روحیات مختلف زندگی می‌کنند: جماعتی زودرنج‌اند، جماعت دیگر سعة‌‌صدر دارند، عده‌ای بذله‌گو هستند و گروهی جِدی و خشن و... . با توجه به این همه روحیات متنوع، بدیهی است که انسان نمی‌تواند با همه افراد به یک‌گونه رفتار نماید. پس لازمة مردم‌داری و معاشرت با دیگران، شناخت روحیات و خلقیات مردم است؛ بنابراین ضروری است بدانیم افرادی که اطراف ما زندگی می‌کنند، چه ویژگی‌هایی دارند. برای معاشرت مناسب با مردم، لازم است آن‌ها را بشناسیم و با لحاظ روحیات خودشان رفتار و مدارا کنیم. از رسول خدا صلی الله علیه و آله روايت شده است: «پروردگارم، همان‌گونه که مرا به انجام واجبات فرمان داده، به مداراکردن با مردم نیز فرمان داده است» . در حديث ديگرى چنين روایت شده است كه جبرئيل به محضر رسول خدا (صلّى الله عليه وآله) آمد و از سوى خدا چنين پيام آورد: «اى محمد! پروردگارت سلام مىرساند و به تو مىگويد: با بندگان من مدارا كن» . باز در این باره رسول اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «مدارای با مردم، نیمی از ایمان و سازش و رفاقت با آن‌ها نیمی از زندگی است» . امیرمؤمنان علیعلیه السلام دیدگاه کلی اسلام را دربارة معاشرت با مردم چنین تبیین می‌کند: «با مردم طوری معاشرت کنید که اگر با آن حالت مُردید، در سوگتان بگریند و اگر زنده بودید با شما دوست باشند» (نهجالبلاغه، حکمت 10)؛ یعنی به‌گونه‌ای زندگی کنیم که دیگران از مرگ ما ناراحت و از دیدار ما خوشحال و خشنود باشند. برخی روایات، رأس خردمندی را پس از ایمان به خدا، «مدارا کردن با مردم» دانسته‌اند و گفته‌اند کسی که با مردم به نیکی معاشرت نکند، خیری در او نخواهد بود. lish.ir/Oh4
قدمی در اصلاح سبک زندگی
عدم ترس از روزی مهم‌ترین دلیل برای فرزند نیاوردن و یا عدم تکثیر آن، ترس از روزی است، یعنی والدین از مخارج فرزندان نگرانند که آیا رفع امورات فرزندان از عهده‌ی آنان برمی‌آید یا نه؟ به خاطر این از تکثیر جمعیت خودداری می‌کنند. و این ترس با وعده‌ی الهی و توحید در ربوبیت خداوند منافات دارد. بکربن‌صالح می‌گوید به امام رضا(علیه‌السلام) نوشتم : من پنج سالی است که فرزند نمی‌خواهم و آن به خاطر همسرم است، چراکه او دوست ندارد بچه بیاورد و به خاطر کمی اموال، تربیت آن بر من دشوار است، شما چه می‌فرمایید؟ حضرت برایم نوشت: درخواست فرزند کن که قطعاً خداوند روزی می‌دهد. ادامه مطالب 👇👇👇👇 lish.ir/OiA
ترک لذت گرایی
حجت السلام والمسلمین رفیعی فیلم هایی که گاهی ساخته می شود و متأسفانه روح تعبد را از جوان و از جامعه می گیرد نیز همین گونه است. به خدا اشتباه می کنیم اگر اینها را باعث لذت و سرور بدانیم، در بطن این ها افسردگی است. من زیاد برخورد داشته ام با کسانی که می گویند: آقا، من همة این فیلم ها و نوارها را دیده ام اما چیزی در اینها نیست. من احساس یک نوع افسردگی و یأس می کنم، احساس می کنم به بن بست رسیده ام. امام حسین (علیه السلام) می فرماید: شخصی نامه نوشت: «یابن رسول الله، عِظْنِی بِحَرفَیْن»؛ دو کلمه مرا نصیحت کن. حضرت در جواب نوشت: هر کس بخواهد از مسیر گناه عبور کند که به جایی برسد، نمی رسد و آخرش بن بست است. 1- «مَنْ حاوَلَ أمراً بِمَعْصیَهِ الله» هر که از کوچة گناه عبور کند، «کانَ أفْوَتَ لِمَا یَرْجو»؛ امیدش ناامید می شود، «وَأسرَعَ لِمَجِیءِ مَا یَحذَرُ»؛[21] از چیزی که می ترسد دیر یا زود به سراغش می آید. گناه مرزی نیست که انسان را به موفقیت برساند. این فیلم ها، سی دی ها، نوارها و عکس ها لذت معنوی نمی آورد، سرور درونی نمی آورد. شهوات و غرایز انسان باید از طریق حلال ارضا شود. lish.ir/Oj8
#فیلمنوشت سریال دیوار به دیوار از سریال های موفق به لحاظ تعداد مخاطب و به سبک سریال های نود قسمتی بود. و سری دوم این سریال با همان عوامل از ابتدای سال روی آنتن رفت. حال باید دید آیا این سریال با نوروز تناسبی داشته یا نه؟ و اینکه این سریال چه تغییراتی نسبت به سال قبل داشته و آیا مشکلات بنیادینی که در شیوه پرداخت به سبک زندگی ایرانی اسلامی در این سریال بود برطرف شده است یا نه؟ lish.ir/Ojk
#محتوای_پژوهشی #عشق_به_نماز سید مرتضى در وصیت خود چنین آورده است : «تمام نمازهاى واجب مرا که در طول عمرم خوانده ام به نیابت از من دوباره بخوانید.» وقتى این سخنان از ایشان نقل شد نزدیکان و اطرافیان شگفت زده شدند و پرسیدند چرا؟! شما که فردى وارسته بودید و اهمیت فوق العاده اى به نماز مى دادید، علاقه مند و عاشق نماز بودید و همیشه قبل از فرارسیدن وقت نماز وضو میگرفتیدچراچنین وصیتی دارید؟ lish.ir/Okh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✨إِن یَدْعونَ مِن دُونِهِ إِلاَّ إِنَاثًا وَ إِن یَدْعونَ إِلاَّ شَیْطَانًا مَّرِیدًا ✨(مشرکان) به جای او جز بت‌های مادینه را (به دعا) نمی خوانند و جز شیطان سرکش را نمی خوانند 📗سوره مبارکه نساء آیه ۱۱٧ 💠 عیاشی از محمد بن اسماعیل رازی، از مردی که نام وی را ذکر کرده، از امام صادق (علیه السّلام) این گونه روایت می‌کند که مردی بر ایشان وارد شد و گفت: سلام بر تو ای امیرالمؤمنین! و حضرت سریعاً بر پا ایستاد و گفت: بس است! این نامی است که سزاوار غیر از امیرالمؤمنین (علیه السّلام) نیست و خدا وی را بدان نامیده است و هرکس جز وی اگر به این نام خوانده شود و به آن راضی باشد، مورد تعرض (مفعولیت) بوده است و اگر تاکنون چنین نشده باشد، گرفتار عواقب آن خواهد شد و این قول خدای تعالی است که می‌فرماید: «إِن یَدْعونَ مِن دُونِهِ إِلاَّ إِنَاثًا وَإِن یَدْعونَ إِلاَّ شَیْطَانًا مَّرِیدًا» گوید: پرسیدم: پس امام قائم از سلاله اهل بیت (علیهم السّلام) چه نامیده می‌شود؟ فرمود: وی را این گونه خطاب دهند که: سلام بر تو ای بقیه الله! سلام بر تو ای فرزند رسول الله! تفسیر عیاشی، ج ۱، ص ۳۰۲، ح ۲۷۳.
اين دل ها همانند تن ها، خسته مى شوند. براى رفع آن به سخنان حكمت آميز و زيبا رو بیاورید. حکمت ۱۹۷
وقت افطار روزه... نظر همه مراجع عظام
🔻ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ، به احتمال زیاد روز اول ماه مبارک رمضان است. نظر قطعی متعاقبا اعلام می شود.
کوتاهی هایت را جبران کن 🔘 توصیه های ویژه امام رضا (ع) به اباصلت برای روزهای پایانی ماه شعبان 🔹 ابَوُالصّلت هَروى روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (ع) رفتم. حضرت فرمودند: که اى اباصلت بیشتر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است، پس جبران کن کوتاهی‌هایی را که در ایّام گذشته این ماه کردى، در آن چه از این ماه مانده است. 🔹 بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است، دعا، استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن و به سوى خدا از گناهان خود توبه کن تا وقتی ماه مبارک فرا رسید، خود را براى خدا خالص کرده باشى. و امانتى بر گردن خود باقى مگذار مگر آنکه آن را ادا کنی و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنى نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنی.. 🔹 ودر بقیّه این ماه این دعا را بسیار بخوان:«اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ.»خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده‌اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان. عیون اخبار الرضا، ج2، ص 51
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی: عالم زمان شناس ، به شبهه عبائیه نائینی نمی پردازد. به شبهه کانت و هگل می پردازد که دانشجویان ما را بی نماز می کند...