▪️ تاریخ میگوید که ابن عباس به حسین(ع) گفت: من میدانم که حق هستی و راهت هم حق است اما به عراق نرو چراکه این مردم بد عهدند. اما حسین(ع) پاسخ داد: من خواهم رفت! ابن عباس گفت: پس اگر میروی اهل بیتت را نزد من بسپار چون تو تنها خواهی ماند و اهل بیتت به اسیری خواهد رفت. حسین(ع) پاسخ داد: من خواهم رفت و اهل بیت خود راهم خواهم برد! اما آنقدر از من دور باش که فریاد هل من ناصر مرا نشوی چراکه اگر بشنوی و مرا یاری ندهی از دوزخیان هستی! و حسین(ع) شهید شد!
▪️ به ابن عباس گفتند تو که از یاران علی(ع) بودی چرا به کمک حسین نرفتی؟! ابن عباس از جواب به این سوال درمانده بود اما با زیرکی خاصی پاسخ داد؛ زمانی که رسولالله(ص) اسامی یاران حسین(ع) را در صحنه کربلا بر میشمرد، اسم من در بین آن اسامی نبود!!
🔜 و امروز دوباره حسین به صحرای کربلا رسیده است! تنها! غریب! بی یاور! خواص و علما سکوت کردهاند! حرف حسین را نمیفهمند! حسین میگوید حق دارید که حرف مرا نفهمید! چراکه شکمهای شما از حرام پر شده است! خدایا مارا مانند ابن عباس و کوفیان قرار مده!
انقلاب بدون روتوش
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
🔴 #از_عمرسعد_وجودمان_چه_خبر؟
«عمرسعد» آدم عجیبیست. آدم فکر نمیکند کسی مثل او فرمانده تاریکترین سپاه تاریخ بشود. ماها تصور میکنیم سردستهی آدمهایی که مقابل امام حسین میایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی توی ظلم و قساوت باشد. ظاهراً اما اینطور نیست. عمرسعد، خیلی هم آدم دور از دسترس و غریبی نیست. ماها شاید شبیه «شمر» نباشیم یا نشویم هیچوقت، اما رگههایی از شخصیت عمرسعد را خیلیهایمان داریم. رگههایی که وسط معرکه میتواند آدم را تا لبهی پرتگاه ببرد.
از همان لحظهی اول ورود به کربلا شک دارد به آمدنش، به جنگیدنش با حسین. حتی جایی آرزو کرده که کاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد. عمر سعد «علم» دارد. «علم» دارد به اینکه حسین حق است. به اینکه جنگیدن با حسین، یعنی قرار گرفتن توی سپاه باطل. اما چیزهایی هست که وقت «عمل» میلنگاندش. زن و بچههاش، مال و اموالش، خانه و زندگیاش و مهمتر از همهی اینها؛ گندمهای ری؛ وعدهی شیرین فرمانداریِ ری.
شب دهم امام میکِشدش کنار، حرف میزند با او. حتی دعوتش میکند به برگشتن، به قیام در کنار خودش. میگوید؛ میترسم خانهام را خراب کنند،امام جواب میدهند: خانهی دیگری میسازم برایت. میگوید؛ میترسم اموالم را مصادره کنند! امام دوباره میگویند؛ بهتر از آنها را توی حجاز به تو میدهم. میگوید نگران خانوادهام هستم، نکند آسیبی به آنها برسانند..
ماها هم «شک» داریم، همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل. با آنکه به حقانیت حق واقفیم. مال و جان و زندگی و موقعیتمان را خیلی دوست داریم؛ از دست دادنشان خیلی برایمان نگرانکننده است. و اینها نشانههای خطرناکی هستند. نشانههای سیاهی از شباهت ما با عمرابنسعدابنابیوقاص. هزاری هم که هر بار توی زیارت عاشورا لعنتش کنیم. عمرسعد از آن خاکستری هایی بود که کربلا تکلیفشان را با خودشان معلوم کرد. رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر. رفت تا عمق سیاهیها و دیگر همانجا ماند...
کربلا مساله، انتخاب بود. انتخاب بین درست و نادرست.
#دل_نوشته
#شب_عاشورا
#محمد_جوانی
✍ #آشتی_هم_نمیکنند
#رهبر_معظم_انقلاب :
البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بیحیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و با آنها آشتی هم نمیکنند.
#فتنه_عاشورای۸۸
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
✅هجمه با رمز اعتصاب غذا
🔹چند روزی است که شبکه های اجتماعی تمرکز خود را بر روی فرهاد میثمی و اعتصاب غذای او قرار داده اند. میثمی همان کسی است که تئوری طرح حجاب اجباری را مطرح کرد و تز روسری از سربرداشتن دخترها را کلید زد. پیکسلهایی در خانه او کشف شده که بر روی آنها عبارات «من با حجاب اجباری موافق نیستم» یا «من به حجاب اجباری اعتراض دارم» .
🔹اکنون او را به عنوان فعال مدنی و... مطرح کرده اند که از پوشش الفاظ حقوق بشری جریان سازی علیه نهادهای کشور همچون قوه قضائیه را فراهم کنند. فرهاد میثمی را در واقع لیدر یا محرک اصلی بحث حجاب اجباری بدانید. اکنون با دستگیری وی ضربه محکمی به طراحان حجاب اجباری زده شد.
🔴 تفسیر قرآن در #کنار_حسین معنا مییابد نه در مدینه....
تفسیر قرآنِ حبیب است که شنیدن دارد نه تفسیرِ مفسرانِ مدینهنشین.... تفسیر قرآنِ عاشورا، تفسیرِ طوفانی آیههاست نه تفسیرِ #عزلتنشینی و #راحتطلبی.
عدهای تفسیر گفتن را بهانه کردند و از مدینه خارج نشدند. امام را همراهی نکردند. چرا؟ چون تفسیر گفتن که دردسری ندارد. نه یزید با تو کار دارد، نه دیگران. وقتی که میخواهی علیه یزید قیام کنی و با ظلم مقابله کنی، اینجاست که باید #هزینه بدهی ...
اما کسی هم بود که فهمید دیگر موقع #تفسیر_نظری نیست، بلکه نوبت به #تفسیر_عملی رسیده است؛ حبیب، فقیه زمانشناس بود. فهمید در سال ۶۱ زمان تفسیرِ عزلت نیست، بلکه زمان تفسیرِ عملی #عاشورایی قرآن است، #قرآن_کربلایی.
حبیب، زمان را شناخت و فهمید که الان وقت تعلیم قرآن و گوشهنشینی نیست! فهمید الان وقت #جهاد و #همراهی_با_ولی_خداست.
✉️✉️📣 زمانشناس باش تا فایده برای #ولی_خدا داشته باشی! نه توجیهگر ....
منبع: توجیهالمسائل کربلا/ ص ۷۷
#مهدی_قاسم_زاده
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
هدایت شده از KHAMENEI.IR
👈 تقیه به معنای جهاد پنهانی برای رسیدن به مقصود است
◾ تقیه بهمعنای کار نکردن نیست بلکه بهمعنای کارکردن، منتها کار موفّقیتآمیز کردن است. تقیه بهمعنای بهطرف مقصد راه پیمودن است، منتها در صورتی که کوه وجود داشته باشد از داخل کانال رفتن یا از راه انحرافی رفتن است.
▫️ در روایتی امام(علیهالسلام) میگوید «وَ الْمُؤْمِنُ مُجَاهِدٌ»؛ «مؤمن آن کسی است که مجاهد باشد.»؛ «لِأَنَّهُ يُجَاهِدُ أَعْدَاءَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ بِالتَّقِيَّةِ وَ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ بِالسَّيْفِ.». مؤمن درهرحالی جهاد میکند، هرگز جهاد را ترک نمیکند، نهایت اگر دولت حق بر سر کار بود، اگر امیرالمؤمنین علی(علیهالسّلام) بر سر کار بود، جهاد میکند، در کنار امام میرود به جنگ و با دشمنان حق و دشمنان علی (علیهالسّلام) جهاد میکند، اگر دولت حقّی بر سر کار نبود، همین جهاد را میکند امّا با تقیه، یعنی پنهان.
◾ پس در معنای تقیه معنای جهاد گنجانده شده و من تعجّب میکنم چگونه کسانی تصوّر میکنند که روایت تقیه ضدّ روایت جهاد است یا ضدّ روایت عمل ائمّه (علیهمالسّلام) است.
▫️ تقیه استثنائی نیست، تقیه را اگر ترک عمل دانستیم استثنائی است، اما تقیه که ترک عمل نیست، تقیه عمل است، منتها به شکل دیگر.
📚 کتاب #همرزمان_حسین(علیهالسلام)؛ ص۳۵۸-۳۶۰ | سخنرانیهای آیتالله خامنهای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
👈 در ایام محرم، روزانه بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام)، در این حساب منتشر شد.
🏴 @Khamenei_ir
🔴تئوری درگیری خونین یک مجرم امنیتی
✍سعید درخشان
تاجزاده: انقلاب وقتی رخ میدهد که نفرت عمومی و عمودی شود و ملت از حاکمیت متنفر گردد.
درگیریهای خونین داخلی( #سوریزاسیون)هنگامی واقع میشود که نفرت همگانی اما افقی شود و قشرهای مختلف مردم بهدلایل سیاسی، دینی/مذهبی، قومی و ...کینهی یکدیگر بهدلگیرند و برای هم خطونشان بکشند.
✍️دشمن برای تشویش اذهان عمومی #جنگ_اقتصادی و #جنگ_رسانهای را در پیش گرفته است.جنگ اقتصادی را با فشار همه جانبه در همه مسایل موجود و جنگ رسانه ای را از طریق القا شبهات در ذهن مردم علیه #حاکمیت آغاز کرده اند. تئوری انقلاب و درگیری خونین تاجزاده رو در راستای جنگ رسانه ای دشمن بدانید.
دوم؛ تحریک مردم به ایجاد #آشوب سیاست اصلاح طلبان است، همچنان که در سال 78 و تصدی شما در وزارت کشور و در سال 88 با تحریک کاندیدای اصلاح طلبان مردم را وارد خیابان ها کردید. سیاه نمایی وضع موجود و تشویق اذهان به ایجاد آشوب فعلا تنها گزینه شمابرای فرار از پاسخ گویی #تکرارمیکنم، است.
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 منم باید عمار ولی شم...
#هئیت_سکولار_نداریم
#باولایت_تاشهادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حمله و پرتاب سنگ به سوی نمازگزاران ظهر #عاشورا ٬توسط آشوبگران ۸۸ / مسجد نبش خیابان بهبودی
یزید ۱۴۰۰ سال پیش مرررررد
یزید زمانت را بشناس
#فتنه۸۸
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
🔴 ما آمده ایم که بمانیم
🔹هر آمدنی را رفتن در کار نیست؛ اگرچه صدام آمد که در خرمشهر بماند و بر روی دیوارهای خونین شهر نوشت: «جئنا لنبقی» ما آمده ایم که بمانیم! اما واقعیتش این است که صدام نه تنها در خرمشهر نماند و نه تنها در بغداد نماند بلکه قبرش هم معلوم نیست!
🔸اینکه می گویند هر آمدنی، رفتنی دارد، برای اباطیل و اصحاب باطل است نه برای اصحاب حق! معاویه یک سیاستمدار قهار بود و با هنر مذاکره عمروعاص لشکر علی بن عمران را به عقب نشینی وادار کرد و مالک به فرمان ابوتراب به خیمه ها برگشت؛ سرانجام مولی الموحدین به شهادت و معاویه به خلافت کشید اما قریب 1400 سال از آن واقعه می گذرد؛ از معاویه جز بدنامی یادگار نمانده و نشانی از قبرش حتی به میان نیست! اما امروز نام علی و مزار علی قبله قلوب عالمین است! اگرچه آن "سگ ماده" *، همسر حسن بن علی را به قتل شیر میدان جمل، تشویق کرد اما باز نه از معاویه اثری مانده نه آن زن پست و قاتل!
🔹یزید اگرچه توانست کاری کند که پسر بوتراب و اهل و عیالش، کشته و اسیر گردند و دستان علمدار حسین را قطع و سر علی اصغر را به نیزه کند و پیکر علی اکبر آن شبیه ترین خلقاً و خلقاً به رسول اعظم را ارباً ارباً کرده و تن عبدالله ۱۱ ساله پسر حسن را با پیکر شاه بی سر، با سم اسبان و ستوران ممزوج کند و سرهای آن کشته های فتاده به هامون را به نیزه و زینب دختر شیر خدا را به اسارت ببرد و جان شیرین رقیه دختر سه ساله ی شاه کهکشان ها را در خرابه های شام بستاند، اما حال بعد از 14 قرن به راستی چه کسی رفته و کدام زنده مانده است؟
حسین به همراه شش ماهه آمد تا تاریخ بماند و جاودانه ماند.
🔸به یاد جمله فیلسوف قرن، علامه طباطبایی که رضوان خدا بر این مرد بزرگ باد، می افتیم که می فرماید: «ما انسان ها آمده ایم که بمانیم». ما آمده ایم تا یک زندگی همیشه جاودانه را رقم بزنیم. اگرچه هگل، کانت، مارکس، هیتلر، موسولینی، کارتر، بوش و همه سران باطل هم در عالم ذر گواهی بر خداوندی خدا داده و زندگی جاودانه را دیده اند و در دنیای دنی به زیر کاسه و کوزه زده اند اما واقعیت این است که ما آمده ایم که بمانیم و با مرگ دنیوی، حیات جاوید ما آغاز خواهد شد. اما چه کنیم که بمانیم؟
🔹كربلا كعبه ي دلهاست خدا مي داند و خداوندگار، خود صاحب اين قبله را حسين گذارد و حسين شد قبله ي عشاق، محور راههاي طولاني و سخت و پر كلوخ و سنگ آلود؛ حسين شد صراط مستقيم؛ راهي از اين روشن تر مي خواهي! گر راه را مي خواهي؟ قبله؟ هدف؟ داستان كربلا را با جان و دل بخوان؛ در مكتب خانه ي عشاق، خواندن، خواندن نيست، بلكه خواندن رفتن است، دل را كربلايي كردن است، دل را هوايي كردن است و سر را به باد دادن است چنانكه سري به نيزه بلند است در برابر زينب؛ يعني!يعني! يعني پروانه ي عاشق بايد بر سر شمع بنشيند و بسوزد و هركه طالب ليلي است سر را به نشانه ي هديه بايد فرستاد:
شرمنده زتو اي دوست كه دل نيست قابلت بايد براي هديه سري دست و پا كنم
🔸سر به نيزه بودن مجوزي است براي عبور از گردنه هاي صعب العبور دنيا براي پيمودن راه عشق و در نهايت وصال و ديدار يار.
🔹چه خوش گفت "مرتضی آوینی" که: «هر كس مي خواهد مارا بشناسد داستان كربلا را بخواند اگر چه خواندن داستان را سودی نیست، اگر دل کربلایی نباشد». داستان را از نو بخوان، مرد راهي بسم الله.. بخوان داستان خون را! كدام خون؟ خون كربلائيان عاشورايي را! بخوان داستان مرداني را كه كره زمين هزاران سال از درد انتظار بخود پيچيد تا آمدنشان را جشن بگيرد؛ داستان مرداني كه با خميني كبير بعثتي دگر را آغاز كردند مرداني كه بار ديگر داستان خون را تكرار كردند؛ مرداني كه خونشان شد شاهراه كهكشاني هدايت عشاق به سمت قبله حسين! خونشان شد نقشه ي راه! مرداني كه با نوشيدن شربت شهد آميز شيرين شهادت به درجه شهودیت رسیدند و چنان مستانه در خاك و خون غلتيدند و از سر جنون عشق، بي سر و بي پا و بي دست گشته اند؛ مرداني كه آب مايه ي حياتشات نيست بلكه خون نشانه ي جاودانگي شان است مرداني كه هنوز زنده اند و در كنار محبوب از شراب طهور حسيني با دستان عباس ساقي "مي" مي نوشند، مرداني كه هنوز زنده اند؛ به گمانت علم الهدي زنده است يا من ياتو! الحق كه از قياسم خنده آمد خلق را! مي خواهي راه را؟ كوزه اي از شراب بردار و راهي شو؛ به كجا؟ به ميكده اي كه نامش كربلا است، آنجا مستان همه جمع اند به دور شمع یار! و باده ای به دست؛ از شراب طهوري كه مؤمنان را وعده داده اند. مرد راهي بسم الله ... بخوان به نام سوره ي ترنم يا حسين. امروز حسین زمان منتظر یاری توست و بشو با حسین.
✨چرا که:
باحسین از یا حسین یک نقطه کم دارد/اما باحسین بودن کجا و یاحسین گفتن کجا؟؟؟
#داود_مدرسی_یان
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
وزارت خارجه هرگونه وابستگی این شخص به این وزارتخانه را تکذیب کرده است و گفته چنین فردی هیچگاه کارمند وزارت امور خارجه نبوده و نیست و دامان وزارت امور خارجه از لوث چنین افکار و افرادی کاملا مبرّی است | تسنیم
🔻وزارت خارجه صرفا رسمی بودن #سپیده_گلریز را تکذیب کرده نه اینکه پروژه ای هم با وزارت کار نکرده باشه!
#یادمان_باشد!
🌐یادمان نرود که دشمن ما یکی است، اگرچه در لباس های گوناگون ظاهر می شود.
آنانکه در #عاشورای88 جسارت کردند از دل فتنه ای بیرون آمده بودند که توسط خواص #دروغگو با شعار تقلب در انتخابات ایجاد شده بود، همان #جسارت_پیشگانی هستند که الان از تریبونهای رسمی! در روزنامه ها و کانالهای شبکه های بی در و پیکر #تلگرام_و_اینستاگرام مدام همه باورهای مردم را نشانه رفته اند و هتاکی می کنند، اما اینها از دل چه ماءمنی بیرون آمده اند؟!
#یادمان_باشد که دشمن ما همانی است که روزگاری به جنگ نظامی، روزگاری به ترور، روزگاری با اهانت به اعتقادات ما و روزگاری در جنگ اقتصادی ما را به چالش می کشاند، یعنی همه را هدف کینه جویی خود قرار داده است و در هم آمیخته!.
این یعنی اینکه برایش فرقی نمی کند به همان اندازه که از #انقلاب ما نفرت دارد از #امام_حسین(ع) هم کینه دارد.
#محمود_باقری
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
#باشد_حسین_مال_ما_شما_را_یزیدیان
🌐محرم که می شود دشمنان آل الله حقد خود را بیشتر نشانمان می دهند.
چشم دیدن این همه زیبایی را ندارند.
گوش شنیدن حقایق کربلا را ندارند.
زبان گویای حق را نیز!
با این طایفه #عنود_و_لجوج که در برابر دستگاه جهانی حسین(ع) به مسلک سگان #پارس می کنند و در برابرش حقیرانه به سبک #شیطان قیاس مع الفارق می کنند! چه شایسته گفتن است؟!
و اما...
کاروان #حسینی همچنان در حرکت است و جذبه او در طول تاریخ، چو کشتی نوح، همه را از طوفان ها نجات می دهد و حاشا که این دست، صاحبان《صم بکم عمی فهم لا یرجعون》فهم کنند، آنها را به تنهایی کنج پستوی حقارت و رذالت رها می کنیم که از شنیدن صدای عاشقانه شور و شعور #لبیک_یا_حسین (ع) این لشکر عظیم مردمی به خود بپیچند.
پس باشد این #حسین(ع)، با همه جذبه های دلنشین و مجنون کننده اش #برای_ما و شما با یزیدتان خوش باشید.
و خدا ما را با او محشور کند و شما را با یزید.
شکم های مملو از #لقمه_های_حرام را به حسین(ع) چکار، فهم #عاشورا جای #لقمه_های_پاک_خورده است.
#محمود_باقری
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
◾اولین راهپیمائی دسته عزاداران حسینی حزبالله لبنان، عاشورای سال ۱۹۸۲ تا آخرین راهپیمایی که امروز در بیروت برگزار شد.
اینچنین است که سپاه آخرالزمانی حسین علیهالسلام به فرماندهی خمینی و خامنهای، پیروزی پشت پیروزی، تا ظهور منتقم خون سیدالشهداء
💬 حسین کازرونی
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598
#نهی_از_منکر که نباشد
#بی_غیرتی اوج می گیرد
#کوفه را نگاه کن ،
#بی_غیرتها جای یاری حسین(ع)
به اهل بیت اسیرش زل زدند ...
eitaa.com/siasion598
eitaa.com/siasion598