هدایت شده از بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
📣 دسته عزاداری طلاب و مردم قم
🏴 برای عرض تسلیت به مراجع معظم تقلید
🔴 در واکنش به جنایت دیشب اسرائیل(بمباران خونین بيمارستان غزه)
🔹امروز چهارشنبه ۲۶مهر ساعت ۹:۳۰
🔸میدان جانبازان روبروی مصلی
🔺 حرکت به سمت حسینیه مقام معظم رهبری و بیوت مراجع معظم تقلید
✅ تجمع و حرکت اساتید و طلاب مدرسه معصومیه قم ساعت ۹صبح از جوار شهدای گمنام مدرسه
✊بسیج مدرسه معصومیه قم:
@basij_masoumieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعطیل کردن حوزه کم ترین کاری است که می شد برای این فاجعه انجام داد... لطفا گردان های طلاب مسلح را از همه شهرها در دسته های رزمی منسجم به سوی مرزها گسیل بفرمایید....
هدایت شده از صدا و سیمای مرکز قم
🔴🔴 فوری
✊تجمع امت حزب الله قم در محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم غزه
🔸زمان: امروز چهارشنبه ساعت 16
🔹مکان: صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
@qomirib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه خبر نقشه حمله جبهه مقاومت به اسرائیل را تبیین کرد.
@talabegitaejtehad
🔹کسانی که آمادگی اعزام به فلسطین برای نابودی اسرائیل را دارند در این همایش شرکت کنند
جبهه جهانی شباب المقاومة با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)برگزار میکند:
🔴 گردهمایی بینالمللی صد ملیت جهان آماده اعزام به فلسطین برای نابودی اسرائیل
باحضور و سخنرانی:
🔹حجتالاسلام علیرضا پناهیان
🔹خالد قدومی نماینده حماس
🔹ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین
🗓 |پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲| ساعت ۱۹:۳۰|
📌 |شهرمقدسقم| حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)| شبستان امام خمینی (ره)|
♦️شام مهمان سفره شهدا هستیم
🔸 الجبهة العالمية لشباب المقاومة
💌
وقتی گرگ زوزه می کشد استغاثه نمی کنند دست به اسلحه می برند و بند پوتین محکم می کنند و شال کمر می بندند... مراقب جریان های انحرافی و ادامه ی کسانی که در کوههای اطراف کوفه برای کربلائیان دعا می کردند باشیم...
چه قدر فهم بدوی و بسیطی دارند آنهایی که وقتی امام جامعه می فرماید من نمی توانم جلوی نیروهای مقاومت را بگیرم به جای زنجیر پاره کردن و نعره سر دادن و تکمیل جورجین امام جامعه دست به دعا و استغاثه بر می دارند...
پرچم های سیاه گنبدهای مقدسه باید تبدیل به پرچم قرمز شود... دنیازده و نفوذی ها نباید انقلابیون را زمین گیر کنند...
امروز تو مسیر که می اومدم دیدم یه هیئتی باز از تعبیر وفات برای شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها استفاده کرده... کسانی که شهادت ها را به وفات ها تبدیل می کنند همان هایی هستند که حماسه و جهاد و مبارزه را به استغاثه و مذاکره و سازش تبدیل می کنند و همان هایی هستند که شهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها و نبی مکرم اسلام و برخی ائمه ی دیگر علیهم السلام را به وفات فروکاستند... همانها که به تعبیر حضرت امام دیروز مبارزه را حرام اعلام کردند و مبارزه ی توطیئی حضرت امام رضوان الله علیه را به اسم روایات تخطئه ی پرچم های به نام مهدی رد کردند... حجتیه ایهای یهودی نفوذ کرده در حوزه هنوز نفس می کشند...
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خون تو رنگینتر از خون حسین بن علی نیست
مادر شهید فلسطینی در مویههای سوزناکش میگوید:
«عزیزم خون تو رنگینتر از حسن و حسین نیست. آنها را هم کشتند و ذبح کردند. خدا به همراهت پسرم...»
قابلتوجه کسانی که شایعه ناصبی بودن فلسطینیان را باور کردهاند.
@BisimchiMedia
📣 ⛔ شبهه:
با توجه به اينكه حضرت آقا فرمودند: «اگر چنانچه این جنایت ادامه پیدا کند، مسلمانها بیتاب میشوند نیروهای مقاومت بیتاب میشوند، کسی جلوی اینها را دیگر نمیتواند بگیرد. این را بدانند. توقع نکنند از کسانی که نگذارید فلان گروه فلان کار را بکند. کسی نمیتواند جلوی اینها را بگیرد وقتی بیتاب شدند. این یک واقعیتی است که وجود دارد.» يعني حكم هر اقدام نظامي صادر شده است و در حال حاضر مسئولين نظامي در حال تعلل كردن هستند و نباید گذاشت مانند قضیه حجاب کوتاهی مسؤلین به بحران تبدیل شود.
جواب:
✳ اولاً:
این کلام خطاب به امریکایی هاست که در این شرایط قیم اسرائیل و مدیر تحولات جبهه استکبار در فلسطین هستند و ناظر به یک واقعه تاریخی است و در واقع کنایه ای به اونهاست که بعد از شهادت شهید سلیمانی و فعال شدن گروه های مقاومت در هر گوشه ای از منطقه و جهان نیروهایش مورد حمله قرار می گرفت از کاروانهای لجستیک و پایگاه های نظامی در عراق و سوریه و ... تا کشتی های تجاری روی آب و قطارهای روی ریل و ... که موجب شد با التماس و نامه نگاری و مذاکرات باواسطه از ایران بخواهد نیروهای نیابتی و گروه های مقاومت در منطقه و جهان را کنترل کند و این حملات را متوقف کند. در این بیان حضرت آقا به اینها هشدار می دهد که عواقب وحشیگری خود را بفهمید و توقع نداشته باشید شعله های خشم ملت ها را ما خاموش کنیم.
✳ ثانیاً:
جنس این شبهه با جنس مطالبی که در مورد مقوله آتش به اختیار گفته می شد یکی است.
در شرایط عادی در جبهه، اصل اولی، آتش به اختیار بودن نیست بلکه به فرمان ولی امر بودن است.
وقتی کسی ولی امر است اصل بر این است که موالی باید به اوامر ایشان التزام داشته باشند و نه اینکه به تشخیص خود آتش به اختیار باشند مگر اینکه به هر علت ارتباط و دسترسی و تشخیص فرمان ممکن نباشد که طبیعتاً وظیفه تغییر میکند.
نکته در بحث آتش به اختیار، انقطاع از محل صدور فرمان می باشد بدین معنا که اگر از مصدر فرمان منقطع شدی چه کار باید انجام داد. آنوقت برای کسی که با منظومه ی فکری و نظام ذهنی ولی آشناست؛ بحث آتش به اختیار مطرح می شود آن هم در جایی که از آتش او خطری جامعه را تهدید نکند و الا کسی که نه جهت استقرار دشمن و دوست را می داند و نه شیوه ی کنترل مسلسل را بلد است اگر به این فرد مسلسل بدهید، دور خودش می چرخد و تیراندازی می کند و به خودش و دیگران خسارت وارد می کند و ممکن است بگوید من آتش به اختیارم.
انتهای این قضیه اینست که قرارگاه و فرمانده که با آن دید پهبادی در حال رصد منطقه است می گوید چه موقع پیشروی کنید و چه موقع متوقف باید شد. وقتی این ارتباط قطع شد، آن فرمانده یا افسر زبده ی میدان که می تواند جهت را درست تشخیص بدهد و منطقه را شناسایی کند؛ مبتنی بر داده های خودش و محروم از داده های فراتر و آن دید پهبادی تصمیم می گیرد و آتش به اختیار است و نیروی زیر دستش باید آتش به فرمان او باشد و معنی ندارد به صرف قطع شدن ارتباط با قرارگاه مرکزی و فرمانده کل همه ارکان و اجزای جبهه و لشکر از هم بپاشد و اعلام خودمختاری و آتش به اختیاری کند؛
به عبارت دیگر این مطلب مشهور که میگویند: «الضرورات تقدر بقدرها» مطلب دقیقی است یعنی وقتی شرایط اضظراری پیش آمد به اندازه همان اضطرار، ضوابط از کار می افتد نه اینکه به صرف کوچکترین اضطراری همه چهارچوب ها و ضوابط کنارگذاشته شود. یعنی اگر انسان در بیابانی بی آب و غذا مجبور شد از یک مردار یا حیوان حرام گوشتی تغذیه کند به اندازه ای که نمیرد این کار را میکند نه اینکه چون مجبور و مضطر شده سور و ساتی به پا کند و بیش از آن مقدار که برای حفظ جانش نیاز است تا خرتناق از غذای حرام لذت ببرد.
در مساله شرکت در جهاد و جنگ هم همین طور است و اصل بر اینست که در ساختار نظام ولایی که مبتنی بر فرمان ولی بدون اذن و اجازه و حجت قطعی نمیتوان اقدام به ورود کرد والا نه برای کشتن نه برای کشته شدن حجت نخواهیم داشت. به صورت کلی این نکته وجود دارد که در مساله ای که مربوط به ریختن خون است نمی توان بدون حجیت قطعیه و با احتمال و تخمین و حدس جلو رفت. اوامر مربوط به این مسائل، باید اوامر بیّن و بالغی باید باشند.
ادامه دارد..
بخش دوم...
✳ ثالثاً:
ممکن است عده ای بگویند در قضیه اعزام نیرو به سوریه و دفاع از حرم اهلبیت نیز حضرت آقا موضع رسمی نگرفتند ولی راضی بودند پس اینجا هم راضی هستند؟
قطعاً این حرف غلط است.
موضع شفاف و رسمی با اعلام رسمی در رسانه و در بوق و کرنا کردن و فراخوان عمومی مردم به جنگ فرق دارد. بله آقا در تریبون های رسمی فراخوان عمومی ندادند ولی این به این معنی نیست که ایشان نظرشان در مورد مشارکت در جنگ را به عموم مردم و متصدیان نظامی منتقل نکردند بلکه بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم خطاب به مردم و نیروهای مسلح یا در دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم و تقدیر و تمجید از ایشان و تقدیر از کسانی که یاد این شهدا را زنده میکنند پیام لازم را به انسانهای بصیر منتقل کردند و بالاتر از آن با تقدیر و الگو سازی از شهدایی چون شهید صدر زاده و حججی و عجمیان و علی وردی و ... خط صحیح در دفاع از حرم اهلبیت و حریم انقلاب را برای ما روشن کردند. مضافاً که پذیرش و آموزش و سازماندهی و اعزام رسمی و سازمانی مردم توسط نیروهای مسلح نشانه و دلیل بر اجازه ایشان است.
همین که نظام و نیروهای مسلح تحت امر ایشان صحنه را مدیریت می کند و از مردم عادی و بسیجی ثبت نام کرده و آنها را آموزش میدهند و اعزام می کنند، دلیل اجازه داشتن از ایشان است مضافاً که ادله و منابع از جانب ایشان به صراحت بر موضع ایشان دلالت داشت. همین که در رسانه می بینید حضرت آقا در مقابل التماس جوانی که پدر یا برادرش شهید شده برای اعزام به جبهه سوریه مقاومت میکند و به او میگوید مادرت به تو نیاز دارد و به او اجازه اعزام نمیدهد، برای درک این مطلب که سیستم اعزام نیروی قوای مسلح ما در اعزام و عدم اعزام تابع ایشان است و اینهایی که اعزام میشوند از ایشان مجوز اعزام دارند کافی است مگر اینکه کسی برای این همه صحبت و اعلام موضع در قبال جنگ سوریه و شهدای مدافع حرم و ... هیچ جایگاهی قائل نباشد و همه آنها را حمل بر ضرورت و رودربایسی و تقیه و .... کند و نسبت به عمکرد نیروهای مسلح خصوصاً سپاه در مشارکت در دفاع از حرم قائل به تخلف به این وسعت از فرمان ایشان و خودسری نیروهای مسلح در طول 8 سال جنگ سوریه باشد که عملاً حرفی باقی نمیماند و هیچ معنایی برای رهبری و ولایت و فرمانده کل قوا بودن ایشان متصور نخواهد بود و دیگر بستری برای طرح شبهه فوق و استشهاد به کلام ایشان بی معنی خواهد بود.
✳ رابعاً:
در این قضیه هم نه کلام رهبر معظم انقلاب چنین ظهوری دارد و نه فضا اقتضای چنین ابهامی را دارد. ضمن اینکه خبرها و رصدها هم نشان می دهد که جبهه مقاومت دارند فضا را کنترل می کنند و تازه بعد از چند روز درگیری از موشک های جدید استفاده کردند و میدان به صورت هوشیار در حال مدیریت شدن است و اتفاقاً الان یکی از پیچیده ترین فضاهاست. آیا الان مسأله ی اصلی فقط اینست که از اصابت بمب دیگری به خانه های مظلومین غزه به هر قیمتی جلوگیری شود یا مسئله پیچیده تری در بین است؟ و مثل شطرنج باید حرکت های طرف مقابل را رصد کرد. این جنگ یک جنگ کاملاً سطح بالا در فضای تاریخ بشر است. نه می شود گفت شبیه جنگ های صلیبی است نه می شود گفت مانند جنگ های قومی و قبیله ای است و نه شبیه جنگ های جهانی یا هرجنگ دیگری در تاریخ حتی شبیه جنگ های قبلی غزه یعنی 52 روزه و 22 روزه یا جنک 33 روزه هم نیست. یک جنگ تمام قد در مقیاس تمدن است. لایه ی نظامی دو تمدن در حال سایش کردن هستند.
براي اسرائيل كاري ندارد كه با توجه به همین حجم سلاحی كه در اختيار دارد و آمريكا در اختيارش مي گذارد كل غزه را سریعتر و بدتر از این شخم بزند هم هواپیما و هم بمب لازم را دارد. پس پيداست يك عوامل كنترلي و ترمزها و محاسباتی وجود دارد که سرعت و جهت تخریب را تغییر میدهد كه شما نمي بينيد. شما كافي است يك اقدام اشتباه انجام بدهيد تا اين عوامل كنترلي تغییر کند و معادلات جنگ به هم بريزند. پس اين واقعيت هاي ميداني را كه كنار هم بگذاريد مي بينيد موضع گرفتن خیلی پیچیده تر از این حرفهاست. تنها حالت اينست كه انسان در اين مواضع تكيه بدهد به پايگاه حجيتي كه خداوند در اختيارش قرار داده است تا بتواند در پيشگاه خدا جواب داشته باشد. هرگونه ورود یا وقوف بي وقت و بي منطق و بي ضابطه ممكن است نتيجه ي جنگ را عوض كند و برگ برنده ای در اختیار دشمن قرار دهد.
🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی
🌐 feqhehokoomati.ir
💠 https://eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
آیا واقعاً ساختن همچین ساختمانهایی با بیتالمال، اونم وقتی هنوز خیلی از مردم خونه ندارن!! چقدر لازم و درسته؟!؟
هیچ میدونید قیمت همچین ساختمانی چقدره؟!؟ هزینه نگهداریش،چطور؟!
آیا کاری که داره اینجا انجام میشه تو یه ساختمان ساده و ارزون امکان انجامش نیست؟
#اسراف
#نهی_از_منکر
#حکمرانی_زمین_و_مسکن
@talabegitaejtehad
هدایت شده از "فرزندان حاج قاسم"
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"نماهنگ آخرین پیام"
📣 فریادی از اعماق وجود جهت حمایت از مردم فلسطین و سرکوب نمودن رژیم غاصب اسرائیل.
🗣با اجرای محمد مهدی خشک دامن
✍شاعر: احسان نرگسی
#فلسطین
#آخرین_پیام
@abnaolQasem
🔹همایش فتح فردا🔹
🔺در فلسطین چه خبر است،طرح ما برای آینده چیست؟
🔰استاد صلح میرزایی
طرح راهبردی امام خامنه ای در مساله فلسطین
🔰استاد سید محمدرضا رضی
صهیونیسم از آغاز تا کنون - طرح عملیاتی نهضت جهانی تحریم کالاهای صهیونیستی»
🔰استاد سرباز روح اله رضوی
حماسه طوفان الاقصی و بررسی آخرین موقعیت میدانی جبهه مقاومت
🔹زمان: پنجشنبه 4 آبان 1402 - از ساعت 14 الی 18
🔹مکان: قم، ابتدای بلوار محمدامین، مدرسه علمیه معصومیه، سالن اجتماعات
✅جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر
ارسال پیام به @fateh_farda
#فلسطین #امام_خامنه_ای
🌐https://eitaa.com/fath_farda
«وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ * إِلى رَبِّها ناظِرَةٌ»
♨️ آیا ما بینا و ناظریم یا نابینا و غافل؟!
🔻 قرار است چه چیز را نظارهگر باشیم؟
❓ اگر اینجا بینا نشویم، وضعیتمان در آخرت چگونه خواهد بود؟🧐
🔅 مباحث تربیتی و اخلاقی به صورت کاربردی 👇
https://eitaa.com/joinchat/1039859759C0ac80d4ef5
🔴 کجایند نواب ها؟
🔹یکی از شخصیت هایی که از بدو اعلام موجودیت اسرائیل در سال 1327 شمسی، به دفاع از فلسطین پرداخت شهید سیدمجتبی #نواب_صفوی است. وی که در آن وقت جوانی سی و چندساله بود با سخنرانی و فراخوان عمومی، از 5 هزار نفر برای اعزام به سرزمین های اشغالی ثبت نام بعمل آورد.
🔸سپس بهمراه جمعیت فدائیان اسلام بیانیه ای صادر کرد که پنج هزار نفر از فدائیان رشید اسلام عازم کمک به برادران فلسطینی هستند و با کمال شتاب از دولت ایران اجازه حرکت به سوی فلسطین را می خواهند و منتظر پاسخ سریع دولت می باشند و از دولت خواست تا امکان عزیمت داوطلبین را فراهم کند.
🔹نواب با ابراهیم حکیمی نخست وزیر وقت ملاقات نمود و درخواست جدی فدائیان اسلام تأکید نمود. اما حکیمی در این دیدار پاسخ روشنی به او نداد و بررسی مسئله را به روزهای بعد موکول کرد. پیگیری ها و تلاشهای فدائیان اسلام نهایتاً بی نتیجه ماند و دولت خواسته آنان را اجابت نکرد.
🔸آذر ۱۳۳۲ گروهی از دانشمندان وعلمای اسلامی اجلاسی را تحت عنوان «مؤتمر اسلامی»، به منظور چاره جویی برای مقابله با تهاجمات اسرائیل و کمک به مردم فلسطین در اردن برگزار کردند. «جمعیت انقاذ فلسطین» و «مکتب الاسرارالمعراج» از #شهید_نواب_صفوی برای شرکت در آن اجلاس دعوت به عمل آوردند.
🔹نواب این موضوع را با برخی ازعلمای مطرح درمیان گذاشت و برخی از این علما، شرکت در این اجلاس را به عنوان تکلیف شرعی برعهده نواب گذاشتند. پس از دریافت دعوت نامه مؤتمر اسلامی، مجلس مشورتی در مسجد محمدیه سرچشمه تهران برپا شد که پس از موافقت اکثریت اعضای فدائیان اسلام، برای تأمین هزینه این سفر فیش هایی از سوی فدائیان اسلام به فروش رسید و مبلغ هشت هزار تومان جمع آوری شد. نواب صفوی در تاریخ ۱۱/۹/۱۳۳۲ به عراق سفر کرد و فردای آنروز به بیروت و از آنجا به بیت المقدس عزیمت نمود. شرکت نواب در این اجلاس بازتاب گسترده ای در سطح مطبوعات داخل ایران داشت.
🔸در اولین جلسه مؤتمر اسلامی، نواب صفوی فرصت سخنرانی در حضور رؤسای ممالک، اندیشمندان و علمای اسلام را پیدا کرد. در حاشیه این اجلاس، اندیشمندان مسلمان و سران کشورها درخواست دیدار با وی را داشتند. او با سیدقطب اندیشمند مسلمان و برخی سران کشورها همچون ملک حسین اردنی دیدار کرد.
🔹ایشان به قدری درخشیدند که مرد هفته شناخته شدند و در روزنامه های عربی عکس نواب و ملک حسین شاه اردن راچاپ کردند و نوشتند که ملک حسین تحت تأثیر سخنان نواب از سوار شدن برماشین ساخت انگلیس خودداری کرد. سیدقطب هم تحت تأثیر سخنان نواب گفته بود: «أنتَ هُنا فی قلبی».
🔸در جلسه با ملک حسین گفت من تا کنون با پادشاهان ملاقات نکرده ام و از دیدن پادشاه خوشم نمی آید اما چون تو سید هستی، استخاره کردم خوب آمد. به شوخی گوش او را گرفت و گفت: پسر عموجان این انگلیسها خیلی خطرناکند. از تو انتظار دارم اراضی غصب شده فلسطین را از چنگال یهود غاصب آزاد سازی.
🔹پس از کنفرانس نواب با هفتاد نفر برای بازدید بخش اشغالی قدس رفته بود یکباره عبایش را کناری انداخت و به حاضران گفت که باید برویم و درآن مسجدی که در منطقه اشغالی واقع است نماز بخوانیم و هر کس آماده شهادت است با ما بیاید. در حالیکه همه ترسیده بودند ، او حرکت کرد و دیگران نیز با وجود آنکه سربازان اسرائیل دستها را بر روی ماشه گذاشته بودند به دنبال وی به راه افتادند و نماز را به امامت وی خواندند.
🔸نواب در جواب احمد سوکارنو رئیس جمهور وقت اندونزی که پس از بازدید، از نواب پرسیده بود که چرا چنین کاری کردی و نزدیک بود ما را به کشتن دهی؟ گفته بود: «بردم تا شهیدتان کنم تا ملتهای مسلمان با کشته شدن نمایندگانشان، بیدار شوند.»
🔹وی در دیداری که از دانشگاه عین الشمس قاهره داشت، یاسر عرفات که در آن هنگام دانشجو بود را مورد خطاب قرار می دهد که فلسطین زیر چکمه های صهیونیزم و آمریکا جان می دهد و تو می خواهی مهندس شوی؟
🔸تو باید شرافتمندانه بجنگی و از سرزمینت دفاع کنی. یاسر عرفات، که بعنوان اولین مقام بلند پایه، پس از انقلاب اسلامی به ایران سفر نمود، در دیدار با حضرت امام خمینی (ره) خود این خاطره را تعریف و از شهید نواب به نیکی یاد کرد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از مسجد بقیةالله ارومیه
جلسه بصیرتی
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
استاد ارجمند...
حجه الاسلام و المسلمین رضا اکبر آهنگر
مورخه یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بعداز اقامه نمازجماعت مغرب و عشاء
@baghiyatollahurmia
•|مسجد بَقِيَّة الله|•
حضرت امام خامنه ای در دیدار چند روز پیش با مردم لرستان فرمودند:
یک شعری را بچّههای مشهد از قول لُرها میخواندند: «دایه دایه وقت جنگ است»...
منطقه لری چه لرستان و چه بیرون لرستان انصافا خوش درخشید :
من یک جمله در باب مردم لرستان و اقوام لُر عرض بکنم، [و آن، این که] خصال برجستهای دارند. تا آنجایی که من از نزدیک با بعضی از برجستگان و بخشهای مختلف [اقوام لُر] معاشرت داشتم و برخورد داشتم، دو خصوصیّت در این مجموعهها برجستهتر از دیگرِ خصوصیّات است. یک خصوصیّت، شجاعت و دلاوری است. مردم لُر شجاعت و دلاوری دارند، در هر جایی که هستند؛ در میدان جنگ هم همینجور است، در بیان عقیده هم همینجور است، در بخشهای مختلف اجتماعی هم همینجور است؛ مردمان شجاع و دلاورند. آن خصوصیّت دوّم که آن هم به نظر من برجسته است، مسئلهِی رفاقت و صداقت و وفاداری است؛ در بین مردم لُر، این [خصوصیّت] انصافاً برجسته است. بنده در معاشرتهای شخصیای که داشتهام ــ البتّه مقداری هم شنیدهام، امّا خودم هم تجربه کردهام ــ این دو خصوصیّت را، به اضافهی خصال برجستهی دیگر، لمس کردهام. مرحوم آسیّدحسن طاهری خرّمآبادی، شهید سیّدفخرالدّین رحیمی، مرحوم آسیّدجعفر شهیدی ــ دکتر شهیدی ــ شهید بروجردی، اینهایی که ما اخلاقیّاتشان، رفتارشان، طرز فکرشان، نحوهی زندگیشان را از نزدیک دیدیم، انصافاً برجستهاند. یا مرحوم حاج آقا روحالله کمالوند که ما، هم یک برههای و لمحهای از شخصیّت ایشان را از نزدیک مشاهده کردیم، هم چیزهای بیشتری شنیدهایم. من یادم هست سال ۴۲ که امام (رضوان الله علیه) مدّتها در تهران در حصر خانگی بودند و یک مقداری آن شور انقلابی و نهضت حرکت در قم فروکش کرده بود، مرحوم حاج آقا روحالله کمالوند آمدند قم، ما یک چند نفری بلند شدیم رفتیم خدمت ایشان برای اینکه از ایشان بخواهیم یک تحرّکی ایجاد کنند؛ یعنی ظرفیّت این مرحوم این[طور] بود، نزد علما و مراجع بسیار محترم بود.
البتّه خصوصیّات این مردم فراتر از اینها است؛ حالا این دو خصوصیّت [برجستهتر است]. همین روح دلاوریای که عرض کردم، موجب شد که در دوران منحوس پهلوی اوّل، اقوام لُر زیر فشارهای شدیدی [از جمله] کشتار و تبعید و حبس و فشارهای گوناگون قرار بگیرند؛ آنها به معنای واقعی کلمه از شجاعت و دلاوری اقوام لُر میترسیدند، پیشدستی میکردند و بر آنها فشار وارد میکردند. لکن آنچه در بین مردم شهرستانهای دیگر شایع بود [همین خصوصیّت بود]؛ مثلاً در مشهد ما با لرستان ارتباطی هم نداشتیم، امّا آوازهی دلاوریهای لرستان را از جوانهای مبارزی که دُوروبَر ما بودند میشنفتیم و نقل میکردند، چیزهایی را میگفتند. یک شعری را بچّههای مشهد از قول لُرها میخواندند: «دایه دایه وقت جنگ است»؛ این نشاندهندهی آن بود که اینها اهل مبارزهاند، آن هم در آن اختناق دوران مبارزات سال ۴۲ به بعد.
منتها من اینجا یک نکتهای را عرض بکنم: حفظ تصویر واقعی از مجموعههای گوناگونی که ملّت ایران را تشکیل میدهند، از جمله اقوام لُر، برای جوانهای امروز لازم است. تاریخ مردم لُر، در این صد سال اخیر، دو بخش دارد: یک بخش، بخش مربوط به دوران پهلوی است، بخش مظلومیّت که واقعاً مظلوم واقع شدند؛ یک بخش، بخش دوران مربوط به نظام جمهوری اسلامی است که بخش برافروختن و بُروز و ظهور و درخشیدن این مجموعه در میدانهای مختلف است. این هر دو صفحه را با هم بایستی حفظ کنید؛ بخصوص برای اینکه جوانها تاریخ خودشان را بدانند، برای اینکه حافظهی تاریخی ملّت را اشباع کنند، این دو بخش باید هر دو محفوظ باشد و با هم مقایسه بشود. یک طرف مظلومیّت است، یک طرف حماسهسازی است؛ یک طرف اختناقی است که موجب میشود استعداد ملّت در بخشهای مختلف بُروز نکند و آن را زیر فشار خفه کنند، یک بخش دیگر و یک صفحهی دیگر وقتی است که این فضا باز میشود، خودشان را نشان میدهند، شخصیّتهای برجستهای بُروز میکنند، [از قبیل] همان شخصیّتهایی که حالا من اسم آوردم. مثلاً مرحوم شهیدی در دوران قبل از جمهوری اسلامی هم همین آدم بود، منتها درخشش این چهره مال دوران جمهوری اسلامی است؛ یعنی در دوران قبل از جمهوری اسلامی، همین آدمی که آن زمان درس خوانده بود، ترقّی کرده بود، برجسته شده بود، بُروز و ظهوری نداشت؛ جمهوری اسلامی فضا را باز کرد و اینها [درخشیدند]. تاریخ باید مرور بشود، مورد توجّه قرار بگیرد؛ نباید بگذاریم هیچ کدام از این دو مقطع تاریخی فراموش بشوند؛ این دو مقطع باید هر دو جلوی چشم باشند و با هم مقایسه بشوند. در دوران جمهوری اسلامی، منطقهی لُری ــ چه لرستان، چه بیرون لرستان که اقوام لُر حضور دارند ــ انصافاً خوش درخشید. حالا آقایان گفتند؛ گزارشهایی که دادند گزارشهای درست و دقیقی بود. آن همه شهید، آن همه شهید دانشآموز و معلّم، شهدای زن، بانوان شهید، روحانیّون شهید، علمای شهید و شخصیّتهایی که بودند، یا مجموعههای نظامی ــ چه ارتشی، چه سپاهی ــ انصافاً خوش درخشیدند و در بخشهای مختلف خیلی خوب حضور پیدا کردند که تا امروز هم بحمدالله ادامه دارد.
بخواهیم یا نخواهیم طلبگی تا اجتهاد از برکات طلاب و بچه های مبارز و دست به سلاح لرستان است و تشکر ما از عنایت حضرت آقا به لرستان در این کانال به گوش ایشان خواهد رسید ان شاء الله ... تکرار می کنیم دایه دایه وقت جنگه ... قطارکه بالاسرم پرش د شنگه ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در بروجرد یک نظامی روسی،به یک بانو بی احترامی می کند به زودی این خبر در سراسر لرستان نشر می یابد...
مردم لرستان با روسها وارد جنگ مسلحانه می شوند و آنان را تا قزوین عقب می رانند. این ترانه برای آن نبرد سروده شده. چهره اصیل و معصوم میرزاوند در این ویدئو دیدنیست؛ میرزاوندی سه سال پیاپی، در سالهای ۶۶،۶۷ و ۶۸،مقام اول بهترین تک خوان جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد...
@talabegitaejtehad
دانلود پایان نامه سطح چهار با عنوان بررسی ماهیت اعتبار و بازخوانی مفاهیم حق و حکم و ملک بر اساس آن
بسم الله الرحمن الرحیم … یکی از ضرورتهای رشد علمی هر جامعه ای چرخش آسان تولیدات علمی میان فضلای آن جامعه است تا هم افزایی و نقد و تهذیب و تحشیه و تکمله و تتمه و تحریر و تلخیص و ارجوزه سازی و امثال آن مانند گذشته ی تمدن درخشان اسلامی به راحتی صورت بگیرد. از عجایب این عصر آن است که نگاه های بخیلانه و تنگ نظرانه برخی موسسات و سازمان ها و ورود پول و اقتصاد به فضای علم، گردش علمی را در برخی نهادها محدود ساخته است. الحمدلله حوزه ی علمیه از نگاه های اقتصادی به مقوله ی علم مبراست ولی لازم است با تاسیس سایت های مناسب به راحتی پایان نامه های حوزوی در اختیار اهل فن و نظر قرار گیرد..
پس از اطلاع یافتن از زحمت علمی ارجمند استاد بزرگوار حجت الاسلام مجید دانشفر از ایشان خواهش شد که اجازه دهند پایان نامه ی سطح چهارشان در سایت طلبگی تا اجتهاد منتشر شود که ایشان هم سخاوتمندانه و بزرگوارانه قبول فرمودند.
در صفحه زیر پیوند دریافت و دانلود این پایان نامه ی وزین تقدیم می گردد:
http://tt-ej.ir/post/804
@talabegitaejtehad
دانلود نسخه شاگرد و نسخه استاد رساله الادب الوجیز للولد الصغیر از ابن مقفع با ترجمه شیرین و خواندنی خواجه نصیرالدین طوسی رحمه الله، ادب نامه ای کهن برای ادب آموزی ادبستانی ها
http://tt-ej.ir/post/797
@talabegitaejtehad