eitaa logo
تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
455 دنبال‌کننده
26هزار عکس
18.6هزار ویدیو
240 فایل
در این کانال اخبار تحلیلی و یا خط‌های خبری که بار تحلیلی دارند به صورت بازتابی بار گذاری میشود.سعی براین است که با بازتاب ابعاد گوناگون مسائل، دید مناسبی ارائه گردد. تحلیل‌های شما با نام شما قابلیت نشر در کانال را دارد. ارتباط با ادمین: @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
پروژه شبکه نفوذ کاملا روشن شده است: ایجاد یک طبقه الیگارشی غرب‌گرا و مسلط بر منابع ایران، که تولید ملی را نابود، مردم و دولت را فقیر و ضعیف، و جریان صادرات مواد خام را تسهیل و تشدید کند. https://eitaa.com/tahlilesiasy
تولّدِ تجلّیِ تام آزادی... امانوئل کانت، فیلسوف آلمانی، درباره آزادی انسان بحث جالبی را مطرح می‌کند. او می‌گوید هنگامی که ما، همچون حیوانات، فقط به دنبال لذت می‌گردیم و از درد اجتناب می‌کنیم، کارمان واقعا آزادانه نیست؛ بلکه ما طوق بندگی امیال و تمنیات‌مان را به‌گردن داریم. می‌توان به گفته کانت، این حقیقت را هم اضافه کرد که وقتی لذت‌جویی و دردگریزی به رفتار ما جهت می‌دهد، ما بنده کسانی هستیم که توانسته‌اند در جهت منافع خود، به تمنیات و امیال ما جهت دهند. آنکه در اثر مشاهده زرق و برق تبلیغ، دست به انتخاب می‌زند، انتخابش آزادانه نیست. هرچند در ظاهر، وفق میل خود رفتار کرده و به تعبیر کانت بنده میل خود شده، اما در باطن امر، بنده کسی است که به میل او جهت داده است. لذاست که ادعای برخورداری از آزادی برای چنین کسی، ادعایی مضحک است. کانت وقتی می‌خواهد رفتار آزادانه را تعریف کند، می‌گوید یعنی عمل اختیاری؛ و عمل اختیاری یعنی عمل کردن طبق قانونی که من برای خودم وضع می‌کنم. و این، نقطه مقابل دگرمختاری (Heteronomy) است که انسان، به خاطر اهدافی عمل کند که از بیرون برای او تعیین می‌شوند و انسان می‌شود وسیله -نه بانی- برای اهدافی که دنبال می‌کند. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا انسان قادر است بدون اینکه از طبیعت و تربیتش متاثر شود، برای خود قانون وضع کند؟ می‌تواند برای خویش هدف تعیین کند؟ آیا چنین انسانی اساسا قابل تصور است؟ اگر پاسخ این پرسش "خیر" است -که هست- چگونه می‌توان از آزادیِ انسانِ در بندِ طبیعت و تربیت خود، سخن گفت؟! نمی‌توان... پس آزادی کجاست و چگونه قابل تحصیل است؟ اگر منطق صحیح کانت را بپذیریم که انسان آزاد، انسانی است که بتواند فارغ از امیال و تمنیاتش، بدون تاثر از طبیعت و تربیتش، برای خود هدف تعیین کند و قوانینی برای پیمودن مسیر خود وضع کند، در تمام هستی برای انسان یک گزینه بیشتر باقی نمی‌ماند: اینکه تعیین‌کننده آن هدف و وضع‌کننده آن قوانین، موجودی آشناتر از انسان به خودش، آگاه‌تر از انسان به نیازهایش، مشرف‌تر از انسان به جهانی که در آن می‌زید، داناتر از انسان به صلاحش، مهربان‌تر و دلسوزتر از انسان به خودش، و صالح‌تر از انسان برای تعیین سرنوشتش باشد. آری! اگر کانت آزادی انسان را در رهایی از امیالش می‌داند، این آزادی تنها و تنها در سایه اطاعت از قوانین وضع شده توسط خالق انسان حاصل خواهد شد؛ و این همان آزادی است که نه غایت، که ابزار است: "آزادی برای" سعادت است و صرفا در سایه این آزادی است که سعادت ممکن است. اما آیا انسانِ پیوسته در معرض انتخاب، می‌تواند به خالق مراجعه کند و هدفش را و قوانین حرکتش را نو به نو و همین‌جا و هم‌اکنون از او بگیرد و مسیرش را به سمت سعادت طی کند؟ آری... می‌تواند! فلسفه انزال کتب و ارسال رسل همین‌جانست: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ. میلاد رسول گرامی اسلام و فرزندشان حضرت امام صادق(ع) بر تمام آزادیخواهان جهان مبارک باد. سید یاسر جبراییلی https://eitaa.com/tahlilesiasy
حامیان خصوصی‌سازی انفال، جهانی‌سازی قیمت‌ها و مکانیسم حراج در بورس کالا را به یک چالش دعوت میکنم: انفال متعلق به همه ملت ایران است. آیا خروجی سازکارهایی که شما مدافع آن هستید، بهره‌مندی برابر مردم از انفال است؟ یا خیر، این مکانیسم توبره اقلیتی را پُر و سفره اکثریت را خالی می‌کند؟ طبق بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در نگاه اسلام اولاً «تولید ثروت ملی» یک ارزش است، ثانیاً «توزیع عادلانه ثروت ملی» نیز یک ارزش است، ثالثاً منابع و امکانات عمومی باید عادلانه توزیع شود و رابعاً باید تلاش شود که منابع و امکانات عمومی موجود بیشتر شود تا به همه بیشتر برسد. مراد ایشان از «توزیع عادلانه» نیز، مساوات کمونیستی نیست که نه ممکن است و نه مطلوب، بلکه مراد «برخورداری عمومی» و «بالا رفتن سطح رفاه عمومی جامعه» است. ایشان نتیجه می‌گیرند که اگر منابع عمومی عادلانه توزیع شود، «شکاف طبقاتی پیش نمی‌آید؛ آن شکاف و آن دره‌های طبقاتی دیگر تحقق پیدا نمی‌کند تفاوت است، اما آن شکاف طبقاتی دیگر نیست.» https://eitaa.com/tahlilesiasy
👤 توییت استاد ✍ ‏توییت‌های این کاربر سعودی گویای همه چیز است. 🔹او می‌گوید مجسمه سردار سلیمانی بهانه بوده و ‎ از بازی با تیم سپاهان ایران و حضور پرشور هواداران ترس داشته است. 💢 پ‌ن: سال‌هاست ما با انواع و اقسام بی‌اخلاقی‌های تیم‌های عربی در فوتبال آشنا هستیم. https://eitaa.com/tahlilesiasy
✍در توییتر اکانت های عرب زبان از سردار دلها دفاع کردند ولی یک مشت وطن فروش عقده ای اینجا میگویند ورزش سیاسی نکنید. 🔻هموطن من کسی است که پای سردار ایستاده است گرچه او اهل عراق و عربستان و ... باشد، کسی که قدر سردار ملی خود را نداند، سرداری که جانش را داد تا یک وجب از ایران کم نشود، قطعا بی وطن است و هیچ تعصبی به خاک ایران ندارد. یاعلی... 💢 شیخ https://eitaa.com/tahlilesiasy
رصد رزم‌ناو اورلیبرک آمریکا توسط پهپاد ابابیل ۵ 🔹پهپاد ابابیل ۵ که از بدنه جاذب امواج راداری برخوردار و به سختی قابل شناسایی است، توانست عملیات رصد و‌ شناسایی رزمناو اورلیبرک آمریکایی را به مدت حدود ۲۴ ساعت‌ در شمال اقیانوس هند را انجام دهد. 🔹این پهپاد براساس آنچه اعلام شده از پایگاه خود در جاسک به پرواز درآمده است. 🔹پهپاد ابابیل ۵ از جمله پهیپادهایی است که در رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش حضور دارد. /تسنیم https://eitaa.com/tahlilesiasy
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپو حتما دانلود کنید،با دقت تمام ببینید، در گالری خودتون ذخیره کنید،تو گروه ها و به مخاطبینتون ارسال کنید،هر روز ،روزی چندی بار ببینید و حتما بخاطر بسپارید... https://eitaa.com/tahlilesiasy
دلیل خروج الاتحاد از زبون رسانه نزدیک به موساد عیان شد! «نباید بازیکنای میلیون دلاری باعث دیده شدن حاج قاسم عزیز ما می‌‌شدن»!! https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس سازمان انرژی اتمی: هر زمان که تحریم‌ها لغو بشود، همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم https://eitaa.com/tahlilesiasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضع وزارت ارشاد با بازیگرانی که تبلیغات ضد نظام انجام میدهند چیست؟ وزیر ارشاد: 🔹تکلیف مشخص است، کسی که به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد، طبیعتا نمیتواند در حوزه های قانونی فعالیت داشته باشدو ما بر این موضوع تاکید داریم. https://eitaa.com/tahlilesiasy