eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
579 عکس
77 ویدیو
493 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
j-17_221269085240.pdf
2.12M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۷ @tafaqqoh
j-18_221269085254.pdf
1.84M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۸ @tafaqqoh
j-19_221269085312.pdf
1.54M
کتاب النکاح ٫ ج ۱۹ @tafaqqoh
j-20_221269085334.pdf
2.38M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۰ @tafaqqoh
j-21_221269085349.pdf
1.66M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۱ @tafaqqoh
j-22_221269085404.pdf
1.65M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۲ @tafaqqoh
j-23_221269085418.pdf
1.52M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۳ @tafaqqoh
j-24_221269085435.pdf
1.53M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۴ @tafaqqoh
j-25_221269085454.pdf
1.92M
کتاب النکاح ٫ ج ۲۵ @tafaqqoh
📚 کتاب البیع ٫ ۴ مجلد ✔️ آیةالله سید موسی شبیری زنجانی حفظه الله 🔹 سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ @tafaqqoh
01_060170011908.pdf
2.88M
کتاب البیع ٫ ج ۱ @tafaqqoh
02_060170012315.pdf
2.03M
کتاب البیع ٫ ج ۲ @tafaqqoh
📚 افتخار مادری 🔹 انتشارات مجمع جهانى اهل بیت (علیهم السلام) 🔸 چاپ سال ۱۳۸۷ ✔️ معرفی این کتاب ذکر گوشه‌هایی از و مناقب بانو ام البنین (سلام الله علیها) است. در این داستان به آن بخش از زندگانی بانو (سلام الله علیها) توجه داده شده است که وی به هنگام ورود به خانه امیرالمؤمنین (علیهم السلام)، خود را خدمت‌گزار ایشان و فرزندانش تلقی می‌کرد و در طول زندگی همواره فرزندان فاطمه (علیها السلام) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت. او هم‌چنین به چهار پسر خود آموخته بود که اگرچه با فرزندان زهرا (علیها السلام) از جهت پدر مساویند، اما هیچ‌گاه به مقام و آنان نمی‌رسند. در این نگاشته به اهتمام بانو ام البنین (سلام الله علیها) در با امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) و غمگین بودن در شهادت امام حسین (علیه السلام) نیز اشاره شده است. استفاده از تصاویر و مناسب با هر فراز از داستان در تمامی صفحات آن و بیان مشخصات فردی از جمله: نام و نام پدر، کنیه و شهرت و نام طایفه و هم‌چنین اشاره به نقل ، در صفحه پایانی کتاب، از دیگر ویژگی‌های این اثر می‌باشد. @tafaqqoh
افتخار مادری.pdf
4.6M
📚 افتخار مادری 🔹 انتشارات مجمع جهانى اهل بیت (علیهم السلام) 🔸 چاپ سال ۱۳۸۷ @tafaqqoh
📚 مرحوم علامه شیخ محمد تقی شوشتری در مجلد دوازدهم کتابِ سودمند «قاموس الرجال» به شرحِ حال زنانی که نام‌آورانِ تاریخ اسلام یا راویان احادیث معصومانند، پرداخته است: ✔️ أم البنين الكلابية [سلام الله علیها] قال [المصنّف العلّامة المامقانی اعلی الله مقامه]: هي فاطمة بنت حزام بن خالد بن ربيعة بن عامر المعروف بالوحيد ابن كلاب بن عامر بن صعصعة. أقول: أسقط من نسبها عدة، ففي نسب قريش مصعب الزبيري: أم البنين بنت حزام بن خالد بن ربيعة بن الوحيد بن كعب بن عامر بن كلاب بن ربيعة (نسب قريش / ص ٤٣). و في الطبري: أم البنين بنت حزام أبي المجل بن خالد بن ربيعة بن الوحيد بن كعب بن عامر بن كلاب (تاريخ الطبري / ج ٥ / ص ١٥٣). فتراه أسقط بين " الوحيد " و " كلاب " نفرين " كعبا " و " عامرا " كما أسقط بين " كلاب " و " عامر بن صعصعة "، " ربيعة " و لعله استند في إسقاطه الأول إلى ما في المقاتل: " أم البنين بنت حزام بن خالد بن ربيعة بن الوحيد و هو عامر بن كلاب بن ربيعة بن عامر بن صعصعة " (مقاتل الطالبيين / ٥٣) لكن لا يبعد كونه من النسخة فنسخته كثير التصحيف، و الأصل في قوله: " و هو عامر "، " بن كعب بن عامر " حتى يتّفقَ مع كلام الزبيري و الطبري. و عليه فقوله: " عامر المعروف بالوحيد " - أيضا - وهمٌ، لعدم قول أحدٍ به سوى ما في تلك النسخةِ. هذا، و وهمَ هنا المفيدُ أيضاً، فقال في الإرشاد: " أم البنين بنت حزام بن خالد ابن دارم " (الارشاد / ص ١٨٦) فبدّل ربيعة بدارم. ثُمّ تسميةُ المصنّف لها بِفاطمةَ لم أدر إلى أي شئ استند، فلم يذكر الزبيري و الطبري و الإصبهاني و العمدة (عمدة الطالب / ص ٣٥٦) و المفيد لها اسما، بل ظاهرُهم أنّ اسمُها. قال المصنف: أول ما ولدت ثم عبد الله ثم جعفر ثم عثمان. قلت: بل جعفر الرابع، ففي المقاتل: قتل عثمان و هو ابن إحدى و عشرين سنة و جعفر و هو ابن تسع عشرة سنة (مقاتل الطالبيين / صص ٥٤ و ٥٥). هذا، و روى المقاتل عن الصادق (عليه السلام) قال: كانت أم البنين تخرج إلى فتندب بنيها أشجى ندبة و أحرقها، فيجتمع الناس إليها يستمعون منها و كان يجيء في من يجيء لذلك فلا يزال يسمع ندبتَها و يبكي (مقاتل الطالبيين / ص ٥٦). و في عمدة الطالب: روى أنّ أميرالمؤمنين (عليه السلام) قال لأخيه - و كان نسابةً عالماً بأنساب العرب و أخبارهم -: " أنظر إلى امرأة و قد ولدتها الفحول لأتزوّجها فتلِدَ لي غلاماً فارِساً " فقال له: تزوّجْ " أم البنين الكلابية " فإنّه ليس في العرب مِن آبائها (عمدة الطالب / ص ٣٥٧). @tafaqqoh
دوفصل‌نامه علمی انسان‌پژوهی دینی 🌐 http://raj.smc.ac.ir/ @tafaqqoh
✔️ دیشب هنگامِ تورّق کتاب «آموزگارِ فقاهت» به ۲ سندِ جالب از مرحوم امام خمینی رحمه‌الله برخوردم؛ ✔️ پیش از این در کتاب «نهضت امام خمینی رحمه‌الله/ سید حمید روحانی زید عزه» و برخی کتبِ شرح حالِ دیگر نیز این اسناد درج شده بودند. 🔹 ملاحظه بفرمایید: @tafaqqoh
✔️ امام خمینی رحمه‌الله ۱ 🔹 بنا بر گزارش در اسفند ماه سال ۱۳۳۵ مرحوم امام بعد از درس آیةالله بروجردی اعلی الله مقامه با حدود ۵۰۰ طلبه درس از میانِ دروسِ مطرح حوزه علمیه قم بوده‌است: 🔸 آقای حاج آقا روح‌الله خمینی که از لحاظ درس، درسی حایز اهمیت است./ تعداد طلاب درس خارج حوزه: در حدود ۵۰۰ نفر/ مسجدی که اقامت می‌کنند: اقامت نمی‌کنند. / منطقه نفوذ و تقلید: ایالات مرکزی و غرب ایران ✔️ در انتهای سند هم مرحوم امام خمینی و مرحوم علامه طباطبایی «افاض الله علینا من برکات تربتهم» به عنوان علمای علاقه‌مند به معرفی شده‌اند. @tafaqqoh
✔️ امام خمینی رحمه‌الله ۲ 🔹 در گزارش (شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۴۰) بعد از رحلتِ آیةالله بروجردی اعلی الله مقامه از میان علمای قم، مرحوم امام به عنوان گزینه اول برای تصدی معرفی شده‌اند: 🔸 ۱. حضرت آیةالله حاج آقا روح‌الله خمینی که اکنون در حوزه علمیه قم کلاس دارند و بیش از ۴۰۰ نفر را تدریس می‌نمایند. @tafaqqoh
✅ نرم‌افزار آموزگار فقاهت به همت شرکت نسیم شاخص اطلاعات نور (نشان)، وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید و عرضه شد. گفتنی است، این نرم‌افزار که با هم‌کاری مؤسسه ، تهیه و تولید شده است؛ تصویر ۱۰۰ دفتر از تقریرات دروس مرحوم آیة الله محقق داماد (رحمه‌الله) به قلم شاگردان ایشان و دست‌نوشته‌هایی به قلم ایشان را در خود جای داده است. تقریرات حضرات آیات سید محمد علم الهدی، شیخ علی حیدری کاشانی، سید ابوالفضل میرمحمدی (رحمهم الله)، سید محسن خرازی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، سید محمدعلی علوی گرگانی (حفظهم الله) و ... از جمله تقریرات ارائه شده در نرم‌افزار آموزگار فقاهت است که به‌صورت تصویری (PDF) در اختیار کاربر قرار گرفته است. جهت اطلاعات بیش‌تر و تهیه نرم‌افزار لینک‌ ذیل را کلیک‌کنید: 🌐 https://plink.ir/0Jwtk ✔️ آی تی گفت؛ رسانه تخصصی فناوری اطلاعات قم @itgoft @tafaqqoh
‍ 🎶💠🎶💠🎶💠🎶💠🎶💠 🎧 🎤 💠کارکردهای حدیث در روانشناسی اسلامی+ 💠〰💠〰💠〰💠〰💠 💥اصلی ترین منبع برای پژوهش های روانشناسی اسلامی ، و است .  💥اما چگونه می توان فهمی روانشناختی از متون دینی بدست آوریم ؟ 💥چه چالش هایی در این مسیر وجود دارد ؟ 💥برای یافتن پاسخ این پرسش باید به سراغ افرادی رفت ، که پژوهش هایی روانشناختی ناظر به آیات و روایات انجام داده اند . 💥حجت الاسلام دکتر محمد کاویانی ( عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) تالیفات متعددی در حوزه روانشناسی اسلامی دارند . روانشناسی در قرآن ، روانشناسی و تبلیغات با تاکید بر تبلیغ دینی ، روانشناسی سلامت ، روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی و ... تنها بخشی از آثار و تالیفات ایشان می باشد . 💥حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده ( رییس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث ) نیز سالیان زیادی است که بر موضوع روانشناسی اسلامی متمرکز شده اند . پژوهشی در فرهنگ حیا،رضایت از زندگی،مثلث ایمان،رضایت زناشویی، الگوی شادی ،الگوی اسلامی شادکامی و ... نیز از جمله تالیفات استاد پسندیده می باشد . 💠〰💠💠💠〰💠 لینک دریافت دو فایل صوتی📥 ⚫ Www.fatehan.net/post/99 ◀️کانال ایتا eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm ◀️کانال سروش Sapp.ir/fatehan.net
کارگاه_حدیث_در_روانشناسی_بخش_اول.wma
2.08M
‍ ↩ 💠کارکردهای حدیث در روانشناسی اسلامی ✳با همراه باشید ◀️کانال ایتا eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm ◀️کانال سروش Sapp.ir/fatehan.net
کارگاه_کارکردهای_حدیث_در_روانشناسی.wma
14.4M
‍ ↩ 💠کارکردهای حدیث در روانشناسی اسلامی ✳با همراه باشید ◀️کانال ایتا eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm ◀️کانال سروش Sapp.ir/fatehan.net
آمرزشِ من از تو خدایا نیست از بنده جُرم و عفو ز مولا غریب نیست وهّابی و مُعطیِ ذوالمِنَن بنوازی ار به‌لطف گدا را غریب نیست افتاده‌ام به‌خاکِ درت از ره راهَم دهی به‌عالم بالا غریب نیست سودی نمی‌رسد به‌تو از طاعتِ کسی گر بُگذری ز جُرم غریب نیست از بنده دور نیست که جُرم و خطا کند بخشیدن از خدای تعالیٰ غریب نیست می‌کنم به گناهانِ خویش‌تن رحمی کن ای کریم و ببخشا غریب نیست گر طاعتم نبود رایگان ببخش کالا و ریش صاحب کالا غریب نیست گر سزا نبود معصیت مَبین بیچارگی ببین، ز تو این‌ها غریب نیست از من غریب نیست که سوزم در آتشت ور تو دهی به‌نزد خودت جا غریب نیست از حد خود زیاده اگر می‌کنم طلب در حضرتِ کریم تمنّا غریب نیست فیضست و درگه تو، ازین در کجا رود إلحاح بر در تو غریب نیست دارم مَحبّت و او گر در جوارشان دهیم جا غریب نیست رحمه‌الله @tafaqqoh
کفایت غسل از وضو.pdf
504.4K
✔️ کفایت غسل از وضو ✔️ کفایتِ از از مسائلى به شمار مى‌رود که فقیهان نظریاتى گوناگون درباره آن دارند. مشهور به جنابت از وضو معتقد است، ولى در این میان گروهى به استناد تعدادى از احادیث به کفایت غسل‌هاى یا غسل‌هاى واجب و نظر داده‌اند. با این حال هیچ فقیهى به مشروعیت و استحبابِ غسل در همه موارد مشروعیت وضو فتوا نداده است؛ بلکه مشروعیت و استحباب غسل در هر موردى باید داشته باشد. بنابراین اختلاف نظر در کفایت غسل از وضو پس از فرض مشروعیت و استحباب غسل در موارد خاص است. این مقاله با استناد به ادلّه نظریه کفایت غسل از وضو را در غسل‌هاى واجب و مستحب تقویت مى‌کند و آن‌گاه با استناد به برخى ادلّه این احتمال را مطرح مى‌کند که غسل به طور مطلق همانند وضو براى یکى از مشروع مستحب و یا باشد و از این رو اثباتِ نیاز به دلیل خاص ندارد. 📚 مجله «فقه» پژوهش‌گاه علوم و فرهنگ اسلامی ٫ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 http://jf.isca.ac.ir/article_3128.html @tafaqqoh