محدوده آیة الکرسی چقدر است⁉️ آیا ما می توانیم 3 آیه بخوانیم⁉️
پاسخ : 🔰🔰🔰
قرائنی در دست است که نشان میدهد ، همان یک آیه است .
1 - تمام روایاتی که در فضیلت آن وارد شده و از آن تعبیر به آیة الکرسی کرده همه نشان میدهد که یک آیه بیش نیست .
2 - تعبیر به کرسی فقط در همان آیه اول است و نامگذاری به آیة الکرسی نیز مربوط به همین آیه است .
3 - در بعضی از روایات وارد شده که آیة الکرسی پنجاه کلمه است و در هر کلمه ای پنجاه برکت است شمارش کلمات آیه نیز نشان میدهد که تا و هو العلی العظیم پنجاه کلمه است .
✅ در بعضی از روایات دستور داده شده است که تا هم فیها خالدون بخواند ، بی آنکه عنوان آیة الکرسی ، مطرح باشد .
🔸به هر حال آنچه از قرائن بالا استفاده میشود این است که آیة الکرسی یک آیه بیشتر نیست [1] .
🔸البته عده ای از فقهاء در باب نماز لیلة الدفن احتیاط کرده اند و فرموده اند که آیه الکرسی را تا "هم فیها خالدون" بخوانند [2] .
[1] تفسیر نمونه ج : 2 ص : 277 و 278.
[2] العروة الوثقی ج2 ص126 فصل فی المستحبات قبل الدفن و حینه و بعده، الاربعون.
🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
🔸دو فرشته اي كه مسوول ثبت اعمال و خصوصا سخنان انسان اند🔰🔰🔰
ما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد(ق18
🔸لفظ : سخن گفتن
🔸رقيب : محافظ
🔸عتيد : كسي كه مقدمات ضبط و حفظ را فراهم ميكند
🔸فرشتگان مجردند و در جهتي قرار نميگيرند كه در ايه بفرمايد سمت چپ و راست انسان اند و اين تمثيلي است كه دو طرف خير و شر انسان را كه حسنات و گناهان منسوب به آن دو جهت است را به راست و چپ محسوس انسان تشبيه نمايد
💠 ترجمه ي آيه :
هيچ سخني را به زبان نميگويد جز اينكه نزد آن براي نوشتن و حفظ نگهباني اماده است
ترجمه الميزان ج18ص522
🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
💠 مساجد و علماء و قرآن شاكيان روز قيامت 🔰🔰🔰
✅ ثَلاثَةٌ یَشْکونَ إلَی اللَّهِ عَزَّوجَلّ: مَسْجدٌ خَرابٌ لا یُصَلّی فیه أهلُهُ، وَ عالِمٌ بَیْنَ جُهّالٍ، وَمُصْحَفٌ مُعَلَّقٌ قَدْ وَقَعَ عَلَیهِ غُبارٌ، لا یُقْرَءُ فِیه
💠 سه چیز نزد خدا شکایت میکنند:
🔸1- مسجدی که خراب شده و در آن نماز خوانده نمیشود
🔸2- عالمی که در بین مردم قرار دارد و از او بهره نمیبرند
🔸3- قرآنی که غبار روی آن را گرفته و خوانده نمیشود
خصال صدوق، ص ۱۴۲؛ اصول کافی، ج ۴، ص ۴۱۷
🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
#ذخيره_سازي_طلا_جواهرات و اموال از ديدگاه قران⁉️🔰🔰
ايه ي كنز 🔰🔰
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيراً مِنَ الْأَحْبارِ وَ الرُّهْبانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ وَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَ الَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِيمٍ «34»
🔸اى كسانىكه ايمان آوردهايد! بسيارى از دانشمندان و راهبان، (با سوء استفاده از موقعيّت خود،) اموال مردم را به ناحق مىخورند و آنان را از راه خدا باز مىدارند ونيز كسانىكه طلا و نقره مى اندوزند و آن را در راه خدا انفاق نميكنند.پس انان را به عذابي دردناك بشارت بده
✅در روايتي ديگر ان حضرت ميفرمايد انما اعطاكم الله هذه الفضول من الاموال لتوجهوها حيث وجّهها اللَّه تعالى و لم تُعطِّلوها لتكنِزوها» «1» خداوند اين مالهاى اضافى را به شما عطا كرد تا در مسير رضاى او خرج كنيد، نه آنكه احتكار و گنج كنيد.
🔸طبق روايات، امام زمان عليه السلام چون ظهور كند، گنجها را حرام مىكند و همه را به مبارزات خود به مصرف ميرساند
ابوذر و آيهى كنز:🔰🔰🔰
ابوذر غفارى، صحابى بزرگوار پيامبر، در اعتراض به زراندوزىهاى معاويه و عثمان و عمّال حكومت و حيف و ميل اموال عمومى، صبح و شام اين آيه را با صداى بلند در برابر معاويه و سپس در مقابل عثمان مىخواند و مىگفت: اين آيه مخصوص مانعان زكات نيست و هر نوع زراندوزى را شامل مىشود.
🔸در تفسير شريف الميزان آمده است كه از برخوردهاى ابوذر با عثمان و معاويه و كعب الأحبار، بر مىآيد كه ثروتاندوزى در جامعهى فقير حرام است، گرچه از راه حلال باشد و زكاتش پرداخت شده باشد.
🔸البتّه برخى آن را به اجتهاد شخصى ابوذر نسبت مىدادند، ولى خودش مىگفت: «ما قلتُ لهم الّا ما سَمعتُ من نبيّهم» آنچه گفتهام از پيامبر شنيدهام. از طرفى صراحت و صداقت ابوذر هم مورد تأييد پيامبر است.
#كنزاندوزي_احتكارآپارتمان_اموال_فقرمردم
@tadabor_qoran
امام منصور در زيارت عاشورا از ديدگاه قران چه كسي ميباشد⁉️
🔰🔰🔰
❇️ وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً«33»اسرا
✅ ترجمه 👈وکسی را که خداوند،(قتل او را) حرام کرده است نکشید،مگر به حقّ.وهر کس مظلوم کشته شود،قطعاً برای ولیّ او تسلّط(و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم،پس نباید در کشتن(و قصاص)زیاده روی کند،چرا که آن (ستمدیده به طور عادلانه)یاری و حمایت شده است.
🔸مصادیق«ولی» در روايات،حضرت مهدی علیه السلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین علیه السلام را خواهد گرفت «فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً»
🔸اينكه به امام عصر هم در زيارت عاشورا امام منصور اطلاق شده از همين باب است🔰🔰🔰
وَاَکْرَمَنى بِكَ اَنْ يَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِكَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ
كپي با لينك🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
چه کنیم نمازهایمان قضا نشود⁉️
✅ آيت الله حق شناس :
به افرادی که نمازهایشان قضا میشد میفرمودند که سوره ی یس و زیارت عاشورا بخوانید تا قلبتان از ظلمات و تاریکی به نور و قرآن و زیارت عاشورا روشن و هدایت شود
✍كپي با لينك🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
صنعت مشاکله چیست ⁉️
✅ «مشاکله» (هم شگل گویی) از صنایع بدیعی و ادبی به کار رفته در قرآن است.
این صنعت در همه زبانهای طبیعی بشری کاربرد دارد؛ به طور مثال اگر کسی از شما بپرسد «کجای شما درد میکند؟» و شما در پاسخ او بگویید «من فقط جیبم و کیفم درد میکند» مرادتان این است که مشکل یا بیماری جسمی ندارید؛ ولی مشکل و ضعف مالی دارید. به کار بردن درد طبق کاربرد اولیه آن درباره جیب و کیف، یکنواخت گویی یا مشاکله است.
🔸مثال های قرآنی : 🔰🔰🔰
۱- ( نسوا الله فنسیهم)۶۷ توبه
۲- ( ومکروا ومکر الله )۵۴ ال عمران
۳- (فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه) ۱۹۴ بقره
۴- (وجزاء سیئة سیئة مثلها) شوری ۴۰
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
معناي (مَكر) خداوند در ايه ي وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ چيست ⁉️
ترجمه 🔰🔰
و (دشمنان عیسى) تدبیر خود را (براى كشتن او) بكار بستند. خداوند نیز تدبیر خود را (براى حفظ او) بكار برد و خداوند بهترین تدبیركننده است.
🔸امام رضا علیه السلام فرمود: مراد از مكر خدا، كیفرِ مكر است وگرنه او اهل مكر نیست. [عیون اخبارالرضا، ج1، ص126]
👆در اين ايه از صنعت مشاكله استفاده شده است
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
بیشترین قسم در چه سوره ای و برای چیست⁉️
یازده قسم در سوره ی شمس خورده شد فقط برای این دو ایه :
🔰🔰🔰
🔸قدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکّٰاهٰا… (شمس۹)
“به همه اینها قسم، که هر کس نفس خودش رو تزکیه کرد، رستگار شد.”
🔸و قَدْ خٰابَ مَنْ دَسّٰاهٰا(شمس۱۰)
“هر کس هم که نفس خودش رو با معصیت و گناه آلوده کرد، نومید و محروم شد
❇️ ۱۱قسم فقط برای اینکه بگوید رستگاری انسان در تزکیه ی نفس و محرومیت انسان در معصیت است
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
🔸اشاعه ی فحشا و گرفتار شدن به عذاب های دنیوی و اخروی 🔰🔰🔰🔰
إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ اللّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ«19»نور
ترجمه🔰🔰🔰
🔸همانا برای کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان اهل ایمان شایع گردد،در دنیا وآخرت عذاب دردناکی 😱 است،و خداوند می داند و شما نمی دانید.
امام صادق علیه السلام فرمود:🔰🔰🔰🔰
کسی که آن چه را درباره ی مؤمنی بشنود،برای دیگران بازگو کند (غیبت کردن)، جزء مصادیق این آیه است.
🔸در حدیث می خوانیم:کسی که کار زشتی را شایع کند،مانند کسی است که آن را مرتکب شده است.
تفسیر نور-محسن قرائتی
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
اخلاقي ترين ايه ي قران از منظر امام صادق عليه السلام🔰🔰🔰
✅ امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده است که فرمودند: آگاه باشید که مکارم (خوبی ها و نیکی های) دنیا و آخرت در سه حرف قرآن کریم آمده است:
خُذِ الْعَفْوَ ۲٫ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ ۳٫ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِینَ
سپس فرمود: تفسیر این آیه این است که:
🔸رابطه برقرار کن با کسی که با تو قطع رابطه کرده است.
🔸کسی را که به تو ظلم نموده است ببخش.
🔸عطا کن به کسی که تو را محروم ساخته است
بحرانی، هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، تهران، موسسه البعثه، اول، ۱۴۱۵هـ.ق، ج۲، ص ۶۲۵٫
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
😱عقاب كسي كه به حوائج مردم بي اعتناء باشد⁉️
✅ پیامبر اکرم فرمود: «مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم؛
🔰🔰🔰
🔸کسی که در طور هر روز عمر خويش به امور مسلمین همت نگمارد و در اندیشه کارهای آنان نباشد از آنها نیست و کسی که بشنود و مردی فریاد می زند و از مسلمانان کمک می طلبد و به او کمک نکند مسلمان نیست.»
👈فليس بمسلم = مسلمان نيست
🔸علت بي نشاطي در عبادت و مناجات و همچنين گرفتاري هاي خيلي از ما انسان ها همين بي تفاوتي به گرفتاري هاي اطرافيانمان است
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
بدترين مردم از ديدگاه رسول الله چه كسي است⁉️
🔰🔰🔰
✅ در مذمت سختگیری بر خانواده از حضرت رسول(ص) روایت شده است که فرمود:
🔸 بدترین مردم، سخت گیرِ بر خانوداه است.
شخصی پرسید: ای رسول خدا! مراد از سختگیری بر خانواده چیست؟
فرمود: مرد هرگاه وارد خانه شد همسرش بترسد و فرزندش بهراسد و بگریزد و هرگاه از خانه بیرون رفت همسرش شاد شود
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
توسل در قرآن 🔰🔰🔰
✅ قالُوا یا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا کُنَّا خاطِئینَ * قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی.[یوسف/۹۷]
🔸ای پدر! برای گناهان ما آمرزش بخواه، که ما از گناهکاران هستیم (یعقوب) گفت: بهزودی برای شما از پروردگارم آمرزش میخواهم.»
✅«وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِیُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحیماً.[نساء/۶۴]
🔸اگر آنانی که به خودشان ظلم کردند، نزد تو آمدند، سپس درخواست آمرزش نمودند و پس از آن رسول برای آنان در پیشگاه خدا طلب مغفرت نمود، خداوند را توبهپذیر و مهربان خواهید یافت.»
🔸اگر توسل شرك است به هيچ وجه خداوند استغفار يعقوب و رسول را براي امت نمي پذيرفت و ميفرمود خودتان مستقلا و شخصا استغفار كنين و احدي را واسطه قرار ندهيد....
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
منظور از نفخه ی صور در این ایه کدام نفخه میباشد ⁉️🔰🔰🔰
فَإِذا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَ لا يَتَساءَلُونَ"}۱۰۱مومنون
🔸ترجمه :
زمانی که نفخه صور در قیامت دمیده شود دیگر خویشاوندی بینشان نیست و از هم احوال پرسی نمیکنند
✅ مراد از اين نفخه، نفخه دوم صور است كه در آن همه مردگان زنده مىشوند، نه نفحه اول كه زندگان در آن مىميرند، هم چنان كه بعضى پنداشتهاند، چون نبودن انساب و پرسش و سنگينى ميزان و سبكى آن و ساير جزئيات همه از آثار نفخه دوم است.
ج۱۵ص۹۹المیزان
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
ایا در قیامت رابطه ی خویشاوندی به کلی از بین میرود⁉️🔰🔰🔰
فَإِذا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَ لا يَتَساءَلُونَ"}۱۰۱مومنون
✅ آثار روابط خویشاوندی را با نفى اصل آن نفى كرده، نه اينكه واقعا در آن روز انساب نباشد، (زيرا انساب چيزى نيست كه به كلى از بين برود)، بلكه مراد اين است كه در آن روز روابط خویشاوندی خاصيتى ندارد، چون در دنيا به خاطر احتیاجات دنیوی است كه انساب محفوظ و معتبر است
🔸{" وَ لا يَتَساءَلُونَ"} در اين جمله روشنترين آثار انساب را يادآور شده، و آن احوال پرسى ميان دو نفر است كه با هم نسبت دارند، چون در دنيا به خاطر احتياجى كه در جلب منافع و رفع مضار به يكديگر داشتند، وقتى به هم مىرسيدند احوال يكديگر را مىپرسيدند، ولى امروز كه روز قيامت است ديگر كسى احوال كسى را نمیپرسد.ج۱۵ص۹۹المیزان
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
یعسوب الدین که از القاب امیرالمومنین است به چه معناست⁉️
🔰🔰🔰🔰
🔸 عرب به فرماندهی زنبورهای عسل «یعسوب» میگوید. هنگامی که زنبورهای کارگر گلها را برای درست کردن عسل میمکند و به کندو باز میگردند، ابتدا مورد بازرسی قرار میگیرند.
بدین صورت که فرمانده زنبورها (یعسوب) در جلوی در کندو میایستد. آنگاه زنبورها را بو میکند، هر زنبوری که بر روی گل بدبود نشسته باشد و توشه بدبو به همراه داشته باشد حق ورود به کندو را ندارد، بلکه مورد تهاجم زنبورهای نگهبان واقع میشود، و اگر موفق به فرار نشود لاشه او موجب عبرت سایر زنبورها خواهد شد.
🔶 آری امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز در روز قیامت بر در بهشت میایستد، و هر کسی را که بوی ولایت آن حضرت را با خود نداشته باشد از ورود به بهشت محروم مینماید.
🔸البته به معنای رهبر و سرپرست هم امده است
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
🔵 #واجبات_سجده_قرآن
🔹 سوال: واجبات سجده قرآن چیست و آیا وضو داشتن و رو به قبله بودن لازم است؟
🔷 پاسخ: هر گاه در سجده واجب قرآن، پیشانی را به قصد سجده بر زمین بگذارد، کافی است - اگر چه ذکری نگوید - و گفتن ذکر مستحب است؛ هم چنین رو به قبله بودن و وضو داشتن نیز لازم نیست.
---------------------------
✳️ منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 1099؛ امام، تحریرالوسیله، ج 1،
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
تسبيح موجودات به زبان قال است يا حال ⁉️
🔰🔰🔰
🔸وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لكِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ"
🔰🔰🔰
جمله" و لكن لا تفقهون- تسبيح آنها را نمىفهميد" بهترين دليل است بر اينكه منظور از تسبيح موجودات، تسبيح ناشى از علم و به زبان قال است، چون اگر مراد زبان حال موجودات و دلالت آنها بر وجود صانع بود، ديگر معنا نداشت بفرمايد: شما تسبيح آنها را نمىفهميد.
الميزان ج 17ص580
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
سه گناه که کیفر آنها در همین دنیاست و به آخرت نميرسد و نقد نقده😱⁉️
🔰🔰🔰🔰
🔸أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص ثَلَاثَةٌ مِنَ الذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُهَا وَ لَا تُؤَخَّرُ إِلَى الْآخِرَةِ عُقُوقُ الْوَالِدَيْنِ وَ الْبَغْيُ عَلَى النَّاسِ وَ كُفْرُ الْإِحْسَانِ.
👇👇👇
امیر المومنین علی علیه السلام نقل می کند که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند :
🔰🔰🔰
سه گناه است که کیفرشان در همین دنیا می رسد و به آخرت نمی افتد:
🔸۱- آزردن و عاق پدر و مادر شدن.
🔸۲- زورگویی و ستم به مردم.
🔸۳- ناسپاسی نسبت به خوبی های دیگران.
امالی شیخ مفید، ص۲۳۷
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
از اثرات فقر : 🔰🔰🔰
🔸به حرفش اعتنا نميشود
🔸در شهر خود هم غريب است
🔰🔰🔰
وَ قَالَ [عليه السلام] الْبُخْلُ عَارٌ وَ الْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ وَ الْفَقْرُ يُخْرِسُ الْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ وَ الْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِى بَلْدَتِهِ .
و درود خدا بر او ، فرمود : بْخل ننگ و ترس نقصان است . و تهيدستى مرد زيرك را در برهان كُند مى سازد و انسان تهيدست در شهر خويش نيز بيگانه است.
حكمت 3 نهج البلاغه
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبرنگار:خوشحالی اخوی عملیات دیشب چطوربود؟
🔸رزمنده:خیلی خوب شد
🔹حالت چطوره؟
🔸خیلی خوبه اول شب دستم قطع شد از مچ ولی با این دستم جنگیدم
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
سه عامل محبت:
🔰🔰🔰
امام باقر عليه السلام فرمود:
سه چيز محبت مى آورد
🔸 قرض
🔸 تواضع
🔸 بخشش
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
🔴 #تصحیح_برگه_خود
💠 یک استاد دانشگاه میگفت: یک بار داشتم برگههای امتحان را تصحیح میکردم. به برگهای رسیدم که نام و نام خانوادگی نداشت. با خودم گفتم ایرادی ندارد. بعید است که بیش از یک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگهها با لیست دانشجویان صاحبش را پیدا میکنم. تصحیح کردم و ۱۷/۵ گرفت. احساس کردم زیاد است. کمتر پیش میآید کسی از من این نمره را بگیرد. دوباره تصحیح کردم ۱۵ گرفت.
💠 برگهها تمام شد. با لیست دانشجویان تطابق دادم اما هیچ دانشجویی نمانده بود. تازه فهمیدم کلید آزمون را که #خودم نوشته بودم تصحیح کردم. آری، گاهی ما نسبت به همسر و فرزندمان سختگیرتر هستیم تا نسبت به خودمان و بعضى وقتها اگر خودمان را تصحيح كنيم ميبينيم به آن خوبي كه فكر ميكنيم، نیستیم.
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran
💠 منظور از قرار ندادن دو قلب براي مرد در ايه 4 احزاب :
ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ وَ ......«4»احزاب ⁉️
🔰🔰🔰🔰
🔸 آيه رد منافقان است، معنى آنكه ما هيچكس را دو قلب نيافريديم كه به يكى ايمان آورد و به يكى كافر شود، بلكه يك قلب بيش نيست يا مؤمن است يا كافر
✍کپی با لینک🔰🔰🔰
@tadabor_qoran