eitaa logo
تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
5.8هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
397 فایل
#تبلیغ_نیوز مرجع رسمی اطلاع رسانی #دفتر_تبلیغات_اسلامی #حوزه_علمیه_قم است. نشانی: قم، چهارراه شهدا مدیر کانال: @ghorbanzadeh_m
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 افتتاح شعبه صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی در پردیسان قم 🔹 مدیر عامل صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از افتتاح شعبه پردیسان این صندوق در دانشگاه باقرالعلوم(ع) خبر داد. 👈 مشروح این خبر در: http://dte.bz/q7bCx 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 | شیوه های معاشرت مبلغ با کودکان و نوجوانان(3) 👈 یکی از شیوه های جالب وجذاب قصه گویی با روش خلاق گونه است به این صورت که ما فقط گوینده نباشیم بلکه در ضمن قصه از کودک بخواهیم آن را ادامه دهد کمکشان کنیم تا در ادامه دادن آن از خیالات و هنر خود آزادانه استفاده کنند و خودشان قصه را به پایان برسانند. ارتباط صحیح در تبلیغ ج: شیوه های فنی و ساختاری ۱. درک موقعیت سنی بی شک فردی در هنر ارتباط قوی و موفق است که ادبیات هر قومی را بداند وبا آنها آشنا باشد ودر انتخاب جمله ها و واژه ها دقت لازم را بکار گیرد و احساس مخاطب را درک کند و متناسب با آن سخن بگوید سبک سخن گفتن با کودک خیلی سطحی و مقدماتی است و نباید از واژگان سخت و دور از ذهن استفاده کرد پس باید با کودک متناسب با سطح درک و فهم او سخن گفت،به عنوان مثال : الف : موضوعات متناسب با کودکان۱۲ـ۷ساله عبارتند از: در مورد دوستان،پدر و مادر،همسایگان،مربیان،سلام،خداحافظی،بازی،نظم،خدا و طبیعت،ادب واحترام،قرآن،مهمان،داستان های اعتقادی ،شوخی،دوستی ،انتخاب دوستان خوب،آفت های دوستان بد،حجاب،عفاف،پرخاشگری،شکر و سپاس گزاری استفاده ی صحیح از و قت،الگوها و برترین ها،بدی ها و خوبی ها و..... ب: بکارگیری موضوعات با نشاط ج: روی نیاوردن به موضوعات اضطراب آور د: عدم استفاده از کلمات دشوار ۲. قصه گویی خلاق یکی از شیوه های جالب وجذاب قصه گویی با روش خلاق گونه است به این صورت که ما فقط گوینده نباشیم بلکه در ضمن قصه از کودک بخواهیم آن را ادامه دهد کمکشان کنیم تا در ادامه دادن آن از خیالات و هنر خود آزادانه استفاده کنند و خودشان قصه را به پایان برسانند. ۳. بازی به طور کلی بازی برای همه ی بچه ها ،چه کوچک چه بزرگ لذت بخش و شیرین است ما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم به عنوان مثال می توان از طریق بازی آنها را با محیط آشنا کنیم یا مهارت تحصیلی یا راه استفاده از اندامها و احترام به آنها را آموزش دهیم حتی می توان در ضمن بازی روش ایجاد رابطه ی صحیح اجتماعی و انسانی و دوستانه را آموزش داد البته ناگفته نماند که بازی های کودکان باید متناسب با سن و درک و فهم آنها باشد.مثلا برای نوجوانان مسابقات فوتبال یا بازی های فکری جذابیت بیشتری دارد. ۴. تشویق و تنبیه تشویق و تنبیه یکی و نوجوانان از مهم ترین روش های تربیتی بشمار می رود با این روش می توان از رفتارهای مثبت و درست حمایت کرد و او را به انجام آنها ترغیب کرد در نتیجه کودک با اعتماد بنفس بیشتری به رفتار صحیح خود ادمه می دهد.برای تنبیه محومیت یا محدودیت می تواند روش مطلوبی باشد و بهترین اثر را بگذارد. منبع: ۱.شیوه های معاشرت مبلغ با کودکان ص۱۱۰ـ۱۳۸ 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم 🔸 تهیه شده در : دفتر تبلیغات اسلامی 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 مصلحت اندیشی در سیرۀ مدیریتی حضرت یوسف علیه السلام 👈 پژوهش های قرآنی در مقاله ای با عنوان " مصلحت اندیشی در سیرۀ مدیریتی حضرت یوسف علیه السلام" آورده است: در این پژوهش که با روش مطالعۀ کیفی و نگرشی تحلیلی، تدوین شده است پس از ذکر اجمالیِ مقدماتی در مصلحت اندیشی، با تحلیل بارزترین نمونۀ مصلحت اندیشی در سورۀ یوسف (علیه السلام) یعنی ماجرای جاسازی ظرف مخصوص در بار بنیامین و تطبیق ضوابط اصولی بر آن، ضمن پاسخ به شبهات پیرامونی، به یافته های جدیدی رسیده است؛ اولاً متزاحم اهمّ در این ماجرا -که بر بیشتر مفسّران مشتبه شده - مشخص شده است . ثانیاَ با تطبیق اجزای دخیل در این ماجرا از جمله قضیۀ اتّهام دزدی به بنیامین با معیارهای فعل اخلاقی، شبهۀ مذمومیت اخلاقی و استفاده از وسیلۀ غیر اخلاقی در این مصلحت اندیشی، ردّ شده است . ثالثاً چهار راهبرد تشخیص مصلحت احصاء شده سپس ضمن تطبیق تفکّر سیستمی با مدیریت ماجرا، نگاه سیستمی جامع به عنوان راهبرد کلان یوسف علیه السلام در تشخیص مصلحت معرّفی شده است . 📎بیشتر: http://jqr.isca.ac.ir/article_69191.html 💥 پژوهش های قرآنی به مدیر مسوولی دکتر و به صاحب امتیازی پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می شود. 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 طراحی مدل مطالعه انسان‌شناختی اسلامی در مطالعات اجتماعی (با تاکید بر دانش رفتار سازمانی) 👈 اسلام و مطالعات اجتماعی در مقاله ای با عنوان " طراحی مدل مطالعه انسان‌شناختی اسلامی در مطالعات اجتماعی (با تاکید بر دانش رفتار سازمانی)" آورده است: شناخت پدیده‌ی سازمان و حل مسائل آن، نیازمند شکل‌گیری بنیادهای فکری و مبانی اساسی دانش سازمان و مدیریت است. شناخت عنصر انسانی در سازمان و مدیریت، نیازمند شناخت مبانی متعددی است که در این مقاله تلاش شده است برخی از آنها تبیین گردد. جهت‌گیری این پژوهش بنیادی و از نظر هدف اکتشافی است. گردآوری اطلاعات نیز بر مبنای مطالعات کتابخانه‌ای صورت گرفته است. روش پژوهش به کار گرفته شده در این پژوهش تحلیل محتوای کیفی است. که با ایجاد داده‌های محاسبه‌پذیر آغاز و سپس به استنتاج پدیده‌ها، پرداخته و در نهایت به روایت‌گری پژوهش انجام شده است. در این پژوهش سه دسته از مبانی انسان‌شناختی با عنوان مبانی فلسفی، مبانی تجربی، و مبانی دینی مورد شناسایی قرار گرفت. بر اساس نتایج این پژوهش، مدلی برای شناخت انسان، که در رفتار سازمانی موثر است شناسایی گردید. در این پژوهش تنها به نُه مبنای انسان‌شناختی توجه شد و کاربرد آنها در رفتار سازمانی نشان داده شده است. 📎بیشتر: http://jiss.isca.ac.ir/article_69207.html 💥 اسلام و مطالعات اجتماعی به مدیر مسوولی حجت الاسلام والمسلمین دکتر و به صاحب امتیازی معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می شود. 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
❌ لینک شرکت در «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» 🔹همانگونه که در اطلاع رسانی های قبلی در خصوص همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» به استحضار رسید، نظر به وضیعت قم و ضرورت رعایت های بهداشتی، این همایش بصورت مجازی برگزار خواهد شد. 👈 لینک شرکت: http://dte.bz/moghavemat 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 پرسش| اگر طبق داستان های دینی مردم کوفه حضرت علی (سلام الله علیه) را یاری نکردند، پس چرا (س) باز هم به این مردم اعتماد کرد دعوت آنان رو قبول کرد؟ ✅ پاسخ: نکته ی اول: علیه السلام هیچ گاه به کوفیان اعتماد نکردند بلکه بر اساس مقتضیات زمان و در پاسخ به درخواست آنان برای به دست گرفتن امور، به آنجا سفر کردند. نکته ی دوم: همه ی کوفیان اهل بی وفایی نبودند و مذمت کوفیان در کلام اهل بیت علیهم السلام ناظر به عهد شکنان و برخی از انان بود.برای تایید به گفتار امیر المومنین علیه السلام که در نهج البلاغه فرموده اند نگاهی میاندازیم:اهل کوفه که در میان انصار یک پایه ی ارزشمند هستند و در میان اعراب جایگاه ویژه ای دارند . بسیاری از اصحاب اهل بیت علیهم السلام کوفی بودند مانند حبیب بن مظاهر، هانی بن عروه و... از دیگر دلایل حرکت حضرت نامه ی مسلم بود که نوشتند و به امام گفتند که مردم کوفه با شما هستند و حضرت حرکت را شروع کردند و بعد از آن بود که مردم کوفه طغیان کرده و جناب مسلم را به شهادت راساندند. پی نوشت: (1) من عبد الله علی أمیر المؤمنین إلى أهل الكوفة جبهة الأنصار ( 1 ) . وسنام العرب نهج البلاغة، خطب الإمام علی ( ع )، ج3، ص2. 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 حدیث روز | ۹۹/۶/۲۸ 🔸امام مهدى(عج): لِيَعمَل كُلُّ امْرِءٍ علَى ما يُقَرَّبُ مِن مَحَبَّتِنا 🔹 هر يك از شما بايد كارى كند كه با آن به محبّت ما نزديك شود. 📚 بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۶ 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 پرسش| چرا علیه السلام علی رغم علم به شهادت خود و مسلح به علم غیب، راهی کربلا شدند؟ آیا این عمل خودکشی نیست؟ ✅ پاسخ: نکته ی اول: گاهی شرایط به گونه ای است که آدمی، به ناچار برای رسیدن به مقصد و مقصود خویش، هر کاری انجام می دهد؛ حتی اگر بداند به مرگ او می انجامد. رزمندگان که در دوران دفاع مقدس، برای عبور از میدان مین، بر هم سبقت میگرفتند، میدانستند سرانجام داوطلب شدن و سبقت گرفتن برای رفتن به میدان مین، شهادت آنان است، لیکن چون میدانستند برای دفاع از نظام ، چاره ای جز این نیست، پا در این میدان بی بازگشت میگذاشتند. السلام در موقعیتی که اصل عزیز درخطر بود و نزدیک بود که فاتحه ی خوانده شود، اقدام به این حرکت بزرگ کرده و به رگ های عزیز، خون تازه ای جریان ساخت. نکته ی دوم: حضرات معصومین علیهم السلام، مکلف نبودند تا بر اساس علم غیب عمل کنند بلکه مأمور به ظاهر بودند. با توجه به اینکه دنیا نشئه تکلیف است و آن پیشوایان نور نیز همانند سایر مردم، مکلّف به تکالیف الهی بودند، مکلّف به استفاده از علوم غیرعادی نبودند و تنها باید طبق علم عادی رفتار میکردند. البته در مواردی که خداوند به آنها اجازه میداد، از علوم غیرعادی برای اعجاز و اثبات حق بودن دعوت یا دعوا استفاده میکردند. پس استفاده از علوم غیرعادی به اذن خاص الهی بستگی داشت، نه به اراده خودشان. .پیامبر خدا می فرماید من بین شما فقط با شاهد و قسمهایتان قضاوت میکنم.(1) نکته ی سوم: اهلبیت علیهم السلام، تسلیم قضا و قدر الهی بودند و داشتن علم به چیزی، مانع تسلیم خدا بودن آنذوات نورانی و تغییر قضا و قدر حتمی خدا نیست. علیه السلام می فرمایدرضایت خدا، رضایت ما اهلبیت است.(2) نکته ی چهارم: شهادت، فدا کردن جان در راه هدفی والا و بالا است و خودکشی، ضایع کردن جان در برابر مسئله ای ناچیز. نتیجه اینکه: علیه السلام بر اساس ظاهر، وظیفهی خود را فداکردن جان خود و اصحاب، برای حفظ اصل عزیز دیدند و با این حرکت عظیم، را از تحریف و نابودی حفظ فرمودند. پی نوشت: (1) إِنَّمَا أَقْضِی بَینَکُمْ بِالْبَینَاتِ وَ الْأَیمَان الکافی، ج1، ص258. (2) رِضَى اللَّهِ رِضَانَا أَهْلَ الْبَیت الکافی )ط - ال(، ج 7 ، ص: 414. 2 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews