eitaa logo
تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
5.8هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
395 فایل
#تبلیغ_نیوز مرجع رسمی اطلاع رسانی #دفتر_تبلیغات_اسلامی #حوزه_علمیه_قم است. نشانی: قم، چهارراه شهدا مدیر کانال: @ghorbanzadeh_m
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | سیره‌ی صحابه، علما و دانشمندان در خصوص چگونه بوده است؟ 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
📷 نشست "فرم ها و روایت‌ها با نگاهی به فیلم های الرساله و رستاخیز 📣نشست "فرم ها و روایت‌ها با نگاهی به فیلم های الرساله و رستاخیز به همت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری انجمن منتقدان و نویسندگان سینمابا حضور رضا درستکار "منتقد و مدرس سینما"، هادی نائیجی "نویسنده و کارگردان" و محسن بدرقه "منتقد سینما" برگزار شد. 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
🔻گزارش نشست "فرم ها و روایت ها" با نگاهی به فیلم های الرساله و رستاخیز به همت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری انجمن منتقدان سینما، نشست "فرم ها و روایت ها" با نگاهی به فیلم های الرساله و رستاخیز با حضور هادی نائیجی، رضا درستکار و محسن بدرقه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تهران، در این نشست هادی نائیجی «نویسنده و کارگردان» در خصوص توضیح روایت ها تصریح کرد: روایت یک ظرف خنثی نیست و در روایت، تبدیل مدیا رخ می‌دهد بنابراین باید به اقتضائات طبیعی روایت توجه داشت و این گونه نیست که اطلاعات تاریخی را در روایت داستانیِ سینما بچینیم و به نتیجه دلخواه دست یابیم. وی افزود: از طرفی اصل تاریخ نوعی از روایت است و در هر روایت، یک گزینش رقم می‌خورد که آن فارغ از بحث صدق و کذب در اصل واقعیت است. کارگردان فیلم «حق‌السکوت» با بیان اینکه حتی ویژگی‌های روانشناختی یک راوی از یک واقعیت نیز ایجاد تنوع روایت در اصل واقعیت را به وجود می‌آورد، به طرح این سوال پرداخت که سهم روایت سینمایی در این عرصه چقدر به رسمیت شناخته می‌شود؟ وی سپس خاطرنشان کرد: در سینمای ایران روایتِ از پیش تعیین شده‌ای وجود دارد که راه خلاقانه‌ تبدیل روایت تاریخی به روایت سینما را محدود کرده است. *فقدان بنیان تئوریک در سینمای ایران در ادامه رضا درستکار «نویسنده و منتقد سینما» در خصوص چیستی روایت و فرم گفت: فرم، رابطه شکل گرفته بین محتوا و ساختمان یک اثر است و اگر به‌فرض یک فیلم دارای عناصری ممتاز باشد اما در نهایت مخاطب را اقناع و برانگیخته نکند، موفق نیست. وی با بیان اینکه شاید رستاخیز هم در دایره چنین تعریفی قرار گرفته است افزود: اما فرم مورد استفاده در فيلم الرساله را منحصر به‌فرد در سینما و موفق ارزیابی می‌کنیم زیرا علاوه بر پذیرش ریسک بالا در تغییر گرانیگاه ساختاری خود، جذابیت روایت و برانگیختگی احساس را هم به‌وجود آورده است. این نویسنده و منتقد سینما ادامه داد: سینمای ما، فاقد بنیان تئوریک است و نتوانست فرم‌های مناسب را پیدا کند و در تقلید صرف از الرساله متوقف شد، علتش هم «ترس» بود که در برابر «جسارت» غربی، رنگ باخت. وی گفت: همه ما روز واقعه را فیلمی قابل قبول در این ژانر می‌دانیم؛ زیرا از طریق حس شنیداری، فرکانس‌های مورد نظر را ارسال می‌کرد، و ما مردمی هستیم که از طریق «گوش»، ارتباطی بهتر با آن جهان معنا برقرار می‌کنیم. * نان خون؛ اثری قابل اعتنا از منظر تطبیق روایت عاشورایی در ابتدای این برنامه، محسن بدرقه "منتقد سینما" به بیان دو پرسش در خصوص فرم و ترسیم شخصیت های دینی پس از به نمایش درآمدن فیلم های "الرساله" ساخته مصطفی عقاد و رستاخیز کاری از " احمد درویش" پرداخت. وی در پایان هم با اشاره به کتاب "نان خون" در خصوص فهم فرم ها از طریق مصادیق بیان کرد: داستان‌ها در این کتاب و نوع تردیدها و کشمکش‌ها در شخصیت‌ها با اتفاقات متناظر در فيلم روز واقعه قابل مقایسه است و از منظر تطبیق روایت عاشورایی اثری قابل اعتنا محسوب می‌شود. ‌ 💮 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
⭕️اعلام برنامه های اربعین حسینی و پیاده روی جاماندگان از قافله کربلا در شهر مقدس قم در شب و روز اربعین 🔺 حجت الاسلام ذاکری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به جایگاه زیارت اربعین در مکتب اهل بیت علیهم السلام به عنوان یکی از نشانه های مؤمن و نقش آن در تمدن سازی نوین اسلامی، شور و اشتیاق وصف ناپذیر دلدادگان زیارت اربعین سید و سالار شهیدان که همه ساله پر رونق تر از گذشته برپا می شود را اردوگاهی برای تربیت و آماده سازی یاوران امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء برشمردند. 🔻حجت الاسلام ذاکری با بیان این نکته که پیاده روی شب و روز اربعین در قم از سابقه ای بیش از سه دهه برخوردار است، گفت: ان شاءالله برنامه های اربعین حسینی در قم با حضور مواکب مردمی و تبلیغی و مشارکت خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله علیه السلام و منتظران ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شرح زیر برگزار می گردد: 🔸مکان: از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد مقدس جمکران در مسیر بلوارپیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم 🔹زمان: سه شنبه و چهارشنبه ( ۱۴ و ۱۵ شهریور) 🔸شروع خدمات مواکب در بلوار پیامبر اعظم (ص) روز سه شنبه ( شب اربعین) از ساعت ۱۷ 🔸برنامه پیاده روی دلداگان حسینی چهارشنبه روز اربعین از ساعت ٦ صبح تا ٨ شب 🔹قرائت زیارت اربعین روز چهارشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🔹شروع ویژه برنامه های روز اربعین در مسجد مقدس جمکران از ساعت ١٧ 🇮🇷شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی:
🔹نشست هم اندیشی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان و دانشگاه فرهنگیان در این نشست دکتر صالحی رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمرد زاده مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان حضور داشت. حجت الاسلام و المسلمین دبیری فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در سخنانی ظرفیت های آموزشی و تبلیغی را بیان داشت و مقرر شد با تشکیل یک تیم کارشناسی مواد تفاهم نامه فیمابین تنظیم گردد. 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | وضو گرفتن با آب معدنی که برای زوار اربعین نذر شده اشکال دارد؟ 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
بی‌سبب‌ نیست‌ که‌ آوارۀ‌ هر دشت‌ شدیم ﻫﺮ ﻛﻪ‌ ﻋﺎﺷﻖ‌ ﺷﻮﺩ‌ ﺍﺻﻼ‌ً ﺳﻔﺮﺵ‌ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ! صبحتون حسینی💚 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
اربعینیات (۳)؛ امتداد 🔹پیاده روی اربعین یک بار در سال است اما قابلیت امتداد دارد. اساسا اگر با تمام ماهیت و ابعاد و رسالاتش امتداد نیابد در حد مناسک باقی می ماند و اگر امتداد یابد فرهنگ خواهد بود. اربعین را به مثابه «فرهنگ» باید دید نه اتفاق مناسکی موسمی. 🔸 همدلی، عشق و محبت در میان زواری که برای امر مقدس در کنار هم عرض ادب می کنند، با عبور از مرزها در برگشت، نباید در عراق بماند بلکه می بایست در جامعه اصلی زائر امتداد پیدا کند. این امتداد، خود را در همه حوزه های زندگی مانند اقتصاد و سیاست و فرهنگ نشان می دهد. 🔹به عنوان مثال در اقتصاد اربعینی خبری از منفعت گرایی فردی نیست. اقتصاد اربعین، اوج اقتصاد مردمی ست؛ مردمی که مواسات، زیربنای حرکت جمعی آن ها در آن ایام است. اگر این مدل از اقتصاد امتداد پیدا کند تأثیرات بسزایی در اقتصاد جامعه خواهد داشت. 🔸در حوزه فرهنگ که تفاوت، بسیار است. در فرهنگ اربعین، اساسا سبک زندگی متفاوت است و ارتباطات اجتماعی اربعینی به این سبک زندگی رنگ و بویی دگر می دهد. در این فرهنگ، چون یک خیر فرهنگی عظیم برای همه متصور است و زوار برای رسید به آن «خیر» کنار هم حرکت می کنند، ما با یک جامعه سراسر پیوسته روبرو هستیم. اگر این فرهنگ بتواند با فرهنگ فردگرای دنیای امروز مدرن که در زندگی روزمره اینترنت محور ما حاکم است، میان دو اربعین چالش کند و امتداد یابد، جامعه تغییر خواهد کرد. 🔹اربعین همه اش فضیلت است چه همین ایام در عراق تمام شود و چه در جامعه خودمان تا سال بعد امتداد یابد اما اگر امتداد یابد، وجه جامعه ساز اربعین و تمدن ساز اربعین تکمیل می شود. ✍حجت الاسلام احمد اولیایی 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی که سوخت آیه‌ی تطهیر بعد از آن میراث نسل ما شده قرآن سوخته 🎞شعرخوانی سیدسکندر حسینی بامداد (افغانستان) 🔻رویداد ادبی از سلسله نشست‌های ماهانه شعر حجره‌های ساحلی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
🔰 ثبت نام اولین دوره فقه‌ پژوهی با محوریت مشق اجتهاد 🌺 ویژه طلاب خواهر پایه ۵ و برادر پایه ۸ و بیشتر 🔹 ثبت نام تا ۲۵ شهریور و شروع دوره از ۵ مهر 📝 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: api.morsalat.ir/Kfj 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews
♻️ غفلت ایرانی ها از مزار حضرت سلمان! 🔰 یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: در سفر اربعینی امسال، در کنار زیارت قبور مطهر ائمه اطهار (ع) وقتی در کاظمین بودم، توفیق زیارت مرقد حضرت سلمان و قبر دو صحابی بزرگ (حذیفه بن یمان و عبدالله بن جابر انصاری) و فرزند امام هادی که در جوار ایشان مدفون هستند را پیدا کردم. مزار حضرت سلمان در ۳۰ کیلومتری بغداد در شهر مدائن است. در نزدیکی آن بقایای ایوان مدائن قرار دارد که در زمان ولادت رسول خدا (ص) ترک برداشت و فرو ریخت. برای نماز صبح آنجا بودیم. بدون زائر! نه از زوار ایرانی خبری بود نه عراقی، تابلوی چند موکب عراقی در اطراف مرقد، حکایت از نبود زوار ایرانی در ساعات دیگر داشت! عجیب بود؟ پلیسی که آنجا بود خبر از حضور زوار از ساعت ۱۰ به بعد می‌داد. همه چیز حکایت از غفلت زوار ایرانی از این مرقد مطهر داشت! در حالی که حتی نیمه‌های شب در این ایام، اگر به سیدمحمد (مزار فرزند امام هادی) سری بزنید، زوار بسیاری را که به سمت حرم ایشان تغییر مسیر داده‌اند، می‌بینید.. آیا امکان برنامه‌ریزی و توجه دادن میلیون‌ها زائر ایرانی برای زیارت مزار یکی از خاص‌ترین اصحاب رسول خدا (ص) وجود نداشته؟ باورش سخت است. حتی اگر بهانه امنیت باشد، قطعا امنیت این مرقد از برخی اماکن زیارتی دیگر بیشتر است. 🔻 مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی: 🔺 @tablighnews