eitaa logo
طلیعه
568 دنبال‌کننده
539 عکس
432 ویدیو
28 فایل
کانال طلیعه با هدف شناخت هویت حقیقی بانوی مسلمان ایرانی در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی،طراحی گردیده است.تلاش می گردد تا ضمن آگاهی و آگاهی بخشی در خصوص رویدادها،مسیرهای اصلی بانوی مسلمان ایرانی در راه تمدن سازی و صدور انقلاب اسلامی،مورد بحث قرار گیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
اعوذبالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان
عرض سلام و احترام به استحضار می رساند کانال طلیعه (دیده‌بان فرهنگ و سبک زندگی) به لطف خدا کار خود را آغاز و در حال عضوگیری می‌باشد. ان‌شاالله بعد از پیوستن همه بزرگواران به صورت رسمی و در کنار یکدیگر فعالیت را آغاز خواهیم کرد.
عرض سلام واحترام به لطف خداوند متعال و با استعانت از حضرت زهرا سلام الله علیها و به برکت ایام هفته بسیج،از امروز کانال طلیعه فعالیت خویش را آغاز می کند. بدون تردید همراهی و دقت نظر بزرگواران، می تواند در بهبود روند فعالیتی کانال طلیعه،بسیار موثر باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبرک می کنیم شروع کار را با ذکر شهدا… دلنوشته دختر شهید بازگشته به وطن،شهید مدافع حرم،الیاس چگینی
*زن جانش را فدا می‌کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد!* ▪️زن جانش را فدا می‌کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها زنِ امیرالمومنین علی علیه‌السلام هم نبود قضیه همین بود. حضرت زهرا از شوهرش دفاع نمی‌کرد، از زمامدار به حق دفاع می‌کرد. مسئله‌ی زن و شوهری نیست، مسئله‌ی دختر عمو، پسر عمویی نیست. مسئله‌ی دوستی و رفاقت نیست، مسئله وظیفه است، مسئله هدف است. می‌آید پشت در، شروع می‌شود تهدیدها اما اثر نمی‌کند. ▪️نمی‌گوید من حالا باردار هستم، مصلحت نیست درافتم؛ بماند چند روز دیگر آتش‌شان فروکش کند، بماند شاید من فارغ بشوم بعد بروم به میدان‌شان... نه! نکته‌اش در همین است که در شدیدترین موقعیت‌ها بزرگترین وظیفه‌ها انجام بگیرد و شدیدترین لطمه‌ها بر جسم و جان وارد بیاید. لذا شروع کرد به مبارزه. آن‌پشت در آمدن، آن سِقط شدن محسن شش ماهه، آن ورم بازو، آن مقاومت عظیم که منجر می‌شود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند. ■ یک زن را چه کسی می‌زند؟ چرا می‌زنند؟ مگر اینکه ایستاده است و مقاومت می‌کند؟ مردان و ریش‌سفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند... این زن نه فریب می‌خورد، نه تنبلی می‌کند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت دهد، این است که زدند... 🔺بریده باد زبانی که شأن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را از خطبه خوانی به نوحه سرایی تبدیل می‌کند. اگر خطبه‌ی زهرا سلام‌الله علیها را نگفتی، گریه‌ی زهرا سلام الله علیها هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا سلام‌الله‌علیها آنجا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم گریه‌ی او به چه معناست... 🔹سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اول دهه ۵۰ شمسی، مسجد امام حسن(ع)، مشهد مقدس. @talieeh313
*به بهانه تبلیغات جمعه سیاه در ایران؛ اضطراب و کمبود اعتماد به نفس، دستاورد جامعه مصرفی برای زنان* امسال جمعه‌ی سیاه(Black Friday)، بیشتر از سالیان گذشته در ایران مطرح و تبلیغ شد. این اقبال ناگهانی، این سوال را به وجود می‌آورد که به راستی ورای چنین رویدادی، چه تفکری نهفته است؟ 🔘گزاره "خرید می‌کنم، پس هستم!" هویت جدیدی است که فرهنگ ماده‌گرایی برای بشر قرن بیست‌و‌یکم به ارمغان آورده‌است‌. گرچه مخاطب نظام سرمایه‌داری برای مصرف بیشتر، هم زنان و هم مردان هستند، اما آثار این اسارت فرهنگی بر زنان بیشتر از مردان دیده‌ می‌شود. 🔘 تیم کاسر در کتاب بهای بالای مادی‌گرایی با استناد به پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد هرقدر ارزش‌های معنوی جای خود را به ارزش‌های مادی می‌دهند فرد اضطراب بیشتری دریافت می‌کند. نسخه‌ی رهایی از این اضطراب و نارضایتی نیز، تجویز مصرف بیشتر و اسارت فزون‌تر در دام ماده‌گرایی خواهدبود. 🔘زنان که با عاطفه و زیبایی عجین‌تر هستند، نسبت بیشتری بین خود و تبلیغات فروشگاه‌ها برقرار می‌کنند. تجربه‌ی نسبتا شایع و فراگیر زنان در اشتیاق به گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌ها، پاساژها یا سکوهای مجازی فروش محصولات متنوع، موئد این مسئله است‌. بخش زیادی از این رونق خرید و فروش نیز به همین میل زنان به زیبایی، جذابیت و نو‌بودگی مربوط می‌شود. 🔘اما بر خلاف تصور القا شده، دستاورد این وضعیت برای زنان آرامش و احساس رضایت از زندگی نبوده است. زنان که خود مرکز احساس و عواطف و تولیدکننده زیبایی‌های اخلاقی مثل فداکاری، دلسوزی، ایثار و... هستند در چرخه خرید و مصرف، تبدیل به فردی مضطرب، بی‌اعتماد به نفس و در مقام خریدارِ محصولات زیبایی قرار می‌گیرند. 🔘تیم کاسر در ادامه کتاب می‌گوید ما در برابر بلایی که مصرف دیوانه‌وار بر سر زن و جامعه می‌آورد، نمی‌توانیم جز با افزایش آگاهی، آن‌‍‌ها را از این وضع نجات دهیم. برای نجات زنان از سلطه سرمایه‌د‌اری باید وجود با ارزش انسان و هویت انسانی مصرف‌کننده را مدام به او یادآور شویم. هویت انسانی در نظام سرمایه‌داری نخست با کالاهایی که مصرف می‌کند و دوم با ظاهری که دارد، تعریف می‌شود. تیم کاسر می‌گوید تنها اگر افراد را به وجود با ارزش خودشان آگاه کنیم، می‌توان این چرخه را شکست. @talieeh313
🎤🎤🎤🎤🎤عرض سلام واحترام کانال طلیعه در نظر دارد برنامه منسجمی را با هدف رشد و تعالی آگاهی ها و فراهم آوردن امکان گفتگوی اثربخش،طراحی و به اجرا رساند. در گام اول در بازه زمانی یک هفته(شنبه تا چهارشنبه)،موضوع مشخصی انتخاب و همه محتوای کانال براساس آن موضوع طراحی می گردد.
کانال از ساعت ۱۸تا ۲۰ هر روز جهت پاسخگویی به سوالات دوستان باز خواهد بود و اعضا می توانند سوالات خود را جهت پاسخ کارشناس با مسئول کانال،به اشتراک بگذارند.
لازم به ذکر است دو روز در هفته به فراخور موضوع،کارشناس و استاد مورد نظر در کانال حضور خواهد داشت و پاسخگوی سوالات بزرگواران خواهد بود.
باسلام وادب موضوع کانال از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آتی «هویت زنان»است.کانال از ۱۸ تا ۲۰ هر روز آماده دریافت دیدگاه ها می باشد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔹ما اکرم‌ النساء الا کریم و لا اهانهن الا لئیم این روایت برای سنجش ها، به ما سنجه ای پر معنا می دهد، سنجه ای که به کمک آن بسنجیم تمدن ها در چه مسیری هستند، مسیر کرامت انسانی یا لئامت حیوانی؟! 🔹روایت نبی اکرم صلی الله علیه و آله، تاکید می نماید، نحوه مواجهه با زنان، اگر از جنس کرامت باشد، مطالبه از زنان هم کریمانه است و مواجهه با زنان اگر لئیمانه باشد، مطالبه هم حیوانی است. در تمدنی که زن، به نمایش دادن خصوصیت های جسمی خود اجبار می شود، در عین حال آمار تجاوزات در همه عرصه ها تا مجالس رسمی سیاسی بالاست، چگونه این تمدن مدعی حقوق انسانی است؟ 🔹هر میزان، ما در فشار غربزدگی روشنفکران علوم و تکنولوژیهای روز، به بازنمایی زن در مدل سرمایه داری غرب، وادار شویم، از سنجه تمدنی کرامت دورتر گردیده ایم. 🔹شاید اگر دقت می کردیم، سنجه کرامت در اسلام، به شدت به نقش آفرینی زن در جوامع، وزنه جدی تری می دهد. سنجه اسلامی، حضور بدنی نیست، پس چیست؟ حضور فکری که قطعا در تنظیم ارتباطات اجتماعی مورد نیاز است، تامینش سخت تر و‌ با ظرافت های بیشتر همراه است. را اگر دقیق بفهمیم، وزنه مهمی در ارزیابی چگونگی و چرایی حضور زن در و تمدن سازی را یافته ایم. 🔹، به ما یادآوری می کند، حضور زن لازم است و اتفاقا حضوری بر پایه هویت روحی و نه جسمی، چه در تلطیف عواطف اجتماعی و چه در تربیت نسل و چه در تقویت پیوندهای اجتماعی، که همه بر پایه خلقت زن شکل می گیرد و عدم حضور زن در این عرصه، منجر به ایجاد جوامعی، خشک و مادی و به شدت خشن و بر پایه معادلات حیوانی خواهد بود. @talieeh313
🔆 رهـبـر معظم انقلاب(حـفـظ الله تـعــالـی) می‌فرمـــایند: «حضرت زهرا (س) نه تنها برای زنان، بلکه می تواند برای تمـــــام بشریت الگو باشند». ✅ تفکر شیطانی می‌آید تا جـایگاه پیوندها، محیط‌ها و اشخاص‌مهم را بیشتر مورد هدف قرار می‌دهد و اگر زمینه‌ای پیدا کند تا زنان را از مـسـیـر حـقـیـقـی دور و در قـفـس جنسیتی خودشـــان باقی‌نگه‌دارد، آن روز برای‌ شیطان، جشن خواهد بود. @talieeh313
🔻چکیده ای از نکات مهم در خصوص هویت زنان و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها ✨حضرت زهرا در عین حال که به لحاظ مقام معنوی بسیار والاست، اما بانویی در دسترس و قابل الگوگیری برای بشر است. • از طرفی در روایات شاهد اشتغال بانو به امور و کارهای خانه هستیم و حرف ازدست خونین حضرت از چرخاندن آسیاب است، و از آن طرف وضعیت ویژه عبادی و نورانیت حضرت_ بطوری‌که نور او تمام پیرامون را روشن می کرد و حتی افراد متوجه این نور می شدند_ را می‌بینیم. 🔸باید زندگی حضرت را بصورت فیلم مستمر مستند ملاحظه کرد، در این نگاه رضایت ایشان در تک تک لحظات جاریست. اسرار این رضایت، رسیدن به مقام محب است. • نحوه مواجهه حضرت زهرا(س) با نیش و کنایه زنان مدینه، باتوجه به موقعیت مالی و اجتماعی بسیار ویژه ایشان، قابل توجه است‌. •سوال پیامبر از زهرا (س) پیرامون چگونگی همسری حضرت علی علیه السلام: کیف رایت زوجک...و پاسخ حضرت زهرا "یا ابه خیر زوج" • سوال پیامبر از همسری حضرت زهرا و پاسخ حضرت علی "نعم العون علی طاعة الله" • تربیت فرزند بشکل فاطمی، باعث می‌شود رشد حقیقی هویتی او، حداقل ده سال جلوتر از سن تقویمی‌اش باشد. • فرزندانتان را مانند حضرت زهرا سرمایه‌دار بار بیاورید، سرمایه حقیقی خود ارزشمندی و تشخص حقیقی است، که والدین حضرت با محبت بی‌دریغ خود و ایجاد محبت الهی به او دادند و باعث شد ایشان این سرمایه را با تمام عالم قسمت کند. • نمونه عاطفه بی دریغ خانواده به یکدیگر، حدیث شریف کسا هست. •تنبیه اصلی فرزند، دریغ کردن توجه و محبت والدین از فرزندی است، که همیشه تحت عاطفه بدون منت آنها بوده است. •فضای مجازی، نشان دهنده خطاهای روش تربیتی هست. • حضرت زهرا در یک نقش غرق نمی‌شدند، بلکه بدنبال هدف اصلی خود، یعنی کسب رضایت الله، همه نقش‌های در این مسیر را بخوبی ایفا می کنند و مانند غواص عمل می کند. •فرزندآوری اگر واقعا تبدیل به یک جهاد بعنوان اطاعت امر ولی شود، آن وقت هر کسی در مواسات مادری شرکت می کند. • فرمول مدیریت نقش، تعیین اولویت بر اساس امر ولایت است. •ساختارها میبایست شرایط را برای ایفای مادری در کنار دیگر نقش‌ها فراهم کنند. 🔹در جامعه فاطمی توسعه فردی، مواسات و اصلاح ساختار بصورت همزمان اتفاق می افتد. • تربیت پسر برای نقش همسری و پدری مانند امیرالمومنین بسیار مهم است، نگاه کالای جنسی به زن در خانواده توسط مرد یک آسیب جدیست، روابط زوجینی فقط معطوف به جنبه جسمی نیست، بلکه به نوشیدن از زیبایی های روحی هم بسیار برمی‌گردد. •آموزش های دینی فعلی در حریم زوجینی متاسفانه بعضا سوماترایی و هندویسمی و جسمگرا هست. • حضرت علی و فاطمه سلام الله علیهما در فهمیدن و درک همسرشان بی‌نظیر هستند. @talieeh313