eitaa logo
عطر قرآن و عترت
35 دنبال‌کننده
958 عکس
392 ویدیو
16 فایل
@Mh111366 :مدیر کانال 💥لي خمسةٌ أُطفِی بِهِم حَرّ الجحیم الحاطمة& المصطفی و المرتضی وابناهُما و الفاطمة💥 🌺پنج نفر دارم که با آنها گرمای جهنم ویرانگر را خاموش میکنم: پیامبر و امیرالمومنین و فرزندانشان و حضرت زهرا🌺 🌹تقدیم به اهل بیت🌹 صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔶ما پس از زیارت اربعین، در آغاز یک «زندگیِ نو» هستیم 📌«نو شدن و شروع تازه» بعد از زیارت کربلا باید یک «رسم» شود؛ مثل رسم آغاز سال نو 🔰 ما پس از زیارت اربعین و بازگشت از کربلا، در آغاز یک زندگیِ نو هستیم، چون طبق روایات، به زائر امام‌حسین(ع) فرموده‌اند: آنچه در گذشته بود، بخشیده شد، عمل خودت را از سر بگیر، و زندگیِ تازه‌ای آغاز کن (کامل‌الزیارات/132) اما در بین ما رسم نیست که مسئلۀ مغفرت کامل در زیارت امام‌حسین(ع) را خیلی جدّی بگیریم. 🔻این باید در بین ما تبدیل به یک رسم بشود که بگوییم «من تازه از کربلا آمده‌ام و تصمیم گرفته‌ام دیگر غیبت نکنم، نمازم را درست کنم و... الان که همۀ گناهان گذشته‌ام پاک شده است، چرا دوباره پرونده‌ام را خراب کنم؟!» 🔻همان‌طور که در آغاز سال شمسی «نو شدن» یک رسم است، بعد از زیارت امام‌حسین(ع) هم باید این «نو شدن و شروع تازه» یک رسم بشود. 🔻باید به زائران اباعبدالله(ع) تبریک بگوییم به‌خاطر اینکه زندگیِ تازه‌ای را شروع کرده‌اند. حتی می‌شود به زائرانی که از کربلا برمی‌گردند، یک پیامک-شبیه پیامک‌های تبلیغاتی- بزنند و بگویند: «زندگیِ تازۀ شما مبارک باشد، در این شروع نو برای زندگی‌تان، چه برنامه‌هایی دارید؟» 🔻بنده اگر جای خبرنگارانی بودم که موقع بازگشت زائران از کربلا، با آنها مصاحبه می‌کنند، این سؤال را هم از زائران می‌پرسیدم: «شما در این زندگیِ تازه‌ای که آغاز کرده‌اید، چه برنامه‌ها و نقشه‌هایی دارید؟» 👤علیرضا پناهیان - ۹۷.۸.۸ 👈🏻متن کامل: panahian.ir/post/5081 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
Panahian-Clip-ZendegiJadid.mp3
1.01M
🎵زندگی جدید 🔻از کربلا که برگشتی خودتو تحویل بگیر! #اربعین @Panahian_ir
💠 ما رأیت الا جمیلا یکی از احادیثی که دستخوش تأویل و تحریف عرفانان وحدت وجودی گردیده است؛ سخن حضرت زینب سلام الله علیها است که در گفت و شنود با ابن زیاد فرمود: ما رأیت الّا جمیلاً. از آن جمله یکی از عارفان گوید: «این حادثه را زینب کبری می‌فرماید: که خیلی قشنگ است؛ وقتی در کوفه از او سؤال کردند: «کیف رأیت صنع الله بأخیک و أهل بیتک فرمود: «ما رأیتُ إلاّ جمیلا»؛ به ما که خیلی خوش گذشت... نفرمود «رأیت جمیلا»؛ حصر کرده، فرمود: ما جز زیبایی چیزی ندیدیم؛ به ما که خیلی خوش گذشت... (غل و زنجیر و طناب و اسارت و ... خیلی خوش گذشت...) هنوز سر مطهّر آنجاست؛ بچه‌ها آن طور، طناب هم به بازو، فرمود: به ما که خیلی خوش گذشت «ما رأیت الاّ جمیلا»... .» (جوادی آملی، دیدار اعضای کنگره بزرگداشت سید علی قاضی طباطبایی) گوینده به حضرت زینب س چنین نسبت داده که «به ما که خیلی خوش گذشت»!! در حالی که در ادامه ی همان خبر سخن از شدت مصیبت و جنایت آمده است. متن حدیث چنین است: 🔸 قالَ [ابن زیاد] الْحَمْدُ اللَّهِ الَّذِي فَضَحَكُمْ وَ قَتَلَكُمْ وَ أَكْذَبَ أُحْدُوثَتَكُمْ. فَقَالَتْ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَكْرَمَنَا بِمُحَمَّدٍ ص وَ طَهَّرَنَا تَطْهِيراً إِنَّمَا يَفْتَضِحُ الْفَاسِقُ وَ يَكْذِبُ الْفَاجِرُ وَ هُوَ غَيْرُنَا فَقَالَ كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَهْلِ بَيْتِكِ. قَالَتْ مَا رَأَيْتُ‏ إِلَّا جَمِيلًا هَؤُلَاءِ قَوْمٌ كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقَتْلُ فَبَرَزُوا إِلَى مَضَاجِعِهِمْ وَ سَيَجْمَعُ اللَّهُ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمْ فَتُحَاجُّ وَ تُخَاصَمُ فَانْظُرْ لِمَنِ الْفَلْجُ هَبَلَتْكَ أُمُّكَ يَا ابْنَ مَرْجَانَةَ فَغَضِبَ ابْنُ زِيَادٍ وَ قَالَ لَهُ عَمْرُو بْنُ حُرَيْثٍ إِنَّهَا امْرَأَةٌ وَ لَا تُؤَاخَذُ بِشَيْ‏ءٍ مِنْ مَنْطِقِهَا فَقَالَ ابْنُ زِيَادٍ لَقَدْ شَفَانِي اللَّهُ مِنْ طُغَاتِكِ وَ الْعُصَاةِ الْمَرَدَةِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكِ. (مثير الأحزان، ص90) این حدیث به همین نحو در لهوف و تسلیة المجالس نقل شده است. چنان که می‌بینیم حضرت زینب سلام الله علیها این جمله را در پاسخ سؤال ابن زیاد فرمودند. ابن زیاد پرسید: کار خدا با برادر و اهل بیتت چگونه بود؟ حضرت فرمودند: از خدا جز احسان ندیدم. تعبیر «صنع جمیل» در عربی رایج است. وقتی می‌گویند: صنع به صنعاً جمیلاً یعنی به او احسان و نیکی کرد، منت نهاد، و آزمایشی نیکو کرد و... (نک: معجم مقاييس اللغة، ج‏5، ص267، لسان العرب، ج‏14، ص84) بر خلاف پندار مشهور حضرت زینب سلام الله علیها به صورت مطلق و بدون متعلق نفرمود: جز زیبایی چیزی ندیدم به این معنا که هر چه در کربلا رخ داد زیبا بود. بلکه فرمود: از خدا جز احسان چیزی ندیدم. بنابراین زینب سلام الله علیها آن جا که فعل خدا را وصف کرد؛ آن را زیبا دانست و آن گاه که فعل ابن زیاد را وصف کرد؛ آن را زشت و سنگین شمرد. این تعبیر به مانند آیه شریفه قرآن است: «ما أَصابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ- وَ ما أَصابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِك‏» (النساء: 79) پس تعبیر فوق هیچ ربطی به «خوش گذشتن» و سودای خام وحدت وجودیان و جبرگرایان ندارد. در تمام جریان، حضرت محزون و گریان و در سختی بود و گر نه صبر و رضا معنا نداشت. در همان مجلس سخنی از امام زین العابدین علیه السلام روایت شده است که مبیّن این معنا است: 🔸 «عرض عليه علي بن الحسين ع فقال له مَنْ أَنْتَ فَقَالَ أَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ. فَقَالَ أَ لَيْسَ قَدْ قَتَلَ‏ اللَّهُ‏ عَلِيَ‏ بْنَ الْحُسَيْنِ. فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ ع قَدْ كَانَ لِي أَخٌ يُسَمَّى عَلِيّاً قَتَلَهُ النَّاسُ. فَقَالَ لَهُ ابْنُ زِيَادٍ بَلِ اللَّهُ قَتَلَهُ. فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع‏ اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِها. فَغَضِبَ ابْنُ زِيَادٍ وَ قَالَ وَ بِكَ جُرْأَةٌ لِجَوَابِي وَ فِيكَ بَقِيَّةٌ لِلرَّدِّ عَلَيَّ اذْهَبُوا بِهِ فَاضْرِبُوا عُنُقَهُ فَتَعَلَّقَتْ بِهِ زَيْنَبُ عَمَّتُهُ وَ قَالَتْ يَا ابْنَ زِيَادٍ حَسْبُكَ مِنْ دِمَائِنَا وَ اعْتَنَقَتْهُ وَ قَالَتْ وَ اللَّهِ لَا أُفَارِقُهُ فَإِنْ قَتَلْتَه‏ فَاقْتُلْنِي مَعَهُ فَنَظَرَ ابْنُ زِيَادٍ إِلَيْهَا وَ إِلَيْهِ سَاعَةً ثُمَّ قَالَ عَجَباً لِلرَّحِمِ وَ اللَّهِ إِنِّي لَأَظُنُّهَا وَدَّتْ أَنِّي قَتَلْتُهَا مَعَهُ دَعُوهُ فَإِنِّي أَرَاهُ لِمَا بِهِ.» (الإرشاد، ج‏2، ص116) در واقع ابن زیاد جبری مسلک می‌خواست وانمود کند که قتل حسین کار خدا است و برای همین به حضرت زینب گفت: خدا با برادرت چه کرد؟ حضرت فرمود: خدا جز نیکی کاری نکرد. یعنی گناه تو و شمر و یزید را نمی‌توان به خدا نسبت داد. بار دیگر آن لعین جبری خواست قتل علی بن الحسین علیهما السلام را به خدا نسبت دهد که امام علیه السلام سخنش را ردّ کرده و آن را به مردم نسبت دادند. @gholow2 @tabyeen98
✍ مِثل امام حسین 🔹 آیت الله جوادی آملی: ♈️ امام حسین (علیه السلام) نفرمود من با يزيد بيعت نمی ‎کنم! فرمود «مِثْلِي لَا يُبَايِعُ مِثْلَ يزيدَ بنِ معاويةَ»؛ فرمود هر کسی فکر می کند زير بار نمی رود. اگر حضرت می فرمود «إني لا أبايعُ»؛ می ‎گفتيم امام بود و شخصيتی است. فرمود نخير، هر کس مثل من آزادانديش است زير بار ظلم نمی ‎رود. ۱۳۹۸/۷/۸ @tabyeen98
✍ پالایشگاه بلا 🔹استاد علی صفایی حائری 💥 با عبادت، با عمل، با حرف، آدم ها مشخص نمی شوند و اندازه هاشان نمودار نمی گردد، آن‌چه نهفته ها را مشخص می كند و حالت ها و آدم ها را از يكديگر جدا مى سازد، است و اين بلاء، صنعت خدا و كار اوست كه مى فرمايد: «وَ اصْطَنَعْتُكَ‌ لِنَفْسِي»؛ تو را براى خودم ساختم(طه: 41). كسانى كه غرور علم و عشق و عمل گرفتارشان مى كند، ها نجاتشان می بخشد و ضعف ها و كفرهاشان را و نهفته ها و نفوذى ها را مشخص مى سازد كه حسين عليه السلام فرمود: ... إِنَّ النَّاسَ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ‏ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ(تحف العقول، ص245){1}. آدم‌ها آن جا كه با بلاء تمحيص{2} مى‌شوند دين داريشان مشخص مى گردد(📚 وارثان عاشورا، صفحه 67). 💠 پی نوشت: 1⃣ این عبارت بخشی از سخنان علیه السلام در مسیر کربلاء است: این دنیا تغییر کرده و خصمانه رفتار می کند(ناشناس شده) و معروف آن پشت کرده و از آن جز ته مانده ای مانند ته مانده ظرف غذا و گذرانی پست و حقیر مانند چراگاهی ناسالم باقی نمانده است. آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل دست برداشته نمی شود؟! مومن باید- به حق- به دیدار خدا رغبت داشته باشد. مرگ را جز سعادت و زندگی با ستمگران را جز خستگی و رنج نمی بینم.👈 مردم، بنده دنیایند و دین لقلقه زبانشان است؛ تا وقتی زندگی به کامشان است دور دین را می گیرند و همین که با بلا و سختی امتحان شوند، دین داران کم می شوند! 2⃣ مَحص و تمحیص: پالایش کردن، سرند کردن/دَرّ یدِرُّ: جاری شدن؛ فراوان بودن / حاط یَحوط: حلقه زدن، احاطه کردن، توجه کردن به... . @tabyeen98
✍ همه چیز با امام؛ دنیا و آخرت 🔹 آیت‌الله بهجت: ♈️ دنیای بهتر هم با امام حسین علیه‌السلام بود نه با یزید، ولی انسان، خوشی و راحتی می‌خواهد و به هر چه می‌رسد، بالاتر از آن را طالب است و آرامش ندارد تا به نفس مطمئنه برسد. ⚡️ اما جهل و یا غفلت دارد که داشتن وسایل راحتی و رفاه، غیر از راحتی و رفاه و آرامش دل است: "أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ" 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص۸۶ @tabyeen98
✍ ای پسر شبیب... حضرت امام رضا علیه السلام 🌺 یا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ الْحُسَيْنَ عَلَیْهِ السَّلَامُ ♈️ ای پسر شبیب، اگر دوست داری خداوند عزّ و جلّ را در حالی ملاقات کنی که هیچ گناهی نداشته باشى، حسین علیه السلام را زیارت کن. 📚 «عیون اخبار الرضا علیه السلام» ج ۱ ص ۳۰۰ 🆔 https://t.me/joinchat/AAAAAD1E3V1sLdIpZOI4oQ @tabyeen98
✍ چگونه به زیارت امام حسین رفتن 1⃣ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا أَرَدْتَ زِيَارَةَ الْحُسَيْنِ ع فَزُرْهُ وَ أَنْتَ حَزِينٌ مَكْرُوبٌ شَعِثٌ مُغْبَرٌّ جَائِعٌ عَطْشَانُ وَ سَلْهُ الْحَوَائِجَ وَ انْصَرِفْ عَنْهُ وَ لَا تَتَّخِذْهُ وَطَناً(📚 الكافي (ط - الإسلامية)؛ ج‌4، ص587). ♈️ امام صادق علیه السلام: وقتی خواستی به زیارت حسین بروی به زیارتش برو در حالی که ناراحت و ژولیده مو و پریشان و گرسنه و تشنه ای و از او نیازهایت را بخواه و برگرد و آنجا را به عنوان وطن انتخاب نکن. 2⃣ أَبِي ره قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ مُوسَى بْنِ عُمَرَ عَنْ صَالِحِ بْنِ السِّنْدِيِّ الْجَمَّالِ عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ رِقَّةَ يُقَالُ لَهُ أَبُو الْمَضَا قَالَ قَالَ لِي رَجُلٌ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع تَأْتُونَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ تَتَّخِدُونَ لِذَلِكَ سُفْرَةً قَالَ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ أَمَا لَوْ أَتَيْتُمْ قُبُورَ آبَائِكُمْ أَوْ أُمَّهَاتِكُمْ لَمْ تَفْعَلُوا ذَلِكَ قَالَ قُلْتُ أَيَّ شَيْ‌ءٍ نَأْكُلُ قَالَ الْخُبْزَ بِاللَّبَنِ(📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال؛ ص89). ♈️ امام صادق علیه السلام به مردی از اهل رِقّه فرمود: آیا به زیارت قبر ابی عبد الله می روید؟ گفت: بله. حضرت فرمود: آیا برای آن سفره(توشه) بر می دارید؟ گفت: بله. فرمودند: اگر نزد قبور پدران و مادرانتان می آمدید چنین کاری نمی کردید. پس، پرسید چه بخوریم؟ فرمودند: نان با شیر. 3⃣ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا أَتَیْتَ الْحُسَیْنَ ع فَمَا تَقُولُ قُلْتُ أَشْیَاءَ أَسْمَعُهَا مِنْ رُوَاةِ الْحَدِیثِ مِمَّنْ سَمِعَ مِنْ أَبِیکَ قَالَ أَ فَلَا أُخْبِرُکَ عَنْ أَبِی عَنْ جَدِّی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع کَیْفَ کَانَ یُصْنَعُ فِی ذَلِکَ قَالَ قُلْتُ بَلَى جُعِلْتُ فِدَاکَ قَالَ إِذَا أَرَدْتَ الْخُرُوجَ إِلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فَصُمْ قَبْلَ أَنْ تَخْرُجَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ وَ یَوْمَ الْخَمِیسِ وَ یَوْمَ الْجُمُعَةِ فَإِذَا أَمْسَیْتَ لَیْلَةَ الْجُمُعَةِ فَصَلِّ صَلَاةَ اللَّیْلِ ثُمَّ قُمْ فَانْظُرْ فِی نَوَاحِی السَّمَاءِ وَ اغْتَسِلْ تِلْکَ اللَّیْلَةَ قَبْلَ الْمَغْرِبِ ثُمَّ تَنَامُ عَلَى طُهْرٍ فَإِذَا أَرَدْتَ الْمَشْیَ إِلَیْهِ فَاغْتَسِلْ وَ لَا تَطَیَّبْ وَ لَا تَدَّهِنْ وَ لَا تَکْتَحِلْ حَتَّى تَأْتِیَ الْقَبْرَ ♈️ امام صادق علیه السلام به ابو بصیر فرمودند: هنگامی که نزد قبر حسین می روی چه می گویی، گفت: چیزهایی می گویم که از راویان حدیث شنیده ام، از آنانی که از پدر بزرگوارتان شنیده اند. فرمودند: آیا تو را با خبر نسازم از پدرم از جدم علی بن الحسین که چگونه آنجا اعمال را انجام می داد. عرض کردم: آری، فدایتان شوم. حضرت فرمودند: هرگاه خواستی برای زیارت حسین بیرون روی قبل از اینکه خارج شوی بگیر 👈{روز چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه} پس هنگامیکه شب جمعه فرا رسید نماز شب بخوان سپس برخیز و به اطراف آسمان نگاه کن و در آن شب قبل از مغرب غسل کن و بخواب در حالی که با طهارت باشی، پس هنگامی که خواستی پیاده بسوی قبرش بروی، کن و خود را خوشبو مکن و از روغن و سرمه() استفاده نکن تا اینکه به نزد قبر برسی(📚تهذیب الاحکام/ج6/ص76). @tabyeen98
✍ برتری زیارت سالار شهیدان بر حج 1⃣ عَنِ ابْنِ أَبِی یَعْفُورٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّی حَدَّثْتُکُمْ فِی فَضْلِ زِیَارَتِهِ لَتَرَکْتُمُ الْحَجَّ رَأْساً وَ مَا حَجَّ أَحَدٌ... 📌 امام صادق علیه السلام: به خدا قسم، اگر در فضیلت زیارت ایشان(امام حسین) با شما سخن می گفتم، حج را به طور کلی رها می کردید و احدی حج نمی رفت ... (📚وسائل الشیعه/ج14/ص514). 2⃣ وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ النَّضْرِ النَّخَعِيِّ عَنْ شِهَابِ بْنِ عَبْدِ رَبِّهِ أَوْ عَنْ رَجُلٍ عَنْ شِهَابٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سَأَلَنِي فَقَالَ لِي يَا شِهَابُ كَمْ حَجَجْتَ مِنْ حِجَّةٍ قَالَ فَقُلْتُ تِسْعَةَ عَشَرَ قَالَ فَقَالَ لِي تُتِمُّهَا عِشْرِينَ حِجَّةً يَكْتُبُ اللَّهُ لَكَ زِيَارَةَ الْحُسَيْنِ. 📌راوی می گوید: امام صادق علیه السلام از من پرسید که ای شِهاب! چند حج رفته ای؟ گفتم: نوزده. فرمودند: آن را به بیست حج برسان تا خداوند برایت زیارت حسین را بنویسد. 3⃣ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَاجِيلَوَيْهِ عَنْ عَمِّهِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي الْقَاسِمِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ حُذَيْفَةَ بْنِ مَنْصُورٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ حَجَجْتَ فَقُلْتُ تِسْعَةَ عَشَرَ قَالَ فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ لَوْ أَتْمَمْتَ إِحْدَى وَ عِشْرِينَ حِجَّةً لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ. 📌امام صادق از حُذیفه می پرسد چند حج به جا آورده ای؟ او جواب می دهد: نوزده حج. حضرت فرمودند: اگر آن را به بیست و یک حج می رساندی مانند کسی بودی که حسین بن علی را زیارت کرده است. 4⃣ أَبِي ره قَالَ حَدَّثَنِي سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ صَالِحٍ النِّيلِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَيْنِ ع عَارِفاً بِحَقِّهِ كَانَ كَمَنْ حَجَّ مِائَةَ حِجَّةٍ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ . 📌 امام صادق علیه السلام: هر کس نزد قبر حسین بیاید در حالی که به حق ایشان معرفت و شناخت دارد مثل کسی است که با رسول خدا، صد حج به جا آورده است. 5⃣ وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ ثَمَانِينَ حِجَّةً مَبْرُورَةً. 📌 امام صادق علیه السلام: هر کس قبر ابی عبد الله را زیارت کند خداوند برایش هشتاد حج مقبول می نویسد. 📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص92(شیخ صدوق) @tabyeen98
✍ ایام زیارت امام حسین ♦️ قالَ أَبُو عَبْدِ اللَّه‏: إِنَّ أَيَّامَ زَائِرِي الْحُسَيْنِ ع لَا تُحْسَبُ مِنْ أَعْمَارِهِمْ وَ لَا تُعَدُّ مِنْ آجَالِهِمْ. ♦️ امام صادق(ع): ايّام زيارت امام حسين(ع) جزء عمر زائر شمرده نشده و از اجلشان محسوب نمی‌‏گردد. 📚 کامل الزیارات، ص136 @tabyeen98
✍ عزت و کرامت زُوّار امام حسین نزد خدا 🌹 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ. ✅ امام صادق علیه السلام: هیچ کس نیست در روز قیامت که وقتی می بیند با زائرین حسین بن علی چه می شود و چه عزت و کرامتی نزد خدا دارند مگر اینکه آرزو می کند که ای کاش حسین بن علی را زیارت کرده بودم. 💠 پی نوشت: 📍زُوّار جمع زائر به معنای زیارت کنندگان و زَوّار اسم مبالغه و مفرد است به معنای کسی که زیاد به زیارت می رود، بسیار زیارت کننده، اهل زیارت. 📚 وسائل الشیعه، ج14، ص424 @tabyeen98
✍ اشتیاق پیامبران به زیارت سالار شهیدان 📚 کامل الزیارات، ص 112 ⚡️حَدَّثَنِي اَلْحَسَنُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ  قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: 💥 لَيْسَ نَبِيٌّ فِي اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ إِلاَّ يَسْأَلُونَ اَللَّهَ تَعَالَى أَنْ يَأْذَنَ لَهُمْ فِي زِيَارَةِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَفَوْجٌ يَنْزِلُ وَ فَوْجٌ يَصْعَدُ [يَعْرُجُ]. ♈️ امام جعفر صادق علیه السلام: هیچ نبی ای در آسمانها و زمین نیست مگر اینکه از خداوند تعالی می خواهند به آنها اذن دهد به زیارت حسین علیه السلام بروند، پس گروهی پایین می آیند و گروهی بالا می روند. @tabyeen98