eitaa logo
استاد طاهریان
142 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
36 فایل
برکرانه توحید استاد طاهریان تألیفات چهارصد نکته فص حکمه خاتمیه فی کلمه مهدویه عالم ذکر #مشهد_مقدس
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان به چه مرحله ای از خاموشیِ نورِ فطرت و ایمان باید برسد که مرتکب چنین جسارتی شود؟ ربّنا لا تُزغ قلوبَنا بَعدَ اِذ هَدَیتَنا...
🔹 دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهدای حادثه حرم شاهچراغ(ع) در حرم امام رضا(ع)؛ 🔰 حجت الاسلام والمسلمین مروی در این دیدار اظهار کرد: 🔺شهدای این حادثه تلخ برای اقامه نماز و عبادت خداوند به آن حرم شریف مشرف شده بودند که در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند. 🔺آنان مهمانان برادر امام رضا(ع) بودند و قطعا اکنون نیز در رضوان الهی مهمان آن حضرات و شاهد وعده الهی در بهشت خداوند هستند. 🔺جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) اقدامی بزدلانه و ددمنشانه بود. 🔺اماکن مذهبی در همه جای دنیا و میان هر قوم، قبیله و مذهبی مکان‌هایی امن، مقدس و مورد احترام هستند، جز برای وهابیان و داعشی‌های جنایتکار که اندک رحم، مروت و انسانیتی در وجودشان نیست. 🔺خون به ناحق ریخته شده زائران و شهدای مظلوم این حادثه تروریستی موجب جریحه دار شدن عواطف همه ملت ایران، مسلمانان و تمام انسان‌هایی که از عواطف برخوردار هستند، شده است.
✍حضرت علی عليه السلام 🍃 سرمایه ای از عقل سودمندتر نیست، و تنهایی ترسناكتر از خودبینی، و عقلی چون دوراندیشی، و بزرگواری چون توفیق الهی، و تجارتی چون عمل صالح، و سودی چون پاداش الهی، و پارسایی چون فروتنی، و شرافتی چون دانش، و عزتی چون بردباری، و پشتیبانی چون مشورت كردن نیست 📚حکمت 113
و دیگر از آن اصول این که روح انسانی پس از رهایی از بدن عنصری مادّی با بدن مثالیش و باهمه فضایل و یا رذایل اخلاقی, در عالم برزخ به ظهور مثالی می رسد انسان در عرف عرفان_ ص 54_اصل2 حضرت علامه ذولفنون حسن زاده آملی رفع الله درجاته
لحظه ای با سردار دلها باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم آنکس که باید ببیند، می‌بیند.
💫امام خمینی ( ره) ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم. 📚صحیفه نور، جلد ٢٠،صفحه ٢٣۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷لاله اے ڪه پس از۱۶سال پژمرده نشد🌷 شهیدے ڪه سرباز عراقے رابه شدت به گریه آورد
چهار صد نکته استاد طاهریان @taheriane
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضون الله تعالی علیه: 🌺 امام زمان(عج) در عصر محمدی(ص)، انسان کاملی است که جز در نبوت تشریعی و دیگر مناصب مُستأثره ختمی، حائز میراثِ خاتَم به نحو اَتمّ است و مُشتمل بر علوم، و اَحوال و مقامات او به طور اَکمل است و با بدن عنصری در عالم طبیعی و سلسله‌‌ی زمان موجود است؛ 🌸 چنان که لقب شریف صاحب‌‌الزّمان بدان مَشعَر است؛ هر چند احکام نفسِ کلیّه الهیّه وی بر احکام بدنِ طبیعی او، قاهر و نشئه‌‌ی عنصری او، مَقهورِ روحِ مجرّدِ کلّیِ اوست. و از وی به قائم و حجّةُالله و خلیفةُالله و قطبِ عالمِ امکان و واسطه‌‌ی فیض، و به عناوین بسیار دیگر نیز تعبیر می‌شود 🌼 بقای تمام عالَم، به بقای انسان کامل است؛ چون انسان کَوْن جامع و مَظهرِ اسمِ جامِع است و تمام اَسماء در یَد قدرت اوست. صورت جامعه‌‌ی انسانی و غایتِ غایت‌های تمام موجوداتی که امکان وجود دارند، اوست. 🌺 بنابراین دوامِ مبادیِ غایات، دلیل اِستمرار بقای علّت غائیّه است. پس به بقای فرد کامل انسان، بقای تمام عالم خواهد بود. 🌸 مقامِ قطب، همان رتبه‌‌ی امامت و مقام خلافت است که تعدُّد و اِنقسام به ظاهر و باطن در آن راه ندارد. امام در هر عصر بیش از یک شخص ممکن نیست و آن خلیفةُالله و قطبِ زمان است. 🌼 و کلمه‌‌ی خلیفه به لفظ واحد در کریمه‌‌ی: إِنّی جاعِلٌ فِی اْلأَرْضِ خَلیفَةً (بقره/۳۱) اشاره به وجوبِ وحدتِ خلیفه در هر عصر است. شقوقِ اَعلم و اَعقل و مانند آن و نیز تقسیم نمودن خلافت به ظاهر و باطن، حقّ سکوتی است که اوهام موهون را بدین قسمت اِقناع و اِرضاء می‌نماید. 📗 منبع: انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه، صفحات ۶۹، ۱۳۵-۱۳۶، ۱۵۱، ۱۵۲
♦️منتظر واقعی از شلوغی‌های آخرالزمان کلافه نمی‌شود! 🔶 مرحوم حاج اسماعیل دولابی: کسانی که سال‎ها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» می‎گفتند، چرا از ظهور و کلافه‎اند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ این‌ها مقدّمه‎ی است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بی‌‎تابی و بی‌‎قراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند. 🔹 بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگ‌تر است. در شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر می‎کند و جمعی جمع دیگر را لعنت می‎کند.