هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
خاتمی، نصیری، نفاق
♦️خاتمی در دیدار با برخی عناصر سیاسی و روزنامه نگاران همسو، به مهدی نصیری گفت: «به نظر من تفکرات و مقالات پراکنده خود را در یک کتاب جمع آوری کنید، بسیار مسائل درست و مهمی را مطرح میکنید».
🔹تمجید خاتمی از نصیری در حالی است که نصیری در گذشته، منتقد خاتمی و خاتمی هم معترض نسبت به وی بوده است. با این حال، ارتجاع و سقوط در دامن منافقین و عناصر ضد انقلاب، موجب شده تا این دو مخالف دیروز، همدیگر را بستایند و به یکدیگر نان قرض بدهند؛
♦️به تعبیر امیر مومنان (ع) در توصیف منافقین:"یتقارضون الثناء و یتراقبون الجزاء. به یکدیگر، تمجید و ستایش قرض می دهند و انتظار پاداش دارند".
🔹تصویر بالا، اعتراض خاتمی به نصیری، هنگام حضور هر دو نفر در کیهان در دهه ۶۰ و است. خاتمی، عدم پوشش کافی تظاهرات علیه بدحجابی را روشنفکری زدگی و طرفداری از فساد خوانده است.
♦️امیر مومنان (ع) درباره ائتلاف طلحه، زبیر، مروان و ولید (اصحاب جمل) فرمود که آنها را نارضایتی از من، دور هم جمع کرد.
🔹حکایت ائتلاف برخی عناصر معارض با یکدیگر علیه جمهوری اسلامی هم از جنس نارضایتی و عقده گشایی همین خواص سقوط کرده است.
@IMANI_mohammad
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
💢 نامه توبیخ آمیز خاتمی به نصیری
جناب آقای نصیری
دیروز تظاهراتی با اطلاع و اجازه قبلی علیه بدحجابی و مفاسد اخلاقی انجام گرفت که بعضی خبرها عدد دهها هزار نفر را ذکر کرده است .
تلکس ویژه خبرگزاری از آن با عنوان جمعیتی بزرگ نام برده است و همه مطبوعات کم و بیش به آن پرداخته اند و لا اقل تیتری در صفحه اول داشته اند و مطالب را نیز با حجم در خور توجه منعکس کرده اند اما کیهان در صفحه ۲ در جایی پرت خبری داده است با این طلیعه که گروهی از حزب الله تهران ـ
بنده کار ندارم که ممکن است ندانم کاری و اشتباه و حتی بهره برداری نادرست هم از این جریانات شود ولی آیا در حسن نیت حزب الله که اکثریت قریب به اتفاق این جمعیتها است شکی دارید و آیا با اجازه و خساب و کتاب و آرامش هم حزب الله حق ندارد علیه مظاهر فساد اعتراض کند؟
نمی دانم این برخورد زشت و غیر قابل توجیه کیهان را بر چه حمل کنم؟ روشنفکری، مخالفت با حزب الله، طرفداری از فساد !! یا عقل و منطق ؟! قضاوت را به شما و وجدانهای پاک وا میگذرام.
خاتمی ۶۹/۲/۳
@IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تابحال به #خشم و #عصبانیت از این زوایه نگاه نکرده بودم
#تفاوت ما و این #حیوان در چیست؟
امام على (ع):شدةُ الْغَضَبِ تغیر الْمَنْطِقَ وَتقطع مادَّةَ الْحُجَّةِ وَ تفرق الفهم
خشم شديد، چگونگى گفتار را تغيير مى دهد، اساس استدلال را بر هم مى ريزد و تمركز فكرى را از بين مى برد.
[بحارالأنوار، ج ۷۱، ص ۴۲۸]
✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های #مهم از سراسر کشور:👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ابراز پشیمانی خانمی که عمل تغییر جنسیت انجام داد/ حقایقی که هیچکس نمیگوید
من هیچوقت مثل یک مرد واقعی نخواهم بود.
۷ بار جراحی داشتم، یکبار حمله قلبی، یکبار آمبولی ریه، ۱۷ دوره آنتی بیوتیک خوردم، هر سه ماه یکبار دچار عفونت میشم و احتمالا عمر طولانی ندارم
آمار وحشتناک خودکشی پس از جراحی تغییر جنسیت!
✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های #مهم از سراسر کشور:👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ترامپ اداي بايدن را در میاره در حواس پرتی و راه گم كردن و اظهارات غيرمنتظره
سقوط اخلاقی در كمپين های تبليغاتی
❓آيا ما مواظبيم كه رفتارهايمان سوژه ديگران نشود؟
https://eitaa.com/sajedi_ir
✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های #مهم از سراسر کشور:👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
ضرغامی:
من گاهی از روی عمد در مصاحبههایم کلمات انگلیسی بهکار میبرم تا برنامۀ صداوسیما به آن ایراد بگیرد و آموزشی برای مردم شود!
😂😂😂😂
😆😆😆😆
معاون پارلمانی رئیسجمهور: ادعای دریافت ۷۵ ماشین شاسیبلند در ازای رای منفی به استیضاح وزیر صمت، تخریب خود مجلس است
این ادعا باید ثابت شود. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع ورود کند.
شریعتی(نمایندۀ تهران):
رئیس مجلس باید قبل از جلسۀ استیضاح وزیر صمت از علیرضابیگی مستندات بخواهد
اتهام آقای علیرضابیگی درمورد دریافت خودروی شاسیبلند در ازای رای منفی به استیضاح قبلی وزیر صمت، تاثیری جدی بر رای نمایندگان دارد. منطق حکم میکند یکشنبه قبل از ورود به استیضاح، رئیس مجلس از علیرضابیگی مستندات بخواهد یا علیرضابیگی بابت اتهامزنی خود عذرخواهی کند و با او هم برخورد شود.
معاون پارلمانی رئیسجمهور:
برخی از تغییراتِ دولت بهخاطر مطالبۀ نمایندگان بود. دولت در مقابل مجلس هیچ گاردی ندارد.
✳️ و اینک اقتصاد اسلامی در برابر اقتصاد لیبرال
✳️ مناظره دکتر #درخشان و #غنینژاد، این سوال قدیمی را بازطرح کرد که حرف حساب اقتصاد اسلامی چیست و نقطه محوری تمایز آن از سرمایه داری و سوسیالیسم کدامست؟
✳️ پاسخ در مبانی فلسفی الهی آن نهفته است، اقتصاد اسلامی یک اقتصاد الهی است که میگوید امور اقتصادی باید بر اساس فرامین الهی نه عقلانیت محدود بشر اداره شود، عواید اقتصادی باید عادلانه و متوازن توزیع شود نه بر اساس نظم کور بازار آزاد،
✅ در اقتصاد الهی، اقتصاد ابزاری برای تکاثر سرمایه و تفاخر بدان نیست(الهیکم التکاثر حتی زرتم المقابر)، بلکه ابزاری برای کمک به تکامل و کوثری شدن انسان است، انسانی که نماز می خواند و در راه خدا انفاق میکند(فصل لریک و انحر)
✅ اقتصاد لیبرال در تدبیر امور اقتصادی جامعه خدا را کنار میگذارد (خدای ساعتساز) و تدبیر را به نظم خودجوش بازار می سپارد، نظم رقابتی خیالی که دچار شکست میشود و توزیع منافع در آن به شدت ناعادلانه و نامتوازن است، مشکلی که حتی مداخله سوسیالیستی دولت نیز نمیتواند آن را حل کند.
✅ اقتصاد اسلامی خلق پول از هیچ را آکل مال به باطل و رباخواری را حرام می داند و دنبال نظم اقتصادی است که طبقه محروم زیر چرخ دندههای کارخانه سرمایه دار له نشود.
❇️ ما هنوز در جنگ فکری ترسیم مرزهای اقتصاد اسلامی و مکاتب رقیب قرار داریم، باید نسخه های عملیاتی آن برای تدبیر امور اقتصادی را استخراج و طراحی کنیم، راهی دراز در پیش است و تلاش فکری زیادی نیاز است، ما به #شهید_صدر های زیادی نیاز داریم که خطوط مرزی اقتصاد ما را ترسیم کنند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
❇️ پارادوکس آزادی در لیبرالسم اقتصادی
❎ دکتر غنی نژاد در مناظره با دکتر درخشان، آزادی را تقدیس کرد و به عرش برد، ولی سوال، آزادی از چه چیزی مطلوب است ؟
❇️آمارتیا سن یکی از فیلسوفان اقتصادی معاصر تلاش می کند در کتاب توسعه به مثابه آزادی (development as freedom) بین عقل و میل آشتی برقرار کند. وی میگوید توسعه یعنی افراد آزاد باشند که راهی که بر آن دلیل دارند را دنبال کنند.
❇️ تحلیل او وظیفه گرایانه کانتی است و تلاش کرده بین عقل گرایی و لیبرالیسم آشتی برقرار کند. او به شدت مطلوبیت گرایی غالب در اقتصاد را نقد می کند و از انسان اقتصادی آن با عنوان عاقل دیوانه (rational fool) یاد میکند
✳️ ولی تلاش سن با رویکرد غالب در اقتصاد که اقتصاد و توسعه را میل-محور تعریف می کنند متفاوت است. علاوه بر اینکه تلاش سن هم به خاطر رویکرد الحادی اش به نتیجه نمی رسد و در نهایت او هم به امیال انسان تن می دهد. باز هم آزادی یعنی تبعیت از امیال نفسانی.
❇️عقبه اقتصاد متعارف به رویکرد میل محور امثال هیوم و سپس بنتام بر میگردد که بر اساس آن کاری درست است که امیال و لذت انسان را بیشینه کند، در این قضاوت جایی برای خدا و جهانبینی الهی وجود ندارد، دلیل هم در چارچوب تنگ مادیگرایی اسیر می شود.
❇️ در چارچوب تفکر اقتصاد لیبرالی، آزادی در نهایت به ورطه آزادی امیال می غلطد، در حالی که در رویکرد اسلامی آزادی واقعی یعنی رهایی از هوا و هوس و تبعیت از فطرت الهی، در این چارچوب بالاترین آزادی میشود آزادی معنوی (رک به مباحث شهید صدر و مطهری در مورد آزادی واقعی و معنوی)
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 *هزینه بالای سود سپردههای کلان بانکی برای کشور
🔹محمدرضا یزدیزاده کارشناس اقتصادی، با اشاره به حجم بالای سپردههای اشخاص حقوقی و تمایل آنها به دریافت سود سپرده به جای کسب درآمد از طریق فعالیت اقتصادی مولد گفت: صاحبان این سپردهها عملا در بانک سپردهگذاری نکردهاند، زیرا علاوه بر دریافت سود، چندین برابر مبلغ سپرده وام میگیرند و طبق برآوردها حدود ۴۰ ه.م.ت به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از درآمدهای دولت کم میکنند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🗨️ما رو در ویراستی دنبال کنید
https://virasty.com/r/VjY