#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
⚠️ آن کسی که امام و راه امام و وصیّتنامهی امام را قبول دارد، او «خودی» است؛ آن کسی که استقلال ایران برایش دارای اهمّیّت است و به آن پایبند است، «خودی» است؛ آن کسی که عزّت این ملّت و پیشرفت علمی این ملّت را دنبال میکند، او «خودی» است.
❌غریبهها کسانی هستند که مشتاق سلطهی آمریکایند؛ آنها کسانی هستند که در خانه، برای دزدِ کمین گرفته کار میکنند و به نفع او اقدام میکنند. غریبه آن کسی است که بلندگوی افکار و اهداف دشمنان این ملّت است.
❇️آن کسی که سخن ملت را میگوید، آن کسی که از زبان این ملّت حرف میزند، آن کسی که با دشمنان این ملّت دشمنی میکند، آن کسی که در راه مصالح این ملّت در هر بخشی قدم برمیدارد، جزو سربازان جمهوری اسلامی است.
📛آن کسانی که عمداً در قول و عمل، وحدت را میشکنند و حرکت در جهت خواست دشمن میکنند، اینها در مقابل جمهوری اسلامی صفآرایی میکنند.
۱۳۸۵/۳/۱۴
▫️بیانات در مراسم هفدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
#راه_امام
#وحدت
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
مسئله غدیر، مسئلهای نیست که بنفسه برای حضرت امیر یک مسئلهای پیش بیاورد، حضرت امیر مسئله غدیر را ایجاد کرده است.
آن وجود شریف که منبع همه جهات بوده است، موجب این شده است که غدیر پیش بیاید.
غدیر برای ایشان ارزش ندارد؛ آن که ارزش دارد خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است.
خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسولالله کسی نیست که بتواند عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد مامور میکند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن.
نصب حضرت امیر به خلافت این طور نیست که از مقامات معنوی حضرت باشد؛ مقامات معنوی حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود. و اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آن قدر ازش تجلیل کردهاند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئلهای است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس میگوید که «به قدر این کفش بیقیمت هم پیش من نیست»
آنکه هست اقامه عدل است. آن چیزی که حضرت امیر- سلاماللهعلیه- و اولاد او میتوانستند در صورتی که فرصت بهشان بدهند، اقامه عدل را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند، لکن فرصت نیافتند.
زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیدهخوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست.
مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دستاندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست یک چیزی نیست که با نصب آن مقام پیدا بشود؛ لکن آن مقامات معنوی که بوده است و آن جامعیتی که برای آن بزرگوار بوده است، اسباب این شده است که او را به حکومت نصب کنند و لهذا، میبینیم که در عرض صوم و صلاه و امثال اینها میآورد و ولایت مجری اینهاست.
ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است، نه به معنای مقام معنوی. و حضرت امیر را همان طوری که من راجع به قرآن عرض کردم که قرآن- در روایات است این- نازل شده است به منازل مختلف، کلیاتش سبع و الی سبعین و الی زیادتر، تا حالا رسیده است به دست ماها به صورت یک مکتوب، حضرت امیر هم این طور است.
۱۳۶۵/۰۶/۰۲
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#غدیر
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
💠 حضرت امیر است که غدیر را به وجود آمده است.
این که حدیث غدیر را ما حساب کنیم میخواهند یک معنویتی یا یک شانی برای حضرت امیر درست کند، نیست. حضرت امیر است که غدیر را به وجود آورده است، مقام شامل اوست که از باب این شده که خدای تبارک و تعالی او را حاکم قرار بدهد.
۱۳۶۵/۰۶/۰۲
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#غدیر
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
💠غدیر در همه اعصار باید زنده باشد.
این که در روایات ما و از آن زمان تا حالا این مدیر را آنقدر تجلیل کردهاند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئلهای است، آن که هست اقامه عدل است.
زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیدهخوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست.
مسئله این است که به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. قضیه غدیر قضیه جعل حکومت است.
۱۳۶۵/۰۶/۰۲
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#غدیر
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
کاری که امام در این برهه از تاریخ توانست انجام دهد، گمان میکنم در طول تاریخِ بعد از اسلام، با این عظمت و این ابعاد، در هیچ جا سابقه نداشته است!
مصلحین زیاد بودند، گویندگانِ حق زیاد بودند، مجاهدین فیسبیلالله زیاد بودند؛ اما آن انسانی که توانست این تحرّک و تحوّل عظیم را در دنیا، به نام خدا، به نام دین، به نام ارزشهای معنوی و الهی، آن هم در دنیایی که مالامال از انگیزههای مادّی است، به وجود آورد، او بود. غیر از او، ما کس دیگری را نمیشناسیم.
این، به برکتِ اخلاصش بود. او برای خاطر خدا اقدام میکرد و برای خاطر خدا حرف میزد. وقتی آنچه که انسان میگوید و عمل و قبول مسؤولیت میکند، برای خدا باشد، کارها هم بر انسان آسان خواهد شد.
۱۳۷۲/۳/۱۹
▫️بیانات در دیدار کارگزاران نظام
#امامِتحوّل
#خصوصیات_امام #اخلاص_امام
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
باید دشمنیها را شناخت... گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهایی که با اساس دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی...
در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند... که اینها ندیدند توطئهای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکّرات غرب بودند، طرّاحی میکردند؛ توجّه نکردند که حرفهایی که اینها دارند در مجلس شورای ملّىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزهی با اسلام است؛ این را توجّه نکردند، مماشات کردند.
نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم شیخ فضلالله نوری - جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حسّاسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهایی هم که به این حسّاسیت اهمّیّت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضلالله مورد تعرّض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند... بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم.
امام(رضواناللهتعالیعلیه) که جامعالاطراف بود، یکی از اطراف شخصیت ایشان همین بود؛ حسّاس بود. مثلاً به مجرّد اینکه نسبت به قانون قصاص یک حرکتی انجام گرفت... فوراً امام حسّاسیت مطلب را درک کرد؛ فهمید که معارضهی با قانون قصاص اسلامی، معنایش چیست؛ و آن برخورد عجیب و قاطع را که یادتان هست، انجام داد. ما باید اینجور باشیم؛ باید حسّاس باشیم!
۱۳۸۸/۱۲/۶
(بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری)
#خصوصیات_امام #حسّاسیت_به_قانون
#مشروطه
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
💠 مطالبی که میگویم گرچه تکراری است لکن لازم است تکرار و سفارش شود، و آن دو مطلب است.
یکی اینکه با روحانیون بسازید. من به روحانیون هم این سفارش را بارها کردهام، ولی چون شما امروز اینجا هستید به شما تاکید میکنم. شما با ساختن با روحانیون مردم را با خود کنید، در این صورت آسیب نمیبینید؛ زیرا آسیب از ناحیه اختلاف پیش میآید. شما و روحانیون باید با هم تفاهم داشته باشید. شما میدانید تا به حال هر کاری انجام گرفته است، از اتفاق بوده است؛ پیشبردمان از توافقی بوده است که بین تمامی اقشار است. خارجیها هم اگر بخواهند کاری بکنند، اول بین خود ما اختلاف میاندازند و از این راه فساد ایجاد میکنند، بعد از آنکه اختلاف شد لطمه وارد میآورند، مستقیماً که دخالت نمیکنند. و ما برای حفظ اسلام مکلف و مسئولیم، و امروز حفظ اسلام در تفاهم است، تفاهم بین همه اقشار، بین مردم با روحانیون، روحانیون با استاندارها، استاندارها با مردم و روحانیون، و این تکلیفی است الهی که باید جواب آن را بدهیم.
مطلب دوم اینکه باید تمام استاندارها در هر جا که هستند پشتیبان دولت باشند. امروز استاندارها باید نخست وزیر را، دولت را و مجلس را تقویت کنند که اگر خدای نخواسته، اختلاف کنند موجب شکاف میشود و صدمه به اسلام وارد میشود. و اگر صدمه به اسلام وارد شد خدای نخواسته موجب میشود که دیگر اسلام به این زودیها سر، بلند نکند.
آنهایی که از اسلام سیلی خوردهاند و تشخیص دادهاند که اسلام است که ملتها را نجات میدهد، اگر سر، بلند کنند و به اسلام صدمه وارد کنند ما چه جوابی داریم؟ باید استاندارها از نخست وزیر و دولت و همه وزرا پشتیبانی کنند. شما باید خودتان با هم باشید و پشتیبان همدیگر.
من باز تاکید میکنم که اگر سران با هم خوب باشند، این کشور صدمه نمیبیند. و اگر صدمهای این کشور ببیند از اختلاف سران است.
۱۳۶۲/۰۵/۱۲
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
💠 روحیهی خودباوری
خودتان به فکر بیفتید که برای خودتان انجام بدهید. کارهای خودتان را میتوانید انجام بدهید. گمان نکنید که ما حتماً باید همه چیزمان را از دیگران بگیریم.
۱۳۵۹/۰۸/۱۴
#خودباوری
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
‼️ نباید برای خوشامد این و آن، برخی از مواضع حقیقی امام را یا انکار کرد، یا مخفی نگه داشت. بعضی اینجور فکر میکنند - و این فکر غلطی است - که برای این که امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند، آنها هم به امام علاقهمند شوند، بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را یا پنهان کنیم یا نگوییم یا کمرنگ کنیم؛
❌ نه، امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریحترین بیانها، روشنترین الفاظ و کلمات، آنها را بیان کرد. همینها بود که دنیا را تکان داد. همین مواضع صریح بود که تودههای عظیم را مشتاق ملّت ایران و بسیاری را پیرو ملت ایران کرد.
✅این نهضت عظیم جهانی که شما امروز در گوشه و کنار دنیای اسلام نشانههای آن را میبینید، از این طریق به راه افتاد.
۱۳۸۹/۳/۱۴
خطبههای نماز جمعه در بیستویکمین سالگرد رحلت امام خمینی(رحمةاللهعلیه)
#تحریف_امام
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
💠 خودمان را پیدا کنیم.
ما باید روحیه خود را تقویت کرده و با تمام وجود این را بپذیریم که میتوانیم روی پای خودمان بایستیم. این خیلی مهم است که متخصصین ما اتکا به تخصص خود کردهاند.
۱۳۶۰/۱۲/۲۵
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#خودباوری
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
▪️ماه شکست قدرتهای یزیدی
اکنون که ماه محرم چون شمشیر الهی در دست سربازان اسلام و روحانیون معظم و خطبای محترم و شیعیان عالی مقام سیدالشهداء علیهالصلاهوالسلام است، باید حد اعلای استفاده از آن را بنمایند، و با اتکا به قدرت الهی، ریشههای باقیمانده این درخت ستمکاری و خیانت را قطع نمایند؛
که ماه محرّم، ماه شکست قدرتهای یزیدی و حیلههای شیطانی است.
۱۳۵۷/۰۹/۰۱
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#محرم
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
▪️ترس از حادثه عاشورا و شهدای آن، از زمان خلفای بنیامیه شروع شده و تا زمان ما ادامه یافته است و شما یک نمونهاش را در دوران انقلاب خودمان دیدید.
وقتی که محرم از راه میرسید، نظامِ مرتجعِ کافرِ فاسقِ فاسدِ پهلوی، میدید دیگر دستش بسته است و نمیتواند علیه مردمِ مبارزِ عاشورایی، کاری انجام دهد.
در گزارشهای برجا مانده از آن رژیم منحوس، اشارتها، بلکه صراحتهایی وجود دارد که نشان میدهد آنها با فرارسیدن محرم، دست و پایشان را حسابی گم میکردند. امام بزرگوار ما رضواناللهعلیه، آن مرد حکیمِ تیزبینِ دینشناسِ دنیاشناسِ انسانشناس، خوب فهمید که از این حادثه برای پیشبرد هدف امام حسین علیهالسّلام چگونه باید استفاده کند و کرد.
امام بزرگوار ما، محرم را به عنوان ماهی که در آن، خون بر شمشیر پیروز میشود، مطرح نمود و به برکت محرم، با همین تحلیل و منطق، خون را بر شمشیر پیروز کرد. این، یک نمونه از جلوههای نعمت ماه محرم و مجالس ذکر و یاد امام حسین علیهالسلام است که شما دیدید.
۱۳۷۳/۳/۱۷
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
#درسهایی_از_امام
#محرم
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کُلُّ یَوْمٍ عَاشوُرا وَ کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلا
این یک عبارت آموزنده است. نه معنایش این است که هر روز کربلاست، هر روز بنشینید گریه بکنید. ببینید چه کرده، کربلا چه صحنهای بوده...
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#محرم
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
✊ حرکت امام، مشابهتهای زیادی با نهضت حسینی دارد و تقریباً، الگوبرداری شده از حرکت حسینی است.
🔺 گرچه آن حرکت - یعنی حرکت امام حسین علیهالسّلام - منتهی به شهادت آن حضرت و یارانش شد و این حرکت به پیروزی امام منتهی گردید؛ ولی این فارقی ایجاد نمیکند؛
✔️ زیرا یک نوع فکر، یک مضمون و یک طرح کلّی بر هر دو حرکت حاکم بود. اقتضائات متفاوت بود؛ لذا سرنوشت آن حرکت، شهادت امام حسین علیهالسّلام و سرنوشت این حرکت، حکومت امامِ بزرگوارِ ما شد. این، به طور کلّی، امر روشن و واضحی است.
۱۳۷۵/۳/۱۴
بیانات در مراسم هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(رحمةاللهعلیه)
#حرکت_امام
#نهضت_حسینی
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️قدر مجالس محرم را بدانید !
ملت ما قدر این مجالس را بدانند، مجالسی است که زنده نگه میدارد ملتها را. در ایام عاشورا زیادتر و در سایر ایام هم غیر این ایام متبرکه، هفتهها هست... اگر بُعد سیاسی اینها را اینها بفهمند، همان غربزدهها هم مجلس بپا میکنند و عزاداری میکنند.
۱۳۶۱/۰۳/۳۱
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#محرم
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم سیاسی عبادی است.
ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان میدهیم و خرد میکنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است...
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#محرم
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
✴️ یکی از خطوط روشن نهضت عاشورا و بلکه خطّ نشان نهضت عاشورا، عبارت است از استقامت امام حسین علیهالسّلام...
🔺 امام بزرگوار ما رضواناللهتعالیعلیه، همین خطِّ نشان حسینی را در نهضت، در منش و در زندگی خود انتخاب کرد و لذا توانست جمهوری اسلامی را بیمه کند. توانست دشمن را از تهدید و از فشار منصرف کند،
↩️چون به دشمن تفهیم کرد که فشار، اثری ندارد. تهدید، اثری ندارد. حمله، اثری ندارد و این حرکت و این رهبر، جریان و کسی نیست که با این حرفها، از راهی که میرود برگردد.
۱۳۷۵/۳/۱۴
▪️بیانات در مراسم هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(رحمةاللهعلیه)
#خصوصیات_امام #استقامت_امام
#نهضت_حسینی
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي
وقتی اطمینان پیدا شد و ذکر خدا و یاد خدا شد، وقتی است که مخاطب میشود به این خطاب: یا ایَّتُها النَّفْسُ المُطْمَئِنَّهُ در روایتی است که خطاب به حضرت سید الشهداست...
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#محرم
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
▪️ پیشوایان صبر
شما پیرو پیشوایانی هستید که در برابر مصایب و فجایع، صبر و استقامت کردند.
۱۳۴۲/۰۱/۰۲
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
#محرم
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💢 حوزهی قم در سال ۱۳۴۰ قمری...توسط مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری به وجود آمد و در سال ۱۳۵۵ قمری - یعنی پانزده سال بعد - با درگذشت مؤسس آن حوزه، بظاهر متلاشی شد؛ یعنی در اوج اقتدار و اختناق رضاخانی.
↩️وقتی مرحوم آقا شیخ عبدالکریم حائری از دنیا رفت، همان چند صد طلبهای هم که در قم بودند، متفرق شدند. گرسنه و بیپول و بیمنشأ درآمد و ترسان، روزها بیرون شهر قم می رفتند و در باغهای اطراف قم مباحثه می کردند؛ شب به مدرسهی فیضیه یا به خانههایشان برمی گشتند.
⚡️اما در میان همان طلاب آوارهی پراکندهی ترسانِ مرعوبِ از اقتدار دستگاه و زیر فشار شدید اقتصادی و حیثیتی و سیاسی، کسی مثل امام خمینی بیرون آمد.
(ادامه دارد...)
۱۳۸۳/۳/۲۲
▫️بیانات در دیدار طلاب
#خاطرات
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
🔱 در فروردین سال ۱۳۴۲ شمسی که حوادث مدرسهی فیضیه و زدن طلاب و انداختن آنها از بالای پشت بام پیش آمد، همان روز ما منزل امام رفتیم. بنده آن وقت طلبهی جوانی بودم... دستگاه اختناق محمدرضا علیه حوزهی علمیه، شمشیر را از رو بسته بود. در خیابان ارم قم طلبه جرأت نمی کرد - این را من به چشم خودم دیدم - از این طرف خیابان به آن طرف برود! کماندوهای دستگاه شاه مثل شمر میریختند سرش، کتکش میزدند، عمامه اش را برمیداشتند و لباسش را پاره میکردند...
☢در چنین حالت رعبآوری، آن روز امام(رضواناللهعلیه) بعد از نماز مغرب و عشا به خانهشان رفتند - همین خانهای که الان هم در قم هست - طلبهها هم رفتند، بنده هم بودم. ایشان خاطرهی اختناق دوران رضاخانی و رفتن طلبهها به بیرون از قم را یادآوری کردند و گفتند آن روز ما اینطور زندگی کردیم؛ آنها رفتند و ما ماندیم؛ حالا هم اینها خواهند رفت و شما خواهید ماند.
↩️این پیشگویىِ امام بود؛ پیشگویىِ مبنی بر وعدهی الهی. خدای متعال وعده کرده است که اگر جماعتی در راه او مجاهدت و ایستادگی کنند و دارای ایمان باشند، قطعاً به هدف خواهند رسید.
۱۳۸۳/۳/۲۲
▫️بیانات در دیدار طلاب
#پیشگویی_امام
#خاطرات
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
💠 چه کسانی در جمهوری اسلامی باید مسئول باشند؟
🔴 وقتی که کسی احساس نکند که فقر معنایش چیست، گرسنگی معنایش چیست، این نمیتواند به فکر گشنهها و به فکر مستمندان باشد.
💥 لکن آنهایی که در بین همین جامعه بزرگ شدهاند و احساس کردند فقر چیست، دیدند، چشیدند فقر را، اینها میتوانند به حال فقرا برسند.
۱۳۶۲/۰۱/۰۱
▪️بیانات امام خمینی(ره) در جمع مسئولان و اقشار مختلف مردم
#سخن_ناب
#صحیفه_امام
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
🇮🇷 امام در حالی وارد ایران شدند که جو مبارزه - لااقل در سطوحی - از ایدههای بهاصطلاح روشنفکری پُر بود؛ که حتّی خود روحانیون... هم در داغ کردن آن جو روشنفکری - و به عبارت دقیقتر، روشنفکرزدگی - دخالت داشتند؛
❌ اما امام آمد و همهی این چیزها را شست و کنار گذاشت! من احساسات خودم را از همان سخنرانی اول ایشان در فرودگاه به یاد دارم؛ واقعاً حیرت کردم که امام این ملاحظاتی را که ماها داریم، هیچ ندارد!
📣 ایشان در آن سخنرانی، اول از روحانیون اسم آورد؛ که ماها اگر جای ایشان بودیم، این کار را نمیکردیم! ما اگر میخواستیم در آن وقتها سخنرانی بکنیم، شروع آن از روحانیون نبود؛ اما دیدیم که امام اصلاً این ملاحظه را نمیکند!
(ادامه دارد...)
۱۳۷۰/۱۱/۲۸
▫️بیانات در دیدار مسئولان مجلهی حوزه
#درسهایی_از_امام #عدم_ملاحظهکاری
#خاطرات
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خمینی(رحمةاللهعلیه)
✅ این کشور ما که قیام کرد، از اول هم که قیام کرد، جمهوری اسلامی و استقلال کامل و «نه شرقی و نه غربی» را اعلام به دنیا کرد
⛔️ و از اول اعلام کرد به دنیا که ما نه تحت حمایت امریکا و نه تحت حمایت شوروی و نه تحت حمایت هیچ قدرتی نیستیم؛
✅ ماییم و تحت عنایات خدای تبارک و تعالی و پرچم توحید که همان پرچم امام حسین(علیه السلام) است.
💢وقتی این اعلام را شما به دنیا کردید و معلوم است پشت سر این اعلام، دنیا بر ضد شما خواهند قیام کرد،
👌 از اول باید توجه به این معنا بکنید که ما هم همان طوری که سیدالشهدا در مقابل آن همه جمعیت و آن همه اسلحهای که آنها داشتند، قیام کرد تا شهید شد. ما هم همین طور، ما هم برای شهادت حاضریم. الآن هم میبینید که در عین حالی که عدهای از بزرگان جمعه را از بین بردند، آنهایی که الآن هستند، تمام با روی گشاده اعلام میکنند که ما تا مرز شهادت این پست را داریم و حاضریم. همه باید این طور باشد.
۱۳۶۱/۰۷/۲۵
▪️سخنرانی در جمع روحانیون قم، تهران و آذربایجان
#محرموعاشورا
#سخن_ناب
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
🛑 در همان ماههای اول پیروزی انقلاب، امام مسألهی بیحجابی و حجاب را قاطع گفت.
🔺 آن وقتها ما به عنوان اعضای شورای انقلاب، گاهی در هیأت دولت هم شرکت میکردیم. من کسانی را دیدم که جزو عناصر متدین هیأت دولت بودند، اما به ما میگفتند این چه کاری بود که امام کرد؛ حالا چرا کرد!؟
✅امام اصلاً دچار رودربایستی نمیشد. بنابراین، ملاحظهکاری و رودربایستی داشتن، مطلقاً باید نباشد؛ این خواهد توانست آن خلأ را...پُر کند.
۱۳۷۰/۱۱/۲۸
▫️بیانات در دیدار مسئولان مجلهی حوزه
#خصوصیات_امام
#عدم_ملاحظهکاری
#خاطرات
@tabyin_imamkhomeini
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r