eitaa logo
کانال تجارب طب اسلامی و سنتی حسین معارفی
19.8هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
24 فایل
درج تجارب خودم و همه اساتید طب ایرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
💊خواص برگه زردآلو : هر میوه‌ای تبدیل به برگه می‌شود خواص آن ده‌ها برابر می‌شود - این برگه علاوه بر داشتن ویتامین C، دارای آهن فراوان است و هنر خون‌سازی دارد - در این برگه ویتامین A به حد وفور یافت می‌شود که به رشد اطفال کمک می‌کند - ملین است - به چشمان جلا می‌دهد - کسانی که عطش فراوان دارند و در شکمشان احساس حرارت زیاد می‌کنند و مبتلا به گرمازدگی شده‌اند می‌توانند از آن استفاده کنند.
💊🌸 طریقه مصرف پودر جوانه‌ها: پودر جوانه‌ها را می‌توان در نمک‌پاش یا شکر‌پاش ریخت و به‌جای نمک و شکر سر سفره استفاده کرد. برای مثال موقع خوردن سوپ‌ها، اش‌ها، خورش‌ها، خوراک‌ها، حتی ماست و دوغ، انواع نوشیدنی، آبمیوه‌ها، شیر، انواع پلو، انواع سالاد و ترشیجات می‌توان مقداری از پودر جوانه‌ها یا سبوس‌ها را در آن‌ها ریخت و میل کرد. موقع طبخ کیک‌ها، شیرینی‌ها، حلواها، فرنی، شیربرنجی از پودر جوانه‌ها می‌توان استفاده کرد. این روش برای مصرف جوانه.ها راحت‌ترین و بهترین نوع مصرف است. پودر جوانه‌ها را می‌توان به‌جای آرد در تمامی کوکوها، کتلت‌ها، شامی‌ها و کباب‌ها ریخت.
🌸 فواید جوانه‌ها‌: ۱. تنظیم متابولیسم بدن(تنظیم سوخت و ساز بدن): یعنی افراد چاق با مصرف جوانه‌ها به دلیل تنظیم غدد، لاغر و همچنین افراد لاغر، چاق می‌شوند. ۲. درمان اختلال خواب: کسانی که پر‌خواب هستند کم‌خواب و کسانی که دچار بی‌خوابی‌اند، خواب آن‌ها تنظیم می‌شود و خواب عمیق ایجاد می‌کند. ۳. درمان انواع کم‌خونی. ۴. درمان ریزش مو. ۵. درمان لک‌های پوستی. ۶. درمان اختلالات قاعدگی. ۷. درمان کلیه ناراحتی‌های گوارشی (بخصوص یبوست‌های مزمن) ۸. آستانه تحمل را بالا می‌برد. ۹. درمان پرخاشگری‌ها و عصبانیت‌های زودگذر. ۱۰. درمان افسردگی. ۱۱. سبب افزایش رشد جسمی و ذهنی کودکان می‌شود. ۱۲. تنظیم کننده کلیه مزاج‌ها. ۱۳. مهره گمشده بشریت امروز که عدم مصرف آن سبب سونامی سرطان شده است.
💊🌸 طریقه مصرف سبوس برنج: سبوس برنج را مثل شوید خشک لابه‌لای برنج دم کنید تا کلیه مواد معدنی گرفته شده از برنج به آن بازگردد. چنین برنجی اگر به اندازه مصرف شود دیگر چاق کننده و قابض نیست. سبوس برنج را می‌توان در ماست، سالاد، شیر، آب‌میوه، دوغ، خورش‌ها، خوراک‌ها ریخت و میل کرد. بنابراین مثل جوانه‌ها، سبوس را هم می‌توان در نمک‌پاش و شکر‌پاش ریخت و سر سفره گذاشت. دم کرده آن معجون جوانی نام دارد، چون چهره‌های پیر و خموده را باز می‌کند. طریقه دم کردن آن بسیار ساده است: ۱ قاشق غذاخوری از سبوس را در یک لیوان آب کتری از جوش افتاده ریخته و ۳ دقیقه بعد میل کنید. سبوس را می‌توان به جای آرد سوخاری استفاده کرد. (آرد سوخاری روغن زیادی به خود جذب می‌کند ولی سبوس روغنی به خود جذب نمی‌کند.)
💊فواید سبوس برنج: ۱. ملین است. ۲. شاداب کننده پوست. ۳. تقویت کننده مو. ۴. درمان ریزش مو. ۵. آرام بخش است. ۶. درمان انواع پلیپ. ۷. درمان مشکلات کبدی. ۸. درمان کلسترول و تری گلیسیرید. ۹. درمان انواع کیست. ۱۰. کاهش ‌دهنده قند خون(درمان دیابت) ۱۱. کاهش دهنده فشار خون. ۱۲. لاغر کننده. ۱۳. بازکننده عروق قلب. ۱۴. تنظیم کننده کار کلیه و پروستات.
💊🌸خواص انجیر : سرشار از انواع ویتامین ها، کلسیم، آهن و سایر املاح - مقوی کبد - ورم طحال را برطرف می کند - بوی بد دهان را از بین می برد - ملین - محرک قوای جنسی - مسکن درد عضلات - موهای سفید را مشکی می کند - رخسار را گلگون می کند.
💊🌸خواص پودر جوانه گندم: ۱. درمان کم‌خونی، ضعف جسمانی، ضعف قوای روحی، ضعف اعصاب و ضعف حواس عمومی بدن. ۲. باعث رشد سریع بچه‌ها. ۳. درمان نرمی استخوان. ۴. مفید برای خانم‌های حامله و شیرده. ۵. بی‌اندازه مقوی و نیروبخش (بهترین صبحانه برای ورزشکاران همراه با عسل) ۶. پیشگیری و درمان گرفتگی رگ‌های بدن. ۷. رفع یبوست (در شیر ریخته و میل کنید) ۸. درمان کلیت (در ماست ریخته و میل شود) ۹. درمان هر نوع ناتوانی جنسی و سرد مزاجی جنسی خانم‌ها و آقایان و زود‌انزالی. ۱۰. در سرماخوردگی نرم‌کننده سینه(در شیر یا سوپ میل شود)، مسکن حرارت بدن (تب)، رفع آبریزش بینی و چشم. ۱۱. فوق‌العاده برای درمان ریزش مو. ۱۲. خاکستر آن به‌عنوان سرمه مقوی چشم و رفع ریزش مژه و ابرو . ۱۳. بسیار آرام‌بخش و تنظیم کننده خواب . ۱۴. درمان زخم معده. ۱۵. مسکن سرفه و حتی خون‌ریزی ریوی و برنشیت‌های مزمن. ۱۶. درمان کک و مک صورت. ۱۷. روغن آن باعث قوت و تجدید قوای بدن افراد مسن می‌شود.
💊🌸ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در پودر جوانه گندم: کلسیم - منیزیم - سدیم - پتاسیم - کلر - گوگرد - فلور - سیلیسیوم - مس - منگنه - ید - کوالت - ارسنیک - فسفر - روی - ویتامین‌های A,B1,B2,K,D,P_P,E - فسفولیسیتین - بیش از ۴۰% وزنش پروتئین خالص است آن هم از بهترین نوع پروتئین قابل جذب بدن.
💊🌸خواص عرق رازیانه: ۱. رازیانه سرشار از ویتامین های A,B,C فسفر و کلسیم است. ۲. باعث زیبایی چهره‌های خسته و خموده می‌شود و به مرور زمان چین و چروک‌ها را کم می‌کند. ۳. برای رفع خستگی و برطرف شدن درهم‌رفتگی صورت هر شب رازیانه مصرف کنید. ۴. باعث تقویت بینایی می‌شود. ۵. ادرار آور است. ۶. نفخ و باد را از بین می‌برد. ۷. مقوی است. ۸. زیادکننده شیر و قاعده آور است. ۹. در برگ و ساقه و ریشه این گیاه هورمون‌های زنانه فراوان است به همین جهت میل جنسی زنان را زیاد و سینه‌ها را بعد از دوره شیردهی دوباره سفت می‌کند. ۱۰. موهای زائد صورت را کم و سست می‌کند. ۱۱. مفید برای افرادی که رماتیسم دارند و افراد ضعیف‌البنیه. ۱۲. پاک‌کننده مجاری ریه، طحال، کلیه و مثانه است و درد آن‌ها را تسکین می‌دهد. ۱۳. برای سرفه، تنگ نفس، کولیت، تسکین درد پهلو و تهیگاه موثر است. ۱۴. در اسهال و استفراغ و ورم معده مفید است. ۱۵. به دخترانی که هنگام عادت ماهیانه دردهای شدید دارند توصیه می‌شود از رازیانه استفاده کنند تا درد آن‌ها تسکین و عادت آنها منظم شود. ۱۶. برای زیبایی چشم نوزادان در روزهای آخر بارداری از آن میل کنید. ۱۷. تقویت کننده سلسله اعصاب است . ۱۸. در سرگیجه، دل دردها، یبوست، گاز‌معده و روده تجویز میشود برای سفارش به آیدی زیر پیام دهید👇 @mahsolat_kosar
💊🌸خواص عرق بهارنارنج: ۱. گرم و تر است. ۲. آرام بخش و مقوی جسم و روح است. ۳. دماغ را باز می‌کند و آن را تقویت می‌کند. ۴. درمان بی‌خوابی‌های عصبی است، اما زیاده‌روی در مصرف خوراکی و بوییدن آن خود بی‌خوابی ایجاد می‌کند. ۵. در بیماری‌های سینه و قلب تجویز می‌شود. ۶. برای رفع قولنج و تقویت اشتها و قوای جوانی نافع است. ۷. آروغ و سوزش معده را تسکین می‌دهد. ۸. عرق بهارنارنج ضدتشنج و صرع بوده و سکسکه را تسکین می‌دهد. ۹. بدن را سم زدایی می‌کند. ۱۰. بهارنارنج در مجموعه کوثر به ۳صورت عرق بهارنارنج دوآتیشه، شکوفه‌های بهارنارنج خشک( برای دم کرده و چایی روی غذا) و مربای ۴شیرینی آن با حفظ کامل خواص شکوفه‌های بهارنارنج ارائه می‌شود. ۱۱. بهارنارنج سودابَر و مخصوص فصل پاییز است. ۱۲. در فصل پاییز برای صبحانه و حتی شام می‌توان از مربای بهارنارنج با مغز گردو یا بادام یا ارده استفاده کرد. ۱۳. و چای آن را بصورت دم کرده بعد وعده‌های غذایی میل کرد. ۱۴. عرق آن همراه با خرما بهترین نوشیدنی در فصل پاییز است. برای سفارش به آیدی زیر پیام دهید👇 @mahsolat_kosar
💊🌸 خواص جوانه نخود‌: ۱. با مصرف روزانه آن جوانی از دست‌رفته را باز یابید. ۲. موی سر را تقویت می‌کند. ۳. لک‌های پوستی را برطرف می‌کند و رنگ رخسار را باز می‌کند. ۴. قوای جنسی را تقویت می‌کند. ۵. باعث تخلیه کیسه‌صفرا شده و زردی چهره را برطرف می‌کند. ۶. خارش پوست، امراض مفاصل و استخوانی و عضلانی را بهبود می‌بخشد. ۷. باعث کاهش تب و برطرف‌کننده انواع عفونت‌های معده و روده، دهان و دندان، حلق و گوش و بینی، مجاری ادراری، زنان و غیره است. ۸. بازکننده عروق قلب. ۹. برطرف‌کننده واریس و عوارض بعد از سکته‌های مغزی و قلبی است. ۱۰. تقویت کننده و افزایش‌دهنده رشد کودکان است. ۱۱. اورام و جوش‌های پوستی را به مرور زمان از بین می‌برد. ۱۲. در انواع سرماخوردگی و آنژین‌ها مخلوط یک قاشق غذاخوری از آن با آب جوش بسیار موثر است. ۱۳. کلسیم، آهن، فسفر, ویتامین‌های گروه B و ۹۸ ریز مغذی دیگر همراه با پروتئین بالا در آن موجود است. ۱۴. با مصرف روزانه آن به پاکسازی کل بدن، کبد، روده‌ها و غیره بپردازید. ۱۵. علاوه بر آن به مبارزه با پوکی استخوان، آلزایمر، فشارخون، تیروئید، دیابت، ضعف جسمانی، ضعف حافظه، کلسترول، تری گلیسیرید و پیشگیری از انواع سرطان بپردازید. 🌸طریقه مصرف: با پودر جوانه نخود مثل آرد برنج می‌توان حریر‌بادام و فرنی تهیه کرد و مثل آرد نخودچی می‌توان در تمامی غذاها، کتلت‌ها، شامی‌ها و کوفته‌ها به کار برد. در نمک‌پاش و شکر‌پاش سر سفره بیاورید و در شیر، سوپ‌ها، آش‌ها، آبمیوه‌ها و همه غذاها بریزید و مصرف کنید.
💊💊💊🌸 خواص کاسنی: امام رضا(ع): کاسنی دوای هزار درد است. کبد که سکان کشتی بدن است، بیش از ۴هزار عمل شیمیایی انجام می‌دهد و چون از کار بیفتد بیش از هزار مریضی به سراغ انسان می‌آید و از این رو امام هشتم(ع) فرمودند که کاسنی دوای هزار درد است. امام ششم(ع): خانواده‌هایی که کاسنی می‌خورند فرزند پسر بیش از دختر دارند. کاسنی در نوسازی یاخته های کبدی نقش برجسته‌ای دارد. در ساختن کروموزوم‌های نر و ماده‌ی نطفه نیز نمی‌توان نقش کبد را نادیده گرفت. 🌸خواص کاسنی: ۱. تقویت کبد می‌کند و خون را تصفیه می‌کند. ۲. در روزهای آخر بارداری مصرف کاسنی باعث پیشگیری از یرقان و خوش آب و رنگ شدن نوزاد و تسهیل زایمان می‌شود. ۳. در کلیه امراض کبدی مانند: یبوست‌های مزمن، جوش‌های چرکی، دمل‌ها، کورک‌ها، خارش‌ها، اختلالات هورمونی و بیماری‌های خاص و غیره حرف اول تجویز کاسنی است. ۴. در تب، گلودرد، سرماخوردگی‌های عفونی، چشم درد و گوش‌درد موثر است. ۵. حرارت صفرا را از بین می‌برد و فشارخون را کاهش می‌دهد. ۶. باعث تقویت قلب و تحلیل اورام می‌شود. ۷. معده را تقویت می‌کند، ملین، ادرار آور و دفع کننده سموم بدن است. ۸. کاسنی عروق را باز می‌کند، حرارت خون و عطش را تسکین می‌دهد. ۹. هیجان و عصبانیت‌های صفراوی را معالجه می‌کند. ۱۰. التهاب معده را برطرف می‌سازد. ۱۱. کلیه و مثانه را زهکشی می‌کند و از انواع سنگ‌ها و عفونت‌ها پاک می‌نماید. ۱۲. جهت درد نقرس موثر است. ۱۳. اگر همراه با سکنجبین مصرف شود بهترین مسکن سردرد‌هاست⬅️ نصف لیوان کاسنی + یک استکان کوچک سکنجبین + کمی آب ۱۴. کاسنی گرم شده همراه با دانه‌های خاکشیر و تخم‌شربتی و اسفرزه دم کشیده بهترین ملین است.
💊💊🌸خواص شاهتره : ۱.خون را تصفیه و پاک می کند. ۲. سودا بر، صفرا را کم می کند. ۳. ادرار آور و درمان کننده تب های سودایی و بلغم می باشد. ۴. بازکننده گرفتگی کبد، مقوی معده و کبد بوده و آن ها را دباغی می کند. ۵. پاک کننده روده ها از فضولات است و ملین می باشد. ۶. برای درمان جوش های دهان و زخم دهان و خارش های پوستی و گرفتگی طحال موثر است . ۷. تقویت کننده قوه بینایی و آبریزش چشم را کم می کند.
💊💊🌸ویژگی سویا ارائه شده در گروه محصولات کوثر : سویایی که در بازار ارائه می‌شود کنجاله سویا بوده و مربوط به مصرف دام و طیور است و عاری از هرگونه پروتئین، روغن، مواد و املاح است و فقط کمی فیبر گیاهی دارد، ولی جوانه سویا ارائه شده در گروه محصولات کوثر یک پروتئین گیاهی کامل، دارای روغن تازه، کلیه املاح، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن است که به‌صورت بکر ارائه می‌شود. 🌸 خواص جوانه سویا: ۱. جوانه سویا باعث پیشگیری از سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود. ۲. مصرف آن کاهش کلسترول، فشارخون، چربی‌های زائد، دیابت، اوره و غیره را به‌همراه دارد. ۳. علاوه بر آن تاثیر بسزایی در کاهش گر‌گرفتگی زنان یائسه، کوچک‌شدن سنگ صفرا، بهبود بیماری‌های قلبی، آرتروز، مفاصل و بیماری‌های کلیوی دارد. ۴. با مصرف آن به جنگ پوکی استخوان بروید ⬅️ برای این منظور پودر آن را همراه با و کمی در شیر ریخته و مصرف نمائید. ۵. جوانه سویا خشک را خیس نمائید و از چرخ گوشت عبور داده و مثل گوشت چرخ کرده همراه با پودر سایر جوانه‌ها به‌خصوص پودر جوانه نخود‌ انواع شامی، کتلت، خوراک و غیره را تهیه کنید. ۶. پودر جوانه سویا را در سالاد‌ها، شیر، آبمیوه، تمام خوراک‌ها، سوپ، آش، خورش‌ها، پلوها و غیره بریزید و میل کنید.
💊💊🌸 خواص زنجبیل: سم‌زدایی بدن - درمان ضعف اعصاب - تقویت حافظه - تقویت معده و رفع سوء‌هضم - تسکین درد مفاصل - بازکننده کبد - قاطع بلغم - رطوبات غلیظی که روی جداره روده و معده چسبیده را از بین می‌برد - برای افراد فلج نافع است - ادرارآور - درمان کننده اسهال (که در اثر مسمومیت غذایی ایجاد شده ) - رفع‌کننده تشنگی - با زرده تخم‌مرغ پخته شده قوای جنسی را زیاد می‌کند - برای معالجه رماتیسم بسیار موثر است - افزایش دهنده فشار خون - بیشتر به‌صورت دم‌کرده با دارچین مصرف می‌شود - زنجبیل غذای غده فوق کلیه است و ترشح کورتون را زیاد می‌کند و بیشتر خواص آن به همین علت است - مقوی - موثر در بیماری‌های ریوی - مسکن تحریکات میکروبی، حنجره، درمان گلودرد، برنشیت، گریپ، نِزله، اشتهاآور، رفع کننده ترشحات رحمی - یائسگی را به تاخیر می‌اندازد - منظم‌کننده عادت ماهانه دختران - چون ادرار را زیاد می‌کند در بیماری‌های کلیه و آب آوردن نسوج و چاقی ران و باسن تجویز می‌شود - برای معالجه ذهن‌های آشفته و بد‌گمان (مالیخولیا)، وحشت و خوف، اندوه و کسانی که در رختخواب ادرار می‌کنند بهتر است از جوشانده آن استفاده کنند - مربای آن با عسل برای تقویت قوای جسمانی همراه با گل محمدی بسیار نافع است - چون دارای ویتامین k است در بند آوردن خونریزی‌های ناشی از فیبرم و عوارض یائسگی بسیار نافع است.
💊💊🌸خواص آویشن : آویشن سرشار از ویتامین A است - تمام دستگاه بدن را تقویت و در عین حال جسم و روح را ترقی می‌دهد - بدن را سم‌زدایی می‌کند و یک ضد‌سرطان خوب به‌شمار می‌آید - جریان خون را منظم می‌کند - در عفونت‌های ریوی، زکام، برونشیت، آسم، گریپ، خستگی و کوفتگی دست و پا، آنژین، سوءهضم، تخمه، دردِ دل و ورم روده، سردردهای شدید نیمه سر، انواع تب و قطع قاعدگی‌های اتفاقی مصرف می‌شود - در درمان گلودرد، سرفه و رماتیسم (چون جریان خون را زیر پوست منظم می‌کند) نیز مفید است - بُخُور آن باعث ضدعفونی کردن سینوس‌ها و بازشدن راه‌های تنفسی می‌شود - در امراض مُسری، جوشانده آویشن باعث ضدعفونی کردن فضا می‌شود - شستشوی زخم‌های چرکی با آن، سبب بهبود عفونت آن می‌شود - عفونت دهان و دندان با شستشو توسط جوشانده آویشن بهبود می‌یابد و درد دندان آرام می‌شود - با غِرغِره کردن جوشانده آویشن ورم لوزتین رفع خواهد شد - روی محل گزیدگی و نیش حشرات آویشن قرار دهید - آویشن سبب رفع نفخ معده و گاز روده می‌شود و همچنین آرام بخش و مسکن دردهاست - دم کرده آویشن رنگ چهره‌های تیره و گرفته را روشن و شفاف می‌کند - در اختلالات مغزی، کلیوی و عفونت‌های کبدی نیز تجویز می‌شود - کمپرس جوشانده آویشن در درمان رگ‌به‌رگ شدن و پیچیدگی‌های عضلات استفاده می‌شود.
💊💊🌸خواص کنجد قهوه‌ای: کنجد قهوه‌ای که رویش آن در خاک‌های گرم و غنی از املاح مناطق گرم و خشک می‌باشد بسیار گرم‌تر و مقوی‌تر از کنجد سیاه می‌باشد - سرشار از کلسیم، پروتئین و تمام املاح و ریز مغذی‌های مفید برای استخوان‌ها و مفاصل می‌باشد - قدرت سازندگی و نوسازی آن زیاد بوده و می‌توان آن را یک گوشت گیاهی نامید - بهترین دارو برای آرتروز، ورم مفاصل، دیسک و رماتیسم می‌باشد - استخوان‌ها را محکم می‌کند - به‌عنوان یک مکمل غذایی خوب در درمان پوکی استخوان همراه با پودر سنجد به کار می‌رود - برای کاهش وزن همراه با پودر جوانه‌ها و سبوس یک فاکتور کمک‌کننده است - در گرفتگی عروق و برطرف کردن ضعف جسمانی کمک می‌کند - ملین و پاک‌کننده روده‌ها از خلط‌های فاسد سوداوی است - همراه با عسل غذای مغز است - قند خون و فشار خون را کاهش می‌دهد - در فعال‌سازی اسپرم‌ها برای تشکیل نطفه‌ای قوی و بارور موثر می‌باشد.
💊💊🌸پیشگیری از سرماخوردگی با زنجبیل: مصرف مداوم هر شب یک قاشق چایخوری سر‌صاف زنجبیل در آبجوش باعث پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود. کسانی که فشار خون بالا و یا مزاج بسیار گرم دارند می‌توانند در این چایی بسیار مقوی و آرام بخش کمی پالپ دار بریزند، که به این وسیله پاکسازی خون، کبد، معده و روده نیز فراهم می‌شود.
💊💊🌸پاکسازی خون و لنف از سلول‌های سرطانی: برای این منظور هر صبح ناشتا ۱/۲ استکان پالپ‌دار را با یک حبه سیر رنده شده در یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.
💊💊🌸افزایش باروری در مردان با کنجد قهوه‌ای: در عصر کنونی به‌خاطر ورود مواد رادیواکتیو و امواج و سایر سموم به بدن در بعضی از مردان جوان تعداد اسپرم‌ها کم بوده یا از لحاظ مرفولوژی(شکل ظاهری) ناهنجاری داشته و یا فعالیت آن‌ها کم می‌باشد که این عوامل باعث کم باروری ایشان شده است. مصرف روزانه و مداوم این مشکل را تا حدود زیادی حل می‌کند، البته در کنار مصرف این ماده غذایی جادویی باید تعادل مزاج و پاکسازی بدن نیز صورت گیرد.
💊💊🌸پاکسازی خون و کبد با آویشن : مصرف مداوم چای باعث پاکسازی خون و کبد می‌شود، در راستای این پاکسازی رنگ چهره بسیار روشن و براق می‌شود، کسانی که یبوست دارند می‌توانند آویشن را با محمدی مصرف کنند.
💊💊🌸خواص سیب : ۱. چون سیب دارای فسفر فراوان است سلسله اعصاب را تقویت می‌کند و کار فکری را تحریک می‌کند. ۲. سیب بسیار آرام‌بخش و خواب‌آور است. ۳. رفع التهاب کلیه و مثانه می کند و سنگ‌های صفراوی و سنگ کلیه و مثانه را حل می‌کند. ۴. پوست سیب بیش از خود سیب دارای مواد‌غذایی است، از پوست کندن سیب خودداری کنید. ۵. هر کس هر روز صبح ناشتا یک سیب با پوست میل کند تمام رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا و همچنین سموم مخصوصا اسیداوریک را از بدن خود دفع می‌کند. ۶. سیب به دلیل داشتن پکتین و سایر مواد موثره خود سیب، همراه ویتامین C سبب کاهش کلسترول می‌شود.(HDL‌کلسترول خون را افزایش و LDL‌کلسترول خون را کاهش می دهد.) ۷. به رغم وجود قند طبیعی در سیب، خوردن آن در افزایش قند خون اثر نمی‌گذارد. (سیب در لیست مواد‌غذایی کاهش‌دهنده قند خون به حساب می‌آید.) ۸. نقش سیب در کاهش فشار خون بسیار زیاد است تا جایی که حتی بوییدن آن نیز فشار خون را کاهش می‌دهد. ۹. سیب به دلیل داشتن فیبر بالا (سیب با پوست) سطح قند خون را برای مدت طولانی در حالت تعادل نگه می‌دارد، بنابراین احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند و به همین دلیل نقش سیب در رژیم های لاغری انکار‌‌ناپذیر است. ۱۰. کسانی که روزانه هر ۸ ساعت یک سیب میل می‌کنند کمتر از دیگران به هر نوع بیماری به ویژه سرماخوردگی مبتلا می‌شوند. ادامه دارد... 🌸ادامه مطلب خواص سیب : ۱۱. مبتلایان به رماتیسم، آرتروز، درد مفاصل و نقرس از این غذای دارویی به خوبی استفاده کنند. (سیب رسیده شیرین) ۱۲. سیب شما را از تنبلی روده و کبد راحت می‌کند. ۱۳. بهترین و موثرترین درمان کننده کبد چرب است. ۱۴. مفرح قلب و اشتها آور است. ۱۵. تاثیر سیب در زیبایی چهره بی‌نظیر است ⬅️ خوردن سیب بخارپز همراه کمی دارچین و عسل پوست صورت را شاداب و جوان نگه می‌دارد. ۱۶. سیب بخارپز شده سبب تقویت معده، رفع کولیت و اسهال‌های مزمن می‌شود. ۱۷. سیب بخارپز شده بهترین مسکن سرفه، سرماخوردگی، آبریزش‌بینی، آسم و تنگی‌نفس است. ۱۸. سیب خام با پوست ملین است. ۱۹. سیب رفع سودا و وسواس می‌کند. ۲۰. سیب دارای سیلیس فراوان است و به همین جهت در استحکام استخوان‌ها نقش فراوان دارد. ۲۱. سیب مقوی روح و قوای دماغی بدن است. ۲۲. کسانی که دچار زخم معده و اثناعشر هستند، سیب را بصورت بخارپز شده با کمی عسل و دارچین روی غذا میل کنند. ۲۳. سیب بوی بد دهان را از بین می‌برد. ۲۴. سیب بوی بد عرق را نیز از بین می‌برد. ۲۵. ادرار آور است. ۲۶. برای افراد پرخاشگر و افراد وسواسی بهترین درمان کننده است. ۲۷.کسانی که دارای اسیداوریک بالا هستند و یا به هر دلیل دیگری منع مصرف گوشت و پروتئین‌های حیوانی را دارند برای درمان کم‌خونی می توانند از پالوده سیب (سیب رنده شده) با کمی عسل و گلاب استفاده کنند.
💊💊🌸خواص برگه سیب : برگه سیب بخاطر مواد موثره موجود در سیب که تاکنون ناشناخته مانده است خواص دارویی و درمانی بیشماری دارد، مهم‌ترین خاصیت درمانی آن در بیماری‌های قلبی ست که بسیار ویژه و برجسته است ... حال به شرح پاره‌ای از خواص آن می‌پردازیم : ۱. پیشگیری از ایست قلبی ۲. درمان تپش قلب (افزایش ضربان قلب را درمان می‌کند) ۳. درمان آریتمی (درمان نامنظم بودن ضربان قلب که سبب سکته‌های قلبی می‌شود ) ۴. تنظیم فشار‌خون(تنظیم فشارخون نامنظم که گاهی بالا و گاهی پایین است) ۵. تقویت عضلات قلب(با خون‌رسانی منظم به عضلات قلب، ضربان قلب تنظیم می‌شود و از سکته‌های قلبی پیشگیری می‌کند) ۶. درمان‌کننده انواع ناهنجاری‌های دریچه‌های قلب(اعم از تنگی دریچه یا گشادی دریچه) ۷. کاهش‌دهنده درد قفسه سینه ۸. پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های قلبی ناشی از نارسایی خون به قلب ۹. و اثرات بسیار زیاد دیگری روی تمام بیماری‌ها و ناهنجاری‌های قلبی دارد که جای بحث و گفتگو فراوان دارد، منتهی یک نکته برگزیده در مورد برگه سیب این است که نقش آن در تقویت قلب بسیار چشم گیر است 🌸ادامه مطلب خواص برگه سیب: ۱۰. بهترین غذای نیروبخش در دوران نقاهت بیماری‌ها ۱۱. بهترین خوراک برای سالمندان ۱۲. بهترین میان‌وعده برای کودکان ۱۳. تقویت‌کننده جسم و جان ۱۴. کسانی که در صبح انرژی لازم برای شروع کار را ندارند از برگه سیب استفاده کنند. ۱۵. مقوی برای کبد ۱۶. قدرت مغز را بالا می‌برد ۱۷. بهترین غذا برای بیماران آلزایمری ۱۸. بهترین غذا برای کسانی که دچار افسردگی هستند ۱۹. بهترین غذا برای برطرف‌کردن ضعف روده و معده ۲۰. بهترین غذا برای کسانی که دچار کلیت، زخم اثنی‌عشر، زخم معده و روده‌اند ۲۱. بهترین درمان‌کننده انواع پولیپ ۲۲. بهترین غذا در دوران سرماخوردگی و حتی در دوره نقاهت بعد از آن ۲۳. تب بر بسیار عالی ۲۴. بهترین شیرین‌کننده بجای قند برای خوردن انواع نوشیدنی و انواع چای‌ها ۲۵. بهترین طعم‌دهنده در انواع خورش‌ها، خوراک‌ها، شیرینی‌ها، کیک‌ها، کلوچه‌ها و نان‌ها ۲۶. بهترین میان وعده برای خانم‌های باردار ۲۷. بهترین غذا برای بیماران بعد از شیمی‌ درمانی ۲۸. برگه سیب خرد‌شده با کمی کنجد قهوه‌ای و دارچین و یک قاشق چایخوری عسل یا یک قاشق مرباخوری شیره⬅️ بهترین صبحانه برای همه گروه‌های سنی و همه مزاج‌ها
💊💊خواص شیره انگور: ضد سرطان _ درمان کم خونی _ کاهش اوره _ کاهش چربی خون _ مفید در بهبود امراض قلبی _ باد شکن _ ترشحات صفرا را به اعتدال می رساند_ معده را کاملا تخلیه می کند _ ادرار را زیاد می کند _ مفید برای درمان ترش کردن _ درمان سوء هاضمه _ بهبود خونریزی معده _ برطرف کننده سنگ کلیه و مثانه _ بهبود و کاهش رماتیسم _ درمان ورم مفاصل _ بهبود نقرس _ کاهش فشار خون _ بهبود مسمومیت با سرب و جیوه _ضد افسردگی و خستگی _ رنگ پوست را روشن و به آن نرمی و لطافت می دهد _خون صالح تولید می کند
💊🌸خواص بادام: ۱_ مقوی مغز و سلسله اعصاب است . ۲_ بینایی را تقویت می کند . ۳_ برای تنگ نفس مفید است . ۴_ ۵۴٪ آن روغن و ۲۴٪ آن پروتئین است. ۵_ دارای مواد قندی ، فسفر، منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم ، آهن ،کلر ، سدیم و گوگرد است . ۶_ شیره بادام ضد سرفه و حنجره را باز می کند . ۷_ از خونریزی ریوی جلوگیری می کند . ۸_ به سبب لعابی که دارد برای کلیت و زخم معده ، اسهال و پیچش شکم و زخم اثنی عشر و زخم مثانه مفید است. ۹_ قوای جنسی را تقویت می کند . ۱۰ _ سوزش ادرار را کم می کند . ۱۱_ بدن را نیرو می بخشد . ۱۲_اگر با مواد قندی مصرف شود یک غذای کامل به شمار می رود و بسیار نیرو بخش است . ۱۳_ خوردن بادام با عسل برای افراد سرد مزاج و ضعیف البنیه اثر معجزه آسا دارد . ۱۴_ بو داده آن بلغم و رطوبت معده را جمع می کند . ۱۵_ حریره بادام برای کودکان و افراد ضعیف المعده و کسانی که در دوره نقاهت بیماری ها هستند غذای مناسب است . ۱۶_ شکوفه بادام هورمون مردانه دارد و شهوت مردان را زیاد می کند و شهوت زنان را کم می کند . ۱۷_ شیره بادام یک غذای مناسب بعد از دوران شیمی درمانی برای بیماران سرطانیست . ۱۸_ مصرف بادام همراه با شیره انگور برای کسانی که دچار کم خونی هستند در وعده صبح غذای بسیار خوبی است . ۱۹_ بادام همراه با ارده استخوان ها را گرم می کند . ۲۰_ مصرف بادام همراه با ارده به علت داشتن کلسیم فراوان بهترین دارو برای پوکی استخوان است . ۲۱_ مصرف بادام سبب خروج سنگ های کلیه و مثانه می شود . ۲۲_ به کار بردن بادام در فسنجان برای کسانی که بعد از خوردن این غذا دچار اُفت قند یا فشار می شوند ترکیب خوبی است . ۲۳_ مصرف بادام با مویز باعث تقویت عضلات می شود . ۲۴_ مصرف بادام با کنجد باعث استحکام استخوان ها می شود . ۲۵_ روغن بادام شیرین یک مُلین خوب است و باعث نرم کردن روده ها می شود. ۲۶_ بادام برای کسانی که دچار سختی ادرار هستند مفید است . ۲۷. مصرف بادام همراه با انجیر باعث رویش مو‌های ریخته شده در افراد بلغمی مزاج می‌شود. ۲۸. خاکستر بادام باعث رویش موی ابرو و مژه می‌شود. ۲۹. خوردن بادام برای افراد دیابتی و فشار خون توصیه نمی‌شود. ۳۰. بادام باعث رشد قدی و استحکام استخوان‌های کودکان می‌شود.