💠 شب شعر بینالمللی موکب اوّل
🔸 موکب اوّل: معرفت امام
◽️ شاعران فارسیزبان:
▫️ استاد محمّدعلی مجاهدی
▫️ دکتر حسین محمدی مبارز
▫️ سیّد مهدی موسوی
▫️ سیّد علی نقیب
◽️ شاعر آذریزبان:
▫️ مهدی عابدینی
◽️ شاعر عربزبان:
▫️ مرتضی حیدری آلکثیر
◽️ شاعر اردوزبان:
▫️ صائب جعفری
زمان: جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ساعت ۲۰
مکان: بلوار جمهوری، نبش کوچه ۲۸، سالن همایش شهید آوینی
🔻@tablighnews
🏴 شهادت حضرت رقیه علیها السلام را به امام زمان (عج) و همه محبین ایشان تسلیت عرض می نماییم.
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی
🔻@tablighnews
🔻جوانان ما پُرسؤال هستند! | گفتوگو با صاحبان فکر و اندیشه نیاز جدّی در فضای ادیان، مذاهب و فرق انحرافی است
◻️رئیس میز تخصصی مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از نیازهای مهم و جدی ما در فضای ادیان و مذاهب و فرق انحرافی؛ فراهم نمودن زمینه گفتوگو با صاحبان فکر و اندیشه هایی است که بر خلاف مذهب امامیه می اندیشند و علاوه بر آن؛ مردم را به سوی باورهای خود دعوت می نمایند. شاید برخی چنین بیاندیشند که تنها راه مقابله با این دسته از افراد، برخورد امنیتی و قضائی است، اما تجربه و تاریخ نشان داده است که عقیده را صرفاَ با عقیده و رفتار متناسب می توان مجاب نمود.
http://www.dte.ir/portal/home/?news/660057/660409/881319/
🔻@tablighnews | دفتر تبلیغات اسلامی
🎬 نشست "فرم ها و روایتها قهرمان آئینی در سینما با نگاهی به فیلم رستاخیز"
📣دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری انجمن منتقدان و نویسندگان سینما
با حضور:
رضا درستکار: منتقد و مدرس سینما
هادی نائیجی: نویسنده و کارگردان
محسن بدرقه: منتقد سینما
📅 زمان: سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲.
ساعت ۱۷
📍مکان برگزاری: خیابان شریعتی، کوچه سمنان، خانه سینما
🔻@tablighnews | دفتر تبلیغات اسلامی
🔻آیا در متون روایی معتبر اسلامی، دلایلی برای پیادهروی اربعین حسینی یافت میشود؟
🔹حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده رئیس میزکار تخصصی قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی در یادداشتی در پاسخ به این سوال که "آیا در متون روایی معتبر اسلامی، دلایلی برای پیادهروی اربعین حسینی یافت میشود؟" آورده است: در منابع حديثي اماميه روايات فراواني وجود دارد که زيارت امام حسين(عليهالسلام) با پاي پياده را تأييد و بدان ترغيب نموده است.
🔸بر اساس دستهای از روايات، هر قدمی که در مسير زيارت امام حسين(عليه السلام) برداشته میشود، دارای اجر و پاداش است. عنوان «قدم برداشتن» نيز مصداق واضحي برای سفر پياده است. امام صادق(عليه السلام) فرمود: «عنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَائِكَةً مُوَكَّلِينَ بِقَبْرِ الْحُسَينِ ع فَإِذَا هَمَّ الرَّجُلُ بِزِيارَتِهِ أَعْطَاهُمْ ذُنُوبَهُ فَإِذَا خَطَا مَحَوْهَا ثُمَّ إِذَا خَطَا ضَاعَفُوا لَهُ حَسَنَاتِهِ فَمَا تَزَالُ حَسَنَاتُهُ تُضَاعَفُ حَتَّى تُوجِبَ لَهُ الْجَنَّةَ… به راستى خداوند متعال فرشتگانى را بر مزار امام حسين(عليه السلام) گمارده است؛ پس هنگامی که کسی قصد زيارت امام حسين كند، خداوند گناهان او را به آن فرشتگان میدهد و چون آن فرد گام بر میدارد، فرشتگان گناهانش را پاک نمايند و چون ديگر بار گام بردارد، حسناتش را دو چندان كنند و پيوسته بر حسناتش بيفزايند تا بهشت بر او واجب گردد».
🔹تعدادی ديگر از اين روايات به طور صريح از اين موضوع ياد نمودند. اين روايات با عباراتي مانند: مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَينِ(عليه السلام) مَاشِياً، به چشم مي خورند. واژه «مَاشِياً» صراحت در تاكيد بر این امر دارد. ابو صامت میگويد: از امام صادق(عليه السلام) شنديم که فرمود: «عَنْ أَبِي الصَّامِتِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللَّهِ ع وَ هُوَ يقُولُ مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَينِ (عليه السلام) مَاشِياً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَيئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ… کسي که با پای پياده به زيارت امام حسين(عليه السلام برود)، خداوند در ازای هر قدمی که بر میدارد، هزار ثواب برای او مینويسد و هزار گناه از او محو میکند و هزار درجه به او میدهد.»
🔸مجموع اين روايات مستند قابل قبولی برای جنبه شرعی زیارت امام حسین(علیه السلام) با پای پیاده در ایامی مانند اربعین حسینی است. همچنين جنبههای ديگری از جمله احيای امر اهلبيت(علیهم السلام) و… نيز میتواند در جنبه شرعی اين پياده روی دخيل باشد؛ زيرا زیارت امام حسین(علیه السلام) با پای پیاده، مصداق بارز احیاء امر اهلبیت (علیهم السلام) است که در احادیث ائمه(علیهم السلام) بر آن تاکید شده است.
🔹آنچه از سخن امام صادق(علیه السلام) قابل برداشت است آنکه «احیاء امر» اهل بیت علیهمالسلام به طور مطلق و با هر شکلی، مطلوب است. بنابراین؛ هر عملی را که در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد اهل بیت(علیهم السلام) و ترویج معارف آنها باشد، مورد پسند است.
🔸بدون تردید امروزه زیارت سالار شهیدان با پای پیاده در ایامی چون اربعین حسینی، با آن همه شور و شوق وصف ناشدنی که در آن مشاهده می شود، شکوهمندترین شکل ممکن برای زنده نگه داشتن راه و رسم امام حسین(علیه السلام) است. به جرأت میتوان ادعا نمود، کمتر مراسمات مذهبی پیدا میشود که بتواند پیام عاشورا را با این شکوه و قداست به گوش جهانیان برساند. بنابراین؛ اگر هیچ دلیل دیگر بر جواز پیاده روی زیارت امام حسین (علیهالسلام) نباشد، تنها مطلب گفته شده، به نوبه خود دلیل کافی بر مشروعیت این امر به شمار می رود.
🔻@tablighnews | دفتر تبلیغات اسلامی
🔻 آثار و برکات اربعین؛ یاد خدا و توسل به اهل بیت (علیهم السلام)
از ویژگیهای تأثیرگذار اربعین، یاد خدا و توسل به اهل بیت(علیهمالسلام) در زائران و میزبانان در اربعین حسینی میباشد، با بررسی حال و هوای تکتک زائران میشود این اثر معنوی را در شیوه رفتار و گفتار آنان مشاهده کرد، این خصوصیت که باید گفت منشأ تمام فضایل و ارزشها میباشد؛ اگر از حالت موقتی و مقطعی خارج شود و در دل میلیونها زائر نهادینه شود، میتواند زمینه اسلامی شدن سبک زندگی و حاکم شدن بسیاری از ارزشها در جامعه شود؛ زیرا جامعهای که یاد خدا و تمسّک به اهل بیت(علیهم السلام) درآن طنین اندازشود، زمینهای برای ارتکاب گناه نمیماند؛ چرا که به تعبیر قرآن انسانهای با ایمان تلاش میکنند علاوه بر انجام وظایف دینی، از هر کار لغوی که به روح معنوی آنان ضربه میزند پرهیز نمایند که در نتیجه چنین جامعهای می تواند به قله های سعادت و خوشبختی دست پیدا کند و همچنین جامعهای که یاد خدا در آن پایدار شود، قلوب آنها به مقام اطمینان دست پیدا خواهد کرد و قلب مطمئن هرگز در مقابل مشکلات، ناملایمات و حوادث روزگار سر تسلیم فرود نمیآورد و در برابر تمام دشمنان همانند کوه مقاومت میکند.
✍️حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده
رئیس میزکار تخصصی قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی
🔻@tablighnews | دفتر تبلیغات اسلامی
🔻 عاشورا میزان برای اقامه دین
#یادداشت_هفتم
✍️ حجت الاسلام والمسلمین نجف #لکزایی معاون دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در یادداشتی با عنوان " عاشورا میزان برای اقامه دین" که در #خبرگزاری_فارس منتشر شده است، نوشت: حسین به عنوان وارث آدم تا خاتم و حسین به عنوان فرزند رسولالله (ص) و علی ابن ابیطالب (ع) راهگشای آیندگان شد. فلسفه تاریخ شیعه را تا قیامت تبیین کرد، فلسفه تاریخ اسلام را تا قیامت تبیین کرد و آن عبارت است از تلاش همه جانبه شاملِ تشکلسازی، جریانسازی و برپایی حکومت به منظور تحقق اسلام و اقامه دین.
🔹مطالعه متن کامل این یادداشت:
http://fna.ir/3e8aqu
🔺@tablighnews | تبلیغ نیوز