🥀هـــــــــنوز عشــــــق تو امیـــــــد بخش جــــــــان مـــــن اســـــــــت🥀
اینجا پر از شعرها و متن های احساسیه
http://eitaa.com/joinchat/2885746697Cf846126f91
May 11
سایتی که تحت عنوان مقدس محل سکونت امام (جماران) نان می خورد چرا و با چه هدفی، جز ترویج فحشا و شرابخواری ، می تواند اقدام به انتشار تصویر یک شرابخوار زنباره که مدتی هم در انگلستان لگد به توپ می زده و قریب به بیست سال قبل در اثر افراط در شهوترانی و شرابخواری به درک واصل شده ، کرده باشد و او را "ستاره" بخواند؟
سایت مذکور در مطلبی که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید نوشته است:
"جی پلاس، جرج بست یکی از بهترین بازیکنان قرن بیستم بود که دوران باشکوهش را در منچستریونایتد گذراند. هافبک ایرلندی با استعداد و توانمند بود اما همیشه مست بود. این موضوع روی فوتبالش تاثیر گذاشت و موجب مرگ زود هنگامش شد. ستاره فوتبال بریتانیا در کنار الکل به زنان علاقه داشت و بارها با جریمه و محرومیت روبرو شد.
درگیری و آب دهان انداختن به داور " . . . . .
🔷لعنت خدا و خلق بر کسانی که با مخفی شدن زیر ظواهر مرتبط با امام رضوان الله علیه به میراث گرانبهای ایشان خیانت می کنند!
✍#مهدی_کوچک_زاده
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
♦️ پسرفتههای پیشرفته نما!
🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم
🔹 آن سمتی که تمدن غرب به سمت آن پیش رفته است از منظر نظام معرفتی و ارزشی ما یعنی دین مبین اسلام، عین پسرفت است.
🔸 ضمن اینکه بخش مهمی از پیشرفت ظاهری و مادی تمدن غرب نیز حاصل سالها غارت و استعمارهای گوناگون کشورهای دیگر است.
🔺 رسواییهای پی در پی و شتاب گرفتن افـول تمدن غـرب!
👤 حسین کاوه ✍️
#️⃣ #افول_تمدن_غرب #پس_رفت #استعمار
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
🔴قسمت تلخ تاریخ:
⭕️پس از فروپاشی روسیهٔ تزاری و در پایان جنگ ج اول در سال ۱۹۱۸، در هنگام برگزاری کنفرانس صلح پاریس، تلگرافهای زیادی از سوی مردم مناطق جداشده در عهدنامههای گلستان و ترکمانچای به تهران و پاریس فرستاده شد.
⭕️مردم در تلگرافها به دولت ایران و کنفرانس صلح پاریس، تقاضا کردند که دو قرارداد لغو بشود و آن سرزمینها و مردمانشان به مالکیت ایران بازگردند.
در مجموع این دو عهدنامه حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین ایران جدا گشت.
🔴اگر این عهدنامهها درست لغو میشدند الان آذربایجان شمالی در آغوش مادرش ایران بود.
💡 #سید_علیرضا_آل_داود
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
14.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در مورد دیدار دیروز آقا با قاریان قرآن ببینید و کِیف کنید ...
دیدار دیروز نکات و جالب و برجستهای داشت. از جمله؛
1️⃣ واکنشهای آقا قرائت قاریان بسیار جالب و با احساسات فراوانب بود. دیدن واکنشهای آقا خیلی جالب هست.
2️⃣ تسلط فوقالعاده بالای آقا در بحثهای اختصاصی با قاریان. این سطح از تسلط آقا خیلی قابل توجه بود که عموماً ماها در کنار وجهه سیاسی رهبری کمتر بهش توجه داریم
3️⃣ دیروز آقا فرمودند در گزارشی که بهشون اعلام شده رشد در مسایل قرآنی بالاتر از هر رشدی در کشور بوده و این یک خبر خوشحال کننده برای جامعه دینی هست.
4️⃣ برای دومین سال پیاپی آقا از تبدیل مساجد به پایگاههای قرآنی گفتند. همچنین توصیه به خواندن روزانه حتی در حد نیم صفحه قرآن داشتند
و نکات بسیار دیگر ...
#حمید_کثیری
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از شاهراه معرفت
🔴نقش زن در نگاه امام علی السلام
امام علی علیه السلام :المراة راعیة علی اهلبیت بعلها و ولده وهی مسئوله عنهم
منبع :ارشاد القلوب ,جلد۱,ص۱۸۴
◀️در نگاه امام علی علیه السلام زن یک مدیر است و مهارت و قابلیت مدیریت اعضای خانه را داردکه این مدیریت شامل
🔻 مدیریت روابط اعضای خانه باهم میشود یعنی این مادر است که حرمت گڌاری به والدین و خواهران وبرادران را به هم یاد میدهد و نظارت میکند.
🔻مراقب تربیت جسمی سالم و سلامت همسروفرزندان واجرای سبک زندگی درست در خانه است.
🔻چالش ها واختلافات بین اعضای خانه را مدیریت وحل وفصل میکند.
🔻مدیریت ونظارت بر منابع وامکانات خانه را دارد.
🔻اموزش مفاهیم دینی و زندگی مومنانه به فرزند را بر عهده دارد.
⏪این مواردی که نام بردیم بخشی از وظایف مدیریتی زن در خانه است .که جمعی از تخصص های مربیگری و مدیریتی و دین شناسی را میطلبد ,حال ان را قیاس کنید با نگاه وتعریف جریان های غربی از زن مسلمان که اورا زنی منفعل ودر خدمت نیازهای همسر تعریف میکند.
✍عالیه سادات
💠به کانال معرفت شناسی خوش آمدید
@sh_marefat
@sh_marefat
زن تراز انقلاب از زبان شهید
نامه شهید فتحعلی رستمی به مادرش، یازده روز قبل از شهادت، در سن ۱۹ سالگی!
بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم
سلام بر تو ای مادرم!
سلام بر تو ای چشمۀ پرفیض، سلام بر تو ای خورشید تابان.
امیدوارم که سلامم را بپذیری.
تو بزرگی، تو باشکوهی.
هر چند که جثّهای ندارم.
چگونه بزرگی و صلابتت را بر لوح سفید دفترم بنگارم؟ چگونه شهامتت را شرح دهم؟ میدانم که نمیتوانم.
قلم در دستم میلرزد، افکارم به جایی بند نمیشود، زبانم الکن شده، چه بگویم در مدحت و چه بنویسم در وصفت.
ای مادر عزیز، کدامین سخن میتواند کمالات تو را بیان کند؟ کدامین نویسنده میتواند تو را درک کند و سپس در مدحت شعر و مقاله بنویسد؟
وقتی قاصد خوشخبر مژده آورد که پسرانت با هم مجروح شدهاند، همه فکر میکردند که تو تحمل نداری، ولی تو صبر کردی و گفتی که من برای شهادت آنها آماده بودم و گفتی که رضایم به رضای خدا و لبخند زدی.
چه بگویمت؟ تو کوهی، تو اسوۀ صبری، صبر خدا در جام داری، تو شوری و صفا.
تو مادر برادرم «علیاکبر» هستی که زیباترین شعر حماسی را سرود و بر منارۀ عشق اذان خون خواند.
تو مادر برادرم «علیاکبر» هستی که در زیر شکنجۀ جانیان وحشی همۀ رنج را تحمل کرد.
تو مادر برادرم هستی که سر داد تا سردار جماران سرافراز باشد، مؤیّد باشد.
تو مادر برادرم هستی که اسماعیل شد.
تو مادر برادرم هستی که تازهداماد بود، ولی قاسم شد، به میدان رفت و جان داد و به خیل پویندگان راه دوست شتافت.
تو اکبر جوانت را به میدان فرستادی تا در کربلای ایران به ندای «هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرنی» حسینِ زمان لبیک گوید.
او جان داد تا اسلام پاینده باشد، او رفت تا اسلام نرود.
مادرم وقتی نیمههای شب گریههایت را میشنوم که با خواهرم همناله شدهای، وقتی که شبهای جمعه بر سر مزار اکبر شهیدم اشک میریزی، وقتی که لباسهای رزم برادرم را بر تن من میکنی، وقتی وظیفهات را ادا میکنی، وقتی که وصیتنامۀ برادرم را روی سینه میگذاری و گاه خسته از داغ هجرش به خواب میروی، از دل صبور تو انگشت حیرت به دهان میگیرم و درمییابم که داغ فرزند بسیار سنگین است.
با خود میاندیشم که روز محشر، حضرت زهرا سلامالله علیها بر تو لبخند میزند.
تو آنی که وقتی همرزمان برادرم خبر شهادت او را آوردند، دست آنها را بوسیدی و در جواب گفتی خوشا به سعادتش، گفتی که مگر خون او از خون علیاکبر حسین رنگینتر است؟
آری مادرم میرفتی که جنازۀ فرزندت را ببینی. سرش خونین بود و پارهپاره، انگشتانش قطع شده بودند. کوهها اگر به جای تو بودند، از جا کنده میشدند و خرد میشدند، ولی تو او را بوسیدی.
تو در کدامین مکتب درس آموختی که اینگونه فرهنگ شهادتطلبی را به فرزندانت یاد دادی؟
ای مادر تو از کدامین دیاری؟
تو از دیار مادران دلشکستۀ صحرای کربلا و صدر اسلامی، تو از تبار زینبی مادرم چه بگویمت؟ گل از دیدنت پرپر میشود، آسمان میگرید، زمین مینالد، بلبلان نجوای شهادت میخوانند.
مادرم! تو عصارۀ صبر و ایمانی، پس میدانم اگر جنازۀ مرا هم برای تو بیاورند شکر میکنی، چرا که تو خود مرا را به میدان فرستادی.
تو خود خواستی که امانت را به صاحبش بدهی.
سلام بر تو باد ای مادرم! سلامم را بپذیر.
فرزند کوچکت، فتحعلی
آبادان
۱۳۶۵/۱۰/۱۸
مادرشهیدان علی اکبر و فتحعلی رستمی و همسر جانباز شهید حاج عباس رستمی و مادر حجت الاسلام رستمی (نماینده رهبری در دانشگاههای کشور) دیروز اول رمضان(۳ فروردین۱۴۰۲) به همسر و فزندان شهیدش پیوست
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
✳️ وزير خزانهدارى آمريكا: تحريمها تاثير بسيار كمى بر ايران داشته است
🔹وزیر خزانهداری آمریکا در جلسهای با قانونگذاران درباره اینکه آیا تحریمها رفتار ایران را در راستای چیزی که آمریکا میخواست، تغییر داده است، گفت: بسیار کمتر از چیزی که به طور ایدهآل میخواستیم.
🔹جنت یلن افزود که واشنگتن به دنبال راههایی برای تقویت تحریمها علیه ایران است اما اذعان کرد که تحریمها به ایجاد تغییر سیاست و رفتار ایران به گونهای که آمریکا انتظار داشت، منجرنشده است.
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
🔵 کلیدواژه "کار خودشونه" یا مسمومیت با طعم جنگ شناختی
✍️علیرضامحمدلو
🔸اساس و محور جنگ شناختی در ساحت افکارعمومی، تعیین، تغییر یا وارونه سازی #درک_مخاطب از واقعیات و مستحدثات و روزمرگیهاست که مهندسی محاسبات هم گفته میشود. اینکه به چه سوژه ای، چگونه فکر بکنیم، به معنای تعیین دستوری یا حساب شدهی منطق و متعلق اندیشه است که امروزه دست ارباب قدرت و رسانه تعریف میشود.
▫️با این مقدمه، همه تعجب می کنیم که چگونه ممکن است برخی در رسانه یا اجتماع به تبع بنگاههای خبری بیگانه بگویند و باور کنند که مساله مسمومیت مدارس در چند شهر، کار خود حکومت است تا سد راه تحصیل دختران شوند؟
▫️هرچند که مهندسی خارجی و پیاده نظام داخلی ماجرا، در صدد ایجاد غبار هستند تا از #التهاب_مصنوعی و دستساز و تفسیرهای معکوس، ماهی مدنظرشان را در سبد سیاسی و اقتصادی، دَشت کنند، اما این تفسیر و رمزگشایی وارونه جای تحلیل و بررسی دارد. چطور ممکن است در جامعه ای که دخترانش هم پا و #برابر پسران در مدرسه و دانشگاه حاضر باشند چنین شبهه ای را مبتلا شود؟
▫️چگونه متصور است کشوری که در ساحت #هیات_علمی و مدرس دانشگاه، فضای رسانه و هنر و ورزش و سینما و تلویزیون، #وزیر و معاون و مشاور و نمایندگی مجلس، بانوان را همردیف مردان پذیرفته، متهم به هیستری زن ستیزانه شود؟
▫️استوارت هال معتقد است فرایند رمزگذاری و رمزگشایی دو فرایند مجزا هستند و الزاماً معنایی که رمزگذار ایجاد کرده با معنایی که مخاطب برداشت میکند یکی نیست. معنا زمانی خلق میشود که مخاطب شروع به تفسیر متن میکند. پس هیچ متنی، قبل از اینکه خوانده شود، واجد معنا نیست و باید رمزگشایی شود.
🔹#سه_حالت برای رمزگشایی یک متن داریم:
1️⃣ رمزگشایی تطابقی، مسلط/هژمونیک، که در این رمزگشایی مخاطب با همان خوانش، متن را رمزگشایی میکند.چهارچوب مسلطی که توسط تولیدکننده به متن داده شده است توسط مخاطب پذیرفته میشود.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هماهنگی حداکثری در فهم پیام وجود دارد)
2️⃣ رمزگشایی توافقی که در این نوع رمزگشایی مخاطب چهارچوب ارجاعی ارائهشده از سوی رسانه را میپذیرد، ولی با بخشهایی از روایت همسو نیست. بنابراین آن را با اطلاعاتی از زندگی روزمره، تجربهٔ زیسته، رسانهها و هر منبع دیگر جایگزین میکند.
3️⃣ رمزگشایی تقابلی (تضاد)، که در این رمزگشایی چهارچوب ارائه شده را مخاطب نمیپذیرد و چهارچوب ارجاعی دیگر را جایگزین میکند.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هیچ فهم مشترکی وجود ندارد؛ تقابل حداکثری)
▫️حال وقتی روایت "کارخودشونه" بطور دومینو وار و شبکهای و #پرتکرار از طریق #مطبوعات_زنجیرهای رقیب در داخل و خارج مطرح میشود و مخاطب در ابهام را به وضعیت التهاب و اضطراب میرساند، فرایند رمزگشایی به نوع سوم نزدیک میشود.
▫️یعنی تفسیر وارونه از وقایع که درک معکوس و متضادی را در ذهنیت مخاطب و افکارعمومی رقم میزند. به عبارت ساده تر، شما چیزی میگویید و مخاطب بگونه ای متضاد و خلاف حرف شما برداشت میکند. خیلی خودمانی یعنی درک مخاطب بقدری توسط #بمباران_خبری_شبکهای، آلوده و دستکاری میشود که دیگر باورتان نمیکند و براحتی میگوید و میپذیرد که "کارخودشونه".
🔸در کشوری مثل آمریکا صفحه #توییتر دونالد ترامپ را با ۹۰ میلیون هوادارش، به جرم انتشار اخبار گمراه کننده مسدود میکنند تا اسیر واقعیت موازی و جنگ شناختی نشوند. حتی پلتفرم #تیک_تاک_چینی را غیرقانونی اعلام میکند تا مصونیت افکار عمومیاش را تامین کند.
در همین #ترکیه و ایام زلزله، برخی پلتفرم ها و رسانه ها و افراد حقیقی و حقوقی جریمه میشوند تا اخبار گمراه کننده را تولید یا بازنشر ندهند. همه جای دنیا قانون و پروتکل دارند تا اسیر جنگ شناختی و رمزگشایی های تقابلی نشوند.
🔸هم عرض با مدیریت رسانه و مواجهه قانونی با نفرت پراکنان مجازی، استراتژی گفتگوهای رو در رو و #حضورهای_میدانی دلگرم کننده در خط مقدم و موقعیت التهاب، هم عملیات رسانه ای بیگانه را خنثی میکند و اجازه انتقال مسمومیت از میدان مجازی به #فضای_فرهنگی را نمیدهد و هم رمزگشایی را در نوع اول تطابقی یا حداقل نوع دوم توافقی حفظ و تقویت کرده و حاکمیت را برای عموم جامعه باورپذیرتر از پیش بازنمایی میکند
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
💢 خاستگاه #ناسیونالیسم_ایرانی
⭕️ گفتگوی #حسین_کچوئیان و #جواد_طباطبایی درباره #هویت_ایرانی و پروژه #ایرانشهری
⭕️ ما باید به اکنونیت و لحظه اثرگذاری ایران در مواجهه با دوستان و دشمنانش، موفقیتها و شکستهایش، و موقعیتی که در جهان پیرامونش دارد توجه اساسی کنیم و با این توجه به فهمی از ایران برسیم. چه بسا ما با تقسیمبندیهای هویتیِ رایج که ایران را به مثابه تکههایی از مکتبهای گوناگون صورتبندی میکند، از ایرانی که حقیقتا صاحب اثر است و خود را در موقعیت امروزینش میشناساند غافل شویم.
⭕️ #ناسیونالیسم مسئلهای نه برخاسته از فرهنگ و تاریخ ایرانی، بلکه حاصل مواجهه متجددانه با تاریخ ایران است. از نظر دکتر کچویان، در تاریخ معاصر ایران و از زمان مواجهه ما با غرب، همه کسانی که بهنوعی دل در گرو تجدد داشته و لذا برای خود جایی در سامان فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران پیدا نمیکردند، به ناسیونالیسم پناه بردند. بنابراین، ناسیونالیسم ایدئولوژی مدرنی است که با نگرشی تجددی به تاریخ ایران، نقش محوری در هویتیابی #تجددگرایان_ایرانی داشته است.
منبع: کانال علوم_انسانی اسلامی
#ناسبونالیسم_ایرانی
#هویت_ایرانی
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
🔵 اصول و الزامات حاکم بر باورها و رفتارهای جوان مؤمن انقلابی براساس بیانات مقام معظم رهبری
✍️ حجتالاسلام سعید صلح میرزایی، نویسنده و پژوهشگر
⬅️ چنانچه تعریف درست و جامعی از «مؤمن انقلابی» ارائه نشود، ممکن است کجفهمیهایی ایجاد شود. بهترین منبع برای یافتن تعریف صحیح که قاعدتاً با استقصای ویژگیهای انقلابی به دست میآید، مراجعه به بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی است. با مراجعه به بیانات این دو بزرگوار میتوان فهمید که ویژگیهای مؤمن انقلابی به دو دستهی «باورها و شناختها» و «رفتارها و کنشها» تقسیم می گردد.
⬅️ باورها و شناختها را می توان به دو بخش تقسیم کرد: باورهایی که هر انسان مسلمان و مؤمنی باید داشته باشد، همچون باور به توحید، باور به کامل بودن اسلام، باور به سنّتهای آفرینش و باورها و شناختهایی که وجه امتیاز مؤمنان انقلابی است. مثل باور به شعار «ما می توانیم»، باور به شعار «نه شرقی و نه غربی»، شناخت تاریخ معاصر، شناخت دشمن و...
البتّه بهگونهای می توان پایه و اساس تمام باورها و شناختهای انقلابی را در باورهای دینی یافت.
⬅️ رفتارهای مؤمن انقلابی را نیز میتوان به چهار بخش تقسیم نمود:
۱- رفتارهای دینی و اخلاقی مثل اتّکال و توکّل به خدا، تلاش برای زمینهسازی ظهور امام زمان (علیهالسّلام)، فداکاری و ایثار و ...
۲- رفتارهای انقلابی مثل کوشش برای برپایی تمدّن اسلامی، گوش سپردن به فرمانهای رهبر، داشتن جاذبه و دافعه، حضور بهنگام در صحنه و ...
۳- رفتارهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی: همچون مقابله با تهاجم فرهنگی، سرلوحه قرار دادن عمل به قانون، حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه، انجام کار فرهنگی تمیز و خودجوش، تحکیم روابط خانوادگی و ...
۴- رفتارهای اقتصادی و خدماتی همچون تلاش برای آبادانی کشور، قدم نهادن در مسیر خودکفایی کشور، تقویت تولید ملّی و ...
⬅️ در یک پژوهش که با بررسی در بیانات حضرت آیتالله خامنهای انجام شده است در مییابیم که ایشان به بیش از ۵۰ رفتار و ۱۸ باور مربوط به مومن انقلابی اشاره کردهاند. امید است با ایجاد و حفظ ویژگیهای انقلابی و ترویج آن، بتوان شاهد رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف بلند خود و در نهایت ایجاد جامعه و تمدّن آرمانی اسلامی باشیم.
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032