eitaa logo
تحلیل‌گاه
83 دنبال‌کننده
54 عکس
18 ویدیو
1 فایل
▪️یادداشت‌های یک تحلیل‌گر ▪️اندیشه‌ورز و اندیشه‌جوی علوم استراتژیک ▪️پاتولوژیست استراتژیک ✍️ جهاد کبیر، مهم‌ترین کار یک حزب‌اللهی است..
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ✨ هو الحکیم 🔻 همان‌طور که پیش‌تر عرض کردم، بیش از سه هفته است که در حال کار کردن بر روی بخش دوم نقد لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» هستم و ان‌شاءالله تا سه الی چهار روز آینده این مطلب را منتشر خواهم کرد. 🔻 از آنجا که قسمت‌های «مقدمه» و «بخش یکم» نقد این لایحه نیز دچار تغییراتی هر چند اندک شده است، مجدداً این دو قسمت را نیز منتشر خواهم کرد. لذا سعی کنید حتماً هر سه بخش را از ابتدا تا انتها مطالعه بفرمایید. 🔻 هر چند که قانون عفاف و حجاب قبلی قابل اجراء است؛ اما واقعاً به [یک آپگرید یا به‌سازی و یک آپدیت یا به‌روزرسانی] نیاز داشت که این دو کار در این لایحه انجام شده است؛ اما به‌دلیل وجود اشکال‌های اساسی که در آن وجود دارد، لایحه‌ای شاداب نیست! لذا مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. بنده مواردی را که مورد نقد هست را در قسمت‌های: •  مقدمه •  بخش یکم •  بخش دوم (به‌ویژه این بخش) نقد این لایحه بیان کرده‌ام که ان‌شاءالله راهگشا خواهد بود. ✍ نویسنده: مدیر رسانه تحلیل‌گاه 🆔 @Tahlilgaah
‌ 🔔 تلنگر! 🔻 اکنون که همه به‌دنبال برقرار کردن نظم موردنظرشان در سوریه هستند، ما هم می‌بایست به‌دنبال برقرار کردن نظم موردنظرمان در سوریه باشیم؛ نظمی بسیار هم‌سوتر و بسیار هماهنگ‌تر از دوران حکومت بشار اسد با دولت و گروه‌های مقاومت و ساختاری شبیه به انصارالله یمن در کل سوریه. اینگونه می‌توانیم هدف «پاکسازی سوریه از وجود نحس گروه‌های تروریستی، آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی» را بسیار بهتر از دوران حکومت بشار اسد، محقق نماییم. نویسنده: مدیر رسانه تحلیل‌گاه 🗓 تاریخ انتشار: یک‌شنبه، ۲۵/آذر/۱۴۰۳ 🆔 @Tahlilgaah
‌ 💬 | مراقب باشیم در خصوص موضوعات گوناگونی که وجود دارند یا ممکن است پیش بیایند، باز هم در دام «تله مذاکره» نیفتیم و به‌یاد داشته باشیم که: «بهترین دفاع، حمله است». ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📥 | لینک توییت 📥 | لینک ویراستنویسنده: مدیر رسانه تحلیل‌گاه 🗓 تاریخ انتشار: سه‌شنبه، ۲۷/آذر/۱۴۰۳ 🆔 @Tahlilgaah
‌ 🔰 نقد لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» 💠 مقدمه: 🔻 [بند یکم] آخرین نسخه لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را مطالعه کردم. هر چند که ما به‌هیچ‌وجه قوای سه‌گانه مونتسکیو که یک نظریه غیر توحیدی است و متأسفانه قوای سه‌گانه ما بر مبنای آن شکل گرفته است را قبول نداریم و حتماً مابه‌ازای آن را ان‌شاءالله تولید خواهیم کرد؛ اما به کمیسیون قضایی و حقوقی قوه مقننه و همه دست‌اندرکارانی که این لایحه را نگاشته‌اند؛ بابت اینکه «قانون را در موضوع عفاف و حجاب به‌طور مشخص شده‌ای بیان کرده‌اند»، تبریک و خدا قوت می‌گوییم. بدون شک این سبک، سبک درستی است و می‌بایست همواره مورد استفاده قرار گیرد. 🔻 [بند دوم] هدف از نگاشتن این لایحه و روی‌کردی که در نگاشتن آن باید دنبال شود می‌بایست این باشد که حجاب بانوان در کشور ما به‌طور کامل «اسلامی شود» و همواره «اسلامی بماند». در این راستا، الگوی درست حجاب برای یک بانوی ایرانی؛ [چه مسلمان باشد و چه مسلمان نباشد]، نباید از دو حالت زیر خارج باشد: •  ۱- بانوی چادری مسلمان •  ۲- بانوی مانتویی مسلمان و آوردن قید «مسلمان» در دو حالت یاد شده به‌معنای این است که حجاب بانوان ایرانی با پوشش چادر یا مانتو می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم بگوییم حجاب بانوان در کشور ما «واقعاً» اسلامی است؛ یعنی منطبق با «شرع مقدس اسلام» می‌باشد. بایسته به بیان است که بانوان غیر ایرانی که [چه به‌صورت دائمی و چه به‌صورت موقت و چه به‌عنوان مهمان خارجی دیپلمات و چه به‌عنوان مهمان خارجی غیر دیپلمات و به هر شکل دیگری] در کشور ما حضور دارند یا حضور پیدا می‌کنند نیز می‌بایست در این چارچوب عمل کنند. 🔻 [بند سوم] هر چند که قانون عفاف و حجاب قبلی، قابل اجراء است؛ اما واقعاً به [یک آپگرید یا به‌سازی و یک آپدیت یا به‌روزرسانی] نیاز داشت که این دو کار در این لایحه انجام شده است؛ اما به‌دلیل اشکال‌های اساسی که در آن وجود دارد، لایحه‌ای شاداب و توان‌مند نیست. به همین خاطر مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. لایحه کنونی دو اشکال اساسی کلی دارد که مانع از تحقق به‌طور ‌کامل اسلامی شدن و اسلامی ماندن حجاب بانوان در کشور ما می‌شود. این دو اشکال اساسی کلی در زیر آمده است: •  ۱- بازدارندگی کافی و مناسبی ندارد. •  ۲- ضمانت اجرایی کافی و مناسبی ندارد. 🔻 [بند چهارم] این لایحه دارای دو بخش است: •  ۱- بخش ایجابی •  ۲- بخش سلبی ان‌شاءالله در روزهای آتی به نقد آخرین نسخه لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» خواهم پرداخت و روشن خواهم کرد که چگونه دو اشکال یاد شده؛ [هم در بخش ایجابی و هم در بخش سلبی]، مانع از تحقق به‌طور کامل اسلامی شدن و اسلامی ماندن حجاب بانوان در کشور ما می‌شود و راهکارهای مناسبی نیز ارائه خواهم داد. ✍ نویسنده: مدیر رسانه تحلیل‌گاه 🗓 تاریخ انتشار: چهارشنبه، ۰۵/دی/۱۴۰۳ #⃣ هشتک‌ها: 🆔 @Tahlilgaah
‌ 🔰 نقد لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» 💠 بخش یکم: به‌جای «ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آن»؛ می‌بایست «وزارت خانواده و زندگی» را تشکیل داد. 🔻 [بند یکم] همان‌طور که در مقدمه این نوشتار عرض کردم، این لایحه دارای دو بخش است: •  ۱- بخش ایجابی •  ۲- بخش سلبی در بخش یک این نوشتار قصد دارم به «بخش ایجابی» این لایحه بپردازم. 🔻 [بند دوم] مسأله اصلی بشر و مهم‌ترین پدیده فرهنگی عالم امروز و فردا، «سبک زندگی» یا «Life Style» است. اگر ما بخواهیم بر روی حیات و سبک حیات؛ طیبه یا خبیثه و زندگی و سبک زندگی یا Life Style کار کنیم، برای تحقق حیات طیبه موردنظر قرآن و دور شدن از حیات خبیثه که همان The American Way of Life یا راه و روش زندگی آمریکایی به‌عنوان مدل زندگی غالب بشری است؛ حتماً می‌بایست به‌طور «سیستم‌مند» عمل کنیم. 🔸🔹 بدون شک، مسأله اول و آخر ایران اسلامی این است که می‌بایست سبک زندگی متفاوت ارائه کند و غرب دقیقاً به سبک زندگی ما هجوم آورده است. غرب در برابر همه چیز کرنش می‌کند و آن‌جایی که کوتاه نمی‌آید، در مورد سبک زندگی‌اش است. آن‌جایی که غرب دارد ایران اسلامی را به چالش می‌کشد، در مورد سبک زندگی‌اش است و آن‌جایی که ایران اسلامی دارد غرب را به چالش می‌کشد، در مورد سبک زندگی‌اش است. 🔸🔹 مهم‌ترین مسأله بقاء ایران اسلامی، مسأله سبک زندگی است و ما سه مؤلفه داریم که محور بقاء هستند. این سه مؤلفه عبارت‌اند از: •  ۱- زنان •  ۲- خانواده •  ۳- زندگی لذا بقاء جامعه‌ای مثل ایران اسلامی منوط به این است که بتواند در سه حوزه «زنان، خانواده و زندگی» در جامعه و ساختار نظام، ظرفیت‌سازی کند. 🔻 [بند سوم] «سیستم»، مجموعه‌ای از اجزاء متعدد است که با دارا بودن ارتباط معنادار میان خود، یک کل واحد را تشکیل می‌دهند و نقش معینی را ایفاء می‌کنند. 🔸🔹 اگر برای تحقق یک هدف، استراتژی ارائه کردید؛ پیاده‌سازی استراتژی شما به یک ظرفیت نیاز دارد؛ آن ظرفیت را شما می‌بایست در قالب سیستم تعریف کنید. بایسته به بیان است که ظرفیت پیاده‌سازی استراتژی شما، سیستم خاص خود را می‌خواهد. یکی از دلایلی که بسیاری از برنامه‌های کلان در کشور ما ضمانت اجراء پیدا نمی‌کنند این است که سیستم مناسب برای آن برنامه‌ها به‌وجود نمی‌آید. شما نمی‌توانید توقع پیاده‌سازی یک مقوله‌ای را داشته باشید؛ اما در مواجهه با این توقعتان، سیستم مناسب را برایش به وجود نیاورید. لذا این یک پیش‌شرط اساسی است. 🔸🔹 هنگامی که یک استراتژیست به ارائه استراتژی می‌پردازد، در نسبت با ظرفیت‌سازی برای تحقق استراتژی موردنظر در قالب سیستم، دو حالت وجود دارد: •  ۱- برای تحقق استراتژی، سیستم وجود ندارد. >  در این حالت، فرد استراتژیست می‌بایست سیستم مناسب را برای تحقق آن استراتژی ایجاد نماید. •  ۲- برای تحقق استراتژی، سیستم وجود دارد. >  این حالت ممکن است دارای یکی از دو حالت زیر باشد: ••  ۲-۱: سیستم موجود، مناسب و کارآمد است. >> در این حالت، «ضرورت ندارد» فرد استراتژیست برای تحقق استراتژی خود به تغییر سیستم بپردازد. ••  ۲-۲: سیستم موجود، نامناسب و ناکارآمد است. >> در این حالت، «ضرورت دارد» فرد استراتژیست برای تحقق استراتژی خود به تغییر سیستم بپردازد. با نیازی که امروز وجود دارد، ارزیابی ما این است که برای تحقق استراتژی‌ها در کشور [یا سیستم وجود ندارد یا سیستم‌های موجود، نامناسب و ناکارآمد هستند]. 🔻 [بند چهارم] به نظر می‌رسد برای ایجاد سیستم مناسب و کارآمد موردنظر در کشور ما؛ می‌بایست به پرسش‌های زیر، پاسخ درست داد: •  تعریف ما از کار چیست؟ •  تعریف ما از انسان؛ این انسانی که زندگی‌اش می‌بایست بهینه شود، چیست؟ فرض کنید یک شرکت راه‌سازی دارید که دارای تعدادی خودروی پژو، پراید و پیکان می‌باشد؛ در حالی‌که این شرکت می‌بایست دارای چند خودروی لودر، بولدوزر، گریدر، کمپرسی و غیره باشد! در واقع تعریفی که از کار ارائه می‌کنید، نیازمند امکانات مرتبط با خود می‌باشد؛ اما شما به‌جای امکانات مرتبط با کار، تعدادی خودروی پژو، پراید و پیکان دارید! با این‌ها که نمی‌توانید آن کار را انجام دهید! لذا چون این تعریف‌ها وجود ندارد، ساختار موجود در کشور دارای سازمان‌ها و نهادهایی است که اشکال‌های زیر را دارند: •  ۱- هر کدام در جای خودشان ضعیف هستند. •  ۲- چون ارتباط معنادار میان آن‌ها وجود ندارد، سیستم نمی‌باشند. این به‌معنای آن است که به عنوان اجزاء؛ ربط و ارتباط سیستمی با هم ندارند که اگر این ربط و ارتباط پدید آمد، کارکردش کارکرد سیستم باشد. •  ۳- وحدت رویه در ساختارنویسی این‌ها وجود ندارد و دچار عدم یکدستی و یکنواختی هستند. این به‌معنای آن است که در تاپ‌چارت‌های این‌ها انواع سلیقه‌های مختلف، از جمله: تاپ‌چارت‌های دارای شکل‌های [ ادامه در پست بعد 🔽 ]
‌ عجیب و غریب، گُل‌گُلی و غیره به‌کار رفته است. • ۴- موازی‌کاری و اجزاء موازی در این‌ها بسیار زیاد است؛ این به معنای آن است که اگر قرار است ساختار موجود در کشور کوچک‌تر و سبک‌تر شود، هر چند تا از این سازمان‌ها و نهادها را می‌شود جمع کرد و به یک وزارت‌خانه سبک عملیاتی با نیازهای آینده تبدیل کرد که در این صورت، هم سیستم وجود دارد و هم با نیازهای امروز و فردا تعریف شده است. • ۵- در ساختار این‌ها اساساً صف و ستاد در هم مخلوط است و این در حالی است که ساختار هر سازمان و نهادی می‌بایست دارای دو بخش صف و ستاد مجزا باشد. دو تاپ‌چارت، دو سازمان و دو نهاد را نمی‌توان یافت که یک ذره شبیه همدیگر باشند؛ نه از لحاظ شکل و قیافه و باکس و خط ربط آن‌ها؛ بلکه از لحاظ تفکیک و تدقیق صف و ستاد. 🔻 [بند پنجم] با توجه به مطالبی که عرض شد، با مجموعه‌های موجود نمی‌شود ساختار کشور را برای متعالی کردن نسل‌های آینده آماده کرد. برای انسان ۲۵ سال آینده می‌بایست همین امروز برنامه‌ریزی کرد و او را متعالی دید؛ پیش از این‌که اصلاً وارد دوره جنینی شود. لذا از امروز می‌بایست ما ظرفیت‌های ساختاری مناسب و کارآمد را در کشور ایجاد کنیم؛ چرا که مجموعه‌های موجود این ظرفیت را ندارند. 🔸🔹 اگر قرار است که مسئله زنان، مسئله مردان و مسئله زندگی انسان‌ها کیفیت بهینه پیدا کند، به‌جای آه و ناله کردن از: • آسیب دیدن کودکان، نوجوانان و جوانان از سوی تهاجم فرهنگی غرب و شرق • آسیب دیدن بنیان خانواده ایرانی از سوی تهاجم فرهنگی غرب و شرق • پیش‌گیری و جلوگیری از روابط جنسی خارج از چارچوب ازدواج • پیش‌گیری و جلوگیری از وجود و رواج انحراف‌های جنسی، مثل: رابطه جنسی با هم‌جنس، رابطه جنسی با محارم، رابطه جنسی با حیوان‌ها و غیره که در برخی از کشورها قانونی اعلام شده‌اند؛ آن هم با اقدامی متوهمانه، عجیب و شرم‌آور در قالب ازدواج! • بدحجابی و بی‌حجابی برخی از دختران و زنان جامعه • افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج • بالا رفتن سن ازدواج • کاهش نرخ رشد جمعیت و این‌گونه شد آن‌گونه شد گفتن‌ها؛ می‌بایست به این موضوع بپردازیم که ساختار موجود، ناکارآمد است و نیاز به تحول دارد. 🔻 [بند ششم] برای انجام یک کار عظیم این‌چنینی، نمی‌شود آن‌را تکه‌تکه کرد و به سازمان‌ها و نهادهای نامناسب ناکارآمد فرسوده ناقص موجود سپرد؛ سازمان‌ها و نهادهایی، مثل: • مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری • وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی • وزارت ورزش و جوانان • ️سازمان تأمین اجتماعی • ️سازمان بهزیستی • کمیته امداد امام خمینی (ره) و مجموعه‌هایی از این دست که هر چند از لحاظ فرهنگی، تربیتی، امدادی، بهزیستی، توان‌بخشی و غیره متولی زندگی مردم هستند؛ اما اشکال‌های پنج‌گانه‌ای که پیش‌تر مطرح کردیم را دارا می‌باشند. 🔸🔹 لذا نیاز به یک «وزارت خانواده و زندگی» مشخص، با حذف سازمان‌ها و نهادهای یاد شده و سپس ادغام آن‌ها با همدیگر و ایجاد یک سازمان سبک، شاداب و توان‌مند برای نیازهای امروز و فردا مشهود است. این وزارت‌خانه نه‌تنها رسالت‌های خود؛ بلکه رسالت‌های آن سازمان‌ها و نهادها را نیز انجام می‌دهد؛ چون یک سیستم است؛ یعنی میان اجزاء متعدد آن، ارتباط معنادار وجود دارد. در این وزارت‌خانه همه دوره‌های زندگی انسان، که شامل: • ۱- جنین • ۲- کودک • ۳- نوجوان • ۴- جوان • ۵- میان‌سال • ۶- پیر • ۷- کهن‌سال • ۸- مرگ می‌باشد، به همراه دو موضوع مهم «ازدواج» و «ثبت احوال» به‌صورت قواره‌مند و یکپارچه دیده شده است؛ پیش از دوره جنین تا پس از دوره مرگ. این سازمان، هم یک سیستم می‌باشد و هم با نیازهای امروز و فردا تعریف شده است. 🔸🔹 با لمس لینک‌های زیر می‌توانید پلت‌های وزارت خانواده و زندگی را با دو روش ستاد عمومی و ستاد تخصصی مشاهده نمایید. 📥 | روش یک. پلت‌های وزارت خانواده و زندگی با روش ستاد عمومی ▪️ ۱- پلت ساختار وزارت خانواده و زندگی با روش ستاد عمومی ▫️ ۲- پلت معاونت جنین ▪️ ۳- پلت معاونت کودک ▫️ ۴- پلت معاونت نوجوانان ▪️ ۵- پلت معاونت جوانان ▫️ ۶- پلت معاونت میان‌سالان ▪️ ۷- پلت معاونت پیران ▫️ ۸- پلت معاونت کهن‌سالان ▪️ ۹- پلت معاونت اموات ▫️ ۱۰- پلت معاونت ازدواج ▪️ ۱۱- پلت نمونه ساختار سازمان خانواده استانی با روش ستاد عمومی ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📥 | روش دو. پلت‌های وزارت خانواده و زندگی با روش ستاد تخصصی ▪️ ۱- پلت ساختار وزارت خانواده و زندگی با روش ستاد تخصصی ▫️ ۲- پلت ساختار سازمان زنان ▪️ ۳- پلت ساختار سازمان مردان ▫️ ۴- پلت ساختار سازمان خانواده ▪️ ۵- پلت ساختار سازمان پردیس ایرانیان ▫️ ۶- پلت ساختار سازمان حقوق بشر ▪️ ۷- پلت نمونه ساختار سازمان خانواده استانی با روش ستاد تخصصی 🔻 [بند هفتم] در حال حاضر سازمان‌ها و نهادهایی، مثل: • مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری [ ادامه در پست بعد ⬇️ ]
‌ •  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی •  وزارت ورزش و جوانان •  ️سازمان تأمین اجتماعی •  ️سازمان بهزیستی •  کمیته امداد امام خمینی (ره) و مجموعه‌هایی از این دست؛ هر کدام از این اجزاء در گوشه‌ای به‌صورت پراکنده که دارای یکدستی هم نیستند، وجود دارند؛ اما همان‌گونه که روشن است، در وزارت خانواده و زندگی هنگامی که همین اجزاء را - با ساختاری که برای این وزارت‌خانه تعریف شده است - در کنار هم می‌بینید، کاملاً روان بودن سیستم را می‌توان مشاهده کرد. اکنون اگر برای این سیستم استراتژی تهیه کنید، این سازمان می‌تواند خیلی زود آن‌را پیاده‌سازی کند. 🔻 [بند هشتم] در کنار سازمان‌ها و نهادهای یاد شده، بخش‌هایی مثل: •  معاونت امور پارلمانی و مجلس •  معاونت نیروی انسانی •  معاونت پشتیبانی •  معاونت مالی •  معاونت بازرسی •  معاونت عمرانی •  معاونت مهندسی •  معاونت روابط بین‌الملل و غیره وجود دارند که اجزاء عمومی ساختارنویسی هستند. در حال حاضر هر یک از سازمان‌ها و نهادهای یاد شده به‌صورت جداگانه دارای بخش‌های بیان شده می‌باشند؛ اما با حذف این سازمان‌ها و نهادها و ادغام آن‌ها با همدیگر و ایجاد وزارت خانواده و زندگی، از هر بخش فقط یک مورد وجود خواهد داشت. لذا: •  دیگر همه، معاونت امور پارلمانی و مجلس نمی‌خواهند؛ بلکه یک معاونت امور پارلمانی و مجلس وجود خواهد داشت و برای ارتباط با مجلس، دیگر همه نمی‌خواهند به مجلس بروند. •  دیگر همه، معاونت نیروی انسانی نمی‌خواهند؛ بلکه یک معاونت نیروی انسانی وجود خواهد داشت. •  دیگر همه، معاونت‌های: پشتیبانی، مالی، بازرسی، عمرانی، مهندسی، روابط بین‌الملل و غیره نمی‌خواهند؛ بلکه از هر کدام، یک معاونت وجود خواهد داشت. متأسفانه در حال حاضر، سیستم‌های موازی زیادی در ساختار موجود در کشور وجود دارند که این‌ها ساختار را سنگین و لَش می‌کنند و ساختار، دیگر نمی‌تواند به حرکت دربیاید. پس ساختار موجود در کشور می‌بایست سبک و چابک باشد و در عین حال که سبک و چابک است، کارآمد باشد. 🔻 [بند نهم] هنگامی که بحث‌های تئوریک می‌خواهند عینیت پیدا کنند، با جامعه‌ای مواجه خواهیم بود که با مسائل بدیهی تلقی شده‌ای همراه است؛ یعنی وجود داشتنِ: •  وزارت آموزش و پرورش •  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری •  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و غیره در ساختار کشور ما از نظر جامعه، بدیهی است و هیچ‌گاه کسی به فکرش هم خطور نمی‌کند که این وزارت‌خانه‌ها می‌بایست تغییر کنند. اگر قرار است که ما به بازطراحی جامع ساختار نامناسب و ناکارآمد موجود در کشور بپردازیم و بخواهیم اهدافی را که به ارائه استراتژی برای تحقق آن‌ها پرداخته‌ایم، محقق کنیم؛ خروجی مبانی برای طرح‌ریزی استراتژیک این می‌باشد که حتماً می‌بایست ساختار سازمان‌ها و نهادهای موجود را کاملاً زیر و رو کنیم. 🔸🔹 اساساً با خودباوری می‌بایست به قرآن برگردیم و جامعه را متفاوت از غربی‌ها طراحی کنیم. وزارت خانواده و زندگی، از حق و حقوق جنین تا حق و حقوق اموات را می‌بیند؛ کرامت انسان. حضرت الله جل‌جلاله در قرآن می‌فرمایند: {وَ لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ (سوره اسراء - آیه ۷۰) = من فرزندان آدم (ع) را با کرامت خلق کردم}. برای هر مرحله زمانی زندگی انسان - پیش از دوره جنین تا پس از دوره مرگ - آن فضایی که در حد کرامت این انسان و خاص این انسان است، دارای این ساز و کارها می‌باشد. 🔸🔹 اگر نسل‌های آینده را سالم می‌خواهیم، می‌بایست مجموعه‌هایی این‌چنینی وجود داشته باشند که به تفکیک جنسیت و به تفکیک سنوات سنی - ریزبه‌ریز و دقیق - برای مسائل همه دوره‌های زندگی انسان ایرانی، به: •  مطالعه •  برنامه‌ریزی •  طرح‌ریزی استراتژیک •  سیاست‌گذاری •  نظارت بر اجراء بپردازند. باید توجه داشت که این یک نیاز و ضرورت برای امروز و فردای جامعه ما است و انجام این کار هر روزی هم که عقب بیفتد، دیر می‌شود و ما را متحمل آسیب‌ها و زیان‌های ریشه‌ای و اساسی بسیار زیادی می‌کند. ما می‌بایست این کار را ۱۵ سال پیش؛ هنگامی که موضوع وزارت خانواده و زندگی توسط استاد حسن عباسی ایراد گردید، انجام می‌دادیم و اکنون ۱۵ سال عقب هستیم! پس بهتر است تا بیش از این دیر نشده، همین امروز این کار را انجام دهیم تا در آینده باز نگوییم ای کاش این کار را ۱۵ سال پیش انجام می‌دادیم! 🔻 [بند دهم] با توجه به مطالبی که عرض شد، نظر ما این است که به جای «ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آن»؛ می‌بایست «وزارت خانواده و زندگی» را تشکیل داد. وظایف مطرح شده در بخش ایجابی لایحه برای این ستاد نیز کاملاً جزء (کوچکی از) رسالت‌های وزارت خانواده و زندگی است و وظایف مطرح شده برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این ستاد، یا جزء (کوچکی از) رسالت‌های وزارت خانواده و زندگی است یا می‌بایست «در صورت لزوم» از [ ادامه در پست بعد ⬇️ ]
‌ سوی این وزارت‌خانه به دستگاه‌های اجرایی یاد شده، «ابلاغ» شوند. لذا می‌بایست تمام وظایف مطرح شده در بخش ایجابی لایحه که جزء رسالت‌های وزارت خانواده و زندگی است، به این وزارت‌خانه سپرده شوند و «در صورت لزوم» وظایفی که مربوط به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این وزارت‌خانه می‌باشند، از سوی وزارت خانواده و زندگی به دستگاه‌های اجرایی مربوطه، «ابلاغ» شوند. 🔻 [بند یازدهم] با توجه به این‌که طرح وزارت خانواده و زندگی، اختصاصیِ «اندیشکده یقین» است؛ حتماً می‌بایست ایجاد این ساختار مناسب و کارآمد، توسط اندیشکده یقین انجام شود و پس از تشکیل این سازمان، می‌بایست همواره یک یا چند نفر از اعضای این اندیشکده به عنوان نیروی مستشاری در این سازمان حضور داشته باشند تا پرداختن به رسالت‌های این سازمان به‌درستی صورت گیرد و اهدافی که این سازمان برای تحقق آن‌ها ایجاد شده است، محقق شوند. همچنین نیروی انسانی این سازمان را می‌بایست افرادی شایسته و توان‌مند از جریان انقلاب اسلامی تشکیل دهند تا بتوانند آن‌گونه که شایسته و بایسته است از عهده انجام این کار بربیایند؛ چرا که نیروی انسانی مناسب برای این سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. 🔻 [بند دوازدهم] با توجه به مطالبی که در خصوص لزوم تشکیل وزارت خانواده و زندگی عرض شد و با توجه به «شرایط نابه‌هنجاری» که به‌دلیل «اجراء نکردن» قانون عفاف حجاب، هم‌اکنون کشور ما از لحاظ حوزه عفاف و حجاب در آن قرار دارد، اجراء کردن «بخش ایجابی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» تا زمانی که به «شرایط به‌هنجاری» که به‌دلیل «اجراء کردن» قانون عفاف حجاب در کشور ما از لحاظ حوزه عفاف و حجاب در آن قرار می‌گیرد، برسیم؛ می‌بایست توسط ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آن ادامه داشته باشد. پس از آنکه به شرایط به‌هنجاری که عرض شد، رسیدیم؛ کم‌کم می‌بایست وزارت خانواده را به‌صورتی که عرض شد، تشکیل دهیم و اختیارات ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آن را در موضوع عفاف و حجاب و سایر موضوعاتی که به‌دلیل اینکه به‌عنوان مأموریت‌های وزارت خانواده و زندگی تعریف شده‌اند و دیگر جزء اختیارات ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آن نمی‌باشند، به‌طور کامل به وزارت خانواده و زندگی منتقل کنیم. بی‌شک با این روند، شرایط برای انتقال اختیارات ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آن در موضوعاتی که عرض شد به وزارت خانواده و زندگی، بسیار مناسب خواهد بود و کار برای وزارت خانواده و زندگی هم بسیار روان و راحت خواهد شد. 🔻 [بند سیزدهم] پیشنهاد می‌کنم جهت آشنایی بیشتر با موضوع وزارت خانواده و زندگی، جلسه ۹۴ کلبه کرامت (موضوع: طرح‌ریزی استراتژیک - سرفصل: کلبه‌سازی - عنوان: وزارت خانواده) را که توسط استاد حسن عباسی ایراد شده است، مطالعه نمایید و پس از مطالعه این جلسه، همه جلسه‌های سرفصل کلبه‌سازی (موضوع: طرح‌ریزی استراتژیک - سرفصل: کلبه‌سازی) را نیز مطالعه نمایید تا ان‌شاءالله موضوع برای شما روشن شود و فهم و درک مناسبی از آن حاصل گردد. در ذیل، لینک جلسه ۹۴ کلبه کرامت و لینک سرفصل کلبه‌سازی که همه جلسه‌های این سرفصل در آن موجود است؛ به همراه لینک کانال کلبه کرامت در رسانه‌های اجتماعی آپارات و یوتیوب را قرار می‌دهم. 📥 | لینک جلسه ۹۴ کلبه کرامت 📥 | لینک سرفصل کلبه‌سازی 🌐 | لینک کانال کلبه کرامت در آپارات 🌐 | لینک کانال کلبه کرامت در یوتیوبنویسنده: مدیر رسانه تحلیل‌گاه 🗓 تاریخ انتشار: شنبه، ۲۰/آبان/۱۴۰۲ 🆔️ @Tahlilgaah
‌ 🔰 نقد لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» 💠 بخش دوم: باید فنری که به مرور زمان؛ طی سال‌های گذشته و در نهایت؛ تقریباً به‌طور کامل در ماجرای فتنه سال ۱۴۰۱ با عنوان «پورنوتوپیای فرانسوی» باز شده است را کاملاً ببندیم و همواره آن را بسته‌ی بسته نگه داریم! 🔻 [بند یکم] همان‌طور که در قسمت مقدمه این نوشتار عرض کردم، این لایحه دارای دو بخش است: • ۱- بخش ایجابی • ۲- بخش سلبی در بخش دوم این نوشتار قصد دارم به «بخش سلبی» این لایحه بپردازم. 🔻 [بند دوم] در این نوشتار قصد ندارم به‌صورت موردی به نقد مواد موجود در بخش سلبی لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» بپردازم. نقدهای بسیار خوبی توسط دیگران انجام شده است و به‌نظر بنده، نقدهایشان وارد است. لذا نقدهای خودم و نقدهای دیگران را که به‌صورت «نقد موردیِ مواد موجود در بخش سلبی لایحه» می‌باشد، در مطلب بعدی ارسال خواهم کرد. 🔻 [بند سوم] همان‌طور که در قسمت «مقدمه» این نوشتار عرض کردم، لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» به‌دلیل اشکال‌های اساسی که در آن وجود دارد، لایحه‌ای شاداب و توان‌مند نیست. به همین خاطر، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین اشکال‌های اساسی که سبب شده است این لایحه، لایحه‌ای شاداب و توان‌مند نباشد این است که بر پایه «حضور میدانی پلیس که ضابط قضایی قانون عفاف و حجاب» می‌باشد، تنظیم نشده است. لذا حتماً می‌بایست این اصلاح در لایحه صورت بگیرد تا به لایحه‌ای شاداب و توان‌مند تبدیل شود. 🔻 [بند چهارم] حذف کردن حضور میدانی پلیس که ضابط قضایی قانون عفاف و حجاب می‌باشد از بخش سلبی لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب»، یک موضوع ریشه‌ای است که دو پرسش اساسی را مطرح می‌کند: • پرسش یکم: چرا در جریان واقع شدن «دکترین شوک و بُهت [۱]» وارد شده به جامعه آمریکا و جوامع کشورهای اروپایی پس از ماجرای سال ۲۰۲۴ در آمریکا و کشورهای اروپایی که از ۱۷/آوریل/۲۰۲۴ با موضوع «قطع کردن حمایت غیر قابل قبول آمریکا و کشورهای اروپایی از رژیم غاصب جنایتکار صهیونیستی» در اعتراض به «حمایت غیر قابل قبول آمریکا و کشورهای اروپایی از رژیم غاصب جنایتکار صهیونیستی که در فلسطین در حال نسل‌کشی است» رخ داد؛ نظام حاکم بر آمریکا و نظام‌های حاکم بر کشورهای اروپایی تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده، واقع «نگردیدند» و در اقدامی «بسیار درست» با چند برابر کردن حضور میدانی پلیس، نهایتاً ظرف مدت دو هفته توانستند این قائله را در راستای حفظ نظام آمریکا و نظام‌های کشورهای اروپایی تمام کنند؟ این در حالی است که «سخن معترضین در آمریکا و کشورهای اروپایی، سخنی بر مدار حق بود؛ نه سخنی بر مدار باطل»! بایسته به بیان است که هر گاه در هر موضوعی؛ دکترین شوک و بُهت در آمریکا و کشورهای اروپایی واقع می‌گردد، آن‌ها اینگونه عمل می‌کنند؛ لذا در راستای حفظ نظام خود، عملکرد «بسیار خوب، درست و با سرعت بالایی» دارند و نظام‌هایشان از لحاظ‌های گوناگون آسیب نمی‌بینند. • پرسش دوم: چرا در جریان واقع شدن «دکترین شوک و بُهت» وارد شده به جامعه ایران پس از ماجرای سال ۱۴۰۱ در ایران که از ۲۵/شهریور/۱۴۰۱ با موضوع «فتنه پورنوتوپیای فرانسوی» در اعتراض به «مرگ مهسا امینی» رخ داد؛ نظام حاکم بر ایران تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده، واقع «گردید» و در اقدامی «بسیار نادرست» با حذف کردن حضور میدانی پلیس، پس از مدت بیش از دو سال هنوز هم نتوانسته است این قائله را در راستای حفظ نظام ایران تمام کند؟ این در حالی است که «سخن معترضین در ایران، سخنی بر مدار باطل است؛ نه سخنی بر مدار حق»! بایسته به بیان است که هر گاه در هر موضوعی؛ دکترین شوک و بُهت در ایران واقع می‌گردد، ما اینگونه عمل می‌کنیم؛ لذا در راستای حفظ نظام خود، عملکرد «بسیار بد، نادرست و با سرعت پایینی» داریم و نظاممان از لحاظ‌های گوناگون، آسیب می‌بیند. 🔻 [بند پنجم] به‌منظور پاسخ به این دو پرسش می‌بایست «ماجرای دریفوس» را مطالعه نماییم. برای این منظور: • ۱- با لمس لینک‌های زیر می‌توانید تصاویر صفحه‌های ۱۶۵ تا ۱۶۸ از «کتاب فرانمای روندهای پیشرفت ملی در افق طرح‌ریزی استراتژیک ۱۴۱۴ - ویراست سوم - مجلد دوم - کاری از: اندیشکده یقین» را که مربوط به ماجرای دریفوس است، مشاهده نمایید. 📥 | ۱- صفحه ۱۶۵ 📥 | ۲- صفحه ۱۶۶ 📥 | ۳- صفحه ۱۶۷ 📥 | ۴- صفحه ۱۶۸ •‌ ۲- با لمس لینک زیر می‌توانید «مستند من متهم می‌کنم - کاری از: جواد ملکی» را که مربوط به ماجرای دریفوس است، مشاهده نمایید. این مستند، جزء ابزار آموزشی جلسه ۱۰۶۷ کلبه کرامت (موضوع: طرح‌ریزی استراتژیک - سرفصل: مهندسی سیاسی - عنوان: یک جامعه با وجدان) می‌باشد که جلسه مزبور توسط استاد حسن عباسی ایراد شده است و از [ ادامه در پست بعد ⬇️ ]
‌ محدوده زمانی ۰۱:۱۸:۵۵ تا محدوده زمانی ۰۲:۴۶:۳۹ این جلسه را در بر می‌گیرد. البته توصیه بنده این است که کل جلسه ۱۰۶۷ کلبه کرامت را مشاهده نمایید. 📥 | جلسه ۱۰۶۷ کلبه کرامت • ۳- به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره ماجرای دریفوس می‌توانید «کتاب نقش پنهان - کاری از: محمد طیب» را مطالعه نمایید. 🔸🔹 پس از مطالعه ماجرای دریفوس متوجه می‌شویم که دلیل اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی هنگام واقع شدن دکترین شوک و بُهت وارد شده به جامعه خود، عملکرد بسیار خوب و درستی دارند این است که از تجربه‌هایی مثل ماجرای دریفوس این درس را گرفته‌اند که: «اگر شرایطی مانند شرایط به‌وجود آمده در جامعه فرانسه که متأثر از ماجرای دریفوس بود، در جامعه‌ای واقع گردید؛ به‌جای برآورده کردن خواسته‌های ایجادکنندگان و افرادی که در راستای تحقق هدف یا اهداف تعیین شده برای اینگونه وقایع فعالیت می‌کنند، می‌بایست مبتنی بر «دکترین زمین سفت» [۲] عمل نمود و از آنجا که هر مقدار از موضع یا مواضع خود عقب‌نشینی شود، پیشروی طرف مقابل بیشتر خواهد شد؛ به‌هیچ‌وجه نباید از موضع یا مواضع خود عقب‌نشینی کرد و کوتاه آمد.» 🔻 [بند ششم] چون آمریکا و کشورهای اروپایی به این قاعده «عمل می‌کنند»؛ هنگام واقع شدن دکترین شوک و بُهت وارد شده به جامعه خود، تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده، قرار «نمی‌گیرند»؛ لذا عملکرد «بسیار خوب، درست و با سرعت بالایی» دارند و در راستای تحقق هدف «حفظ نظام خود»، دچار مشکل و آسیب «نمی‌شوند» و چون ایران به این قاعده «عمل نمی‌کند»؛ هنگام واقع شدن دکترین شوک و بُهت وارد شده به جامعه خود، تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده، قرار «می‌گیرد»؛ لذا عملکرد «بسیار بد، نادرست و با سرعت پایینی» دارد و در راستای تحقق هدف «حفظ نظام خود»، دچار مشکل و آسیب «می‌شود». 🔸🔹 بایسته به بیان است که در صورتی که به این قاعده عمل شود؛ فعالیت‌های ایجادکنندگان و افرادی که در راستای تحقق هدف یا اهداف تعیین شده برای اینگونه وقایع فعالیت می‌کنند، توقف پیدا می‌کند. لذا برای نظامی که به این قاعده عمل می‌کند (مانند آمریکا و کشورهای اروپایی)، تهدید از ناحیه این افراد وجود نخواهد داشت و از ناحیه این افراد، دچار آسیب نخواهد شد و در صورتی که به این قاعده عمل نشود؛ فعالیت‌های ایجادکنندگان و افرادی که در راستای تحقق هدف یا اهداف تعیین شده برای اینگونه وقایع فعالیت می‌کنند، ادامه پیدا می‌کند. لذا برای نظامی که به این قاعده عمل نمی‌کند (مانند ایران)، تهدید از ناحیه این افراد وجود خواهد داشت و از ناحیه این افراد، دچار آسیب خواهد شد. 🔸🔹 این در حالی است که آمریکا و کشورهای اروپایی در موضع باطل قرار دارند؛ نه در موضع حق و ایران در موضع حق قرار دارد؛ نه در موضع باطل! در واقع آن‌ها در موضع باطل‌شان، اُستوار هستند و با هنجارشکنان، برخوردهای مناسبی می‌کنند و ما در موضع حق‌مان، نااُستوار هستیم و با هنجارشکنان، برخوردهای مناسبی نمی‌کنیم. 🔸🔹 بایسته به بیان است که وقوع دکترین شوک و بُهت، معمولاً توسط سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی خارجی به‌منظور تحقق اهداف تعیین شده از سوی این سازمان‌ها در کشور مورد هدف انجام می‌گیرد که این موضوع اهمیت عمل کردن به این قاعده را صد چندان می‌کند. هر چند که بعید است وقوع دکترین شوک و بُهت بدون دخالت سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی خارجی صورت بگیرد؛ اما حتی اگر این اتفاق هم بیفتد، باز هم باید به این قاعده در راستای حفظ نظام خود، عمل شود. البته این به‌معنای انجام ندادن فعالیت‌های ایجابی نیست؛ بلکه می‌بایست هم به این قاعده عمل کرد و هم به انجام فعالیت‌های ایجابی در راستای حفظ نظام خود پرداخت. 🔻 [بند هفتم] این قاعده، یکی از قواعد حکمرانی می‌باشد و بستگی دارد که در چه نوع حکومتی استفاده گردد. هنگامی که در یک نظامی مثل ایران استفاده شود، در اکثر قریب به اتفاقِ مواقع در راستای تحقق اهداف موجود در صراط حق به‌کار گرفته خواهد شد و هنگامی که در یک نظام‌هایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی استفاده شود، در اکثر قریب به اتفاقِ مواقع در راستای تحقق اهداف موجود در صراط باطل به‌کار گرفته خواهد شد. 🔻 [بند هشتم] در جریان واقع شدن دکترین شوک و بُهت وارد شده به جامعه ایران پس از ماجرای سال ۱۴۰۱ در ایران که از ۲۵/شهریور/۱۴۰۱ با موضوع «فتنه پورنوتوپیای فرانسوی» در اعتراض به «مرگ مهسا امینی» رخ داد، سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی داخلی فکر می‌کردند که دشمن از طریق پانکردهای داخل و خارج ایران، می‌خواهد کشور را دچار آشوب و هرج و مرج کند؛ اما قضیه اصلاً این نبود! قضیه، پیشبرد تحقق هدف «آندلسیزاسیون ایران اسلامی» بود که از همان سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی ایران از سوی سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی خارجی آغاز شده است. هنگامی که اغتشاش‌گران در حال انجام اعمال نابه‌هنجارگرایانه در جامعه [ ادامه در پست بعد ⬇️ ]
‌ بودند، حواس‌ها به اغتشاش‌های داخل خیابان‌ها بود؛ غافل از اینکه فواحش و دخترها و زن‌های هنجارشکن، در حال کشف حجاب کردن و لخت شدن در خیابان‌ها بودند! 🔸🔹 مبتنی بر قاعده‌ای که عرض کردم؛ در این شرایط به‌جای متوقف کردن اجراء قانون عفاف و حجاب که منجر به جلوگیری از حضور میدانی پلیس که ضابط قضایی قانون عفاف و حجاب می‌باشد، شد که واقعاً خطای بسیار بزرگی بود؛ می‌بایست اجراء قانون عفاف و حجاب را ادامه می‌دادیم و پلیس امنیت اجتماعی یا همان گشت ارشاد را چند برابر می‌کردیم و با هر کس در هر جایگاهی (سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و ...) که در حال همراهی کردن با این فضا بود و بنزین روی آتش می‌ریخت، برخورد سخت و پشیمان‌کننده می‌کردیم. کاری که نه‌تنها آن‌موقع؛ بلکه همیشه باید آن را انجام داد. عقل حکم می‌کرد که اجالتاً همان قانون، اجراء شود و پلیس امنیت اجتماعی هم بماند تا زمانی که قانون شادابی نوشته و تصویب و ابلاغ و جایگزین شود که نشد و واقعاً خبط بزرگی در مدیریت استراتژیک بر یک بحران سیاسی اجتماعی امنیتی همچون فتنه سال ۱۴۰۱ بود؛ زیرا یک عقب‌نشینی غیر تاکتیکی محسوب می‌شود. 🔸🔹 در موضوع‌های این‌چنینی، هیچ‌گاه نباید از موضع یا مواضع خود عقب‌نشینی کرد و کوتاه آمد. عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در این موضوع‌ها موجب می‌شود «جرأت تکرار کردن» برای طرف مقابل پدید آید و پیشروی طرف مقابل بیشتر خواهد شد که در نهایت نتیجه‌اش این می‌شود که جامعه از هر لحاظ، رها و بی‌قید و بند می‌گردد. اگر امروز از حضور میدانی پلیس که ضابط قضایی قانون عفاف و حجاب می‌باشد، عقب‌نشینی کنیم و کوتاه بیاییم، به‌زودی باید از سایر موضوعات دیگر هم که مشکلات آسیب‌زای بسیار زیادی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اخلاقی برای ایران اسلامی ایجاد می‌کنند، عقب‌نشینی کنیم و کوتاه بیاییم و این روند آنقدر ادامه پیدا می‌کند که یک‌موقع به خودمان می‌آییم و می‌بینیم که همه چیز از دست رفته است و دشمن در پیاده‌سازی برنامه‌های خود که در راستای تحقق هدف آندلسیزاسیون ایران اسلامی است، موفق شده است و از اسلام، چیزی جز پوسته آن در کشور ما باقی نمانده است. در همه جای دنیا هم، نظام‌ها و حکومت‌ها به‌هیچ‌وجه در این موضوع‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنند و دلیل موفقیت در حفظ نظام‌هایشان نیز همین است. 🔸🔹 هدف اصلی ما در ایران اسلامی، تحقق تمدن‌سازی اسلامی است که شامل بخش‌های: •  ۱- انقلاب اسلامی •  ۲- نظام اسلامی •  ۳- دولت اسلامی •  ۴- جامعه اسلامی •  ۵- تمدن اسلامی می‌باشد. اگر بخواهیم [چه در بخش ایجابی و چه در بخش سلبی] اینقدر عملکرد «بسیار بد، نادرست و با سرعت پایینی» داشته باشیم؛ نه‌تنها هیچ‌گاه به این هدف مقدس نخواهیم رسید؛ بلکه در مدتی کوتاه به یک کشور به‌شدت سکیولار تبدیل خواهیم شد و گوی سبقت را از سایر کشورهای سکیولار خواهیم ربود. به‌یاد داشته باشیم که به‌فرموده پیامبر اسلام (ص): {اَلْحَيَاءُ وَ اَلْإِيمَانُ كُلُّهُ فِي قَرَنٍ وَاحِدٍ فَإِذَا سُلِبَ أَحَدُهُمَا اِتَّبَعَهُ اَلْآخَرُ. حیاء و ايمان، هر دو در يک سوى قرار دارند؛ هر گاه يكى از آن دو از فردى ربوده شود، ديگرى هم به دنبالش می‌رود.} [۳] در واقع، حیاء که از جامعه‌ای برود؛ همه چیز را از آن جامعه با خود خواهد برد و مشکلات آسیب‌زای بسیار زیادی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اخلاقی ایجاد خواهد کرد که در نهایت منجر به تحقق هدف آندلسیزاسیون ایران اسلامی که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی خارجی دنبال می‌شود، خواهد شد. 🔻 [بند نهم] بنده واقعاً متوجه نمی‌شوم که چرا باید حضور میدانی پلیس به‌عنوان ضابط قضایی قانون عفاف و حجاب، در بخش سلبی لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» وجود نداشته باشد؟! برخی‌ها می‌گویند حضور میدانی پلیس سبب می‌شود که عده‌ای این موضوع را بهانه‌ای برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در کشور کنند که واقعاً استدلال عجیبی است! خب، اگر حضور میدانی پلیس سبب می‌شود که عده‌ای این موضوع را بهانه‌ای برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در کشور کنند، جریمه‌های نقدی را هم می‌توانند بهانه‌ای برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در کشور نمایند. مثلاً یک دختر وقتی در حال راه رفتن در شهر بود، نگاهش به دوربین موجود در کنار خیابان افتاد و دچار تپش قلب شدید شد و همان جا دچار سکته قلبی شد. چند روزی هم در بیمارستان بستری بود؛ اما از شدت فشاری که به قلبش وارد شده بود، نتوانست تحمل کند و از دنیا رفت! یا وقتی که پیامک جریمه به‌دلیل رعایت نکردن قانون عفاف و حجاب برای یک دختر آمد، آن دختر، دچار استرس شدید شد و سکته مغزی کرد! و غیره. لذا اینگونه استدلال‌ها به‌هیچ‌وجه قابل استناد نیستند و نمی‌توانند به‌عنوان مبنای عملکرد قرار بگیرند. 🔸🔹 در موضوعات دیگر هم، مثل: •  خوانندگی دختران و زنان [ ادامه در پست بعد ⬇️ ]
‌ • حیوانات خانگی غیر اسلامی • خوردنی‌های غیر اسلامی، مثل: گوشت سگ، گوشت خوک، گوشت خرچنگ و غیره • نوشیدنی‌های غیر اسلامی، مثل: مشروبات الکلی و غیره • روزه‌خواری و غیره، باز به همین شکل است. این کارها را هم: • یک روز به بهانه مرگ ندا آقاسلطان • یک روز به بهانه مرگ مهسا امینی • یک روز به بهانه کنسرت پرستو احمدی • یک روز به بهانه مسمومیت افرادی به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی • یک روز به بهانه عدم رعایت حقوق بشر • یک روز به بهانه عدم وجود آزادی بیان و غیره در ایران اسلامی انجام می‌دهند. جالب است که در خصوص این موارد، معمولاً در نهایت از سوی سازمان‌ها و نهادهای اطلاعاتی امنیتی داخلی اعلام می‌شود که این حوادث توسط سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی خارجی صورت گرفته است. در واقع این سازمان‌ها با استفاده از این بهانه‌هایی که خودشان ایجاد می‌کنند، از طریق دکترین شوک و بُهت؛ ابتدا به جامعه مورد هدف، شوک وارد می‌کنند و جامعه مورد هدف را دچار بُهت می‌کنند و سپس اهداف موردنظرشان را هنگامی که جامعه مورد هدفشان دچار بُهت هست، پیاده‌سازی می‌کنند. 🔻 [بند دهم] از شما دعوت می‌کنم که سه کلیپ زیر را تماشا نمایید: 📥 | کلیپ شماره یک 📥 | کلیپ شماره دو 📥 | کلیپ شماره سه همان‌طور که مشاهده کردید، کفتارها با تمرکز بر به‌دندان کشیدن و از بین بردن بیضه‌های حیوان مورد هدف که عضو حیاتی بدن این حیوانات است و اگر از بین برود، آن حیوانات از پا در می‌آیند؛ قصد دارند هدف مورد نظر خود را از پا درآورند و بخورند. کفتارها در کلیپ‌های شماره یک و دو، «می‌توانند» هدف مورد نظر خود را از پا درآورند و بخورند؛ اما در کلیپ شماره سه، «نمی‌توانند» هدف مورد نظر خود را از پا درآورند و بخورند. دلیل این دو اتفاق این است که گاومیش و گورخر با «عدم حفاظت از بیضه‌های خود»، اجازه به‌دندان کشیدن و از بین بردن بیضه‌های خود را به کفتارها «می‌دهند»؛ به همین خاطر توسط کفتارها، کشته و خورده می‌شوند؛ اما شیر با «حفاظت از بیضه‌های خود»، اجازه به‌دندان کشیدن و از بین بردن بیضه‌های خود را به کفتارها «نمی‌دهد»؛ به همین خاطر توسط کفتارها، کشته و خورده نمی‌شود. 🔸🔹 ایمان به هفت حوزه تعلق می‌گیرد که هفت ستون ایمان در قلب انسان مؤمن است: • ۱- ایمان به خدا • ۲- ایمان به غیب • ۳- ایمان به آخرت • ۴- ایمان به انبیاء • ۵- ایمان به کتاب • ۶- ایمان به ملائکه • ۷- ایمان به آیات الهی همان‌طور که عرض شد، هفتمین متعلَّق ایمان، «ایمان به آیات الهی» است. در ایمان به آیات الهی، سَویه نگاه؛ از توجه صِرف به خود پدیده، معطوف به جهتی می‌شود که به آن رهنمون است. آیت، علامت حبس شده در شیئ است. انسان مؤمن در هر پدیده، نشانی‌ای را جست‌وجو می‌کند که خداوند رحمن در آن قرار داده است. قرآن کریم ضمن بیان هر پدیده، داستان و واقعه‌ای؛ تأکید بر توجه به آیت قرار داده شده در آن می‌کند: ﴿إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً﴾، ﴿إِنَّ فِي ذَٰلِكُمْ لَآيَاتٍ﴾، ﴿وَفِي الْأَرْضِ آيَاتٌ لِّلْمُوقِنِينَ - وَ فِي أَنفُسِكُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ﴾. 🔸🔹 با توجه به مبحث آیت‌شناسی که مبحث بسیار مهمی است؛ در این کلیپ‌ها، ایران متناظر با گاومیش و گورخر است؛ چون با «عمل نکردن» به قاعده‌ای که عرض کردم، هنگام واقع شدن دکترین شوک و بُهت وارد شده به جامعه خود، تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده، قرار «می‌گیرد»؛ لذا عملکرد «بسیار بد، نادرست و با سرعت پایینی» دارد و در راستای تحقق هدف «حفظ نظام خود»، دچار مشکل و آسیب «می‌شود» و آمریکا و کشورهای اروپایی متناظر با شیر هستند؛ چون با «عمل کردن» به قاعده‌ای که عرض کردم، هنگام واقع شدن دکترین شوک و بُهت وارد شده به جامعه خود، تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده، قرار «نمی‌گیرند»؛ لذا عملکرد «بسیار خوب، درست و با سرعت بالایی» دارند و در راستای تحقق هدف «حفظ نظام خود»، دچار مشکل و آسیب «نمی‌شوند». 🔸🔹 خلاصه اینکه دشمنان ایران اسلامی، سوراخ دعا را پیدا کرده‌اند! آن‌ها فهمیده‌اند که ما هنگام واقع شدن دکترین شوک و بُهت وارد شده به جامعه خود، تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده، قرار می‌گیریم و هنگامی که تحت تأثیر بُهت حاصل از شوک پیش آمده قرار می‌گیریم، از موضع یا مواضعمان عقب‌نشینی می‌کنیم و کوتاه می‌آییم و هر آنچه را که نباید بپذیریم، می‌پذیریم. لذا هدف یا اهداف تعیین شده از سوی سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی خارجی برای جامعه ما محقق می‌شود و تغییر یا تغییرات مورد نظر این سازمان‌ها در جامعه ما اِعمال می‌گردد. راهش هم، عمل کردن به قاعده‌ای است که عرض کردم. 🔻 [بند یازدهم] با توجه به مطالبی که عرض شد، می‌بایست حتماً بخش سلبی لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را بر پایه «حضور میدانی پلیس که ضابط قضایی قانون عفاف و حجاب» می‌باشد، تنظیم کنیم. در [ ادامه در پست بعد ⬇️ ]