🌷بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
✨عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ ﴿۱﴾
✨عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ ﴿۲﴾
✨الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ ﴿۳﴾
✨كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۴﴾
✨ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۵﴾
از چه از هم می پرسند؟!
درباره خبر بزرگ!
که در آن اختلاف دارند.
هرگز! خواهند دانست.
وانگهی هرگز! خواهند دانست.
علی💞
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ💞
#ماه_محرم
#ماه_عزاء
#ماه_گریه
#ماه_حسین
https://eitaa.com/tabyeen98/622
🔹 25 مورد از عناوینی که در روایات عزاداری توسط معصومین انجام شده یا بدان دستور داده شده عبارتند از:
1. لباس حزن و مشکی پوشیدن (المحاسن، ج2، ص: 420؛ کامل الزيارات، النص، ص: 68)
2. ترک تبسم(کامل الزیارات، ص101)
3. ترک خنده(ألامالي للصدوق، ص128)
4. همّ و غم و حزن (الأمالی للصدوق، ص: 130)
5. احتراق: سوختن قلب (كامل الزيارات، ص325 وکافی، ج4، ص583)
6. تسلّب: تشبه به ماتم زدگان وبازنمودن دکمه لباس وبالازدن آستین (وسائل الشيعة، ج8، ص: 90)
7. ندبه(المزار الكبير، ص: 501)
8. تباکی: تشبه و تحمیل نفس بر گریستن(كامل الزيارات، ص: 105، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص: 83)
9. عبرة، دمعة، ذرفة: قطره اشک ولو به مقدار بال مگس(کامل الزیارات، ص101)
10. سرازير شدن اشک(مثيرالاحزان، ص14)
11. بکاء(كامل الزيارات ،ص104)
12. إبکاء: گریاندن (همان)
13. انشاد شعر: سرودن (همان)
14. مرثیه(کامل الزیارات، ص326؛بحارالانوار ،ج45، ص257)
15. لطمه(تهذيب الأحكام، ج8، ص: 325 ، بحار الأنوار، ج98، ص: 240)
16. ضجه: صدای بلند (المزار الكبير، ص: 578)
17. عجّه: فرياد (همان)
18. صَرخه: صیحه شدید (الكافي، ج4، ص: 583)
19. شهقه: برگرداندن تنفّس عميق (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال،ص: 216)
20. زفرة: رفت وآمد نفس برآمده از غصه همراه با صدا به گونه ای که دنده ها بالا و پایین رود(کامل الزیارات، ص234)
21. شق الجیب: گریبان چاک زدن(تهذيب الأحكام، ج8، ص: 325)
22. جزع : زاری کردن و به طور کلی هرفعلی که دلالت بر بی صبری نماید (الأمالي للطوسي ص: 162)
23. هلع : شدیدترین حالت جزع و بی قراری (کامل الزيارات، ص: 261)
24. برگزاری مجلس روضه (بحار الأنوار، ج45، ص: 257)
25. پخت غذا و اطعام دادن (المحاسن، ج2، ص: 420).
👈ناگفته نماند که هر کدام از عناوین فوق، عام بوده و مانند عناوین احیاء أمر اهلبيت عليهم السلام و تعظيم شعائر، شامل همه مصادیق عرفی در هر زمان و هر مکان می گردد، بنابراین مصادیق جدید اگر از نگاه عرف مشمول هر یک از عناوین فوق گردند مشروع بوده و بر آن ثواب مترتب می گردد.
مثلا مشكی پوشیدن از مصادیق اظهار حزن و یا تعظیم شعائر است ویا تعزيه و شبيه درآوردن و مقتل خوانی از مصادیق إبکاء و يا زنجير زدن از مصادیق جزع می باشد.
🔰https://t.me/sh_touba
| وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ ...|
و اشڪِ چشم هایمآن،
مایه #حیات جـان هایمآن ست...
╭┅─────┅╮
@tabyeen98
╰┅─────┅╯
16.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قافله سالار داره میاد
خداکنه برگرده😭
💢 برخلاف سفارش پیامبر!
✅ امام سجاد علیه السلام بعد از بازگشت از شام، و در بخشی از خطبه ای برای اهل مدینه، فرمودند:
👈 وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ النَّبِيَّ تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي قِتَالِنَا كَمَا تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي الْوِصَايَةِ بِنَا لَمَا زَادُوا عَلَى مَا فَعَلُوا بِنَا.
💯 به خدا قسم! اگر پیامبر به جای سفارش به رعایت حال ما، فرمان میداد با ما جنگ کنند، بیش از این نمی توانستند با ما چنین کنند!
🔰 منبع: اللُّهوف ابن طاووس، ص۲۰۰
╭┅─────┅╮
@tabyeen98
╰┅─────┅╯
💫 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ💞
https://eitaa.com/tabyeen98/4071
💢 شیعه یا مُحِبّ و علاقمند؟
✅ وَ قَالَ رَجُلٌ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: يَا ابْنَ رَسُولِ اَللَّهِ أَنَا مِنْ شِيعَتِكُمْ. قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: اِتَّقِ اَللَّهَ وَ لاَ تَدَّعِيَنَّ شَيْئاً يَقُولُ اَللَّهُ تَعَالَى لَكَ: كَذَبْتَ وَ فَجَرْتَ فِي دَعْوَاكَ، إِنَّ شِيعَتَنَا مَنْ سَلِمَتْ قُلُوبُهُمْ مِنْ كُلِّ غِشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ وَ لَكِنْ قُلْ: أَنَا مِنْ مُوَالِيكُمْ وَ [مِنْ] مُحِبِّيكُمْ.
🌈 مردى به امام حسين عليه السلام گفت: اى پسر رسول خدا! من از شيعيان شما هستم؛
🔶 امام حسین علیه السلام گفت: «از خدا بترس! و چيزى را ادعا نكن كه خدا به تو بگوید دروغ گفتى و ادّعاى گزافى كردى! شيعیان ما كسانى هستند كه دلهایشان از هر غلّ و غشّ و دغلی(ناخالصی و دوز و کلک) پاک است»[ = #سلیم_القلب اند] ولى تو بگو: من از دوستان و علاقمندان شما هستم.
🔰 بحار الانوار، ج۶۵، ص۱۵۶
╭┅─────┅╮
@tabyeen98
╰┅─────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 خاطره حاج محمود کریمی از بازیگر نقش حرمله قاتل حضرت علی اصغر!
✅ أبی مِخنَف می نویسد: فَذُبِحَ الطِّفلُ مِنَ الاُذُنِ الیَ الاُذُنِ یعنی گوش تا گوش علی اصغر بریده شد! اين تير را حرمله ملعون انداخت. به فرموده امام محمد باقر علیه السلام امام حسین خون ها را در کف دست جمع می کرد و به آسمان می پاشید و قطره ای از آن خون به زمین برنگشت «فَلَمْ يَسْقُطْ مِنْ ذلِكَ الدَّمِ قَطْرَةٌ اِلَى الْاَرْض» و حضرت می فرمود: خدایا، بر این قوم گواه باش، گویا نذر کرده اند احدی از خاندان پیغمبرت را باقی نگذارند.
http://14kosar.com/jozavat/94/mehr/666/298-666-8
4_5827696933300341997.mp3
7.73M
💫 رَحِمَ اللّهُ مَن نادَی یا حسین
💫 غَفَرَ اللّهُ مَن نادَی یا حسین
🎤 محمدحسین پویانفر(4).mp3
📜 #متن
#پاسخ_به_سوالات
استاد دکتر محمدحسین #رجبی_دوانی
ویژه ماه #محرم
🚦#سوال : آیا در کربلا اهل بیت علیهم السلام تشنه بودند؟ آیا شب عاشورا غسل کردند؟ آیا نمی شد چاه حفر کنند چون نزدیک به فرات بودند؟ آیا فقط حضرت زینب و حضرت عباس و امام حسین علیه السلام تشنه بودند؟
📍#پاسخ : اهل بیت علیهم السلام در واقعه کربلا تا هفتم محرم مشکلی از نظر آب نداشتند. روز هفتم محرم بود که فرمانی از عبیدالله بن زیاد لعنه الله برای عمر سعد لعنه الله رسید که در آن گفته بود: "آب را روی حسین و کسان او ببند، همانگونه اینها آب را روی خلیفه مظلوم عثمان بستند ."
📍لذا از شب هفتم در حقیقت دسترسی اهل بیت علیهم السلام و اصحاب و یاران امام به آب ممنوع شد.
📍اما نقلی داریم که وقتی مشکل آب پدید آمد، حضرت عباس علیه السلام به همراه حضرت علی اکبر علیه السلام با بیست نفر که مشک هایی در دست داشتند و سی نفر که آنها را حفاظت می کردند هجوم به شریعه بردند و افراد مستقر در شریعه را پراکنده کردند و توانستند با خود آب به خیمه گاه بیاورند.
📍آنچه مسلم هست روز عاشورا این بزرگواران آب نداشتند و غسل هم که گفته شده در این سوال آمده که آیا شب غسل کردند، خیر صبح روز عاشورا هست که غسل صورت می گیرد در این که ما این نقل را داریم شکی نیست.
📍اینکه گفتند که آیا نمیشد چاه حفر کرد؟ باید بگوییم حتی نقلی داریم که چاهی هم حفر شد، اگر چه ذکر شده است که بعد قوای دشمن آمدند این چاه را پر کردند و مانع استفاده شدند ولی به نظر می رسد که از این چاه آب هم استخراج کرده اند ولی ظاهرا این آب قابل شرب نبوده و می توانستند با آن غسل کنند و وضو بگیرند ولی قابل خوردن نبوده است.
📍لذا از صبح عاشورا تا عصر عاشورا همگی تشنه هستند و اختصاص هم به امام حسین وحضرت زینب و حضرت عباس علیهم السلام ندارد بلکه همه ی اصحاب حضرت و همه ی اهل حرم و کودکان همه اینها تشنه بودند و مشکل بسیار سنگین شده بود بخصوص که هوا گرم بود. به ویژه برای کسانی که می جنگیدند چون زره و کلاه خود های آهنی بر سر داشتند و این خود بر عطش آنها می افزود...
📲 @rajabidavani
🔶 تاسوعاء؛ روز محاصره امام حسین و اصحاب ایشان
https://eitaa.com/tabyeen98/691
4_5816850933992131107.mp3
6.59M
🔻ضربان قلب من یا حسن یا حسین...
🎤 حاج محمودکریمی / شب پنجم محرم ٩٧
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
4_6012769195798824142.mp3
12.71M
پاشو ای دلبرم ...
#عباس
جواد مقدم
@tabyeen98
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
4_6006006894345323472.mp3
6.77M
ابالفضل پاشو ...
#عباس
جواد مقدم
@tabyeen98
پس از پنجاه سال
اگر می خواهيد تغيير يک جامعه دينی را در طی پنجاه سال از نقطه نظر تأثير تحريفات و انحرافات و غلبه برداشت های نادرست دينی و حرکت به سمت ظواهر و خالی شدن از معنويت و حقيقت ببينيد اين عبارات موجود در مقاتل را بخوانيد؛ جایی که بايد خون گريست بر مظلوميت ابا عبد الله (ع). حضرت در مقام دعوت به حق رو به لشکر عمر سعد می کند و می فرمايد: مگر نمی دانيد که پيامبر درباره من و برادرم گفت: هذان سيدا شباب أهل الجنة. بعد وقتی می بيند لشکر مقابل قلب هايشان دچار قساوت شده و اصلا گوش هايشان برای شنيدن حقيقت ناتوان است، از آنان می خواهد که اگر او را در اين روايت تکذيب می کنند از جابر بن عبد الله و ابو سعيد خدری و ديگر صحابه زنده آن دوران بپرسند. جامعه پس از پنجاه سال گویی مسخ شده بود. پسر دختر پیامبر ناچار می شود روايتش از جدش را با استناد به صحابه به سپاه عبيد الله بقبولاند. عين عبارت مقتل چنين است:
ثم حمد الله وأثنى عليه وذكر الله بما هو أهله، وصلى على النبي صلى الله عليه وآله وعلى ملائكة الله وأنبيائه، فلم يسمع متكلم في قبله ولا بعده أبلغ في منطق منه، ثم قال:
" أما بعد: فانسبوني فانظروا من أنا، ثم ارجعوا إلى أنفسكم وعاتبوها، فانظروا هل يصلح لكم قتلي وانتهاك حرمتي؟ ألست ابن بنت نبيكم، وابن وصيه وابن عمه وأول المؤمنين المصدق لرسول الله بما جاء به من عند ربه، أوليس حمزة سيد الشهداء عمي، أوليس جعفر الطيار في الجنة بجناحين عمي، أو لم يبلغكم ما قال رسول الله لي ولأخي: هذان سيدا شباب أهل الجنة؟! فإن صدقتموني بما أقول وهو الحق، والله ما تعمدت كذبا منذ علمت أن الله يمقت عليه أهله، وإن كذبتموني فإن فيكم (من لو) سألتموه عن ذلك أخبركم، سلوا جابر بن عبد الله الأنصاري وأبا سعيد الخدري وسهل بن سعد الساعدي وزيد بن أرقم وأنس بن مالك، يخبروكم أنهم سمعوا هذه المقالة من رسول الله صلى الله عليه وآله لي ولأخي، أما في هذا (حاجز لكم) عن سفك دمي؟
https://t.me/azbarresihayetarikhi
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
💢 «وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ»
🔷 خدایا! عبیدالله، پسر زیاد و پسر مرجانه، را لعنت کن! [این جنایتکار تاریخ، حرام زاده است و در اینجا اشاره به نام پدر و مادرش مناسبت دارد! در جایی دیگر آمده است "زیاد بن أبیه" یعنی زیاد پسر پدرش که این هم معنادار است!].
❇️ اما بعد👇
🔻 ابن زیاد در نامهای به عمربنسعد نوشت:
♈️ اگر #حسین، تسلیم شد، او را سالم نزد من بیاور. ولی اگر امتناع کرد، آنها را بکُش و بدنهایشان را قطعهقطعه کن.
هر گاه حسین، کشته شد، بر جنازهاش اسب بتازان و سینه و پشتش را زیر سُم اسبها لگدکوب کن زیرا حسینبنعلی، انسانی نافرمان، تفرقهافکن، قطع کننده پیمان خویشاوندی و ستمگر است!
↩️ پس از شهادت امام حسین علیهالسلام، عمربن سعد به لشکریان گفت:
‼️چه کسی برای اسب تاختن بر جنازه حسین داوطلب می شود؟
‼️ده نفر داوطلب شدند و با اسب بر پیکر حسین تاختند و استخوانهای سینه و پشتش را شکستند‼️
🔰 تاریخ طبری، جلد ۴، صفحه ۳۱۴
🔰 اعلام الوری، جلد ۱، صفحه ۴۵۳
🔰 مقتل خوارزمی، جلد ۲، صفحه ۳۹
@tabyeen98
بِنَفسی أنتَ؛ جانم فدای تو
عُمربنسعد پس از نماز عصر روز تاسوعا فرمان داد تا بر طبل جنگ بکوبند و آمادۀ حمله به خیام حسین(ع) شوند تا کار یکسره گردد. امام حسین(ع) از برادر خود عبّاس(ع) میخواهد تا سوار بر اسب شده نزد آنان برود انگیزۀ آنان از این تحرکات را جویا شود. امام(ع) در این گفتگوی خود با حضرت عباس، از عبارتی استفاده میکند که تأملبرانگیز است. آن حضرت به برادر خود میگوید: «يا عَبّاسُ، اركَب بِنَفسي أنتَ يا أخي» یعنی عباس! سوار شو! جانم فدای تو ای برادر عزیزم (تاریخ طبری، ج5، ص416؛ الارشاد، ج2، ص90).
سالها پیش از حضرت آیتالله جوادی پرسیدم این عبارت را چگونه معنا کنیم تا درست دربیاید؛ چرا که معنا ندارد عالی، خود را فدای دانی کند؛ امام هم که تعارف بیهوده و نادرست ندارد. استاد پاسخ دادند: این، فدای کمالات شدن است.
برپایۀ پاسخ درست آیتالله جوادی آملی، معنای سخن امام حسین(ع) به حضرت عباس به زبانِ آشنا در میان ما این میشود: عباس جان! قربان مرامت.
این مرام را که امام حسین(ع) به هیچ تعارفی خود را به قربان آن میداند؛ همان است که آن را در نمونههایی مانند خرید خطر به جان و آوردن آب برای تشنگان حرم (تاریخ طبری، ج5، ص412)، رد اماننامۀ دشمن (همان، ص415، الارشاد، ج2، ص89)، ایستادگی تا پای جان در کنار امام (الارشاد، ج2، ص109) به روشنی میتوان دید.
🆔 https://t.me/pishgar_ir
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
💢 #روضه👇
#عاشوراء اشک اهل بیت را درآورد!
✅ إنَّ يَومَ الحُسَينِ أقرَحَ جُفُونَنا و أسبَلَ دُمُوعَنا.
🔰 أمالى صدوق، ص ۱۲۸
❇️ #روز_حسين پلک هایمان را زخمی کرد و اشک هایمان را به راه انداخت.
@tabyeen98
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
💢 روزِ بی مانند!
❇️ امام حسن مجتبی خطاب به امام حسین: لا یَومَ کَیَومِکَ یا أباعبدِاللّه 👈 ای ابا عبدالله! هیچ روزی مثل #روز_تو(عاشورا) نیست.
❇️ امام سجاد علیه السلام: لا یَومَ کَیومِ الحُسینِ علیهِ السّلام 👈 هیچ روزی مثل #روز_حسین (عاشورا) نیست.
🔰 الأمالی، شیخ صدوق، ص ۱٧٧ و ۵۴۷
https://eitaa.com/tabyeen98/707
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
💢 گفت و گویی میان ابن زیاد و حضرت زینب
🌈 وقتی ابن زیاد بعد از عاشوراء و در کاخش با طعنه، حضرت زینب و خاندان عصمت را خطاب قرارداد که: "الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي فَضَحَكُمْ وَ قَتَلَكُمْ وَ أَكْذَبَ أَحَادِيثَكُمْ؛ خدا را سپاس که رسوایتان کرد و شما را کشت و دروغ بودن سخنانتان را برملا ساخت"، حضرت زینب با شهامت و شجاعت مثال زدنی خطاب به آن پلید فرمود:
✅ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَكْرَمَنَا بِمُحَمَّدٍ وَ طَهَّرَنَا تَطْهِيراً إِنَّمَا يَفْضَحُ اللَّهُ الْفَاسِقَ وَ يُكَذِّبُ الْفَاجِرَ؛ خدا را سپاس که ما را با محمد [صلیالله علیه و آله] گرامی داشت و ما را پاک و مطهر ساخت. این است و جز این نیست که خدا فاسق و بدکار را رسوا میکند و آدم فاجر را دروغگو می داند.
🔷 عبیدالله گفت: كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ؛ کار خدا با شما اهل بیت را چگونه دیدی؟!
🌍 حضرت زینب گفت: كَتَبَ إِلَيْهِمُ الْقَتْلَ فَبَرَزُوا إِلَى مَضَاجِعِهِمْ وَ سَيَجْمَعُ اللَّهُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمْ فَتَتَحَاكَمُون؛ خدا برایشان شهادت را نوشت، پس به قتلگاه هایشان رفتند و بیگمان، خداوند بهزودی تو را با آنان برای داوری جمع خواهد کرد.
🔰 الأمالی، ص ۱۶۵، حدیث ٣
╭┅─────┅╮
@tabyeen98
╰┅─────┅╯
💫 حضرت زینب در واقعه کربلا یعنی در سال ۶۱ هجری تقریبا ۵۵ سال داشت.
💫 حضرت زینب "یکسال و نیم" بعد از حادثه کربلا از دنیا رفت.
💫 حضرت زینب در یکی از سخنرانی های طوفانی خود در برابر یزید گفت: هر چه میتوانی نقشه بکش و تلاش کن که هرگز نخواهی توانست نام ما را محو کنی و نمی توانی وحی را از بین ببری؛ « فَکِد کَیْدَک وَاسْعَ سَعْیَک و ناصِبْ جُهْدَک فَوَ اللَّهِ لَا تَمْحُو ذِكْرَنَا وَ لَا تُمِیتُ وَحْینَا».
https://eitaa.com/tabyeen98/4409
📜 #متن
🚦زمان و نحوه دفن شهدای کربلا
استاد دکتر محمد حسین #رجبی_دوانی
🔹ویژه ماه #محرم
🚦#سوال : زمان و نحوه دفن پیکر شهدای کربلا و مشخص کردن قبور مطهر آنها چگونه بوده است؟
📍 #پاسخ : طبق نقلهای صحیح، پس از شهادت یاران امام حسین علیهالسلام و نهایتاً وجود مقدس حضرت سیدالشهدا علیهالسلام، این جنایتکاران شروع کردند به بریدن سرهای مطهر شهیدان.
📍عمرسعد لعنهالله سر مقدس امام حسین علیهالسلام را به خولی داد که همراه با #حمید_بن_مسلم_ازدی که وقایعنگار لشکرخود بود، به سرعت به کوفه نزد عبیدالله ببرند و خبر پیروزی خود و شکست و شهادت امام حسین علیهالسلام را به اطلاع او برسانند.
📍اما چون دیر وقت بود و به شب رسیدند، این جنایتکاران پس از غارت خیمههای عزاداران و مصیبتزدگان امام حسین علیهالسلام شب را به صبح رساندند و صبح روز یازدهم تا ظهر به غسل دادن و دفن کشتههای منحوس خود پرداختند و بعدازظهر روز یازدهم در حالی که پیکر مقدس شهیدان را دفن نشده روی زمین رها کردند، عمرسعد لعنهالله دستور داد که آماده حرکت بشوند و به سوی کوفه بازگردند.
📍وقتی که لشکر عمرسعد لعنهالله همراه با اسیران آل الله منطقه را ترک کردند و از کربلا دور شدند، قبیله بنیاسد که در غاضریه در نزدیکی کربلا زندگی میکردند و از حادثه خبر داشتند، عصر روز یازدهم خود را به کربلا رساندند و امر تدفین پیکر مقدس شهدا را بر عهده گرفتند. منابع تاریخی که عمدتاً اهل تسنن هستند به این صورت آورده اند. یعنی قبیله بنی اسد در عصر روز یازدهم آمدند و پیکر مقدس شهدا را دفن کردند.
📍اما در منابع شیعی و عمدتاً در احادیث ما اینگونه آمده است که چون بر مبنای اعتقاد شیعه امام معصوم را جز امام معصوم نماز نمیخواند و دفن نمیکند، امام سجاد علیهالسلام که در اسارت به سوی کوفه برده میشدند با قدرت امامت و به اذن الهی از همان اسارت به کربلا باز گردانده شد و امام سجاد علیهالسلام است که بنیاسد را راهنمایی دفن شهدا میکند. چون سر شهدا همه بریده شده بود و پیکرهای آنها قابل شناسایی نبود و این مهم فقط از امام معصوم برمیآمد.
📍لذا امام سجاد علیهالسلام پیکر مقدس پدر خود را شناسایی کردند و خود این پیکر مقدس را دفن فرمودند سپس پیکر مطهر برادر خویش حضرت علی اکبر علیهالسلام را هم شناسایی کردند و آن پیکر مطهر را در مقابل پدر دفن کردند. بعد امام سجاد علیهالسلام به بنیاسد دستور دادند که در پایینتر از پای امام علیهالسلام یک قبر بزرگی حفر شود و پیکر مطهر همه شهدا را در این قبر جمعی دفن کنند، جز وجود مقدس حضرت عباس علیهالسلام که در کنار شریعه به خاک افتاده بود و در همانجا پیکر مقدسش دفن شد.
📍برخی نقلها حاکی از آن است که حر هم که با فاصلهای از منطقه درگیری به شهادت رسیده بود را هم در آنجا دفن کردند. برخی از نقل ها البته نه در نقلهای معتبر اصلی، حاکی از این است که چون قبیله بنی اسد از خویشاوندان حبیببنمظاهر بودند پیکر او را هم شناسایی کردند و وی را جداگانه در کنار امام حسین علیهالسلام دفن کردند که امروز هم ضریحی منسوب به حبیب بن مظاهر در نزدیکی قبر مطهر سیدالشهدا علیهالسلام وجود دارد...
📲 @rajabidavani
4_6017185143733619567.mp3
20.89M
زمینه (قمر آلالله، سپر ثارالله)
🎥 مراسم عزاداری شب #تاسوعا
🎙 مداح: #حاج_محمود_کریمی
📍 #هیأت_رایةالعباس (علیهالسّلام)
4_6017185143733619564.mp3
8.51M
زمینه (هو اللیث)
🎙 مداح: #حاج_محمود_کریمی
📍 #هیأت_رایةالعباس (علیهالسّلام)