eitaa logo
عطر قرآن و عترت
35 دنبال‌کننده
958 عکس
392 ویدیو
16 فایل
@Mh111366 :مدیر کانال 💥لي خمسةٌ أُطفِی بِهِم حَرّ الجحیم الحاطمة& المصطفی و المرتضی وابناهُما و الفاطمة💥 🌺پنج نفر دارم که با آنها گرمای جهنم ویرانگر را خاموش میکنم: پیامبر و امیرالمومنین و فرزندانشان و حضرت زهرا🌺 🌹تقدیم به اهل بیت🌹 صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ گریه بر سید الشهداء 🔹امام سجاد علیه السلام: 🌹 أيُّما مُؤمِنٍ دَمِعَت عَيناهُ لِقَتلِ الحُسَينِ عليه السّلام حَتّى تَسيلَ عَلى خَدِّهِ، بَوَّأهُ اللّهُ بِها في الجَنَّةِ غُرَفاً يَسكُنُها أحقاباً. ♈️ هر مؤمنى چشمانش به خاطر كشته شدن حسين عليه السلام گريان شود به طورى كه اشک بر گونه‌هایش جاری شود، خداوند به سبب آن، او را در غرفه‌های بهشت جاى می‌دهد تا مدتهاي مديدي در آنها سکونت کند. 📚 ثوابُ الأعمال، ج۱، ص۱۸۰ @tabyeen98
✍ در لحظه و به هنگام بودن 🔹 آ. سید علی خامنه‌ای: 💢 شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند، توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! 👈 به‌خاطر این‌که در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه‌ی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. ۷۵/۳/۲۰ @tabyeen98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سند زیارت عاشورا 🔹 آیت‌الله العظمى بهجت: 💢 شیعه مدعی است کرامت‌ها از زیارت عاشورا دیده، اینها کافی نیست؟! @tabyeen98
💠 استاد دکتر حسن انصاری👇 🌀 متن زیارت عاشوراء متنی اصیل است. اینجا درباره اش بخوانید👇 http://ansari.kateban.com/post/1640 @tabyeen98
✍ دو نکته درباره متن زیارت عاشوراء 📍 🔹 استاد دکتر حسن انصاری: ♈️ من قبلا درباره اصالت متن زیارت عاشوراء نوشته ام. اینجا لازم نیست آن را تکرار کنم. صرفا دو نکته را در اینجا به اختصار تمام عرض می کنم: 💢 نکته نخست: 👈 این است که چنانکه قبلا گفته ام باید متن این زیاتنامه را به عنوان در دوره اموی و اوائل عصر عباسی دانست. این متن بازتاب دهنده باورها و اندیشه های ضد اموی شیعیان است در دورانی که یاد و خاطره قیام امام حسین (ع) در دل و ضمیر شیعیان به عنوان موتور محرک علیه سلطه امویان به کار گرفته می شد و مایه وحدتبخشی به جامعه شیعه بود. امویان ایدئولوژی قدرت پرستانه خود را تحت پوشش اندیشه وحدت جماعت و خلافت اللهی قرار داده بودند و متن زیارت عاشوراء با ادبیاتی برخاسته از عمق متون دینی هم امویان و مذهبشان را به چالش می کشد و هم با اشاره های مکرر به آل محمد، مذهب بدیل را نشان می دهد و وحدت بر حول آل محمد را تبلیغ می کند. دو گانه آل محمد و آل ابو سفیان و معاویه در این متن از همینجا ریشه می گیرد. لعن های این متن را هم باید در همین چارچوب دید و فهمید. 💢 نکته دوم: 👈 متن زیارت عاشوراء متنی است که تداوم و مشروعیت اندیشه مذهبی و مبانی فکری و دینی و سیاسی بنی امیه را نشانه گرفته است. یزید در این متن تنها یک نام است و در پشت آن کل نظام فکری و دینی امویان و مبلغان فکری آنان و فقیهان و قاضیان سلطه پرست دوران بنی امیه را تداعی می کند. به درستی نشان می دهد که قتل فرزند پیامبر با چه مبانی مذهبی و با چه انحرافی در دین ممکن شد و توجیه یافت و چه کسانی با کلام و رفتار و حتی سکوتشان درصدد مشروعیت بخشی به آن بودند. کربلا خلق الساعه پیش نیامد. نتیجه روندی پنجاه ساله بود که در آن سلطه خلیفگان و مبانی بیعت و وحدت جماعت در حول خلیفه بر قرآن و سنت پیامبر ارجحیت پیدا کرد و دین ابزار قدرت شد. مسئله متن زیارت عاشوراء مسئله دو نگاه به دین است. این متن منطق احیای دین که بنمایه اصلی هدف امام حسین در عدم قبول بیعت با یزید بود را برآفتاب می کند و دوگانگی منطق دینی بنی امیه را که بر پایه سنت جماعت و بیعت و ادعای خلافت اللهی استوار بود با منطق آل محمد نشان می دهد. با توجه به محتوای سیاسی چنین پیامی در دورانی که این متن تدوین شده ( اوائل سده دوم قمری) است که باید اشارات این متن و توجه به نام ها و تأکیدها را در آن فهمید. به همین دلیل است که معتقدم متن زیارت عاشوراء شیعیان در سده دوم قمری بوده است. https://t.me/azbarresihayetarikhi @tabyeen98
✍ سوره فجر؛ سوره امام حسین 🔹آ. سید محمدمهدی میرباقری: ♈️ بنا بر روایات معصومین، ، سوره امام حسین است . مرحوم صدوق از امام صادق نقل کرده است: «اقْرَءُوا سُورَةَ الْفَجْرِ فِی فَرَائِضِكُمْ وَ نَوَافِلِكُمْ فَإِنَّهَا سُورَةٌ لِلْحُسَینِ بْنِ عَلِی»؛ سوره فجر را، در نمازهای واجب و مستحب تلاوت کنید، این سوره متعلّق به امام حسین است... ♈️ «وَ هَذِهِ السُّورَةُ فِی الْحُسَینِ بْنِ عَلِی وَ شِیعَتِهِ وَ شِیعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ خَاصَّةً»؛ این سوره به شکل خاص در شأن امام حسین و شیعیان حضرت و شیعیان آل محمد است. ♈️ «مَنْ أَدْمَنَ قِرَاءَةَ الْفَجْرَ كَانَ مَعَ الْحُسَینِ فِی دَرَجَتِهِ فِی الْجَنَّةِ‏»؛ کسی که بر تلاوت این سوره مداومت کند، در بهشت همراه با امام حسین و در درجه ایشان خواهد بود. 👈 در روایات فرموده اند وجود مقدس سیدالشهداء (ع) در گودی قتلگاه، با آیات آخر سوره فجر مورد خطاب قرار گرفتند. در حالی که همه عالم، مضطرب و متلاطم بودند، حضرت در گودی قتلگاه، در کمال آرامش و در مقام رضایت نفس قرار داشتند و خدای متعال ایشان را مورد خطاب قرار داد و فرمود «یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِیةً مَرْضِیةً». 💢 البته میتوانیم بگوییم متعلّق به حضرت هست، از همان «وَ الْفَجْرِ» تا آیات پایانی، ولی قدر متیقن این است که فرمودند مخاطب اصلی در آیات پایانی سوره، وجود مقدس سیدالشهداء (ع) هستند. 🔻برای شنیدن تفسیر از سوره فجر مراجعه کنید به🔻 https://eitaa.com/mirbaqeri_tafsir/959 https://eitaa.com/mirbaqeri_tafsir/960 ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ @tabyeen98 ┄┅═══✼✨✼═══┅┄
السَّلامُ عَلَى الْمَدْفُونينَ بِلا أَكْفان! سلام بر دفن شدگـانِ بدون كفن! @tabyeen98
✍ پیام سالار شهیدان 🔹 آ. سید علی خامنه ای: 💢 منطق حسین علیه‌السلام منطق دفاع از حق، ایستادگی در برابر ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است. ۹۸/۶/۲۷ @tabyeen98
✍ فلسفه قیام امام حسین علیه السلام(1)؛ اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر و امیرالمومنین ♈️ در وصيتى كه هنگام حركت به سمت عراق نوشت و به برادرش محمد بن حنفيّه داد مى‌نويسد: ↩️ إنّى ما خَرَجْتُ أشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفْسِداً وَ لا ظالِماً، إنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْاصْلاحِ فى أمَّةِ جَدّى، أريدُ أن آمُرَ بالمعروف و أنهَى عن المنكر و أسيرُ بسيرة جدي و أبي علي بن أبي طالب عليه السّلام. ↩️ من براى هوا و هوس و برتری جویی و ظلم و فساد قيام نكردم؛ برای اصلاح امت جدم خروج(قيام) کردم؛ میخواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیره جدم و پدرم علی بن ابی طالب عمل کنم. 💠 پی نوشت: 🔷 أشِر و بَطِر [= ناسپاس، متکبر، برتری طلب، هوسباز]: 📚 الصحاح - تاج اللغة و صحاح العربية، ج‌2، ص 579(جوهری: 393)👈الأَشَرُ: البَطَرُ. و قد أشِرَ بالكسر يَأْشَرُ أشَراً، فهو أشِرٌ و أشْرَانُ. 📚 مجمع البحرين؛ ج‌3، ص 207(طریحی: 1087)👈خداوند در جواب کسانی که در مورد پیامبر گفتند: بل هو کذّاب أَشِر فرمود: سَيَعْلَمُونَ غَداً مَنِ الْكَذّٰابُ الْأَشِرُ [قمر:26] الأشر بكسر الشين الفرِح البطِر، كأنه يريد كفرانَ النّعمة و عدمَ شكرها. 📚 علامه طباطبایی: و قوله: «بَلْ هُوَ كَذَّابٌ أَشِرٌ»👈 أي شديدُ البطر متكبر يريد أن يتعظم علينا بهذا الطريق👈 برتری طلب، متکبر{أشر و بطر به فتح عین مصدر و به کسر آن صفت مشبهه است}. @tabyeen98
✍ فلسفه قیام امام حسین علیه السلام(2)؛ نجات مردم از نادانی و گمراهی ⚡️عاقل و هدایت شدن مردم 📚 تهذيب الأحكام، ج‌6، ص: 113(شیخ طوسی:460)👇 🌹 ... وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلَالَةِ.... 💢 در بخشی از زیارت اربعین که از امام صادق علیه السلام صادر شده است چنین می خوانیم: ♈️ علیه السلام خون دل خود را در راهت بذل کرد تا بندگانت را از و نجات دهد و آنها را عاقل و هدایت کند. 💠 پی نوشت: 📚 كتاب العين، ج‌3، ص 397(فراهیدی:175)👈 المُهْجَة: دمُ القلب، و لا بقاءَ لِلنّفس بعدَ ما تُراق مُهْجَتُها. 📚 الصحاح - تاج اللغة و صحاح العربية، ج‌1، ص 342(جوهری:393): و يُقال: خَرَجَتْ مُهْجتُه إذا خرجت رُوحُه. ✅ مُهجَة که جمع آن مُهَج است به معنای خون دل است که اگر ریخته شود دیگر آن شخص زنده نمی ماند؛ آخرین قطره خون. 🔹 جَهالت در برابر عقلانیت و ضَلالت در برابر هدایت است. @tabyeen98
✍ صلح و سازش 🔹 استاد علی صفایی حائری 💥 ... صلح و سازش در جنگهاى عقيدتى و در مبارزه هاى مقدس دينى تا رسيدن به هدف معنا ندارد مگر آنجا كه 👈 به دشمن فرصت بازگشت بدهى و يا براى خودت فرصت جمع آورى و تجديد قوا بخواهى. 📚 قيام، ص: 242 @tabyeen98
✍ تحلیل عاشوری حسینی(1) ⚡️هدف اصلی امام حسین از نهضت عاشورا 🔹 دکتر محمدحسین رجبی دوانی 🚦چرا علیه السلام وقتی در راه کوفه خبردار شدند که عبیدالله بن زیاد بر این شهر مسلط شده است و و به شهادت رسیدند، به مسیر خود به سمت کوفه ادامه دادند؟ 📍 با نامه‌های فراوان و دعوتی که به عمل آورده بودند و بیعتی که با مسلم بن عقیل به نمایندگی از امام حسین علیه‌السلام انجام داده بود موجب گردیدند که تکلیف جدیدی برای امام حسین سلام‌الله‌علیه پدید بیاید. 📍تکلیف اول و اصلی امام حسین علیه‌السلام یعنی حاکمیت طاغوتی چون یزید بود، اگر چه آن حضرت تنها بود و هیچ یاری نمی داشت. اما وقتی آن حضرت را بدین ترتیب دعوت کردند و بیعت هم نمودند لذا تکلیف جدیدی برای آن حضرت پدید آمد که باید به خواسته مردم پاسخ مثبت دهد، به سوی آنها برود و رهبری آنها را به دست بگیرد. 📍اگرچه در بین راه می شنوند که عبیدالله بر شهر حاکم شده است و نماینده امام به شهادت رسیده‌اند و مردم مرعوب عبیدالله گردیده اند، دلیل نمیشود که آن حضرت بخواهد از مسیری که پیش گرفته باز پس بنشیند، چرا که برای حضرت شایسته و پسندیده نبود که وقتی عهد و پیمان با مردم دارد و هنوز مردم به حضرت اعلام نکرده اند که ما از بیعت با شما انصراف داده ایم و دیگر به عهد خود پایبند نیستیم، یک جانبه عهد خود را بشکند. 📍لذا حضرت به راه خود ادامه می‌دهد چرا که حساب آن حضرت از حساب مسلم جدا بود. ، زیر سوال قرار می گرفت که اگر شما به سوی کوفه آمده بودید ما هرگز شما را رها نمی‌کردیم و شما را یاری می‌کردیم و عدم حضور شما باعث شد چنین وضعیتی بر سر اسلام و مردم کوفه استمرار یابد. 📍بنابراین کار امام علیه‌السلام بسیار صحیح است و آن وجود مقدس باید به مسیر خود ادامه دهد، مگر آنکه یقین پیدا کنند که مردم کوفه از نظر خود بازگشته اند. لذا حتی تا وقتی که امام علیه السلام در کربلا فرود می آید و مستقر می شود هنوز امام علیه السلام امید دارد که کوفیانی که با آن حضرت بیعت پیدا کرده‌اند خود را به امام حسین علیه‌السلام برسانند و حق را یاری کنند. 📍لذا در پاسخ فرستاده عمر سعد، امام حسین علیه السلام همین نکته را گوش زد می‌کنند و می فرمایند من به دعوت این مردم به سوی کوفه آمده ام. اگر بدانم آنها از نظر خود باز گشته اند و بیعتی که با من کرده‌اند را شکسته اند و نمیخواهند من به شهر آن‌ها وارد شوم از همینجا باز میگردم. 🔸پس اشکال به مردم کوفه وارد است که وقتی شما بیعت کرده اید چرا در برابر عبیدالله بن زیاد کوتاه می آیید و از رساندن خود به یاری امام حسین علیه‌السلام باز می مانید و برخی از شما هم چنان وحشت می کنید که به رغم نوشتن نامه ها به امام حسین علیه‌السلام، به خواست عبیدالله ‌بن زیاد به جنگ آن وجود مقدس می آیید. @tabyeen98