eitaa logo
عطر قرآن و عترت
35 دنبال‌کننده
959 عکس
392 ویدیو
16 فایل
@Mh111366 :مدیر کانال 💥لي خمسةٌ أُطفِی بِهِم حَرّ الجحیم الحاطمة& المصطفی و المرتضی وابناهُما و الفاطمة💥 🌺پنج نفر دارم که با آنها گرمای جهنم ویرانگر را خاموش میکنم: پیامبر و امیرالمومنین و فرزندانشان و حضرت زهرا🌺 🌹تقدیم به اهل بیت🌹 صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ مراد از قوت غالب ♈️ سرپرست و نان آور خانه باید برای هر نفر از افراد تحت تکفلش یا همان از خوراک مردم(غلات چهارگانه[= گندم، جو، کشمش و خرما] یا برنج و مانند آن) یا قیمت آن را بعد از اثبات حلول ماه شوال یا قبل از نماز عید فطر و اگر نماز عید نمی خواند تا ظهر عید یا نهایتا تا غروب برای فقرا کنار بگذارد. طبق نظر فقها ملاک، قوت غالب نیست گرچه مستحب است و مراد از قوت غالب، قوت غالب بلد و شهر است نه قوت غالب شخص پرداخت کننده و افراد تحت سرپرستش. http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=18&ved=2ahUKEwixsqrWptLbAhULaFAKHSqVCwMQFjARegQICBAB&url=http%3A%2F%2Fwww.islamquest.net%2Ffa%2Farchive%2Fquestion%2Ffa35303&usg=AOvVaw0mI73m9IMPeTSTA3zWZ4gl 🌿🌺🍃🌸🌿 💢 @mtabyeen👈 🌿🌺🍃🌸🌿
✍️ معناشناسی زکات فطره 📚 الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (المحشى - كلانتر)؛ ج‌2، ص57(شهید ثانی) 💥الفصلُ الرّابعُ- في زكاةِ الفطرةِ و تُطلق ُعلى الخِلقة و على الإسلام، و المرادُ بها على الأوّلِ زكاةُ الأبدانِ مقابلَ المال، و على الثاني زكاة الدين و الإسلام و مِن ثَمَّ وجبَت على مَن أسلمَ قبلَ الهلال، و يَجبُ على البالغِ العاقلِ الحُرِّ المالك قوتَ سَنَتَه عنه و عن عِياله. ♈️ در تعبیر زکات فطره بر [ = نوع آفرینش] و اطلاق می شود و مراد از آن طبق معنای نخست(خلقت) زکات بدن در مقابل زکات مال خواهد بود و طبق معنای دوم (اسلام) مراد از آن زکات دین و اسلام است و از همین رو زکات فطره بر کسی که قبل از هلال شوال مسلمان شود واجب است. این زکات بر بالغ عاقل آزادی که قوت یکسال خود و عائله اش را دارد واجب است. 💠 پی نوشت: ⚡️شخص بالغ عاقل حُرّ باید زکات فطره عائله خود(کسانی که خرجی آنها بر عهده او است) را بپردازد هرچند برخی از عائله، کودک شیرخوار باشد. @tabyeen98
♈️ عید سعید فطر مبارک💐 🔹 چند نکته: 1. طبق نظر مشهور فقها، سرپرست خانه موظف است برای هر یک از افراد تحت سرپرست خود سه کیلو گندم و مانند آن یا قیمتش را به عنوان فطره بدهد که می تواند خودش آن را به فقیر بدهد. 2. موارد مصرف زکات فطره همان زکات مال است، یعنی فقرا و مساکین و در راه ماندگان و بدهکاران و فی سبیل الله(1). بعضى گفته اند بهتر است زکات فطره به فقير داده شود و بعضى دیگر پرداخت به فقیر را احتیاط واجب دانسته اند. اما کفاره روزه را ظاهرا فقط باید به فقیر داد آن هم از نوع طعام. 3. پیر مردها و پیر زن ها و کسانی که به دلیل بیماری روزه نمی گیرند باید برای هر روز 750 گرم گندم و مانند آن یا قیمتش را کفاره بدهند. 4. زنان شیرده و باردار که روزه نتوانسته اند بگیرند باید علاوه بر فطریه، برای هر روز یعنی 750 گرم گندم و مانند آن یا قیمتش را کفاره بپردازد یعنی تقریبا قیمت 22 کیلو گندم(البته اختلافات جزئی ای در این مساله هست که مثلا زن باردار به خاطر حمل روزه نگرفته یا به خاطر خودش). کفاره در اینجا بر عهده خود زن است که اگر مثلا از شوهرش طلبی مثل مهریه داشته باشد باید بگیرد و بپردازد. 5. آنها که معصیت کرده و عمدا روزه خواری کرده اند علاوه بر توبه و استغفار و قضای روزهایی که روزه نگرفته اند میتوانند به جای 60 روز روزه برای هر روز، 60 فقیر را بابت هر روز اطعام کنند. 6. طبق فرمایش رهبر انقلاب(آیت الله خامنه ای) بهتر است در هر شهر فقط یک نماز عید فطر برگزار شود. و اینکه نماز به صورت جماعت و به امامت ولیّ فقیه یا ائمه جمعه منصوب او اقامه شود و دیگران نباید به قصد استحباب به جماعت بخوانند بلکه می توانند به قصد رجا بخوانند{أجوبة الاستفتائات}. 💠 پی نوشت: ⚡️منظور آیه زکات است: 🍃 إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِي سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ ۖ فَرِيضَةً مِنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ(توبه:60). 👈 زکاتها مخصوص فقرا و مساکین و کارکنانی است که برای [جمع آوری] آن زحمت می‌کشند، و کسانی که برای جلب محبّتشان اقدام می‌شود، و برای [آزادی] بردگان، و [پرداخت بدهی] بدهکاران، و در راه خدا، و واماندگان در راه؛ [این] یک فریضه از طرف خدا است؛ و خداوند دانا و حکیم است! @tabyeen98
هدایت شده از رادار انقلاب
💢لباس نو امام حسن(ع) برای عید فطر در آمده است حضرت فاطمه زهرا(س) لباس‌های امام حسن(ع) را روز عید فطر به امام حسن(ع) می‌پوشاند و پیغمبر دستش را می‌گرفت و به نماز عید می‌برد. پیغمبر(ص) می‌گفت: «وَ هُوَ أَشْبَهُ یَوْمٍ بِقِیَامَتِکُمْ» روز عید فطر بسیار شبیه قیامت است. «فَاذْکُرُوا بِخُرُوجِکُمْ عَنْ مَنَازِلِکُمْ إِلَى مُصَلَّاکُمْ خُرُوجَکُمْ مِنَ الْأَجْدَاثِ إِلَى رَبِّکُمْ» همین که از خانه به مصلای می‌روید، مثل کسی که از قبر بیرون می‌آید و به صحنه می‌رود. «وَ اذْکُرُوا بِوُقُوفِکُمْ فِی مُصَلَّاکُمْ وُقُوفَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ رَبِّکُمْ» همینطور که در مصلا برای نماز عید ایستاده‌اید، انگار در قیامت ایستاده‌اید. «وَ اذْکُرُوا بِرُجُوعِکُمْ إِلَى مَنَازِلِکُمْ رُجُوعَکُمْ إِلَى مَنَازِلِکُمْ فِی الْجَنَّةِ وَ النَّارِ» همین که برمی گردید، انگار از صحنه جواب داده‌اید و به بهشت می‌روید http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
✍ روزه دار و از سرگرفتن عمل 💥 عبادَ الله! اِنّ أدنَى ما لِلصّائِمين وَ الصِّائِمات أن يُناديهِم مَلَكٌ فِى آخِر يَومٍ مِن شَهرِ رَمَضان، أبشِروا عِبادَ اللّه فَقَد غَفَر لَكُم ما سَلفَ مِن ذُنوبِكم فَانظُروا كَيفَ تَكونونَ فيما تَستَأنِفون. ♈️ ای بندگان خدا! کمترین چیزی که نصيب مردان و زنان روزه دار می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد: بشارتتان باد ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس نگاه کنید که چگونه اید در آنچه از سر می گیرید. 📕 خطبه عید فطر امیرالمومنین. ميزان الحكمه / جلد 7 / صفحه 131-132 @tabyeen98
✍ علامت قبولی روزه ⚡️ : ♈️ پس اگر ما ماه رمضانی را گذراندیم، شبهای احیایی را گذراندیم، روزه‌های متوالی را گذراندیم و بعد از ماه رمضان در دل خودمان احساس کردیم که بر خودمان بیش از پیش از ماه رمضان مسلّط هستیم، بر خودمان از سابق بیشتر مسلّط هستیم، بر چشم خودمان بیشتر مسلّط هستیم، بر زبان خودمان بیشتر مسلّط هستیم، بر اعضا و جوارح خودمان بیشتر مسلّط هستیم و بالاخره بر خودمان بیشتر مسلّط هستیم و میتوانیم جلو نفس امّاره را بگیریم، این علامت روزه ماست. 📚آزادی معنوی، ص 50 و 51 @tabyeen98
✍ علامت ماه رمضان و ديگر ماه هاي قمري؛ رویت هلال ماه 🍃 «يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاسِ وَالْحَجِّ...» (البقرة: ۱۸۹) درباره «هلالهاي ماه» از تو سؤال ميكنند، بگو: «آنها، بيان اوقات براي مردم و [تعيين وقت] حج است.» 💥عن عَمرو بنِ عثمان عن المُفضّل و عن زيدٍ الشّحّام جميعاً عن أبي عبداللّه(عليه السلام) أنّه سُئِلَ عَن «الأهلّة» فقال: هي أهلّةُ الشُّهور، فإذا رأيتَ الهلالَ فَصُم و إذا رأيتَه فأفطِر، قلتُ: أرأيتَ إن كان الشّهرُ تسعةً و عشرينَ يوما أقضي ذلك اليومَ؟ فقال: لا إلّا أن تَشهدَ لك بينةٌ عدولٌ،فإن شَهدوا أنهم رأوُا الهلالَ قبل ذلك فَاقضِ ذلك اليومَ(📚تهذیب الأحکام؛ج۴ص۱۵۵و۱۶۴و۱۶۶): 🌹از امام صادق عليه السلام درباره الأهلّة[ = هلال ها] سوال شد. حضرت فرمود: منظور هلال هاي ماه هاست. پس وقتي هلال را ديدي روزه بگير و وقتي آن را ديدي افطار كن. راوي میگويد: اگر ماه بيست و نه روز بود قضا كنم؟ فرمود: نه، مگر اينكه شاهدان عادلي برايت شهادت دهند. پس، اگر شهادت دادند كه قبل از اين، هلال را ديده اند آن روز را قضا كن. 🔹 شیخ حر عامِلی: 💥إنَّ عَلَامَةَ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ غَيْرِهِ «رُؤْيَةُ الْهِلَالِ» فَلَا يَجِبُ الصَّوْمُ إِلَّا لِلرُّؤْيَةِ أَوْ مُضِيِّ ثَلَاثِينَ وَ لَا يَجُوزُ الْإِفْطَارُ فِي آخِرِهِ إِلَّا لِلرُّؤْيَةِ أَوْ مُضِيِّ ثَلَاثِينَ وَ أَنَّهُ يَجِبُ الْعَمَلُ فِي ذَلِكَ بِالْيَقِينِ دُونَ الظَّنِ(📚وسائل الشیعة، ج۱۰، ص۲۵). ♈️ علامت ماه رمضان و غير آن، "ديدن هلال" است. پس، روزه واجب نمی شود مگر با رویت یا گذشتن سی روز و افطار در آخر ماه رمضان جایز نیست مگر با رویت یا گذشتن سی روز و عمل در این مورد با یقین واجب است نه گمان. 🔹 شیخ طوسی: 💥 و الهلال: إنّما سُمّي هلالاً لإرتفاع الأصوات عند مشاهدتها بالذكر لها و الإشارة إليها بالتكبير أيضا و التهليل عند رؤيتها، و منه قيل: إستهلّ الصبيُّ إذا ظهر صوتُه بالصّياح عند الولادة، و سمّي الشهر شهراً لإشتهاره بالهلال(📚تهذیب الأحکام، ج۴، ص۱۵۵-۱۵۴): ♈️ و وجه تسمیه هلال این است که هنگام مشاهده آن، صداها به ذکر و اشاره به آن با گفتن تکبیر و تهلیل بالا می رود. وقتي گفته ميشود إستهل الصبي كه صدايش با داد زدن در هنگام تولد ظاهر شود و شهر(ماه) هم به جهت مشهور و معروف شدنش با هلال، شهر ناميده شد است. 🔹علامه طباطبایی: 💥الأهلة جمع هلال و يسمى القمر هلالا أول الشهر القمري إذا خرج من تحت شعاع الشمس الليلة الأولى و الثانية كما قيل، و قال بعضهم الليالي الثلاثة الأول، و قال بعضهم حتى يتحجر، و التحجر أن يستدير بخطة دقيقة، و قال بعضهم: حتى يبهر نوره ظلمة الليل و ذلك في الليلة السابعة ثم يسمى قمرا و يسمى في الرابعة عشر بدرا، و اسمه العام عند العرب الزبرقان. و الهلال مأخوذ من استهل الصبي إذا بكى عند الولادة أو صاح، و من قولهم: أهل القوم بالحج إذا رفعوا أصواتهم بالتلبية، سمي به لأن الناس يهلون بذكره إذا رأوا(المیزان؛ ذیل آیه 189 سوره بقره: يَسْأَلُونَكَ عَنِ الأهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاسِ وَالْحَجِّ): ♈️ به قمر(ماه) در ابتدای ماه قمری هلال اطلاق می شود، وقتی که از زیر شعاع خورشید خارج میشود، در شب اول و دوم و بعضی گفته اند سه شب اول و بعضی بیشتر از آن را گفته اند ... و هلال مشتق از إستهلَّ الصّبیُّ است؛ وقتی که نوزاد در زمان تولد گریه میکند و فریاد میزند[اينطور ميگويند] و مشتق از این سخن: أهلّ القومُ بالحجّ یعنی صداهایشان را با لبیک بالا بردند، زیرا مردم وقتی آن را میبینند صداهایشان را با ذکرش بالا میبرند... . @tabyeen98
✍ علامت ماه رمضان و ديگر ماه هاي قمري 🔹 شیخ حر عامِلی: 💥إنَّ عَلَامَةَ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ غَيْرِهِ «رُؤْيَةُ الْهِلَالِ» فَلَا يَجِبُ الصَّوْمُ إِلَّا لِلرُّؤْيَةِ أَوْ مُضِيِّ ثَلَاثِينَ وَ لَا يَجُوزُ الْإِفْطَارُ فِي آخِرِهِ إِلَّا لِلرُّؤْيَةِ أَوْ مُضِيِّ ثَلَاثِينَ وَ أَنَّهُ يَجِبُ الْعَمَلُ فِي ذَلِكَ بِالْيَقِينِ دُونَ الظَّنِ! ♈️ علامت ماه رمضان و غير آن، "ديدن هلال" است. پس، روزه واجب نمی شود مگر با رویت یا گذشتن سی روز و افطار در آخر ماه رمضان جایز نیست مگر با رویت یا گذشتن سی روز و عمل در این مورد با یقین واجب است نه گمان. 📚وسائل الشیعة، ج۱۰، ص۲۵ @tabyeen98
⚡️ بعد از معصومین مانند امام خمینی سراغ نداریم 🔹رهبر انقلاب: ♈️ حقیقتاً خدا میداند که آن بزرگوار [امام خمینی (ره)] در این دنیای تاریک ظلمانی، مثل یک خورشید، چند صباحی آمد درخشید و رفت، تا مردم بدانند که خورشیدی هم هست. ♈️ دیگر بعد از ائمه و معصومین، ما و دیگران هم مثل آن آدم سراغ نداریم. اگر کسی هم بگوید، به نظر من بی‌انصافی کرده است. انسانیت باید بفهمد که این گوهر در خزانه‌ی الهی وجود دارد. آن مرد، اگر میفهمید که تکلیف است، عمل میکرد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۰ @tabyeen98
✍️ به مناسبت #۱۴_خرداد(رحلت ملکوتی ) 💎 تفاوت جوهری امام خمینی با دیگر علماء و مراجع 📚علامه جوادی آملی: ♈️ این در وصف عبارات مرحوم بوعلی(ابن سینا) است. او در مقامات العارفین اشارات در مورد می گوید : 👈 حَشٌّ بَشٌّ بَسّامٌ وَ هُوَ شُجاعٌ وَ کَیفَ لا وَ هُوَ بِمَعزِلٍ عَنْ تَقیَّهِ المَوت(۱)، عارف از مرگ تقیّه ای ندارد. 💥خصوصیّت بارز امام (رضوان الله علیه) این بود که از مرگ نمی ترسید؛ چون مرگ ارادی را تجربه کرده بود. وقتی مرگ ارادی را تجربه کرده بود، وقتی که ترس از مرگ نباشد، انسان چیزی کم نمی آورد و بقیه مسائل برای او حلّ است. از این رو در مورد تبعیدشان بعد از واقعه ۱۵ خرداد می فرمودند: این ها می ترسیدند، من نمی ترسیدم. ⚡️هم چنین در واقعه ۲۵ شوال که عوامل رژیم پهلوی بعضی از طلاب را مجروح کردند و بعضی را به شهادت رساندند و بسیاری از آقایان ترسیدند و گفتند وقت تقیّه است و ساکت شدند، اعلامیه امام در فردای آن روز که در آن خطاب به رژیم فرمودند: شما روی مُغول را سفید کردید! 🍃 کسی که از مرگ نترسد، چنین آثاری دارد: اَلْعارِفُ شُجاعٌ‌ کَیفَ لا وَ هُوَ بِمَعزِلٍ عَنْ تَقیَّهِ المَوت. و کسی از مرگ طبیعی نمی ترسد، که بالاترش را تجربه کرده باشد، و آن است. انسان وقتی امیال اش را اِماته کند، متحرّک بِالهَواء نباشد، متحرّک بِالهَوس نباشد، متحرّک بِالمیل نباشد، بلکه باشد، از مرگ هراسی ندارد. وقتی که از مرگ هراسی نداشت، چنین می شود. در انجام وظیفه آن چه که جلوی دیگران را می گرفت و می گیرد، همان ترس از مرگ است. 👈 بنده در همان بحبوحه قیام ایشان رفتم خدمت یکی از مراجع که از اساتید من هم بودند. دیدم بحار مرحوم علامه مجلسی را باز کرده اند و مشغول مطالعه بحث تقیّه هستند . او گرچه ممکن بود بحثی از جهاد و مبارزه و فداکاری مطرح کند، ولی حرف جهاد را می زد و فکر تقیّه در ذهنش بود. امّا امام حرف جهاد را می زد، فکر جهاد را می کرد، و قلبش برای جهاد می تپید. 💠 پی نوشت: 1️⃣ ، گشاده رو و بشاش و متبسم و شجاع است و چگونه اینطور نباشد در حالی که از ترس مرگ برکنار است(از مردن نمی ترسد)؟! @tabyeen98
✍ قرآن؛ عهد خدا 📚 مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‌12، ص493(علامه محمد باقر مجلسی) 💥 عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ حَرِيزٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: القُرْآنُ عَهْدُ اللَّهِ إِلَى خَلْقِهِ فَقَدْ يَنْبَغِي لِلْمَرْءِ الْمُسْلِمِ أَنْ يَنْظُرَ فِي عَهْدِهِ وَ أَنْ يَقْرَأَ مِنْهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ خَمْسِينَ آيَةً(الحدیث حسن). 🌹 امام صادق علیه السلام: قرآن، عهد خداست با خلقش و لذا شایسته است انسان مسلمان در عهد او نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن بخواند. @tabyeen98
✍ هشتم شوال؛ سالروز تخریب قبور ائمه بقیع 🏴 تسلیت به امام زمان ⚡️بیانیه آیت الله بهجت در تسلیت تخریب قبور ائمه علیهم‌السلام: 💥الحمد لله و الصلاة علی سید الأنبیاء محمد و آله الطاهرین و اللّعن الدائم علی أعدائهم أجمعین. ☑️ ضمن تسلیت به صاحب اعظمِ تمام امثالِ این مصائب و مسئلت تعجیل فرج با اذن خداوند اجل، بیان می‌شود: 💢 جاهل‌ها گمان می‌کنند که با تخریبات قبور ائمه(صلوات الله علیهم) می‌توانند تشیّع را ریشه كن کنند. شیعه و سادات و بزرگان آنها، بالاتر از تخریبات را در زمان ائمۀ ایشان دیده‌اند و آنکه پس از تبدیل تخریب به تعمیر، بر قوّه ایمان ایشان در صورت و معنی افزوده گردیده است. 💢 از زمان حضرات علی و فاطمه علیهماالسلام تا زید و یحیی یک به‌ یکِ مقتولین بنی‌العباس و تخریبات متوکل ملعون و متوکل‌های هر زمان، همه مشهود ائمه حق بوده و با اِخبار آنها به فساد و افسادهای دشمنان ایمان تا خروج سُفیانی که از حتمیّات قبل از ظهورِ دولت حقّه عجّل‌ الله فرج‌ صاحبها است و غیر حتمیّات بوده و خبر داده‌اند به آنچه که به اهل ایمان رسیده و می‌رسد قبل از ظهور تا به‌آنجا که فرموده‌اند: 👈«نَحْنُ صُبَّرٌ وَ شِيعَتُنَا أَصْبَرُ مِنَّا لِأَنَّا صَبَرْنَا بِعِلْمٍ وَ شِيعَتُنَا صَبَرُوا عَلَى مَا لَا يَعْلَمُون». با همه ی این امور، ۳ نفر با ایمان آن زمان، به بیش از ۴۰۰ میلیون شیعه کثر الله أمثالهم رسیدند. 💢 همه‌ی اهل حق باید تشخیص وظیفه‌ی عملی بدهند؛ از جمله: ▪️مسارعت در تعمیر کامل تخریبات ظالمین و فاسقین، ▪️و تأکید در اقامه مجالس درس و تدریس احکام ثابتۀ اهل‌بیت، ▪️و مجالس روضه و بیان فضائل آنان و انشاء مدایح و مراثی، ▪️و رسیدگی به ضعفاء شیعیان و دوستان آنها به‌نحوی که علماء شیعه تصویب فرمایند، ▪️و با بُکاء با سوزش دل که موجب اتصال روحی و معنوی به آنان و قرب معنوی به مبداء اجل و اعلی می‌شود. اگرچه جاهل‌ها فواید آن و تظاهرات مشروعۀ موجبه آن را نفهمیده‌اند. 🌸 از خداوند، عذاب دنیوی و اخروی کفار و منافقین به آل محمد (علیهم‌السلام) و شیعیان و دوستان ایشان، و هلاک صوری و معنوی آنها را به‌زودی در دنیا قبل از آخرت با تعجیل در فرج و عدم مهلت به آنان به فساد و افساد بیش از این به ظالمین مسئلت داریم. «و السلام علی جمیع اهل الایمان فی الشرق و الغرب و رحمة الله و برکاته» 🔶 مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت قُدّسَ‌سِرُّه 💠 پی نوشت: 🍁 وهابی های خبیث در هشتم شوال سال 1344 ه‍.ق برابر با سی‌اُم فروردین سال 1305 ه‍.ش بناهای ساخته شده بر روی قبور بقیع را ویران کردند. @tabyeen98