فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در طول این روزهاى عزیز - یعنی روزهاى دههى عاشورا و بعد از عاشورا- هر وقت بر حسینبنعلى دل سوزاندید و گریه کردید؛
یادتان باشد که چرا بر حسین گریه میکنید
یادتان باشد که پیام این اشک و این عزادارى چیست!
جورى نباشد که ما هم غافل بمانیم تا مجبور بشویم بر خودمان عزادارى کنیم و حسین را نشناسیم؛ البتّه ملّت ما بحمدالله حسین را شناخته، مخصوصاً جوانهایمان و رزمندگانمان.
۱۳۶۷/۵/۲۴
#تمدن_اسلامی
#تصویری
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
هفتمین دورۀ جامعِ آموزش «منظومۀ فکری رهبر انقلاب»
🔸مزایا:
۱. بهرهمندی از اساتید برجسته
۲. توانمندی در نقشآفرینیِ مؤثر در جهاد تبیین
۳. بهرهمندی از تخفیف جهت شرکت در دورههای آموزشی روش مطالعه، تندآموزی، مدیریت زمان و برنامهریزی
۴. امکان شرکت در سطح دو (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر) در رشتههای مختلف و ضروری
۵. اعطای گواهینامه
🔹زمان ثبتنام: یکم تا سیویکم شهریورماه
🔸شروع جلسات مقدماتی: دهم مهرماه
ثبتنام در سایت مجموعۀ تبیین به آدرس🔻
https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref7
راه ارتباطی(ایتا):
@manzome1
#جهاد_تبیین
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شیرینتر از عسل
🖇قاسمبنالحسن(علیهالسّلام) یکی از جوانان کم سالِ دستگاهِ امام حسین است. نوجوانی است که هنوز به حدّ بلوغ و تکلیف نرسیده بوده است. در شب عاشورا عرض کرد: عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ امام حسین خواست که این نوجوان را آزمایش کند فرمود: عزیزم! کشتهشدن در ذائقه تو چگونه است؟ گفت «احلی من العسل»؛ از عسل شیرینتر است. ببینید؛ این، آن جهتگیرىِ ارزشی در خاندان پیامبر است. تربیتشدههای اهل بیت اینگونهاند.
۱۳۷۷/۲/۱۸
#نهضت_حسینی
#صوتی
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🏴 منطق حسینی
🖇منطق حسینی؛ یعنی نترسیدن از مرگ.
منطق حسینی؛ یعنی ترجیح دادن حق بر باطل به هر قیمت.
منطق حسینی؛ یعنی کم نشمردن یاران حق و زیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم و عدد.
منطق حسینی؛ یعنی امید بیپایان حتی در لحظهای که علیالظاهر آرزوها غروب میکند.
۱۳۶۷/۰۵/۲۳
#نهضت_حسینی
#عکس_نوشته
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🏴 مغناطیس حسینی
🖇اینجا با وجود موانع فراوان، برای پیادهروی هشتاد کیلومتری، نه برای لذّت بردن و در هتل لمیدن، بلند میشوند میروند کربلا؛ این یک حادثه و پدیده الهی است؛ این نشاندهنده این است که این راه، راه عشق است؛ منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه بصیرت؛ مثل عشق اولیا به خدا... میداند، میفهمد و این جاذبه او را میکِشد، این مغناطیس او را میکِشد.
۱۳۹۵/۹/۳
#الحسین_یجمعنا
#متن
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
▪️امام حسین(ع) را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او... باید شناخت.
۸۸/۰۵/۰۵
#امام_حسین (علیهالسلام)
#عکسنوشته
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی مثل حسینبنعلی علیهالسّلام که خودش تجسّم ارزشهاست، قیام میکند، برای اینکه جلوِ این انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط میرفت تا به آنجا برسد که هیچ چیز باقی نماند؛ که اگر یک وقت مردمی هم خواستند خوب زندگی کنند و مسلمان زندگی کنند، چیزی در دستشان نباشد. امام حسین میایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یکتنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار میگیرد. البته در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علی اصغرش را، جان علی اکبرش را و جان عباسش را فدا میکند؛ اما نتیجه میگیرد.
«و انا من حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسینبنعلی است.
۱۳۷۷/۲/۱۸
#تمدن_اسلامی
#تصویری
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
▪️در آن دورهای که امام صادق فرمودند: اَحیوا اَمرَنا، احیای امرِ اهلبیت جزو سختترین و خطرناکترین کارها بود؛ یک جهاد عظیم بود. حالا آن زمانهایی که ما در این زمینه زیاد بحث میکردیم، کار میکردیم زندگی مبارزاتی ائمّه و مبارزهی اصحاب ائمّه جزو خطرناکترینها بود...
در یک چنین شرایطی امام میفرماید: اَحیوا اَمرَنا؛ شما که مینشینید در آن جلسات هیئتی، احیای امر ما را بکنید؛ یعنی امام بزرگترین مبارزات را، خطرناکترین مبارزات را، از اینها مطالبه میکند.
پس هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فیسبیلالله، جهاد در راه احیای مکتب اهلبیت، مکتب امام حسین (علیه السّلام)، مکتب شهادت. خب ائمّه (علیهم السّلام) چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن مجتبیٰ و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّهی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»؛ همین که بنده مکرّر تکرار میکنم تبیین یا جهاد تبیین، تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است. به نظر من از این «اَحیوا اَمرَنا» این نکتهی بسیار مهم استفاده میشود.
۱۴۰۰/۱۱/۳
#نهضت_حسینی
#متن
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🏴الحسین یجمعنا
🖇عشق به حسین(علیهالسلام) ما را دور هم جمع میکند. این حبّ و این عشق، عشق همراه با بصیرت است؛میداند، میفهمد و این جاذبه او را میکِشد، این مغناطیس او را میکِشد.
۱۳۹۵/۰۹/۰۳
#الحسین_یجمعنا
#عکس_نوشته
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🏴شما به درستی گفتید: «الحسین یجمعنا»، حقیقتاً این جور است؛ حسین اجتماع عظیمی را درست میکند. این دلها با هزاران گام در راه است، همه حرکت میکنند، همه راه میافتند به سمت آن معدن و سرچشمهی معنویّت و آزادگی، و این را به رخ دنیای مادّیِ امروز میکشند. و این انشاءالله روزبهروز بایستی حرکت بیشتری بکند و گسترش بیشتری پیدا کند، و البتّه عمق بیشتری هم پیدا کند.
۱۳۹۸/۰۷/۲۱
#الحسین_یجمعنا
#متن
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🏴اربعین؛ رسانه پر قدرت عاشورا
اربعینِ اوّل، رسانهی پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنیامیّه و سفیانیها بود. رسانهی حقیقی یعنی فریاد زینب کبریٰ، فریاد حضرت سجّاد... امروز هم در دنیای پیچیدهی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانهی بیهمتا است.
۱۳۹۹/۰۷/۲۱
#الحسین_یجمعنا
#نهضت_حسینی
#عکس_نوشته
@tabyin_arbaein
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r