eitaa logo
طلیعه ظهور
68 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
759 ویدیو
256 فایل
گام دوم انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز طلیعه خورشید ظهور بقیه الله الاعظم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مروری بر توصیه های مقام معظم رهبری درباره چگونگی استفاده از فضای مجازی ▫️از ابتدای ورود اینترنت به ایران @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰جایگاه عدالت در اندیشه اسلامی در بیانات حضرت آقا 🌟 گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسی است و ؛ منهای آن، جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم. این را باید کنید؛ به‌گونه‌ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ببینید که این گفتمان شود. 🌺 دعوت به نظام اسلامی، منهای و در راه عدالت اجتماعی، دعوتی ناقص، بلکه غلط و دروغ است و هر نظامی هر چند با آرایش اسلامی، اگر تأمین قسط و عدل و نجات ضعفا و محرومین، در سر لوحه‌ی برنامه‌های آن نباشد، و منافقانه است. 🌻 نظام جمهوری اسلامی را بلند کرده است؛ مردم هم همین شعار بسیار مهم و اساسی هستند. نظام جمهوری اسلامی موظف است در را تأمین کند و مردم نقاط مختلف کشور و قشرهای گوناگون جامعه را از منابع حیاتی کشور برخوردار سازد. این، وظیفه‌ی اساسی است. 🌹 بدون تأمین عدالت اجتماعی، جامعه ما اسلامی نخواهد بود. اگر کسی تصوّر کند که ممکن است و واقعی – نه فقط دین اسلام – تحقّق پیدا کند، ولی در آن عدل اجتماعی به معنای صحیح و وسیع آن تحقّق پیدا نکرده باشد، باید بداند که می‌کند. 🌼 ، است:«لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ». ، اقامه‌ی قسط یک منزل در راه است و ؛ این است که اقامه‌ی قسط کنند و مردم را از شرّ ظلم و جور طاغیان و ظالمان نجات دهند. 🌷 انسان زمانی است که خود را با و سنّت‌های الهی – که تغییر و تبدّل‌ناپذیر است – تطبیق دهد. بنابراین، بنابر دیدگاه الهی، در مجموع آفرینش، عدالت یک ریشه‌ی تکوینی و طبیعی دارد. 🌾 آنچه در دنیا است – که این همه دشمنی را به خودش جذب کرده – است؛ پیدا شدن است؛ یعنی اصرار بر تحقّق . ما اگر دنبال عدالت اجتماعی نباشیم، وجود ما و بیهوده است و جمهوری اسلامی . باید عدالت اجتماعی را تحقّق ببخشیم؛ باید ارزشهای اسلامی را در جامعه پیاده کنیم؛ باید جامعه را، جامعه دینی و اسلامی کنیم. 🍃 در نظام جمهوری اسلامی باید به یک منتهی شود و آن عبارت است از عدالت؛ «بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَْرْضُ»؛ عدالت در بنیان عالم و آفرینش، نقش اساسی دارد؛ یعنی سنّت آفرینش، عدل است و هر نظام اجتماعی اگر به دنبال این سنّت طبیعی و قانون الهیِ آفرینش حرکت کرد، ماندگار و موفّق و کامیاب است. 🌸 تشکیل نظام اسلامی، عدالت اجتماعی و قسط اسلامی است. خدا و و ، برای همین بود که مردم از فشار ظلم و تبعیض و تحمیل نجات یافته، در سایه‌ی قسط و عدل زندگی کنند و در پرتو آن نظام عادلانه، به نایل آیند. ✨ عدالت اجتماعی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین خطوط در سیاسی بزرگوار ماست... پر کردن شکاف اقتصادی در بین مردم و رفع تبعیض در استفاده‌ی از منابع گوناگون ملّی در میان طبقات مردم، مهم‌ترین و مسئولیّت ماست. همه‌ی برنامه‌ریزان، قانونگذاران، مجریان و همه‌ی کسانی که در دستگاههای گوناگون مشغول کار هستند، باید این را مورد توجٌه قرار دهند و یکی از مهمترین خود به حساب آورند. 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
حضرت آقا عدالت را اینگونه تعریف می‌کنند: «حالا عدالت چیست؟ البته ممکن است در معنا کردن عدالت، افرادی، کسانی یا گروه هایی داشته باشند؛ 🍃اما یک هایی وجود دارد: 👈 کم کردن فاصله ‏ها، دادن فرصتهای برابر، تشویق درستکار و مهار متجاوزان به ثروت ملی، عدالت را در بدنه‏ حاکمیتی رایج کردن ـ عزل و نصبها، قضاوتها، اظهار نظرها ـ مناطق دوردست کشور و مناطق فقیر را مثل مرکز کشور زیر نظر آوردن، منابع مالی کشور را به همه رساندن، همه را صاحب و مالک این منابع دانستن، از قدر مسلّم ها و مورد اتفاق های عدالت است که باید انجام بگیرد. بنابراین، عدالت یک اصل است و نیازمند قاطعیت.» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی 29/3/1385 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌺 در جامعه باید باشد. عدالت به معنای بودنِ همه‌ی ؛ به معنای بودن ؛ بودن است. 🌻 همه باید بتوانند از فرصتهای حرکت و پیشرفت بهره‌مند شوند. باید سرپنجه‌ی عدالت گریبان ستمگران و متجاوزانِ از حدود را بگیرد و مردم به این، اطمینان پیدا کنند. 🌼بیانات در دیدار مردم شاهرود ۱۳۸۵/۰۸/۲۰ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌸 شهید مطهری در مقام تبیین مفهومی عدالت سعی میکند که با توجه به تنوع کاربردهای عدل در فضاهای مختلف، آن را تفسیر نماید و لذا در این راستا چهار معنا برای عدل بیان میکند. 1. موزون بودن و تعادل : هر اجتماع متعادل، نیازمند به کارهای فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، قضایی و تربیتی میباشد و از آنجایی که عالم هستی موزون و متعادل است، لذا این کارها باید میان افراد تقسیم شود. برای هر کدام از آنها نیز باید به قدر لازم کارگزار گماشته شده و بودجه و نیرو صرف گردد. لذا در غیر این صورت امکان بر پایی عالم هستی وجود نداشته و این نظم، تناسب و حساب معین نیز در آن نبود، چنان که حدیث نبوی اشاره مینماید: «بالعدل قامت السموات و الارض». نقطه مقابل عدل در این معنا بی تناسبی است نه ظلم، چون بحث عدل به معنای تناسب در برابر بیتناسبی در نظر کل نظام عالم بوده، در حالی که عدل در مقابل ظلم، به دنبال ملاحظه هر جزء حقوق فردی مطرح میشود. همچنین عدل به معنای تناسب و توازون در نظام عالم، از شئون خداوند حکیم نیز میباشد. 2. تساوی و نفی هر گونه تبعیض: مقصود از عدالت در اینجا، رعایت تساوی در زمینه استحقاق هایی میباشد که افراد از آن برخوردار بوده و این رفع تبعیض با ملاحظه تفاوتهای بین افراد است. 3. رعایت حقوق افراد و عطاء کردن حق به ذی حق: عدل در این معنا در برابر ظلم (پایمال کردن حق دیگران) قرار گرفته و آنچه همواره باید در قوانین بشری به معنای عدالت اجتماعی رعایت شده و همگان آن را محترم بشمارند همین معناست. لذا ظلم به معنای تجاوز به حریم و حق دیگری نسبت به خداوند محال میباشد، چون او مالک علی الاطلاق بوده و هیچ چیز در مقایسه با او اولویت ندارد. استاد مطهری این تعریف از عدالت را متکی بر دو چیز دانسته که یکی حقوق و اولویت هایی میباشد که نیمی از افراد بشر نسبت به یکدیگر و در مقایسه با یکدیگر نوعی حقوق و اولویت پیدا کرده و دیگر اینکه خصوصیت ذاتی بشر به گونه ای است که با استفاده از اندیشه های اعتباری، در دستیابی به مقاصد و سعادت خود از آنها به عنوان آلت فعل بهره میبرد. لذا باید برای رسیدن افراد جامعه به سعادت، یک سری حقوق و اولویت رعایت شود. 4.رعایت قابلیتها در افاضه وجود و عدم امتناع از افاضه و رحمت الهی به آنچه امکان وجود یا کمال میباشد: در اینجا عادل بودن پروردگار نزد حکمای الهی به این است که به هر موجودی در نظام تکوین، میزانی از کمالات وجودی را که قابلیت و ظرفیت دارد اعطاء میکند و پروردگار از موجودی که استحقاق و قابلیت دارد، منع فیض نمیکند. ذکر این نکته ضروری است که این معنا از عدل، صرفآ در حوزه کلامی کاربرد دارد. 🌺در جمع بندی بحث تعاریف باید گفت که از آنجایی که معنی آخر به تعریف عدل الهی اشاره دارد، از بحث خارج است و لذا در اینجا سه تعریف دیگر در بحث عدالت قابل بررسی است که تعریف مورد قبول عدل از دیدگاه شهید مطهری تعریف سوم است و الگویی که میتواند هم در حوزه عدالت فردی و هم در بعد اجتماعی آن به کار گرفته شود، همان تعریف سوم (رعایت حقوق) است که بنا بر مساوات در قانون افراد بشر باید به یک چشم نگاه شوند، قانون بین افراد تبعیض قایل نشود؛ بلکه استحقاقها را رعایت کند. افرادی که از لحاظ خلقت در شرایط مساوی هستند، قانون باید با آنها به مساوات رفتار کند. پس افرادی که خودشان در شرایط مساوی نیستند، قانون هم نباید با آنها مساوی رفتار کند؛ بلکه مطابق شرایط خودشان با آنها رفتار نماید. 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌻 تفاوت مفهومى «قسط» و «عدل» مقام معظّم رهبرى،به تبیین تفاوت میان قسط و عدل پرداخته، و مى فرمایند: « با فرق مى کند. 🌹"عدل" یک است. "عدل" همان معناى والا و برجسته اى است که در زندگى شخصى و عمومى و جسم و جان و سنگ و چوب و همه حوادث دنیا وجود دارد; یعنى یک . عدل این است; یعنى رفتار صحیح، موازنه صحیح، معتدل بودن، و به سمت عیب و خروج از حد نرفتن. این معناى عدل است. 🌷 لکن "قسط" همین عدل در است; یعنى آن چیزى که ما امروز از آن به "عدالت اجتماعى" تعبیر مى کنیم. این غیر از آن "عدل" به معناى کلى است. 🍃 انبیا اگرچه حرکت کلى شان به سمت آن عدالت به معناى کلى است ـ "بالعدل قامت السماوات و الارض"; آسمان ها هم با همان اعتدال و عدالت و میزان بودن، سر پا هستند ـ اما آن چیزى که فعلا براى مسئله است و او تشنه آن است و با کمتر از آن تواند_زندگى کند، است. "قسط" یعنى اینکه شود و به شکل عدالت اجتماعى درآید: (لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ)(حدید: 25) انبیا براى این آمدند. 🌼 بیانات مقام معظّم رهبرى در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، به مناسبت عید مبعث، اول بهمن 1371 ✨✨✨ 🌺 البته معنای این نیست که ما از پیشرفت‌های بخش پیشرفته کم کنیم؛ نه، باید کمکهای خود را به بخش عقب‌افتاده کنیم تا بتواند پیشرفت کند. 🌼بیانات در دیدار مردم کرمان ۱۳۸۴/۰۲/۱۱ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
🌺 پیامبر اکرم نظامی را به وجود آورد که آن چند چیز بود. من درمیان این خطوط اصلی، چیز را عمده یافتم: اوّل، معرفت..... 🌹 خطّ اصلی دوم، و بی اغماض بود. عدالت در قضاوت، عدالت در برخورداریهای عمومی و نه خصوصی - امکاناتی که متعلّق به همه مردم است و باید بین آنها باعدالت تقسیم شود - عدالت در اجرای حدود الهی، عدالت در مناصب و مسوؤلیت‌دهی و مسؤولیت پذیری. 🌸البته ، غیر از است؛ . 👈 گاهی ، است. 🌟عدالت، یعنی هر چیزی را به گذاشتن و به هر کسی حقّ او را دادن. آن عدل مطلق و بی اغماض بود. در زمان پیامبر، هیچ کس در جامعه اسلامی از چارچوب عدالت خارج نبود. 🌼بیانات در خطبه های نماز جمعه ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌺 معنای واقعی عدالت « ، همه جا به معنای نیست، اشتباه نشود. عدالت، یعنی هر چیزی را در قرار دادن. این معنای عدل است. عدالت آن معنایی نیست که در ذهن بعضی از و آدم های کم عمق وجود دارد. شاید حالا هم خیال کنند که همه جامعه باید برداشت یکسان داشته باشند. خیر! یکی کار بیشتری می کند، یکی استعداد بیشتری دارد، یکی ارزش بیشتری برای پیشرفت کشور دارد. یعنی بر ، عمل کردن و حقِ هر چیز و هر کسی را به او دادن. این، معنای عدالت است و برای جامعه است. 🌸 این است که عدالت شود. آن وقت اگر جامعه ثروتمند هم بشود، این ثروت درست تقسیم خواهد شد. مقصود حرکت اسلامی، همین است». 🌼 امام خامنه ای، بیانات در دیدار کارگزاران و قشرهای مختلف مردم در روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: 17/10/71 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🔅تحلیل وبررسی نظام مسائل و اهداف و ماموریت ها و روش تحقق آن ها 💥حجت الاسلام عبدالحمید واسطی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با استناد به متن این بیانیه گفت: 💥بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در هفت محور قابل تحلیل است: ۱- هویت و جنس بیانیه، ۲- مأموریت ارائه شده، ۳- راهبرد اصلی برای تحقق این مأموریت، ۴- سیاست لازم برای تحقق این راهبرد، ۵- ابزار لازم برای تحقق این سیاست، ۶- زمینه لازم، ۷- نقطه شروع و اهرم اصلی. 💥تولید «فرآیند‌های عملیاتی عدالت‌ورزی»؛ مهم‌ترین مأموریت در گام دوم انقلاب 💥«افق سازی برای آینده» جنس بیانیه گام دوم انقلاب 🌱وی در توضیح محور‌های فوق، این بیانیه را «افق سازی برای آینده» دانست که از یک رهبر در سازمان و جامعه است؛ و ماموریت ارائه شده در بیانیه را «امیدافزایی به تحقق تمدن نوین اسلامی» بیان کرد. 🌿این محقق حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه به یک در تحقق ماموریت بیانیه اشاره دارد، اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه را «ایجاد مهارت عدالت ورزیِ» فردی، خانوادگی، سازمانی، کشوری، بین المللی و بین نسلی دانست و در محور سیاست لازم برای تحقق این راهبرد گفت: اگر قرار باشد که تمدن اسلامی شکل بگیرد و اگر ، اصلی آن است، و اگر صِرفا یک دانش نیست بلکه است، نیاز به «فرآیند‌های عملیاتی عدالت ورزی» داریم، لذا و این ، اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه است. حجت الاسلام ، در محور بعدی، لازم برای تحقق سیاست فوق را «تمرکز بر ایجاد مهارت خلاقیت در تولید و بهینه سازی فرآیندها» دانست و از آن با عنوان «دانش و تکنولوژی فرآیندها» نام برد. 💥مأموریت بیانیه گام دوم انقلاب 🍂عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: زمینه لازم در دهه آینده برای شکوفایی این مهارت، تمرکز بر نسل بین ۲۰ تا ۴۰ سال است که مخاطب اصلی این بیانیه بودند و در نهایت، این استاد حوزه و دانشگاه نتیجه گرفت که نقطه و اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه «تمرکز بر دست یابی به مهارت تولید و بهینه سازی فرآیند‌های عدالت ورزی» است. 🍃وی دو پیشنهاد نیز ارائه داد و گفت: دهه آینده تحت عنوان «دهه بهینه سازی فرآیندها» نام گیرد و همه فعالیت‌ها بر روی آن متمرکز شود؛ و در پیشنهاد دوم چنین عنوان کرد که ، این بیانیه را که نسبت به است هدف گرفته است اگر مردم، با آشنا شوند، به هر خبر و هر جریانی اعتنا نخواهند کرد. 💥لذابه نظرمی‌رسد در است. 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
امیرالمؤمنین تجسم ، تجسم در میان مسلمین، تجسم "اَشِداءُ عَلَی الکُفّارِ رُحماءُ بینهم" و تجسم بود. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۸۳ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌻اگر به زندگی امیرالمؤمنین و حوادث دورانِ تقریباً پنج‌ساله‌ی حکومت آن حضرت نگاه کنیم، می‌بینیم عمده‌ی آنچه برای آن بزرگوار در این مدّت به عنوان مشکل پیش آمد، ناشی از ایشان بود. این نشان می‌دهد که مسأله‌ی چقدر سخت است. 🌺 و دنبال رفتن، به زبان آسان است؛ اما در عمل آن‌قدر با موانع گوناگون مواجه می‌شود که دشوارترین کار هر حکومت و نظامی این است که را در جامعه تأمین کند. فقط عدالت اقتصادی نیست؛ عدالت در همه‌ی امور و شؤون زندگی بسیار دشوار است. این همان چیزی است که امیرالمؤمنین با آن قدرت ملکوتی و شأن الهی، آن را وجهه‌ی همّت خود قرار داد و دنبال کرد. 🍀 لذا امیرالمؤمنین در این عبارت معروف فرموده است: «وَاللهِ لَأَنْ أَبِيتَ عَلَى حَسَكِ السَّعْدَانِ مُسَهَّداً أَوْ أُجَرَّ فِي الْأَغْلَالِ مُصَفَّداً، أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَلْقَى اللهَ وَ رَسُولَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ظَالِماً لِبَعْضِ الْعِبَادِ وَ غَاصِباً لِشَيْءٍ مِنَ الْحُطَامِ»[خطبه۲۲۴] یعنی از خلافت کنار آمدن که هیچ؛ اگر مرا به غُل و زنجیر بکِشند و روی خارهای مَغیلان هم با تن عریان بکِشانند، حاضر نیستم حتّی به یک نفر از بندگان خدا ظلم کنم. ☘ به‌خاطر همین منطق، امیرالمؤمنین همه‌ی مشکلات دوران خلافت خود را لمس کرد و با آنها مواجه شد؛ چون او بود که آن دشمن‌ها و دشمنی‌ها را علیه او به‌وجود می‌آورد. امیرالمؤمنین ایستادگی کرد و به‌خاطر مواجهه با مشکلات و حلّ آنها حاضر نشد از دست بردارد؛ این شد درس. ۱۳۸۲/۰۸/۲۳  🌼 بیانات در خطبه‌های نمازجمعه  🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️امیرمومنان (ع) الگوی عدالت و معنویت♦️ 🔹در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم. 🔹جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد. آیت الله جوادی آملی ▫️همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سپس سخنرانی حجت الاسلام واعظی در ابتدای همایش در خصوص رابطه عدالت و معنویت و همچنین سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان‌ مهمان همایش ادامه داشت. در نوبت عصر و اختتامیه، دبیر همایش به ارائه گزارش کمیسیون ها پرداخت و سپس شیخ حسین انصاریان سخنرانی کرد. 🔸حضرت آیت الله جوادی آملی در همایش بین المللی «امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» اظهار داشت: «عدل» گرچه دارای مفهوم روشن و معنای شیرین است لکن بدون «توحید» ممکن نیست، جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد به عبارت دیگر عدل تنها در بستر توحید است که امکان تحقق می یابد و ما تا موحّد نباشیم امکان ندارد به عدل برسیم. 🔸معنای عدل روشن است؛ «العدل وضع کل شیء موضعه»، اما جای اشیاء کجاست؟ جای افراد کجاست؟ موحّد می گوید این را فقط اشیاء آفرین و اشخاص آفرین می داند، اما ملحد خود جای اشیاء و اشخاص را معلوم می کند. لذا عدل پشتوانه علمی می خواهد از این رو علی علیه السلام که موحّد ناب است می تواند عادل حقیقی باشد. علی علیه السلام که قرآن ناطق و سخنگوی قرآن است، یک توحید ممثل است، لذا عدل را تبیین می کند و تحقق می بخشد. 🔸وقتی پیامبر(ص) در وصف امیرالمومنین(ع) فرمود «على مع الحق والحق معه یدور حیث دار» ما دو نوع حق داریم؛ یک حق، حق محض است که مقابل ندارد و در مقام ذات است و مقابل آن عدم است و یک حق که مقابل آن باطل است، این حق در مقام امکان است نه در مقام ذات لذا فرمایش پیامبر این نیست که علی همراه حق است یا حق همراه علی است، بلکه منظور این است که علی عین حق است. 🔸از ابتکارات چنین شخصی که عین حق است می توان به مساله تثلیث در روش اشاره کرد که می فرماید : « إنّ العباد ثلاثه »  برخی از ترس جهنم عبادت می کنند و برخی به شوق بهشت! اما برخی «حبا لله» عبادت می کنند؛ در حقیقت او آمده تبشیر و انذار را تلطیف کرده است و این را از قرآن گرفته که می فرماید اسلام دین محبت و مهر است. 🔸قرآنی که حبل است و خداوند آن را مانند باران به زمین نیانداخته بلکه او را به زمین آویخته است، بالای آن «علیّ حکیم» و پایین آن «عربیّ مبین» است و آن علیّ حکیم در اختیار حضرت است. 🔸او درباره آثار بی عدالتی ابراز داشت: این را هم عقل و هم نقل تایید می کنند که چون خداوند مهندس است و همه جهان را با نظم ریاضی گونه آفریده، همه عالم از صدر تا ذیل در جای خود قرار گرفته است، اگر شما عدد ۵ را از بین ۴ و ۶ بردارید آن را کجای دیگر می توانید بگذارید؟! اختلاس و نجومی و تهمت هم اینگونه است، بالاخره انسان رسوا می شود، اگر کسی امروز اختلاس کرد این مال را کجای دیگر می تواند بگذارد؟! بالاخره رسوایی در پی دارد، عالم اینگونه خلق شده است که حداقل نتیجه بی عدالتی، آبروریزی و بی حیثیتی است. 🔸کسی می تواند عادل باشد که بداند مرگ از پوست به در آمدن است و نه پوسیدن و انسان اینگونه نیست که بعد از مرگ در زیر خاک بپوسد و تمام شود، انسان موجودی ابدی است، روح نه متزمّن است که زمان بردار باشد و نه متمکّن است که مکان بردار باشد، لذا ما هستیم که هستیم و باید در قیامت جوابگوی همه اعمال خود باشیم. 🔸ایشان به _دوم_انقلاب اشاره کرد : ما در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، داریم که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم، مثل اینکه چگونه به تبدیل می شود؟! حضرت در نامه به مالک دو مطلب را در این موضوع بیان می کند، فرمود اولین کاری که دشمن کرد این بود که آنها را کردند، یعنی دین و قرآن را به اسارت گرفتند و آن را به خود تفسیر و ارائه کردند و در مرحله بعد به سراغ رفتند و مردم را از ما اهلبیت کردند. 🔸داشتن یک طرف قضیه است، رهبر علی بن ابی طالب(ع) باشد، مادامی که در صحنه نباشند قطعی است لذا با تاکید «انما» می فرماید «إِنَّمَا وَ وَ الْعُدَّهُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّهُ مِنَ الْأُمَّه» در نتیجه با همه وجود باید تلاش کنیم دین به اسارت نرود و مردم از دین جدا نشوند تا عدالت علوی محقق شود. 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅🚨دومین شاخصه حکومت (ع) 🌹امام خامنه ای 🔹 خصوصیت دوم و شاخصه دومِ حکومت امیرالمؤمنین عدالت است؛ . یعنی هیچ و هیچ سیاست مربوط به شخص خود را بر عدالت مقدّم نمیکند. 🌺«أتأمرونّی ان اطلب النصر بالجور لا واللَّه»؛🌺 من حاضر نیستم پیروزی را از راه ظلم به دست آورم. ببینید چقدر این تابلو ، تابلوِ درخشانی است؛ چه پرچم بلندی است. 🔺به شما میگویند ممکن است در این میدان سیاست، در این میدان مسابقه علمی، در این میدان انتخابات، در این میدان جنگ، پیروز شوید؛ اما متوقّف به این است که این ظلم را انجام دهید. کدام را انتخاب میکنید؟ امیرالمؤمنین میگوید من این را نمیخواهم. من بخورم عیبی ندارد، اما نمیکنم. همه این حرفهایی که راجع به امیرالمؤمنین درباره عدالت شنیده‌اید، محورش همین عدالت‌طلبی مطلقِ امیرالمؤمنین است. عدالت برای همه و عدالت در همه شؤون؛ یعنی عدالت اقتصادی ، عدالت سیاسی ، عدالت اجتماعی و عدالت اخلاقی . 🔺این یکی دیگر از معیارهای حکومت امیرالمؤمنین است. ظلم را نمیکند؛ خودش هم به ظلم نمیشود، ولو از دست برود. یکی از ظلمهای بزرگ، است؛ چه تبعیضِ در اجرای احکام، چه تبعیضِ در اجرای مقرّرات. اینها به هیچ وجه برای امیرالمؤمنین قابل قبول نیست. ✅یک نفر از طرفداران پروپاقرص او که تبلیغاتچىِ بسیار ماهری است و دائماً به نفع او تبلیغاتِ حق میکند، مرتکب عمل میشود و امیرالمؤمنین حدّ الهی را بر او جاری میکند. طرفدار مذکور که چنین انتظاری ندارد، میگوید: یا امیرالمؤمنین! که این قدر طرفدار شمایم؟ که این قدر از شما میکنم؟ حضرت میفرماید: بله، حُکمِ خداست . آن طرفداریای که از ما میکنی، ان‌شاءاللَّه قبول باشد، خیلی هم متشکّر؛ اما حکم خدا این است. حدّ خدا را برایش جاری کرد؛ او هم گفت: خیلی خوب؛ حال که است، سراغ دربار معاویه میروم که قدر مرا میدانند! و رفت. ۸۱.۶.۲۰ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
✅  ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی: 🔸 از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی وتمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود. 📚 گروه پشتیبان بیانیه گام دوم 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 @taliezohour
📢 بیانیه خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان 🔴 نگاهی کلی به بیانیه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد: 🔶 جمهوری اسلامی ویژگی‌هایی دارد از جمله: 1️⃣ برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است چون ویژگی‌هایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت بشر است. 2️⃣ به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد. ولی از ارزشهایش فاصله نمیگیرد. 3️⃣ انعطاف‌پذیر و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است. اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. 4️⃣ پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده است. متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست. 5️⃣به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. 6️⃣ این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. در هیچ معرکه‌ای گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده است، ولی پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. 7️⃣ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان ایستاده است 📚 درس‌هایی که رهبرانقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان گفتند: ✊🏻 همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی و چه آمریکا و قدرت های شرق و غرب. ✌🏻 هیچ تجربه‌ی پیشینی و راه طی شده‌ای در برابر ما وجود نداشت. اما جمهوری اسلامی گام‌های بزرگی را طی کرد. 🌱 ثمرات و نتایج گام اول انقلاب: 1️⃣ ثبات و امنیّت کشور و تمامیّت ارضی و حفاظت از مرزها. 2️⃣ موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی. 3️⃣ مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید. 4️⃣بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد. 5️⃣ کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. 6️⃣ عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. 7️⃣ تبدیل شدن به نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان. 🔆 ماموریت‌های نسل جوان برای گام دوم انقلاب: 1️⃣ علم و پژوهش: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است... ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. 2️⃣ معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاق و به معنی رعایت فضلیت‌های اخلاقی 3️⃣ اقتصاد: مجموعه‌ی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت سیاستهای اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. 4️⃣ عدالت و مبارزه با فساد: تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمندِ حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست. 5️⃣ استقلال و آزادی: استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است. 6️⃣ عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن: این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. 7️⃣ سبک زندگی: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است. @taliezohour
گام دوم انقلاب: ✅ رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای (مدظله العالی): 🔹اینکه ما گفتیم ، معنایش این است که همان انگیزه‌ای، همان حرکتی، همان همّت بلندی که توانست این کشور را بعد از سالهای متمادی از زیر لگد استعمارگران و مستکبرین خارج کند -که خیلی همّت بلندی لازم بود و ملّت ایران این همّت را با رهبری  انجام داد- امروز [هم] وجود دارد برای اینکه بتواند یک را انجام بدهد و ان‌شاءالله این حرکت عظیم به آینده‌ی روشن ملّت ایران منتهی خواهد شد و به توفیق الهی ملّت ایران به آن  و قلّه‌ی رفعت و عزّت از لحاظ مادّی و معنوی خواهند رسید. ‌‌ 🌷 و این کار شما  است؛ این کار  است و امروز جوانهای ما بحمدالله توانایی‌اش را دارند، انگیزه‌اش را دارند، رشد لازم فکری و بلوغ لازم فکریش را دارند، همّتش را هم دارند. ۹۸/۲/۴ ⭐ @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مجموعه منبر زبور انقلاب - جلد اول.pdf
4.95M
🔰كتاب زبور انقلاب ج1 سلسله جلسات سخنراني، تبييني بر چيستي و چگونگي خودسازي، در گام دوم #محتوای_تبلیغی 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
مجموعه منبر زبور انقلاب جلد دوم.pdf
4.37M
🔰كتاب زبور انقلاب ج2 سلسله جلسات سخنراني، تبييني بر چيستي و چگونگي جامعه پردازی، در گام دوم 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥