eitaa logo
چهارده معصوم "علیهم‌السّلام"
699 دنبال‌کننده
492 عکس
130 ویدیو
9 فایل
☑️«کانال چهارده معصوم علیهم‌السلام» جهت آشنایی بیشتر با شخصیت و سیره معصومین علیهم‌السلام در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش ایجاد شده است @tabyin_Chahardah_Masoom ✅ وابسته به مجموعه‌ی«تبیین منظومه فکری رهبری» @t_manzome_f_r 📩 مدیر @tabyin_manzome
مشاهده در ایتا
دانلود
(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) ▫️ پیامبر اعظم اسلام، مجموعه‌ی فضائل همه‌ی انبیاء و اولیاء است؛ نسخه‌ی کامل و تکامل یافته‌ی همه‌ی فضائلی است که در سلسله‌ی پیامبران و اولیاء الهی در تاریخ وجود داشته است. ۱۳۸۵/۱/۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(سلام‌الله‌‌علیها) 🔰 پیغمبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌) در مورد حضرت زهرا تعبیر «سَیِّدَةُ نِسَاءِ العالَمین»دارد، و «سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة»؛ که این مهم‌تر است: سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة. همه‌ی زن‌های بهشتی: جناب ساره، جناب آسیه، جناب حوّا، جناب مریم، همه‌ی این زن‌های بزرگ تاریخ «نِساءِ اَهلِ الجَنَّة» هستند دیگر؛ زن‌های بهشتند؛ این بزرگوار «سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة» است. این [جور] است. اصلاً زبان انسان چطور بچرخد تا بتواند اینها را بیان کند و حقّش را ادا کند! اصلاً ذهن ماها هم خیلی احتیاج به تأمّل و تدقیق دارد تا این حقایق را درک کند. ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 امام حسن عسکری(علیه‌السلام) حزب طرف‌دار خود را نزدیک خودش می‌داند و می‌فرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوم‌ و خویش درجه‌ی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیه‌السلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش. ۱۳۵۱/۱۱/۲۷ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) ▫️حضرت عسکری علیه‌السلام در همان شهر سامرا، که در واقع مثل یک پادگان بود توانسته بودند با یک شبکه‌ی عظیم تبلیغاتی و تعلیماتی این همه ارتباطات را با سرتاسر دنیای اسلام تنظیم کنند. فقط این نبود که مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند؛ در موضع «امام» با همان معنای اسلامىِ خودش قرار می‌گرفتند و با مردم حرف می‌زدند. ۱۳۸۲/۲/۲۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻نامه امیدبخش امام عسکری علیه‌السلام 🖇عده‌ای از شیعیان فکر می‌کردند که امام عسکری (علیه‌السّلام) از راه پدرانش منصرف شده. امام عسکری(علیه‌السّلام) در نامه‌ای به آنها می‌فرمایند: «نیّت و عزم ما همچنان مستحکم است. ما دلمان به خوش‌نیّتی و خوش‌فکری شما آرام است؛ ببینید چقدر این نیروبخش است برای شیعیان. این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش. ▪️کتاب همرزمان حسین(علیه‌السلام)، گفتار دهم، ص۳۴۶ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(سلام‌الله‌علیها) 🔰 این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند. ۱۳۸۹/۷/۲۹ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(صلی‌الله علیه‌و‌آله) ظلمات همه‌ی آن چیزهایی است که زندگی بشر را در طول تاریخ، تیره و تار کرده، تلخ کرده، زهرآلود کرده؛ اینها ظلمات است. جهل، ظلمت است؛ فقر، ظلمت است؛ ظلم، ظلمت است؛ تبعیض، ظلمت است؛ غرق شدن در شهوات، ظلمت است؛ مفاسد اخلاقی، آسیب‌های اجتماعی، همه‌ی اینها ظلماتند... بی‌ایمانی ظلمت است، بی‌هدفی ظلمت است؛ اینها دردهای عمیق بشر است. پیامبر اعظم نسخه‌ی درمان این دردها را ــ هم نسخه‌ی معرفتی را، هم نسخه‌ی عملی را ــ به بشر عرضه کرد... این شریعت پیغمبر و معارف قرآنی، علاج دردهای بشریّت است. ۱۴۰۲/۷/۱۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(سلام‌الله‌علیها) 🔸 [حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)] از کودکی مادر را از دست می‌دهد که برای دختری در این سن بسیار دشوار است، او در کنار تحمّل این دشواری، کار بزرگی را انجام می‌دهد و این دختر است که غمگسار پدر می‌شود. این غمگساری ادامه پیدا کرد تا در دوران مدینه و در اُحُد و در خندق و در بسیاری جاهای دیگر که آن وقت پیغمبر فرمود: فاطِمَةَ اُمُّ اَبیها‌. مادری کرد برای پیغمبر.‌‌ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) ▫️کسی که ادعای امامت داشت، او همین امام مظلوم و عزیز ما بود؛ امام صادق(علیه‌السّلام)، امام باقر(علیه‌السّلام)، امام موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السّلام). آنها[دشمنان] این را می‌فهمیدند؛ یعنی واضح بود. البته گاهی در مقابل خلفا تقیه می‌کردند، اما معلوم بود که داعیه‌ی امامت داشتند. شیعیان آنان در همه‌جا تعبیر این معنا را می‌کردند. وقتی که می‌خواستند در مورد موسی‌بن‌جعفر(سلام‌اللَّه‌علیه) سعایت کنند، تا هارون ایشان را به زندان ببرد، آن شخصی که پیش هارون آمد و سعایت کرد، گفت: «خلیفتان فی الارض موسیبن‌جعفر بالمدینة یجبی له الخراج و انت بالعراق یجبی لک الخراج» پرسید: آیا برای دو خلیفه خراج جمع می‌شود؟ هارون گفت: برای چه کسی غیر از من؟ گفت: از خراسان و هرات و جاهای مختلف، مردم خمس مالشان را پیش موسی‌بن‌جعفر می‌برند. مسأله، مسأله‌ی داعیه‌ی خلافت و امامت بود. در راه این داعیه، ائمه‌ی ما کشته شدند، یا به زندان رفتند. امامت یعنی چه؟ آیا یعنی همین که مسأله بگویی، و دنیا را دیگری اداره کند؟ آیا معنای امامت در نظر شیعه و در نظر مسلمین، این است؟ هیچ مسلمانی این را قایل نیست؛ چه‌طور من و شمای شیعه می‌توانیم به این معنا قایل باشیم؟ امام صادق دنبال امامت بود - یعنی ریاست دین و دنیا - منتها شرایط جور نمی‌آمد؛ اما ادعا که بود. برای خاطر همین ادعا هم آن بزرگواران را کشتند. پس، این معنای حاکمیت دین است که پیامبران برایش مجاهدت کردند، و ائمه برایش کشته شدند. ۱۳۷۰/۵/۳۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) ▫️در مورد پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در قرآن آیات متعدّدی وجود دارد؛ بعضی از این آیات خیلی تناسب روشنی با وضع کنونی بشر پیدا می‌کند که وقتی انسان آیه را می‌خواند، می‌بیند کأنّه همین امروز و برای بشرِ امروز نازل شده. یک آیه، این آیه‌ی شریفه است که در سوره‌ی برائت است: لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن اَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیم؛ که این دو جمله‌ی اوّل آیه مربوط به همه‌ی آحاد بشر است... «عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم»؛ رنج شما آحاد بشر بر پیامبر اعظم گران می‌آید و او از رنج شما رنج می‌برد... «حَریصٌ عَلَیکُم»؛ دلسوز شما است، مشتاق شما است، علاقه‌مند به سرنوشت شما است؛ این خطاب به همه‌ی آحاد بشر است. امروز جامعه‌ی بشری مصداق این خطاب است، یعنی تناسب این خطاب با وضع امروز جامعه‌ی بشری تناسب زیادی است؛ واقعاً می‌توان گفت که امروز بشر، بیش از همیشه‌ی تاریخ دچار رنج است. ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه‌السلام) ♦️ امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (علیه‌آلاف‌التّحیّةوالسّلام) یک قله‌ی مرتفع است؛ هم برای حاکم اسلامی و حکومت اسلامی، هم برای هر فرد مسلمان. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰من معتقدم امام حسن مجتبى شجاع‏‌ترین چهره‏‌ى تاریخ اسلام است. می‌پرسید از على هم شجاع‌‏تر است، از برادرش حسین هم شجاع‌‏تر است که در میدان جنگ، آن جنگ خونین، با آن فداکارى عجیب خودش را به کشتن داد؟ ‌‌ بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه‏‌ى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند. (کتاب دو امام مجاهد) ‌‌ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(سلام ‌الله‌علیها) ▫️این موجود انسانی، این دختر جوان، این‌همه فضیلت، این‌همه درخشندگی، این‌همه کبریا و عظمت؛ که کسی مثل پیغمبر وقتی فاطمه‌ی زهرا بر او وارد می‌شد، «قام الیها» ؛ نه فقط بلند می‌شد، بلکه بلند می‌شد و به سمت او می‌رفت. یک وقت یکی وارد اتاق می‌شود، شما به احترامش بلند می‌شوید؛ یک وقت کسی وارد اتاق می‌شود، شما با اشتیاق به طرفش می‌روید. اینها مگر شوخی است؟ این بحثِ پدر - فرزندی نیست. پیغمبر خدا این‌جور از فاطمه‌ی زهرا تجلیل می‌کند؛ رضای او را رضای خود، رضای خود را رضای خدا؛ سخط او را سخط خود، سخط خود را سخط خدا اعلام می‌کند؛ اینها مقامات فاطمه‌ی زهرا است. ۱۳۹۱/۲/۲۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 کار امام حسین علیه‌السلام از آنهایی است که یک سرِ سوزن ناخالصی در آن نیست. لذا شما می‌بینید این جنس ناب تا حالا مانده است و تا ابد هم خواهد ماند، تا ابد. کسانی پیغمبر را قبول ندارند اما حسین را قبول دارند! پدرش علی را قبول ندارند، او را قبول دارند! خدا را قبول ندارند، خدای حسین‌بن‌علی را، اما درمقابلِ حسین‌بن‌علی، سر تعظیم فرود می‌آورند! ببینید این همان خلوص است. ۱۳۷۲/۱۰/۲۶ کتاب حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله» @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 امام [باقر علیه‌السلام] می‌فرماید: «اِیّاکَ وَ الکَسَلَ وَ الضَّجَرَ فَاِنَّهُما مِفتاحُ کُلِّ شَرٍّ» برای آن انسانی که در حرکت و در تلاش است، دو چیز کلـید همۀ بدی‌هاست: اول کسالت‌یافتن، از یکنواختی کار کسل‌شدن؛ و دوم احساس خستگی. اگر آن فرد یا جامعه‌ای که به یک حرکت بزرگ، یک تلاش دشوار مشغول است، کسل بشود یا اظهار خستگی کند و به ستوه بیاید، یقیناً همۀ بدی‌ها و شُرور به او متوجه خواهد شد؛ زیرا یک انسان و یک جامعۀ فداکار، به‌مجرداینکه توقف پیدا کرد و حرکت خود را از دست داد، همۀ سختی‌ها و بلاها به او رو خواهد کرد. کسل نشوید، اظهار خستگی نکنید. ۱۳۵۹/۷/۲۵ کتاب حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله» @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 در شهرِ سامرا عدۀ قابل توجهی از بزرگانِ شیعه در زمان امام هادی علیه‌السلام جمع شدند. حضرت توانست آنها را اداره کند و به‌وسیلۀ آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همۀ اقطار دنیا را، همین عده توانستند رواج بدهند. و روزبه‌روز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند. امام هادی همۀ این کارها را در زیر برقِ شمشیرِ تیز و خون‌ریز همان شش خلیفه و علی‌رغم آنها انجام داده است. ۱۳۸۳/۵/۳۰ 📚 کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله» @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(علیه‌السلام) 📌شخصیتی که هم علم، هم عظمت، هم صدق و هم نورانیت را جلوی چشم مردم می‌گذاشت... ۱۳۸۲/۰۲/۲۰ بیانات پس از مراسم روضه حضرت امام @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتی که حکومت امام زمان "عج‌الله‌فرجه" تشکیل خواهد شد، زندگی امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم.» ۱۳۶۸/۱۲/۲۲ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(سلام‌الله‌علیها) 🔹زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) نشان داد زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. 🔸 زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) نشان داد می‌توان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ. @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(سلام‌الله‌علیها) 🔰 زینب کبری شور عاطفه‌ی زنانه را همراه کرده است با عظمت و استقرار و متانت قلب یک انسان مؤمن، و زبان صریح و روشن یک مجاهد فی‌سبیل‌اللَّه، و زلال معرفتی که از زبان و دل او بیرون می‌تراود و شنوندگان و حاضران را مبهوت می‌کند. عظمت زنانه‌اش، بزرگان دروغین ظاهری را در مقابل او حقیر و کوچک می‌کند. عظمت زنانه، یعنی این؛ یعنی مخلوطی از شور و عاطفه‌ی انسانی... همراه با متانت شخصیت و استواری روح که همه‌ی حوادث بزرگ و خطیر را در خود هضم می‌کند و روی آتش‌های گداخته، شجاعانه قدم می‌گذارد و عبور می‌کند. ۱۳۸۴/۳/۲۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
🔰 سیاست امام حسن مجتبی عیناً سیاست امیرالمؤمنین است، قدرتش هم قدرت علی است. امام حسن مجتبی فرزند جنگ است. خیال نکنید امام حسن مجتبی آن‌چنانی‌که در بعضی از اسطوره‌ها و افسانه‌های دروغ، به‌شکل یک آدم نازنازیِ تجملاتیِ اشرافیِ خوب‌پوشِ خوب‌بخورِ خوب‌بخواب معرفی شده، آن‌طور بوده، به‌هیچ‌وجه! مردی است که در دوران کودکی‌اش، از وقتی متولد شده تا هفت هشت‌سالگی، هیچ ماهی اتفاق نیفتاده که مرتب پدرش را پهلوی خودش ببیند، دائماً پدرش در جنگ‌ها بود. ما داخل آن خانه‌هایی که یک نفر مرد در آن خانه در دوران طاغوت مبارز بود، می‌بینیم بچه‌ها یک مقداری برجسته‌تر از بچه‌های معمولی درمی‌آیند. آن‌وقت پدر این خانه، علی است و مادر این خانه، زن همیشه‌درمحراب، زن همیشه‌در‌میدان، میدان جنگ و [میدان‌های] گونه‌گون جنگ... امام حسن در یک‌چنین خانه‌ای پرورش پیدا کرده؛ بچگی و شیرخوارگی و بزرگی. و پدربزرگش پیغمبر است. جای بازی و صحن خانه‌شان مسجد النبی است، محلی که پیغمبر هر چند روز یک‌بار، یک لشکر را به طرفی گسیل می‌کند و می‌فرستد. و پروردۀ جنگ و جهاد فی‌سبیل‌الله است. ۱۳۵۹/۵/۶ 📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 اگر کسی ادعا کند که امام باقر یکی از سنگین‌ترین بارهای جهاد اسلامی را در مدت امامتش بر دوش داشت، ادعای گزافی نکرده است. امام باقر در دورانی بار مسئولیت را بر دوش می‌گرفت که عالم اسلام در زیر بار سنگین حکومت طاغوت، یعنی خلفای جبار مروانی، کمر خم کرده بود. لازم بود که جامعۀ اسلام، و مخصوصاً مبارزان و کسانی را که دلشان در هوای حکومت اسلامی می‌تپید، سازماندهی و تشکیلات‌دهی کنند؛ لازم بود محوری، این عناصر پراکنده را جمع کند؛ هم به آنها فکر و ایدئولوژی بدهد، هم آنها را با وضع سیاست دستگاه حاکم آشنا کند، و هم عناصر بالقوه فعال را به میدان مبارزه بکشاند. و همۀ اینها در زمانی انجام می‌گرفت که شدت اختناق و فشار هشام‌بن‌عبدالملک و بقیۀ خلفایی که در آن دوران به حکومت رسیدند، در حد اعلا بود. ۱۳۵۹/۷/۲۵ کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔰 همان‌طوری‌که ائمۀ دیگر ما علیهم‌السلام با جهاد خودشان هرکدام برگی بر تاریخ پرافتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشۀ مهمی از جهاد همه‌جانبۀ اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است هنگامی‌که درمقابل قدرت‌های منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلۀ با این قدرت‌ها برانگیزیم. ۱۳۵۹/۷/۱۸ کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»/ فصل چهاردهم؛ امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهم‌السلام @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) زمان حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری، ارتباطات شیعه از همیشه گسترده‌تر بوده است. در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است. وجود وکلا و نواب و همین داستان‌هایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل می‌کنند - که مثلاً کسی پول آورد و امام معین کردند چه کاری صورت بگیرد - نشان‌دهنده‌ی این معناست. یعنی علی‌رغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا (سلام‌الله‌علیه) به نحوی، ارتباطات با مردم همین‌طور گسترش پیدا کرد. این ارتباطات، قبل از زمان حضرت رضا هم بوده؛ منتها آمدنِ حضرت به خراسان، تأثیر خیلی زیادی در این امر داشته است. ۱۳۸۴/۰۵/۱۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r  
ما به ظهور ولی عصر(عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف) امید زیادی داریم و امیدواریم که خدای متعال آن روز را هرچه زودتر برای بشر برساند. ۱۳۶۶/۱/۲۴ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r