eitaa logo
تلنگر...
41 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
11.5هزار ویدیو
359 فایل
🤔تلنگر🤔 تلنگر های زندگی را دریاب قبل از اینکه دیر متوجه بشویم
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ابن عباس می گوید: به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم عرض کردم: ❓آیا گذشتن از آتش برگهٔ عبور و گذرنامه لازم دارد؟ فرمود:بلی، ❓سئوال کردم: آن چیست؟ فرمود:«حبّ علیّ بن ابی طالب علیه السلام». محبت و دوستی علی بن ابی طالب علیه السلام. 📚بحار الانوار،ج ۳۹،ص۲۰۲ قطره ،ج۱،ص۳۴۸
💥💫✨⚡💥⚡✨💫💥 آگاه باش! بعد از هر رنج و سختی، وجد و سرور به درت می‌آید و در می‌زند؛ اما تو از دستش می‌دهی. زیرا تاریکی بسیار سنگین است و تو در آن‌ درگیر می‌شوی. تو درگیر سختی‌ها شده‌ای و سروری را که به درت آمده نمی‌بینی. این را به یاد داشته باش: هر وقت در سختی هستی، منتظر لحظه‌ای باش که سختی می‌رود. هیچ چیزی تا آخر نمی‌ماند. این قانون حتمی کائنات است... رنج‌ها می‌روند. صـبر کـن... بیدار و آگاه باش. زیرا بعد از رنج و بعد از شب، سپیده سر می‌زند و خورشید طلـوع می‌کند... در لحظات تاریکی و رنج نگران نبـاش! با آن مبارزه نکن! مخواه که زودتر بگذرد! مجبورش نکن برود! فقط اجـازه بـده اتفـاق بیفتد. سخت است؛ اما صبور باش... به کائنات اعتماد کن. به وقتش خودش خواهد رفت. زندگی یک جریان است. هیچ چیـزی یکسـان نمی‌ماند. هیچ چیزی در زندگی‌ات اشتباهی رخ نمی‌دهد... همسرت تو را ترک می‌کند و با دیگری می‌رود.‌.. در کارت ورشکسته می‌شوی... فرزندت بیماری سخت می‌گیرد به تو می‌گویم: همه چیز برای خوبی و خیریّت تو رخ می‌دهد. حتی اگر ظاهری تلخ داشته باشد. من این را نگرش عرفانی می‌نامم. انسان عرفانی، کسی است که اعتماد و باور دارد همه چیز برای خیریت و خوبی او اتفاق می‌افتد. این‌گونه به زندگی نگاه کن و آن لحظه‌ای که خیلی دور نیست می‌آیـد که درد و رنـج کاملاً ناپدید می‌شود. فردی که می‌داند رنج و عذاب بـه خاطر وجد و سرور وجود دارد، عذاب نمی‌کشد. فردی که می‌داند مصیبت به خاطر خوشبختی وجود دارد، نمی‌تواند بدبخت باشـد. ناله نمی‌کند، به زمین و زمان ناسزا نمی‌گوید، غیـرممکن است... او از خودِ مصیبت برای شادی بیشتر استفاده می‌کند، او از درد و رنج بـه عنـوان گامی به سوی وجد و سرور استفاده می‌کند. او سپاسگزار سختی‌ها خواهد بود... او به جای ناله و شکایت، به سختی‌ها خوشامد می‌گوید، چون می‌داند و درک کرده است که سختی‌ها همیشگی نیست، و آن لحظات مبارکی که دور نیست خواهد آمد. همان‌گونه که وقتی شب فرا می‌رسد، مطمئن هستی که فردا خورشید طلوع خواهد کرد... إِنَّ مَعَ‌العُسرِ يُسرًا... {سوره شرح آیه۶} همانا پس از هر سختی، آسانی است.....
✨﷽✨ 🌼باحیا باش ✍عفت، حیا و غیرت از ویژگی‌های مشترک بین اصحاب امام مهدی و یاران امام حسین است. امام حسین نماد حیا و غیرت در کربلاست و در نقطهٔ مقابل ایشان، شمر، مظهر بی‌حیایی و شرارت. امام و یارانش حتی در شرایط سخت عاشورا و در مقابل دشمن هیچ‌گاه از کلمات ناروا و ناسزا استفاده ‌نکردند. یاران امام زمان هم این‌گونه هستند. عفت در کلام و رفتار، حیا در نگاه و پوشش و غیرت دینی و انسانی دارند. امام صادق فرمودند: «الْحَيَاءُ مِنَ الْإِيمَان؛ شرم و حيا جزء ايمان است‏.»*۱ پس کسی که حیا ندارد در حقیقت دین ندارد. این شرم و حیا، آن‌ها را از انجام اعمال و رفتار زشت و زننده باز می‌دارد زیرا آن‌ها در همه‌حال خدا را حاضر و ناظر بر اعمالشان می‌بینند. 🔻 بد نیست ما هم نگاهی به زندگی خود بیندازیم. آیا خدا را ناظر اعمال خود می‌دانیم و از گناهانی که مانع ظهورند شرم و حیا نمی‌کنیم و از یاد و یاری امام زمان غافلیم؟ 📚 ۱. كافی، ج‏۲، ص ۱۰۶
❓آیا پس از ظهور، قیام و تشکیل اختیار وجود دارد و کسی گناه می‎کند؟ 🔰بعد از ظهور امام موعود مانند پیش از ظهور، اختیار باقی است و برای انسان، امکان گناه‎کردن هست. این، مطلبی است مسلم که هم ادله عقلی و هم ادله نقلی بر آن دلالت دارد. ✅دلایل عقلی: ⬅️ الف. انسان، موجودی است که ذاتاً در افعال خود مختار است؛ این، یک امر وجدانی است که اگر انسان در خود تأمل کند، این مطلب را درک می‌‎کند. در قرآن کریم نیز آیات متعددی اشاره به این حکم عقل دارد؛ مانند: «وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّکُمْ فَمَن شَاء فَلْیُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْیَکْفُرْ؛ بگو: حق، از پروردگارتان است؛ پس هر که بخواهد ایمان بیاورد و هر که بخواهد انکار کند».[۱] 💥بنابراین تا وقتی ذات انسان موجود باشد اختیار نیز موجود است. ⬅️ب. یکی از اصول دین ما، معاد است. ما معتقدیم قیامت برای تمام افراد، از اول هستی تا به آخر، حتی برای پیامبران و امامان ثابت است و هیچ استثنایی در بین نیست. روشن است مسأله قیامت و ثواب و عقاب، متفرع بر اختیار است.[۲] ✅ادله نقلی: 💢خداوند در قرآن کریم، مردم را یا با لفظ «ناس» می‌خواند یا با لفظ «مؤمنین» این دو لفظ، شامل تمام افراد می‌‎شود و انسان‎های پس از ظهور، یا ایمان می‌‎آوردند که مشمول این خطابات و تکالیف هستند یا ایمان نمی‌‎آورند که باز هم نشانه اختیار و امکان گناه برای آنان است و هیچ دلیلی بر استثناکردن و خارج‌کردن آن افراد از تحت خطابات قرآن، نداریم. 📚پی‌نوشت‌ها ۱. کهف: ۲۹. ۲. توحید، شیخ صدوق، باب۵۹، ح۳، ص۳۶۰. پرسمان اعتقادی
قریب به بیست روايت داريم كه امامان ما فرمودند كه خمس را بر شيعيانمان حلال كرديم. نظر استاد در اين مورد چيست؟.mp3
1.75M
سوال: 1006 ❓ قریب به بیست روايت داريم كه امامان ما فرمودند كه خمس را بر شيعيانمان حلال كرديم. نظر استاد در اين مورد چيست؟ پرسمان اعتقادی با کانال تلنگر همراه باشید @talangor0
"تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" امام خامنه‌ای: 🔹امسال سال ۱۴۰۰ یک زمینه‌ خوبی برای شکوفایی جهش تولید وجود دارد که از این بایستی حدّاکثر استفاده را کرد. 🔹باید این حرکت با جدّیّت دنبال بشود و به طور عمده حمایتهای قانونی و دولتی و حکومتی از همه‌سو نسبت به جهش تولید انجام بگیرد. 🔹چه این دولت تا وقتی که بر سر کار است، چه دولت آینده از اوّل استقرار بایستی همّت خودش را بر این قرار بدهد که موانع را برطرف کند و حمایتهای لازم را انجام بدهد و ان‌شاءالله جهش تولید به معنای واقعی کلمه در امسال انجام بگیرد. 🔸لذا من شعار امسال را این جور تنظیم کردم: «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»؛ یعنی شعار این است: تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها. ‌┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
متن نامه تاریخی امام راحل به آقای منتظری قائم مقام وقت رهبری در فروردین سال ۶۸ که به دلیل سوابق انقلابیش از سوی مجلس خبرگان به عنوان قائم مقام رهبری منصوب شده بود متن کامل پیام حضرت امام در عزل منتظری در ادامه می‌آید: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید: 1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد. 2 - از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. 3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند. 4 - نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم. سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم. من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام. یکشنبه ۱۳۶۸/۱/۶ روح‌الله الموسوی الخمینی
وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ✨إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا ✨أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا ﴿۲۳﴾ ✨و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد ✨و به پدر و مادر خود احسان كنيد اگر يكى از آن دو ✨يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند ✨به آنها حتى اوف مگو و به آنان پرخاش مكن ✨و با آنها سخنى شايسته بگوى (۲۳) 📚 سوره مبارکه الإسراء ✍ آیه ۲۳