eitaa logo
طاها
3.8هزار دنبال‌کننده
30.2هزار عکس
49هزار ویدیو
651 فایل
ارتباط با ادمین کانال طاها @Ya_hossein_88 @Zaherahe70
مشاهده در ایتا
دانلود
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 به زبان ساده 💠 وضو جبیره چطوریه ؟! 🔸احکامی که باید بدانیم ‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ هر روز با فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی 2⃣1⃣ 🔶🔹🔹🔶 ‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
14.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سحرهای را در هر شرایطی از دست ندهید، حتی اگر با عذر، روزه نمی‌گیرید؟‌‌ ↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
🔻 به اطلاع عموم مقلدان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می رساند که «شماره تلفن بخش استفتائات» جهت دریافت پاسخِ سؤالات شرعی به شماره زیر تغییر یافته است: ☎️ 025 - 37444 ⏰ زمان پاسخگویی: 🔹 8 تا 12 🔹 16 تا 20 ↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حقايقی درباره حضرت خديجه(س) 🎤 : ايشان مظلومه است؛ غريب است وفات سلام الله علیها تسلیت باد 🖋 در ثواب نشر احکام شریک شوید‌‌ ↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 جمله‌ای زیبا در آخر دعای ابوحمزه ↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
🌻🌸🌻 🔰 *دوازدهم ماه رمضان فضیلتی بزرگ برای امیرالمومنین علیه السلام:* *🖊️آیت الله‌العظمی صافی گلپایگانی قدس سره* *از مناسبت‌ها و اتفاقات تاریخی که در ماه مبارک رمضان به وقوع پیوست، عقد اخوت و پیمان برادری بود که - بنابه نقل شیخ مفید - در روز دوازدهم ماه رمضان، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بین اصحاب عقد اخوّت بست و بین خود و علی علیهم السلام نیز پیوند برادری برقرار کرد. [۱]* 🔹️ *اقدام بزرگ پیامبر اسلام:* *پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از آغاز دعوت، به مسئله اخوّت دینی عنایت و توجّه تمام داشت و آن را از ارکان مهم و پایه‌های استوارِ اجتماعِ زندۀ مسلمانان می‌دانست و به وسیله آن، کینه‌ها و دشمنی‌های دیرینه اقوام و قبایل مختلف را از بین برد.* *ازجمله کارهایی که به منظور جوشش و همبستگی کامل تر، و بیدار شدن شعور اسلامی و حکمت‌های دیگر انجام دادند، این بود که بین هر دو نفر از مهاجرین، عقد اخوّت بست؛ چنان که بین هر دو نفر از مهاجرین و انصار نیز پیمان برادری برقرار کرد.* *بین هر دو نفر که باهم تجانس داشتند و ازلحاظ افکار و آرا به هم شبیه بودند، عقد اخوّت برقرار شد و با این کار در حقیقت، خانواده‌ها و قبایل و عشایر، به هم مرتبط و متّصل شدند.* *این اقدام پیامبر صلی الله علیه و آله هم ازجنبۀ سیاسی و اجتماعی هم ازجهت به هم پیوستن جامعه نوزاد اسلامی، بسیار باارزش و سودمند بود و زمینه ای برای اخوّت عامّ مسلمانان و برادری همگانی و جهانی جامعه بشریّت شد. نخست برادرها از یکدیگر ارث می‌بردند تا وقتی که احکام ارث و آیه:* *وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلی بِبَعْضٍ فِی کِتابِ اللّهِ ؛ [۳]* *«و برخی از* *خویشاوندان از بعضی دیگر از آنها، در کتاب خدا جلوتر هستند (در بهره وری از ارث... ) »* *نازل شد؛ و بدین جهت، مواریث بر اساس خویشاوندی استوار شد.* *🔹️هم طراز پیامبر:* *موضوعی که در این صحنه‌های مودّت ساز و محبّت آفرین، جالب و بااهمّیّت بود، انتخاب حضرت علی علیه السلام توسّط پیامبر صلی الله علیه و آله به برادری خود بود.* *پیامبر صلی الله علیه و آله همه را باهم برادر کرد و به گفته بسیاری از مورّخان و محدّثان، افرادی را که هم طراز و هم رتبه بودند، برادر قرار داد.* *براین اساس، برای خود نیز باید برادری انتخاب می‌کرد. به راستی آن کس که لایق و شایسته این مکرمت باشد، کیست؟ و آن کس که بتواند، قرین و هم طراز پیامبر صلی الله علیه و آله باشد (جز در مقام نبوّت) چه شخصیّتی است؟* *این انتخاب، یک انتخاب ساده نبود. یقیناً پیامبر صلی الله علیه و آله کسی را برای خود انتخاب می‌کرد که ازهرجهت شایسته باشد. برادری که همفکر و هماهنگ و هم زبان با او باشد؛ و نسبت به جان و مال و هرچه دارد فداکار باشد و بتواند حقّ برادری رسول خدا صلی الله علیه و آله را ادا کند.* *آری، به غیر از علی علیه السلام، کسی لایق چنین مقامی نبود که پیامبر صلی الله علیه و آله در حقّش فرمود:* *«أَنْتَ مِنّی بِمَنْزِلَةِ هارُونَ مِنْ مُوسی إِلّا أَنَّهُ لا نَبِیّ بَعْدی»؛ [۴]* *«ای علی، تو در مقایسۀ با من، همچون هارون در قیاس با موسی هستی، جز اینکه بعد از من، پیامبری نخواهد بود (تنها فرق تو با هارون آن است که تو پس از من به نبوّت نمی رسی) »* *و به همین جهت، پیغمبر صلی الله علیه و آله هم غیر از علی علیه السلام، احدی را به این مقام برنگزید.* *📚منابع:* *[۱]:مفید، مسارالشیعه، ص ۲۳* *[۳]:انفال، ۷۵* *[۴]: این حدیث به حدیث «مَنزِلت» شهرت دارد و از خاصّه و عامّه به طریق متعدّد نقل شده است. ر. ک: ابن سعد، الطبقات الکبری، ج ۳، ص ۱۶؛ بلاذری، انساب الاشراف، ج ۲، ص ۳۴۷-۳۴۹؛ بیهقی، دلائل النبوه، ج ۵، ص ۲۲۰؛ مرعشی نجفی، شرح احقاق الحق.* 🌻🌸🌻‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
*🌄 به بهشت قانع نشو!* ✍🏻 عین‌صاد يك عمر از اين ديوارها و از اين حدود پاسدارى كرده‌ايم كه نكند بريزد، ولى همۀ همّ و غمّ او اين بوده كه همانها را بريزد و به هم بزند. همين محدوديت‌هاست كه ما را محروم مى‌كند. بايد اين حدود را شكست. چقدر قانعيم! چقدر كم مى‌خواهيم! ...بسوزد ريشۀ كسانى كه مى‌گويند مذهب آمده تا به انسان قناعت بدهد، در حالى كه همۀ انبياء آمده‌اند تا به انسان بگويند كه به دنيا كه هيچ، حتى به بهشت هم قانع نشود! 📚 | ص ۹۲ ↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
*🌄 بهانه‌ای برای رشد* ✍🏻 عین‌صاد ❞ گاهى ما رفت و آمدها و صلۀ رحم‌هايمان براى خوشى است، نه براى برّ و خوبى و اين دو فرقشان روشن است. بارها گفته‌ام كه خربزه براى مريض خوش است، ولى خوب نيست و دارو براى او خوب است، ولى خوش نيست. چيزهايى براى ما خوش هستند كه خوب نيستند و رشدى در ما نمى‌آورند. صلۀ رحم بايد مبنايى براى زيادتى و رشد ما باشد؛ در نتيجه بايد به نحو برّ (خوبى) باشد نه خوشى: «نَصِلَ أَرْحَامَنَا بِالْبِرِّ». مطلوب اين نيست كه طرف از من خوشش بيايد و تعريف كند و سورش را اين بار چرب‌تر كند، بل كسرى او بايد پر بشود؛ حتى شده مرا زير پايش بگذارد، ولى خودش حركتش را ادامه بدهد. نه اينكه مرا روى سرش بگذارد تا كمرش بشكند! 📚 | ص 84 ‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روستایی در عمان وجود دارد که مردمش فقط ۳ ساعت و نیم روزه می گیرند! مردم روستایی در سلطان نشین عمان، به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه شان در تنها به مدت سه ساعت و نیم می گیرند. ‌‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/tahavaliasr @tahavaliasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا