eitaa logo
تبلیغ آنلاین
602 دنبال‌کننده
130 عکس
125 ویدیو
98 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
همرزمان حسین.pdf
34.74M
🗂 | مجموعه گرافیکی همرزمان‌حسین+ PDF 🏴 با فرارسیدن ایام عزای حسینی مجموعه‌ای گرافیکی همرزمان حسین برگرفته از کتاب همرزمان حسین رهبرانقلاب جهت بهره مندی کانون های فرهنگی، هیئات مذهبی، مساجد و مبلغین عزیز منتشر شد. 📂 📌 🌺 اگر دنبال محتوای تبلیغی برای محرم هستید، در کانال زیر عضو بشید👇 📥 @tabligheonline
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۱ میلیون دینار عراقی؛ به شرط اینکه زیارت امام حسین را رها کنی و برگردی خونه! 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آرایش و اصلاح کردن صورت و ابرو در محرم چه حکمی دارد؟ ⁉️ آیا بر عزاداران واجب است که نسبت به بی حجاب ها در هیئت تذکر دهند؟ 🔹مجموعه کلیپ های «» با موضوع سوالات و شبهات عزاداری ها 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی ✍️ مهدی جمشیدی جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدان‌داری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها می‌توانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزش‌ها تداوم ببخشند. ازاین‌رو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونه‌ای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگری‌های معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالت‌های هویتی‌اش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ می‌دهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت‌ اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشته‌اند و سخنی برای مردم ندارند. حاصل نهایی این‌چنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزش‌ها» و «ضدارزش‌ها» می‌شود و به غیرخود و ناخود تبدیل می‌گردد. در مرحله‌های آغازین، رگه‌های از شکاف و گسست نمایان می‌شوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما به‌تدریج، زاویه‌ها و فاصله‌ها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه می‌یابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله می‌شود. چنین جامعه‌ای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار به‌سامان‌کردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحله‌ای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزش‌ها نیست، بلکه ارزش‌های پیشین را ضدارزش قلمداد می‌کند. روشن است که بازگرداندن این‌چنین جامعه‌ای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینه‌های فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطه‌های پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حمل‌برصحت می‌شود و انحراف‌ها و لغزش‌ها، موردی و محدود انگاشته می‌شود. آن‌گاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمام‌شده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهایی‌گشته، چاره‌اندیشی کرد. 🔗 متن کامل یادداشت 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| جایگاه در کلام 🔸تقریبا می‌شود گفت: اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است. 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎥 پوستر موشن/ نامه داران کوفه ظهر دهم نیزه داران شدند خیلی زود!😔 طراح: پویانمایی‌: 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎥 پوستر موشن/ تو آزاده ای، همچنان که مادرت تو را حر نامید. طراح: پویانمایی‌: 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
🔰🖼 عکس نوشته/ مجموعه عکس نوشته با موضوع ماه محرم. طراح: 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
☑️چگونگی تحقق فلسفه‌ی هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی روز اول محرم۱۴۰۲ هیأت کف‌‌العباس ⁉️سؤال : چگونه احیای امر کنیم؟ (هیأت چگونه تمدن‌ساز شود؟!) ✅ پاسخ را امام رضا (علیه السلام) به اباصلت هروی فرموده‌اند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» 🔰«خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ محاسن کلام ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند». بنابراین؛ 1️⃣ هیأت احیای امر، محل تعلیم و تربیت است و تقلیل هیأت به کمتر از این اشتباه است. هیأت -رسانه اهل بیت علیهم السلام - وسیله‌ای برای رساندن مردم به امام از طریق علوم اهل بیت علیهم السلام است. اینکه بزرگان ما گفته‌اند «مجالسنا مدارسنا» برداشتی درست از همین دسته از روایات است که مؤمنین(شیعیان) و ناس (غیرشیعه) با شرکت در این مجالس، «رشد» می‌کنند. 2️⃣ وقتی مردم(النّاسَ) محاسن کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام را ببینند، به تبعیت و اطاعت از امام می‌رسند، یعنی با هیأت که محل تعلیم و تربیت است، با انتقال علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌توان مردم [جهان] را هم از همین طریق «هدایت» کرد. ❇️ پ.ن: «رشد» و «هدایت» مهمترین آثار هیأت مورد انتظار اهل‌بیت علیهم‌السلام است. 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
4. روضه حضرت حر.pdf
211K
✍️۱. متن روضه حضرت حر (علیه السلام) 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
7. روضه مکتوب حضرت علی اصغر شب هفتم.pdf
273.9K
۱. ✍️متن روضه حضرت علی اصغر (علیه السلام) 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
6. روضه مکتوب حضرت قاسم شب ششم.pdf
177.8K
۱. ✍️متن روضه حضرت قاسم بن حسن (علیهما السلام) 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
9. روضه مکتوب حضرت عباس شب نهم.pdf
179.7K
✍️متن روضه حضرت عباس (علیه السلام) 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
5. روضه مکتوب حضرت عبدالله شب پنجم.pdf
165.7K
✍️متن روضه حضرت عبدالله بن حسن (علیهما السلام) 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
8. روضه مکتوب حضرت علی اکبر شب هشتم.pdf
215.6K
۱. ✍️متن روضه حضرت علی اکبر (علیه السلام) 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
«نقش یهود در تحریف واقعه‌ی کربلا» ✍️مخدره چمن‌خواه، عضو تحریریه مجتهده امین مطالعه تاریخ یهود چه در عصر حضرت موسی(علیه‌السلام) و چه بعد از آن، تا زمان حضرت عیسی(علیه‌السلام) نشان می‌دهد که با وجود جریان موحد و خدا پرست در بین یهود، «جریانِ قوی» نیز وجود داشته است. این جریان، گاهی در قالب جبهه نفاق و گاهی به صورت آشکار، کاملا در مقابل جریان حق بوده‌اند. اشاراتی که در قرآن به قتل پیامبران(علیهم‌السلام) توسط گروهی از آن‌ها و مخالفت‌هایی که با حضرت موسی(علیه‌السلام) و جانشینان ایشان و کارشکنی‌های آن‌ها در موقعیت‌های مختلف، نشان از وجود چنین «جریانِ قوی» در بین قوم یهود است. روشن است که این «جریان» از پیش‌بینی‌های تورات و دیگر کتب مقدس درمورد پیامبر اسلام(صلی‌الله ‌علیه‌و‌آله) نیز مطلع بوده‌اند. بنابراین در ادامه کارشکنی‌های خود در مقابل جبهه حق، سعی در طراحی نقشه‌هایی متعدد برای مقابله با حرکت پیامبر اسلام نیز داشته‌اند. وجود برخی شواهد در تاریخ اسلام، چنین تهدیدی از طرف یهود را نشان می‌دهد. بنی‌اسرائیل از زمان حضرت عیسی (علیه‌السلام) تا زمان بعثت نبی گرامی اسلام(صلی‌الله ‌علیه‌وآله) ۶۰۰ سال فرصت داشتند تا خود را برای استقبال از پیامبر آخرالزمان آماده کنند؛ اما این حسد_چرا که تاسیس حکومت جهانی در آخرالزمان توسط بنی‌اسماعیل تشکیل می‌شود_باعث شد تمام قوای‌شان را برای جلوگیری از تولد پیامبر آخرالزمان و شکل‌گیری اسلام و موفقیت اوصیای پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه‌وآله) به‌کار ‌گیرند. در بررسی نقش یهود در تاریخ اسلام ۳ نظریه وجود دارد. نظر اول قائل بر این است که یهود هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تاریخ نداشته است و عنایتی به منابع قرآنی و روایی ندارند، دسته دوم بر اساس آیات قرآن و روایات، برای یهود نقشی قائل هستند؛ اما یهود را به عنوان دشمن اصلی اسلام نمی‌شناسند، بلکه او را یکی از گروه‌های مقابل پیامبر(صلی‌الله ‌علیه‌واله) ترسیم می‌کنند به‌طوری که جمع زیادی از محققان، در این گروه قرار می‌گیرند. دسته سوم با استفاده از منابع مستدل و ادله محکم، یهود را سر منشأ حوادث فتنه و ریشه خیانت می‌دانند، با توجه به این که از واقعه غدیر خم تا غصب خلافت تنها ۷۲ روز فاصله بود، چرا جامعه سکوت کرده‌است؟ آیا می توان قبول کرد در این ۷۲ روز یک انقلاب فرهنگی رخ داده است؟ آیا تنها دو نفر در این ماجرا توانسته‌اند خط فکری جامعه را این‌گونه متحول سازند؟ چگونه ممکن است پس از رحلت پیامبر(ص) جامعه‌ای ۱۸۰ درجه تغییر کند و دگرگون شود؟! به خانه حضرت زهرا(سلام الله‌علیها) حمله کنند و آن‌ را به آتش بکشند و یا حضرت علی(علیه‌السلام) را به اجبار برای بیعت به مسجد ببرند. و دیگر وقایعی که بعد از رحلت پیامبر(صلی‌الله ‌علیه‌وآله) رخ داده است. تحلیل این واقعه نشان می‌دهد که «جریان‌سازی» این حوادث، از قبل طراحی شده است. 🔗متن کامل در مجله افکار بانوان حوزوی 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
. میدان‌داری زنان ✍️سعیده رحیمی، عضو تحریریه مجتهده امین میدان‌داری زنان در سوگواری عاشورایی، امری است برآمده از فطرت زنانه. فرقی نمی‌کند در کجای مجلس باشند، در حاشیه، در متن، حتی اگر اصلا بطور فیزیکی در لحظه‌ی روضه‌خوانی حضور نداشته باشند. باز هم اوج حزن را دریافت می‌کنند. مثل مادر حاج محمود کریمی که اصلاً او را بیرون از مجلس یا از فاصله‌ای دور در این حالت دیده و دلش نه تنها به حزن پسر گره خورده است، بلکه سوز و گداز او را نیز به راحتی به اوج استیصال اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در روز عاشورا گره می‌زند. مادر حاج محمود دریافت می‌کند. از همان حاشیه از همان بیرون متن. 🏴 اینکه می‌گوییم زنان عاملیت تام در صحنه‌ی سوگ عاشورایی دارند، یعنی از ظرفیتی سخن می‌گوییم که می تواند دل را بلرزاند نه تنها دلهای عاشق و عاشورایی مردان مومن را ، بلکه دل‌های سنگ و سیمانی جبهه‌ی کفر را. اشک‌های کثیف معاویه را هم زنی سرازیر کرد به محبت علی (علیه آلاف التحیة و الثناء). 🏴 اصلا در خود روز واقعه ی محرم ۶۱ هجری، زنان کجا بودند؟ در متن یا در حاشیه؟بله در میانه‌ی میدان، حسین( علیه‌السلام) و اصحابش جنگیدند و زنان در حرم و خیام مانده بودند. اما چه کسی می تواند بگوید که زینب (سلام الله علیها) در این صحنه عاملیت تام نداشت؟ زنان عاشورا در تمام روضه‌های ما، نقشی را خلق می‌کنند و حرکتی میدان دارانه در نوع خود دارند، نه در مقایسه با مردان. معمولاً شمشیر بدست نمی‌گیرند، اما تصویر بدیع خلق می‌کنند؛ از همسر زهیر که او را به صحنه فرستاد تا مادر وهب تا بانو سکینه و رباب و ....و زینب (سلام الله علیها). 🏴می‌خواهم بگویم عاملیت زنان در صحنه‌ی سوگ و رهبری عواطف انسانی لا مکان است و شاید لا زمان. حتی در حاشیه مجالس روضه بودنشان خللی به اصل این بنیان مرصوص نمی‌زند، چون از طبیعت و فطرت رحامتی وجود زن برخاسته است. به همین دلیل در طول تاریخ سوگواری عاشورایی، هدایت و انتقال این حزن مقدس و عشق اولا کار زنها بوده است و همه غم و مهر حسین را از مادر گرفتیم. پس میان‌داری پنهان او همیشه بوده است. هرچند توجه بیشتر به این ظرفیت الهی و تاثیر آن در ساختمان جامعه ی دینی، می تواند به حرکت جامعه در سفینه النجاة حسینی تسریع بخشد. اما توجه کنیم در این جا از نقش اجتماعی در مفهوم جامعه شناسی مدرن سخن نمی گوییم که افراد تنها در مناسبات اجتماعی تعریف می‌شوند و ایفای نقش می‌کنند. بلکه از یک ظهور انفسی حرف می‌زنیم و سرشت این کوتاه سخن معرفت شناسانه است. هرچند با این بینش معرفتی می توان به طرحی بدیع در عاملیت زنان اشاره کرد که گاه روایت ها و نگاه ها آنرا ندیده اند و گاه کوچک انگاشته شده است. 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برگزاری مراسم و در ایام محرم و صفر چه حکمی دارد؟ 🔹مجموعه کلیپ های «» با موضوع سوالات و شبهات عزاداری ها 🌺 مرجع محتوا و اخبار تبلیغ اسلامی: 📥 @tabligheonline