eitaa logo
گروه تبلیغی رهپویان
143 دنبال‌کننده
50 عکس
47 ویدیو
66 فایل
🔶تجربه نگاری گروه تبلیغی جهادی رهپویان منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔷 فعالیت در حیطه فرهنگی، درمانی، عمرانی، ایتام و... با مدیریت حجة الاسلام حاجی عیدی 6037997750008972 ثبتنام برادران و خواهران طلبه🚩
مشاهده در ایتا
دانلود
آثار و فواید تبلیغ گروهی: 1-تبلیغ گروهی دارای آثار و فواید فراوانی است. از جمله: 2-آشنایی بیشتر با نیازهای منطقه تبلیغی و مخاطبان 3-هم افزایی توانمندی های مبلغان 4-لزوم افزایش انگیزه، خلاقیت و ابتکار مبلغان 5-افزایش اثر بخشی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی 6-پوشش وسیع و همزمان مناطق و مخاطبان نیازمند 7-پرهیز از موازی کاری در تبلیغ 8-ایجاد فضای تبلیغی مناسب در مناطق 9-شناسایی فضاهای جدید تبلیغی 10-تقویت مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی 11- تقویت حس همکاری و همدلی در بین مبلغان 12-کاهش چشمگیر آسیب های موجود در تبلیغ انفرادی @Tabsiri 🔆
❤️ امام زين العابدين عليه السلام فرمود: 🔹 اگر همه آنها كه بين مشرق و مغرب هستند، بميرند، تا وقتى قرآن با من باشد، احساس تنهائى نمى كنم. 📚 الانوار البهيّه، الشيخ عباس القمى ص 94، منشورات الشريف الرضى قم. اصول كافى، ج 2، ص 602.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💞 امام زین العابدین عليه السلام : ❌ گناهانى كه روزى را دور مى كنند عبارت است از : 🍀اظهار فقر كردن 🍀 خواب ديرهنگام در شب و پس از نماز صبح 🍀كوچك شمردن نعمت ها 🍀و از خدا شکایت و گلايه كردن 📚 معاني الأخبار 2 / 27 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @Tabsiri 🔆
امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانیِ اینترنتی و... ازسلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است. ۱۳۸۳/۰۲/۲۸ @Tabsiri 🔆
✅ تفسیر " نعمت " در کلام حضرت امام رضا علیه السلام 🔸ابراهيم بن عباس گفت: خدمت حضرت امام رضا علیه السلام بوديم. يكی از شاگردان پرسيد: معنای " نعيم " در آيه ی شريفه‌ ی « لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ » [در روز قیامت، از شما درباره نعمت ها سؤال می شود] چيست؟ 🔹حضرت با صدايی رسا فرمودند: هر كسی به طريقی معنی کرده است. بعضی گفته اند، منظور آب سرد است. بعضی می گويند مراد، خواب است. عده‌ ای نيز می گويند که غذای خوش طعم است. 🔹اما پدرم از امام صادق (ع) نقل كردند كه وقتی اين تعابیر درباره کلمه نعيم خدمت ايشان گفته شد، غضبناک شده و فرمودند: هرگز خداوند از مخلوق در مورد چيزهايی كه به آنها تفضل فرموده است بازخواست نخواهد كرد و بر سر آنان منت نمی گذارد. اين كار از مخلوق ناشايست است که بخاطر غذا يا آب يا چيزهای ديگری كه به مردم داده، بر آنها منت بگذارد. چگونه می توان چيزی را كه برای مردم شايسته نيست، به خداوند متعال نسبت داد ؟! 🔹نعيم به معني ولايت و دوستی ما خاندان است و خداوند بعد از توحيد و نبوت از آن سؤال خواهد كرد. زيرا اگر بنده به لوازم ولايت و محبت متعهد باشد و به آن وفا كند، به نعيم بهشت كه زوال ندارد، دست می يابد. 🔹در ادامه روایت، حضرت رضا (ع) فرمودند: پدرم از امام صادق (ع) و ايشان نیز از امام باقر (ع) به همين طريق از حضرت علی (ع) نقل كردند كه پيامبر اکرم (ص) فرمودند: 🔹يا علي! اولين چيزی كه بعد از مرگ از بنده سؤال می كنند شهادت به توحيد و نبوّت من و اقرار به ولايت توست، به همان طريق كه خدا قرار داده و من نيز به مردم رساندم. پس هركس به اين قسمت اعتراف كند و اعتقادش نيز همان باشد، بسوی نعمتی كه هرگز نابودی و زوال ندارد رهسپار خواهد شد. 📚 کتاب ينابيع المودة، ج1، ص 111 @Tabsiri 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شب درب‌های آسمان باز می شود ولادت با سعادت عجل الله تعالی فرجه الشریف بر شما مبارک 🌸 🌸 @Tabsiri 🔆
▫️ آیت الله بهجت رحمة الله علیه : ✍🏻 به هر اندازه از بیانات اهل بیت (علیهم‌السلام) دور باشیم ، از خود ایشان دوریم. یک دست شما و دست دیگر باشد! عترت ، معارفش در نهج البلاغه است ؛ اعمالش در صحیفه سجادیه است و اعمال تکلیفیه اش در مثل همین رساله ها است. @Tabsiri 🔆
جهت تعجیل در فرج امام زمان راهکار مناسب داشته باشیم کدام تقوا ما را به ظهور نزدیک میکند؟ فقط نماز اول وقت و کارهای خوبِ فردی؟ اگر میلیون‌ها نفر از اینگونه افراد خوب در کنار هم زندگی کنند، تا وقتی در زندگی دسته‌جمعیِ خوب ناتوان باشند، تقوایشان رشد نیافته و برای تعجیل ظهور، فایدۀ چندانی ندارند! اصل تقوا آنست که در جریان یک زندگی جمعی و کار تشکیلاتی خود را نشان بدهد امام زمان در توقیع شریف خود فرموده اند اگر شیعیان ما جمع شوند و به عهدی که به گردن آنها داریم وفا کنند، به سرعت، سعادت مشاهدۀ ما نصیبشان میشود (احتجاج/ج ۲ ،ص ۴۹۹) یعنی هرکس «تَکی» به حضرت ابراز ولایتمداری کند، مانعِ ظهور را برطرف نمیکند پ ن: استاد پناهیان؛ دانشگاه امام صادق ۹۵/۳/۲
روضه خانگی - امام حسین(ع) - 1460.mp3
8.34M
🎙ای اشک اول و نفس آخرم حسین ... 🔻روضه (سلام الله علیها) 🔻روضه (علیه السلام) ⏱ ده دقیقه | 08:42 👤حجت الاسلام علی سیفی @Tabsiri 🔆
🔴 یکی از پست‌های خواندنی اینستاگرام  مرحوم حجة الاسلام مسعود دیانی: زندگی همین بود، همین. @Tabsiri 🔆
🛑 امام صادق (سلام الله علیه) : لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً. 🔘 دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو. (امالی طوسی ص303) @Tabsiri 🔆
💠از او فعل مکروه هم صادر نمی‌شد! 🔸یکی از علمای نجف برای من نقل کرد که من مدت پانزده سال با مرحوم میرزا عبدالهادی شیرازی در یک خانه زندگی می‌کردیم یک‌بار هم از او فعل مکروهی ندیدم! 🔹یک روز من به دیدن آن بزرگوار در نجف اشرف رفتم وقتی که نابینا شده بود، پرسید کی هستی؟ گفتم احمد کافی. ایشان خیلی به من محبت داشت جمله‌ای فرمود که بسیار مرا تحت تاثیر قرار داد فرمود: 🔸من می خواهم بمیرم اما روم نمیشه (یعنی از خدا شرم دارم)! کسی که از او مکروه هم صادر نشده این جمله را به زبان می‌آورد پس من و تو چه بگوییم؟! پ‌ن:از بیانات مرحوم حاج شیخ احمد کافی (با تغییراتی در عبارت) 🌐دانش حوزه @Tabsiri 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی ره : ‏اگر من این تعبیر را عرض کنم، تعبیر ساده و پایینی است ولی خوب است ؛ ‏"عبد هر گره کوری که داشته باشد در با رب خود در میان بگذارد آن را باز می‌کند ". @Tabsiri 🔆
و ما برخی از شما را آزمایش برخی دیگر قرار دادیم، آیا شکیبایی می ورزید؟!(بخشی از آیه۲٠سوره فرقان) هر وقت از دست کسی خسته شدین یاد این آیه بیفتین:) @Tabsiri 🔆
🇮🇷༻﷽༺🇮🇷ا ✍ هسته های خرما ........ !؟ عبداللّه؛ فرزند سلمان فارسى از قول پدرش حكايت می کند که: پس از گذشت ده روز از رحلت رسول خدا صلی اللّه عليه و آله، از منزل خارج شدم و در مسير راه، اميرالمؤ منين علىّ بن اءبى طالب عليه السلام، مرا ديد و فرمودند: اى سلمان؛ تو بر ما جفا و بى انصافى كردى!! عرض كردم: يا اميرالمؤمنين؛ كسى مثل من، بر شما جفا نخواهد كرد. ناراحتى و اندوه براى رحلت رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله مانع شد، كه بتوانم به ملاقات و زيارت شما بیایم... امام عليه السلام فرمودند: اى سلمان؛ همين امروز به منزل ما بیا فاطمه سلام اللّه عليها، مى خواهد هديّه اى به تو بدهد. با سرعت روانه خانه حضرت شدم؛ هنگامى كه وارد شدم؛ حضرت نگاهی به من کرد وفرمودند: اى سلمان؛ پس از وفات پدرم بر ما جفا کردی؛ وبه خانه علی سرکشی نکردی. گفتم: اى حبيبه خدا؛ فردى مثلِ من چگونه مى تواند به شخصيّتى چون شما جفا كند..!؟ حضرت زهراء سلام اللّه عليها؛ فرمودند: روز گذشته؛ سه حوريّه بهشتى وارد خانه ما شدند. پس از خوش آمد گوئى اظهار داشتند: ما حورالعين مى باشيم و از دارالسّلام بهشت به عنوان ديدارِ با تو، به اينجا آمده ايم... وقتی نام آنها را جويا شدم؛ یکی از آنها گفت: من سلمى هستم؛ و چون از علّت نامگذاری او پرسيدم، اظهار داشت: خداوند مرا؛ از براى سلمان فارسى آفریده است... آنها؛ مقدارى خرماى رطب كه بسيار خوش رنگ و لذيذ و خوش بو است، برای من هديه آورده اند... حضرت؛ مقداری خرما به من هدیه داد و فرمودند: ای سلمان؛ اين خرماها را بگير و روزه خود را با آن افطار کن، و فردا، هسته های آن را، برای من بياور!! سلمان؛ رطب ها را گرفت و از خدمت ايشان خارج شد. در کوچه؛ از کنار هرکس عبور كرد، می پرسیدند: سلمان؛ آیا مِشك و عطر بهمراه خود داری..!!؟ هنگام افطار؛ وقتی رطب ها را در دهان گذاشت، هسته اى در خرماها پیدا نکرد. فرداى آن روز؛ مجددا به خانه علی ابن ابیطالب صلوات الله علیه رفت. به حضرت زهراء سلام اللّه عليها؛ عرض كرد: رطب هایی که هدیه فرموده بودید؛ تماماََ بدون هسته بود. حضرت فرمودند: آرى؛ خداوند، درخت آن را در دارالسّلامِ بهشت، كشت نموده و هسته ندارند.... به نقلی؛ سلمانِ فارسی سوال کرد: ای دختر رسول خدا؛ شما که می دانستید خرماها هسته ندارند، دلیل و تاکیدِ شما بر آوردنِ هسته های خرما چه بود. حضرت فرمودند: امیرالمومنین؛ علی ابن ابیطالب؛ تنهاست؛ می خواستم بهانه ای باشد، تا تو، دوباره به خانه ی علی سری بزنی و او را از غربتِ زمانه درآوری... دنبال بهانه باشیم؛ تا علی های زمانه تنها نمانند. علی تنهاست... 📚برگرفته از: - بحار ج۴۳ص۶۶و۶۸ح۵۹ - دلایل الامامه ص۱۰۷ح۳۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تأثیر دعا در اخلاق انسان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: انسان با توجه به خدا و با حرف زدن با خدای متعال، فضایل اخلاقی را در خود تقویت میکند؛ این خاصیت قهری و طبیعی انس با پروردگار است؛ بنابراین دعا میشود پلکان عروج انسان به سمت کمالات. متقابلاً دعا رذایل اخلاقی را از انسان میزداید؛ حرص و کبر و خودپرستی و دشمنی با بندگان خدا و ضعف نفس و جبن و بی‌صبری را از انسان دور میکند.
بسم الله الرحمن الرحیم مســــــافر مهمترین بیماری ما آدمها اینست که «فراموش کرده ایم: مســـــافریم» مسافری از عالم ملکوت و از نزد خدا، به عالم ناسوت و نزد زمینیان؛ مسافری از افلاک به عالم خاک! قرآن کریم: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْــــــــــهِ راجِعُون‏ ما از آنِ خدائیم؛ و به سوى او بازمى‏گردیم!» و درمان این بیماری توجه کامل به این نکته بسیار مهم است: «ما مسافریم» و به این بهانه نکاتی در باره انسان، این مسافرِ عالم قدس! عرض می نمایم: انسان باید بداند که تنها به منظور «تجــــارت» به این عالم خاکی پا نهاده است؛ علی علیه السلام می فرماید: [الدنیا] مَتْجَرُ أَوْلِیَاءِ اللَّهِ اکْتَسَبُوا فِیهَا الرَّحْمَةَ وَ رَبِحُوا فِیهَا الْجَنَّةَ «[دنیا] تجارتخانه اولیاء خداست که در آن رحمت الهی را به دست آورده و بهشت را سود می‌برند» یعنی سفراو یک «سفر تجاری» است و نه یک «سفر تفریحی» ! و روشن است که اگر یک تاجر در سفر تجاری خود مشغول سیاحت و تفریح گردد از معامله و کسب سود! غافل گشته و دچار زیان می شود. پس یادمان نرود: اول، تجارت و سپس توجه به تفریحات و سیاحت! مسافر اگر فراموش کند که از وطن دور افتاده و مسافر است؛ دیگر به فکر آماده سازی خود برای برگشت به وطن نخواهد بود. مسافر اگر فریفته و مجذوب زرق و برق «شهر سفر» گردد به آنها دل بسته و در فکر بازگشت نخواهد بود. الا ای طائر قدسی! در این ویرانه برزنها بسی دام است و دیو و دد بسی غول است و رهزنها در این جای مخوف ای مرغ جان! ایمن کجا باشی!؟ گذر زین جای نا امن و نما رو سوی مَأمنها در این کوی و در این برزن چه پیش آمد تو را رهزن!؟ به یک دو دانه ارزن فرو ماندی ز خرمنها!! (دیوان آیه الله حسن زاده آملی) مسافر اگر بداند که عزیزان او چشم به راه بازگشت وی هستند برای بازگشت به نزد آنها لحظه شماری می کند و سعی می کند که هر چه زودتر به نزد آنها بازگردد؛ خصوص آنکه آن عزیز چشم به راه کسی جز حضرت حقتعالی نباشد؛ همو که آغوش گرم و پر محبت خویش را به روی بندگان صالح و یا گنهکار [پشیمان و توبه گر] خویش گشوده است: قال الله تعالی: یَا عِیسَى کَمْ أُطِیلُ النَّظَرَ وَ أُحْسِنُ الطَّلَبَ وَ الْقَوْمُ فِی غَفْلَةٍ لَا یَرْجِعُون ‏ای عیسی! چقدر چشم به راه بدوزم و [بندگانم را] به زیبایی طلب [و دعوت] نمایم در حایکه آنان در غفلت خود فرو رفته و به سوی من برنگردند!!؟ مسافر اگر بداند که مسافر است برای عزیزان ِ چشم به راه، سوغات و تحفه سفر تهیه می سازد و تحفه مومن، قلب آرام گرفته و مطمئن است: قرآن کریم: یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (*) اِرْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً تو اى روح آرام‏یافته! (*) به سوى پروردگارت بازگرد در حالى که هم تو از او خشنودى و هم او از تو خشنود است، مسافر در سفر، خوابِ راحت و دلِ آرام ندارد. علی علیه السلام: أَتْعَبَ نَفْسَهُ لِآخِرَتِه خود را برای آخرتش به سختی می اندازد مسافر تجاری سختی های سفر و فقدان امکانات را به امید برگشت، به آسانی تحمل می کند چون می داند: اینجا جای استراحت و راحتی نیست و برای به دست آوردن سود باید صبور بود. قرآن کریم: یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى‏ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقیهِ اى انسان! تو با تلاش و رنج بسوى پروردگارت مى‏روى و او را ملاقات خواهى کرد! مسافر می داند: هیچ جا وطن و خانه خود آدم نمی شود و از این رو «مشتی خاک وطن [یعنی بهشت]» را با هیچ چیزی [حتی همه دنیا] عوض نمی کند: علی علیه السلام: إِنَّهُ لَیْسَ لِأَنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةُ فَلَا تَبِیعُوهَا إِلَّا بِهَا آگاه باشید که بهای جانهای شما چیزی جز بهشت نیست [مبادا] جز در برابر آن خود را بفروشید. مسافر تجاری خورد و خوراک درست و حسابی ندارد او حتی به لقمه ای نان کفایت می کند. علی علیه السلام: کُلُّ مُقْتَصَرٍ عَلَیْهِ کَاف هر آنچه بتوان به ان اکتفا کرد کافیست مسافر برای بازگشت، بارهای سنگینِ بیهوده و بی ارزش به همراه نمی برد بلکه سبک بار و سریع السیر است. علی علیه السلام: تَخَفَّفُوا تَلحَقُوا سبک بار شوید تا ملحق شوید و نیز می فرماید: لِیَکُنْ بُلْغَةُ أَحَدِکُمْ کَزَادِ الرَّاکِب‏ توشه راه شما باید مانند توشه یک [مسافر] سوارکار باشد مسافر جسمش اینجاست ولی روحش [و تمام توجهش] در وطن و در نزد عزیزان است علی علیه السلام: أَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْیَا قُلُوبَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْهَا أَبْدَانُکُم‏ دلهای خود ر از دنیا خارج سازید پیش از آنکه بدنهای شما از آن خارج شود. مسافر در «شهر سفر» غریب و بی کَس است و تنها مونس و همدمش یاد «عزیز چشم به راه» است. قرآن کریم: أَلا بِذِکْرِ اللـــــــــَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش مى‏یابد! والسلام – التماس دعا
رزقی_نو.pdf
3.29M
🔷محتوای تبلیغی «رزقی نو» راه‌حل‌های رهایی از مشکلات اقتصادی «رزقی‌نو» ده جلسه منبر مکتوب با قلمی تبلیغی و مبتنی بر مفاهیم بلند قرآنی است که هدف آن پرداختن به مفاهیم اقتصادی اصیل اسلامی بوده و اُفق‌ جدیدی را پیش روی مخاطب می‌گشاید. مجلس اول: رازق کیست؟ مجلس دوم: نقش من در رزق‌وروزی چیست؟ مجلس سوم: نقش شُکر در رزق‌وروزی من مجلس چهارم: رزق اجتماعی؛ رزقی نو مجلس پنجم: نقش خانواده در رزق اجتماعی مجلس ششم: نقش نزدیکان و همسایگان در رزق اجتماعی مجلس هفتم: نقش نظام اخوت اسلامی در رزق اجتماعی مجلس هشتم:‌ مؤلفه‌‌های قدرت اقتصادی (اقتصاد فرهنگی) مجلس نهم: تعاون، مهم‌‌ترین عامل قدرت اقتصادی مجلس دهم: نقش حکومت در رزق‌وروزی من @Tabsiri 🔆
کتاب_منبر_راز_رزق.pdf
3.24M
💠 کتاب منبر «راز رزق» بررسی قواعدی که رزق و روزی را به زندگی‌مان سرازیر می‌کند. 🔹شرح محتوای تبلیغی زندگی بسیاری از ما پر است از نگرانی. نگرانی از آیندهٔ شغلی، نگرانی از وضعیت بد اقتصادی، نگرانی از نرسیدن‌ها و شکست‌ها، نگرانی از تلاش‌های بی‌ثمر و صدها نگرانی دیگر. بله، نگرانی در تار و پود زندگی ما ریشه دوانده است. این نگرانی‌هاست که موجب شده خانواده‌های ما کم‌جمعیت شوند و به یکی‌دو فرزند بسنده کنند! چطور می‌خواهیم این نگرانی‌ها را برطرف کنیم؟ آشنایی با قواعد رزق و روزی که قرآن و ‌روایات بیان می‌کنند، بسیاری از این نگرانی‌ها را از بین خواهد برد. 🔹 در این کتاب که 10منبر است تلاش کرده‌ایم با بیان قواعد رزق و روزی کاری کنیم که پای روزی‌ها را به زندگی‌‌مان باز کنیم. @Tabsiri 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا