eitaa logo
اربعین در کلام رهبری
191 دنبال‌کننده
94 عکس
28 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️علمدار حق امام حسین علیه‌السلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمی‌تواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد. این بود که سید الشهدا فرمود: "هیهات منّا الذّلّة". افتخار متعلق به آن انسان، ملت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کرده‌اند، توفان‌ها از بین ببرد و بخواباند. امام حسین علیه‌السلام این پرچم را محکم نگه داشت و تا پای شهادت عزیزان و اسارت حرم شریفش ایستاد. ۱۳۸۱/۱/۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
اگر ملت ما عاشورا را این‌جور در طول قرن‌های متمادی با اصرار تبیین نمی‌کردند و بیان نمی‌کردند، ممکن بود این حادثه‌ی مهم از یادها برود یا بسیار ضعیف‌تر از آنچه واقع شده است منعکس بشود. ۱۳۹۶/۰۳/۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴هدف قیام حسینی ما که امروز این نظام را داریم لمس می‌کنیم و برکات نظام اسلامی را از نزدیک مشاهده می‌کنیم، بیشتر از اسلاف خودمان قدر نهضت حسینی و معنای آن نهضت را درک می‌کنیم، و باید بکنیم.... ۱۳۶۸/۵/۱۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️حرکت امام حسین(ع) منطق مستحکم داشت عنصر منطق و عقل در حرکت و بیانات امام حسین (علیه‌السّلام) متجلی است؛ قبل از شروع این حرکت، از هنگام حضور در مدینه تا روز شهادت. جمله، جمله‌ی این بیانات نورانی، بیان‌کننده‌ی یک منطق مستحکم است. خلاصه‌ی این منطق هم این است که وقتی شرایط متناسب بود، وظیفه‌ی مسلمان، «اقدام» است؛ این اقدام خطر داشته باشد در عالی‌ترین مراحل، یا نداشته باشد. ۱۳۸۴/۱۱/۰۵ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴از تبیین تا قیام پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، نعمت یاد امام حسین را روزبه‌روز در کشور ما فراوان‌تر و مستدام‌تر بفرما. پروردگارا! زبان‌هایی که با مدیحه‌ی حسین‌بن‌علی و خاندان پیغمبر حرکت می‌کنند، مورد لطف و برکت خودت قرار بده. پروردگارا! هیئت‌های ما را، هیئت‌های امام صادق‌پسند قرار بده؛ ما را سربازان جهادِ عظیمِ این روزگار که «جهاد تبیین» است، قرار بده. پروردگارا! ارواح طیّبه‌ی امام عزیز ما و شهدای بزرگوار ما را با ارواح طیّبه‌ی اهل‌بیت (علیهم السّلام) محشور بفرما؛ قلب مقدّس فاطمه‌ی زهرا، صدّیقه‌ی کبریٰ (سلام الله علیها) را از ما راضی و خشنود کن؛ دل مبارک امام زمان، ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) را از ما راضی و خشنود کن؛ سلام ما و تحیّات ما را به آن بزرگوار برسان و رضایت آن بزرگوار از ما را، شامل حال ما قرار بده. ۱۴۰۰/۱۱/۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴در خود عرصه‌ی کربلا حضرت اهل تبیین بودند، می‌رفتند، صحبت می‌کردند. حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند، اما از هر فرصتی این بزرگوار استفاده می‌کردند که بروند با آن‌ها صحبت بکنند، بلکه بتوانند آن‌ها را بیدار کنند. ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️کسانی که گفته‌اند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کرده‌اند. امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️مبادا کسى خیال کند که هیئات مذهبى یک چیزى است که اگر بود، بود، اگر هم نبود، نبود؛ این جور نیست. هیئت‌هاى مذهبى در حقیقت ارکان حفظ ایمان و شوق ملّت بزرگ ما به خاندان پیغمبر هستند؛ از جمله‌‏ى پیوندهاى مستحکم میان امروز و روز عاشوراى حسینى هستند؛ آن روحیه را به امروز منتقل می‌کنند، خاطره‌‏ى امام حسین را تجدید می‌کنند. ۱۳۷۳/۵/۱۲ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را برمی‌دارد می‌آورد وسط میدان. امام حسین (علیه‌السّلام) که می‌دانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد. ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در طول این روزهاى عزیز - یعنی روزهاى دهه‌‌ى عاشورا و بعد از عاشورا- هر وقت بر حسین‌‌بن‌‌على دل سوزاندید و گریه کردید؛ یادتان باشد که چرا بر حسین گریه می‌کنید یادتان باشد که پیام این اشک و این عزادارى چیست! جورى نباشد که ما هم غافل بمانیم تا مجبور بشویم بر خودمان عزادارى کنیم و حسین را نشناسیم؛ البتّه ملّت ما بحمدالله‌ حسین را شناخته، مخصوصاً جوان‌هایمان و رزمندگانمان. ۱۳۶۷/۵/۲۴ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
هفتمین دورۀ جامعِ آموزش «منظومۀ فکری رهبر انقلاب» 🔸مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. توانمندی در نقش‌آفرینیِ مؤثر در جهاد تبیین ۳. بهره‌مندی از تخفیف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی روش مطالعه، تندآموزی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ۴. امکان شرکت در سطح دو (تربیت مدرس و تربیت پژوهشگر) در رشته‌های مختلف و ضروری ۵. اعطای گواهینامه 🔹زمان ثبت‌نام: یکم تا سی‌‌ویکم شهریورماه 🔸شروع جلسات مقدماتی: دهم مهرماه ثبت‌نام در سایت مجموعۀ تبیین به آدرس🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref7 راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
202030_762508212.mp3
6.99M
🏴 شیرین‌تر از عسل 🖇قاسم‌بن‌الحسن(علیه‌السّلام) یکی از جوانان کم سالِ دستگاهِ امام حسین است. نوجوانی است که هنوز به حدّ بلوغ و تکلیف نرسیده بوده است. در شب عاشورا عرض کرد: عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ امام حسین خواست که این نوجوان را آزمایش کند فرمود: عزیزم! کشته‌شدن در ذائقه تو چگونه است؟ گفت «احلی من العسل»؛ از عسل شیرین‌تر است. ببینید؛ این، آن جهت‌گیرىِ ارزشی در خاندان پیامبر است. تربیت‌شده‌های اهل بیت این‌گونه‌اند. ۱۳۷۷/۲/۱۸ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴 منطق حسینی 🖇منطق حسینی؛ یعنی نترسیدن از مرگ. منطق حسینی؛ یعنی ترجیح‌ دادن حق بر باطل به هر قیمت. منطق حسینی؛ یعنی کم‌ نشمردن یاران حق و زیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم و عدد. منطق حسینی؛ یعنی امید بی‌پایان حتی در لحظه‌ای که علی‌الظاهر آرزوها غروب می‌کند. ۱۳۶۷/۰۵/۲۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴 مغناطیس حسینی 🖇اینجا با وجود موانع فراوان، برای پیاده‌روی هشتاد کیلومتری، نه برای لذّت بردن و در هتل لمیدن، بلند می‌شوند می‌روند کربلا؛ این یک حادثه‌ و پدیده‌ الهی است؛ این نشان‌دهنده‌ این است که این راه، راه عشق است؛ منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه بصیرت؛ مثل عشق اولیا به خدا... می‌داند، می‌فهمد و این جاذبه او را می‌کِشد، این مغناطیس او را می‌کِشد. ۱۳۹۵/۹/۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️امام حسین(ع) را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او... باید شناخت. ۸۸/۰۵/۰۵ (علیه‌السلام) @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی مثل حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام که خودش تجسّم ارزش‌هاست، قیام می‌کند، برای این‌که جلوِ این انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط می‌رفت تا به آن‌جا برسد که هیچ چیز باقی نماند؛ که اگر یک وقت مردمی هم خواستند خوب زندگی کنند و مسلمان زندگی کنند، چیزی در دستشان نباشد. امام حسین می‌ایستد، قیام می‌کند، حرکت می‌کند و یک‌تنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار می‌گیرد. البته در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علی اصغرش را، جان علی اکبرش را و جان عباسش را فدا می‌کند؛ اما نتیجه می‌گیرد. «و انا من حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسین‌بن‌علی است. ۱۳۷۷/۲/۱۸ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
▪️در آن دوره‌ای که امام صادق فرمودند: اَحیوا اَمرَنا، احیای امرِ اهل‌بیت جزو سخت‌ترین و خطرناک‌ترین کارها بود؛ یک جهاد عظیم بود. حالا آن زمان‌هایی که ما در این زمینه زیاد بحث می‌کردیم، کار می‌کردیم زندگی مبارزاتی ائمّه و مبارزه‌ی اصحاب ائمّه جزو خطرناک‌ترین‌ها بود... ‌‌ در یک چنین شرایطی امام می‌فرماید: اَحیوا اَمرَنا؛ شما که می‌نشینید در آن جلسات هیئتی، احیای امر ما را بکنید؛ یعنی امام بزرگ‌ترین مبارزات را، خطرناک‌ترین مبارزات را، از اینها مطالبه می‌کند. پس هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین (علیه السّلام)، مکتب شهادت. خب ائمّه (علیهم السّلام) چه جور جهادی می‌کردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمی‌کردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبیٰ و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»؛ همین که بنده مکرّر تکرار می‌کنم تبیین یا جهاد تبیین، تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است. به نظر من از این «اَحیوا اَمرَنا» این نکته‌ی بسیار مهم استفاده می‌شود. ۱۴۰۰/۱۱/۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴الحسین یجمعنا 🖇عشق به حسین(علیه‌السلام) ما را دور هم جمع می‌کند. این حبّ و این عشق، عشق همراه با بصیرت است؛می‌داند، می‌فهمد و این جاذبه او را می‌کِشد، این مغناطیس او را می‌کِشد. ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴شما به‌ درستی گفتید: «الحسین یجمعنا»، حقیقتاً این‌ جور است؛ حسین اجتماع عظیمی را درست می‌کند. این دل‌ها با هزاران گام در راه است، همه حرکت می‌کنند، همه راه می‌افتند به سمت آن معدن و سرچشمه‌ی معنویّت و آزادگی، و این را به رخ دنیای مادّیِ امروز می‌کشند. و این ان‌شاء‌الله روز‌به‌روز بایستی حرکت بیشتری بکند و گسترش بیشتری پیدا کند، و البتّه عمق بیشتری هم پیدا کند. ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴اربعین؛ رسانه پر قدرت عاشورا اربعینِ اوّل، رسانه‌ی پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی‌امیّه و سفیانی‌ها بود. رسانه‌ی حقیقی یعنی فریاد زینب کبریٰ، فریاد حضرت سجّاد... امروز هم در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است. ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴امام حسین علیه‌السّلام، فلسفه حرکت خود را مقابله با جور قرار می‌دهد. بحث بر سرِ مقدّس‌ترین هدف‌هاست که همه منصفین عالم آن را قبول دارند. چنان انسانی، در راه چنین هدفی، دشوارترین مبارزه را تحمّل می‌کند. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر سه‌ى این‌ها در پیش پروردگار شریک جرمند، هم ظالم، هم ستم‌پذیر، هم تماشاچى بى‌تفاوت، این درس امام حسین است. ما این درس را در كلمات حسین‌بن‌على باید جستجو بكنیم، از خودمان حرفى نمى‌زنیم. از اولى كه حسین‌بن‌على علیه‌السّلام از مدینه حركت كرد تا لحظه‌ى آخرى كه جان مقدس و مطهر او به اعلى علیین عروج كرد فرمایشات فراوانى امام حسین دارد كه همه ناظر به این مطلب است. ۱۳۶۵/۶/۲۱ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴کسانی که گفته‌اند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کرده‌اند. امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🏴مزه شهادت قاسم‌بن‌الحسن(س) نوجوانی است که هنوز به حد بلوغ و تکلیف نرسیده بود، در شب عاشورا، وقتی که امام حسین فرمود «همه کشته خواهند شد؛ شما بروید» و اصحاب قبول نکردند که بروند، این نوجوان سیزده، چهارده ساله عرض کرد عموجان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟» به تعبیر ما، امام حسین خواست این نوجوان را آزمایش کند؛ فرمود:«عزیزم! کشته شدن در ذائقه تو چگونه است؟» گفت:«احلی من العسل»؛ از عسل شیرین تر است. ببینید، این، آن جهت‌گیری ارزشی در خاندان پیامبر است. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ @tabyin_arbaein ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r