eitaa logo
تنها علاج
972 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
675 ویدیو
336 فایل
"با امام حسین(ع) به همه جا می توان رسید" صفحه رسمی حجت‌الاسلام دکتر سیّد علی‌اصغر علوی https://virasty.com/tanhaelaj ارتباط با مدیر: @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای خدای حسن بن علی‌العسکری! از زمان حضور آخرین امام حاضر، جهان هم‌چنان تاوان بی‌لیاقتی‌اش را پس می‌دهد.. به ما لیاقت دیدار فرزند عسکری را عنایت فرما. @jame_aqiq @alfavayedolkoronaieh @tanhaelaj
‏اللهم ارزقني بوصالٍ ليس فيه فراق! ‎@alfavayedolkoronaieh @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کسی چه می‌فهمید! پرسید:" در آیه‌ی  و لم یتخذ من دون الله و لارسوله و لا المؤمنین ولیجه   معنای "ولیجه" چیست؟" گفت:" کسی که به جای امام حق قرار می‌گیرد." هنوز حرف امام تمام نشده بود که یادش آمد معنی مؤمنین را هم نمی‌داند. امام بعد از این که جواب سؤال اولش را داد، لحظه‌ای مکث کرد و گفت: "مؤمنین ماییم. همان کسانی که برای مردم از خدا امان می‌گیرند." @bouye_beheshtt @alfavayedolkoronaieh @tanhaelaj
🔻منظور از مابعدالحسین؟ درنگی در ویژگی سرزمینهای عصر ظهور 🔹عاشورا و در اوج آن وجود نازنین سیدالشهدا حقیقت تابنده ای بود که همه عوالم را با خود درگیر کرد و این وجود نورانی میزان و شاخصی شد برای تاریخ. پدیده هایی که با او همراه شدند بی بدیل ترین پدیده ها شدند و آنها که خود را به درک محضرش نرساندند سهمی جز حسرت و افسوس نبردند. همه چیز با وجود او به دو بخش تقسیم شد. «قبل» و «بعد» از عاشورا، «با او» و «بی او» و مفاهیم محروم از این حقیقت، ماندگاری نیافتند و محکوم به تمام شدن هستند. 🔹«مابعدالحسین» ترسیم مختصات جهان بعد از حسین است. جهانی که حرف اول و آخر را در آن معارف عاشورایی بزند که این از ویژگیهای سرزمینهای عصر ظهور است... 📚«ما بعد الحسین» وقتی امام حسین وارد معادلات زندگی میشوند @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ششمین جلسه از جلسات نهضت حسینی (آخرین جلسه) دوشنبه این هفته (۵ آبان ماه) با تدریس حجت الاسلام علوی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. به امید خدا از دوشنبه آینده به مدت سه هفته جلسات سیری در کتاب خواهد بود. علاقمندان نسبت به ثبت نام دوره اقدام نمایند. 📜 همراه با اعطای گواهی معتبر 🍃 🌐 لینک ثبت نام: idpay.ir/hamrazman 📞 راهنمایی بیشتر 🔰 🆔@Ghatre_darya 📲۰۹۹۲۱۹۸۹۳۲۹ 🍀 دبیرخانه بینش مطهر استان یزد 🍀 @Binesh_yazd @tanhaelaj
این قلبها همه به هوای تو می تپد بر قلبهای شیعه زعامت مبارکت @AlamdarGraphic @alfavayedolkoronaieh @tanhaelaj
🔻شاخصِ «مثبت/ منفیِ» امام حسین 🔹برای آن که تو را جهت دهند نیازی نیست حتما اهداف را به صورت مستقیم تغییر دهند. تغییر مستقیم اهداف با واکنش سریع و بعضا شدید و تند همراه است. این روش اغلب با موضع‌گیری مخاطب مواجه خواهد شد و در نتیجه احتمال تأثیر اندکی خواهد داشت. در مقابل، کافی است به صورتی غیرمستقیم وارد معادلات ذهنی شخص شد. در این حالت نیازی نیست که از رو بازی کرد و شخص را نسبت به تغییر اهدافش حساس کرد. این‌جا «شاخص»ها به طور غیر مستقیم و ناخودآگاه، اهداف را هم جهت خواهند داد، بی آن‌که کسی نسبت به آن موضع سریع بگیرد و حساسیتی ایجاد کند. این‌طور بهتر در دستگاه محاسباتی شخص می‌توان ورود کرد. 🔹شاخص‌ها چهره دیگری از اولویت‌ها و هدف‌ها است. شاخص‌ها به تو جهت می‌دهد و این کار، تو را آدمِ آن‌ها خواهد کرد. به عنوان نمونه نیازی نیست تا فریاد بزنند که دانشگاه‌ها باید اسلامی نباشد! کافی است برای رشد فضای دانشگاهی، شاخص تعریف کنند! مثلا بگویند برای رشد درجه یک دانشگاه این محورها ارزیابی می‌شود و این شاخص‌ها مهم است. همین کافی است که همه فکر و ذکر همه را درگیر خود کند تا طبق آن شاخص عمل کنند و به طور ناخودآگاه خودشان اهدافی که شاخص‌ها به دنبالش هستند را محقق کنند. شاخص‌ها با پنبه سر می‌برند و بی‌صدا پدر در می‌آورند! شاخص‌ها اولویت‌ساز و هدف‌ساز می‌شود و گاه چنان ذهن را جهت می‌دهد که شخص توانِ خَرق آن نگاه جدید را نخواهد داشت و روی ریل جدیدی که شاخص تعریف کرده است سُر خواهد خورد، آرامِ آرام. 🔹در این‌جا «اولویت»، باید دقت روی «شاخص‌ها» باشد. شاخص‌هایی که آدم‌ساز است. شاخص‌هایی که زیرپوستی جهت‌آفرینی می‌کند. شاخص‌هایی که بی‌صدا استحاله می‌کند و حتی دستگاه محاسباتی انسان را مختل می‌کند. شاخص‌هایی که گاهی از دلِ یک زخمی رکاب امام علی، قاتلِ پسرش را تولید می‌کند... 🔹کاش همین یک شاخص دل انگیز را در کارهایمان وارد کنیم: «با امام حسین»؛ دعوا سرِ «مثبت»/«منفی»ِ امام حسین است! قابل توجه مدیران محترم و مسئولان عزیز عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و...: مواظب شاخص‌ها باشیم! 📚«ما بعد الحسین» وقتی امام حسین وارد معادلات زندگی میشوند @tanhaelaj
طرح و ایده و برنامه برای لبیک به امر حضرت امام در مورد کرونا و کارهای محله محور با دقت بخوانید و هر کجا هستید بسم الله... @btyazd99 @tanhaelaj
عنوان: ما بعدالحسین (وقتی امام حسین (ع) وارد معادلات زندگی می شوند) دسته : نویسنده: حجت الاسلام سید علی اصغر علوی ناشر: دفتر نشر معارف سال نشر: 1399 تعداد صفحات: 148 معرفی کتاب: کتاب «ما بعد الحسین» به زندگی آدم بعد از شناخت امام حسین(ع) و حسینی شدن انسان می‌پردازد. از زمانی که خدا جبرائیل را با حسین آشنا کرد و جبرائیل برای توبه حضرت آدم(ع) روضه قتلگاه را خواند آن وقت جهان رنگ و بویی دیگر گرفت. تمام معادلات زندگی بعد از آن به ما قبل الحسین و ما بعد الحسین تقسیم شد و معیار زندگی واقعی حسینی شدن شد. وقتی به این معادلات نگاه می‌کنیم می‌بینیم که حسین(ع) دیگر یک اسم ساده نیست و یک مکتب و جریان است. وقتی جریان می‌شود نقطه آرمانی آن هدف قرار می‌گیرد و تلاش انسان برای رسیدن به آن هدف ارزش‌گذاری می‌شود. ارزش‌گذاری که اتفاقا خدا برای آن حسابی ویژه باز کرده است. ----- کانال مدیریت اسلامی و جهادی @islamicMGT @tanhaelaj
کتاب مابعدالحسین علیه‌السلام.pdf
220.2K
دانلود فایل صفحات اولیه کتاب: ما بعدالحسین (وقتی امام حسین (ع) وارد معادلات زندگی می شوند) دسته : نویسنده: حجت الاسلام سید علی اصغر علوی ناشر: دفتر نشر معارف سال نشر: 1399 ----- کانال مدیریت اسلامی و جهادی @islamicMGT @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻«ما،بعدْحسین» یا «مابعدِحسین»؟ 🔹برای رسیدن به حقیقت «مابعدالحسین» باید جایگاه امام را فهمید. باید خود را به وادی ولایت معصوم رساند. کسی که به وادی ولایت با امام رسید، در همه چیز امام را مقدم خواهد داشت. از مدارج بالای معرفت همین است که در زیارت «جامعه کبیره» به آن اعتراف می‌کنیم: «مُقَدِّمُكُمْ‏ أَمَامَ طَلِبَتِي‏ وَ حَوَائِجِي وَ إِرَادَتِي فِي كُلِّ أَحْوَالِي وَ أُمُورِي‏» شما را در پیش روی خواسته و حاجات و اراده ام قرار دهم در همه حالات و کارهایم... 🔹داستان امیرالمؤمنین و سلمان را نشنیده‌ای که پس از مسافتی از ایشان جز یک رد پا ندیدند. سلمان از خودش ردی به جای نگذاشته بود که جا پای حضرت گذاشته بود. این تقدم در عاشورا خود را به بهترین حالت نشان داده است. همه دنبال تقرب از طریق این تقدم‌اند. باید به امام تأسی کرد تا به او رسید. از کوچک‌ترین بهانه هم نباید گذشت. امام تشنه باشد و تو آب بنوشی؟! این مرام تو نیست 🔹اگر زندگی رنگ ولایت گرفت، آن‌وقت امام در همه سکنات تقدم دارد. انسان در همه اوقات زندگی‌اش و در همه حرکات و سکناتش متوجه این سؤال است که «آیا امام می‌پسندد؟» و این دریافت چقدر می‌تواند انسان‌ساز باشد. کسی که این‌طور تربیت شود، رفتارهایش معتدل خواهد شد. رذیلت‌های اخلاقی از وجود این انسان رخت خواهد بست. دیگر نسبت به هر مشکل و سختی اعتراض نخواهد کرد. این منش، انسان را به مقام رضایت از زندگی خواهد رساند. 📚«ما بعد الحسین» وقتی امام حسین وارد معادلات زندگی میشوند @tanhaelaj
🤝 از عزیزانی که مایل به همکاری در زمینه هایی مانند تولید عکس‌نوشت، کلیپ، کتاب صوتی، موشن‌گرافی در آثار عاشورایی زیر خیمه حسین هستند دعوت میشود جهت همکاری با ادمین کانال ارتباط بگیرند. ؟ @tanhaelaj
🔻 آن سال سیب زمینیها زیاد شدند... 🔹حکایت سال 61 هجری حکایت سیب زمینیها بود! آدمهای بد آن سال را نگاه نکنید؛ سیب زمینیها را ببینید! آن سال سیب زمینیها زیاد شدند... گفتند: «اگر امام بیاید خوب میشود، ارزانی خواهد آمد، ارز پایین خواهد آمد و مرغ هم فراوان میشود!» اما دیدند فعلاً باید جنگید... دیدند ترکش برای بدنشان ضرر دارد، تیرها هم واقعی است! مثل فیلمها نیست که خونها رُبّ گوجه باشد! در آن روزگار جماعتی بد بودند و سیب زمینیها هم فقط تماشای آن جماعت میکردند و واکنشی نشان نمیدادند... 🔹زمانه ای شد که سیب زمینیها دیگر با کتاب و صحبت، آدم نشدند. حتی سخنرانیهای امام هم فایده ای نداشت و تکان نخوردند. آنجا باید خون عزیزی ریخته میشد تا عظمت حادثه را بفهمند. باید سری به نیزه میرفت. باید اتفاقی عجیب می افتاد؛ اتفاقی عجیب تر از حکایت اصحاب کهف، تا شاید بفمند... تا شد آنچه شد... کربلا رقم خورد... و آنها گریستند. باید حسین به گودال قتلگاه میرفت تا آنها تکان بخورند و بگویند: «نه دیگر اینقدر!» ...سیب زمینیهای عزیز! اینها را که امام حسین به شما گفته بود... 🔹توابین «بعد از حسین» گریه کردند اما این گریه ها چه فایده ای داشت؟ وقتی کاری نکردند که امام به قتلگاه نرود. فقط گریه کردند... سیب زمینیهایی که کمی بیدار شدند و توابین را شکل دادند هم ماجرایی داشتند شنیدنی. اینها نرفتند حداقل از امام زمانشان، حضرت سجاد کسب تکلیف کنند. باز هم خودشان برای خودشان برنامه ریختند. اینها حداکثر، گناه خودشان را پاک کردند. اینها نمیدانستند باید اقدام کنند آن هم به موقع خودش. آه از دست این سیب زمینها! سیب زمینی فروشیهایی میشد راه انداخت آن روزگار! 📚«ما بعد الحسین» وقتی امام حسین وارد معادلات زندگی میشوند @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🔴 تلنگر! ✍کسی آمد محضر آیت الله میلانی در مشهد. در اطراف حرم امام رضا علیه السلام مغازه داشت. عرض کرد: مغازه دارم در اطراف حرم، در ایامی که شهر شلوغ است و زائر زیاد، قیمت اجناس را مقداری بالا میبرم و بیشتر از نرخ متعارف میفروشم. حکم این کار من چیست؟ آیت الله میلانی فرمود: این کار "بی انصافی" است. مغازه دار خوشحال از این پاسخ و اینکه آقا نفرمود حرام است، کفشهایش را زیر بغل گذاشت و دست بر سینه عقب عقب خارج میشد. آقای میلانی با دست اشاره کرد به او که برگرد! برگشت! آقا دهانش را گذاشت کنار گوش مغازه دار و گفت: داستان کربلا را شنیده ای؟ گفت:بله! گفت: میدانی سیدالشهدا علیه السلام تشنه بود و تقاضای آب کرد و عمر سعد آب را از او دریغ کرد؟گفت: بله آقا، شنیده ام. آقای میلانی فرمود: آن کار عمر سعد هم "بی انصافی" بود! 🌹این روزهای بیشتر باانصاف باشیم ‌‌‌‌┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @smodaresi_ir @tanhaelaj
🔴 به چه کسی افتخار خواهد کرد؟ ❗️ ملی گرا اگر حقیقتا ملی گرا باشد شرف دارد بر غرب گرا! اما حقیقت آن است که ملی گرایی در کشور همیشه توسط غربگرایان ترویج شده است؛ آن هم نه بخاطر ایران که به واسطه مقابله با اسلام! 🔹 آنان که ادعا ملی گرایی داشتند یا گرد دیگ پلو سفارت انگلستان جمع بودند یا در جلسات شبانه سفیر آمریکا شرکت کردند! ؛ کاپیتولاسیون آمریکایی را غربگرایان پذیرفتند و ملی گرایان استقبال کردند؛ فقط حضرت روح الله بود که لب به اعتراض گشود و از ایرانی دفاع کرد! 🔹 فرزندان معنوی امام بودند که اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود، اما کارنامه ی ملی گرایان و غرب گرایان پر است از این دست خیانت ها! 🔹 حتی اگر کوروش هم روزی بخواهد لب به سخن بگشاید از حماسه بچه رزمنده های لباس خاکی فکه و شلمچه و... خواهد گفت؛ سلام بر ابراهیم خواهد داد و از حاج قاسم و حججی هایی که برای اینکه فرهادهای وطنش خواب شیرین ببینند و طعم تلخ جنگ را در همدان و کرمانشاه نچشند از زندگی و زن و فرزند گذشتند خواهد گفت ، نه از کت و شلوار پوش های کرواتیِ ادکلن فرانسوی زده که لاتین را بهتر از پارسی صحبت می کنند! @maharatha313 @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻«استغفار» برنامه‌ای برای گشایش اقتصادی (بخش ) 🔹آنچه در دانشکده مدیریت نیاموختم، یکی این بود که اعمال و عقايد، در رويدادهاى طبيعى مؤثّرند و عوامل طبيعى نباید ما را از توجّه به اراده الهى بازدارد. بعدها که این آیه مرا به خود آورد، دیدم چقدر این ارتباط در آموزه‌های دینی پررنگ است و چقدر به کشف این نسبت‌ها غفلت شده است. در قرآن سخن از قوم «عاد» بود که به خاطر شرك و گناه، به كمبود و خشک‌سالی گرفتار شده بودند: «وَ يا قَوْمِ! اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى‏ قُوَّتِكُمْ وَ لا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِينَ» «هود» ادامه داد: اى قوم من! از پروردگارتان طلب آمرزش كنيد، سپس به سوى او باز گرديد و توبه نماييد تا او از آسمان پی‌درپی بر شما باران بفرستد، (چنانكه گويى همه آسمان در حال ريزش است) و نيرويى بر نيروى شما بيفزايد و از راه حق به خاطر گناه اعراض نكنيد و روى برنتابيد. 🔹این آیه برنامه‌ای برای مدیریت جامعه ارائه می‌داد چرا که اولاً بیان می‌کرد استغفار و توبه فردى، سرنوشت جامعه را عوض نمى‏كند، بلكه جامعه بايد متحوّل شود تا امداد الهى سرازير شود و ثانیاً مدیریت اسلامی اگر خواهان توسعه اقتصادى است، بايد طرح‏هاى معنوى را در جامعه توسعه دهد. 🔹بالاتر از آن این حقیقت را به ما فهماند تا گمان نكنيم كه ايمان به خدا و توجّه به او، به معناى دور شدن از مال و سرمايه است و جزاى دنيوى توبه و بازگشت به سوى خدا، ثروت و قدرت است. 📚آنچه در دانشکده مدیریت نیاموختم @tanhaelaj
🔻«استغفار» برنامه‌ای برای گشایش اقتصادی (بخش ) 🔹در آيات فوق مى‏بينيم قرآن پيوند روشنى ميان مسائل معنوى و مادى برقرار مى‏سازد و استغفار از گناه و بازگشت به سوى خدا را مايه آبادانى و خرمى و طراوت و سرسبزى و اضافه شدن نيرويى بر نيروها معرفى كرده. اين حقيقت در بسيارى ديگر از آيات قرآن به چشم مى‏خورد. از جمله در سوره «نوح» از زبان اين پيامبر بزرگ مى‏خوانيم: «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّاراً يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهاراً» 🔹جالب توجه اينكه در روايات اسلامى مى‏خوانيم «ربيع بن صبيح» مى‏گويد نزد «حسن» بودم، مردى از در وارد شد و از خشک‌سالی آبادي‌اش شكايت كرد. حسن به او گفت: استغفار كن! ديگرى آمد از فقر شكايت كرد. به او نيز گفت استغفار كن. سومى آمد و به او گفت: دعا كن خداوند پسرى به من بدهد. به او نيز گفت استغفار كن. ربيع مى‏گويد من تعجب كردم و به او گفتم هر كس‏ نزد تو مى‏ آيد و مشكلى دارد و تقاضاى نعمتى به او همين دستور را مى‏دهى و به همه مى‏گويى استغفار كنيد و از خدا طلب آمرزش نمایيد. وى در جواب من گفت: آنچه گفتم، از پيش خود نگفتم. من اين مطلب را از كلام خدا كه از پيامبرش نوح حكايت مى‏كند، استفاده كردم و سپس آيات سوره نوح را كه در بالا بیان شد، تلاوت كرد. 🔹آن‌ها كه عادت دارند از اين مسائل آسان بگذرند، فوراً يك نوع ارتباط و پيوند معنوى ناشناخته در ميان اين امور قائل مى‏شوند و از هر گونه تحليل بيشتر خود را راحت مى‏كنند. اگر بيشتر دقت كنيم در ميان اين امور پيوندهاى نزديكى مى‏يابيم. توجه به آن‌ها مسائل مادى و معنوى را در متن جامعه همچون تاروپود پارچه به هم مى ‏آميزد يا همانند ريشه و ساقه درخت با گل و ميوه آن ربط مى‏دهد. 📚آنچه در دانشکده مدیریت نیاموختم @tanhaelaj
🔻«استغفار» برنامه‌ای برای گشایش اقتصادی (بخش ) 🔹كدام جامعه است كه آلوده به گناه، خيانت، نفاق، دزدى، ظلم، تنبلى و مانند آن‌ها بشود و آباد و پربرکت باشد؟ كدام جامعه است كه روح تعاون و همكارى را از دست دهد و جنگ و نزاع و خونريزى را جانشين آن سازد و زمين‌هاى خرم و سرسبز و وضع اقتصادى مرفهى داشته باشد؟ كدام جامعه است كه مردمش آلوده انواع هوس‌ها باشند و درعین‌حال نيرومند و پابرجا در مقابل دشمنان ايستادگى كنند. 🔹با صراحت بايد گفت هيچ مسئله اخلاقى نيست مگر اينكه اثر مفيد و سازنده ‏اى در زندگى مادى مردم دارد و هيچ اعتقاد و ايمان صحيحى پيدا نمى‏شود مگر اينكه در ساختن يك جامعه‏ آباد و آزاد و مستقل و نيرومند سهم بسزايى دارد. آن‌ها كه مسائل اخلاقى و ايمان مذهبى و توحيد را از مسائل مادى جدا مى‏كنند، نه مسائل معنوى را درست شناخته‏ اند و نه مادى را. اگر دين به صورت يك سلسله تشريفات و آداب ظاهرى و خالى از محتوا در ميان مردم باشد، بديهى است تأثيرى در نظام مادى اجتماع نخواهد داشت، اما آنگاه‌که اعتقادات معنوى و روحانى آن‌چنان در اعماق روح انسان نفوذ كند و آثار سازنده‌اش در دست و پا و چشم و گوش و زبان و تمام ذرات وجودش ظاهر شود، این آثار در جامعه بر هيچ‌كس مخفى نخواهد ماند. 🔹ممكن است ما بعضى از مراحل پيوند استغفار را با نزول بركات مادى نتوانيم درست درك كنيم ولى بدون شك قسمت بيشترى از آن براى ما قابل ‌درک است. در انقلاب اسلامى كشور ما ايران در اين عصر و زمان به‌خوبی مشاهده كرديم اعتقادات اسلامى و نيروى اخلاق و معنويت چگونه توانست بر نيرومندترين اسلحه زمان و قوى‏ترين ارتش‌ها و قدرت‌هاى استعمارى پيروز شود و اين نشان مى‏دهد كاربرد عقاید دينى و اخلاق مثبت معنوى تا چه حد در مسائل اجتماعى و سياسى زياد است. 📚آنچه در دانشکده مدیریت نیاموختم @tanhaelaj