eitaa logo
تبیین (انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه ره
979 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
911 ویدیو
52 فایل
مرجع اخبار، سخنان و کلیپ از مؤسسه وعلامه مصباح و شاگردانشان ادمین @omid123 @tabyin1 گروه بصیرتی اساتید انقلابی http://eitaa.com/joinchat/577372176C9f907ab122 کانال دوستان مصباح http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 سی و پنجمین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ↙️ با عنوان 🔶 «نقش ولی فقه در مدیریت جامعه و وظیفه مردم به ویژه روحانیت» 🔶 ↙️ با سخنرانی 🔶 «علامه مصباح یزدی» 🔶 ↙️ زمان 21 اردیبهشت ماه ↙️ مکان: سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ایتا https://eitaa.com/anjomedu سروش https://sapp.ir/anjomedu
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علامه مصباح: هر روز بخشی از اسلامیت نظام ساییده می شود نظام اسلامی، بالاترین نرخ #ربا را می گیرد! #انقلاب_امام_را_ذبح_نکنید @mesbahedustan
🔷 ایثارگر بزرگ 🔶 امام باقر علیه السلام فرموده است که پدرش حضرت علی بن الحسین علیه السلام دوبار کل دارایی خود را با خدا قسمت کرد؛ همان بزرگوار فرموده است که امام سجاد علیه السلام شبها انبان بزرگی از نان بر پشت می نهاد و به نیازمندان صدقه می داد. پس از شهادت امام سجاد علیه السلام معلوم شد آن بزرگوار مخارج صد خانواده نیازمند را بر عهده داشته است. (کشف الغمه، ج 2، ص 100) https://eitaa.com/tabyinir
🔷 رونمایی از اثر جدید علامه مصباح با عنوان «بدرود بهار» در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔹 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، این کتاب تقرير سخنراني‌هاي علامه مصباح‌يزدي در شرح دعاي چهل و پنجم صحيفه سجاديه است، كه طي بيست و پنج جلسه در ماه مبارک رمضان 1436 ايراد شده است. 🔸 اين اثر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین آقای عباس گرایی در 476 صفحه تدوین و نگارش یافته، و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قطع وزيري به زيور طبع آراسته گرديده است. 🔹 علاقمندان مي‌توانند اين كتاب را براي اولين‌بار از غرفه انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در سي‌‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تهيه كنند. ایتا https://eitaa.com/tabyinir سروش https://sapp.ir/tabyinir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه مصباح در دیدار با خانواده شهید لطفی نیاسر: ↙️ خاطره ای از وضعیت مالی سخت امام (ره) ↙️ امام با دست خالی، ابرقدرت های دنیا را تسلیم کرد ↙️ امام خامنه ای، میوه درخت امام (ره) است سروش http://sapp.ir/mesbahedustan ایتا: https://eitaa.com/mesbahedustan آی گپ: http://igap.net/mesbahedustan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹به مناسبت برگزاری سی و پنجمین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی (ره) با موضوع نقش ولایت فقیه در مدیریت جامعه 🔸علامه مصباح یزدی: حال که روزهای اخر عمرم را می گذرانم و طمع پست و مقامی از کسی ندارم، صادقانه می گویم... ایتا https://eitaa.com/tabyinir سروش https://sapp.ir/tabyinir
علامه مصباح: اگر براي خدا کار کنيم،خداوند نيز ما را کمک خواهد کرد؛ همان خدايي که وقتي مردم بي خبر بودند، سپاهي از شنها را به جنگ با سربازان و تجهيزات نظامي آمريکا در طبس فرستاد و آن‌ها را غافلگير کرد.
🔷 تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری از آیت الله مصباح 🔸 پایگاه اطلاع رسانی دفتر نشر و آثار مقام معظم رهبری، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران همایش حکیم تهران (نکوداشت مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی) که در تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۷ برگزار شده بود، را همزمان با برگزاری همایش، منتشر کرد. 🔹 حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با ابراز خرسندی از رونق علوم عقلی در حوزه‌های علمیه پس از انقلاب اسلامی، نقادی و نوآوری را موجب ترویج و اعتلاء این شاخه از علوم برشمردند و افزودند: از خصوصیات برجسته مرحوم آقاعلی زنوزی همین روحیه نقادی و بیان حرف نو در علوم عقلی است و این‌گونه بزرگداشت‌ها صرفاً بزرگداشت یک شخص نیست بلکه در واقع تکریم و ترویج یک جریان فکری و اندیشه‌ورزی است. 🔸ایشان با یاد کردن از برخی بزرگان فلسفه و تأکید بر لزوم شناساندن شخصیت و آراء آنان به جامعه علمی، اهمیت تدوین خلاصه‌ای قابل‌فهم از نظرات فلسفی و عمیق این بزرگان را یادآور شدند و گفتند: دعوت جوانان به علوم عقلی و توجه حوزه‌های علمیه به علوم عقلی و بویژه فلسفه بسیار مهم است. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: حذف فلسفه از حوزه علمیه قم موجب خواهد شد افرادی سطحی و کم‌عمق، متصدی تبیین و تدریس این علم شوند، بنابراین فلسفه باید در حوزه‌ علمیه قم و همچنین حوزه علمیه تهران که روزگاری مرکز فلسفه بوده است، رواج پیدا کند. 🔹 ایشان همچنین از مدرسان فلسفه و مجمع عالی حکمت اسلامی و حضرات آیات جوادی‌آملی، سبحانی و مصباح‌یزدی که هدایت و نظارت بر این مجمع را برعهده دارند، تقدیر و تشکر کردند. http://tabyin.ir/node/78745 @tabyinir
🔹 مراسم تجلیل از مقام استاد با حضور علامه مصباح یزدی امشب، دهم اردیبهشت ماه، موسسه امام خمینی (ره) @tabyinir
🔹 مراسم تجلیل از مقام استاد با حضور علامه مصباح یزدی امشب، دهم اردیبهشت ماه، موسسه امام خمینی (ره) @tabyinir
🔹 دیدار اساتید مدرسه علمیه رشد با علامه مصباح یزدی امشب، دهم اردیبهشت ماه، موسسه امام خمینی (ره) @tabyinir
🔹 دیدار اساتید مدرسه علمیه رشد با علامه مصباح یزدی امشب، دهم اردیبهشت ماه، موسسه امام خمینی (ره) @tabyinir
↙️ آیت الله فیاضی در مراسم تجلیل از مقام استاد: 🔰 دروس معارف قرآن علامه مصباح، سرنوشت انسان ها را تغییر می دهد و انسان بافهم آن ها، با اساس اسلام، آشنا می شود. جای خالی این دروس در حوزه احساس می شود @tabyinir
🔰 آزادی بیان؛ آگاهی بخشی ؛ تلگرام چند روزی است که نرم افزار پیامرسان تلگرام، به صورت نصفه و نیمه، فیلتر شده است؛ یکی از استدلال های مخالفین تلگرام این است که فیلتر کردن تلگرام در واقع سانسور واقعیت است و مخالف آزادی بیان . گاهی هم برخی مسدودسازی تلگرام را سبب ناآگاه ماندن! مردم از حقایق عنوان می کنند؛ این مسأله زمانی بیشتر قابل توجه می شود که برخی از مسئولین یا مشاورانشان که اتفاقا اطلاعات رسانه ای خوبی هم دارند و دلایل فیلتر تلگرام برایشان کاملا روشن است نیز، از جو به وجود آمده، استفاده می کنند و مسدود کردن یک پیامرسان را مخالف آگاهی بخشی به مردم و ناهماهنگ با آزادی بیان بر می شمرند. پاسخ به سئوالات زیر مشخص می کند که فیلتر تلگرام تا چه حد با آزادی بیان و آگاهی جامعه منافات دارد آیا آزادی بیان به صورت مطلق و بدون مسئولیت پذیری گوینده، امری پسندیده است یا خیر؟ آیا اگر افرادی به بهانه آزادی بیان به موافقان آزادی بیان مطلق، بدون هیچ سندی یا با جعل سندی، تهمت بزنند و زمینه را برای آبروریزی و حتی خسارت وارد کردن به اموال آنها فراهم کنند، آیا باز هم با آزادی بیان موافق خواهند بود؟ آیا تلگرام یا هر نرم افزار دیگری، قسمتی برای پالایش اطلاعات و تفکیک آن ها به دروغ و راستی دارد؟ آیا با نشر اکاذیب و تهمت زدن، پخش شایعه و تخریب هم آگاهی مردم بالا می رود؟ پاسخ واقع بینانه به این سئوال ها مشخص می کند که آنچه مطلوب است، آزادی بیان مسئولانه است؛ یعنی هر کس در مقابل مطلبی که در جامعه منتشر می کند، مسئول باشد. همچنین وجود داده های فراوان در فضای مجازی به معنای آگاهی های زیاد نیست؛ چرا که به سادگی می توان دروغی را در فضای مجازی منتشر کرد و پیام رسان ها تنها ابزار هستند که می توان با آن ها حقایق و یا اکاذیب را نشر داد. اما نکته قابل توجه این که یکی از دولت هایی که بیشترین تأکید بر آزادی بیان و لزوم نقد را دارد، دولت کنونی است؛ این در حالی است که دولت جناب آقای دکتر روحانی فقط در سه سال ابتدایی تصدی خود، 102 دوبار از مطبوعات و خبرگزاری های مختلف شکایت کرد و حتی برخی نیز توقیف شدند. yon.ir/xKL7p فارغ از این که چند مورد از شکایات به تبرئه خبرگزاری یا مطبوعات منجر شده است، تعدد شکایات دولت از مطبوعات نشان می هدد که هرچند آزادی بیان از سوی دولت پذیرفته شده باشد، اما این به معنای نادیده گرفتن دروغ، تهمت، تخریب و حتی تحلیل از سوی رسانه ها نیست. لذا از دولتی که خود عامل شکایت و توقیف برخی رسانه هاست، جای تعجب دارد که مخالف مسدودسازی تلگرام باشد؛ تلگرامی که به گفته مشاور رئیس جمهور، نه تنها به توافقاتش عمل نکرده است، بلکه بارها با دروغ پردازی و ایجاد زمینه اغتشاش و درگیری، نقش پررنگی در به خطر انداختن سلامت افکار جامعه، ایفا گرده است. عجیب است دولتی که به خاطر تحلیل انتقادی، شکایت از رسانه را حق خود می داند، چگونه انتظار دارد نظام اسلامی که برای برپایی و استمرار آن، صدها هزار نفر از بهترین جوانان کشور ، پرپر شدند، در مقابل توهین، تخریب و تهمت هیچ عکس العملی انجام ندهد. دفاع دولت از عدم فیلترینگ تلگرام در خوش بینانه ترین حالت، به منظور از دست ندادن برخی حامیان خود و بی تقصیر اعلام کردن خود نزد کسانی است که مخالف فیلترینگ تلگرام هستند؛ وگرنه با سابقه دولت در شکایت از رسانه ها، چنین سینه چاکی برای دفاع از آزادی بیان، غیر منطقی به نظر می رسد. @tabyinir @mesbahedustan 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️ سی و پنجمین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ↙️ با موضوع نقش ولایت فقیه در مدیریت جامعه ↙️جمعه 21 اردیبهشت ماه 97 با سخنرانی حضرت علامه مصباح یزدی @tabyinir
نشست سی و پنجمن انجمن فارغ التحصیلان جمعه 21 اردیبهشت ماه
مصاحبه حجت الاسلام دکتر علی مصباح در مورد نشست سی پنجم انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی (ره) http://tabyin.ir/node/79126 @tabyinir
دلخوش به پیکان رعیت آقای روحانی از ابتدای ریاست جمهوری با این تفکر وارد میدان شد که می توان با آمریکا کنار آمد و کنار آمدن با آمریکا، یعنی کنار آمدن با کدخدا و حل همه مشکلات کشور. روحانی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 نیز خطاب به حدادعادل که از او پرسیده بود آیا شما آمریکا را کدخدا می دانید، بیان کرده بود که مرادش از کدخدا خطاب کردن آمریکا، این است که آمریکا کدخدای اروپایی هاست. در واقع روحانی از سلطه آمریکا بر کشورهای اروپایی خبر داد که بدون خواست آمریکا، نمی توانند کاری کنند و لذا اگر بتوان با کدخدا بست، آن رعیت ها هم می پذیرند. البته این تفکر، از قبل نیز در ایشان وجود داشته است؛ ایشان در کتاب خود کشورهای اروپایی را ضعیف وغیر قابل اطمینان عنوان کرده بود که در هدف، با آمریکا وحدت دارند. وی همچنین می گوید: « من با بیانی در یک مصاحبه مطبوعاتی در سال 1383 گفتم که ما بین دوچرخه و پیکان مخیر بودیم. دوچرخه غیرمتعدها و پیکان، همان انگلیس به اضافه فرانسه و آلمان بودند. بنز هم، (آمریکا) بود، ولی ما اجازه نداشتیم از آن استفاده کنیم. پس، ناچار شدیم بین آن دو، پیکان را انتخاب کنیم. در این حالت، دیگر نباید توقع بنز از ما داشته باشید، البته اروپایی‌ها از این مصاحبه کمی مکدر شده بودند.» [1] اما امروز حسن روحانی در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام اعلام می کند که اگر 5 کشور دیگر ، پایبند به توافق باشند و منافع کامل ایران در برجام را تضمین کنند، توافق را بدون آمریکا ادامه خواهد داد. سئوال این است که اگر این قدر حضور امریکا در برجام، بی اثر بوده است که بدون او نیز می تواند به تمام منافع ادعایی برجام رسید، این همه تأکید برای مذاکرات دو جانبه با آمریکا و قدم زدن با جان کری برای چه بود؟ آقای روحانی همچنین گفته است: «خوشحال هستم که یک فرد مزاحم از برجام خارج شده است». گویا آقای روحانی فراموش کرده است که این فرد مزاحم، همان کدخدای بنز سوار ست و پیکان اروپایی که بقای برجام، منوط به همکاری آنها دانسته شده است، همان رعیت هستند. اما به نظر می رسد دلخوش کردن به پیکان رعیت، همانند اعتماد به بنزکدخدا، ساده لوحی است. امروز هیچ عاقل منصفی، شکی ندارد، دلواپسی دلواپسانی که با همین عنوان مورد طعنه و تمسخر و گاهی اهانت قرار می گرفتند، بیجا نبود، بلکه ساده اندیشی کسانی که امضاء کری را تضمین می دانستند، مذموم بود. متأسفانه، دلواپسان عزت و منفعت جمهوری اسلامی، تندرو لقب گرفته و مورد تمسخر واقع شدند و ساده لوحان، امیرکبیر زمان و سرداران دیپلماسی معرفی شدند. http://tabyin.ir/node/79131 @tabyinir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️ به مناسبت برگزاری سی و پنجمین نشست انجمن فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی (ره)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر کسانی که از تهدید ترامپ می ترسند گوش کنند @mesbahedustan
علامه مصباح در 19 فروردین 95: چقدر احمق است کسی که به دشمن اعتماد می کند حتي به جمعيت و تجهيزات خود نبايد اعتماد کنيم؛ چه برسد به اين‌که بخواهيم به دشمن اعتماد کنيم! چه قدر ناداني و حماقت لازم است تا انسان به دشمن خودش اعتماد کرده، به وعده‌هاي او دل خوش کند! #خدا_از_تقصیراتش_بگذرد @mesbahedustan
حجت الاسلام بی ریا: نمی گوئیم که نظام و کشور ما بی نقص است ولی این را به طور قطع میگوییم که کشور ما با داشتن نظام ولایت فقیه، نظیری در دنیا ندارد. مشروح در : http://tabyin.ir/node/79161
↙️ علامه مصباح در جمع اساتید طرح ولایت: طرح ولایت، نظام مندی معارف و اجزاء دینی را تبیین می کند عزیزان من! آن‌چه بنده در بیش از 70 سال طلبگي از بزرگان و منابع دینی آموخته‌ام، این است که باید شناخت صحیح، معرفت و آگاهی به حقایق در اولویت قرار گیرد. شناخت بايد به حدی باشد که فرد قلباً آن را باور کند، و بعد از شناخت با توکل بر خدا، بر اساس آن‌چه فهمیده، عمل کند؛ اصلاح جامعه نیز در گرو شناخت و معرفت صحیح است. 🔹 ذهن بشر طالب نظم، و شناخت ارتباط بين اجزای یک مجموعه است؛ بر همين اساس هر فرد حقيقت‌جو در پي آن است كه بداند دین از کجا سرچشمه مي‌گيرد، به کجا ختم می‌شود، و ارتباط اجزای آن چگونه است. 🔸 این که بگوییم اصول دین پنج‌تا است و فروع دین دوازده‌تا، و انتظار داشته باشيم که افراد تعبداً آن را بپذیرند، فایده‌ای ندارد؛ لازم است ارتباط منطقی بين اجزا و آموزه‌های دین مشخص شود. 🔹 تا قبل از اجرای «طرح ولایت» بنده مجموعه‌ای كه اين چنين مطالب دین را به صورت منطقي و حلقات به هم پیوسته ارائه دهد، نديده بودم؛ این از ویژگی‌های این طرح است. 18 اردیبهشت 97 @mesbahedustan @yabyinir
آیت الله مصباح در دیدار با اساتید مدرسه رشد: طبق روایت اگر کسانی حق را به بهترین وجه توصیف کنند، و در عمل هم به آن پایبند باشند، اما واقعاً به آن باور و ایمان نداشته باشند، کارهایشان ارزشی نخواهد داشت. مهم‌ترین عناصر سازنده شخصیت يك انسان، رفتار والدین، استاد، و کسانی است که فرد با آنها معاشرت می‌کند. امام راحل هنگام راه رفتن بسیار باوقار و متین بودند. برخی از شاگردانشان هم از شدت علاقه به ایشان، ناخودآگاه شبیه امام(ره) راه می‌رفتند و حتی گاهی لحن و نوع تعبیراتشان هم مثل لحن و تعبیرات امام(ره) بود. این امر نشان می‌دهد رفتار استاد به شدت در ساختن شخصیت شاگرد تأثیرگذار است. @mesbahedustan @tabyinir