eitaa logo
اربعین در کلام رهبری
198 دنبال‌کننده
94 عکس
27 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بصیرت اباالفضل العبّاس 🏴بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ در روز تاسوعا، به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان می‌دهیم؛ چنان برخورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما. ۷۹/۱/۲۶ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴در قله فداکاری حادثه عاشورا، در اوج قلّه فداکاری و شهادت باقی ماند و همچنان تا قیامت باقی خواهد ماند. ۱۳۷۲/۰۳/۲۶ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴مبارزه امام حسین دو وجه دارد و ممکن است دو نتیجه به بار بیاورد؛ اما هر دو نتیجه خوب است. یک نتیجه این بود که امام حسین علیه‌السّلام بتواند بر حکومت یزید پیروز شود و قدرت را از چنگ کسانی که با زور بر سر مردم می‌کوبیدند و سرنوشت مردم را تباه می‌کردند، خارج کند و کار را در مسیر صحیح خود بیندازد. اگر این کار صورت می‌گرفت، البته باز مسیر تاریخ عوض می‌شد. یک وجه دیگر این بود که امام حسین نتواند به هر دلیلی این پیروزی سیاسی و نظامی را به دست بیاورد؛ آن وقت امام حسین در این‌جا دیگر نه با زبان، بلکه با خون، با مظلومیت، با زبانی که تاریخ تا ابد آن را فراموش نخواهد کرد، حرف خود را مثل یک جریان مداوم و غیرقابل انقطاع در تاریخ به جریان می‌اندازد. و این کار را امام حسین کرد. ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ ▪️بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴امام حسن(علیه‌السلام) زمینه ساز عاشورا بود. بدانیم که افشای خط نفاق در مواردی به شیوه امام ‌حسن(علیه‌السلام) است و مبارزه در گلوگاهش، در مواردی، زنده به شیوه حسنی؛ اگر چه در مواردی هم زنده به شیوه حسینی است. ما باید بدانیم که انقلابی‌ بودن یعنی همه راه‌ها و شیوه‌ها را در زمان خود و در هنگامه خود به کار بستن. ۱۳۵۹/۵/۶ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴درس‌های عاشورایی 🖇عاشورا پیام‌ها و درس‌هایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حقّ و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم‌ در یک صف قرار می‌گیرند. ۱۳۷۱/۴/۲۲ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴نجات‌دهندگان تاریخ 🖇ماجرای امام حسین(علیه‌السلام)، نجات‌بخشیِ یک ملت نبود، نجات‌بخشىِِ یک امت نبود؛ [بلکه] نجات‌بخشیِ یک تاریخ بود. امام حسین، خواهرش زینب (سلام‌الله‌علیها) و اصحاب و دوستانش، با این حرکت، تاریخ را نجات دادند. ۱۳۷۷/۲/۱۸ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴لحظه را باید شناخت 🖇نیاز را باید دانست. فرض بفرمائید کسانی در کوفه دل‌هاشان پر از ایمان به امام حسین(علیه‌السلام) بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛ اما کاری که باید بکنند، آن کاری نبود که آن‌ها کردند؛ لحظه و عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام میدادند، اوضاع عوض می‌شد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگری حرکت بکند. شناسائی لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ی نیاز، خیلی چیز مهمی است. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️علمدار حق امام حسین علیه‌السلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمی‌تواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد. این بود که سید الشهدا فرمود: "هیهات منّا الذّلّة". افتخار متعلق به آن انسان، ملت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کرده‌اند، توفان‌ها از بین ببرد و بخواباند. امام حسین علیه‌السلام این پرچم را محکم نگه داشت و تا پای شهادت عزیزان و اسارت حرم شریفش ایستاد. ۱۳۸۱/۱/۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
اگر ملت ما عاشورا را این‌جور در طول قرن‌های متمادی با اصرار تبیین نمی‌کردند و بیان نمی‌کردند، ممکن بود این حادثه‌ی مهم از یادها برود یا بسیار ضعیف‌تر از آنچه واقع شده است منعکس بشود. ۱۳۹۶/۰۳/۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴هدف قیام حسینی ما که امروز این نظام را داریم لمس می‌کنیم و برکات نظام اسلامی را از نزدیک مشاهده می‌کنیم، بیشتر از اسلاف خودمان قدر نهضت حسینی و معنای آن نهضت را درک می‌کنیم، و باید بکنیم.... ۱۳۶۸/۵/۱۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️حرکت امام حسین(ع) منطق مستحکم داشت عنصر منطق و عقل در حرکت و بیانات امام حسین (علیه‌السّلام) متجلی است؛ قبل از شروع این حرکت، از هنگام حضور در مدینه تا روز شهادت. جمله، جمله‌ی این بیانات نورانی، بیان‌کننده‌ی یک منطق مستحکم است. خلاصه‌ی این منطق هم این است که وقتی شرایط متناسب بود، وظیفه‌ی مسلمان، «اقدام» است؛ این اقدام خطر داشته باشد در عالی‌ترین مراحل، یا نداشته باشد. ۱۳۸۴/۱۱/۰۵ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴از تبیین تا قیام پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، نعمت یاد امام حسین را روزبه‌روز در کشور ما فراوان‌تر و مستدام‌تر بفرما. پروردگارا! زبان‌هایی که با مدیحه‌ی حسین‌بن‌علی و خاندان پیغمبر حرکت می‌کنند، مورد لطف و برکت خودت قرار بده. پروردگارا! هیئت‌های ما را، هیئت‌های امام صادق‌پسند قرار بده؛ ما را سربازان جهادِ عظیمِ این روزگار که «جهاد تبیین» است، قرار بده. پروردگارا! ارواح طیّبه‌ی امام عزیز ما و شهدای بزرگوار ما را با ارواح طیّبه‌ی اهل‌بیت (علیهم السّلام) محشور بفرما؛ قلب مقدّس فاطمه‌ی زهرا، صدّیقه‌ی کبریٰ (سلام الله علیها) را از ما راضی و خشنود کن؛ دل مبارک امام زمان، ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) را از ما راضی و خشنود کن؛ سلام ما و تحیّات ما را به آن بزرگوار برسان و رضایت آن بزرگوار از ما را، شامل حال ما قرار بده. ۱۴۰۰/۱۱/۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴در خود عرصه‌ی کربلا حضرت اهل تبیین بودند، می‌رفتند، صحبت می‌کردند. حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند، اما از هر فرصتی این بزرگوار استفاده می‌کردند که بروند با آن‌ها صحبت بکنند، بلکه بتوانند آن‌ها را بیدار کنند. ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️کسانی که گفته‌اند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کرده‌اند. امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️مبادا کسى خیال کند که هیئات مذهبى یک چیزى است که اگر بود، بود، اگر هم نبود، نبود؛ این جور نیست. هیئت‌هاى مذهبى در حقیقت ارکان حفظ ایمان و شوق ملّت بزرگ ما به خاندان پیغمبر هستند؛ از جمله‌‏ى پیوندهاى مستحکم میان امروز و روز عاشوراى حسینى هستند؛ آن روحیه را به امروز منتقل می‌کنند، خاطره‌‏ى امام حسین را تجدید می‌کنند. ۱۳۷۳/۵/۱۲ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمی‌دارد می‌آورد وسط میدان. امام حسین (علیه‌السّلام) که می‌دانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد. ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در طول این روزهاى عزیز - یعنی روزهاى دهه‌‌ى عاشورا و بعد از عاشورا- هر وقت بر حسین‌‌بن‌‌على دل سوزاندید و گریه کردید؛ یادتان باشد که چرا بر حسین گریه می‌کنید یادتان باشد که پیام این اشک و این عزادارى چیست! جورى نباشد که ما هم غافل بمانیم تا مجبور بشویم بر خودمان عزادارى کنیم و حسین را نشناسیم؛ البتّه ملّت ما بحمدالله‌ حسین را شناخته، مخصوصاً جوان‌هایمان و رزمندگانمان. ۱۳۶۷/۵/۲۴ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
هفتمین دورۀ جامعِ آموزش «منظومۀ فکری رهبر انقلاب» 🔸مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. توانمندی در نقش‌آفرینیِ مؤثر در جهاد تبیین ۳. بهره‌مندی از تخفیف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی روش مطالعه، تندآموزی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ۴. امکان شرکت در سطح دو (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر) در رشته‌های مختلف و ضروری ۵. اعطای گواهینامه 🔹زمان ثبت‌نام: یکم تا سی‌‌ویکم شهریورماه 🔸شروع جلسات مقدماتی: دهم مهرماه ثبت‌نام در سایت مجموعۀ تبیین به آدرس🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref7 راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شیرین‌تر از عسل 🖇قاسم‌بن‌الحسن(علیه‌السّلام) یکی از جوانان کم سالِ دستگاهِ امام حسین است. نوجوانی است که هنوز به حدّ بلوغ و تکلیف نرسیده بوده است. در شب عاشورا عرض کرد: عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ امام حسین خواست که این نوجوان را آزمایش کند فرمود: عزیزم! کشته‌شدن در ذائقه تو چگونه است؟ گفت «احلی من العسل»؛ از عسل شیرین‌تر است. ببینید؛ این، آن جهت‌گیرىِ ارزشی در خاندان پیامبر است. تربیت‌شده‌های اهل بیت این‌گونه‌اند. ۱۳۷۷/۲/۱۸ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴 منطق حسینی 🖇منطق حسینی؛ یعنی نترسیدن از مرگ. منطق حسینی؛ یعنی ترجیح‌ دادن حق بر باطل به هر قیمت. منطق حسینی؛ یعنی کم‌ نشمردن یاران حق و زیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم و عدد. منطق حسینی؛ یعنی امید بی‌پایان حتی در لحظه‌ای که علی‌الظاهر آرزوها غروب می‌کند. ۱۳۶۷/۰۵/۲۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴 مغناطیس حسینی 🖇اینجا با وجود موانع فراوان، برای پیاده‌روی هشتاد کیلومتری، نه برای لذّت بردن و در هتل لمیدن، بلند می‌شوند می‌روند کربلا؛ این یک حادثه‌ و پدیده‌ الهی است؛ این نشان‌دهنده‌ این است که این راه، راه عشق است؛ منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه بصیرت؛ مثل عشق اولیا به خدا... می‌داند، می‌فهمد و این جاذبه او را می‌کِشد، این مغناطیس او را می‌کِشد. ۱۳۹۵/۹/۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️امام حسین(ع) را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او... باید شناخت. ۸۸/۰۵/۰۵ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی مثل حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام که خودش تجسّم ارزش‌هاست، قیام می‌کند، برای این‌که جلوِ این انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط می‌رفت تا به آن‌جا برسد که هیچ چیز باقی نماند؛ که اگر یک وقت مردمی هم خواستند خوب زندگی کنند و مسلمان زندگی کنند، چیزی در دستشان نباشد. امام حسین می‌ایستد، قیام می‌کند، حرکت می‌کند و یک‌تنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار می‌گیرد. البته در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علی اصغرش را، جان علی اکبرش را و جان عباسش را فدا می‌کند؛ اما نتیجه می‌گیرد. «و انا من حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسین‌بن‌علی است. ۱۳۷۷/۲/۱۸ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️در آن دوره‌ای که امام صادق فرمودند: اَحیوا اَمرَنا، احیای امرِ اهل‌بیت جزو سخت‌ترین و خطرناک‌ترین کارها بود؛ یک جهاد عظیم بود. حالا آن زمان‌هایی که ما در این زمینه زیاد بحث می‌کردیم، کار می‌کردیم زندگی مبارزاتی ائمّه و مبارزه‌ی اصحاب ائمّه جزو خطرناک‌ترین‌ها بود... ‌‌ در یک چنین شرایطی امام می‌فرماید: اَحیوا اَمرَنا؛ شما که می‌نشینید در آن جلسات هیئتی، احیای امر ما را بکنید؛ یعنی امام بزرگ‌ترین مبارزات را، خطرناک‌ترین مبارزات را، از اینها مطالبه می‌کند. پس هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین (علیه السّلام)، مکتب شهادت. خب ائمّه (علیهم السّلام) چه جور جهادی می‌کردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمی‌کردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبیٰ و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»؛ همین که بنده مکرّر تکرار می‌کنم تبیین یا جهاد تبیین، تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است. به نظر من از این «اَحیوا اَمرَنا» این نکته‌ی بسیار مهم استفاده می‌شود. ۱۴۰۰/۱۱/۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r