eitaa logo
چهارده معصوم "علیهم‌السّلام"
723 دنبال‌کننده
479 عکس
128 ویدیو
9 فایل
☑️«کانال چهارده معصوم علیهم‌السلام» جهت آشنایی بیشتر با شخصیت و سیره معصومین علیهم‌السلام در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش ایجاد شده است @tabyin_Chahardah_Masoom ✅ وابسته به مجموعه‌ی«تبیین منظومه فکری رهبری» @t_manzome_f_r 📩 مدیر @tabyin_manzome
مشاهده در ایتا
دانلود
(علیه‌السلام) ⚫️ شخصیت امیرالمومنین(علیه‌السلام) امیرالمومنین از جمله‌ی كسانی است كه در راه خدا، هیچ‌كس و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی او را بگیرد و مانع او بشود؛ آنچه را كه تشخیص داد، بدون هیچ‌گونه مبالاتی عمل می‌كند. ۱۳۷۰/۰۱/۲۶ ▪️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻بندگی و عبادت در زندگی هرگاه از مرگ یاد می‌کرد می‌گریست و هرگاه از قبر یاد می‌کرد می‌گریست و هرگاه محشر را و عبور از صراط را به یاد می‌آورد می‌گریست و هرگاه به یاد ایستادن به پای حساب می‌افتاد آن چنان نعره می‌زد که بیهوش می‌شد و چون به یاد بهشت و دوزخ می‌افتاد همچون مارگزیده به خود می‌پیچید، از خدا طلب بهشت می‌کرد و به او از آتش پناه می‌برد و چون وضو می‌ساخت و به نماز می‌ایستاد، بدنش به لرزه می‌افتاد و رنگش زرد می‌شد. ۱۴۰۰/۲/۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻انسان ۲۵۰ ساله | امام سجاد علیه‌السلام؛ مبارز در مقابل کاخ ستم یزید 🖇امام سجاد علیه السلام فرزند و پیام آور عاشورا و مبارز در مقابل کاخ ستم یزید است. ۷۶/۰۹/۱۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
استقرار عدالت مهدوی درس دیگری که اعتقاد به مهدویت و جشن‌های نیمه شعبان باید به ما بدهد، این است: عدالتی که ما در انتظار آن هستیم – عدالت حضرت مهدی (علی علیه السّلام) که مربوط به سطح جهان است – با موعظه و نصیحت به دست نمی‌آید؛ یعنی مهدی موعود ملت‌ها نمی‌آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده طلبی و سلطه گری و استثمار نکند. با زبان نصیحت، عدالت در هیچ نقطه‌ی عالم مستقر نمی‌شود. استقرار عدالت، چه در سطح جهان–آن طور که آن وارث انبیاء انجام خواهد داد–و چه در همه‌ی بخش‌های دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسان‌های صالح و عدالت طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگویان حرف بزنند. با کسانی که سرمست قدرت ظالمانه هستند، نمی شود با زبان نصیحت حرف زد؛ با آن‌ها باید با زبان اقتدار صحبت کرد. آغاز دعوت پیغمبران الهی با زبان نصیحت است؛ اما بعد از آن که توانستند طرفداران خود را گرد بیاورند و تجهیز کنند، آنگاه با دشمنان توحید و دشمنان بشریت، با زبان قدرت حرف می‌زدند. ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
این از اختصاصات شما ملت بزرگ و شجاع است که می‌توانید در زیر سایه‌ی جمهوری اسلامی - یعنی در زیر سایه‌ی ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌) - از قرآنتان، از اسلامتان، از مقدساتتان، از عفاف و عفتتان، و از ارزش‌های اسلامیتان با همه‌ی وجود دفاع کنید. ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🔻سیره پیامبر مردمی بودن به ادعا کردن نیست. با مردم، با زندگی مردم کنار بیاییم، مثل مردم زندگی کنیم، با طبقات مختلف مردم انس بگیریم. این معنای مردمی بودن است....سیره‌ی پیغمبر این است که با فقرا و ضعفا و مانند این‌ها کنار می‌آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمیتی نمی‌داد. ۱۳۹۸/۱۰/۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻قدرت تحلیل سیاسی من از سابق مكرر گفته‌ام كه اگر ملتی قدرت تحلیل خودش را از دست بدهد، فریب و شكست خواهد خورد. اصحاب امام حسن، قدرت تحلیل نداشتند؛ نمی‌توانستند بفهمند كه قضیه چیست و چه دارد می‌گذرد. اصحاب امیرالمؤمنین، آنهایی كه دل او را خون كردند، همه مغرض نبودند؛ اما خیلی از آنها - مثل خوارج - قدرت تحلیل نداشتند. قدرت تحلیل خوارج ضعیف بود. یك آدم ناباب، یك آدم بدجنس، یك آدم زبان‌دار پیدا می‌شد و مردم را به یك طرف می‌كشاند؛ شاخص را گم می‌كردند. در جاده، همیشه باید شاخص مورد نظر باشد. اگر شاخص را گم كردید، زود اشتباه می‌كنید. امیرالمؤمنین می‌فرمود: «و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر»؛ اول، بصیرت، هوشمندی، بینایی، قدرت فهم و تحلیل، و بعد صبر و مقاومت و ایستادگی. از آنچه كه پیش می‌آید، انسان زود دلش آب نشود. راه حق، راه دشواری است. ۱۳۷۰/۰۱/۲۶ ▪️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) این حسین کیست که عالم همه دیوانه‌ی اوست این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه‌ی اوست ۱۳۹۷/۱/۳۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
ما آن وقتی می‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است... اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملت‌های مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه‌و‌عجل‌الله‌فرجه)، به‌وسیله‌ی ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است. ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) 🔻بشریت در عصر پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) بشر در آن روز[عصر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله] از لحاظ اخلاقی، از همیشه‌ی گذشته، منحط‌تر، یا اگر نخواهیم این نسبت را بیان کنیم، باید بگوییم: در اوجِ انحطاط بود. همین بشرِ برخوردار از علم و دانش، به‌شدّت اسیر تعصّبات، اسیر خرافات، اسیر خودخواهی‌ها، اسیر ظلم و ستم و اسیر دستگاه‌های حکومت‌های مردم‌کُش و ضدّبشری بود. چنین وضعی در دنیا حاکم بود. کسی اگر تاریخ را ملاحظه کند، خواهد دید که در آن دوران، همه‌ی بشریّت اسیر بودند. همان‌طور که در کلام امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام است که «فی فتن داستهم بأخفافها و وطئتهم باظلافها و قامت علی سنابکها. » در نهایت فتنه و فشار و مشکلات و برادرکشی. بشر زندگی تلخی را می‌گذرانید. «نومهم سهود.» در همین خطبه، امیرالمؤمنین می‌فرماید: «خواب راحت به چشم مردم نمی‌آمد.» ۱۳۷۲/۰۶/۱۴ ▪️بیانات در دیدار کارگزاران نظام و میهمانان‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ وحدت‌ اسلامی @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻سه خصوصیت حکومتی امیرالمومنین(علیه‌لسلام) تمام ارزش‌ها و صفاتی که انسان -چه به‌عنوان انسان مؤمن به اسلام، چه به‌عنوان انسان مؤمن به هر دینی، و چه به‌عنوان انسان بی‌اعتقاد به هر دینی؛ هرجور انسانی- به آنها احترام می‌گذارد و تکریم می کند، در علیّ‌بن‌ابی‌طالب جمع است؛...در امیرالمؤمنین سه جور صفات هست: یکی آن صفات معنویِ الهی است که با هیچ میزانی برای ماها اصلاً قابل سنجش نیست؛ ایمان، آن ایمانِ متعالیِ عمیق؛... یک دسته دیگر، صفات برجسته‌ی انسانی او است؛ ... دسته‌ی سوّم از خصوصیّات امیرالمؤمنین، خصوصیّات حکومتی است که نتیجه‌ی همان مسئله‌ی امامت است؛ امامت یعنی این‌جور حکومت‌کردن. البتّه شدّت و ضعف دارد که آن حدّ اعلایش در شخصیّتی مثل امیرالمؤمنین هست. خصوصیّات حکومتی مثل چه؟ مثل «عدالت»، مثل «انصاف»، مثل «برابر قراردادن همه‌ی آحاد مردم»، حتّی آن‌کسانی که در جامعه‌ی شما زندگی می کنند، امّا در دین شما نیستند. امیرالمؤمنین وقتی شنید بسربن‌ارطاة رفت وارد شهر شد و وارد [حریم‌] خانواده‌ها شد، یک خطبه‌ی دردناکی دارد: بَلَغَنی اَنَّ الرَّجُلَ مِنهُم لِیَدخُلُ المَرأَةَ المُسلِمَةِ وَ الاُخرَی المُعاهَدَةِ فَیَنتَزِعُ حِجلَها؛ شنیدم که این نیروهای ظالم و ستمگر و گستاخ وارد خانه‌ی زن‌های مسلمان و زن‌های غیر مسلمان -مُعاهَد یعنی همان یهود و نصارایی که در جامعه‌ی اسلامی زندگی می‌کردند- می‌شدند و لباس‌های این‌ها را، حِجِل این‌ها را، دستبند‌های این‌ها را، پابندهای این‌ها را می‌کشیدند و می‌بردند و غارت می‌کردند؛ بعد می‌فرماید که اگر انسان از غصّه‌ی یک‌چنین چیزی بمیرد و جان بدهد، او را ملامت نباید کرد. ببینید شخصیّت این است، ترحّمش به مردم، دلسوزی‌اش نسبت به مردم، آن هم همه‌ی مردم؛ خب در جامعه‌ی اسلامی، یهودی و نصرانی و غیر اینها زندگی می‌کنند که اینها مُعاهَدند. خب از خصوصیّات حکومتی او این است: «عدل»، «انصاف»، «برابری». ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ ▪️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r