eitaa logo
طلیعه ظهور
68 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
759 ویدیو
256 فایل
گام دوم انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز طلیعه خورشید ظهور بقیه الله الاعظم
مشاهده در ایتا
دانلود
raddadi.mp3
4.07M
#صوت #بیانیه_گام_دوم 💯 #بشنوید 🔰 بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🎙با حضور: دکتر #محسن_ردادی عضو هیأت علمی گروه #مطالعات_انقلاب_اسلامی پژوهشگاه 📻 در ویژه برنامه کوبه از رادیو سراسری #فرهنگ #تحلیل_نخبگان #نهضت_فراگیر_روشنگری #گام_دوم_انقلاب 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
jamshidi.mp3
4.79M
💯 🔰 بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🎙با حضور: عضو هیأت علمی گروه پژوهشگاه 📻 در ویژه برنامه کوبه از رادیو سراسری 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمایشات آیت الله ناصری در مورد فتنه های آخر الزمان و اطاعت از رهبری @taliezohour
⭐ بازخوانی به مناسبت 👈 شما جوانان، جهاد برای پی‌ریزی «انقلاب علمی» را دنبال کنید 🔻 رهبر انقلاب: اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بود -یعنی یازده برابر شتاب رشد متوسّط علم در جهان- به پیش رفته است... 🔹️ این راه طی‌شده، با همه‌ی اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. باید از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم. ما از این مرحله هنوز بسیار عقبیم؛ ما از صفر شروع کرده‌ایم. 🔹️ عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجارها در هنگامی که مسابقه‌ی علمی دنیا تازه شروع شده بود، ضربه‌ی سختی بر ما وارد کرده و ما را از این کاروان شتابان، فرسنگها عقب نگه داشته بود. 🔹️ ما اکنون حرکت را ‌آغاز کرده و با شتاب پیش میرویم ولی این شتاب باید سالها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقب‌افتادگی جبران شود. 🔺️ اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی دراین‌باره تذکّر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی اینک مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. 🔺️ به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید. 🏷 بخشی از بیانیه 🔍 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
⭐ بازخوانی به مناسبت 👈 شما جوانان، جهاد برای پی‌ریزی «انقلاب علمی» را دنبال کنید 🔻 رهبر انقلاب: اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بود -یعنی یازده برابر شتاب رشد متوسّط علم در جهان- به پیش رفته است... 🔹️ این راه طی‌شده، با همه‌ی اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. باید از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم. ما از این مرحله هنوز بسیار عقبیم؛ ما از صفر شروع کرده‌ایم. 🔹️ عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجارها در هنگامی که مسابقه‌ی علمی دنیا تازه شروع شده بود، ضربه‌ی سختی بر ما وارد کرده و ما را از این کاروان شتابان، فرسنگها عقب نگه داشته بود. 🔹️ ما اکنون حرکت را ‌آغاز کرده و با شتاب پیش میرویم ولی این شتاب باید سالها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقب‌افتادگی جبران شود. 🔺️ اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی دراین‌باره تذکّر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی اینک مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. 🔺️ به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید. 🏷 بخشی از بیانیه 🔍 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673 @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | گزارشی کوتاه از نشست "جبهه فرهنگی انقلاب در گام دوم" 🔻باحضور حجت‌الاسلام پناهیان ⚜ موسسه آموزشی پژوهشی صراط انقلاب 📌 پناهیان در نشست فعالان فرهنگی اهواز، کدام سخنرانی رهبر انقلاب را تبیین کرد؟ 🔹حجت‌الاسلام در نشست "جبهه فرهنگی انقلاب در گام دوم" به سخنرانی رهبر انقلاب در جمع دانشجویان سال ۹۸ اشاره کرد. 🔸 در این دیدار، ۹ نمونه از راهکار عملی برای جوانان را ذکر می‌کنند تا بتوانند به عرصه‌ی مدیریت کشور وارد شوند. راهکارهایی که بیانگر درهم تنیدگی فرهنگ، معنویت، سیاست و اقتصاد هستند. 🔹به عقیده رهبر معظم انقلاب «نمونه‌هایی از این کارها می‌تواند نسل جوان را در نقش و شأنِ محور بودنِ حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد.» 🔻این ۹ راهکار چیست؟ ⚜️ کاری از موسسه آموزشی پژوهشی صراط انقلاب 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
جبهه فرهنگی انقلاب در گام دوم- پناهیان 98.mp3
23.9M
| صوت کامل نشست "جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در " 🔹سخنران: حجت‌الاسلام 🔸در جمع فعالان فرهنگی اهواز 🔹آذر ماه ۱۳۹۸ 🔻در این صوت می‌شنوید: ▪️فعالیت‌های فرهنگی باید همه‌جانبه باشد ▫️کارآفرینی، بعد مهم کار فرهنگی در مساجد ▪️مسجد، محلی برای کنترل افکار و رفتار مدیران جامعه ▫️از فعالیت فرهنگی سکولار تا مدیران حزب‌اللهی غیرمتخصص! ▪️شیوه‌های طاغوتی برخی از فعالان فرهنگی! ⚜️ کاری از موسسه آموزشی پژوهشی 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
🚩نمونه راهکارهای عملی رهبر انقلاب برای ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی: 🔹️ مطلبی که میخواهم به شما عرض کنم، فرایند ورود جوانان به حرکت عمومی کشور است. 🔹یک حرکت عمومی اگر بخواهد معقول و منضبط و عقلائی و به دور از غوغاسالاری و بلبشو باشد، به چند چیز نیاز دارد: 👈 اولاً اینکه شناخت از صحنه داشته باشند. بدانند جمهوری اسلامی با چه کسی روبه‌رو است و فرصت و تهدید و دوست و دشمن را بشناسند. 👈 عنصر دوم اینکه حرکتشان جهت‌گیری مشخصی داشته باشد؛ به سمت جامعه‌ی اسلامی و تمدن اسلامی باشد. 👈 عنصر سوم، امیدبخشی است. اگر یک نقطه‌ی امیدبخش نباشد، حرکت پیش نمیرود. این امید کاملاً برای مردم ما در دسترس است و ملت نشان داده که از عهده‌ی کارهای بزرگ برمی‌آید. 👈 عنصر چهارم این است که «راهکار عملی» در هر برهه‌ای از زمان برای کارها وجود دارد. 🔰 نمونه‌ی راهکارهای عملی برای اینکه نسل جوان متعهد به عرصه‌ی مدیریت کشور وارد شود اینها است: 🔹️ تشکیل کارگروه‌های فرهنگی؛ 🔹️ تشکیل گروه‌های فعالیت سیاسی، نه حزب‌بازی؛ 🔹️ تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی؛ 🔹️ تشکیل گروه‌های نهضتی جهان اسلام؛ 🔹️ تشکیل گروه‌های علمی؛ 🔹️ تشکیل گروه‌های دانش‌بنیان اقتصادی؛ 🔹️ تشکیل گروه‌های خدماتی و جهادی؛ 🔹️ تشکیل گروه‌های اطلاعاتی مردمی؛ 🔹️ تشکیل گروه‌های اجتماعی. ۹۸/۳/۱ #مسووولیت_پذیری_جوانان #تبیین_نظام_مسائل_بیانیه 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | ۹ راهکار ☝️ نمونه‌هایی از کارهایی که میتواند را در نقش و شأنِ محور بودنِ حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد. 🔺️ راهبردی گام دوم انقلاب ورود به مدیریت کشور 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مروری بر توصیه های مقام معظم رهبری درباره چگونگی استفاده از فضای مجازی ▫️از ابتدای ورود اینترنت به ایران @taliezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰جایگاه عدالت در اندیشه اسلامی در بیانات حضرت آقا 🌟 گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسی است و ؛ منهای آن، جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم. این را باید کنید؛ به‌گونه‌ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ببینید که این گفتمان شود. 🌺 دعوت به نظام اسلامی، منهای و در راه عدالت اجتماعی، دعوتی ناقص، بلکه غلط و دروغ است و هر نظامی هر چند با آرایش اسلامی، اگر تأمین قسط و عدل و نجات ضعفا و محرومین، در سر لوحه‌ی برنامه‌های آن نباشد، و منافقانه است. 🌻 نظام جمهوری اسلامی را بلند کرده است؛ مردم هم همین شعار بسیار مهم و اساسی هستند. نظام جمهوری اسلامی موظف است در را تأمین کند و مردم نقاط مختلف کشور و قشرهای گوناگون جامعه را از منابع حیاتی کشور برخوردار سازد. این، وظیفه‌ی اساسی است. 🌹 بدون تأمین عدالت اجتماعی، جامعه ما اسلامی نخواهد بود. اگر کسی تصوّر کند که ممکن است و واقعی – نه فقط دین اسلام – تحقّق پیدا کند، ولی در آن عدل اجتماعی به معنای صحیح و وسیع آن تحقّق پیدا نکرده باشد، باید بداند که می‌کند. 🌼 ، است:«لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ». ، اقامه‌ی قسط یک منزل در راه است و ؛ این است که اقامه‌ی قسط کنند و مردم را از شرّ ظلم و جور طاغیان و ظالمان نجات دهند. 🌷 انسان زمانی است که خود را با و سنّت‌های الهی – که تغییر و تبدّل‌ناپذیر است – تطبیق دهد. بنابراین، بنابر دیدگاه الهی، در مجموع آفرینش، عدالت یک ریشه‌ی تکوینی و طبیعی دارد. 🌾 آنچه در دنیا است – که این همه دشمنی را به خودش جذب کرده – است؛ پیدا شدن است؛ یعنی اصرار بر تحقّق . ما اگر دنبال عدالت اجتماعی نباشیم، وجود ما و بیهوده است و جمهوری اسلامی . باید عدالت اجتماعی را تحقّق ببخشیم؛ باید ارزشهای اسلامی را در جامعه پیاده کنیم؛ باید جامعه را، جامعه دینی و اسلامی کنیم. 🍃 در نظام جمهوری اسلامی باید به یک منتهی شود و آن عبارت است از عدالت؛ «بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَْرْضُ»؛ عدالت در بنیان عالم و آفرینش، نقش اساسی دارد؛ یعنی سنّت آفرینش، عدل است و هر نظام اجتماعی اگر به دنبال این سنّت طبیعی و قانون الهیِ آفرینش حرکت کرد، ماندگار و موفّق و کامیاب است. 🌸 تشکیل نظام اسلامی، عدالت اجتماعی و قسط اسلامی است. خدا و و ، برای همین بود که مردم از فشار ظلم و تبعیض و تحمیل نجات یافته، در سایه‌ی قسط و عدل زندگی کنند و در پرتو آن نظام عادلانه، به نایل آیند. ✨ عدالت اجتماعی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین خطوط در سیاسی بزرگوار ماست... پر کردن شکاف اقتصادی در بین مردم و رفع تبعیض در استفاده‌ی از منابع گوناگون ملّی در میان طبقات مردم، مهم‌ترین و مسئولیّت ماست. همه‌ی برنامه‌ریزان، قانونگذاران، مجریان و همه‌ی کسانی که در دستگاههای گوناگون مشغول کار هستند، باید این را مورد توجٌه قرار دهند و یکی از مهمترین خود به حساب آورند. 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
حضرت آقا عدالت را اینگونه تعریف می‌کنند: «حالا عدالت چیست؟ البته ممکن است در معنا کردن عدالت، افرادی، کسانی یا گروه هایی داشته باشند؛ 🍃اما یک هایی وجود دارد: 👈 کم کردن فاصله ‏ها، دادن فرصتهای برابر، تشویق درستکار و مهار متجاوزان به ثروت ملی، عدالت را در بدنه‏ حاکمیتی رایج کردن ـ عزل و نصبها، قضاوتها، اظهار نظرها ـ مناطق دوردست کشور و مناطق فقیر را مثل مرکز کشور زیر نظر آوردن، منابع مالی کشور را به همه رساندن، همه را صاحب و مالک این منابع دانستن، از قدر مسلّم ها و مورد اتفاق های عدالت است که باید انجام بگیرد. بنابراین، عدالت یک اصل است و نیازمند قاطعیت.» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی 29/3/1385 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌺 در جامعه باید باشد. عدالت به معنای بودنِ همه‌ی ؛ به معنای بودن ؛ بودن است. 🌻 همه باید بتوانند از فرصتهای حرکت و پیشرفت بهره‌مند شوند. باید سرپنجه‌ی عدالت گریبان ستمگران و متجاوزانِ از حدود را بگیرد و مردم به این، اطمینان پیدا کنند. 🌼بیانات در دیدار مردم شاهرود ۱۳۸۵/۰۸/۲۰ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌸 شهید مطهری در مقام تبیین مفهومی عدالت سعی میکند که با توجه به تنوع کاربردهای عدل در فضاهای مختلف، آن را تفسیر نماید و لذا در این راستا چهار معنا برای عدل بیان میکند. 1. موزون بودن و تعادل : هر اجتماع متعادل، نیازمند به کارهای فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، قضایی و تربیتی میباشد و از آنجایی که عالم هستی موزون و متعادل است، لذا این کارها باید میان افراد تقسیم شود. برای هر کدام از آنها نیز باید به قدر لازم کارگزار گماشته شده و بودجه و نیرو صرف گردد. لذا در غیر این صورت امکان بر پایی عالم هستی وجود نداشته و این نظم، تناسب و حساب معین نیز در آن نبود، چنان که حدیث نبوی اشاره مینماید: «بالعدل قامت السموات و الارض». نقطه مقابل عدل در این معنا بی تناسبی است نه ظلم، چون بحث عدل به معنای تناسب در برابر بیتناسبی در نظر کل نظام عالم بوده، در حالی که عدل در مقابل ظلم، به دنبال ملاحظه هر جزء حقوق فردی مطرح میشود. همچنین عدل به معنای تناسب و توازون در نظام عالم، از شئون خداوند حکیم نیز میباشد. 2. تساوی و نفی هر گونه تبعیض: مقصود از عدالت در اینجا، رعایت تساوی در زمینه استحقاق هایی میباشد که افراد از آن برخوردار بوده و این رفع تبعیض با ملاحظه تفاوتهای بین افراد است. 3. رعایت حقوق افراد و عطاء کردن حق به ذی حق: عدل در این معنا در برابر ظلم (پایمال کردن حق دیگران) قرار گرفته و آنچه همواره باید در قوانین بشری به معنای عدالت اجتماعی رعایت شده و همگان آن را محترم بشمارند همین معناست. لذا ظلم به معنای تجاوز به حریم و حق دیگری نسبت به خداوند محال میباشد، چون او مالک علی الاطلاق بوده و هیچ چیز در مقایسه با او اولویت ندارد. استاد مطهری این تعریف از عدالت را متکی بر دو چیز دانسته که یکی حقوق و اولویت هایی میباشد که نیمی از افراد بشر نسبت به یکدیگر و در مقایسه با یکدیگر نوعی حقوق و اولویت پیدا کرده و دیگر اینکه خصوصیت ذاتی بشر به گونه ای است که با استفاده از اندیشه های اعتباری، در دستیابی به مقاصد و سعادت خود از آنها به عنوان آلت فعل بهره میبرد. لذا باید برای رسیدن افراد جامعه به سعادت، یک سری حقوق و اولویت رعایت شود. 4.رعایت قابلیتها در افاضه وجود و عدم امتناع از افاضه و رحمت الهی به آنچه امکان وجود یا کمال میباشد: در اینجا عادل بودن پروردگار نزد حکمای الهی به این است که به هر موجودی در نظام تکوین، میزانی از کمالات وجودی را که قابلیت و ظرفیت دارد اعطاء میکند و پروردگار از موجودی که استحقاق و قابلیت دارد، منع فیض نمیکند. ذکر این نکته ضروری است که این معنا از عدل، صرفآ در حوزه کلامی کاربرد دارد. 🌺در جمع بندی بحث تعاریف باید گفت که از آنجایی که معنی آخر به تعریف عدل الهی اشاره دارد، از بحث خارج است و لذا در اینجا سه تعریف دیگر در بحث عدالت قابل بررسی است که تعریف مورد قبول عدل از دیدگاه شهید مطهری تعریف سوم است و الگویی که میتواند هم در حوزه عدالت فردی و هم در بعد اجتماعی آن به کار گرفته شود، همان تعریف سوم (رعایت حقوق) است که بنا بر مساوات در قانون افراد بشر باید به یک چشم نگاه شوند، قانون بین افراد تبعیض قایل نشود؛ بلکه استحقاقها را رعایت کند. افرادی که از لحاظ خلقت در شرایط مساوی هستند، قانون باید با آنها به مساوات رفتار کند. پس افرادی که خودشان در شرایط مساوی نیستند، قانون هم نباید با آنها مساوی رفتار کند؛ بلکه مطابق شرایط خودشان با آنها رفتار نماید. 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌻 تفاوت مفهومى «قسط» و «عدل» مقام معظّم رهبرى،به تبیین تفاوت میان قسط و عدل پرداخته، و مى فرمایند: « با فرق مى کند. 🌹"عدل" یک است. "عدل" همان معناى والا و برجسته اى است که در زندگى شخصى و عمومى و جسم و جان و سنگ و چوب و همه حوادث دنیا وجود دارد; یعنى یک . عدل این است; یعنى رفتار صحیح، موازنه صحیح، معتدل بودن، و به سمت عیب و خروج از حد نرفتن. این معناى عدل است. 🌷 لکن "قسط" همین عدل در است; یعنى آن چیزى که ما امروز از آن به "عدالت اجتماعى" تعبیر مى کنیم. این غیر از آن "عدل" به معناى کلى است. 🍃 انبیا اگرچه حرکت کلى شان به سمت آن عدالت به معناى کلى است ـ "بالعدل قامت السماوات و الارض"; آسمان ها هم با همان اعتدال و عدالت و میزان بودن، سر پا هستند ـ اما آن چیزى که فعلا براى مسئله است و او تشنه آن است و با کمتر از آن تواند_زندگى کند، است. "قسط" یعنى اینکه شود و به شکل عدالت اجتماعى درآید: (لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ)(حدید: 25) انبیا براى این آمدند. 🌼 بیانات مقام معظّم رهبرى در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، به مناسبت عید مبعث، اول بهمن 1371 ✨✨✨ 🌺 البته معنای این نیست که ما از پیشرفت‌های بخش پیشرفته کم کنیم؛ نه، باید کمکهای خود را به بخش عقب‌افتاده کنیم تا بتواند پیشرفت کند. 🌼بیانات در دیدار مردم کرمان ۱۳۸۴/۰۲/۱۱ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 @taliezohour
🌺 پیامبر اکرم نظامی را به وجود آورد که آن چند چیز بود. من درمیان این خطوط اصلی، چیز را عمده یافتم: اوّل، معرفت..... 🌹 خطّ اصلی دوم، و بی اغماض بود. عدالت در قضاوت، عدالت در برخورداریهای عمومی و نه خصوصی - امکاناتی که متعلّق به همه مردم است و باید بین آنها باعدالت تقسیم شود - عدالت در اجرای حدود الهی، عدالت در مناصب و مسوؤلیت‌دهی و مسؤولیت پذیری. 🌸البته ، غیر از است؛ . 👈 گاهی ، است. 🌟عدالت، یعنی هر چیزی را به گذاشتن و به هر کسی حقّ او را دادن. آن عدل مطلق و بی اغماض بود. در زمان پیامبر، هیچ کس در جامعه اسلامی از چارچوب عدالت خارج نبود. 🌼بیانات در خطبه های نماز جمعه ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour
🌺 معنای واقعی عدالت « ، همه جا به معنای نیست، اشتباه نشود. عدالت، یعنی هر چیزی را در قرار دادن. این معنای عدل است. عدالت آن معنایی نیست که در ذهن بعضی از و آدم های کم عمق وجود دارد. شاید حالا هم خیال کنند که همه جامعه باید برداشت یکسان داشته باشند. خیر! یکی کار بیشتری می کند، یکی استعداد بیشتری دارد، یکی ارزش بیشتری برای پیشرفت کشور دارد. یعنی بر ، عمل کردن و حقِ هر چیز و هر کسی را به او دادن. این، معنای عدالت است و برای جامعه است. 🌸 این است که عدالت شود. آن وقت اگر جامعه ثروتمند هم بشود، این ثروت درست تقسیم خواهد شد. مقصود حرکت اسلامی، همین است». 🌼 امام خامنه ای، بیانات در دیدار کارگزاران و قشرهای مختلف مردم در روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: 17/10/71 🌸🍁🌸🍁🌸🍁🌸🍁 ➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @taliezohour