eitaa logo
چهارده معصوم "علیهم‌السّلام"
699 دنبال‌کننده
484 عکس
129 ویدیو
9 فایل
☑️«کانال چهارده معصوم علیهم‌السلام» جهت آشنایی بیشتر با شخصیت و سیره معصومین علیهم‌السلام در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش ایجاد شده است @tabyin_Chahardah_Masoom ✅ وابسته به مجموعه‌ی«تبیین منظومه فکری رهبری» @t_manzome_f_r 📩 مدیر @tabyin_manzome
مشاهده در ایتا
دانلود
«ما ملتی منتظر هستیم؛ ملتی که به امید پیشرفت و موفقیت، اقدام و تلاش و انقلاب کرد و موفق شد. ما امروز برای انتظار، باید باب بخصوصی در زندگی خود باز کنیم. حقیقتاً ملت ما باید روح انتظار را به تمام معنا در خود زنده کند. «ما منتظریم»، یعنی این امید را داریم که با تلاش و مجاهدت و پیگیری، این دنیایی که به وسیله‌ی دشمنان خدا و شیاطین، از ظلمات جور و طغیان و ضعیف‌کشی و نکبت حاکمیت ستمگران و قلدران و زورگویان پُرشده است، در سایه‌ی تلاش و فعالیت بی‌وقفه‌ی ما، یک روز به جهانی تبدیل خواهد شد که در آن، انسانیت و ارزش‌های انسانی محترم است و ستمگر و زورگو و ظالم و قلدر و متجاوز به حقوق انسان‌ها، فرصت و جایی برای اقدام و انجام خواسته و هوی و هوس خود، پیدا نخواهد کرد. این روشنایی، در دیدگاه ما نسبت به آینده وجود دارد.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(علیه‌السلام) 🔻نماهنگ | گسترش شبکه شیعیان از دوران امام جواد(ع) تا امام عسکری(ع) 🖇دایره‌‌ى نفوذ ائمّه و وسعت دایره‌‌ى شیعه در زمان این سه امام، نسبت به زمان امام صادق و امام باقر (علیهم السّلام) شاید دَه برابر است؛ یعنى این چیز عجیبى است. شاید علّت این هم که اینها را این ‌جور در فشار و ضیق قرار دادند، اصلاً همین بود. ۱۳۸۲/۰۲/۲۰ ▪️بیانات پس از مراسم روضه حضرت امام حسن عسکری (ع) @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻انسان ۲۵۰ ساله | امام هادی علیه‌السلام و گسترش شبکه‌های شیعه در قم، ری و خراسان 🖇 در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت  هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند.  ۱۳۸۳/۰۵/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«انتظار به معنای قانع نشدن به وضع موجود است. «انتظار داریم»، یعنی هرچه خیر و عملِ خوب انجام دادیم و به وجود آمده، کم و غیرکافی است و منتظریم، تا ظرفیت نیکىِ عالم پُر بشود. یک بُعد دیگر از ابعاد انتظار، دلگرمی مؤمنین نسبت به آینده است. انتظار مؤمن، یعنی این‌که تفکر الهی - این اندیشه‌ی روشنی که وحی بر مردم عرضه کرده است - یک روز سراسر زندگی بشر را فرا خواهد گرفت. یک بُعد انتظار این است که منتظر، با شوق و امید حرکت بکند. انتظار، یعنی امید. انتظار، ابعاد گوناگون دیگری هم دارد.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
« ما مأمور به انتظاریم؛ انتظار یعنی چه؟ انتظار به معنای مترصّد ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند این‌ها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید.» ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🔻 اهتمام به عدالت در جامعه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نظامی را به‌وجود آورد که یکی از خطوط اصلی آن عدالت مطلق و بی‌اغماض بود.‌ در زمان پیامبر هیچ‌کس در جامعه اسلامی از چارچوب عدالت خارج نبود. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«انتظار، مستلزم اصلاح و عمل است؛ باید خودمان را اصلاح کنیم، باید اهل عمل به آن چیزی باشیم که دل آن بزرگوار را شاد می‌کند. اگر بخواهیم این‌جور عمل بکنیم و این صلاح و اصلاح را برای خودمان فراهم بکنیم، طبعاً نمی‌توانیم به عمل فردی اکتفا کنیم. در محیط جامعه، در محیط کشور، در محیط جهانی هم وظایفی هست که باید انجام بدهیم؛ این وظایف چه هستند؟ این همان چیزی است که نیاز دارد به بصیرت، نیاز دارد به معرفت، نیاز دارد به نگرش جهانی، نیاز دارد به روشن‌بینی؛ این آن چیزی است که شما جوان عزیز فعّالِ امروز به آن موظّفید.» ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻سخن‌نگاشت یک روایت از حضرت هادی علیه‌الصّلاةوالسّلام است که هم جنبه‌ی علمی حضرت عبدالعظیم و هم جنبه‌ی معنوی آن بزرگوار را نشان می‌دهد. کسی خدمت امام هادی علیه‌السّلام رسید. حضرت به او فرمودند: تو در کجا هستی؟ گفت: در ری. فرمودند: هر مشکلی در امر دین داشته باشی، می‌توانی از عبدالعظیم‌بن‌عبدالله الحسنی بپرسی. یعنی امام هادی علیه‌السّلام، عبدالعظیم الحسنی را به عنوان یک مرجع علم دین به شیعیان خودشان معرفی کردند. بعد در همین روایت هست که حضرت فرمودند: سلام مرا به او برسان. این هم جنبه‌ی معنوی.  ۱۳۷۳/۰۸/۰۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻مشعل روشنگر شخصیت موسی بن جعفر در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگری است که تمام اطراف خودش را روشن می‌کند، ببینید حق این است. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی است، هیچ وقت متوقف نمی‌ماند، حتی در سخت‌ترین شرایط. ۱۳۶۴/۰۱/۲۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«انتظار فرج یعنی این‌که در سرنوشت بشریّت، یک فرج بزرگ هست و ما به سمت آن فرج پیش می‌رویم. از چه بترسیم؟ چرا بترسیم؟ چرا تردید کنیم؟ چرا اطمینان خودمان را از دست بدهیم؟ دستورات اسلام، چراغ راهنمای ماست. آنچه را که میراث گران‌بهایی از اسلام است، در دست داریم. مجموعه گفتار امام، که متّخذ از اسلام است، میراثی گران‌بها و دستاوردی عظیم است که چراغ راه ماست.» ۱۳۷۱/۱۱/۱۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«من فقط یک جمله در باب انتظار عرض می‌کنم. این‌که در روایات ما وارد شده است که افضل اعمال امت، انتظار فرج است، یعنی چه؟ مگر انتظار چیست؟ انتظار ظهور حضرت ولىّ‌اللَّه‌الاعظم(ارواحنافداه)، مگر چه مضمون و چه معنایی در بطن خود دارد که این‌قدر دارای فضیلت است؟ یک معنای انحرافی در باب انتظار بود که خوشبختانه امروز از آن فهم و برداشت غلط، اثر چندانی نیست. کسانی که مغرض و یا نادان بودند، این‌طور به مردم یاد داده بودند که انتظار، یعنی این‌که شما از هر عمل مثبت و از هر اقدام و هر مجاهدت و هر اصلاحی دست بکشید و منتظر بمانید، تا صاحب عصر و زمان، خودش بیاید و اوضاع را اصلاح کند و مفاسد را برطرف نماید!» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r