eitaa logo
تبلیغ نوین دین
79 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
7هزار ویدیو
648 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
👤 توییت استاد ✍ یکی از مظلومیت‌های پیامبر صلوات‌الله علیه وآله این است که عموما مردم از شهادت ایشان مطلع نیستند و چون از عروج ملکوتی حضرت با عنوان رحلت یاد می‌شود، برداشت عمومی این است که ایشان با مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند. https://eitaa.com/tahlilesiasy
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حس نوستالژی قدیمی در ۲۳ شهریور ۱۴۰۲/ضامن آهو رضا(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک‌ها روایت می‌کنند 🔹حکایت دیدنی زائرانی که کیلومترها راه را با پای پیاده به شوق زیارت حرم امام رضا(ع) طی می‌کنند. 🇮🇷 @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 معنای حشر با پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) از زبان علامه حسن‌زاده آملی 🇮🇷 @Sh_Aviny
🔻: چیزی که امام حسن(ع) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. یک شایعه دشمن می‌انداخت؛ همه آن را قبول می‌کردند. ۱۳۷۲/۸/۱۲ 🇮🇷 @Sh_Aviny
🏴 ۱۰ فضیلت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در آینه روایات 🇮🇷 @Sh_Aviny
📸 داستانی که حجاب‌استایل‌ها برای حجاب درست کردند https://eitaa.com/tahlilesiasy
19.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ دیگر حق ندارید بگویید «زنان و زایمان»! 🔻«ترنس جندرها» ی پذیرفته شده در ال‌جی‌بی‌تی هستند که می‌گویند جنسیت ما همان چیزی است که خودمان می‌گوییم؛ شما حق ندارید بخاطر اندام زنانه و مردانه به ما بگویید زن یا مرد. 🔻مثلا نمی‌توانید به صرف اینکه ما باردار می‌شویم و فرزند به دنیا می‌آوریم به ما بگویید زن، شاید ما روحی مردانه داشته باشیم! 🔹این موضوع زمانی عجیب می‌شود که دولت‌ها هم این ادعا را به رسمیت بشناسند و این یعنی آغاز تحولات بزرگ اجتماعی! 🔻یکی از این تحولات، تغییرات حوزه واژگان است. در این پلاتو به تغییرات واژگان حوزه بهداشت زنان مانند زایمان و قاعدگی و... می‌پردازیم. / جنس اول ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنبش دروغ! کارشناس بی‌بی‌سی افشا کرده بخش زیادی از اخبار شبکه‌های فارسی زبان خارجی درباره آشوب‌های پاییز سال گذشته ساختگی بوده است. @Afsaran_ir
چرا امام حسن (ع) را کریم اهل بیت می‌نامند؟ زندگی نامه‌ی امام حسن (ع) @Afsaran_ir
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 از ترور امام حسن(ع) توسط محققان آمریکایی ⚠️ 🎥 این مستند ۱۲ دقیقه‌ای براساس یک پروژه علمی ساخته شده است. به این صورت که در سال ۲۰۱۶ جمعی از محققان آمریکایی از جمله چند حقوقدان، شیمی‌دان، سم‌شناس و متخصص علوم پزشکی قانونی که سکولار هم هستند و لزوماً مسلمان نیستند یک پروژه تحقیقاتی-تاریخی را در حوزه پزشکی قانونی با عنوان «حسن بن علی با چه کشته شد؟» کار کردند. این مقاله کاملاً علمی است و در مهمترین مجله علمی پژوهشی با نام «رویال» که سلطنتی هم هست، چاپ شده است. https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نحوه کمک کردن به دیگران رو یاد بگیریم! 🧏🏼 ‼️ 📲 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اروپا که بغل خودمونه، ما تا کاخ سفید رو حسینیه نکنیم ول کن نیستیم، بشینید و تماشا کنید👌😎 @Afsaran_ir
🔰 اگر این کار را نکنیم، ایمان مردم به قتلگاه می‌رود! 📖 در کتاب شریف «تحف العقول» به نقل از امام باقر -علیه‌السلام- آمده است: اَلْحَيَاءُ وَ اَلْإِيمَانُ مَقْرُونَانِ فِي قَرَنٍ فَإِذَا ذَهَبَ أَحَدُهُمَا تَبِعَهُ صَاحِبُهُ. 🔹 و در يك ريسمان پيوسته گشته[و تنيده شده‌اند]چون يكى از آن دو رود ديگرى به دنبالش برود. (ترجمه حسن‌زاده، ج۱، ص۵۲۹) ⚠️ نکته: سال‌هاست _ مخصوصاً در فتنه اخیر _ دشمنان مستقیماً حیای زنان و مردان ما را نشانه گرفته‌اند. اگر با برنامه‌ریزی گسترده در سطوح گوناگون و همچنین اقدامات قانونی قاطع در وسط میدان، محکم جلوی نقشه دشمن نایستیم، شک نکنیم که با تسامح ما، ایمان مردم به قتلگاه می‌رود. ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
نیم‌نگاهی به مذهب و شخصیت «اباصلت هروی» خادم امام‌رضا(ع) استاد سطح خارج حوزه، در یادداشتی به مذهب و شخصیت اباصلت‌هروی(م۲۳۶ق) از یاران بسیار معروف امام‌ رضا(ع) پرداخت و دلایل شیعه بودن امام رضا(ع) را اثبات کرد. ارسال/ نیم‌نگاهی به مذهب و شخصیت «اباصلت هروی» خادم امام‌رضا(ع)به گزارش ایکنا، متن یادداشت آیت‌الله محمدجعفر طبسی، استاد سطح خارج حوزه، در تبیین شخصیت اباصلت‌هروی به این شرح است؛ یکی از یاران بسیار معروف امام‌‌رضا(ع) جناب اباصلت‌هروی(م۲۳۶ق) است. درباره مذهب او سخنان گوناگونی نقل شده است. در این یادداشت کوتاه برآنیم تا شیعه بودنش را با دلائل اثبات کنیم. بزرگانی چون شیخ طوسی (م۴۶۰ق) و به پیروی از او علّامه حلّی، اباصلت را سنّی مذهب به شمار آورده‌اند. (رجال‌شیخ، ص۳۶۰؛ خلاصة‌الاقوال، ص۲۶۷) اما به نظر می‌رسد مطلب بر شیخ طوسی و علّامه‌حلّی مشتبه شده است. زیرا یقینا اباصلت با اهل‌سنت همنشین بوده، نه هم‌عقیده و همین امر باعث اشتباه در برداشت این دو عالم والامقام گردیده است. شهیدثانی، خواجوئی و تستری به این حقیقت تصریح کرده‌اند (رسائل‌الشهیدالثانی، ج۲، ص۱۰۳۴؛ الفوائدالرجالیة، ص۱۲۱؛ قاموس‌الرجال، ج۶، ص۱۶۰ کان مخالطا للعامة...). دلائل و شواهد دالّ بر تشیع اباصلت هروی فراوان است. از جمله: ۱. مرحوم نجاشی (م۴۵۰ق) می‌گوید: «عبدالسلام‌بن‌صالح ابوالصلت الهروی روی عن الرضا(ع)ثقه صحیح‌الحدیث...»(رجال‌نجاشی، ص۲۴۵) باتوجه به اینکه بنای مرحوم نجاشی آنطور که خود در مقدمه کتابش تصریح نموده، گردآوری فهرست کتابهای علمای شیعه پیش از خود بوده است(«ها انا اذکر المتقدمین فی التصنیف من سلفنا الصالح»، الرجال، ص۳) می‌توان به تشیّع اباصلت از دیدگاه نجاشی پی برد. گرچه نجاشی در کتابش گاهی افراد عامی‌مذهب را هم نام می‌برد، اما مهمّ این است در این‌موارد به مذهبشان تصریح میکند. و چون نجاشی به مذهب اباصلت اشاره‌ای نکرده، می‌توان شیعه بودن او را نتیجه گرفت. ۲. ذهبی درباره‌ی اباصلت می‌نویسد: «ابوالصلت الشیخ‌العالم‌العابد شیخ‌الشیعه له فضل و جلاله»(سیراعلام‌النبلاء، ج۱۱، ص۴۴۶) و نیز می‌گوید: «ابوالصلت الهروی الرجل الصالح الا انه شیعیّ جَلد.»( میزان الاعتدال، ج۲، ص۶۱۶) سپس از «عقیلی» و «دارقطنی» درباره «اباصلت» این تعبیر را نقل می‌کند که او «رافضی خبیث»است.(همان) ذهبی درجای دیگر هم اینگونه تصریح کرده است: «...خادم‌علی‌بن موسی‌الرضا(ع)..شیعیّ..»(الکاشف، ج۱، ص۶۵۲ـ ۶۵۳) ۳. ذهبی از شخصی به نام «ابن‌سیّار» نقل کرده که «اباصلت» احادیثی را در مذمّت صحابه روایت کرده است. (میزان‌الاعتدال، ج۲، ص۶۱۶...احادیث یرویها فی المثالب) واقعا اگر اباصلت سنّی‌مذهب بود، پس چگونه در نکوهش صحابه حدیث نقل کرده است؟ این خود شاهد خوبی بر «شیعی» بودن «اباصلت» است. ۴. خطیب‌بغدادی روایتی را با سند متّصل از طریق «اباصلت» از حذیفة بن یمان از رسول‌خدا(ص) نقل کرده که فرمود: «اگر علی(ع) را ولیّ و سرپرست خود قرار دهید، او را هدایت‌کننده و هدایت‌شده خواهید یافت، و شما را بر صراط مستقیم قرار می‌دهد»(إن ولیتُموها عَلیّا وجدتموه هادیا مهدیا...تاریخ بغداد، ج۱۱، ص۴۸) نقل چنین روایتی می‌تواند نشانه دیگری بر شیعی بودن «اباصلت» باشد. ۵. نکته شایسته توجّه درباره تشیّع «اباصلت» و عقیده صحیح او این است که برخی اهل‌سنّت به انحراف اعتقادی «اباصلت» ـ که از نگاه آنان دلیلی جز شیعه‌بودن وی نداردـ تصریح کرده‌اند. مثلا از ابراهیم بن یعقوب‌جوزجانی نقل شده که «اباصلت» از مسیر حقّ منحرف بود!! (تاریخ‌بغداد، ج۱۱، ص۵۱ « کان ابوالصلت‌الهروی زائغا عن الحق..) ۶. شیخ‌صدوق(م۳۸۱ق) با سند خود از حسن‌بن علی خزاز نقل کرده است:«در آخرین جمعه ماه شعبان بر امام‌رضا(ع) وارد شدم. نزد آن حضرت(ع) تعدادی از یارانشان مانند عبدالسلام بن صالح(اباصلت)، صفوان‌بن‌یحیی و...بودند. ایشان(ع) فرمود: مَعَاشِرَ شِيعَتِي هَذَا آخِرُ يَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ ای شیعیان من! امروز پایان ماه شعبان است...»(فضائل الاشهرالثلاثة، ص۹۸) این تعابیر دلیل روشنی است بر اینکه مخاطبان امام‌رضا(ع) در آن جلسه از جمله «اباصلت» شیعه بوده‌اند. ۷. محقّق‌خوئی(ره) شیعی‌بودن «اباصلت» را ترجیح داده، می‌نویسد: «مشهور تشیّع اباصلت است. این مطلب از ظاهر عبارت نجاشی استفاده می‌شود. ولی دانستی که شیخ‌طوسی(ره) او را «سنیّ» مذهب می‌دانسته است. در حالی که به نظر می‌آید این مطلب سهوی از قلم شریف او باشد. زیرا «اباصلت» نه تنها شیعی بوده، بلکه عقیده خود را آشکار هم می‌کرده است. به همین دلیل است که علمای اهل‌سنّت مانند ابن‌حجر، شیعی‌بودن «اباصلت» را پذیرفته‌اند.»(معجم رجال‌الحدیث، ج۱۱، ص۱۹ فالمشهور و المعروف تشیّعه...) ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/623771694C94b4840412 @Bayanalsidq |بیان الصدق سایت | کانال ایتا | ارتباط باما
۸. مرحوم شیخ علی‌نمازی با قاطعیت معتقد به تشیّع «اباصلت» بوده و گفته است: «روایت او درباره‌ی برتری پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت ایشان(ع) بر انبیاء(ع)، از جمله دلایلی است که تشیّع و وثاقت «اباصلت» را اثبات می‌کند.(مستدرکات علم رجال‌الحدیث، ج۴، ص۴۳۱ـ۴۳۲) ۹. مرحوم‌مامقانی می‌گوید: «این مرد(اباصلت) نزد کسانی که به اخبارمراجعه دارند، شیعه‌امامی است...آنچه که شیخ‌طوسی درباره سنّی مذهب بودن «اباصلت» فرموده، سهو القلم است...»(تنقیح‌المقال، ج۲،(القسم‌الاوّل)، ص۱۵۲ بالجملة فكون الرّجل شيعيّا اماميّا...) پاسخ به یک سوال مهمّ چرا برخی دانشمندان اهل‌سنت اباصلت را شدیدا مورد حمله قرار داده، او را تضعیف کرده‌اند؟ به نظر می‌رسد «اباصلت» چند مشکل اساسی داشته است: نخست آنکه او شیعه بوده است و چه بسیار راویانی که در منابع رجالی اهل‌سنّت به خاطر شیعه بودن، تضعیف و از درجه اعتبار ساقط شده‌اند. دوّم اینکه «اباصلت» راوی حدیث صحیح و متواتر «انا مدینه‌العلم و علیّ بابها» بوده است.(تاریخ بغداد، ج۱۱، ص۴۸ـ ۵۰) اشکال دیگر جناب «اباصلت» این است که معتقد بوده: «کَلب علوی برتر از همه بنی‌امیه است» به او گفتند: حتّی اگر «عثمان» در میان بنی‌امیه باشد؟ گفت: حتّی اگر او در میانشان باشد.(همان، ج۱۱، ص۵۲ کلب للعلویه خیر من جمیع بنی‌امیه) به نظر می‌رسد همان طور که مرحوم تستری هم بدان اشاره کرده، علت اصلی تضعیف شخصیت «اباصلت» در منابع اهل سنّت، همین عقیده صحیح او باشد. خلاصه آنکه جناب «اباصلت» نویسنده امامی‌مذهب، از شیعیان استوار، ثقه و راستگو در نقل حدیث، و از یاران، خادمان و پیروان نیک امام رضا(ع) بوده است. https://eitaa.com/joinchat/623771694C94b4840412 @Bayanalsidq |بیان الصدق سایت | کانال ایتا | ارتباط باما
🏴هفت جایی که انسان خودش را مسخره می‌کند امام رضا علیه‌السلام در حدیثی زیبا، برخی تناقض‌های رفتاری آدم را یادآوری کرده و فرمودند: سَبعَةُ أشياءَ بِغَيرِ سَبعةِ أشياءَ مِن الاسْتِهْزاءِ؛ هفت چيز است كه بدون هفت چيز ديگر، مسخره‌آميز می‌باشد. ۱. مَنِ اسْتَغْفَرَ بلِسانِهِ و لَم يَنْدَمْ بقَلبِهِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ؛ كسى كه به زبان خود استغفار كند، اما در دلش (از گناه) پشيمان نباشد، خودش را مسخره كرده است. ۲. و مَن سَألَ اللّه َالتَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ؛ كسى كه از خدا توفیق بخواهد اما تلاش نکند، خودش را به باد تمسخر گرفته است. ۳. و مَنِ اسْتَحْزَمَ و لَم يَحْذَرْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ؛ كسى كه جوياى دورانديشى باشد اما احتياط نورزد، خودش را مسخره كرده است. ۴. و مَن سألَ اللّه َ الجَنّةَ و لَم يَصْبِرْ على الشَّدائدِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ؛ كسى كه از خدا بهشت بخواهد اما در برابر سختی‌ها شكيبا نباشد، خود را به سخره گرفته است. ۵. و مَن تَعَوّذَ باللّه ِ مِن النّارِ و لَم يَتْرُكْ شَهَواتِ الدُّنيا فقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ؛ كسى كه از آتش دوزخ به خدا پناه ببرد، اما خواهش‌هاى دنيايى را رها نكند، خود را به باد تمسخر گرفته است. ۶. وَ مَنْ ذَکَرَ الموت وَ لَمْ یَستعد له فَقَدِ اسْتَهَزَأَ بِنَفْسِه؛ کسی که به یاد مرگ افتد و خود را مهیای آن نسازد، خود را مسخره کرده است. ۷. و مَن ذَكَرَ اللّه َو لَم يَسْتَبِقْ إلى لِقائهِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ؛ و كسى كه خدا را ياد كند ولى براى ديدار او نشتابد، خود را مسخره كرده است. 📚کنز الفوائد، ج۱، ص۳۳۰.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥صحبتها و نکات جالب زنان غیر مسلمان پس از تجربهٔ 🧕حجاب، زیبا، جالب، شیک و دوست داشتنی است. 🧕بانوی محجبه با حجابش، تعهد خودش به فرهنگی که برایش محترم است را اعلام می کند. و... 🇮🇷 @Sh_Aviny