eitaa logo
عطر قرآن و عترت
35 دنبال‌کننده
959 عکس
392 ویدیو
16 فایل
@Mh111366 :مدیر کانال 💥لي خمسةٌ أُطفِی بِهِم حَرّ الجحیم الحاطمة& المصطفی و المرتضی وابناهُما و الفاطمة💥 🌺پنج نفر دارم که با آنها گرمای جهنم ویرانگر را خاموش میکنم: پیامبر و امیرالمومنین و فرزندانشان و حضرت زهرا🌺 🌹تقدیم به اهل بیت🌹 صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ پوشیدن لباس مشکی 📍آیا پوشیدن لباس مشکی تا اربعین حسینی اشکالی دارد(کراهت دارد)؟ 📌 پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه موجب ترتب ثواب الهی است. 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری @tabyeen98
4_6005656734251615944.mp3
13.55M
📻مداحی| به پای پرچم سرخت چه سر ها که نیفتادن 🔹حاج محمود کریمی @tabyeen98
✍ انگیزه های مردم کوفه از دعوت امام حسین ⚡️ در بین مردم کوفه سه انگیزه وجود داشت که باعث شد از امام حسین علیه السلام دعوت کنند: 1⃣ اول دعوت شیعیان خالص امام از ایشان بود که با انگیزه تشکیل حکومت حقه توسط اهل بیت بود. 2⃣ دومین انگیزه آن ها به خاطره سرخوردگی از حکومت اموی بود، به همین دلیل خواستار حکومت امام بودند. 3⃣ سومین انگیزه آن ها نیز انگیزه اقلیمی و سیاسی بود، زیرا پایتخت به منتقل شده بود و به جای ، مرکز قدرت و ثروت گشته بود؛ 📌 درواقع و دو جناح و دو قطب سیاسی و اقتصادی منطقه بودند، بنابر این تحلیل مردم کوفه علاقه مند اهل بیت بودند اما متاثر از این علاقه امام حسین ع را دعوت نکردند بلکه به خاطر برتری طلبی و دعواهای جناحی خودشان بود که ایشان را دعوت کردند! 🌟 بر اساس تحلیل جامعه شناسی دو شاخص در پیروزی یا شکست یک انقلاب مطرح است، اول اینکه هدف از انقلاب چیست؟ دوم اینکه این هدف چقدر برای ما هزینه خواهد داشت؟ کوفیان به منظور رقابت و تقابل با شام تصمیم به دفاع از امام حسین داشتند اما در ادامه [ با تهدیدهای مالی و جانی که عبیدالله بن زیاد کرده بود] متوجه شدند که این کار برای آن ها هزینه بسیاری خواهد داشت ، به این ترتیب از یاری امام دست کشیده و بالعکس برای جلوگیری از آن هزینه های احتمالی و بعضا دروغین به منظور کشتن امام صف کشیدند!(مصطفی امینی خواه) @tabyeen98
هدایت شده از آسیاب
Shab01Moharram1393[06].mp3
11.31M
روز اول...
✍ سلام بر حسین.... ♈️ السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ، عَلَیْکَ مِنِّی سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکَ، السَّلَامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلِیِ‏ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ علَی أولادِ الحُسین و عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَیْن... @tabyeen98
✍ اتمام حجت امام حسین با همه 📚 كامل الزيارات؛ ص75(ابن قولویه:367) 🌀 زراره از امام محمد باقر علیه السلام نقل می کند: حسین بن علی از مکه به محمد بن علی(محمد حنفیه) و بنی هاشمی که نزد او بودند نوشت: 💥 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، از حسین بن علی به محمد بن علی و بنی هاشمی که نزد او هستند؛ اما بعد، هر کس به من ملحق شود شهید می شود و هر کس به من نپیوندد روی خوشی را نخواهد دید و السلام. 💢 متن نامه👇 ⚡️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ مِنَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مَنْ لَحِقَ بِي اسْتُشْهِدَ وَ مَنْ لَمْ يَلْحَقْ بِي لَمْ يُدْرِكِ الْفَتْحَ وَ السَّلَامُ. @tabyeen98
✍ امام حسین در آستانه قیام 📚 كامل الزيارات، ص۷۵(ابن قُولَوَیه:۳۶۷) 🌀 امام محمد باقر علیه السلام: حسین بن علی به محمد بن علی(محمد حنفیه) نوشت: 💥 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، از حسین بن علی به محمد بن علی و دیگر بنی هاشم: اما بعد، انگار که دنیا نبوده و گویا آخرت همیشه بوده و السلام. 💢 متن نامه👇 ⚡️ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ كَتَبَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ع مِنْ كَرْبَلَاءَ: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ مِنَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ أَمَّا بَعْدُ فَكَأَنَّ الدُّنْيَا لَمْ تَكُنْ وَ كَأنَّ الْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ وَ السَّلَامُ. @tabyeen98
✍ امام حسین در آستانه قیام 📚 كامل الزيارات، ص۷۵(ابن قُولَوَیه:۳۶۷) 1⃣ زراره از امام محمد باقر علیه السلام نقل می کند: حسین بن علی از مکه به محمد بن علی(محمد حنفیه) و بنی هاشمی که نزد او بودند نوشت: 💥 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، از حسین بن علی به محمد بن علی و بنی هاشمی که نزد او هستند؛ اما بعد، هر کس به من ملحق شود شهید می شود و هر کس به من نپیوندد روی خوشی را نخواهد دید و السلام. 💢 متن نامه👇 ⚡️ وَ حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ وَ جَمَاعَةُ مَشَايِخِي عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عِيسَى وَ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ الزَّيَّاتِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ كَتَبَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ مِنْ مَكَّةَ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ 👈 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ مِنَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مَنْ لَحِقَ بِي اسْتُشْهِدَ وَ مَنْ لَمْ يَلْحَقْ بِي لَمْ يُدْرِكِ الْفَتْحَ وَ السَّلَامُ. •┈••✿💐🌸💐🌸💐✿••┈• 2⃣ امام محمد باقر علیه السلام: حسین بن علی به محمد بن علی(محمد حنفیه) نوشت: 💥 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، از حسین بن علی به محمد بن علی(محمد حنفیه) و دیگر بنی هاشم: اما بعد، انگار که دنیا نبوده و گویا آخرت همیشه بوده و السلام. 💢 متن نامه👇 ⚡️ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرٍو حَدَّثَنِي كَرَّامٌ عَبْدُ الْكَرِيمِ بْنُ عَمْرٍو عَنْ مُيَسِّرِ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ كَتَبَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ع مِنْ كَرْبَلَاءَ 👈 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ مِنَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ أَمَّا بَعْدُ فَكَأَنَّ الدُّنْيَا لَمْ تَكُنْ وَ كَأنَّ الْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ وَ السَّلَامُ. @tabyeen98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوحه ماندگار "باز این چه شورش است" با صدای محمد حسین توکل @tabyeen98
4_6006006894345323472.mp3
6.77M
ابالفضل پاشو ... جواد مقدم @tabyeen98
4_6012769195798824142.mp3
12.71M
پاشو ای دلبرم ... جواد مقدم @tabyeen98
هدایت شده از عطر قرآن و عترت
✍ ماه محرم و خاندان پیامبر 📚 الأمالي(للصدوق)، ص128(متوفای381) 🌹 حدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي مَحْمُودٍ قَالَ قَالَ الرِّضَا 👈 إِنَّ الْمُحَرَّمَ شَهْرٌ كَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ يُحَرِّمُونَ فِيهِ الْقِتَالَ فَاسْتُحِلَّتْ فِيهِ دِمَاؤُنَا وَ هُتِكَ فِيهِ حُرْمَتُنَا وَ سُبِيَ فِيهِ ذَرَارِيُّنَا وَ نِسَاؤُنَا وَ أُضْرِمَتِ النِّيرَانُ فِي مَضَارِبِنَا وَ انْتُهِبَ مَا فِيهَا مِنْ ثَقَلِنَا وَ لَمْ تُرْعَ لِرَسُولِ اللَّهِ حُرْمَةٌ فِي أَمْرِنَا إِنَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِيزَنَا بِأَرْضِ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ وَ أَوْرَثَتْنَا [يَا أَرْضَ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ أَوْرَثْتِنَا] الْكَرْبَ [وَ] الْبَلَاءَ إِلَى يَوْمِ الِانْقِضَاءِ فَعَلَى مِثْلِ الْحُسَيْنِ فَلْيَبْكِ الْبَاكُونَ فَإِنَّ الْبُكَاءَ يَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ ثُمَّ قَالَ علیه السلام كَانَ أَبِي إِذَا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لَا يُرَى ضَاحِكاً وَ كَانَتِ الْكَآبَةُ تَغْلِبُ عَلَيْهِ حَتَّى يَمْضِيَ مِنْهُ عَشَرَةُ أَيَّامٍ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ الْعَاشِرِ كَانَ ذَلِكَ الْيَوْمُ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ وَ يَقُولُ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي قُتِلَ فِيهِ. ♈️ امام علی بن موسی الرضا علیه السلام: ماهی است که اهل جاهلیت، جنگ در آن را حرام و ممنوع می‌دانستند ولی خون‌های ما در آن حلال شمرده شد و حرمتمان نگه داشته نشد و فرزندان و زنان ما را به اسارت بردند و خیمه‌هایمان به آتش کشیده شد و وسایل و خادمینمان غارت شد و حرمت پیامبر در مورد ما رعایت نشد. ، پلک‌هایمان را مجروح کرد و اشکمان را درآورد و عزیزمان را در ذلیل کرد و بلا و غم شدیدی را تا پایان عمر برای ما به ارث گذاشت. گریه کنندگان، بر مثل حسین باید گریه کنند؛ چرا که ، گناهان کبیره را می‌ریزد. سپس فرمودند: وقتی می‌رسید، دیده نمی‌شد که پدرم بخندد و حزن و اندوه بر ایشان غلبه می‌کرد تا ده روز از محرم می‌گذشت و چون می‌شد، آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه ایشان بود و می‌فرمودند: این روز، روزی است که حسین در آن کشته شد. 💠 پی نوشت: 1⃣ ابن فارس: الحاء و الطاء أصلٌ واحد، و هو إنزال الشى‌ء من عُلوّ... و قوله تعالى:🍃حِطَّةٌ🍃 قالوا: تفسيرُها اللهمّ حُطَّ عنّا أوزارَنا‌(معجم مقائيس اللغة؛ ج‌2، ص: 13) یا اینکه "سوالُنا حطّة": درخواست ما ریزش گناهانمان است. 2⃣ صاحب بن عباد: الثَّقَلُ: مَتَاعُ المُسافِرِ و حَشَمُه، و الجمع الأثقال(المحيط في اللغة،ج‌5، ص 38): خدم و حشم مسافر، توشه و وسایل و خادمین مسافر. 3⃣ الحَشَمُ: خَدَمُ الرَّجُلِ. خدم جمع خادم است اما حشم اسم جمع است و از لفظ خود مفرد ندارد(همان). 4⃣ فخر الدین طریحی: المِضرَب: الفُسطاط العظيم(مجمع البحرين، ج‌2، ص: 104): خیمه. @tabyeen98